Onko termillä pitkä viikonloppu lasten tapamisissa olemassa jotakin kiinteää määritelmää? Eksäni on nyt sitä mieltä, että se tarkoittaa ajanjaksoa perjantaista koulun päätyttyä sunnuntai-iltaan? Minun mielestäni kyseessä on pidempi ajanjakso esim. to-ma tai ke-su.
Ongelman tästä tekee, että vaikka käräjäoikeuden päätöksessä lukee to-ma, niin hovioikeus on kirjannut päätökseensä vain "pitkä viikonloppu".
Mikä on "pitkä viikonloppu"?
12
2883
Vastaukset
- hou houuuuuuuuu
Eiköhän hovi siteeraa tuolla pitkä viikonloppu -termillä juuri sitä ko:n to-ma aikajaksoa.
Jos lähi alkaa ruikuttamaan tuostakin niin eikuin pirautus hovin tuomarille joka päätöksen teki niin sieltä tulee vastaus tarkalleen ilman jossitteluja....- olikohan näin...
Olikohan aloittajalla exä etämies joka ei jaksa katsoa lastensa perään pitkää viikonloppua?
- Aloittaja.
olikohan näin... kirjoitti:
Olikohan aloittajalla exä etämies joka ei jaksa katsoa lastensa perään pitkää viikonloppua?
Kuvio on tasan päinvastoin kuin mitä ounastelet. Minä olen etäisä, enkä halua että exä lähivaimoni oma-aloitteisesti tulkitsee hovin päätöstä lasten aikaa isän kanssa lyhentäen.
Sanottakoon tämäkin vielä, lisäounastelujen välttämiseksi, lapset kertovat että haluavat olla kanssani pikemminkin enemmän kuin vähemmän. - pah...
To- su. Maanantai ei kuulu enää...
- 15+2
Meillä on pitkäviikonloppu torstaista klo 18:00, sunnuntaihin 18:00. Pe-su on normaali viikonloppu.
Eli siis riippuu ihan sopimuksesta.
Jos teillä on aiemmin se tarkoittanut to-ma ajanjaksoa niin silloin se mielestäni on niin, ja voit vedota käräjien päätökseen. On meilläkin käräjien päätöksessä joitain yksityiskohtia jotka eivät enää seuraavan asteen päätöksessä ole vaan niihin on viitattu jotakuinkin sanoin "muilta osin käräjäoikeuden päätös xxxxxxxxxx pysyy voimassa" tjms. - tgweyty46y
Jos hovioikeus olisi muuttanut käräjäoikeuden tuomiota toiseen, siinä olisi selkeästi päivät mistä mihin. Nyt hovioikeus ei muuttanut käräoikeuden tuomiota, ja siksi sana pitkäviikonloppu. Jos haluat asiasta selkeyden, niin kannattaa ottaa tuomariin yhteyttä, ja pyytää ex:llesi tarkemmat perustelut.
- ,.,.-,.-,.-
Pitkä viikonloppu tarkoittaa pidempää ajanjaksoa kuin pe-illan (tai iltapäivän) ja sunnuntain välistä aikaa. Tuohan on normaali viikonloppu. Jos töistä pidetään pitkä viikonloppu vapaata, niin onhan se enemmän kuin lauantai ja sunnuntai. Ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvää kenellekään.
Pe-su ei ole normi viikonloppu, vaan la-su. Vieläpä niin, että tapaaminen alkaa la klo 12 ja päättyy su klo 18, viimeistään.
- ei ongelma mulle
Pitkä viikonloppu on väärin sanottu, oikein on pidennetty viikonloppu.
Se voi olla korkeintaan 4 vrk.
Tuo pidennetty viikonloppu on totta usein kun ostetaan matkoaj eli pidennetty viikonloppu käsittää esi. to-su.
Mutta sosiaalisissa asioissa en tiedä mitä lienee. Eikö tuosta nyt voi sopia hyvässä yhteisymmärryksessä, onhan kyse vain poikkeustapauksista, ei säännönmukaisesta , jokaviikkoisesta.- ....................
Mistä päättelet, että kyseessä on poikkeustapaus? Miksi ei voisi olla säännöllisesti sovittu, että lapsi on isällä pidennetyn viikonlopun esimerkiksi joka toinen viikko? Tai vaikka joka viikko? Ja jos kyse olisi poikkeustapauksista, niin sitä suuremmalla syyllä minusta isän pitää pitää kiinni lapsen oikeuksista viettää aikaa isän kanssa hieman pidempään silloin harvoin kun se on mahdollista.
- vieraannuttajat
Hovioikeus tarkoittaa viitata käräjäoikeuden päätökseen. Exäsi on varmaan lasten lähihuoltaja ja leikkii lasten kustannuksella omia leikkejään. Minulla exä tulkitsi kesän päättyneen viikkoa aikaisemmin kuin se lapsilla oikeasti päättyi ja törmää tähän vielä oikeudessakin.
- liukuvaa..?
Mielestäni pidennetty viikonloppu on tosiaan pidempi kuin pe-iltapäivästä su-iltaan. Esim. torstaista sunnuntai-iltaan..? Meillä lapsen isä hakee pojan koulusta perjantaisin klo 12 ja tuo sunnuntaina kotiin klo 18 ja minusta se on ns. normaali viikonloppu. Meillä ei tuon pidemmät viikonloput onnistu eksän työn ja lapsen koulun vuoksi,eksä asuu siis eri paikkakunnalla.
Jos käräjäoikeus on päättänyt että to-ma niin kai se menee sitten sen mukaan,uskoisin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723