Aiotko ottaa flunssarokotuksen?

Rokotus vai ei?

Onko teillä kokemuksia flunssarokotuksista?
Uskallatteko ottaa tänä syksynä?

Minä olen aikaisemmin ottanut, mutta nyt mietityttää.

37

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rp

En ole koskaan ottanut, enkä ota. En ottanut sikainfluenssapiikkiäkään, vaikka Pekka Reinikainen uhkaili, että Suomesta kuolee kaikki, jos ei sitä oteta ja se on jumalan rangaistus...

• Tobias*

Hiukka kyllä mietityttää tuo yhteys narkolepsiaan myös aikuisemmilla inhmisillä ja se, että alle 65-vuotiaille Vaxigrippiä ja vanhemmille Fluarixia.....

• rp
        Tobias* kirjoitti:

Hiukka kyllä mietityttää tuo yhteys narkolepsiaan myös aikuisemmilla inhmisillä ja se, että alle 65-vuotiaille Vaxigrippiä ja vanhemmille Fluarixia.....

Mihin se ikäjaottelu perustuu? Onko tuosta ollut jotain uutisissa, en ole seurannut mitä nyt on meneillään tässä asiassa.

• Työnantaja maksaa

Olen aina ottanut ja aion ottaa edelleen.

• avaa.rakas

En ole koskaan ottanut, enkä aio muuttaa käytäntöä.

En edes muista, milloin olisi ollut edes flunssa, kop, kop.

• Olen ottanut, ja otan nytkin.

• harkitaan,,,

jaaaaaa, panee ajattelemaan,,, hymm,, jos sitä sitten nukahtaa kivasti ijäiseen uneen, ku se kuulemma aiheuttaa unitautia...

• En ole koskaan ottanut flunssarokotetta, vaikka töissä tarjotaan ilimaaseksi.
      Flunssan olen sairastanut viimeksi 40 vuotta sitten.

Joskus voi olla vähän flunssanen olo, mutta ostan keskarin ja juon sen kuumana, siihen oireet katoaa.

• Pirre*

He..voipi ollakin oikea makuelämys? :)

• ei ole tarvis

Nukun ihan hyvin muutenkin

• sitroen.

Sikapiikin otin vaikka serkun tyttö, 50 v sairaanhoitaja, kuoli siihen vähän aiemmin. Ihan oli kuin vettä olisi ruutannut, ei mitään havaittavaa vaikutusta minuun. Jospa me vanhat ollaan sairastettu se sikaflunssa jo nuorempana ja saatu immuniteetti? Tuttu terveydenhoitaja joka hoitaa omaakin terveyttään viimeisen päälle hyvin, joutui kääntymään sairaalan puoleen oman sikapiikkinsä seurauksena...

Joskus, oliko 1974 vai -75, sain neukkulassa influenssarokotteen. Piti nuuhkaista sieraimeen. Ihan pikku flunssa siitä seurasi. En muista tuliko varsinaista influenssaa. Kuitenkaan en ole sairastanut sitä hongkongilaista enkä aasialaista.

Influenssa kai se taisi olla joskus 1985 paikkeilla. Sen jälkeen ei edes flunssaa. Keväällä valui räkää pari viikkoa ja sitä tuli paljon. Ei mitään muita flunssan oireita. Mitä lienee ollut...

En ota rokotetta.

• en ota enää

koskaan noita rokotteita, sillä joskus vuonna 1989 otin tuon infulenssarokotteen kun astma todettiin, olin räkätaudissa koko vuoden!
      Seuraavana vuonna otin taas kun ilnaiseksi sai, meni paremmin sit se vuosi.
      Välillä jäi ottamatta rokotteet ja hyvin meni ilman flunssia...
      Sitten otin v. 2010 ne molemmat rokotteet ja sairastin "sian" hiton karmeesti tuntui että kuolen jo, no seuraavana vuonna otin taas vain infulenssarokotteen, meni hienosti, ei pahemmin flunssia,
      mutta enpä ole uskaltanut ottaa enää senjälkeen noita rokotteita vaikka astmainen olenkin!
      Pelko on perseessä!
      Enkä ota tänä syksynä rokotteita!

• SAS*

Aion ottaa tänäkin vuonna. Yli kymmenen vuotta olen ottanut työnantajan maksamana, nyt saan ilmaiseksi riskiryhmään kuuluvana.

Pari vuotta sitten sairastin A- influenssan rokotuksesta huolimatta. Kuume nousi korkeaksi, mutta kesti vain hetken. Koko tauti meni 3-4 päivässä.

Jos en olisi ottanut rokotusta, kuinka kova tauti silloin olisi ollut, ei voi tietää.

• En ole ottanut ennenkään, enkä ota nytkään..

• L - L

Olen ottanut jo yli 10-vuotena. Alkuvuodet omalla kustannuksella.

Otan nytkin ja samoin kaikki yleiseen rokotusohjelmaan sisältyvät.
      Henkilökohtaisten lisärokotteiden ilmoitetut tehoajat alkavat lähenemään loppuaan.

Täytyy harkita niiden uusimista vaikka on olemassa vaara, että tehoaikaa menee ukon mukana hautaan.

• Räkä ja Lima eivät ole aina tuulestatemmattuja, vaikka sinne usein lehahtavatkin.
      Ne ovat ihmis-keholle tarpeellisia toimintoja.
      Ja niitä ei saa piikittää pois, sen paremmin kun mielenliikkeitäkään.

Kestäkää ja sairastuttakaa maa, niin se pelastuu...
      Liika kuona poistuu, kuten toimivista Munuaisista.
      Pasha ei kannata maailmaa, muuten kuin maatumalla.
      Vanhus ei ole luotu elämään liian ikuisesti.

Sanoo Siirakki.

H.

• Ei ole kokemusta, kun koskaan niitä ottanut joten tuskin otan nytkään, ainakaan niin kauan kun niistä pitää itse maksaa.
      Saattaa olla että kuulun riskiryhmään ja saisin sen ilmatteeksi, mutta en viitti edes kysellä.

• Rokotemyönteinen

Olen ottanut jo varmaan yli 10 vuotta ja maksanut itse. Pieni hinta siitä että torjuu influenssan, kun laskee mitä influenssan jälkitautien hoito maksaisi. Mahdollinen sydänlihastulehdus, keuhkokuume, nivelreuma yms.

• SAS*

Nyt on kaksi rokotetta saatavana. Fluarix joka voi aiheuttaa narkolepsiaa, sitä annetaan yli 65 vuotiaille.

Toinen aine on nimeltään Vaxigrip jota annetaan alle 65 vuotiaille. Tämä ei aiheuta narkolepsiaa, ainakin näin luullaan vielä tässä vaiheessa.

• Rokotemyönteinen

Siis onko se rokote jotenkin erilainen kuin ennen?
        Jos on ottanut rokotteen jo monena vuonna eikä ole mitään ongelmia ilmennyt niin onko jokin muuttunut vai?

• SAS*
        Rokotemyönteinen kirjoitti:

Siis onko se rokote jotenkin erilainen kuin ennen?
        Jos on ottanut rokotteen jo monena vuonna eikä ole mitään ongelmia ilmennyt niin onko jokin muuttunut vai?

Kai se tehoaine on samaa, mutta ne on valmistettu eri tavalla. Fluarix voi aiheuttaa narkolepsiaa nuorille, siis alle 65 vuotiaille.
        Vanhemmat ihmiset kärsivät usein unettomuudesta, narkolepsia taitaa olla vaan eduksi.

• ?
        SAS* kirjoitti:

Kai se tehoaine on samaa, mutta ne on valmistettu eri tavalla. Fluarix voi aiheuttaa narkolepsiaa nuorille, siis alle 65 vuotiaille.
        Vanhemmat ihmiset kärsivät usein unettomuudesta, narkolepsia taitaa olla vaan eduksi.

Eduksi? Tiedätkö sinä mikä narkolepsia on?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Narkolepsia#Oireet

• usein jo

otan ja maksan myös itse, sillä lähiomainen on kuollut infulenssan jälkitautiin, jotenkin vaan haluaa luottaa rokotukseen..

• sairaammaksi tulee

En aio ottaa. En ole koskaan ottanut muuta kuin sikarokotuksen ja onneksi selvisin siitä ilman mitään sivuvaikutuksia. Lapsenlapselleni tuli jotain oireita (ei kuitenkaan narkolepsiaa). Lapsi on allerginen ja minusta hänelle ei sitä olisi pitänyt antaa.
      Suomessa kun aina ostetaan kaikista halvimpia rokotteita, niin sitten joutuvat korvaamaan. Olisikohan tuo sikarokotus tullut halvemmaksi, jos olisi ostettu kunnon rokotetta?
      En luota tippaakaan terveysviranomaisiin enää!

• av

Kyllä .

• klikkaaatästä

Influenssa on siitä vaarallinen, että jos jälkitautina tulee keuhkokuume, niin se voi koitua kuolemaksi..myös parempi kuntoisellakin voi näin käydä.. aina ei antibiootti auta. Jokainen on itse itsestään vastuussa.

• sitroen.

Kuolemaksi koitui serkun tyttärelle sikapiikki. Oli 50 v sairaanhoitaja ja sai valita: piikki tai potkut. Otti piikin ja kuoli.
        Saattaa sitä kuolla muutenkin milloin vain. Vaikka jo tänään.

• Olen kyllä varannut jo rokotuksen.

Sen verran sairaalassa kokemusta saanut että todennäköisemmin kuolen räkä- ja kuume- kuin unitautiin...

• Pettynyt?

Vuosi sitten sain ilmaisen rokotuksen.

Pääsin kotipihaani jolloin aivastelu alkoi ja sen jälkeen mieletön nuhakuume.

Kesti jouluun asti ja sain viettää mukavan normijoulun.

Mutta vuodenvaihteen jälkeen alkoi yli kuukauden kestävä flunssa kuumeineen ja poskiontelotulehduksineen.

En ole vastaavaa kokenut 66 vuoteen!

Nyt jätän (ILMAISEN) rokotteen väliin.

• Päikkärit joka päivä

Jos on vaikeuksia saada unenpäästä kiinni, niin harkitse ottamista.

• Joskus todella kauan sitten muistaakseni otin, ellei sekin ollut unta.
      En ota tänäkään vuonna.
      Työnantaja olis kyllä kaikkina näinä vuosina maksanut.
      Mutta en ota ilmaisia viinojakaan, niin miksi sitten tätä.
      Paljon muutakin on matkalle elämässä jäänyt minkä olis joku muu maksanut.

• ei turhia kemikaalej

En ota, en ole koskaan ottanut, enkä näe mitään syytä ottaa jotain flunssarokotusta. Joskus 3-4 vuotta sitten mulla oli kausi-influenssa, vai mikskä niitä vuosittaisia vierailijoita sanotaan. Pari päivää olin kipee ja pois töistä, ja sen jälkeen hikoilutti muutaman päivän, mutta ei se niin kamalaa ollut, että sen vuoksi pitäis joka vuosi ottaa rokotuksia.

Olis kauheeta saada joku narkolepsia, kun jo muutenkin nukahdan kovin helposti TV:n ääreen, vaikka nukun joka yö vähintään 8 tuntia. Narkoleptisena nukahtaisin varmaan kävellessäkin.

• Tyytyväinen Helsingi

Olen ottanut sen jo vuosia. Minulla on sekä astma, että sydänvika. Rokotuksien jälkeen elämänlaatuni on parantunut huomattavasti.

• sitroen.

Kukahan on se väärinajattelija flunssapiikkiasiassa: http://www.magneettimedia.com/?p=9575

Siltikään / siksikään en ota influenssarokotetta vaan kalanmaksaöljyhörpyn, en myöskaään D-vitamiinitablettia.

• mirkku

En ole koskaan ottanut, enkä aio muuttaa käytäntöä. Olen muutenkin hyvin varovainen kaikkien lääkkeiden suhteen. Jonkun aspiriinin saatan joskus ottaa, jos kipu äityy pahaksi, mutta en muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      32
      11263
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7467
    3. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      81
      3848
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      106
      3799
    5. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      42
      3298
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      611
      3227
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      45
      3106
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      91
      3088
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      2033
    10. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      25
      1785
    Aihe