Mitä joululahjaksi hoitajille?

Sirppi83

Mitä päiväkodin hoitajille joululahjaksi? Muumimuki tms?

26

4900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      Lahjakortti kylpylään, hotelliin, matka....

    • Melma

      Muumimuki on hyvä ja suht edullinen. Tai jokin muu vastaava, ei paljon yli kymppiä kannata maksaa (näin hoitotädin näkökulmasta). Yleensä itse olen ostanut lasten opettajille ja päiväkodin hoitajille Iittalaa, Arabiaa, tms. laadukasta mutta suht edullista (muumimukit, Kivi-tuikkulyhdyt, Kastehelmi-tuikkulyhdyt, Pieni mariskooli täynnä karkkeja tms. - Aarikan heijastimet ja pienet puiset tonttu, tms. hahmot ovat myös kivoja vaikka lapsen tekemän kortin kera. Ei tarvi olla isoja juttuja ;D

    • miksi miksi

      tarvitsee ostaa mitään?

    • ei mitään

      Ei tarvi mitään lahjaa, ei hoitotädit niitä odota. Jos välttämättä haluaa, niin jotakin pientä. Muumimukeja, tukkulyhtyjä kippoja kuppeja ym. koriste-esiteitä kun vuosien varrella saattaa kertyä niin että pitää kiertoon ne laittaa kuitenkin, tai ovat vaan kaapintäytteenä. Suklaarasia tiimille yhteiseksi tai jotakin kahvihetkelle riittää hyvin. Oma suosikkini ollut kaksi pientä pakettia lautasliinoja nätisti rusetilla paketoituna.

      • .............

        Nuo lautasliinat vasta ovatkin niitä, jotka kertyvät kaappeihin odottelemaan tulipaloa tai jotain. Koriste-esineet saa sentään laitettua kiertoon, mutta lautasliinoja ei viitsi edes kirpputorilla myydä.


      • :)
        ............. kirjoitti:

        Nuo lautasliinat vasta ovatkin niitä, jotka kertyvät kaappeihin odottelemaan tulipaloa tai jotain. Koriste-esineet saa sentään laitettua kiertoon, mutta lautasliinoja ei viitsi edes kirpputorilla myydä.

        No, minusta on ainakin kiva kotona välillä kattaa nätisti ja laittaa ne lautasliinatkin, eli ihan omaan käyttöön ovat menneet :)


      • 89325926
        :) kirjoitti:

        No, minusta on ainakin kiva kotona välillä kattaa nätisti ja laittaa ne lautasliinatkin, eli ihan omaan käyttöön ovat menneet :)

        Kyllä meilläkin käytetään lautasliinoja kun tulee vieraita. Ja juhlapäivinä omankin perheen kesken. Ja kahvitteluvieraita meillä käy kyllä yleensä lähes viikottain. :)


    • päikän täti

      itse tehty kortti on ihana ja paras

    • Tietämätön

      Onko siis yleinen tapa antaa jotain hoitajille lahjaksi? Ei ollut tullut kyllä mieleenkään! Pitäsköhän sitten antaa jotain... Aika paljon lahjoja kyllä saavat, jos kaikkien lasten vanhemmat antaa! Meillä lapsen vaihtaessa päiväkotia annettiin silloinkin vaan kortti hyvästä hoidosta hoitajille... Mutta lapsi ehti olla hoidossa vaan pari kuukautta.

    • hoitaja.....

      Saanko sanoa rehellisesti? Ostakaa pliis viinipullo, jos siis haluatte jotain ostaa. Vaikka kuuden euron viini, ei sillä ole väliä. Mukit, kipot, kupit ja koriste-esineet on valitettavasti liian hankalia, kun ei tunne toista.

      Viinipulloa ei tarvitse edes antaa lapsen nähden, vaikka hän tuskin siitä mitään ymmärtääkään. Lahjapussissa saatu punkkupullo on paras lahja koskaan :)

    • hoitsu.

      Itse, oitajana olen tykännyt viinipullosta lahjapussissa, laadukkaista maljakoista ja laudeliinoista. Askartelut ja muut hörhelöt ovat arkityötämme, emme kaipaa niitä lomillamme.

    • pphgjkokyg

      En minä ainakaan hoitajana mitään odottanut viime vuonna, sain kuitenkin joulukukan, viinipullon ja paras oli erään perheen humoristinen oma kalenteri :)

    • pk-sijainen

      Ite olen saanu joulukukan, joulukahvia ja suklaata, kortteja... :)

    • Googlen

      Ostakaa yhdessä muiden vanhempien kanssa lahjakortit johonkin. Näin teidän ei tarvii pistää paljoa rahaa lahjaan ja hoitajatkin on tyytyväisiä. Kokemuksesta voin sanoa, että kaikki se krääsä mitä lapsilta saa lahjaksi vaan ärsyttää ja menee nopeasti kirpparille/roskiin/kiertoon.

    • talven kynnykellä...

      Tosiaan lahjakortit, viiipullo, pieni rasia hyvää suklaata, joulukukat ovat hyviä lahjoja joita pystyy myös porukalla antamaan.
      Muumimukit jne ovat riskilahoja...

    • En ymmärrä

      Miksi hoitajille, opettajille tai lastentarhanopettajille tai koulunkäyntiavustajille tulisi ostaa muistiaisia lukukauden päättyessä? Mistä tällainen tapa on oikein siinnyt? Ylipäätänsä em. työntekijät saavat suurin osa palkkansa yhteiskunnan verovaroista ja yksityiset laitokset keräävät omat maksunsa, johon palkka sisätyy. Miksi heitä pitäisi vielä lahjoa? Ymmärtäisin, jos joku tekisi lasten ohjaustyötä vapaaehtoisesti, ilman palkkakorvausta. Silloin on ihanaa, jos lasten vanhemmat muistavat. Muutoin se on noloa.

      • tähän on menty

        Useimmilla tuo lienee sellainen "kun kaikki muutkin antavat, niin pakko minunkin on koittaa jotain keksiä vaikka väkisin" -tapa. Harmi että tuollainen tapa on tullut. Lasten äidit kyselevät kuukausia aikaisemmin keskustelupalstoilla mitä veisivät hoitajalle ja hoitaja miettii joulun jälkeen mikä olisi paras tapa päästä niistä lahjoista eroon. Fiksua eikö totta..?


    • Hoitotäti/vanhempi

      Lapsen itsetekemä kortti, kuva lapsesta.

      Parhaat lahjat on itse tehtyjä. Minulla on kaikki tallessa, jotka olen saanut.
      Kynttilän jalat yms, vein päiväkodille piristämään.

      • enymmärräoikein

        Mitä ihan oikeasti teet hoitolapsen kuvalla. En minä ainakaan kotiin haluaisi kuvia hoitolapsista, työstä muistuttamaan lomalla.


    • Muumimuki

      Päiväkodin työntekijänä mietin näin: on kiva saada jokin pieni muisto lapsen perheeltä, jos se tulee oikeasti sydämestä, eli vilpittömästi esim. kiitoksena perheen mielestä hyvästä hoidosta, tai tavasta opettaa lapselle, että läheisiä ihmisiä muistetaan tällä tavalla. Tällöin myös lahjalla on arvoa minulle, eikä tosiaan tarvitse miettiä mihin kierrätän sen.
      Mitään tapaa / velvollisuutta hankkia lahjoja päiväkodin henkilökunnalle ei ole, eikä siitä ainakaan kannata tehdä mitään lisästressiä kiireiseen joulunaikaan! Hyvää joulunalusaikaa kaikille!

    • JKLOPIO

      LAHJAKORTTI

    • kiitos

      Toki on totta, että jokainen saa työstään palkkaa, mutta jos olet hoitanut esim. tiettyä lasta vaikka useamman vuoden, olet melko läheinen jo perheen kanssa ja osa jokapäiväistä arkea! eikö ole ihan huomaavaista kiittää yhdessä kuljetusta vuodesta joka sisältää paljon!! itse olen joskus törmännyt vanhampiin jotka kiittävät vain omahoitajaa ja muu tiimi ei ansaitse edes kiitoksen sanaa vaikka on osallistunut lapsen arkeen aina kun omahoitaja ei ole paikalla sekä silloinkin kun on. Mutta, kukin tavallaan. Onneksi se kiitos ja palaute tulee aina lapselta itseltään vaikka vanhemmat ei sitä ymmärrä antaa... ja tänä jouluna perheet muistivat pienin lahjoin ja kauniin sanoin :)

    • tarhatäti111

      vähän myöhässä vastaus mutta pakko kommentoida kun juuri joulun alla oli työkavereiden (olen siis päiväkodissa töissä) kanssa tästä puhetta. eli mun mielestä paras lahja on joku mikä ei jää nurkkiin pyörimään, esim viinipullo, kynttilä, suklaata, kukkia tms. mukit ja muut kipot on kivoja mutta kun niitä kertyy liikaa ja kaikki on erilaisia niin enemmän iloa olisi jostain muusta :)

    • ...

      MInä vein suklaarasian hoitajille yhteiseksi, kahvihuoneeseen.

    • Lto Tampereelta

      Itse superallergisena lastentarhanopettajana arvostan jotain muuta kuin syötäviä lahjoja. Esineistä tylsintä taas ovat servetit. Toki niistä saa kauniin paketin, mutta se ei ole pysyvä lahja. Synttärikutsuilla katselen sitten, kun vieraat pyyhkivät punaviinitahrojaan lahjaani. Eips. Mieluisinta olisi lapsen tekemä kortti tai lapsen itse askartelema kuusen koriste. Olisi ihana jouluksi laittaa kuuseen koriste ja miettiä, että pikku Liisa teki minulle noin ihanan koristeen. Ja se säilyy vuodesta toiseen muistona tästä lapsesta :)

      • pphoitaja

        Minä taas arvostan juuri niitä ei pysyviä lahjoja, jotka eivät jää kaappiin pölyä keräämään.
        Kukka on aina ihana. Kynttilät, joulutee tai -kahvi, viinipullo, suklaakin vaikka sitä tulee kyllä syötyä muutenkin ihan liikaa.

        Niitä pikku Liisan ja Lassin omatekemiä juttuja kertyy vuosien saatossa niin paljon, että niitä on pakko hävittää. Aina ei edes muista mikä tekele on keneltäkin kun niitä lapsia tulee hoidettua kymmeniä ja taas kymmeniä.

        Paras lahja on kun kiitetään hyvästä hoidosta. Joko kortilla tai ihan vain sanoin. Sillä jaksaa taas pitkästi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1515
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1213
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      875
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe