Suosittelen sukututkimukseen sukujutut-ohjelmistoa! äitini on käyttänyt sitä jo pari kuukautta ja tutkimus helpoittui.. eikä se maksa ku joku satasen!
Suosittelen..
7
1590
Vastaukset
- Maria
Minä taasen suosittelen kokeilemaan eri sukututkimusohjelmien demoja, ja sitten valitsemaan mieleisen. Makuja kun on monia.
Itse tykkään eniten Genuksesta, http://www.genus.fi
Sukuohjelmisto, Juuret ja Sukujutut löytyvät ainakin Suomen sukututkimusseuran kautta http://www.genealogia.fi/sukuo/index.htm
Lisäksi on olemassa erilaisia ilmaisia ohjelmia, kuten
* Brothers keeper http://ourworld.compuserve.com/homepages/Brothers_Keeper/ ja
* Legacy http://www.legacyfamilytree.com/
englanninkielisiä tosin, mutta Legacystä kuulemma on tulossa suomenkielinenkin versio. Odottelen sitä innolla. - Jokunen
suosittelen PAF (Personal Ancestral File) ohjelmaa. Siitä saa ladata täyden version (englanninkielinen) osoitteesta www.familysearch.org (ei, en ole mormoni). Ohjelmalla on yksi hyvä ominaisuus ylitse muiden, SE ON ILMAINEN.
- Maria
Huono puoli englanninkielisissä ohjelmissa on erilaisten raporttien tulostaminen: ne kun tuppaavat olemaan myös englanniksi..
Legacyn "perusversio" on myös ilmainen. Jos vain suomenkielinen päivitysversio siitä olisi myös ilmainen, niin ottaisin melko varmasti sen käyttöön.
- gen
olen kohta 10v käyttänyt Sukuohjelmisto 8:aa ja olen siihen aivan tyytyväinen - se on tarpeeksi yksinkertainen, mutta siinä on kuitenkin kaikki tarvitsemani toiminnot. Ei tarvitse hermoilla tietokonenikkarien keksimien spesialiteettien kiemuroissa. Jotkut sitten taas tykkäävät just siitä, että on olemassa niitä monenlaisia kikkailuja.
- Suku:N
käytän juuret ohjelmaa sopii minulle.No sanon vain,että jokaisella on makunssa kukin tykkää mistäkin suukuohjelmasta.onhan se hyvä,että on olemassa tarjolla eri vaihtoehtojakin .
- satakunta
olen käyttänyt sitä jo kymmenisen vuotta, eikä vielä ole ilmennyt ongelmia. Siinä on helppo valita oma kieli, ja jos haluaa välillä vaihtaa muuksi esim. jos haluaa tulostaa ulkomaiselle henkilölle omasta suvustaan taulut, niin se käy tosi helposti. En tiedä miten muissa ohjelmissa on.
Minulla on sekä suomalaisia että ruotsalaisia sukulaisia, ja lähettelen heille tulostuksia silloin tällöin. Tuo kielivaihto on silloin hyvä toiminto olemassa.
Muistaakseni maksoin siitä jotain 29 dollaria tai jotain sinne päin, koska halusin rekisteröityä. Ei kai se olisi pakollista ollut. - oma
Minä olen käyttänyt Genuksen eri versioita siitä saakka, kun se aikoinaan tuli markkinoille ja olen ollut hyvinkin tyytyväinen. Toisaalta sopiva ohjelma on makuasia ja joissakintapauksissa hinta ja käytettävä kieli ovat ne ratkaisevat tekijät.
Kyllä hommassa pääsee eteenpäin ilman oikeita ohjelmistojakin, exelin ja wordin avulla, kynälläja paperilla, mutta homma on hieman työläämpää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1712966SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän631902Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1001855Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3031829Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --221662Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.291369Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291352Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181243Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411122RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041062