Moro, eli kun otan asetuksella A, niin arvot ovat 1/2 F 7.1 ja hämärässä salaman kanssa... niin miksi kuvaan tulee sellainen vihertävä sävy...? :O oon alotteleva kuvaaja niin en oikeen osaa vielä kunnol näit juttui
Nikon D3100 Vihertävä kuva?
3
147
Vastaukset
- linnunradan liftari
Morjens. A-asennossa kamera määrittää suljinajan ja kuvaajan määriteltäväksi on jätetty aukko. Kuvauksesi perusteella näyttäisi sille että kuvaat liian pienellä aukolla. Objektiivin suurimman aukon saat selville objektiivista jonka kyljestä näet suurimman mahdollisen aukon jolla voit ottaa kuvia. Pienin lukema tarkoittaa suurinta aukkoa. Jos pienin lukema on esim. f/3.5 niin paina kameran laukaisin puoleen väliin ja sitten siirtelet kameran oikealla puolella olevaa etummaista valintakiekkoa vastapäivään, jolloin lopulta näet etsimessä pienimmän mahdollisen lukeman. Siinä on suurin mahdollinen aukko. Aseta ISO automaatille ja valkotasapaino myös. Voi olla että nyt vihertävä sävy ei enää pilaa kuvia.
- Dol Biong
Arvaan että:
– kuvaat sisällä loisteputkien (säästölamppujen) valossa jos tuo 1/2 on valotusaika
– kokeile ajan manuaalista säätöä (S) esim 1/180 sek
– kamerassa on väärä valkotasapainoasetus
– sävy johtuu tulostimesta (näyttö tai printteri) - esimerkkikuvaa?
" niin miksi kuvaan tulee sellainen vihertävä sävy...? :"
Jos vihreys on liiallista, tämä voi johtua väärästä valkotasapainoasetuksesta olosuhteisiin nähden tai liiallisesta sähyjen korostuksesta. Jos käytössä on vivid colors tms asetus niin kokeile vaikka neutraalia asetusta.
Myös sekavalo(esin keinovalo salama) saattaa tuottaa ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1551898- 1211891
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561582Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1741425Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1581378
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591178
- 1191065