Kuuban sää tammikuussa

ilpoisäntä

käsittääkseni tammikuu ei ole välttämättä hyvä kuukausi matkustaa Havannaan ja lähikaupunkeihin.Ilmat voivat olla viileät ja sadettakin saadaan,jotakin 20c vain joka on suomalaisittain viileä jos aurinkoa ja lämpöa lähtee hakemaan.Miten se on,uskoako eri sääsivustoihin....?

9

1852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Senor Kosser

      Hola

      20 C ois mul ihan ok.! Mutta mix o niin kallista mennä Kuubaan esim. tammikuussa??.
      Jos matka tekee 2500 muut kulut ni aika paljon. Okei, olen pohjoisesta:-D!!

      Kannattaako Kuubaan mennä????

      • F & R

        Kuubaan kannattaa mennä aina.
        Lennot 1000e ja majoitus 25e/päivä. Eli parilta viikolta 1300-1400 euroa.


      • Senor Kosser
        F & R kirjoitti:

        Kuubaan kannattaa mennä aina.
        Lennot 1000e ja majoitus 25e/päivä. Eli parilta viikolta 1300-1400 euroa.

        Kerro kuinka!!!. Olen tehnyt omatoimimatkoja 25 krt, mutta en Kuubaan tms.!!!

        Uskallan mennä Thaimaahan milloin tahansa, uskaltaako mennä Kuubaan milloin tahansa???


    • R & F

      No lennot esim AF:llä Pariisin kautta, noin 1000 euroa. Muutkin lentää, esim Aeroflot joka on halvempi jos sinulla on aikaa ja varaat ajoissa.BA Lontoosta jne. AF:llä hyvät lentoaikataulut.
      Majoitus casa particulareista (yksityismajoitus) alk. 20e/yö.Taksi kentältä keskustaan 20e.
      En tajunnut mitä tarkoitit "uskaltamisella" mutta turvallisuuden suhteen Kuuba on vähintäänkin Thaimaan luokkaa. Ja jos kelejä tarkoitit niin Karibialla on normaalit tropiikin sadekaudet, mutta mieluummin siellä kun näissä Hölmölän syyssateissa.

    • 14+11

      Kyllä Kuubassa on aika viileää tammikuussa, noin 20-25 astetta. Toki lämpimämpiäkin päiviä on, mutta illalla lämpötila laskee nopeasti. Yöllä lämpötila voi laskea jopa lähelle kymmentä astetta, ja kosteuden vuoksi ilma tuntuu viileämmältä kuin vastaava lämpötila Suomessa. Itse nukuin kylmimpinä öinä villasukat jalassa :)

      Totta kai Kuubaan kannattaa mennä, mutta suosittelen kohdetta ensisijaisesti kulttuurielämyksistä kiinnostuneille matkailijoille. Mitään all inclusive -tyyppistä rantalöhöilyä harrastamaan en Kuubaan lähtisi. Paikallinen palvelukulttuuri kun on mitä on, eikä ruoassakaan ole kehumista. Kulttuurikohteena Kuuba sen sijaan on todella ainutlaatuinen!

      Havannaan lentää AF:n ja Aeroflotin lisäksi myös esimerkiksi KLM ja Iberia. Hintoja kannattaa alustavasti verrata esimerkiksi Supersaverin sivuilla ja sen jälkeen varata lennot lentoyhtiön omilta sivuilta. Tällä tavalla olen itse säästänyt pitkän pennin.

      Ai niin. Espanjaa kannattaa opetella tai ottaa ainakin jokin kuvasanakirja mukaan. Kuubassa ei puhuta englantia kuin hotelleissa ja muissa pelkästään turisteille tarkoitetuissa paikoissa. Edes lentokenttävirkailijat, taksikuskit tai tarjoilijat eivät aina osaa englantia.

    • emäntä1111

      Kannattaa ottaa lämmintä vaatetta mukaan. Jokunen vuosi sitten olin Havannassa ja kylmimmillään oli 11 astetta lämmintä ja vettä satoi. viistosti. Villapaitoja ei löytynyt kaupoista.

      Tuo talvi oli tosin koko Karibian alueella poikkeuksellisen kylmä.
      Onneksi toiselle viikolle ilmat lämpesivät. Hotellihuoneissakin oli aika viileää.

    • aa3

      No sehän on sitten kuin Kanarian saarilla tammikuussa.

    • J-P

      Nyt tammikuussa 2013 varasin touko-kesäkuuksi 2013 lennot Havannaan, reilut 600 ainoastaan. En tiedä onko nyt joku erikoistarjous, mutta hinta totaalisesti yllätti. Pelkästään New Yorkiinhan lennot ovat tavallisesti 500 euroa.

    • Viimeiset kaksi

      viikkoa ollut sellaista 25-28 c.

      Pitäis riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2214
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1065
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe