En hyväksy tyttäreni 6 vuotta vanhempaa poikaystävää!

tyttären isä

Hei,

Oma tyttäreni, täytti tämän vuoden alkupuolella 18 vuotta. Tyttäreni ei ollut koskaan ennen seurustellut, mutta myöhemmin tänä vuonna hän yllätti meidät kaikki, kun sanoi, että oli tavannut "mukavan pojan" ja sanoi, että ovat "pojan" kanssa tapailuasteella. Myöhemmin he alkoivat seurustella.

Olin onnellinen tyttäreni puolesta, ajattelin, että hänkin on viimein löytänyt jonkin kunnollisen kumppanin itselleen. Pyysin häneltä, että hän esittelisi poikaystävänsä kaikille meille. Hyvät odotukseni vaihtuivat järkytykseksi, kun sain tietää, että tämä "poika" onkin jo 24-vuotias aikuinen mies, joka täyttää ensi vuoden alussa 25 vuotta. Kyllähän sitä tietää, mitä tuollainen mies haluaa ja siksi en hyväksy heidän suhdettaan ollenkaan.

Olen yrittänyt puhua tyttärelleni järkeä päähän, että hänen pitäisi jättää se mies, koska se ei ole hänelle sopiva kumppani. En ymmärrä, että miksi tyttäreni ei halua jättää sitä tyyppiä, vaan pysyy hänen rinnallaan. Tästä asiasta on valitettavasti tullut riitojakin minun ja tyttäreni välillä aikaiseksi. Olen sanonut tyttärelleni, että hänen poikaystävällään on häneen huono vaikutus, koska hän ei enää kuuntele vanhempiaan samalla tavalla kuin ennen. Hän väittää, että he rakastaisivat aidosti molemmat toisiaan, mitä en itse usko ollenkaan. Hän sanoo vain, että "poika" on kuulemma mukava, kiltti ja huomaavainen ja aivan erilainen, kuin kaikki muut pojat.

Olen ottanut asian puheeksi myös tämän miehen vanhempien kanssa. Järkytyksekseni sain kuulla, että he ovat myös tyttäreni ja tämän miehen suhteen puolella! Heidän mielestään asiassa ei ole kuulemma mitään outoa sanovat vain että "Eiköhän kaksi täysi-ikäistä ihmistä osaa itse päättää omista asioistaan."

Kertokaapa te nuoret, kun itse varmastikin ainakin osa teistä on lähellä tyttäreni ikää, että miten saisin tyttäreni ja hänen miehensä suhteen loppumaan? En kerta kaikkiaan hyväksy sitä, että selvästi vanhempi mies viettää aikaa tyttäreni seurassa.

28

1720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hektinensuomalainen

Mun mielestä tossa suhteessa ei oo mitään pahaa. En tietenkään ole välttämättä oikea henkilö sanomaan tähän juuta tai jaata, mutta. ei mun mielestä 6 vuoden ikäero ole tossa vaiheessa kovinkaan kummoinen. Asian laita olisi tietysti toinen, jos tyttäresi olisi 9 v ja poika 15 v. Mutta esim. 32 vuotiaan naisen ja 38 vuotiaan miehen suhdetta nyt tuskin pidetään kovinkaan oudoksuttavana. Suosittelen vielä keskustelemaan asiasta vaimosi, tyttäresi, hänen poikakaverinsa ja poikakaverin vanhempien kanssa. Mutta kyllä minunkin mielestäni täysi-ikäisellä tyttärelläsi on oikeus päättää itse siitä, kenen kanssa seurustelee. Enkä lisäksi oikein ymmärrä, miksi uskot, että he eivät voi olla "oikeasti" rakastuneita keskenään. 6 vuoden ikäerolla ei pitäisi olla suurtakaan merkitystä rakkauden kannalta. En usko myöskään, että kaikki 25 vuotiaat miehet haluavat aloittaa suhteen vain seksin takia, joten en usko, että siitä kannattaa huolehtia.
      On hienoa, että olet huolissasi tyttärestäsi, mutta suosittelisin kuitenkin, että annat hänelle hieman enemmän vapauksia päättää omasta elämästään. Ja keskusteleminen kannattaa aina!

• turhiahuolia

ovathan monet 25 v miehet jo sitoutuneet rakastamaansa naiseen ja ovat naimisissa. mikseivät he muka voisi olla rakastuneita? parempihan tyttärellesi on 25 v mies jolla saattaa jopa olla jo jotain korvien välillä kuin joillain itsekin 18 vuotiailla jätkillä,hehän sen seksin perässä vasta ovatkin kun haluavat poikuutensa menettää. ja tosiasiahan on että tyttäresi on 18 ja et voi määrätä kenen kanssa hän saa ja ei saa olla. koita vain hyväksyä suhde ja olla onnellinen tyttäresi puolesta, jos hän kerran on rakastunut.

• tyttö 17

Ihana et huolehdit noin tytöstäsi, mutta luulen, että liika huolehtiminen on vaan pahasta ja tyttäresi ärsyyntyy siitä aikanaan.
      Itse olen sitä mieltä, että ei se 6 vuotta nyt niin paha ole ja varmasti se mies, joka tyttäresi kanssa nyt pyörii on oikeastikin kiinnostunut, eikä vain leiki "seksikuningasta" nuoremman tytön seurassa. Onhan 6 vuotta todellakin vielä kunnollisissa rajoissa.
      Ja kannattaa miettiä, myös sitä, että tyttäresi saattaa kokea oman ikäisensä lapsellisina ja kypsymättöminä, esim. se on syy miksen itse seurustele vielä.

Oma äitini on nykyistä miesystäväänsä 9 vuotta nuorempi. 6 vuotta Ei kuulosta miltään. Ja jos se ei ole oikea mies niin ainahan niitä mr, erheitäkin on oltava. Väittäisinpä jopa, että et sinäkään ole nyt ensimmäisen tyttöystäväsi kanssa namisissa ja saanut kauniin tyttäresi hänen kanssaan ikinä koskemattakaan muihin naisiin, eihän ensimmäisessä parisuhteessa elävä vielä edes tiedä mitä se muiden kanssa on.

Ota siis iisisti, voit kyllä jankata tyttärellesi siitä miten mielestäsi hän on valinnut liian vanhan miehen, mutta uskon, että jankkaamisesta ei ole apua, koska se menee kumminkin kuuroille korville.
      Jos kumminkin näin on ja huomaatte sitten, että on käynyt kuten aavistit, älä sano, että sinä sanoit, vaan lohduta ja tue tytärtäsi äläkä moiti.

Rakkaus ei katso ikää, eikä väriä, eikä edes sukupuolta.. Ole suvaitsevainen, onhan tyttäresi sinulle rakas.

• Tyyppi

Hei tosa ei oo mitään outoa anna tyttärelles vähän vapautta ja entä jos se äijä oikeest on sellanen kun sun tyttäres väittä killti ja mukava mieti miltä susta ois tuntunut kun sun vanhemmat ois tehnyt sulle tollatti ku olit 18V

• mies täältä.

Et voi enää määrätä tyttäresi asioista, koska hän on täysi-ikäinen. Yritä vain hyväksyä tosiasiat ja ystävystyä tuon miehen kanssa. Siitä ei hyvä seuraa, jos vanhemmat luulevat tietävänsä paremmin lastensa seurusteluasiat kuin lapset itse. Jos et halua, että sinun ja tyttäresi välit menevät poikki, anna hänen elää kuten hyväksi näkee. Sitäpaitsi kuuden vuoden ikäero tuossa iässä ei ole mitenkään tavaton.

• "vanha" täti

Kuten kaikki muutkin, olen sitä mieltä, ettei sinun kannata enää puuttua täysi-ikäisen tyttäresi ihmissuhteisiin. Et voi lopettaa heidän suhdettaan. Parhaimmillaankin voit vain myrkyttää isä-tytärsuhteen. Onko se sen arvoista? Tyttäresi tulee kaipaamaan isänsä tukea ja läsnäoloa vielä myöhemmin elämässään, viimeistään sitten kun hänellä ehkä on omia lapsia.

Ymmärrän toisaalta huolesi, mutta tiedäthän, että kyseessä on suorastaan klassinen ilmiö. Vanhempi näkee lapsensa puolisossa epäkohtia, koska ei oikeastaan haluaisi lapsen kasvavan aikuiseksi ja tekevän omia valintojaan - mikä toisaalta kuuluu väistämättömänä nuoren aikuisen normaaliin kehitykseen. Jos tukahdutat tytärtäsi, pidät hänet liian tiukassa lieassa ja tuomitset hänen elämänvalintansa, kärsitte lopulta molemmat. Vaikka tyttäresi puolisovalinta osoittautuisi myöhemmin vääräksi, se on hänen valintansa ja samalla oppimiskokemus.

Ikäero ei kuulosta niin suurelta, että se itsessään olisi ongelma. Muutaman vuoden kuluttua sillä ei ole enää mitään merkitystä. Opettele nielemään tappiosi tässä asiassa ja mieti, miten voisit jatkossakin positiivisella tavalla olla läsnä ja "käytettävissä" tyttäresi elämässä, kuitenkin niin, että hänellä on tilaa rakentaa omaa elämäänsä.

• 3325542

"Kyllähän sitä tietää, mitä tuollainen mies haluaa ja siksi en hyväksy heidän suhdettaan ollenkaan."

Mistä tiedät? Omasta kokemuksestasi? Mieti kuitenkin, että tuolla pojalla ei välttämättä ole samanlaiset halut kuin itselläsi oli 24-vuotiaana.

• Ihaneuvoksvaa:D

EI tuo ikäero ole tuossa iässä paha! Tyttäresi on täysi-ikäinen, ja hän päättää kenen kanssa haluu seurustella. Hyvähän se on, että pidät huolta, mutta tyttäreesi välit ovat tärkeämmät!! Täysi-ikäistä kun ei vanhemmat estä tekemästä sitä mitä itse haluaa ;)

• palakinnon metästäjä

ajattele ku se juippi jyystää tytärtäs kumpaanki reikään ykkösee sekä kakkosee.. että annappa tälle jätkälle oikei isän kädestä nii oppiii tavoille pois nuorten tyttöjen pikkuhoisuista

• trolololo69

hetero sä et oo

• wanha- aatami.

Vai niin ja miksiköhän? Peilaatko luonnettasi häneen?

Meillä on 8 vuotta ikäeroa. Tammikuussa 1974 nähtiin ja keväällä vihille.
      Nyt ollaan oltu onnellisessa aviossa 38 vuotta ja elämä jatkuu edelleen.
      Ikävintä oli alkumetrillä anopin mökä, jolloin meinasin lähteä, mutta pidin pintani, koska rakastin vaimoani.

Rakkaus on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusi, eli jälkipolvi ei mene sinun kanssasi yhteen, vaan keskenään.

Vielä liittoomme. Olen sitoutunut rakkausliittoon ja puolisoni on edelleen, kuin nuoret tytöt onnellinen ja tämä suhde on aina kummunnut hyvää elämää, jota jo lapsenlapset saavat seurata.

Ikäero ei ole este, ja ainut este on korviesi välissä oleva "mustasukkaisuus" tyttärestäsi.

Älä tee ongelmaa tyttäresi miehen ja sinun väliin, sillä sitä tulet katumaan varmasti.

• vaikea juttu

En hyväksyis minäkään mutta pakkohan se olisi. Asialle ei voi tehä mittään. Kyllä se tyär sitte jonku ajan päästä huomaa mitä äijä haluaa. Jos huomaa.

• Pööman

Sä et voi ihan oikeesti vahdata koko ajan sun tyttäres asioita se on aikuinen ja luultavasti tietää mitä tekee HANKI ELÄMÄ

• JUMALAUTA...........

Miten sairaspersoona olet, mulla ja puolisollani ikäeroa 24vuotta eikätunnu missää,
      HOH....

• hard situation?

sun kannattas ainaki puhuu sille, ei mitenkä saarnaavalla tavalla, vaan olla sen kans siis sun tyttären ja viettää aikaa ja samalla sanoo mitä mieltä oot, ihan sillee mukavasti.

• i Fux Ya Up

Sekava tilanne. Komppaan sinua siinä että voi olla että se mies haluaa vain yhtä asiaa, mutta toisaalta voihan se ihan yhtä hyvin olla aitoa rakkautta. Pidän sitä hyvänä että ajattelet tytärtäsi mutta hän on jokatapauksessa jo 18 että mielestäini voisit jättää seurusteluasiat hänen huolikseen. Kyllä tyttöystäväsi sen varmaan huomaa jos se mies haluaa vain sitä. Tsemppiä tilanteeseen :)
      Greetz: i Fux Ya Up

• """

"Muumeilta elämää oppia voi"..... "Salkkareista elämää oppia voi" Jos seuraat niitä niin ootko Pepin vai Ossin puolella ? Ja ilmeisesti tämä mies on ihan kunnon mies, ainakaan ei ole istunut ikäänsä linnassa ja valehdellut aiemmin tyttärellesi silmiään päästä. Nojoo mutta voin kuvitella sen tilanteen kun olet saanut tietää asiasta ja mahdolliset mielikuvasi miehestä, kyllähän se saattoi järkyttää :) Mutta älä nyt huolehdi, kai sinä nyt omaan tyttäreesi sen verran luotat että uskot hänen tekevän itselleen oikeat päätökset.
      Itse seurustelin 18 vuotiaana 13 vuotiaan kanssa :) Edelleen olemme yhdessä ja nyt tyttöystäväni on juuri tuon 18 ja itse olen 22. Eipä ole muita ongelmia ollut kuin molempien vanhempien ensijärkytykset aikoinaan mutta kaikki ollaan pysytty hyvissä väleissä näiden vuosien ajan :) Jos on niin että mies on paha,likainen,vaarallinen ja tyttärellesi täysin sopimaton niin se on hänen itse ymmärrettävä eivätkä sinun mahdollisuutesi auttaa siinä ole kummoiset :)

• ebin:D

Tyttäres on jo täysikäinen, eli hän saa seurustella vaikka vanhojen papparaisten kanssa, jos hän niin haluaa.

• Lue, ja tao järkee!

Mietippä Sauli Niinistöö ja hänen vaimoo... ikäero on siis "tosi suuri". Ootko kattonnu Salkkareit?? Noh, jos oot nii mieti, et oot Ossi, voit siis menettä suhden tyttäreesi...ikiajoiksi...ja se on totta! Joten tankkaa järkee päähäs, jos ei muutes nuorten vastaukset miellytä, nii mee hitee näilt sivuilt :0

• Mutta:

Rakkaus ei katso ikää?

• hkilo

Ei ikä katso rakkautta. Jos rakastavat toisiaan nii antaa rakastaa. Mietippä jos ite oisit samas tilantees ja äitis päättää et kuka on sulle sopiva, nii olisko se susta oikein?

• pijop

et voi sun tyttärelle mennä sanomaan et kuka on oikee ja kuka ei onhan hän jo 18v (:

• moukkelis koikkelis

mun kummisetä on 32 ja sen naisystävä on 40 ne asuu yhes ja mun kummisetä on aikonu kosii. mun mieletä siis on väärin arvioida tyttäres suhde noin

• nainen------

Tutustu tyttäresi miesystävään!

Olen itse 18-vuotias tyttö. Seurustelen 23-vuotiaan miehen kanssa. Olemme olleet nyt vuoden yhdessä. Mies oli ennen alkoholisti, kunnes tapasi minut, ja muutti tapansa. Vanhempani olivat aluksi huolissaan minusta, mutta tutustutin heidät miesystävääni, joka tekee mitä tahansa puolestani, ja mies ansaitsi heidän luottamuksensa olemalla minulle hyvä, ja kunnioittamalla minua. Kun minulla oli kamala migreenikohtaus, hän polki aamuyöllä pyörällä toiselle puolelle kaupunkia hakemaan särkylääkettä asunnoltani. Kun sanoin, että en pidä hänen alkoholinkäytöstään, hän lopetti juomisen kokonaan. Kun mulla on paha olla, hän makaa vierelläni vuoteessa, ja kuuntelee vuodatuksiani monta tuntia. Ikäero ei aina tarkoita sitä, että kyseessä olisi hyväksikäyttö.

Suhtaudun itse todella kriittisesti isoihin ikäeroihin, kuten yli kymmenen vuoden ikäeroon, oli sitten kyseessä vanhempi mies ja nuori nainen, tai vanhempi nainen ja nuori mies. Kuitenkin kaiken A ja O on oikeasti tutustua ihmisiin, ennen kuin alkaa tuomitsemaan. Kuinka hyvin tunnet tyttäresi? 18-vuoden iässä nuori aikuinen itsenäistyy kohinalla, ja vanhempi näkee vain jäävuoren huipun kaikesta siitä, mitä oman lapsen elämässä tapahtuu. Suostu tutustumaan hänen miesystäväänsä ja ole avoin.

Muista, että jos mies haluaa jatkaa tapailua tyttäresi kanssa jatkossa, ja haluaa nähdä häntä vain harvoin, hän ei todennäköisesti ole tosissaan tyttäresi suhteen. Jos kuitenkin hän haluaa alkaa seurustelemaan tytön kanssa, ja esittelee hänet ystävilleen ja perheelleen, hän varmaankin rakastaa tytärtäsi.
      Tämä siis minun mielipiteeni.

• lolootvitunnolo

Hei c'mon! Tyttäresi on 18-vuotias niin saa päättää ihan itse kenen kanssa on, ja kenen kanssa ei ole.

• 45-mother

Hetkinen, hetkinen. Kaikki 18-vuotiaat seurustelevat ikäistänsä vanhempien kanssa! Minun tyttäreni on 7 vuotta vanhemman miehen kanssa, mutta tämä mies on hyvin huomaavainen ja kohtelias :) he ovat seurustelleet siitä asti kun tyttäreni oli 17-vuotias. Tyttäreni on nyt 19-vuotias. Sain tietää 6-kk sitten tytön olevan raskaana, mutta en ihmetellyt yhtään koska he viettivät aikaa yhdessä enemmän kun minä ja miesystäväni Thomas. Nyt tyttö on vetelemässä raskauden viimeisiä, ja olen onnellinen äiti, pian myös isoäiti!

Voimia ja rauhallista elämää sinulle!
      -45vuotias äiti ! :)

• Hei haloo!!!!!!!!!!!

Haluutko pilata tyttös suhteen vai? vitun idiootti. Mietippä jos sä sen pilaat niin tyttös ei todellakaan halua olla sun kanssa väleissä, se on aikuinen ihminen älä puutu sen rakkaus elämään. Ymmärtäsin jos se poika olis narkkari, alkoholisti tai jotain sellasta muuta jos ei oo niin anna tyttös päättää noista asioista ihan ite!

• Anonyymi

Haista paska, sulta ole kukaan mitään kysyny!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      19
      1037
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72