Toyota Proace

Kysyjä123

Miksi PSA valmistaa Toyotan Proace-mallin, jos kerran Toyota on kaikessa paras ja voittamattomin?

120

6721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leijona

      Tojokin luottaa Pököttiin!!!

      • syystäkin

        Useammassakin vertailussa Citroën C1 / mikä se pikku Peugeot nyt olikaan on ollut kaikkien vähävikaisin toloota. Siis puhuttaessa autoista, joissa tojon panos on rajoittunut oman vessanpöntön kansi -logon liimaamiseen keulalle.

        Aidot toilootat, kuten nauris, ovat puolestaan kärsineet runsaista sähkövioista. Ainiin, mutta eihän se ole toilootan vika, että auto on kasattu heikkolaatuisista osista. Tojohan vaan hankkii osat niin halvalla kuin saa ja liimaa kasan päälle oman logonsa, mikä takaa laadun. Vastuu on jossain muualla.


      • C1.
        syystäkin kirjoitti:

        Useammassakin vertailussa Citroën C1 / mikä se pikku Peugeot nyt olikaan on ollut kaikkien vähävikaisin toloota. Siis puhuttaessa autoista, joissa tojon panos on rajoittunut oman vessanpöntön kansi -logon liimaamiseen keulalle.

        Aidot toilootat, kuten nauris, ovat puolestaan kärsineet runsaista sähkövioista. Ainiin, mutta eihän se ole toilootan vika, että auto on kasattu heikkolaatuisista osista. Tojohan vaan hankkii osat niin halvalla kuin saa ja liimaa kasan päälle oman logonsa, mikä takaa laadun. Vastuu on jossain muualla.

        Taisit nyt valehdella ja pahasti


      • tore
        syystäkin kirjoitti:

        Useammassakin vertailussa Citroën C1 / mikä se pikku Peugeot nyt olikaan on ollut kaikkien vähävikaisin toloota. Siis puhuttaessa autoista, joissa tojon panos on rajoittunut oman vessanpöntön kansi -logon liimaamiseen keulalle.

        Aidot toilootat, kuten nauris, ovat puolestaan kärsineet runsaista sähkövioista. Ainiin, mutta eihän se ole toilootan vika, että auto on kasattu heikkolaatuisista osista. Tojohan vaan hankkii osat niin halvalla kuin saa ja liimaa kasan päälle oman logonsa, mikä takaa laadun. Vastuu on jossain muualla.

        elä sinä jauha paskaa puhtaalla suulla. Oo pöljä hiljaa jos et tiedä asioista oikesti.


      • Anonyymi
        syystäkin kirjoitti:

        Useammassakin vertailussa Citroën C1 / mikä se pikku Peugeot nyt olikaan on ollut kaikkien vähävikaisin toloota. Siis puhuttaessa autoista, joissa tojon panos on rajoittunut oman vessanpöntön kansi -logon liimaamiseen keulalle.

        Aidot toilootat, kuten nauris, ovat puolestaan kärsineet runsaista sähkövioista. Ainiin, mutta eihän se ole toilootan vika, että auto on kasattu heikkolaatuisista osista. Tojohan vaan hankkii osat niin halvalla kuin saa ja liimaa kasan päälle oman logonsa, mikä takaa laadun. Vastuu on jossain muualla.

        Japsi autot ovat ainoastaan oikeiden autojen korvikkeita, japsi merkkien, varsinkin Tojo kuskeilla on pahoja komplekseja, joita yrittävät vähentää moittimalla muiden autojen vikoja, esim Audi on kyrvän jatke joka kuluttaa öljyä enemmän kuin polttoainetta, Mersu on ruoste läjä, Bemari on mielen vikaisten kaaharien vikoja täynnä oleva kumijalka, Ford ruostuu piloille jo kaupasta kotiin ajettaessa, ja tätä rataa.Tojo kuskien tietoisuus muista merkeistä on laaja, perustuu toisilta Tojo kuskeilta kuultuihin valheisiin, monen Tojo kuskin kokemus oikeasta autosta on ainoastaan nenänsä jättämä rasvainen jälki jonkun laatu auton sivuikkunaan supermarketin parkkipaikalla.


      • Anonyymi
        syystäkin kirjoitti:

        Useammassakin vertailussa Citroën C1 / mikä se pikku Peugeot nyt olikaan on ollut kaikkien vähävikaisin toloota. Siis puhuttaessa autoista, joissa tojon panos on rajoittunut oman vessanpöntön kansi -logon liimaamiseen keulalle.

        Aidot toilootat, kuten nauris, ovat puolestaan kärsineet runsaista sähkövioista. Ainiin, mutta eihän se ole toilootan vika, että auto on kasattu heikkolaatuisista osista. Tojohan vaan hankkii osat niin halvalla kuin saa ja liimaa kasan päälle oman logonsa, mikä takaa laadun. Vastuu on jossain muualla.

        No Peugeot on maailman suurin pienkonevalmistaja sen koneita käyttää kaikki merkistä riippumatta saksalaisiahan ei käytä kukaan edes wolkkari itse liimaa vaan oman lappunsa niihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japsi autot ovat ainoastaan oikeiden autojen korvikkeita, japsi merkkien, varsinkin Tojo kuskeilla on pahoja komplekseja, joita yrittävät vähentää moittimalla muiden autojen vikoja, esim Audi on kyrvän jatke joka kuluttaa öljyä enemmän kuin polttoainetta, Mersu on ruoste läjä, Bemari on mielen vikaisten kaaharien vikoja täynnä oleva kumijalka, Ford ruostuu piloille jo kaupasta kotiin ajettaessa, ja tätä rataa.Tojo kuskien tietoisuus muista merkeistä on laaja, perustuu toisilta Tojo kuskeilta kuultuihin valheisiin, monen Tojo kuskin kokemus oikeasta autosta on ainoastaan nenänsä jättämä rasvainen jälki jonkun laatu auton sivuikkunaan supermarketin parkkipaikalla.

        Nipponin pojan koneisiin luottaa myös Mersu ja monet muutkin . Kaikki hyprinit on Toyotan patentteja käyttäviä ja kun puhutaan dieseleistä niin saksalaisilta ei löydy yhtään Hyvää


    • Kyllä

      sitä minäkin tänne tulin kysymään, saas nähdä mitä Toyota kansa tähän vastaa. Aiemmin ainakin on kaikkia PSA ja Fiat kalustoa pidetty aivan pas..na. No hyvä että lopettivat Hiacen tuonnin on se niin hiveä vehje tienpäällä.

      • ajosas for ever

        Aivan tienpäällä ei korjaamolla tien päällja itse sen sanoit!


      • varmat tulot
        ajosas for ever kirjoitti:

        Aivan tienpäällä ei korjaamolla tien päällja itse sen sanoit!

        Toyota Hiacea näkeekin eniten tienpäållä, koska ei ole korjaamolla nosturin päällä kuin muut peltilaatikot.

        Hiacella työt onnistuu, koska ei tule rokulipäiviä korjaamopäivien vuoksi


      • Anonyymi

        No on parempi kuin wolkkari joka suhteessa mitataan mitä vaan.Wolkkari syö öljyä yhtäpaljon kuin dieseliä .


    • Proace

      Toyotalla ei ole varaa menettää pakettiautomarkkinoita kokonaan Euroopassa ja siksi suurenkin on pakko nöyrtyä. Samalla Toyota astuu segmentissä aivan uuteen aikaan. Onhan PSA:lla ja Toyotalla toki ennestäänkin yhteistyötä pikkuautomarkkinoilla.
      Temppu nostaa Suomessa kivasti PSA-pakujen myyntiä, koska ei kaikki ostajatkaan ihan tyhmiä ole kun huomaavat Toyotasssa maksavansa extraa pelkästä nimestä.

      • eri laatu nääs

        Niihin ykslöihin, joihin tulee Toyota-logo, käyvät kymmenet ellei sadat Toyota-laatuvalan tehneet insinöörit henkilökohtaisesti valitsemassa alihankkijoilta parhaat osat, sekundaosista tehdään PSA-konsernin mallit


      • ajatuksenjuoksusi?
        eri laatu nääs kirjoitti:

        Niihin ykslöihin, joihin tulee Toyota-logo, käyvät kymmenet ellei sadat Toyota-laatuvalan tehneet insinöörit henkilökohtaisesti valitsemassa alihankkijoilta parhaat osat, sekundaosista tehdään PSA-konsernin mallit

        Eli meinaat, että Toyota voi tulla isännöimään PSA:n ja alihankkijoiden tuotantolinjoille poimimaan rusinat pullasta? Sitähän tuo ajatuskulkusi tarkoittaa!
        Uskotkohan tuota itsekään?


      • laatu on parempi
        ajatuksenjuoksusi? kirjoitti:

        Eli meinaat, että Toyota voi tulla isännöimään PSA:n ja alihankkijoiden tuotantolinjoille poimimaan rusinat pullasta? Sitähän tuo ajatuskulkusi tarkoittaa!
        Uskotkohan tuota itsekään?

        PSA:n talous on aivan kuralla. Se suostuu mihin tahansa, kun tehtaan linjalla on runsaasti käyttämätöntä kapasiteettia. Tojolla on tiukat laatukriteerit.


      • Citron-Talbot-Toyota
        laatu on parempi kirjoitti:

        PSA:n talous on aivan kuralla. Se suostuu mihin tahansa, kun tehtaan linjalla on runsaasti käyttämätöntä kapasiteettia. Tojolla on tiukat laatukriteerit.

        Tojota valvoo kyllä laatua, mutta kuluttajavalitusten avulla ja 7 vuotta auton valmistumisen jälkeen. Ensi talvena Tojotan ProAcet alkavat työntää öljyjään ulos. Ranskalaisten kuuluu tehdä niin.


      • Kiala Viulu
        laatu on parempi kirjoitti:

        PSA:n talous on aivan kuralla. Se suostuu mihin tahansa, kun tehtaan linjalla on runsaasti käyttämätöntä kapasiteettia. Tojolla on tiukat laatukriteerit.

        Mitä olen Toyota Hiacen omistajilta ja muualta kuullut kerrottavan, etteivät vaihda enää ja ota PSA:n tekemää ProAcea mistään hinnasta. Moni on kertonut ajavansa vanhalla kestävällä Hiacella ja hakevansa ulkomailta käytetyn Hiacen.

        Nähdäkseni ProAcen myynti tulee jäämään hyvin pieneksi ja moni valitsee uutta hakiessa Huyndain p-a.

        Tuo PSA:n valinta ei ollut mikään järki ratkaisu, mutta sai edullisimman tarjouksen heiltä. Ilmeisesti kaupan ratkaisi PSA:n menekkivaikeudet. Pyöriihän PSA konserni tapppiolla ja on jo sanonut irti yli 8000 henkilöä.


      • Kiala Satuseppo
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Mitä olen Toyota Hiacen omistajilta ja muualta kuullut kerrottavan, etteivät vaihda enää ja ota PSA:n tekemää ProAcea mistään hinnasta. Moni on kertonut ajavansa vanhalla kestävällä Hiacella ja hakevansa ulkomailta käytetyn Hiacen.

        Nähdäkseni ProAcen myynti tulee jäämään hyvin pieneksi ja moni valitsee uutta hakiessa Huyndain p-a.

        Tuo PSA:n valinta ei ollut mikään järki ratkaisu, mutta sai edullisimman tarjouksen heiltä. Ilmeisesti kaupan ratkaisi PSA:n menekkivaikeudet. Pyöriihän PSA konserni tapppiolla ja on jo sanonut irti yli 8000 henkilöä.

        Kas vain, Kialalla jälleen tiukkaa faktaa ja sisäpiirin tietoa.

        "mutta sai edullisimman tarjouksen heiltä", Tuostakin löytyy varmasti jokin kiistaton todiste.


      • Kuvitteletko
        Kiala Satuseppo kirjoitti:

        Kas vain, Kialalla jälleen tiukkaa faktaa ja sisäpiirin tietoa.

        "mutta sai edullisimman tarjouksen heiltä", Tuostakin löytyy varmasti jokin kiistaton todiste.

        pöljä tosiaan ettei maailman suurimmalla autonvalmistajalla
        olisi yhteistyökumppaneissa varaa valita.Kyllä siinä moni
        talousahdingossa olija on hattu kourassa ja Von Toyota sanelee
        ehdot. Oletan että systeemi on ota tai jätä tarjous.


      • Fakta homma
        Kuvitteletko kirjoitti:

        pöljä tosiaan ettei maailman suurimmalla autonvalmistajalla
        olisi yhteistyökumppaneissa varaa valita.Kyllä siinä moni
        talousahdingossa olija on hattu kourassa ja Von Toyota sanelee
        ehdot. Oletan että systeemi on ota tai jätä tarjous.

        Vihdoikin tämä päivä koitti ja Toyota tajusi ettei se osaa valmistaa pakettiautoja. Sai onneksi kumppanikseen sellaisen joka osaa, nyt Toyotaa voi ostaa jopa nekin jotka tarvitsevat työkseen pakua eikä vain nurkkapyöritykseen. Ja mitä valintaan tulee nii kyllä se pakun tekemisen tietotaito menee PSA:ta Toyotalle eikä toisinpäin.


      • Kiala satuseppo
        Kuvitteletko kirjoitti:

        pöljä tosiaan ettei maailman suurimmalla autonvalmistajalla
        olisi yhteistyökumppaneissa varaa valita.Kyllä siinä moni
        talousahdingossa olija on hattu kourassa ja Von Toyota sanelee
        ehdot. Oletan että systeemi on ota tai jätä tarjous.

        En minä mitään kuvittele. Toivon vain Kialan osoittavan väitteensä todeksi, mutta (jälleen kerran) Kiala täyttää häneen kohdistetut odotukset (jotka ovat siis nolla).

        Kuten todettua., Kiala on pelkkä satuseppo. Mitään muuta ei kykene kuin linkittämään muutaman ilta-pulun roskalinkin.


      • sitä itseään
        Kiala Satuseppo kirjoitti:

        Kas vain, Kialalla jälleen tiukkaa faktaa ja sisäpiirin tietoa.

        "mutta sai edullisimman tarjouksen heiltä", Tuostakin löytyy varmasti jokin kiistaton todiste.

        Varmaan ollut itse neuvottelemassa Proacen valmistamisen laatuvaatimuksista! :))


      • täällä.............
        sitä itseään kirjoitti:

        Varmaan ollut itse neuvottelemassa Proacen valmistamisen laatuvaatimuksista! :))

        vaginavaltterit ja muut pököttipetterit yrittävät istua
        tuleen toyotan housuilla. Kiala linkittää totuuksia ja
        se närästää


      • Ce on aivan sama
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Mitä olen Toyota Hiacen omistajilta ja muualta kuullut kerrottavan, etteivät vaihda enää ja ota PSA:n tekemää ProAcea mistään hinnasta. Moni on kertonut ajavansa vanhalla kestävällä Hiacella ja hakevansa ulkomailta käytetyn Hiacen.

        Nähdäkseni ProAcen myynti tulee jäämään hyvin pieneksi ja moni valitsee uutta hakiessa Huyndain p-a.

        Tuo PSA:n valinta ei ollut mikään järki ratkaisu, mutta sai edullisimman tarjouksen heiltä. Ilmeisesti kaupan ratkaisi PSA:n menekkivaikeudet. Pyöriihän PSA konserni tapppiolla ja on jo sanonut irti yli 8000 henkilöä.

        Ulkomailta käytetyn Hiacen hakeminen saattaa osoittautua hieman haasteelliseksi, koska niitä ei käytännössä ole myyty muualla Euroopassa kuin Suomessa.

        Koska nyky-Hiace on Toyotalle niin marginaalimalli, ei kannata lähteä suunnittelemaan uutta. Pannun vaihtaminen nokalle ei ole ihan niin yksinkertainen operaatio tuon tyypityksen kannalta, että sitä kannattaisi lähteä käytännössä Suomen takia tekemään.


      • Halpis neppis TOYO
        Fakta homma kirjoitti:

        Vihdoikin tämä päivä koitti ja Toyota tajusi ettei se osaa valmistaa pakettiautoja. Sai onneksi kumppanikseen sellaisen joka osaa, nyt Toyotaa voi ostaa jopa nekin jotka tarvitsevat työkseen pakua eikä vain nurkkapyöritykseen. Ja mitä valintaan tulee nii kyllä se pakun tekemisen tietotaito menee PSA:ta Toyotalle eikä toisinpäin.

        Voi olla, että toyotan kannattaisi ostaa kaikki muukin tekniikka kilpilijoilta!!!

        Sillä saataisi toyotastakin miellyttävä ja loistavat ajo ominaisuudet, jotka nyt puuttuvat...Voi olla ettei sen jälkeen vain pystyisi myymään kovilla alehiinnoilla kiesejään, niin kuin nykyään!!


      • Kiala Viulu
        Ce on aivan sama kirjoitti:

        Ulkomailta käytetyn Hiacen hakeminen saattaa osoittautua hieman haasteelliseksi, koska niitä ei käytännössä ole myyty muualla Euroopassa kuin Suomessa.

        Koska nyky-Hiace on Toyotalle niin marginaalimalli, ei kannata lähteä suunnittelemaan uutta. Pannun vaihtaminen nokalle ei ole ihan niin yksinkertainen operaatio tuon tyypityksen kannalta, että sitä kannattaisi lähteä käytännössä Suomen takia tekemään.

        Hilux:in kone menee Hiaceen lähes heittämällä ja olisi nyt jo kirkkaasti alittanut euroopan päästöarvot. Olisi näin tehneetkin, mutta onnekkaasti vapautui paikka Fiatin jäädessä pois Peugeot-Citroen leiristä ja Toyota pääsi mukaan hyvin edullisesti.


      • petteri häpeissään
        täällä............. kirjoitti:

        vaginavaltterit ja muut pököttipetterit yrittävät istua
        tuleen toyotan housuilla. Kiala linkittää totuuksia ja
        se närästää

        Kiala on aina ja säännöllisesti oikeassa. Kiala on myös ottanut mehut pois petteristä


      • Kiala Viulu
        Halpis neppis TOYO kirjoitti:

        Voi olla, että toyotan kannattaisi ostaa kaikki muukin tekniikka kilpilijoilta!!!

        Sillä saataisi toyotastakin miellyttävä ja loistavat ajo ominaisuudet, jotka nyt puuttuvat...Voi olla ettei sen jälkeen vain pystyisi myymään kovilla alehiinnoilla kiesejään, niin kuin nykyään!!

        Ei Toyotan tarvitse juuri mitään muilta ostaa, kun pärjää parhaiten autonva

        www.taloussanomat.fi/autot/2012/12/17/toyota-kipuamassa-takaisin-huipulle-kakkossijasta-ankara-vaanto/201243896/304?non=1


      • sinne sun tänne
        Kiala satuseppo kirjoitti:

        En minä mitään kuvittele. Toivon vain Kialan osoittavan väitteensä todeksi, mutta (jälleen kerran) Kiala täyttää häneen kohdistetut odotukset (jotka ovat siis nolla).

        Kuten todettua., Kiala on pelkkä satuseppo. Mitään muuta ei kykene kuin linkittämään muutaman ilta-pulun roskalinkin.

        Petteriä vain harmittaa totuudet ja saa raivon hakkaamaan pyöreässä hakevavarossa, niin että korvalapät heiluu metrin sinne sun tänne


      • Hiiala Hiiala
        sinne sun tänne kirjoitti:

        Petteriä vain harmittaa totuudet ja saa raivon hakkaamaan pyöreässä hakevavarossa, niin että korvalapät heiluu metrin sinne sun tänne

        Hyvä Kiala, jatka vain tosiasioiden välttelyä ja väitteittesi todistamista, sen sinä osaat. Paljon muuta et sitten osaakaan, pelkkä pelle koko ukko.


      • Afrikasta saa
        Ce on aivan sama kirjoitti:

        Ulkomailta käytetyn Hiacen hakeminen saattaa osoittautua hieman haasteelliseksi, koska niitä ei käytännössä ole myyty muualla Euroopassa kuin Suomessa.

        Koska nyky-Hiace on Toyotalle niin marginaalimalli, ei kannata lähteä suunnittelemaan uutta. Pannun vaihtaminen nokalle ei ole ihan niin yksinkertainen operaatio tuon tyypityksen kannalta, että sitä kannattaisi lähteä käytännössä Suomen takia tekemään.

        Tojoterot rupeaa tietenkin hakemaan Haisuja takaisin Afrikasta.

        Koneen vaihtokin hoituu siellä päässä. Tässä on korvattu pari japaninponia vähän jykevämmillä voimantuottajilla

        http://cdn.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/461735/1070709.jpg


      • Kiala Viulu
        laatu on parempi kirjoitti:

        PSA:n talous on aivan kuralla. Se suostuu mihin tahansa, kun tehtaan linjalla on runsaasti käyttämätöntä kapasiteettia. Tojolla on tiukat laatukriteerit.

        PSA on laittanut useamman tehtaan kiinni ja 8000 henkilöä sai lopputilin, kun rämäpellit ei kaupan. Kannattais vähän panostaa laatuun, ettei öljyt aina lennä pakkasella pihalle huohotinputket jäädyttyä ja ettei sähköt/koetaulun valot vilkkuisi kuin joulukuusen tuikkivat led-valot.

        Missään ei yhtä nopeasti laske auto arvo kuin Ranskalaisessa. Sen sijaan Toyotan arvo säilyy parhaiten uusimman tutkimuksen mukaan, ylivoimaisesti!


      • Mietippä sitä!!
        Kiala Viulu kirjoitti:

        PSA on laittanut useamman tehtaan kiinni ja 8000 henkilöä sai lopputilin, kun rämäpellit ei kaupan. Kannattais vähän panostaa laatuun, ettei öljyt aina lennä pakkasella pihalle huohotinputket jäädyttyä ja ettei sähköt/koetaulun valot vilkkuisi kuin joulukuusen tuikkivat led-valot.

        Missään ei yhtä nopeasti laske auto arvo kuin Ranskalaisessa. Sen sijaan Toyotan arvo säilyy parhaiten uusimman tutkimuksen mukaan, ylivoimaisesti!

        Sama kohtalo tulee olemaan PSAn Proacella!!
        Ja toyotan maine laskee entisestään!!


      • Cassa.
        Kiala Satuseppo kirjoitti:

        Kas vain, Kialalla jälleen tiukkaa faktaa ja sisäpiirin tietoa.

        "mutta sai edullisimman tarjouksen heiltä", Tuostakin löytyy varmasti jokin kiistaton todiste.

        ProAce on citroen jumpy, fiat scudo, peugeot expert,
        jollasiin oikea ja täydellisen viisas Toyota-mies
        ei koskaan sekkaannu mistään hinnasta. Ranskanperunoja saa aina grilliltä ja Toyotaa myydään kaukana rasvan kärystä.


      • paketoitu patonki
        Halpis neppis TOYO kirjoitti:

        Voi olla, että toyotan kannattaisi ostaa kaikki muukin tekniikka kilpilijoilta!!!

        Sillä saataisi toyotastakin miellyttävä ja loistavat ajo ominaisuudet, jotka nyt puuttuvat...Voi olla ettei sen jälkeen vain pystyisi myymään kovilla alehiinnoilla kiesejään, niin kuin nykyään!!

        Harvemmin on Tojotat
        hajonnu, mutta
        ranskanresut vähän väliä.
        Siinä meni pilalle nyt
        viimeistään viimeinenkin
        oikeana Toyotana (Hiace)
        tunnettu malli


      • voi pojat
        Mietippä sitä!! kirjoitti:

        Sama kohtalo tulee olemaan PSAn Proacella!!
        Ja toyotan maine laskee entisestään!!

        Ostakaa vaan ihmeessä
        puolet pienempi, rutkasti
        kalliimpi ja
        laaduttomampi VW
        Transporter tai vieläkin
        huonompi Ford Transit. :D

        Kannattaa ylipäätänsä
        ajatella aina kaikesta, että kun jokin on joskus aikoinaan on ollut vikainen, se tulee aina sitä olemaan.

        Eihän minkään
        yrityksen kannata
        ikuisesti tehdä huonoa tai
        konkurssi on varma.
        Tosin monet merkit ovat onnistuneet tekemään pitkään huonoa, mutta
        loistavalla markkinoinnilla
        saaneet ihmiset uskomaan
        sen hyväksi esim. VW, Mersu jne..


      • Hiiala Hiiala
        voi pojat kirjoitti:

        Ostakaa vaan ihmeessä
        puolet pienempi, rutkasti
        kalliimpi ja
        laaduttomampi VW
        Transporter tai vieläkin
        huonompi Ford Transit. :D

        Kannattaa ylipäätänsä
        ajatella aina kaikesta, että kun jokin on joskus aikoinaan on ollut vikainen, se tulee aina sitä olemaan.

        Eihän minkään
        yrityksen kannata
        ikuisesti tehdä huonoa tai
        konkurssi on varma.
        Tosin monet merkit ovat onnistuneet tekemään pitkään huonoa, mutta
        loistavalla markkinoinnilla
        saaneet ihmiset uskomaan
        sen hyväksi esim. VW, Mersu jne..

        Hyvä Kiala, jatka samaan malliin, kukaan ei huomaa että olet köynyt kirjoittelemassa paskaa itsesi tueksi eri nimimerkillä...


      • Kiala Viulu
        Hiiala Hiiala kirjoitti:

        Hyvä Kiala, jatka vain tosiasioiden välttelyä ja väitteittesi todistamista, sen sinä osaat. Paljon muuta et sitten osaakaan, pelkkä pelle koko ukko.

        Toyota ei ole tehnyt 50 vuoteen yhtään
        vuosineljännestä tappiota.

        2000 luvulla Toyota on tehnyt tulosta enemmän kuin Ford, GM ja Chrysler
        yhteensä. Toyotan vaihto-omaisuuden kiertonopeus
        oli jo 1970-luvulla 67,
        nykyään satoja.

        Toyota ja Hiacet ei
        katoa ikinä katukuvasta.
        Tähän on syytä vain
        opetella tottumaan petteri parkojen pienellä sydämmellä ja sarkyneellä aivolohkolla.


      • voi ristukset!
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Toyota ei ole tehnyt 50 vuoteen yhtään
        vuosineljännestä tappiota.

        2000 luvulla Toyota on tehnyt tulosta enemmän kuin Ford, GM ja Chrysler
        yhteensä. Toyotan vaihto-omaisuuden kiertonopeus
        oli jo 1970-luvulla 67,
        nykyään satoja.

        Toyota ja Hiacet ei
        katoa ikinä katukuvasta.
        Tähän on syytä vain
        opetella tottumaan petteri parkojen pienellä sydämmellä ja sarkyneellä aivolohkolla.

        Ompas ollu Kiala päissään aamuyöstä!!!!!

        Noin omituista juttua ei o aikoihin tullukkaan!!!!


        AHAHAHAHAHHAHAHAHAH!!!!!!!!


      • ikiliikkuja hiace
        Fakta homma kirjoitti:

        Vihdoikin tämä päivä koitti ja Toyota tajusi ettei se osaa valmistaa pakettiautoja. Sai onneksi kumppanikseen sellaisen joka osaa, nyt Toyotaa voi ostaa jopa nekin jotka tarvitsevat työkseen pakua eikä vain nurkkapyöritykseen. Ja mitä valintaan tulee nii kyllä se pakun tekemisen tietotaito menee PSA:ta Toyotalle eikä toisinpäin.

        PoroAse ei käy laatuun tunnetusti heikkona, vaikka millä kulkisi. Hiace sentään oli lähes kultti jo syntyessään ja ositti muita paremman kestävyyden hetkessä


      • Kiala Viulu
        voi ristukset! kirjoitti:

        Ompas ollu Kiala päissään aamuyöstä!!!!!

        Noin omituista juttua ei o aikoihin tullukkaan!!!!


        AHAHAHAHAHHAHAHAHAH!!!!!!!!

        Totta se on. Petterien on vain syytä olla hiljaa totuuden edessa ja myötäillä häpeällisesti tietämättömyyttään.


      • ruusut risuiksi
        Fakta homma kirjoitti:

        Vihdoikin tämä päivä koitti ja Toyota tajusi ettei se osaa valmistaa pakettiautoja. Sai onneksi kumppanikseen sellaisen joka osaa, nyt Toyotaa voi ostaa jopa nekin jotka tarvitsevat työkseen pakua eikä vain nurkkapyöritykseen. Ja mitä valintaan tulee nii kyllä se pakun tekemisen tietotaito menee PSA:ta Toyotalle eikä toisinpäin.

        Ihminen joka tietää
        paremmasta, on
        hankkinut hiacen. Sama
        laatikko, kone ja alusta asti jotka on aina kestäneet.
        Muovia ja peltiä vaan ympäriltä
        vaihdettu.
        Huonompaan suuntaan
        vain näyttää
        olevan menossa, kun ranskan leluihin lyödään Toyotan logo

        Nimimerkillä
        neljällä vuosikymmenellä
        kyseisellä ajamaan
        joutunut (Hiace)


      • ...
        Mietippä sitä!! kirjoitti:

        Sama kohtalo tulee olemaan PSAn Proacella!!
        Ja toyotan maine laskee entisestään!!

        .


      • Rees
        Fakta homma kirjoitti:

        Vihdoikin tämä päivä koitti ja Toyota tajusi ettei se osaa valmistaa pakettiautoja. Sai onneksi kumppanikseen sellaisen joka osaa, nyt Toyotaa voi ostaa jopa nekin jotka tarvitsevat työkseen pakua eikä vain nurkkapyöritykseen. Ja mitä valintaan tulee nii kyllä se pakun tekemisen tietotaito menee PSA:ta Toyotalle eikä toisinpäin.

        Meillä ollut kolme hiacea ja nyt viimeise kymmenen vuotta fiat scudo ja täytyy todeta että nyt on mieluisa auto,vähemmän kantavuutta mutta omiin tarkotuksiin riittävästi. Kori on sinkitty ja tärkein tekniikka luotettavaa ja kestävää, toisin oli hiace aivan hirveä ruosteläjä. Ei paljon lohduta vakka muu tekniikka kestää kun kori ruostuu ympäriltä.


    • Toyoyo

      Panostamme jälkimarkkinointiin. Citroenin ja Peugeotin kanssa yhteistyö = korjamolle ovat hommat taattuja. Tosiasiassa lienee pakko kun toisinpäin on jo yksi kauppa tehty eli se paras ja vähävikaisin Pösö. Kaikkea se yhteistyö teettää.

    • ONNEA TOYO!!!
      • ex-hiace

        Kyllä tuo yhteistyö karkoittaa ostajat!!


      • sprintterikuski
        ex-hiace kirjoitti:

        Kyllä tuo yhteistyö karkoittaa ostajat!!

        Ei se ainakaan huonommaksi tuo hiace voi mennä mitä oli!!
        Jospa nykysessä olis vähän äänenvaimennusta kopissa ja tehoo koneessa!!
        Saisipa vielä öljykin pysyä sisällä....


      • hajosiko pökötti
        sprintterikuski kirjoitti:

        Ei se ainakaan huonommaksi tuo hiace voi mennä mitä oli!!
        Jospa nykysessä olis vähän äänenvaimennusta kopissa ja tehoo koneessa!!
        Saisipa vielä öljykin pysyä sisällä....

        Harvemmin on Tojotat
        hajonnu, mutta ranskanresut
        vähän väliä. Siinä meni pilalle
        nyt viimeistään viimeinenkin
        oikeana Toyotana (Hiace)
        tunnettu malli.


      • niin tekee
        ex-hiace kirjoitti:

        Kyllä tuo yhteistyö karkoittaa ostajat!!

        se vain laittaa hakemaan ulkomailta hiacen, ellei suomesta löydy


    • minä

      olenhan tuota kuullut monelta haisulin omistajalta vain hyviä kokemuksia otetaan nyt esimerkiksi yksi taksiautoilija: muuan taksiautoilija ajoi ennen mersulla ja volkkarilla ja niissä ei ollut muuta kuin vikoja, no tuli ostaneeksi aikanaan hiacen ja nyt omistaa kolmannen haisulin ja mitään suurempaa vikaa ei ole tullut yhdessäkään vastaan, nyt tuumasi että enää ei osta uutta autoa koska hiacen valmistus loppui ja muita oikeita AUTOJA ei ole tarjolla. Vanhaa hiacea ei mikään ranskanleipä voita. Menee ihan pilalle pakettiautotkin EU:N myötä

      • Taksi.

        Hiace on varmasti ollut luotettava, mutta työkaluna täysi p*ska ominaisuuksiltaan. Eli jos ainoa asia mitä arvostaa on se luotettavuus, niin ehkä sitten kannattaa istua sen jousilla vuodessa 100 000 km ja kärsiä joka metri......ei ne muutkaan nimittäin ihan epäluotettavia ole....


    • Kiala Viulu

      Toyota ProAce

      Toyotan tuleva pakettiauto
      ProAce oli aijemmin Peugeot-
      Citroen ja Fiatin
      yhteistyöhanke, mutta Toyota
      pääsi mukaan kun Fiat luopui
      osakkuudesta ja Toyota peri
      paikan.

      Fiat tulee vain jatkossa
      ostamaan valmiin
      kokonaisuuden uudelta
      Peugeot-Citroen-Toyota
      kolmikolta.

      Toyota kuitenkin
      osallistuu uuden
      sukupolven
      hyötyajoneuvon
      kehitystyöhön ja sen
      edellyttämiin
      investointikustannuksiin.

      Toyota vain yksinkertaisi luopui Eurooppaan valmistettavan Hiacen valmistuksesta yleisesti vähentyneen p-a markkinoiden johdosta. Pinille markkinoille ei kannata valmistaa omaa p-a. Hiacea ei siis hylätty päästojen vuoksi, koska olisihan Toyota voinut ottaa kirkkaasti euroopan päästöarvot alittavan koneen Hilux-mallista ja tai nyt uudesta RAV4:sta, jonka päästöt on alle henkilöautojen 127g/km!

      Etuvetoinen uusi RAV4 on kirkkaasti vähäpäästöisin ja muut vastaavat kalpenee rinnalla.

      Vanhaa kunnon kestävää Hiacea muuten tehdään edelleen ja viedään sellaisiin maihin, joissa päästöratoitukset sen sallivat.

      Rinta-Jouppi on luvannut tuoda niistä maista kunnon Hiacea Suomeen käytettynä rekkakuormittain, ettei ne tule täältä loppumaan ja vaikka kuinka yritetään.

      Käytettyä autoa kun saa tuoda vaikka mistä Suomeen, eikä niitä koske mitkään päästörajoitukset kunhan maksaa verot!

      • Kiala Viulu

        www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyota-hiacen-seuraaja-proace


      • skitsoiletkin vielä!

        "Pinille markkinoille ei kannata valmistaa omaa p-a. Hiacea ei siis hylätty päästojen vuoksi, koska olisihan Toyota voinut ottaa kirkkaasti euroopan päästöarvot alittavan koneen Hilux-mallista"
        "Vanhaa kunnon kestävää Hiacea muuten tehdään edelleen ja viedään sellaisiin maihin, joissa päästöratoitukset sen sallivat."

        Kiala ei kiimoissaan huomaa kirjoittavansa itseään pussiin. Ensin hän todistaa ettei Hiacea hylätty päästöjen takia ja heti perään todistaa että sitä viedään maihin joissa päästörajoitukset sen sallivat.
        Satusetä ja silkka valehtelija hän on todistanut jo aikaisemminkin olevansa.


      • Kiala Viulu
        skitsoiletkin vielä! kirjoitti:

        "Pinille markkinoille ei kannata valmistaa omaa p-a. Hiacea ei siis hylätty päästojen vuoksi, koska olisihan Toyota voinut ottaa kirkkaasti euroopan päästöarvot alittavan koneen Hilux-mallista"
        "Vanhaa kunnon kestävää Hiacea muuten tehdään edelleen ja viedään sellaisiin maihin, joissa päästöratoitukset sen sallivat."

        Kiala ei kiimoissaan huomaa kirjoittavansa itseään pussiin. Ensin hän todistaa ettei Hiacea hylätty päästöjen takia ja heti perään todistaa että sitä viedään maihin joissa päästörajoitukset sen sallivat.
        Satusetä ja silkka valehtelija hän on todistanut jo aikaisemminkin olevansa.

        Kyllä Hiacea tehdään edelleen ja viedään euroopan ulkopuolelle, missä päästönormit sen sallivat.

        Vanhaa Hiacea myydää ja tehdään siksi vielä, kun sitä on edullinen korjata ja huoltaa, varma tekniikka ja varaosia on paljon saatavissa köyhemmissäkin maissa. Edes moottorin mallia ei muuttaa tuoreempaan vähähäpäästöisempään varaosien saatuvuuden vuoksi. Lähestulkoon vanhempienkin Hiacen osat sopii keskenään uudempien mallien kanssa ja päinvastoin.

        Toyotalle vain aukesi paikka Peugeot-Citroen leiriin hyvin edullisesti, kun Fiat lähti pois kolmikosta. (linkki ylempänä maininnasta)


      • Tissi-jomppi

        "Rinta-Jouppi on luvannut tuoda niistä maista kunnon Hiacea Suomeen käytettynä rekkakuormittain, ettei ne tule täältä loppumaan ja vaikka kuinka yritetään."

        Eiköhän tuo olisi ympäristörikos?? Sekä vakava rikos ihmisyyttä vastaan???
        Ajakoot namibiassa ja keniassa vaan häkäpönttö toyotilla!!


      • Taidat olla
        Tissi-jomppi kirjoitti:

        "Rinta-Jouppi on luvannut tuoda niistä maista kunnon Hiacea Suomeen käytettynä rekkakuormittain, ettei ne tule täältä loppumaan ja vaikka kuinka yritetään."

        Eiköhän tuo olisi ympäristörikos?? Sekä vakava rikos ihmisyyttä vastaan???
        Ajakoot namibiassa ja keniassa vaan häkäpönttö toyotilla!!

        oikein varsinainen vihrpiipero. Höpöttessäsi ympäristörikoksistasi.
        Eli sinun mielestäsi käytannössa kaikilla vanhoilla autoilla ajaminen
        koska niistä yksikään ei täytä EU:n uusia päästövaatimuksia,olisi
        sinun mielestäsi kiellettävä.Tosi nerokasta. Kuinka se on vakava
        rikos "ihmisyyttä vastaan". Onkoha sulla ihan kaikki inkkarit kanootissa?


      • Tissi-jomppi
        Taidat olla kirjoitti:

        oikein varsinainen vihrpiipero. Höpöttessäsi ympäristörikoksistasi.
        Eli sinun mielestäsi käytannössa kaikilla vanhoilla autoilla ajaminen
        koska niistä yksikään ei täytä EU:n uusia päästövaatimuksia,olisi
        sinun mielestäsi kiellettävä.Tosi nerokasta. Kuinka se on vakava
        rikos "ihmisyyttä vastaan". Onkoha sulla ihan kaikki inkkarit kanootissa?

        Saako maahan tuoda muuta jätettä???
        Onhan se rikos ihmisyyttä vastaan, jos tuodaan laittomia autoja ja joku firma ostaa 20 niitä ja työntekijät joutuvat ajamaan vanhan aikaisilla, turvattomilla ja saastuttavilla Hiaceilla!?!? Jokaiselle pitäisi olla Peltoritkin päähän, ettei kuulo mene!!

        Olisi siinä taas muilla mailla ihmettelemistä, kun joku äkkäisi että tänne raahataan käytettyjä pakettiautoja EU:n ulkopuolelta!!?? jotka ovat muutaman mielestä täysin ylivoimaisia autoja!!! Berlusconin sekoilut ja kreikan sohlaus unohtuis heti!!!


      • Kiala Viulu
        Tissi-jomppi kirjoitti:

        Saako maahan tuoda muuta jätettä???
        Onhan se rikos ihmisyyttä vastaan, jos tuodaan laittomia autoja ja joku firma ostaa 20 niitä ja työntekijät joutuvat ajamaan vanhan aikaisilla, turvattomilla ja saastuttavilla Hiaceilla!?!? Jokaiselle pitäisi olla Peltoritkin päähän, ettei kuulo mene!!

        Olisi siinä taas muilla mailla ihmettelemistä, kun joku äkkäisi että tänne raahataan käytettyjä pakettiautoja EU:n ulkopuolelta!!?? jotka ovat muutaman mielestä täysin ylivoimaisia autoja!!! Berlusconin sekoilut ja kreikan sohlaus unohtuis heti!!!

        Suomeen tuodaan Saksasta pahempaakin jätettä vanhoina esim. Audeina, Bemareina ja Mersuina ynm, jotka kuluttavat huomattavasti enemmän kuin Hiace. Sen lisäksi näistä halppis jätekasoista on mittareita ruuvattu lähes kaikista kilometrejä pois paljon ja onnettomia suomi peeloja pissataan korvaan jatkuvasti urean hajun lemutessa, saksalaisten automyyjien hekotellessa tyhmällä suomi-rassukalla.

        Näitä kovalla rahalla korjattuja Saksan tuonteja on velipoikani työmaan liikkeessä pilven pimein myynnissä, kun ovat hajonneet ja tuotu korjattavaksi merkkiliikkeisiin. Sitten ei asiakkaalla olekkaan ollut varaa lunastaa usein lähes 10 000-15 000 € nousseita korjauskuluja ja oikeuden päätöksellä liike on lunastanut korjatun auton itselleen myyntiin.

        Juuri kävin liikkeessä ja oli 8 kpl Saksan tuontia myynnissä kalliisti korjattuna.

        Hakekaa vain Saksasta romuja ja minä nauran makeasti. Eipä ole kukkarostani tollojen puuhastelut pois!


      • Tissi-jomppi
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Suomeen tuodaan Saksasta pahempaakin jätettä vanhoina esim. Audeina, Bemareina ja Mersuina ynm, jotka kuluttavat huomattavasti enemmän kuin Hiace. Sen lisäksi näistä halppis jätekasoista on mittareita ruuvattu lähes kaikista kilometrejä pois paljon ja onnettomia suomi peeloja pissataan korvaan jatkuvasti urean hajun lemutessa, saksalaisten automyyjien hekotellessa tyhmällä suomi-rassukalla.

        Näitä kovalla rahalla korjattuja Saksan tuonteja on velipoikani työmaan liikkeessä pilven pimein myynnissä, kun ovat hajonneet ja tuotu korjattavaksi merkkiliikkeisiin. Sitten ei asiakkaalla olekkaan ollut varaa lunastaa usein lähes 10 000-15 000 € nousseita korjauskuluja ja oikeuden päätöksellä liike on lunastanut korjatun auton itselleen myyntiin.

        Juuri kävin liikkeessä ja oli 8 kpl Saksan tuontia myynnissä kalliisti korjattuna.

        Hakekaa vain Saksasta romuja ja minä nauran makeasti. Eipä ole kukkarostani tollojen puuhastelut pois!

        Ne "romut" joita sieltä haetaan maksavat usein saman verran kuin hiluxi uutena!!

        On tainut "velipoikasi" taas hieman pissatella sinua, kun olet kiljupäissäsi mennyt häiritsemään mestari-mekaanikkkoa työpaikalle?!!


      • Kiala Viulu
        Tissi-jomppi kirjoitti:

        Ne "romut" joita sieltä haetaan maksavat usein saman verran kuin hiluxi uutena!!

        On tainut "velipoikasi" taas hieman pissatella sinua, kun olet kiljupäissäsi mennyt häiritsemään mestari-mekaanikkkoa työpaikalle?!!

        Taidat nyt vähän liioitella hinnoissa tietämättömänä.

        Pari käytettyä saksan tuonti- audia oli tullut lisää myyntirivistöön lunastuksen kautta, kun asiakkaalla ei ollut varaa maksaa yli 7000 € korjauskuluja.


      • Kiala Piano
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Kyllä Hiacea tehdään edelleen ja viedään euroopan ulkopuolelle, missä päästönormit sen sallivat.

        Vanhaa Hiacea myydää ja tehdään siksi vielä, kun sitä on edullinen korjata ja huoltaa, varma tekniikka ja varaosia on paljon saatavissa köyhemmissäkin maissa. Edes moottorin mallia ei muuttaa tuoreempaan vähähäpäästöisempään varaosien saatuvuuden vuoksi. Lähestulkoon vanhempienkin Hiacen osat sopii keskenään uudempien mallien kanssa ja päinvastoin.

        Toyotalle vain aukesi paikka Peugeot-Citroen leiriin hyvin edullisesti, kun Fiat lähti pois kolmikosta. (linkki ylempänä maininnasta)

        Kyllähän se syy Hiacen tuonnin lopettamiseen oli se että vaikka siihen olisi laitettu mikä tahansa moottori niin ei sitä euroopassa olisi ostaneet muut kuin pöljät suomalaiset. Ei euroopan vaativilla markkinoilla pärjää noilla ominaisuuksilla. Linkitäppä Kiala pakettiautojen myynti euroopassa vaikka viimeiseltä viideltä vuodelta. Hurrataan sitten yhdessä.


      • joku muu
        Kiala Piano kirjoitti:

        Kyllähän se syy Hiacen tuonnin lopettamiseen oli se että vaikka siihen olisi laitettu mikä tahansa moottori niin ei sitä euroopassa olisi ostaneet muut kuin pöljät suomalaiset. Ei euroopan vaativilla markkinoilla pärjää noilla ominaisuuksilla. Linkitäppä Kiala pakettiautojen myynti euroopassa vaikka viimeiseltä viideltä vuodelta. Hurrataan sitten yhdessä.

        ei vaan syy on siinä että eurooppalaiset ovat masokisteja, ja/tai tunnollisia "koti"markkinoiden tukijoita, kun sekä opel vivaro/nissan primastar/renault trafic kolmikossa että citroen jumper/ peugeot boxer/ citroen jumper- kolmikossa hajoaa vaihdelaatikko totaalisesti jopa jo neljässäkymmenessä tonnissa, viimeistään sadassa tonnissa, vaikka autolla ei olisi kuskattu kuin terveisiä


    • 4324324

      Suhtaudut aika tunteellisesti yhteen automerkkiin. Aika lapsellista.
      Minulle autot on kulkuvälineitä.

      • Pro Ace hyvä

        Toyota on muutakin kuin kulkuväline. Se on uskonto.

        Mutta, Pro Acen voi ostaa huoletta; se on tehty laadukkaammin ja Toyotan omat miehet käsittelee sitä ja valvoo laadun. Eri homma viinipäissää kasatuissa Pösö-Citikassa...


    • ulkoistusta!!

      Tekeekö Toyota enään mitään muuta,kuin ne nokalle tulevat merkit itse???

      Vai tilaako nekin PSA:n alihankkijalta!!

      • Hiiala Hiiala

        Kai siellä on joitakin Toyotan omiakin osia oltava, että saadaan 8-9 vuoden kuluttua aikaan jokin massiivinen takaisinkutsukampanja käyntiin, jossa TOYOTAN nimellä myydyt versiot kutsutaan korjattavksi tulipalovaaran tai muun vian takia.


      • Osa on toyoo
        Hiiala Hiiala kirjoitti:

        Kai siellä on joitakin Toyotan omiakin osia oltava, että saadaan 8-9 vuoden kuluttua aikaan jokin massiivinen takaisinkutsukampanja käyntiin, jossa TOYOTAN nimellä myydyt versiot kutsutaan korjattavksi tulipalovaaran tai muun vian takia.

        Toyotalta tulee:
        -Kaasupoljin ja lattiamatto(jumittaa kaasun pohjaan)
        -Ikkunannostimet(palavat)
        -takatukivarret(jätetään löysälle)
        -Ohjausakseli


      • Kubotaman

        Tekeehän se jussi-pettereille nahkaisia ajo-asuja kovaan menoon polkuautoillessa


      • kubota-petteri
        Hiiala Hiiala kirjoitti:

        Kai siellä on joitakin Toyotan omiakin osia oltava, että saadaan 8-9 vuoden kuluttua aikaan jokin massiivinen takaisinkutsukampanja käyntiin, jossa TOYOTAN nimellä myydyt versiot kutsutaan korjattavksi tulipalovaaran tai muun vian takia.

        Toyota tekee vähän kaikkea, mihin petteri pesonen ei pysty. Toyota tekee myös trukkeja ja kaivinkoneita ynm.


    • Kiala Viulu

      Siksi PSA valmistaa, kun ei kannata tehdä itse enää yhä pieneneville markkinoille omaa versiota. P-a on valtava ylitarjonta kysyntään nähden euroopassa, kun kaikki valmistaa niitä. Marginaalit jää liian pieneksi isolle yhtiölle

    • nakaroni

      Tarkasti ottaen Italiassa oleva Sevellen tehdas, Fiatin ja PSA:n yhteisyritys. Fiat siis tekee Toyotat. Fiat tekee myös Opel Corsan ja myös Ford Ka:n.

      • Kiala Viulu

      • Kialan velipoika
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Tuossa linkissä on selostettu tarkasti, mitä kukin tekee kenellekkin, missä ja kenen kanssa yhteistyössä.

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiat-ja-psa-jatkavat-yhteistyota-pakettiautoissa

        "Tehtaalla aletaan vuonna 2013 valmistaa Toyotalle Proace-pakettiautoa. Siitä tulee neljäs sisarmalli Jumpyn, Experitn ja Scudon joukkoon. "

        "Fiat ja Ford ovat tehneet yhteistyötä paitsi Fiat 500:n pohjalta ja samassa Fiatin Puolan-tehtaassa valmistettavan Ford Ka:n osalta myös pakettiautojen osalta. Fiat Ducato oli vuosina 2006-2011 saatavana Transitista tutulla 2,2-litraisella dieselmoottorilla."

        Selviäähän siitä että Toyota ostaa PSAlta pakettiauto ja diesel osaamista. PSA ja Ford tekevät yhteistyötä pikkuautoissa ja Fiat käyttää Fordin dieseleitä,


      • Fiat tekee tojot

        > Fiat siis tekee Toyotat.

        Näin on jämpti. Tojon eurooppalaisilla tehtailla on käytössä paljon Fiatin valmistamia robotteja. Jostain syystä tätä ei ole kovin paljoa tuotu tojon markkinoinnissa esille...

        > Fiat tekee myös Opel Corsan ja myös Ford Ka:n.

        No ei kai nyt ihan. Ainakaan kokonaan. Ka perustuu kyllä Fiat 500:n tekniikkaan / pohjalevyyn, mutta on siinä Fordinkin suunnittelua. Onhan auto sentään eri näköinen/muotoinen pelleiltäänkin. Aivan eri juttu kuin toilootan paku, missä on vain liimattu vessanpöntön kansi -symboli keulalle yms. kosmeettista muutosta.


      • haisulisetä
        Fiat tekee tojot kirjoitti:

        > Fiat siis tekee Toyotat.

        Näin on jämpti. Tojon eurooppalaisilla tehtailla on käytössä paljon Fiatin valmistamia robotteja. Jostain syystä tätä ei ole kovin paljoa tuotu tojon markkinoinnissa esille...

        > Fiat tekee myös Opel Corsan ja myös Ford Ka:n.

        No ei kai nyt ihan. Ainakaan kokonaan. Ka perustuu kyllä Fiat 500:n tekniikkaan / pohjalevyyn, mutta on siinä Fordinkin suunnittelua. Onhan auto sentään eri näköinen/muotoinen pelleiltäänkin. Aivan eri juttu kuin toilootan paku, missä on vain liimattu vessanpöntön kansi -symboli keulalle yms. kosmeettista muutosta.

        Fordkaan ei enään luota PSAn tekemisiin ja lopettaa KA:n hankkimisen PSA:lta, koska niissä on ollut paljon laatuongelmia!!

        Onnea vaan Toyotalle uuden "hiacen" kanssa....

        Kohta on mainoslause "hiacea suomi kuljettaa(hinurilla)"


      • ei faktat paina
        haisulisetä kirjoitti:

        Fordkaan ei enään luota PSAn tekemisiin ja lopettaa KA:n hankkimisen PSA:lta, koska niissä on ollut paljon laatuongelmia!!

        Onnea vaan Toyotalle uuden "hiacen" kanssa....

        Kohta on mainoslause "hiacea suomi kuljettaa(hinurilla)"

        Voi voi, kun menee tojoterolla autovalmistajatkin sekaisin, kun tero saarnaa hurmoksesta täristen.


    • Ostetaan osaamista

      Toyota tehnyt viisaan päätöksen. Ovat todenneet, että oma osaaminen ei riitä laadukkaan ja ruostumattoman pakettiauton valmistamiseen niin ostetaan osaamista muualta. Todennäköisesti tuleva Proace ei tule tarvitsemaan jatkuvaa huoltoa (korjaamoa) kuten Hiace ja todennäköisesti ei ole loputtomassa takaisinkutsujen luupissa.

      • Kiala Viulu

        Hiace on edelleen ja ollut aina p-a:ta vähiten korjaksia vaativa malli. Siksi sen suosio ja myynti on ollut hyvä. Hiacea tehdään edelleen ja viedää moniin maihin, joissa päästönormit sen sallivat.

        Eurooppaan Toyotan ei kannattanut suunnitella omaa p-a, koska markkinat ovat pienet, kilpailtu rajusti ja p-a luokan kysyntä on pienentynyt koko ajan euroopassa.

        Toyotan ja PSA:n sopimus ei kata kuin tässä vaiheessa euroopan myynnin. Niihin maihin viedään Hiacea, joissa päästönormit sen sallivat.


      • Viulun velipoika
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Hiace on edelleen ja ollut aina p-a:ta vähiten korjaksia vaativa malli. Siksi sen suosio ja myynti on ollut hyvä. Hiacea tehdään edelleen ja viedää moniin maihin, joissa päästönormit sen sallivat.

        Eurooppaan Toyotan ei kannattanut suunnitella omaa p-a, koska markkinat ovat pienet, kilpailtu rajusti ja p-a luokan kysyntä on pienentynyt koko ajan euroopassa.

        Toyotan ja PSA:n sopimus ei kata kuin tässä vaiheessa euroopan myynnin. Niihin maihin viedään Hiacea, joissa päästönormit sen sallivat.

        "Eurooppaan Toyotan ei kannattanut suunnitella omaa p-a, koska markkinat ovat pienet, kilpailtu rajusti ja p-a luokan kysyntä on pienentynyt koko ajan euroopassa."

        Kumma kun kilpailijat myyvät samoja malleja ympäri maailmaa, samoilla päästöillä!! Mutta "maailman vihrein-merkki" myy vanhalla tekniikalla halpoja saaste pakuja??!?!
        Raha on tärkein toyota-konsernille eikä luonto tai käyttäjät!!


      • Kiala sen sanoi
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Hiace on edelleen ja ollut aina p-a:ta vähiten korjaksia vaativa malli. Siksi sen suosio ja myynti on ollut hyvä. Hiacea tehdään edelleen ja viedää moniin maihin, joissa päästönormit sen sallivat.

        Eurooppaan Toyotan ei kannattanut suunnitella omaa p-a, koska markkinat ovat pienet, kilpailtu rajusti ja p-a luokan kysyntä on pienentynyt koko ajan euroopassa.

        Toyotan ja PSA:n sopimus ei kata kuin tässä vaiheessa euroopan myynnin. Niihin maihin viedään Hiacea, joissa päästönormit sen sallivat.

        Niin eli Toyota ei osaa tehdä pakettiautoa euroopan markkinoille EU:n päästönormeilla. Toyota keskittyy kehitysmaihin tehtäviin autoihin koska sinne uppoaa hiukan huonompikin kalusto. Tämä siis Kialan viestistä suomennettuna.

        Onneksi siitä hengenvaarallisesta, savuttavasta ruostekasasta (Hacesta) päästään pikkuhiljaa eroon.


      • Viulun velipoika
        Kiala sen sanoi kirjoitti:

        Niin eli Toyota ei osaa tehdä pakettiautoa euroopan markkinoille EU:n päästönormeilla. Toyota keskittyy kehitysmaihin tehtäviin autoihin koska sinne uppoaa hiukan huonompikin kalusto. Tämä siis Kialan viestistä suomennettuna.

        Onneksi siitä hengenvaarallisesta, savuttavasta ruostekasasta (Hacesta) päästään pikkuhiljaa eroon.

        JUURI NÄIN!!

        Menenpä hitsaamaan aikani kuluksi tuon 2006 Avensiksen pohjaa...


      • Kiala Viulu
        Kiala sen sanoi kirjoitti:

        Niin eli Toyota ei osaa tehdä pakettiautoa euroopan markkinoille EU:n päästönormeilla. Toyota keskittyy kehitysmaihin tehtäviin autoihin koska sinne uppoaa hiukan huonompikin kalusto. Tämä siis Kialan viestistä suomennettuna.

        Onneksi siitä hengenvaarallisesta, savuttavasta ruostekasasta (Hacesta) päästään pikkuhiljaa eroon.

        Hiace on edelleen ja ollut aina
        p-a:ta vähiten korjaksia
        vaativa malli. Siksi sen suosio
        ja myynti on ollut hyvä. Hiacea
        tehdään edelleen ja viedää
        moniin maihin, joissa
        päästönormit sen sallivat.

        Käytettyä Hiacea on alettu tuomaan Suomeen niistä maista mihin sitä saa myydä edelleen, joten sitä tulee riittämään Suomessa sitä haluaville.

        Toyota Hiacen suosio on edelleen suurin ja vankkumaton Suomessa, kysynnän ollessa kova. Siksi ainakin Rinta-Jouppi alkaa tuomaan käytettyä Hiacea Suomeen.

        Juuri tuon älyttömästi muita paremman kestävyyden vuoksi Hiacen kysyntä säilyy korkeana ja parhaimpana.

        Hiacen tekniikka on varmaa ja todella helppo ja edullinen huoltaa muihin verrattuna. Hiacen tekniikka on vielä sellainen, että sen voi tavallinenkin maallikko itse korjata/huoltaa. Muiden tekniikka ja viritykset on sellaisia, ettei niitä voi korjata kuin merkkihuollossa kalliilla hinnalla.


      • ex hiatsukuski
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Hiace on edelleen ja ollut aina
        p-a:ta vähiten korjaksia
        vaativa malli. Siksi sen suosio
        ja myynti on ollut hyvä. Hiacea
        tehdään edelleen ja viedää
        moniin maihin, joissa
        päästönormit sen sallivat.

        Käytettyä Hiacea on alettu tuomaan Suomeen niistä maista mihin sitä saa myydä edelleen, joten sitä tulee riittämään Suomessa sitä haluaville.

        Toyota Hiacen suosio on edelleen suurin ja vankkumaton Suomessa, kysynnän ollessa kova. Siksi ainakin Rinta-Jouppi alkaa tuomaan käytettyä Hiacea Suomeen.

        Juuri tuon älyttömästi muita paremman kestävyyden vuoksi Hiacen kysyntä säilyy korkeana ja parhaimpana.

        Hiacen tekniikka on varmaa ja todella helppo ja edullinen huoltaa muihin verrattuna. Hiacen tekniikka on vielä sellainen, että sen voi tavallinenkin maallikko itse korjata/huoltaa. Muiden tekniikka ja viritykset on sellaisia, ettei niitä voi korjata kuin merkkihuollossa kalliilla hinnalla.

        Hiacen tekniikka on varmaa ja todella helppo ja edullinen korjata nyrkkipajalla, se on totta!
        Mutta Hiace on myös usein rikki, saastuttava, tehoton, vanhanaikaista tekniikkaa ja huonosti äänieristetty!!


      • Kiala Viulu
        ex hiatsukuski kirjoitti:

        Hiacen tekniikka on varmaa ja todella helppo ja edullinen korjata nyrkkipajalla, se on totta!
        Mutta Hiace on myös usein rikki, saastuttava, tehoton, vanhanaikaista tekniikkaa ja huonosti äänieristetty!!

        Vähiten on korjattavaa Hiacessa ja siksi kysyntää tulee riittämään. Muut merkit ei kelpaa käyttäjäkunnalle ja kentältä kuuluneiden asiakastietojen perusteella uuden ProAce:n myynti jää todella vaisuksi. Hiacen tulee yhä useampi ottamaan ulkomailta haettuna tai tuotuna.


      • Vilunki kilu
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Vähiten on korjattavaa Hiacessa ja siksi kysyntää tulee riittämään. Muut merkit ei kelpaa käyttäjäkunnalle ja kentältä kuuluneiden asiakastietojen perusteella uuden ProAce:n myynti jää todella vaisuksi. Hiacen tulee yhä useampi ottamaan ulkomailta haettuna tai tuotuna.

        Kyllä pitää olla mielenvikainen jos niitä hengenvaarallisia ruostepommeja pitää vielä ulkomailta tänne roudata.


      • Hiiala Hiiala
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Hiace on edelleen ja ollut aina
        p-a:ta vähiten korjaksia
        vaativa malli. Siksi sen suosio
        ja myynti on ollut hyvä. Hiacea
        tehdään edelleen ja viedää
        moniin maihin, joissa
        päästönormit sen sallivat.

        Käytettyä Hiacea on alettu tuomaan Suomeen niistä maista mihin sitä saa myydä edelleen, joten sitä tulee riittämään Suomessa sitä haluaville.

        Toyota Hiacen suosio on edelleen suurin ja vankkumaton Suomessa, kysynnän ollessa kova. Siksi ainakin Rinta-Jouppi alkaa tuomaan käytettyä Hiacea Suomeen.

        Juuri tuon älyttömästi muita paremman kestävyyden vuoksi Hiacen kysyntä säilyy korkeana ja parhaimpana.

        Hiacen tekniikka on varmaa ja todella helppo ja edullinen huoltaa muihin verrattuna. Hiacen tekniikka on vielä sellainen, että sen voi tavallinenkin maallikko itse korjata/huoltaa. Muiden tekniikka ja viritykset on sellaisia, ettei niitä voi korjata kuin merkkihuollossa kalliilla hinnalla.

        Kyllä Savannien "Rehti-Reinoille" nyt nauru maittaa, ensin ovat ostaneet vanhoja läpilahoja Toyotia Suomen romuttamoilta polkuhintaan, ja nyt kun niitä romuja ei enää tuodakaan Suomeen, niin Afrikan poika myy samat romut tuplahintaan takaisin Suomeen Tojo-Teroille, joiden tyhmyyttä ei muuta mikään.

        Mutta mikäs siinä, onhan se hienoa että edes Afrikassa saadaan aikaan kehitystä, vain Suomessa perusjuntti jatkaa rämisevällä Hiacella rymistelyä, samalla Afrikan autokauppias alkaa tuoda Euroopasta laatuautoja kansalaisille. Ja Suomjuntti - Tojo-Tero maksaa!


      • posti pate
        Viulun velipoika kirjoitti:

        "Eurooppaan Toyotan ei kannattanut suunnitella omaa p-a, koska markkinat ovat pienet, kilpailtu rajusti ja p-a luokan kysyntä on pienentynyt koko ajan euroopassa."

        Kumma kun kilpailijat myyvät samoja malleja ympäri maailmaa, samoilla päästöillä!! Mutta "maailman vihrein-merkki" myy vanhalla tekniikalla halpoja saaste pakuja??!?!
        Raha on tärkein toyota-konsernille eikä luonto tai käyttäjät!!

        missä muualla, kuin eu alueella, myydään fiat ducatoa, citroen jumperia jne


      • kusti polkee
        posti pate kirjoitti:

        missä muualla, kuin eu alueella, myydään fiat ducatoa, citroen jumperia jne

        Esim.sellaisilla pikkumarkkinoilla kuin Venäjä ja USA!!

        Eivät tietääkseni kuulu EU:hun??


    • faktaaaaaa

      Vastaus on se, että toyota ei yksinkertaisesti osaa/pysty valmistamaan euroopan pakokaasunormit läpäisevää diesel-moottoria, henkilöautopuolellahan diesel-moottorit tulevat bmw:ltä

      • Kiala Viulu

        Miksei pysty? Onhan jo Toyota Hilux diesel v. 2012 mallissa kirkkaasti euroopan päästöarvot alittava moottoritekniikka ja olisivat voineet ottaa konaisuuden sieltä Hiaceen, jos olisivat halunneet. Suunnitelmat ovat vain toiset ja johtuu euroopan tulevasta ja lasketusta kysynnästä tuleville vuosille.

        Myös uuden RAV4:n päästöarvo on127g/km ja koneen olisi voinut sieltä ottaa Hiaceen.

        On muuten upea auto tämä uusi v. 2013 RAV4 kaikkine uudistuksineen ja hienouksineen ! Myynti tulee huomattavasti housemaan.


      • faktaaaaa
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Miksei pysty? Onhan jo Toyota Hilux diesel v. 2012 mallissa kirkkaasti euroopan päästöarvot alittava moottoritekniikka ja olisivat voineet ottaa konaisuuden sieltä Hiaceen, jos olisivat halunneet. Suunnitelmat ovat vain toiset ja johtuu euroopan tulevasta ja lasketusta kysynnästä tuleville vuosille.

        Myös uuden RAV4:n päästöarvo on127g/km ja koneen olisi voinut sieltä ottaa Hiaceen.

        On muuten upea auto tämä uusi v. 2013 RAV4 kaikkine uudistuksineen ja hienouksineen ! Myynti tulee huomattavasti housemaan.

        Tarkennetaan, vaikka kaikki muut paitsi kiala ymmärsi sanoman: Ei pysty/osaa valmistaa eurooppalaisten asiakkaiden vaatimusten mukaista konetta tekemään, tarkoittaa myös tehokkuutta ja taloudellisuutta ja kestävyyttä yhdistettynä pieniin päästöihin, nuo mainitsemasi kiukaat eivät täytä em- vaatimuksia, niissä on kyllä pienet päästöt, mutta kulutus suhteeton olemattomaan voimaan nähden kestävyys max. kilpailijoiden luokkaa. Tojohan koettaa myös valmistaa 2,2 litraista dieselmyllyä jossa pitäisi olla 177hv(siis surkeaa sekin, bemu ottaa jo 2l dieselistä 204hv) huonolla menestyksellä, kyseisten pannujen alakerrat eivät kestä kuin max 100tkm ajoa, ellei kannet hajoa ennen sitä, kialan hehkuttaminen ei muuta faktaa,että tojo on varsinkin diesel teknologiassa juuttunut 90 luvulle, eikä bensiinipuolellakaan uusia innovaatioita tojon toimesta oikein tule, japanilaiset ovat aina olleet kovia kopioimaan saksalaisia, joilta homma käy, bensapuolella se heiltä jotenkuten onnistuu, dieselpuolella ei.


      • Mikotus
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Miksei pysty? Onhan jo Toyota Hilux diesel v. 2012 mallissa kirkkaasti euroopan päästöarvot alittava moottoritekniikka ja olisivat voineet ottaa konaisuuden sieltä Hiaceen, jos olisivat halunneet. Suunnitelmat ovat vain toiset ja johtuu euroopan tulevasta ja lasketusta kysynnästä tuleville vuosille.

        Myös uuden RAV4:n päästöarvo on127g/km ja koneen olisi voinut sieltä ottaa Hiaceen.

        On muuten upea auto tämä uusi v. 2013 RAV4 kaikkine uudistuksineen ja hienouksineen ! Myynti tulee huomattavasti housemaan.

        Upea auto? Mistä kohtaa? Ajettavuus ainakin ihan susi ja 2-litrainen bensa on hengetön......


    • askjfkjlkg

      Luultavasti osaisivat ja pystyisivät jos haluaisivat, vaan ei kiinnosta, satsaavat hybrideihin/vetyautoon.

      • Kiala Viulu

        Näin juuri ja Hilux mallista kone tai RAV4:sta. Molemmat alittaa päästönormit Ja kirkkaasti. Ei vain nyt kiinnosta kustannus syistä ja arvioidusta euroopan heikosta ja alenevasta menekistä. Kannattaa siis teettää kaikki vähämenekkiset ulkopuolisilla kustannus syistä.

        Toyotahan on luvannut, ettei enää valmista v. 2020 normaaleja bensakoneita lainkaan. Ainostaan hybridit ja vetyautot ovat tuotantolinjalla.

        Taitaa sieltä pian pukata Hiacen täys-sähkö- ja hybridi versiot markkinoille kevyeen jakeluliikenteeseen esim. postille. Hybridi nyt soveltuu pidempäänkin ajoon. Näin vain ennakkotietona hys hys...:)


    • akljfklkljgkl
      • akljfklkljgkl

      • jataasfaktaaaaaa
        akljfklkljgkl kirjoitti:

        löytyipä tuosta itse asiassa myös vuoden 2011 lista korvatuista moottorivaurioista:

        http://www.tjanstebilsfakta.se/artiklar/nyheter/?page=article&nid=610

        Miten Toyota voi olla paras, jos noin faktaaaaa että huonot konee ja ei kestä ????

        Eipä näytä olevan suhteutettu ajomääriin,tietysti siinä mielessä ymmärrettävää, ettei kukaan paljon ajava ota toyotaa sen ala-arvoisten ajo/matkustusmukavuus-ominaisuuksien vuoksi. siinä missä laatuautoilla(audi, bmw, mercedes) ajetaan 100000km tojolla n. 30000km toki tojokin kestää talliautona(muuta virkaahan sillä ei juurikaan ole)


    • 1,6 täysi pommi

      mihin hävis kiala viulu. kauas pois kun totuutta tulee näin käypiaina tämän tojo urpon kohdalla. hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      • uraka

        Taitaa nim. Kiala Viulun sana painaa enemmän tällä palstalla kuin sinun pikku-tärrän olemattomat postaukset ja kirjoitukset

        Kiala Viulu sentään kirjoittaa asiaa ja pysyy asiassa


      • vieläkinfaktaaaaa
        uraka kirjoitti:

        Taitaa nim. Kiala Viulun sana painaa enemmän tällä palstalla kuin sinun pikku-tärrän olemattomat postaukset ja kirjoitukset

        Kiala Viulu sentään kirjoittaa asiaa ja pysyy asiassa

        Tokihan uskovinen tojolahkokansa ylimessiastansa seuraa, vaikka ylimessiaan puheet olisi miten pehmoista palturia hyvänsä. Ja täyttäp--kaahan nuo kialan vouhotukset ovatkin.Kiala ei yleensä tajua hiljentyä vaikka puhuisi raukka itsensä miten pussiin. Ja nimenomaan asiassa kyseinen "herra" ei pysy koskaan.


    • Renul vai bökötil??
      • Kiala Viulu

        Kyllä lähes kaikki hakee kunnon Hiacen ulkomailta, ellei Suomesta löydy. Kukaan ei vaihda kunnon työkalua Hicea pois sen ylivoimaisen kestävyyden vuoksi ja helpon korjattavuuden/huoltojen vuoksi. Muita merkkejä ei paljon kotikonstein korjailla ja lähes aina vietävä merkkikorjaamolle.


      • paku kingi
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Kyllä lähes kaikki hakee kunnon Hiacen ulkomailta, ellei Suomesta löydy. Kukaan ei vaihda kunnon työkalua Hicea pois sen ylivoimaisen kestävyyden vuoksi ja helpon korjattavuuden/huoltojen vuoksi. Muita merkkejä ei paljon kotikonstein korjailla ja lähes aina vietävä merkkikorjaamolle.

        Muut merkit viedään merkkiliikkeeseen lähinnä huoltoihin!! Hiacea saa korjata itse ja Merkkikorjaamo, on se niin vika altis vehje!! Saa nähdä miten PSA muuttaa tilannetta...


      • kolme hiacea
        paku kingi kirjoitti:

        Muut merkit viedään merkkiliikkeeseen lähinnä huoltoihin!! Hiacea saa korjata itse ja Merkkikorjaamo, on se niin vika altis vehje!! Saa nähdä miten PSA muuttaa tilannetta...

        Hiace on tehokkain ja lujin työkalu ilman
        murheita näin urakoitsijan 32 v kokemuksella katsottuna

        Hiace on
        luonut ylivoimaisen maineensa
        kestävyydellään, johon muut eivät ole kyenneet ja tuskin koskaan sitä tekevätkään tällä menolla

        Hiace on
        pakettiautomarkkinoiden
        kestosuosikki, joka on
        saavuttanut legendaarisen
        maineen kestävyytensä
        ansiosta ja parhaat puolet
        tulevat esiin pitkäaikaisessa
        käytössä

        Lähes puolet Hiace-malleista
        myydään nelivetoisina.
        Urakoitsijat ja monet muut
        käyttäjäryhmät arvostavat
        nelivedon parempaa
        etenemiskykyä vaikeissa
        olosuhteissa, jonka olen myös havainnut kestäväksi vuosien saatossa

        Hiace ei ole mukavin, ei tilavin,
        ei suorituskykyisin eikä
        polttoainepihein, mutta
        kokonaisuutena Hiace on
        kuitenkin kova sana, etenkin
        kun otetaan huomioon
        luotettavuus, käyttökulut ja
        jälleenmyyntiarvo. Parempaa työkalua ei valitettavasti löydy kuin Hiace

        Hilux on toinen mainio ja samanvertainen, mutta ei sovellu aina käyttöön koska ei saa lukittuun tilaan tarvikkeita ja työkaluja. Muutamia kertoja hävinnyt työkaluja ja yksi hitsauslaite


      • Transitmies E-Suomi
        kolme hiacea kirjoitti:

        Hiace on tehokkain ja lujin työkalu ilman
        murheita näin urakoitsijan 32 v kokemuksella katsottuna

        Hiace on
        luonut ylivoimaisen maineensa
        kestävyydellään, johon muut eivät ole kyenneet ja tuskin koskaan sitä tekevätkään tällä menolla

        Hiace on
        pakettiautomarkkinoiden
        kestosuosikki, joka on
        saavuttanut legendaarisen
        maineen kestävyytensä
        ansiosta ja parhaat puolet
        tulevat esiin pitkäaikaisessa
        käytössä

        Lähes puolet Hiace-malleista
        myydään nelivetoisina.
        Urakoitsijat ja monet muut
        käyttäjäryhmät arvostavat
        nelivedon parempaa
        etenemiskykyä vaikeissa
        olosuhteissa, jonka olen myös havainnut kestäväksi vuosien saatossa

        Hiace ei ole mukavin, ei tilavin,
        ei suorituskykyisin eikä
        polttoainepihein, mutta
        kokonaisuutena Hiace on
        kuitenkin kova sana, etenkin
        kun otetaan huomioon
        luotettavuus, käyttökulut ja
        jälleenmyyntiarvo. Parempaa työkalua ei valitettavasti löydy kuin Hiace

        Hilux on toinen mainio ja samanvertainen, mutta ei sovellu aina käyttöön koska ei saa lukittuun tilaan tarvikkeita ja työkaluja. Muutamia kertoja hävinnyt työkaluja ja yksi hitsauslaite

        "Hiace ei ole mukavin, ei tilavin,
        ei suorituskykyisin eikä
        polttoainepihein, mutta
        kokonaisuutena Hiace on
        kuitenkin kova sana"

        Eikä kestävin, muutakuin moottorin osalta ehkä!!
        Liukuovet sohlaa yleensä 2v jälkeen, ja nivelet edessä heikot!!
        Ja äänieristys todella huono?!?!?

        Onneksi Firmaan ostettiin viimeinen Hiace 2006 ja uusia EI tule!!!
        Paljon parempia ja mukavempia käyttää,sekä luotettavempia ovat Transit, Ducato ja Transporter, ainakin kun ajoa tulee n.75000km/vuosi!!


    • tarpeet muuttuu

      Ennen riitti,että sen minkä mies jaksoi kerralla sylissään Hiaceen kantaa, sen jaksoi Hiace kerralla perille viedä. Nyt se ei enää riitä.

      • Joopajoo......

        Transportterista ainakin takajouset katkee vaikka kuskaisi
        pelkästään terveisiä ja kaikki pallonivelet väljistyy vaikka
        auto seisoo tallissa. Kokemusta on. Kantavuuttakin on
        paljon vähemmän kuin Hiacessa.Etuvetoisena ainakin
        ilman kuormaa aika mukava pakuksi ajella eikä ruostu kovin
        helposti. Ranskalaiset kierrän kaukaa . Uusi Transit voisi olla
        mielenkiintoinen.Kiitetään taas kerran EEUUta holhouksesta.
        Mitä seuraavaksi rajoitetaan ja kielletään jää nähtäväksi.


    • Kiala Viulu

      Hiace oli
      ja on edelleen
      Suomessa valtava
      menestys myynnin lopettamisen jälkeenkin, jota nyt tuodaan ja haetaan ulkomailta myynnin loputtua. Hiacea tehdään edelleen, mutta ei tuoda Suomeen.

      Vuonna 1973
      lanseerattua automallia
      ehdittiin tuoda Suomeen noin
      102 000 kpl.
      Niistä
      noin puolet on edelleen rekisterissä ja tietenkin ajosso joka päivä. Tästikin tilastosta huomaa Hiacen kestävyyden ja pitkäikäisyyden

    • Hiaasi

      Luultavasti moni Proacen ostaja ei tiedä, että se on PSA yhtymän tekemä auto, Toyota merkki nokalla riittää useammalle, vaikka olisi minkälainen romu tahansa.

    • Toyota käärii
    • arrttu

      Itselläni Scudo -11 163hv manuaali, nyt ajettu 180tkm nyt ensimmäinen vika jonka voi viaksi luonnehtia,moottori merkkivalo syttyi, kaasukotelossa vika,ajoa ei haittaa mitenkään, pa kulutus ollut kokoajan 7,4-7,6 luokkaa satasella. kaikin puolin oon tyytyväinen ollut,ainoana miinuksena sanon auton lämpeämisen jota ei tahdo tapahtua kun -10 astetta alittuu, vaatii webaston. Tuota Hiacen ulkomailta hakua vähän oudoksun,mistä maasta niitä voi hakea kun saksassa niitä ei juurikaan näkynyt (töissä siellä yli 4v) pohjoismaat tulee mieleen,mahtaako sielläkään niitä enää olla, muita kuin vanhoja ruosteisia.

    • ei ikinä

      Toyota Proace on aivan sairaan kallis kulkupeli, hinnalla saa jo oikean autonkin.

    • Toyootaa

      Tojo mekaanikkoja hävettää koko Proace ,jos on Hiace niin ei varmaan sorru kyseiseen.
      Olisivat ottaneet HIluxin myllyn ja tehneet kunnon päivityksen.
      Moni tuttu ottaa uudeksi vw .
      Vaikka olen toyota mies niin Ihailen kyllä tdi moottorien suorituskykyä &taloudellisuutta.

      • Hiacen tuonti

        Täällä lupailtiin Ranta-Juopon tuovan käytettyhä Hiaceja Härmään. Tuleeko nyt vai ei? Hiace-uko kuumeisinä odotta vesi kielellä, kun tuo ProAce ei kelpaa kenellekään.


    • kuronposema

      hiace on jänkäjoonaitten unelma.haisee poronkuselle,tusina mahtuu sullomalla kyytiin.

    • ymaha

      Vai ei Japanin pojat osaa ,entäs moottoripyörät.perämoottorit,kekat ovatko ne Saksalaisten kopioita ???

      • Anonyymi

        Minulla on pieni Tohatsun perämoottori. Se ei ole saksalaisten kopio, vaan Mercury eri teipeillä. Kopioivatko he USA:laisia, vai toisinpäin?


    • Anonyymi

      Aivan vaan siksi niinkuin kaikki muutkin merkit moottoreita pienennettiin päästöjen takia toyota diesel oli 2.5l.siksi . Mersukin käyttää japanilaisia 2l koneita isoissakin paikoissa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      314
      2891
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2213
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1551
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1355
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1253
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe