Käyn nyt siis ysiluokkaa ja ihan kivoja numeroita tulossa, mut mul on yks ongelma. En ole saanut kunnollista fyssan/kemian opetusta pariin vuoteen, ehkä viimeksi seiskalla. Opettajani taas ei halua opettaa mulle yhtään mitään, viime vuonna se vaan teki jonkun monisteen mun puolesta ja laitto todistukseen seiskan. Mitä hemmettiä?! Olihan se silloin ihan siistiä, mut ens keväänä mun pitäis hakea lukioon, eli olis ihan hyvä osatakin jotain. Mut opettaja ei opeta. Joskus oon yrittänyt patistaa sitä, mut se vaan menee ihan hiljaseks enkä saa siitä mitään irti. Antaa monisteläjän ja sanoo et kato netistä apua. Joo no, Wikipediassa ei selitetä näitä juttuja peruskoulun tehtäviä varten.
Mitä mä teen? En haluais sanoa siitä opettajasta reksille, ettei sentään menettäis duunipaikkaansa. Mut mun on pakko saada jostain opetusta. Apua!!
Kemian/Fysiikan maikka
8
1555
Vastaukset
- yläaste turhaa
voin sanoa ettei noilla yläasteen kemian tunneista ole mitään hyötyä lukiossa. samoin on fysiikka.
lukion eka kemia kurssi on mooleja ja laskemista joita ei koskaan edes mainita yläasteella(tehdään vaan jotain turhia kokeita). fysiikan ja kemian opit lukiossa, vaikka et yläasteella osaisi. voit käydä vaikka kirjakaupassa selailemassa lukion kirjoja. lukiossa kemia ja fysiikka on vieläpä vain yksi pakollinen kurssi, toki voi opiskella lisää jos haluaa.- James-95
Yläasteen kemian ja fysiikan tunnit antavat pohjaa ja perustietoa kyseisitä aineista. Niiden avulla on paljon helpompi oppia ja ymmärtää tulevia käsitteitä esim elektroniorbitaalit, hydrostaattinen paine jne.
- jumme.1
James-95 kirjoitti:
Yläasteen kemian ja fysiikan tunnit antavat pohjaa ja perustietoa kyseisitä aineista. Niiden avulla on paljon helpompi oppia ja ymmärtää tulevia käsitteitä esim elektroniorbitaalit, hydrostaattinen paine jne.
ei juuri auta. yläasteella opitaan juuri atomin osien nimet ja elektronien liike. sama käydään lukion kemian ekalla kurssilla, jossa tyhmäkin oppii sen. pääsääntöisesti yläasteen tunnit ovat magnesium palojen yms kanssa leikkimistä.
aläasteen fysiikasta en oikein muista mitään, eihän sitä taida edes olla joka jaksossa siellä (kemiasta en tiedä). nyt on lukion kemian ekasta kurssista 10 ja fysiikan 8, tekemättä mitään noilla yläasteen tiedoilla. - Kemia <3
jumme.1 kirjoitti:
ei juuri auta. yläasteella opitaan juuri atomin osien nimet ja elektronien liike. sama käydään lukion kemian ekalla kurssilla, jossa tyhmäkin oppii sen. pääsääntöisesti yläasteen tunnit ovat magnesium palojen yms kanssa leikkimistä.
aläasteen fysiikasta en oikein muista mitään, eihän sitä taida edes olla joka jaksossa siellä (kemiasta en tiedä). nyt on lukion kemian ekasta kurssista 10 ja fysiikan 8, tekemättä mitään noilla yläasteen tiedoilla.Ilmeisesti teille on sattunut huonot opettajat, sillä kyllä meillä käytiin kemiassa ja fysiikassa hyvinki paljon laskuja ja kaavoja. Opettaja jankkas kaavoja niin kauvan et ne oli kaikilla päässä. Toki tehtiin pieniä kokeellisia kokeitakin. Kokeissa yleensä yksi sivu oli täynnä pelkästään laskuja ja kaavat ja kemialliset merkit oli oltava hallussa.
Ja nytten kun opiskelen ammattikoulussa laborantiksi kiitän opettajaa, sillä osaan peruskoulusta tulleista parhaiten laskut. Meidän opinnot on hyvin pitkälti lukio pohjasia ja samoja asioita mekin käydään läpi kuin lukuion ekassa kurssissa ja lisäksi meillä on paljon käytännön juttuja labrassa. Mikäli ei oltaisi peruskoulussa harjoiteltu laskuja niin paljon, joutuisin tekemään paljon enemmän töitä kuin nytten kun hallitsen ne. Toki tulee paljon käytännön laskujakin ja pitää laskea laimennoksia. Mutta nytten olen päässyt helpommalla kun ei enää tarvitse miettiä kaavoja tai miten lasketaan aineen konsentraatio kun se tulee automaattisesti.
Mutta kyllähän kaiken tietty voi oppia myöhemminkin. Se vaan helpottaisi mikäli tietää entuudestaan jotakin. Onneksi peruskoulun kemian opettaja osasi opettaa, mikä tekikin kemiasta niin mielekästä. - lolleroinen666
jumme.1 kirjoitti:
aläasteen fysiikasta en oikein muista mitään, eihän sitä taida edes olla joka jaksossa siellä (kemiasta en tiedä). nyt on lukion kemian ekasta kurssista 10 ja fysiikan 8, tekemättä mitään noilla yläasteen tiedoilla.oppisko se tyhmä jos ei olis yläasteella kuullutkaan noista? hassua miten lukion kurssilla ne asiat opitaan kuin taikomalla. eiköhän tilanne ole se, että siellä lukiossa ne asiat oppii paremmin sen takia, kun ne on jo vanhastaan tiedossa!
- Ihmematikkafriikki
Peruskoulun kemiasta:
Kai teillä jonkinlaiset kirjat on. Kemiasta ei peruskoulupohjalta tarvitse juuri muuta osata kuin atomin elektronikuorimalli ja jotain ionisoitumisesta ja alkuaineiden lyhenteet. Ne pystyy kyllä opiskella itsenäisesti jos on aineistoa.
Lukion KE1-kurssi, ainoa pakollinen kemian kurssi on orgaanista kemiaa, joten peruskoulun opeista on hyötyä jos osaa hiilivetyjen nimeämisen. Juuri muuta ei peruskoulun kemiasta tarvitse etukäteen osata kun nuo. Kaikki muu tulee uutena asiana. (Ainakin mulle on tullut, peruskoulun kemia oli 10, samoin 3 ekaa kemian kurssia ja pitkää kemiaa luen nyt toista vuotta)
Fysiikasta:
Lukion fysiikassa oletetaan osattavan lukea kuvaajia ja pyöritellä erilaisia kaavoja mutta muuten kaikki käydään alusta asti läpi. Tässä aineessa yksi pitkän matikan kurssi takana auttaa enemmän kuin periskoulun fysiikka. Tietty auttaa jos osaat suureiden lyhenteet ja yksiköt. (Mulle tämäkin aine helppo, peruskoulsta asti 10, myös kaikista kursseista)
Se on loppujen lopuksi matikka mikä auttaa noissa aineissa.
Jos osaat ratkoa yhtälöitä ja pyörittää kaavoja muuttujan mukaan niin ei oo hätää. - Anonyymi
Olen samaa mieltä et nykyajan yläasteen opettajat eivät osaa opettaa fysikkaa ja kemiaa sillä se oikeesti lukioikäisten taso peruskoulussa???? Opetetaan tyyliin katsokaa netistä jo ette ymmärrä, haloo???
- Anonyymi
Vastasit yli 8 vuotta vanhaan aloitukseen. Mitä oikein meinaat nykyajalla? :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468