Gerbiilin häntä poikki

gerbiiil

Gerbiililtäni on katkennut osa hännästä. Huomasin sen tänään siivoillessani terroja.
Kummallisinta tässä on se, että gerbiili asuu yksin, enkä keksi, missä tuo olisi voinut tapahtua.
Hännästä on lähtenyt ainoastaan iho, ja häntäluu on kokonaan tallella, mutta paljas siitä kohtaa, mistä häntä on poikki. Kaikki veri on kuivunut ja gerbiili on ihan samanlainen, kuin ennenkin, touhuilee, syö ja juo, ei vaikuta kipeältä.
Häntä näyttää muilta osin (iho siis) tummalta, mutta en ole varma, onko se aina ollut sellainen. Gerbiili on väriltään honey fox collared, ja sen iho on paikoin muutenkin tummaa. Voiko siis kyse olla esim. kuoliosta, kun gerbiili touhuilee samaan malliin kuin ennenkin. Vaikka gerbiili ei kipua yleensäkään näytä, niin jo pienemmästä vaivasta kärsivä toinen gerbiilini on vaisumpi, kuin ennen.

7

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diipadaapadaa

      Ihan ensiksi, miksi se asuu yksin?

      Gerbiili on voinut satuttaa häntänsä johonkin virikkeeseen, etenkin jos ne ei ole sijoitettu (painavat) pohjalle purujen alle. Gerbiili on myös itse voinut järsiä häntäänsä.

      Suosittelen putsaamaan sitä nyt varuiksi kuitenkin, vaikka vaikuttaa sen olleen jo hieman pidemmän aikaa. Tarkkaile ja putsaile.

    • gerbiiil

      Tiedän kyllä, että gerbiilit ovat laumaeläimiä.
      Tämä on erotettu jo kahdesta laumasta tappeluiden vuoksi, eikä totutus onnistu.
      En siis näe mitään järkeä enää lähteä totuttamaan, kun sitä on jo oikeaoppisesti monet kerrat yritetty. Kysyinkin apua häntäongelmaan.

      Meillä kaikki tavarat on ihan pohjalasissa kiinni, ei puruja välissä. Stressiäkään ei taida olla, ja virikkeitä, kuten paperirullia, oksia, heinää, pahvia ym ym on koko ajan terraariossa.

      Tietysti katselen kaikkia gerbiileitäni päivittäin, enkä vielä eilen illalla huomannut tässä mitään poikkeavaa.

      Seurailen kyllä ja putsasin heti, kun huomasin haaverin.

    • diipadaapadaa

      Ok, jos ei tule toimeen totutuksista huolimatta niin ainoa keinohan se on siinä vaiheessa asuttaa yksin.

      Veikkaan sitten, jos kaikki painavat virikkeet on pohjalla eikä näin ollen aiheuta ongelmia, että gerbiili on itse järsinyt häntäänsä. Kunhan muistat huolella puhdistaa sitä ja tarkkailet, niin ei pitäis olla kummempia ongelmia. Jos sama toistuu, voisin siinä vaiheessa epäillä jotain loisia.

    • Pahvilaatikko

      Onko gerbiilillä terraario vai häkki?

    • diipadaapadaa

      Aloituksessa lukee kyllä selvästi että siivoili terroja ;)

    • gerbiiil

      Juu, terrahan sillä :)

    • Anonyymi

      Gerbiililtäni oli tänään katkennut häntä se ei ole vaarallista puhdista gerbiilin häntä keitetyllä ja jäähdytetyllä vedellä niin gerbiilin kipu laskee jos gerbiilin yleiskunto heikkenee ota välittömästi yhteys eläinlääkäriin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe