Neitsikan Väristä?

Nymfi

Luulin että 1 linnuistani on väritykseltään lutino..Sitten luin ettei lutinoissa ole harmaata lainkaan ja että niillä on punaiset silmät.
Lintu on täysin keltainen töyhdöstä pyrstön päähän.. punaisine poskineen, tosin siivissä on hieman harmaata,sekä pyrstön alapuolella harmaat raidat? Silmät ovat mustat...?
Onko se lutino vai mikä??

6

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ida-Emilia

      Harlekiini on lintu, jolla häviää joistakin paikoista harmaata väriä. Nämä kohdat korvautuvat tavallisesti kellertävällä. Harlekiinin asteita on erilaisia. Vaalealla harlekiinilla on suunnilleen yli 75% vaaleita sulkia harmaaseen nähden. On olemassa myös puhdas harlekiini, jolta kaikki harmaa on hävinnyt. Tällaisen linnun erottaa lutinosta silmien perusteella: Lutinon silmät ovat punaiset, harlekiinin tummat.

      Olet oikeassa. :) Lutinolla ei olisi laisinkaan harmaata. Myös sen pyrstön raidat ovat keltaiset. Punaiset silmät tosin muuttuvat iän myötä pikkuhiljaa tummemmiksi. Varmin tapa on katsoa silmiä valossa. Jos lintu ei ole lutino, sen iiris on selkeästi suklaanruskea. (Hämärässä sisävalossa silmän ruskea väri ei näy, kirkas aurinko siis paras.)

      Kuulostaisi siis siltä, että sinulla on vaalea harlekiini.

      Onko sinun mahdollista laittaa kuva nettiin? Tai sitten lähettää sähköpostiini. Kovin vaaleita harlekiineja ei Suomessa tietääkseni ole, joten olisin utelias näkemään, kuinka vaalea sinun lintusi on. :)

      -Ida-Emilia Kaukonen
      Neitokakadut-Variaatioiden aikakausi
      http://www.saunalahti.fi/tuumaa

      • Nymfi

        Laitoin sulle postia


      • Ida-Emilia
        Nymfi kirjoitti:

        Laitoin sulle postia

        Jep, kyseessä on vaalea harlekiini. :) En ole täysin varma, sillä kuva oli hieman kellertävä, mutta näyttäisi vahvasti siltä, että linnussasi saattaisi olla myös kanelia, eli se olisi vaalea harlekiini-kaneli.

        Toivottavasti tämä auttoi. Kaunis lintu sinulla! Juuri siihen suuntaan, mitä kasvattajat koettavat harlekiinista jalostaakin. :)


      • Nymfi
        Ida-Emilia kirjoitti:

        Jep, kyseessä on vaalea harlekiini. :) En ole täysin varma, sillä kuva oli hieman kellertävä, mutta näyttäisi vahvasti siltä, että linnussasi saattaisi olla myös kanelia, eli se olisi vaalea harlekiini-kaneli.

        Toivottavasti tämä auttoi. Kaunis lintu sinulla! Juuri siihen suuntaan, mitä kasvattajat koettavat harlekiinista jalostaakin. :)

        Hei!

        Joudun luopumaan neitsikoistani, sillä naapurini ei kestä meteliä :(
        Haluaisin linnut kuitenkin hyvään kotiin...
        Linnut terveitä ja 4vuotiaita (eivät sisaruksia) Koiras harmaa ja naaras se "vaalea harlekiini kaneli"
        Myisin linnut tarvikkeineen kaikkineen.
        hp.150e
        Tietäisitkö kiinostuneita?
        040-8207652 / [email protected]
        Linnut Oulussa


      • Ida-Emilia
        Nymfi kirjoitti:

        Hei!

        Joudun luopumaan neitsikoistani, sillä naapurini ei kestä meteliä :(
        Haluaisin linnut kuitenkin hyvään kotiin...
        Linnut terveitä ja 4vuotiaita (eivät sisaruksia) Koiras harmaa ja naaras se "vaalea harlekiini kaneli"
        Myisin linnut tarvikkeineen kaikkineen.
        hp.150e
        Tietäisitkö kiinostuneita?
        040-8207652 / [email protected]
        Linnut Oulussa

        Yritän kysellä. Tiedän ainakin yhden (ehkä parikin) jotka sattaisivat hyvinkin olla kiinnostuneita, erityisesti tuosta harlekiininaaraastasi.


      • seeppa
        Nymfi kirjoitti:

        Hei!

        Joudun luopumaan neitsikoistani, sillä naapurini ei kestä meteliä :(
        Haluaisin linnut kuitenkin hyvään kotiin...
        Linnut terveitä ja 4vuotiaita (eivät sisaruksia) Koiras harmaa ja naaras se "vaalea harlekiini kaneli"
        Myisin linnut tarvikkeineen kaikkineen.
        hp.150e
        Tietäisitkö kiinostuneita?
        040-8207652 / [email protected]
        Linnut Oulussa

        Olisin kiinnostunut uroksesta... Onko?
        Ja jos sen ottaisi häkkeineen paljonko maksaisi?
        Naaraan kaveriksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe