Akillesjänteen leikkaus

apua tarvitaan

Akillesjänne kipuillut nyt puoli vuotta. On koetettu fysiota, lepoa, lääkkeitä jne. Viime viikolla sanottiin, että pitää tehdä jänteen puhdistusleikkaus. Onko kellään siitä kokemusta? Olen ollut yleislääkärin hoidossa ja nyt passitus ortopedille ja leikkaukseen.
Onko iso leikkaus? Kivulias? Kauanko parantuminen vie? Onko ehdotuksia kelle ortopedille mennä. Lääkäri sanoi vain, että suurista lääkärikeskuksista löytyy ortopedejä. Asun Helsingissä. Neuvokaa ihmiset!

6

2517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asun Utsjoella

Akillesjänteen puhdistusleikkaus on pieni leikkaus, jossa jänteen pinnasta poistetaan kroonisen tulehduksen eli ns peritendiniitin aiheuttamia kiinnikkeitä. Leikkaus voidaan tehdä päiväkirurgisesti.

Jos tuo passitus (eli lähete) ortopedille on jo tehty, odottele kutsua rauhassa. Kyseessä on kiireetön vaiva, joten kunnalliseen sairaalaan joutunet jonottamaan jonkin aikaa.

Lähes jokaisesta yksityisestä lääkärikeskuksesta koosta riippumatta löytyy ortopedin vastaanotto. Helsingissä ortopedin vastaanotto on lähes joka korttelissa. Ortopedi sitten tietää, missä leikataan. Jos sinulla on urheilulisenssi tai hyvä vakuutus, on todennäköistä että ortopedi suosittelee leikkausta yksityissairaalassa, koska ortopedi on halukas saamaan voita leipänsä päälle.

• apua tarvitaan

Olen ollut yleislääkärin hoidossa. Passitti siis ortopedille, itse tilattava aika ja mietittävä kelle mennä. Ei ole vakuutusta tms eli itse maksan operaation.

Kunnalliselle joutuisin tosiaankin odottamaan pitkään. Odotus saa nyt riittää. Haluan jo päästä liikkumaan ja harrastamaan. Olen siis valmis kustantamaan operaation omasta pussista. Mitähän mahtaa maksaa? Kuinkahan kauan kestää paraneminen? Kuinka kauan liikuntarajoitteita? Sairasloma?
        Hyviä nimiä kaivataan, kiitos!

• joke
        apua tarvitaan kirjoitti:

Olen ollut yleislääkärin hoidossa. Passitti siis ortopedille, itse tilattava aika ja mietittävä kelle mennä. Ei ole vakuutusta tms eli itse maksan operaation.

Kunnalliselle joutuisin tosiaankin odottamaan pitkään. Odotus saa nyt riittää. Haluan jo päästä liikkumaan ja harrastamaan. Olen siis valmis kustantamaan operaation omasta pussista. Mitähän mahtaa maksaa? Kuinkahan kauan kestää paraneminen? Kuinka kauan liikuntarajoitteita? Sairasloma?
        Hyviä nimiä kaivataan, kiitos!

mulla todettiin pitkittyneen tulehduksen jälkeen osittainen sepeämä joka ulottu pohjelihakseen asti, kävin yksityisellä, kustannuslaskelma oli 2500 €, leikkaus tehtiin, ei kipsiä, kepeillä liikutaan ns.hipaisuvarauksella vaikka kipuja jalassa ei ole enään,aluksi parikuukautta saikkua, niittien poiston jälkeen kuntoutusta

• tietämätön

Pitääkö akilles leikata jos se narisee?

• Tarttis leikata oma.

Sairaala Neo Turussa on tosi hyvä paikka, Sakari Orava ainakin huippu hyvä "akillesjänteissä."

• akilles vaivana

Paljonkohan Orava ottaa leikkauksesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163