Parhaat safkapaikat

Musclemac

Laitetaanpa pienen pieni nostalginen gallup piristykseksi, eli

A) Ao Nangin parhaat safkapaikat

B) Koh Lanta parhaat safkapaikat

Pari sanaa ja perustelut perään. Ja sovitaanko, että postauksista saa vain tykätä, makuasioitahan nämä... eikä oikeita vastauksia ole.

Nastaa lomaa !

25

1246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ao Nang 2012

      A) Ao Nangista jäi mieleen pieni intialainen ravintola Mc Donalds kadulla, joka muistaakseni oli nimeltään Tandoor Night. Paikassa loistava palvelu sekä hyvä ruoka!

      B) Koh Lantalle olemme menossa marras-joulukuussa, joten mielellään hyviä vinkkejä otetaan vastaan... :)

      • Poika maalta

        Ei vielä tietoa mutta tammikuussa on kokeneempi mitä sitä on tultua syötyä ja juotua


      • landepaukkuvainooli
        Poika maalta kirjoitti:

        Ei vielä tietoa mutta tammikuussa on kokeneempi mitä sitä on tultua syötyä ja juotua

        Laitahan sitte viestiä, ett minne kannattaa mennä, Sua uskon, koska oon itekin maalta


    • Ko Lantalla ilman muuta Red Snapper, jos kaipaa vaihtelua thairuualle. Erinomaisia tapaksia ja tunnelmallinen ympäristö. Löytyy Phra Ae -rannan eteläpäästä tien puolelta.
      Kantiang Beachilla sijaitsevassa Drunken Sailorissa voi nauttia hyviä hampurilaisia riippumatossa löhöten.
      Ja Bee Bee Bungalowin rantaravintola on tunnelmallisuudessaan ylittämätön. Ruokakin hyvää (majataloa pitävä sympaattinen thaimaalais-japanilainen pariskunta kokkaa sekä thairuokaa että länsimaisia annoksia, kuten mystistä Saksalaisen poliisin perunat -annosta). Löytyy Khlong Kong -rannalta.
      Thaipaikkoja en lähde kummemmin erittelemään, perushyviä varmaan kaikki. Mutta nouseeko mikään erityisesti muita paremmaksi? Thaikkupaikoista voisi nostaa esiin Ae Phraella sijaitsevan Sood's Second Homen, josta on ainakin ennen saanut eteläthaimaalaisia erikoisuuskia, yleensähän rantaravintolat tapaavat tarjota kaikki samoja perusthaikkukeittiön herkkuja.
      Mutta kerro sinä Musclemac omat suosikkisi, vaikutat moninaisten postaustesi perusteella erinomaiselta asiantuntijalta.
      Ko Lanta saarena on ehdottomia suosikkejani, paikasta voi lukea lisää vaikka täältä:
      http://www.minnethaimaassa.com/ko-lanta/

      • Musclemac

        Meidän suosikit on nimenomaan noita paikallisia ravintoloita, katukeittiöitä pääosin. Totta, että nimet vaihtelee ja laatu myös, vuodesta tosieen. Nangissa kuten Lantallakin välttelen erityisesti rantaan paalujen varaan rakennettuja rantapaikkoja (paitsi lantan vanhassa kaupungissa on ok), pahimpia mestoja minun mielestä ovat myös muutamat Nangin rantakadun ei-paikalliset kiviuunipizzeriat. Nimiä mainitsematta. Mieluusti kävelemme perheen kanssa vähän sisämaahan ja katselemme ja kuulostelemme paikallisten juttuja ja tuttuja...

        Mutta vastaukseni:

        -Massaman Ao Nangissa, hyvä safka ja kiva palvelu, vakiopaikka kun ollaan hoodeilla.
        -Bernies Ao Nangissa, pitkin hampain pakko myöntää farangipaikalle maininta... hyvä "seisova pöytä" hinta/haukku -suhde kohdillaan :D

        Koh Lantalla:
        -Törkeän hyvää mättöä löytyy Saladanista heti sisämaahan päin pikkuisista katukuppiloista vasemmalta, niistä missä paikaliset riksat evästää.
        -BGH

        Nastaa lomaa ja iso k-tos Pattisken vihjeistä Mon... Antti ;D


      • Musclemac kirjoitti:

        Meidän suosikit on nimenomaan noita paikallisia ravintoloita, katukeittiöitä pääosin. Totta, että nimet vaihtelee ja laatu myös, vuodesta tosieen. Nangissa kuten Lantallakin välttelen erityisesti rantaan paalujen varaan rakennettuja rantapaikkoja (paitsi lantan vanhassa kaupungissa on ok), pahimpia mestoja minun mielestä ovat myös muutamat Nangin rantakadun ei-paikalliset kiviuunipizzeriat. Nimiä mainitsematta. Mieluusti kävelemme perheen kanssa vähän sisämaahan ja katselemme ja kuulostelemme paikallisten juttuja ja tuttuja...

        Mutta vastaukseni:

        -Massaman Ao Nangissa, hyvä safka ja kiva palvelu, vakiopaikka kun ollaan hoodeilla.
        -Bernies Ao Nangissa, pitkin hampain pakko myöntää farangipaikalle maininta... hyvä "seisova pöytä" hinta/haukku -suhde kohdillaan :D

        Koh Lantalla:
        -Törkeän hyvää mättöä löytyy Saladanista heti sisämaahan päin pikkuisista katukuppiloista vasemmalta, niistä missä paikaliset riksat evästää.
        -BGH

        Nastaa lomaa ja iso k-tos Pattisken vihjeistä Mon... Antti ;D

        Kiitos Musclemac, pistän paikat korvan taakse, jotta pääsen ensi kerralla testaamaan. Olen tietty itsekin katukeittiöiden armoitettu ystävä, mutta niihin tapaa olla vaikea neuvoa perille.
        Jos löydät aikaa, niin käypä kirjoittamassa tuonne http://www.minnethaimaassa.com sivustolle, mielelläni sieltäkin lukisi asiantuntevia Thaimaa-kommenttejasi ja vinkkejäsi.


    • no BAD fiilings

      Musclemac on muuten karehdittavan hyvä nimimerkki sulla. Ootko ite keksiny vaiko vaimosi? Ooko syönyt Lantalla kananmunaa?

      • Ihan itse keksin omassa pienessä mielessä ja aika pitkään olen samaa nimmaria käyttänyt ja vasta nyt rekisteröinytkin. Kananmunaa olen kyllä syönyt Lantalla sitäkin, mutta pekonin jätän useimmiten väliin :D


      • Taikkufani no. 1
        musclemac kirjoitti:

        Ihan itse keksin omassa pienessä mielessä ja aika pitkään olen samaa nimmaria käyttänyt ja vasta nyt rekisteröinytkin. Kananmunaa olen kyllä syönyt Lantalla sitäkin, mutta pekonin jätän useimmiten väliin :D

        Olin jo jättämässä sinut elämästäni kokonaan, mutta eikös meillä mene samalla tavalla suurimmaksi osaksi eli ollaan parisuhteessa ja perheeseemme kuuluu muitakin kuin vain me kaksi. En saa jätettyä sinulle viestiä muutoin, niin nähkööt tämän viestin sinulle muutkin. Kun loukkaantuu, niin loukkaantuu. Aina ei anteeksipyyntö auta, näin ei käy aina edes omassa elämässä. Olet esittänyt useamman kerran pahoittelusi, kun olet kirjoittanut jotain sellaista, josta joku palstalainen on suivaantunut. Voit olla varma, etten pyri kylään luoksesi, mutta olisit voinut vastata minulle, kun pyysin sinulta anteeksipyyntöä. Nyt on käynyt sillä tavoin, etten voi olla enää varma itsekään, että vierailenko ko. sivuilla enää. Vastasit muiden ihanien palstalaisten kanssa minulle monet kerrat, muttette tekään aina voi muille elämässä tapahtuville asioille mitään. Kovasti toivoin pääseväni Thaimaaseen ja tiettyihin paikkoihin siellä. Jollen koskaan Thaimaata näe, niin se ei ole sinun syysi. Toivottavasti sinä pääset, kuten aiotkin. No bad fiilings, eihän?


      • Taikkufani no. 1 kirjoitti:

        Olin jo jättämässä sinut elämästäni kokonaan, mutta eikös meillä mene samalla tavalla suurimmaksi osaksi eli ollaan parisuhteessa ja perheeseemme kuuluu muitakin kuin vain me kaksi. En saa jätettyä sinulle viestiä muutoin, niin nähkööt tämän viestin sinulle muutkin. Kun loukkaantuu, niin loukkaantuu. Aina ei anteeksipyyntö auta, näin ei käy aina edes omassa elämässä. Olet esittänyt useamman kerran pahoittelusi, kun olet kirjoittanut jotain sellaista, josta joku palstalainen on suivaantunut. Voit olla varma, etten pyri kylään luoksesi, mutta olisit voinut vastata minulle, kun pyysin sinulta anteeksipyyntöä. Nyt on käynyt sillä tavoin, etten voi olla enää varma itsekään, että vierailenko ko. sivuilla enää. Vastasit muiden ihanien palstalaisten kanssa minulle monet kerrat, muttette tekään aina voi muille elämässä tapahtuville asioille mitään. Kovasti toivoin pääseväni Thaimaaseen ja tiettyihin paikkoihin siellä. Jollen koskaan Thaimaata näe, niin se ei ole sinun syysi. Toivottavasti sinä pääset, kuten aiotkin. No bad fiilings, eihän?

        Ei mitään pahoja fiiliksiä tietenkään, hyviä lomia.


    • time for lanta

      Kiitos musclemacille ja antille lantan ravintolavinkeistä. tuli testattua saladanin katukeittiöt, hyviä olivat. mieleen jäi myös erityisesti red snapper, jos haluaa thairuualle vaihtelua ja vaikka viettää romanttista iltaa. mahtava paikka! kannattaa käydä myös time for limessä, jossa maisteluillallisella pääsee kokeilemaan monenlaisia thaiherkkuja. toivottavasti ensi vuonna uudestaan!

    • juts testattu

      Koh Lantalla
      * Saladanin rantaravintoloista -Seafood Saladan!;kadun päästä vasemmalle,muovituolit, mutta ruoka erinomaista ja edullista!
      * Long beachilla alkupäässä-Thaicat;suosittu paikka,asiakasystävällinen palvelu,tuoretta kalaa mm.grillattuna,perunoita foliossa, ihanaa kastiketta.Paras Tom Yam keitto!

    • Kohlantalle

      Ihanaa kuulla ruokapaikkasuosituksia ja vinkkejä teiltä matkalaiset:) Mutta, laittakaa jooko, jotain hintojakin, ne kovasti kiinnostaa myös! Millä hinnalla olette Koh Lantalla syöneet aterian? Onko paikallisen/ tuontioluen/ drinksujen hinnat millasia? Paikallisten järjestämät veneretket lähisaarille snorklaamaan ovat kuulemma paljonkin edullisempia, kuin esim. matkatoimistojen järkkäämät retket..oletteko olleet sellasilla? Kokemuksia palvelusta, turvallisuudesta? Kiva kuulla kaikkea kivaa ja ei niin kivaa matkakokemusta!! Odottelen:)

    • ,hk

      Koh lantalla paras oli black pearl, semmone merirosvohenkinen ravintola siis :) Löytyy Saladanin keskustasta. Mukavaa vaihtelua oli syödä tortilloja/fajitaksia thairuuan lisäksi. Yhdeltä rannalta (ehkä white sand beach..?) löyty kans yks rantarafla josta sai aivan mielettömän hyviä fajitaksia!
      Yksi hyvä on kans sunset bar and restaurant, näköalojen ja upean auringonlaskun vuoksi huippumesta, ruoka oli perus thaisettiä :)

    • Kohlantalle

      Kiva, kiitos vinkeistä nimim. ",hk"
      Olisko sulla hintaesimerkkejäkin aterioista, oluista, drinksuista ihan perusthai-ruokaravintoloissa. Ja onko rantsubaarien drinksu/cocktailhinnat edullisia? Jostain olen saanut käsityksen, että Koh Lanta olis kalliimpi paikka, kun Thaimaa ylipäätään..? Mitäs mieltä olet siitä?

      • Ao Läntä

        Tuoreena tietona paikanpäältä, Lantan rannoilla ruuat edullisempia kuin Ao Nangiss, kohteesa ollaan.


    • hmm, nam

      osaisko joku neuvoa, mistä sais hyviä kasviruokia aonangista, nuudelijuttuja ym?

      • kalakastike

        et taida löytää yhtään täysin aitoa kasvisruokavaihtoehtoa, kaikkiin ruokiin kun lurautetaan kalakastiketta (se korvaa thaikkukeittiössä suolan käytön) :) eli parasta ottaa loman ajaksi rento suhtautuminen ruokavalioon.


    • aonang

      ao nangin paras ruokapaikka oli mielestäni echo jos halusi syödä thaikkua. oma lempiruoka siellä oli porsas tai kana valkosipulilla ja pippurilla, sen kanssa tarjoiltiin riisä. maksoi 125 baht (1 euro on noin 40 bath). mies tykkäsi liekitetyistä lautasista sweet&suor-kastikkeella, valita sai joko mereneläviä, kanaa, possua tai nautaa. olisko maksanut jonkun 250 bth. alkuruoaksi valittiin usein uppopaistetut katkaravut, jaettiin annos koska oli aika suuri. maksoivat muistaakseni 100 bth.

      sitten kun thaikku alkoi kyllästyttämään syömme tex mexiä crazy gringos-ravintolassa joka löytyy kun käännytään sisämaahanpäin rantakadulta. kaikki frozen margaritat olivat vain 90 bth ja varsinkin mansikka- ja vadelmamargaritat olivat ihania!!

    • Riitu ja Repe

      Viime kuussa olimme Ao Nangissa. Bernies tosiaan oli hyvä hinta/laatusuhteensa puolesta. 250b muistaakseni oli tuo buffetti ja sai syödä niin paljon kuin napa veti. Ja vetihän se välillä ihan ähkyksi, kun jälkkärit, kuten jätskit, leivokset ym. kuuluivat hintaan.
      Ja voi miten Repe söi pottumuussia ja grillaajan paistamia makkaroita mielellään, kuten niin moni muukin suomipoika :) Ei siinä mitää hävettävää ole!
      Eikä kaikkien makuun ole kookos/chili- thaikkupöperöt.

      Sitten kun kyllästyttiin ylensyöntiin, mentiin Massamaniin syömään kalaa.
      Barracuda valkosipuli-viherpippurikastikkeella oli suosikkimme. Edull. ja kiva ruokapaikka, joka ei tarvinnut sisäänheittäjää, suosittelemme :):)))

      • Kotona taas

        Meilläkin 1 2 viikkoa takana noissa maisemissa. Mentiin vähän tämän ketjunkin ohjeiden mukaan ja Ao Nangissa Bernies toimi ok, kaikkea oli tarjolla maisteltavaksi ja muksut tykkäsi jälkkäriksi jätskipöydästä. Massaman oli kiva paikka vähän sisemmältä maata ja hyvää paikallista evästä todella kohtuuhintaan (mutta minun mielestä siellä ei ollut juurikaan tuoretta kalaa listalla vaan sitä oli toisella puolella tietä bamburavintoloissa jokaisessa, mm. Mikella).

        Koh Lantalla todella hyviä ruokia sai nimenomaan pienistä muovituolipaikoista vähän sisämaahan päin. Saladan Sea Food ja muut rannan paikat kokeiltiin myös, eivät vaan olleet meitä varten... kovin tuli Kanaria mieleen niissä.

        Hieno makumatka oli, kiitos kaikille vinkeistä joita saimme tästä ketjusta.


    • Lomaa odottava

      Mikä paikka on bgh koh lantalla ? Vois kokeilla ensi viikolla, mutta en muista moiseen aiemmin törmänneeni.

      • Muscleemax

        Banana Garden Home ja sen keittiö, Annie & co laittaa erinomaista thairuokaa rannalla.


      • Lomaa odottava
        Muscleemax kirjoitti:

        Banana Garden Home ja sen keittiö, Annie & co laittaa erinomaista thairuokaa rannalla.

        K-tos :D


      • goodfeelingsalready
        Muscleemax kirjoitti:

        Banana Garden Home ja sen keittiö, Annie & co laittaa erinomaista thairuokaa rannalla.

        Kunpa vain uskaltaisi em. Herkkuja syödä.. :(:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe