Varoitus puskista

Vuokralainen222

Olen asunut asunnossa vuoden. Asunto on kaupungin vuokraasuntoja. Sain varoituksen postissa. Siinä ei kerrottu muutakun "toistuva meteli". Kukaan asukkaista ei ole koskaa tullut asiasta minulle sanomaan ja en ole melunnut sen enempää kuin muutkaan asukkaat. Voinko vedota tähän? Kuinka voin tietää häirinneeni ihmisiä, jos minulle ei ole asiasta ikinä mainittu. En kuuntele musiikkia yms joten arkimeluni avopuolisoni kanssa on heitä häirinnyt?

171

12038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soita ja kysy?

      Kannattaa varmaan soittaa sille joka on varoituksen lähettänyt ja sanoa perusteettomuudesta. Sano tuo mitä tänne kirjoitit ja asiallisesti. Kyllä niiden täytyy pystyä perustelemaan myös milloin meteliä on ollut, jos se on oikein varoitukseksi asti päätynyt ja varsinkin jos itse pidät varoitusta perusteettomana. Ei normaaleista äänistä voi mitään varoituksia antaa tuosta noin vaan.

      • Anonyymi

        Joku luuli kuulevansa jotain, ja ääni tulikin aivan muualta?

        Kerrostalossa on mahdollista, että yläkerran töminä ei tulekaan suoraan yläpuolelta, vaan syrjemmältä. Musiikin jumputus saattoi ryömiä sisään ikkunoiden läpi, ulkopuolelta, mopoautoista.


      • Anonyymi

        Heippo selvittää
        Ottamalla yhteyttä naapureihin kyllä sieltä edes yksi löytyy joka kertoo totuuden
        On myös hiljaisuus ajat
        Aina on kiusaajia jotka voivat valittaa huvikseen tai tahallisesti
        Mutta eiköhän se totuus esiin tule
        Sillon viedään asia oikeuteen asti kun on puhtaat jauhot pussissa


      • Anonyymi

        Heippo selvittää
        Ottamalla yhteyttä naapureihin kyllä sieltä edes yksi löytyy joka kertoo totuuden
        On myös hiljaisuus ajat
        Aina on kiusaajia jotka voivat valittaa huvikseen tai tahallisesti
        Mutta eiköhän se totuus esiin tule
        Sillon viedään asia oikeuteen asti kun on puhtaat jauhot pussissa


    • ....................

      Tee vastine valitukseen, eihän kaikkea tarvi niellä jos on perusteeton valitus

      • mies 38v

        itsellä oli joskus sama homma. alakerran mummo lähetteli isännöitsijälle aiheettomia valituksia minusta vaikka en ollut edes kotona iin väitti sille et olen pitänyt meteliä. Olin meinaan suorittamassaa varusmiespalvelusta armeijassa ja sain valituksia vaikka en ollut edes kotona. Kotona kävin 2 viikon välein ja aina oli kasa valituksia tullut kun tulin kotiin. Su ainoo mahdollisuus on et haastat oikeuteen sen ketä valittaa ja asunnon omistajan.

        Muuten sua ei oteta tosissaan ja menetät asunnon. Itse haastoin oikeuteen ja se tehosi. Toki mulla oli myös todisteet että olin armeijassa kyseisinä päivinä kun pidin muka meteliä. Jotkut on tosi herkkiä ja valittavat kaikesta, Mut asunnon haltija kuuntelee mielummin naapureita kun sinua. siksi sun pitää haastaa oikeuteen


      • meteliseteli

        Kaupungin vuokra-asuntojen häätömeteli vaatii ainakin pääkaupunkiseudulla vähintään kahden eri naapurin kirjallisen todistuksen, ja heidän on uskallettava mennä myös tarpeen vaatiessa oikeuteen asti todistamaan sama asia.


      • Se hullu vanhus
        mies 38v kirjoitti:

        itsellä oli joskus sama homma. alakerran mummo lähetteli isännöitsijälle aiheettomia valituksia minusta vaikka en ollut edes kotona iin väitti sille et olen pitänyt meteliä. Olin meinaan suorittamassaa varusmiespalvelusta armeijassa ja sain valituksia vaikka en ollut edes kotona. Kotona kävin 2 viikon välein ja aina oli kasa valituksia tullut kun tulin kotiin. Su ainoo mahdollisuus on et haastat oikeuteen sen ketä valittaa ja asunnon omistajan.

        Muuten sua ei oteta tosissaan ja menetät asunnon. Itse haastoin oikeuteen ja se tehosi. Toki mulla oli myös todisteet että olin armeijassa kyseisinä päivinä kun pidin muka meteliä. Jotkut on tosi herkkiä ja valittavat kaikesta, Mut asunnon haltija kuuntelee mielummin naapureita kun sinua. siksi sun pitää haastaa oikeuteen

        Tämä tapaus on uskottavasti viaton mutta onhan näitä laitteita kun voi säädellä pitämään meteliä poissa ollessakin. Pitäs päästä tsekkaamaan kämppä siinä tilanteessa ettei häviä oikeudessa. Eli mummot tai vaarit ei aina vältämäti ole harhaisia.


    • Tontti.

      Yleensä varoituksiin on aihetta, mietippä nyt tarkkaan onko aiheeton, jos on oikeasti, niin tee ilmoitus asiasta, jos elintapasi aiheena, niin paranna tapasi.

      • pössö

        Aika usein varoitukset on myös aiheettomia, tahallaan kiusataan ihmisiä ja, että olisi muka kuulunut meteliä. Aika usein meteli on kuulunut vieläpä ihan toisesta asunnosta. Osa ei kestä edes ihan tavallista elämisen ääntä, en tiedä miksi sellaiset ihmisten edes asuvat kerrostalossa.


      • V linja

        Ei pidä paikkaansa. Itse sain häätövaroituksen isännöitsijältä, jossa mainittiin minun viettäneen äänekästä ja naapureita häiritsevää elämää (vieraita ravaa ovissa, musiikki soi pitkin yötä jne.). Olin aivan äimänkäkenä, sillä asuin yksin eikä mulla käynyt ees vieraita. Pvät ja usein illatkin olin töissä, musiikkia en kuunnellut juuri koskaan ja sllloinkin hiljaa. Kysyin sitten heti kirjeen saatuani parilta seinänaapurilta olenko häirinnyt ja vastaus oli, että he eivät ole kuulleet mitään koskaan. Soitin sitten isännöitsijälle ja kerroin ihmettelystäni ja kysyin kuinka moni naapuri minusta on valittanut jne., johon rva isännöitsijä tokaisi tympeänä, että totta kai sinä nyt itseäsi yrität puolustaa, mutta näin meille on ilmoitettu eikä kuulu mulle ketkä ovat valittaneet. No, muutin sitten omaehtoisesti asunnosta pois. koska olin syvästi loukkaantunut tapauksesta ja tunsin/tiesin olevani täysin syytön. Myöhemmin kuulin, että ko. valittaja (siis yksi hlö, joka asui minun yläpuolella) oli toimitettu hoitoon ja hänen asuntonsa oli otettu taloyhtiön haltuun. Eli se valitus oli täysin perätön, yhden ihmisen älytön päähänpisto!!! Ihmetteln vieläkin isännöisitsjää, joka heti kättelyssä lähettää häätövaroituksen asukkaalle ilman mitään tietoa asioiden oikeasta laidasta yhden (!) sekopään ilmoituksen perusteella.
        PS Muutaman pvän päästä sain kirjeitse nöyrän anteeksipyynnön isännöitsijältä, mutta mä olin jo itseni irtisnaonut... Pthui!


      • alakerrassa

        Juurihan sinulle kerrottiin varoituksessa, että paiskot kaapinovia, pyykkikoneestasi on poistamatta kuljetustuet joten se hypii pitkin kylppäriä, ja tietenkin vasta hetki ennen hiljaisuutta tai jopa sen jälkeen, muutenkin se on aivan liian iso kerrostalokäyttöön (suvun pyykit voi pesettää pesulassa) huudat puhelimeen asunnossasi, porraskäytävässä ja jopa pihalla.
        Jätät koirasi ulvomaan sisälle ja lähdet viettämään iltaa tyttöjen kanssa..
        Ukkosi lorottelee pyttyyn keskellä yötä, vaikka yöastiaakin voisi käyttää..
        "Eipä kukaan ole tullut valittamaan.."


      • Tuo on kyllä huippu
        alakerrassa kirjoitti:

        Juurihan sinulle kerrottiin varoituksessa, että paiskot kaapinovia, pyykkikoneestasi on poistamatta kuljetustuet joten se hypii pitkin kylppäriä, ja tietenkin vasta hetki ennen hiljaisuutta tai jopa sen jälkeen, muutenkin se on aivan liian iso kerrostalokäyttöön (suvun pyykit voi pesettää pesulassa) huudat puhelimeen asunnossasi, porraskäytävässä ja jopa pihalla.
        Jätät koirasi ulvomaan sisälle ja lähdet viettämään iltaa tyttöjen kanssa..
        Ukkosi lorottelee pyttyyn keskellä yötä, vaikka yöastiaakin voisi käyttää..
        "Eipä kukaan ole tullut valittamaan.."

        "Ukkosi lorottelee pyttyyn keskellä yötä, vaikka yöastiaakin voisi käyttää.."

        Häiriintyykö joku ihan oikeasti tuollaisesta? Ei herranjestas sentään, mitä hermoheikkoja ihmisraunioita. Asuminen jossain muualla kuin kerrostalossa olisi tällaiselle henkilölle erittäin suositeltavaa.


      • Paperiseinät
        pössö kirjoitti:

        Aika usein varoitukset on myös aiheettomia, tahallaan kiusataan ihmisiä ja, että olisi muka kuulunut meteliä. Aika usein meteli on kuulunut vieläpä ihan toisesta asunnosta. Osa ei kestä edes ihan tavallista elämisen ääntä, en tiedä miksi sellaiset ihmisten edes asuvat kerrostalossa.

        Ihmisillä on eri käsityksiä siitä, mikä kuuluu tavalliseen elämiseen. Ja monilla ei ole varaa asua muualla kuin kerrostalossa, kaupungilla muita taida ollakaan ainakaan täälläpäin. Kovin moni ei tahallaan ala "kiusaamaan" ihmisiä ja sille metelille voi herkistyä, kiitos vaikka vain yhden naapurin, joka ei jostain syystä osaa tai halua ottaa kanssa-asujia huomioon.


      • Tietokone102
        alakerrassa kirjoitti:

        Juurihan sinulle kerrottiin varoituksessa, että paiskot kaapinovia, pyykkikoneestasi on poistamatta kuljetustuet joten se hypii pitkin kylppäriä, ja tietenkin vasta hetki ennen hiljaisuutta tai jopa sen jälkeen, muutenkin se on aivan liian iso kerrostalokäyttöön (suvun pyykit voi pesettää pesulassa) huudat puhelimeen asunnossasi, porraskäytävässä ja jopa pihalla.
        Jätät koirasi ulvomaan sisälle ja lähdet viettämään iltaa tyttöjen kanssa..
        Ukkosi lorottelee pyttyyn keskellä yötä, vaikka yöastiaakin voisi käyttää..
        "Eipä kukaan ole tullut valittamaan.."

        Yöastiaa?


        1700-luku soitti, ne haluaa tapansa takaisin


      • metelikehveli
        Paperiseinät kirjoitti:

        Ihmisillä on eri käsityksiä siitä, mikä kuuluu tavalliseen elämiseen. Ja monilla ei ole varaa asua muualla kuin kerrostalossa, kaupungilla muita taida ollakaan ainakaan täälläpäin. Kovin moni ei tahallaan ala "kiusaamaan" ihmisiä ja sille metelille voi herkistyä, kiitos vaikka vain yhden naapurin, joka ei jostain syystä osaa tai halua ottaa kanssa-asujia huomioon.

        Meteli voi olla yöaikaista riitelyä puolisosi kanssa tai esim. toistuvaa koiran haukuntaa päivällä


      • Sorssailija
        Tuo on kyllä huippu kirjoitti:

        "Ukkosi lorottelee pyttyyn keskellä yötä, vaikka yöastiaakin voisi käyttää.."

        Häiriintyykö joku ihan oikeasti tuollaisesta? Ei herranjestas sentään, mitä hermoheikkoja ihmisraunioita. Asuminen jossain muualla kuin kerrostalossa olisi tällaiselle henkilölle erittäin suositeltavaa.

        No sitä vartenhan on sorsat olemassa. Eiku sorsa sängyn viereen ja ukko munaa sovittelemaan sorsan kusiaukkoon kun hätä yöllä yllättää.

        http://taivastellen.blogspot.fi/2010/12/kusisorsa.html


      • Onnellisetyhdessä

        :D tää ol hauska.


    • Pahoinvointi purkaut

      Se on nykyisin se henkinen pahoinvointi kauhistuttavalla tasolla. Turhan valittajia riittää. Purkavat pahaa oloaan mitä pienimmästäkin syystä kanssaihmisiin.
      Ei tarvitse kauan lukea esimerkiksi näitä naapuriaiheisia palstoja kun sen huomaa.
      Hirvittäviä purkauksia. Patoutunutta tunne-elämän ruttoa.

      Suurinosa valituksista täysin turhia. Mitättömistä syistä marmatusta. Esim. tuo kantapääkävelyn "ammatti" valittajat.

      Kannattaa jättää omaan arvoonsa turhan valittajat.

      • xtcfyg

        Virallisia varoituksia ei laadita yksittäisen "ammattivalittajan" juttujen perusteella. Häiriköitä on käytännössä erittäin vaikea saada häädetyksi asunnosta. Yleensä tarvitaan useamman naapurin todistus asiasta ja näyttö siitä, että häirintä on vakavaa ja pitkään jatkunutta. Jos aloittaja todella elää niin puhtoisesti kuin sanoo, hänellä ei pitäisi olla hätäpäivää.


      • juujuu....

        kantapääkävely ehkä kuulostaa typerältä, mutta voi olla aika rasittavaa. Ehkä kyse on enemmänkin siitä, että kävelijä on ylipainoinen ja kävelee pääasiassa lähinnä asvaltilla "hyvillä" kengillä. Nilkat eivät saa harjoitusta, ja kävelystä tulee sellaista, että jysäytetään jalka tantereeseen.


      • cgth
        juujuu.... kirjoitti:

        kantapääkävely ehkä kuulostaa typerältä, mutta voi olla aika rasittavaa. Ehkä kyse on enemmänkin siitä, että kävelijä on ylipainoinen ja kävelee pääasiassa lähinnä asvaltilla "hyvillä" kengillä. Nilkat eivät saa harjoitusta, ja kävelystä tulee sellaista, että jysäytetään jalka tantereeseen.

        Mulla oli aikoinaan just tollanen kantapäätömistelijä yläkerran naapurina. Kyllä siinä alkoi vähitellen todella palaa kiinni.


      • juujuu...
        juujuu.... kirjoitti:

        kantapääkävely ehkä kuulostaa typerältä, mutta voi olla aika rasittavaa. Ehkä kyse on enemmänkin siitä, että kävelijä on ylipainoinen ja kävelee pääasiassa lähinnä asvaltilla "hyvillä" kengillä. Nilkat eivät saa harjoitusta, ja kävelystä tulee sellaista, että jysäytetään jalka tantereeseen.

        tai sit se on kömpelyyttä. Kävelee pelkästään tasoiteltua asvalttia niillä hyvillä lenkkareilla, niin tasapainoaistikaan ei saa harjoitusta. En tiijä. Tai sit sekä että. Se on kuitenkin varma, ettei tömistelijä ole kovin ketterä tai hyväkuntoinen.


      • evakkoon...

        Aina ei tömistelystä saatu varoitus ollenkaan turhaa.
        Eikä valittaja häiriintynyt.
        Olen itse "saanut" kuunnella sitä jo vuoden,
        yläpuolellani olevasta asunnosta.
        Plus yöllä usein pesukone linkoaa, n yhden maissa,
        joskus taas paukutetaan vasaralla jotain, en tiedä mitä.

        Silloin kun se on jatkuva ja kova töminä,
        alkaa todellakin jo ahdistaa, kun itse koettaa olla
        häiritsemättä ketään.
        Hän on kuulemma varoituksia useitakin jo saanut.
        Ainoa, mitä viimein tein oli että laitoin lapun luukusta:
        "Hanki kiltti naapuri edes paksut matot!"
        Ei mitään tehoa.

        Olen muuttamassa pois itse, en halua maksaa kovaa vuokraa
        tästä häirinnästä, joka kuuluu siis mihin vuorokaudenaikaan tahansa,
        myös vaikka kolmelta yöllä, ja jatkuu... ja jatkuu...
        Kokeilkaas itse kuunnella.

        Taidan lähtiessäni lahjoittaa naapurille askelmittarin =)


      • ...
        cgth kirjoitti:

        Mulla oli aikoinaan just tollanen kantapäätömistelijä yläkerran naapurina. Kyllä siinä alkoi vähitellen todella palaa kiinni.

        Nykyajan kengät pilaavat ihmisten askelluksen. Varsinkin naisilla korolliset kengät. Totutaan askeltamaan kanta maassa. Kantatömistelystä pitäisi tehdä valitukset kenkätehtailijoille, ei kanta-astujille.


      • EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ.
        evakkoon... kirjoitti:

        Aina ei tömistelystä saatu varoitus ollenkaan turhaa.
        Eikä valittaja häiriintynyt.
        Olen itse "saanut" kuunnella sitä jo vuoden,
        yläpuolellani olevasta asunnosta.
        Plus yöllä usein pesukone linkoaa, n yhden maissa,
        joskus taas paukutetaan vasaralla jotain, en tiedä mitä.

        Silloin kun se on jatkuva ja kova töminä,
        alkaa todellakin jo ahdistaa, kun itse koettaa olla
        häiritsemättä ketään.
        Hän on kuulemma varoituksia useitakin jo saanut.
        Ainoa, mitä viimein tein oli että laitoin lapun luukusta:
        "Hanki kiltti naapuri edes paksut matot!"
        Ei mitään tehoa.

        Olen muuttamassa pois itse, en halua maksaa kovaa vuokraa
        tästä häirinnästä, joka kuuluu siis mihin vuorokaudenaikaan tahansa,
        myös vaikka kolmelta yöllä, ja jatkuu... ja jatkuu...
        Kokeilkaas itse kuunnella.

        Taidan lähtiessäni lahjoittaa naapurille askelmittarin =)

        PARAS KUULE, ETTÄ MUUTAT OMAKOTITALOON, JOS NORMAALIELÄMÄN ÄÄNET HÄIRITSEVÄT NOIN PAHASTI!


      • juurikin noin
        xtcfyg kirjoitti:

        Virallisia varoituksia ei laadita yksittäisen "ammattivalittajan" juttujen perusteella. Häiriköitä on käytännössä erittäin vaikea saada häädetyksi asunnosta. Yleensä tarvitaan useamman naapurin todistus asiasta ja näyttö siitä, että häirintä on vakavaa ja pitkään jatkunutta. Jos aloittaja todella elää niin puhtoisesti kuin sanoo, hänellä ei pitäisi olla hätäpäivää.

        Juuri noin, itse tein valituksen naapurista, mutta ei auttanut, ollaan ainoita kenelle meteli kuuluu. Moni ei tajua edes häiritsevänsä naapureita, kun itse metelöi.


      • tyttö
        juurikin noin kirjoitti:

        Juuri noin, itse tein valituksen naapurista, mutta ei auttanut, ollaan ainoita kenelle meteli kuuluu. Moni ei tajua edes häiritsevänsä naapureita, kun itse metelöi.

        Oletko käynyt sanomassa naapurillesi asiasta? Kannattaa puhua!! Mistä ne muuten tietää häiritsevänsä.


      • Vallilan Henkka
        xtcfyg kirjoitti:

        Virallisia varoituksia ei laadita yksittäisen "ammattivalittajan" juttujen perusteella. Häiriköitä on käytännössä erittäin vaikea saada häädetyksi asunnosta. Yleensä tarvitaan useamman naapurin todistus asiasta ja näyttö siitä, että häirintä on vakavaa ja pitkään jatkunutta. Jos aloittaja todella elää niin puhtoisesti kuin sanoo, hänellä ei pitäisi olla hätäpäivää.

        Niinpä niin, onko varoitus "virallinen"?
        Kuka sen on lähettänyt (isänn.tsto vai joku muu), tuliko postiluukusta tai -laatikkoon vai nouditko kirjattuna kirjeenä postista, kai siinä on allekirjoitus ja yhteystiedot?
        Ei yhdestä varoituksesta pihalle lennä, joskus olen kuullut että jos kolme virallista varoitusta tulee kahdessa vuodessa menee asunto-oikeuteen.
        Varsinkin jos on aiheeton valitus, anna suullinen tai kirjallinen vastine valituksen allekirjoittajalle (tai isännöitsijälle).

        "Jos aloittaja todella elää niin puhtoisesti kuin sanoo, hänellä ei pitäisi olla hätäpäivää." --->
        Yksi mahdollisuus häiriöön on, että jos asut (varsinkin -60-luvun) elementtikerrostalossa, niin naapurisi ei välttämättä tiedä, mistä äänet tulevat. Olen joskus ollut yötä semmoisessa ja pienenä asunutkin, ei niissä taida olla muuta äänieristettä kuin se betoniseinä ja -välipohja.
        Tällaisessa kerrostalossa äänet ja tärinät voivat tulla mistä tahansa asunnosta, jonka betonilaatta rajoittuu ja rajoittaa omaa asuntoasi, niin ylhäältä, alhaalta, sivuista, kuin vaikka oikealta yläkulmasta. Putkiakin pitkin äänet kulkevat vaikka kuinka monta kerrosta: Lämmitys (patterit), viemäröinti (vessa, keittiö), ilmastointi ( = l.v.i.).
        Näin Helsingissä, terveisiä.


      • Varvastanssija
        ... kirjoitti:

        Nykyajan kengät pilaavat ihmisten askelluksen. Varsinkin naisilla korolliset kengät. Totutaan askeltamaan kanta maassa. Kantatömistelystä pitäisi tehdä valitukset kenkätehtailijoille, ei kanta-astujille.

        Mun ukko on kantapääkävelijä ja ei taatusti ole ikinä pitänyt korkokenkiä. Tosi ärsyttävää töminää pitää. Herään monesti kun hän mielestään hiljaa hiipii vessaan, mutta todellisuudessa kantapäät jysähtävät voimallisesti. Varmaan kuleetkin kääntävät kylkeänsä. Onneksi asumme omakotitalossa. Muuten olisivat naapurit kyllä ärtyneitä.

        Miehen tytär on samanlainen kantapääpaukuttelija, joten lienee kävelytyyli geeneissä. Voishan sitä opetella kauniimmankin kävelytavan. Tytär ei kulje koskaan korkokengissä, vaan on sellainen luonnonläheinen ihminen, joka ei meikkaa, kulkee reppu selässä ja kumppreissa, lenkkareissa, kävelykengissä. mitä milloinkin pitää jalkaansa laittaa. juhlakengätkin näyttävät olevan matalahkokantaiset avokkaat. Tytär on muuten ihana, aikuinen nainen, mutta perinyt isältään kauhean kantapääaskelluksen.


      • fffffffff
        tyttö kirjoitti:

        Oletko käynyt sanomassa naapurillesi asiasta? Kannattaa puhua!! Mistä ne muuten tietää häiritsevänsä.

        No asia on tietenkin tapauskohtainen.. Mutta siinä vaiheessa, kun stereot pauhaa kuin yökerhossa(ihan oikeasti) ja porukka yrittää puhua huutamalla sen melun yli, niin luulisi nyt ainakin jollakin bileporukasta tajuavan tästä olevan seinänaapureille vähintään häiriötä.
        Itse asun tällaisen idiootin yläkerrassa, eikä hänelle mene perille asiallinen sanominen eikä silkka vittuilu. Ei minulta eikä muilta.
        No, seuraavaksi alkaa valitusrumba isännöitsijälle ja sitä pommitusta jatkuukin sit niin kauan että joko stereot hiljenee tai ukko lentää pihalle.


      • juurikin noin
        tyttö kirjoitti:

        Oletko käynyt sanomassa naapurillesi asiasta? Kannattaa puhua!! Mistä ne muuten tietää häiritsevänsä.

        Voi voi, tyttö siis menee puhumaan lääke-viinahuuruissa oleville ? Osa tästä porukasta on rikollisia eli poliisin tuttuja linnakundeja, että sinne mennä puhumaan, että tiedätkö tuo teidän yöllinen tappelu ja musiikin soitto häiritsee....ja koita sitten miettiä että miksei muita häiritse...kaikki ei asu kerrostalossa


      • esdfedf
        fffffffff kirjoitti:

        No asia on tietenkin tapauskohtainen.. Mutta siinä vaiheessa, kun stereot pauhaa kuin yökerhossa(ihan oikeasti) ja porukka yrittää puhua huutamalla sen melun yli, niin luulisi nyt ainakin jollakin bileporukasta tajuavan tästä olevan seinänaapureille vähintään häiriötä.
        Itse asun tällaisen idiootin yläkerrassa, eikä hänelle mene perille asiallinen sanominen eikä silkka vittuilu. Ei minulta eikä muilta.
        No, seuraavaksi alkaa valitusrumba isännöitsijälle ja sitä pommitusta jatkuukin sit niin kauan että joko stereot hiljenee tai ukko lentää pihalle.

        Meillä on samanlainen ongelma: nuori nainen pitää asuntoa bileiden kantapaikkana, työtöntä nuorisoa ramppaa kaljakeissien kanssa kolmestikin viikossa hänellä kylässä ja meteli kuuluu selvästi seinänaapurille, alanaapurillekin. Basso jytkyy rakenteita pitkin, kirjahyllymme tärisevät. Joskus lapsi herää hädissään yöllä, kun rapussa riidellään ja tapellaan- kiva selittää pienelle tuollaista tilannetta. Talo on muuten hiljainen, mutta tämä yksi idiootti...huooh


      • Höhhöö
        Varvastanssija kirjoitti:

        Mun ukko on kantapääkävelijä ja ei taatusti ole ikinä pitänyt korkokenkiä. Tosi ärsyttävää töminää pitää. Herään monesti kun hän mielestään hiljaa hiipii vessaan, mutta todellisuudessa kantapäät jysähtävät voimallisesti. Varmaan kuleetkin kääntävät kylkeänsä. Onneksi asumme omakotitalossa. Muuten olisivat naapurit kyllä ärtyneitä.

        Miehen tytär on samanlainen kantapääpaukuttelija, joten lienee kävelytyyli geeneissä. Voishan sitä opetella kauniimmankin kävelytavan. Tytär ei kulje koskaan korkokengissä, vaan on sellainen luonnonläheinen ihminen, joka ei meikkaa, kulkee reppu selässä ja kumppreissa, lenkkareissa, kävelykengissä. mitä milloinkin pitää jalkaansa laittaa. juhlakengätkin näyttävät olevan matalahkokantaiset avokkaat. Tytär on muuten ihana, aikuinen nainen, mutta perinyt isältään kauhean kantapääaskelluksen.

        Ihminen on kanta-astuja jos ette sitä tienneet!


      • riittäähän näitä
        Höhhöö kirjoitti:

        Ihminen on kanta-astuja jos ette sitä tienneet!

        Ihminen tarvitsi tömistelevää kantapääastuntaa pelottaakseen villieläimet pois
        tantereilla tallustellessaan.

        Evoluutiolla on tapana kehityksen myötä karsia turhat tavat ja uusien asumismuotojen myötä kävelytyyli on useimmilla muuttunutkin luonnollisesti.

        Ei valitettavasti kuitenkaan kaikilla, nämä jotkut geneettisesti lahjattomammat tulevatkin aina jälkijunassa kehitykseen mukaan.

        Jos tulevat koskaan.


      • Häätöhulluja kaikki
        xtcfyg kirjoitti:

        Virallisia varoituksia ei laadita yksittäisen "ammattivalittajan" juttujen perusteella. Häiriköitä on käytännössä erittäin vaikea saada häädetyksi asunnosta. Yleensä tarvitaan useamman naapurin todistus asiasta ja näyttö siitä, että häirintä on vakavaa ja pitkään jatkunutta. Jos aloittaja todella elää niin puhtoisesti kuin sanoo, hänellä ei pitäisi olla hätäpäivää.

        Tuo ei muuten pidä paikkaansa, että virallisia yksittäisten virallisten ammattivalittajien juttujen perusteella ei laadita.

        Meillä on isännöitsijä, joka oikein hyppii näiden ammattivalittajien tahtiin ja siihen ei riitä, että ollaan sana sanaa vastaan, koska meidän sanaa ei edes kysytä vaan mennään suoraan virallisia (laittomia) varoituksia ja häätöuhkia laittamaan.

        Eli ei sillä ole oikeasti väliä nykypäivän kuka ja mitä riittää, että yksi naapuri osaa nuolla hyvin "päättäjän" persettä niin ei muuta tarvita!

        Miettikää ihmiset ennen kuin sanotte yhtään mitää kellekään ja helv..ti soikoon muistakaa TERVEHTIÄ naapureita, koska siitäkin voi häätää jos et tervehdi.


    • Neiti näpsä

      Kannattaa ehdottomasti tehdä kirjallinen vastine valitukseen. Pysy asiassa ja pahoittele, että olet aiheuttanut jollekin naapureistasi mielipahaa/harmia, mutta korosta, että valitus on mielestäsi aiheeton.

      Ja ihan vaan tiedoksi, että sinun naapurien ei tarvitse/kuulu valittaa sinulle suoraan, että melelöit vaan kaikki asiat yleensä hoidetaan isännöitsijän/vuokranantajan kautta.

    • kivojakin naapureita

      Aikoinaan eräs naapuri saapui usein alkoholipitoisen illan jälkeen aamuyöllä kotiin ja laittoi sterot tai television huutamaan ... riitely mustasukkaisen muijan kanssa illan tapahtumista oli sen äänen rinnalla pientä... mutta valitukseen tuo naapuri väitti ettei ollut edes kotona tuona ajankohtana, vaikka meteli kuului avonaisista ikkunoista naapuritaloon saakka.

      En ole koskaan kuullut, että häiriötä aiheuttanut olisi myöntänyt elävänsä normaalia äänekkäämpää elämää, mutta olen usein kuullut työssäkäyvien kiroavan naapurin yömölinöitä. Ei ne kaikki voi aiheetta valittaa....

    • kivojakin naapureita

      Muuten "varoitus puskista" yleensä tarkoittaa, että elämäsi on yhtä rauhallista kuin päihteiden väärinkäyttäjällä tai muuten käytöshäiriöisellä ihmisellä, kun naapurit eivät uskalla tulla henkilökohtaisesti huomauttaa häiriöstä.

    • vuokr. ulkoruokintaa

      Meille tuli vuokralaisiksi taloon nuori pari joilla oli bileitä ja he paiskoivat yökaude ovia ja ramppasivat portaita ravintolareissuille lähdössä ja palatessa, ja huusivat rapussa.

      Tämä remppa pistettiin pihalle häädöllä.

      Asukasyhdistys kokoontui kerrostalon alakertakokoushuoneessa, piti kokouksen, jossa muotoiltiin esitys hallitukselle, ja hallitus kutsuttiin kokoon. Hallitus valtuutti isännöitsijän laittamaan 3 varotusta (kuten aloittajan viestissä mainittu varoitus) viikon välein postissa vuokralaisille luukusta.

      Sen jälkeen häätökirje, ja he lähtivät kuukauden sisällä pois, kun tavaransa rahdattiin väkisin kerrostalon eteen nurmikolle.

      Varoitan vain alottajaa, että mitään et pysty tekemään jos sinut häädetään em. tavalla. Siksi kannattaisi ostaa oma kämppä, vaikka pankin suosiolllisella avustuksella!

      • vitun lukiohiiri

        no voi hellanlettas! muuta ite helvettiin sielt paska luukustas.


      • Omistaja

        Metelöijä voi joutua osakehuoneistostaan herkemmin pihalle, kuin vuokralainen.


      • Vallilan Henkka

        Lainaus: "Asukasyhdistys kokoontui kerrostalon alakertakokoushuoneessa, piti kokouksen, jossa muotoiltiin esitys hallitukselle, ja hallitus kutsuttiin kokoon. Hallitus valtuutti isännöitsijän laittamaan 3 varotusta (kuten aloittajan viestissä mainittu varoitus) viikon välein postissa vuokralaisille luukusta.

        Sen jälkeen häätökirje, ja he lähtivät kuukauden sisällä pois, kun tavaransa rahdattiin väkisin kerrostalon eteen nurmikolle."

        Näyttäis olevan pienen klikin omankädenoikeutta.
        Mitä luulet, tuliko heistä sitten hyviä veronmaksajia?


    • Harjakainen!

      Eräälle tutulleni tuli kerran taloyhtiöltä varoitus metelistä ja siinä ei ollut
      mainintaa kuka oli tehnyt ilmoituksen! Asunnon omistava eläkeläinen oli
      ihmeissään!

      • Joskus isäntä

        Ei siinä pidäkään sitä olla. Mieti nyt jos jollekin hullulle kerrotaan, kuka hänestä on valittanut. Sehän alkaa vainota.


    • Saana9

      Paikkaa välisi naapureihin
      Voisit ottaa ja soittaa seinänaapuriesi ovikelloa ja kysellä ystävällisesti asioista, että onko meteliä kuulunut ja mihin aikaan .Voi olla että on jotain mitä et ole huomannut rutiineissasi.Jos naapuri on joku sairaampi tyyppi niin huomaat kyllä , pyydä vaikka anteeksi ja ole ärsyttämättä sitä enempää.
      Älä missään nimessä jätä asiaa sinun ja isännöitsijän kahdenväliseksi asiaksi, luulen että niin on liian helppo ilkeiden naapurien päästä jostakin eroon. Näitähän löytyy...

      • vai mitä

        kuula kalloon ja suolle polskii niinku kyllikki saari..


      • ime sätkäs

        Minähän pyysin taloyhtiön hallituksen (nainen) puheenjohtajalta anteeksi.Vastaus oli haista V...u älä mielistele siinä.


    • kiistä se

      Nyt sinua on varoitettu.

      Kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä lähettäjään ja ilmoittaa että se on sinun näkemyksesi mukaan perusteeton.

    • muuttais vittuun!

      itsellenikin tuli toistuvasti naapureiden kirjoittamia lappuja ja isännöitsijäkin soitti. niin päätin itse ryhtyä naapureita vastaan. lappujen tiputtelut postiluukusta kyllä loppuivat sen jälkeen.

      • ...

        Tuossa tapauksessa sitten kannattaa alkaa kirjoittamaan niille perusteettomasti lappusia antaneille itselleen niitä perusteettomia lappusia ihan samalla tavoin.


    • niiiiiiiiiiiiiiiiin

      Varoitusta ei saa, jos yksi naapuri valittaa, vaan paperiin täytyy kerätä 3 tai 4 nimeä. Mene kysymään tarkempaa syytä valitukselle.

    • Näinkin voi olla

      Aina ei ole vika vuokralaisessa.

      Ystäväni sai puhelun isännöitsiältä, joka oli huonolla tuulella. Naapurit ei kuulemma pystynyt nukkumaan, kun ystäväni pesi pyykkiä pitkin öitä jo neljättä päivää. Pesukone oli sammutettava heti ja varoituksen saa postitse. Rauhallisesti ystäväni kertoi olevansa tulossa Suomeen viikon mittaiselta autonhaku reissulta ja kertoi, että EI OMISTA PESUKONETTA.

      • valittajan uhri kans

        Sama täällä, sain soiton, että musiikki soi liian kovalla ja että jatkuva biletykseni häiritsee naapureita. Kun vastasin, että asuntoni on tällä hetkellä tyhjillään, kun olen vanhempien luona jo toista viikkoa, niin sanoivat kolme naapuria kävi ovellani ja melu kuuluu ovestani ja uhkasivat häädöllä.


      • Yetska

        Tuossa tilanteessa olisi aivan ehdottomasti pitänyt ottaa se varoitus vastaan kirjallisena ilman puhelinselittelyjä! Ja sitten vasta jälkeenpäin osoittaa, että oli sillä autonhakureissulla.

        Miksikö?

        Siksi, että tällaisella menettelyllä olisi isännöitsijän saanut helposti pelattua ulos myös tulevaisuudessa ilmeneviltä mahdollisilta tosiasiallisilta varoituksilta, koska tuon aiemman täysin asiattoman varoituksen perustella hemmohan puhuu täyttä paskaa ja hänen sanomistensa painoarvo on pelkkä nolla.


      • kaikkea sattuu
        valittajan uhri kans kirjoitti:

        Sama täällä, sain soiton, että musiikki soi liian kovalla ja että jatkuva biletykseni häiritsee naapureita. Kun vastasin, että asuntoni on tällä hetkellä tyhjillään, kun olen vanhempien luona jo toista viikkoa, niin sanoivat kolme naapuria kävi ovellani ja melu kuuluu ovestani ja uhkasivat häädöllä.

        Meillä joskus herättiin öisin aina siihen kun naapurista alkoi radio huutaa aamuyöllä. Kävi ilmi, että naapurit olivat lähteneet lomalle ja heillä oli ollut radioherätys päällä joka oli unohdettu purkaa eli herätti sitten joka yö kunnes isännöitsijä sai sukulaiset sen purkamaan. Eli onkohan sinulla käynyt sama homma jos kolme naapuria on kuullut asunnostasi ääniä?


    • täälläpohjantähden

      Olen itsekin saanut aikoinaan varoituksen yhden naapurin toimesta. Sliipattu keski-ikäinen mies jonka oli muija laittanut pihalle ja joutui katkeroituneena muuttamaan kaupungin kerrostalokämppään. Asiaa kun siinä selviteltiin niin oli itse esim. vainoharhaisesti jahdannut kaikkia rapun koiranomistajia.
      Siitä vaan asiasta selkoa ottamaan - kaikkea ei pidä niellä!

    • Yetska

      Keneltä se varoitus tuli? Tuliko tosiaan kaupungilta vai onko sen laittanut postiluukkuusi joku tomppeli naapurisi? Selvitä nyt se ainakin ihan ensin alkuunsa...

    • viuokranantaja

      Kuka "varoituksen" on lähettänyt ? Jos isännöitisjä, kannattaa ottaa isännöitsijään yhteyttä. "Toistuvasta metelistä" pitää olla tarkat tiedot: päivämäärä, kellon aika, ja mitä haittaa on ollut. Muuten ei ole pätevä jos juttu menee oikeuteen.

      Valitettavasti asukkaat eivät valita metelistä yms. ajallaan, eikä tieto välttämättä tule vuokralaiselle, tai isännöitsijälle, ennen kuin tilanne on karannut käsistä. Varsinkin tarkan tiedon saaminen on lähes mahdotonta, vaikka siinä tarvitaan vain em. tiedot. Ja jos ihminen ei ole valmis todistamaan oikeudessa, onko edes aihetta valitukseen.

      Ota yhteyttä itsännöitsijään tai vuokranantajaan, ja kerro aiheettomasta valituksesta. Ja vaadi nuo tarkat tiedot milloin ja mitä haittaa ole tehnyt.

      • BileetJokaPerjantai

        "Valitettavasti asukkaat eivät valita metelistä yms. ajallaan, eikä tieto välttämättä tule vuokralaiselle, tai isännöitsijälle, ennen kuin tilanne on karannut käsistä. "

        Jos tilanne on mainitsemasi " tilanne on karannut käsistä", niin voihan isännöitsijä pyytää valittajia kirjaamaan jatkossa ajat ja häiriötekijät, koska oletettavasti häiriköinti jatkuu. Jos ei yllättäin jatkukkaan, niin eihän sitten mitään ongelmaa olekkaan. Kyllä nämä ovat jatkuvia ongelmia yleensä, joten en ymmärrä esittämääsi ongelmaa.


    • rintamamietaloparas

      Meteliä on monenlaista, koirien kitinä ja haukkuminen niiden yksin ollessa ? kovaääninen hässiminen ? ( siis teidän) naapurin akka huusi kuin pistettävä sika joskus kauan sitten...)
      klo 22- 07 pitäisi olla suht hiljaa.
      Varsinkin elementtitaloissa ei ole mitään äänieristeitä. Kun talon toisessa päässä pieraisee se kuuluu seuraavassakin rapussa.

      • naapurirtappu

        Näin juuri; elementtitalossa äänet kiertävät ja on vaikea päätellä, kenen asunnosta meteli tulee. Ilmeisesti aloittajan kohdalla on näin käynyt.

        Aikoinaan asuin kerrostalossa jossa meidän alapuolella oli vauva, joka itki joka ilta muutaman tunnin. Meidän makuuhuoneen takana oleva huoneisto oli viereisessä rapussa. ja täältä asukas hakkasi MEIDÄN makuuhuoneen seinään!

        Hän siis oletti, että vauvan itku tulee seinän takaa, vaikka se tuli meidän alapuolelta. Ja häntä häiritsi ihan suunnattomasti se vauvan itku - milläs sen hiljennät, vaikka miten seinään varoituksia hakkaisit.

        En viitsinyt käydä kertomassa, että väärä seinä, meilä ei vauvaa ole,


      • 125487
        naapurirtappu kirjoitti:

        Näin juuri; elementtitalossa äänet kiertävät ja on vaikea päätellä, kenen asunnosta meteli tulee. Ilmeisesti aloittajan kohdalla on näin käynyt.

        Aikoinaan asuin kerrostalossa jossa meidän alapuolella oli vauva, joka itki joka ilta muutaman tunnin. Meidän makuuhuoneen takana oleva huoneisto oli viereisessä rapussa. ja täältä asukas hakkasi MEIDÄN makuuhuoneen seinään!

        Hän siis oletti, että vauvan itku tulee seinän takaa, vaikka se tuli meidän alapuolelta. Ja häntä häiritsi ihan suunnattomasti se vauvan itku - milläs sen hiljennät, vaikka miten seinään varoituksia hakkaisit.

        En viitsinyt käydä kertomassa, että väärä seinä, meilä ei vauvaa ole,

        Tarttis tehdä valitus niistä seinään hakkaajista!


      • naapurirtappu kirjoitti:

        Näin juuri; elementtitalossa äänet kiertävät ja on vaikea päätellä, kenen asunnosta meteli tulee. Ilmeisesti aloittajan kohdalla on näin käynyt.

        Aikoinaan asuin kerrostalossa jossa meidän alapuolella oli vauva, joka itki joka ilta muutaman tunnin. Meidän makuuhuoneen takana oleva huoneisto oli viereisessä rapussa. ja täältä asukas hakkasi MEIDÄN makuuhuoneen seinään!

        Hän siis oletti, että vauvan itku tulee seinän takaa, vaikka se tuli meidän alapuolelta. Ja häntä häiritsi ihan suunnattomasti se vauvan itku - milläs sen hiljennät, vaikka miten seinään varoituksia hakkaisit.

        En viitsinyt käydä kertomassa, että väärä seinä, meilä ei vauvaa ole,

        "En viitsinyt käydä kertomassa, että väärä seinä, meilä ei vauvaa ole, "

        Siis kuuntelit mieluummin sitä seinän hakkaamista, kun olisit sanonut, ettei se kuulu teiltä?!


    • Hoppet

      Kerrostaloasumisessa on se huono puoli, että pientä mekkalaa on ympärillä jatkuvasti: joku kävelee kotonaan tai rapussa, katsoo telkkaria, kuuntelee radiota, keskustelee, nauraa, itkee, sulkee/avaa ulko-ovea ym. Anteeksi nyt vaan, mutta tällaisesta "arkimetakasta" on turha vinkua, etenkin jos se tapahtuu ennen sovittua hiljaisuutta. Sovitun hiljaisuuden jälkeen musan paukuttaminen TOISTUVASTI täysillä ym. on sitten asia erikseen. Tai se, että naapurin koira ulisee yötä päivää ja usein.

      Jos ei siedä muiden elämästä aiheutuvia, arki-askareiden ääniä, kerrostalo ei ole ehkä oikea paikka sellaiselle ihmiselle :)

      • AmislaisetHiiteen

        Jos ei osaa ottaa kaikkien yhteistä etua huomioon ja elää juuri niiden yhteisten sääntöjen mukaan, niin kerrostalo ei ole ehkä oikea paikka sellaiselle ihmiselle :P

        Vauvat tietty huutaa vaihtelevasti ja ihmiset käy suihkussa silloin kun tarvitsee/pystyy, mutta koskaan ei pitäisi joutua kuuntelemaan tahallaan tuotettua meteliä, oli se sitten huutamista, musaa, lattian hakkaamista, ampumista, sirkkelöintiä tai vastaavaa.
        Ja siitä stereoiden huudattamisesta varsinkin hiljaisuuden jälkeen on ihan OK pistää valitus menemään joka ainoa kerta, jos eivät muuten tajua viettää ryypiskelyitään normaalien ihmisten aikoihin...;)


    • kokemusta on

      Turhat varoitukset eivät ole mitenkään mahdottomia, ovat jopa yleisiä tietyillä alueilla. Itse olen saanut kahdessa eri asunnossa varoitukset, kun olen viikonloppuna pitänyt meteliä, vaikka todellisuudessa en ollut edes kotona. Toisessa varoituksessa luki jopa että poliisitkin ovat käyneet metelin takia. Taloyhtiö siis oletti sen todeksi kun joku naapuri niin väitti, vaikka poliisiltahan olisi selvinnyt että eivät ole käyneet. Häädön sain lopuksi, tuli niin paljon täysin turhia varoituksia (koira haukkunut ja olen muka jättänyt sen kahdeksi päiväksi yksin, vaikka kys.ajankohtana koira ei ollut edes kotona). Eli kannattaa pistää hanttiin eikä hyväksyä turhia varoituksia!

    • Joku naapuri on erehtynyt siitä, mistä meteli kuuluu. Kerro näkemyksesi vuokranantajalle, kyllä sinua kuunnellaan. Asian voi myös vetää asunto-oikeuteen. Valitukset on tehtävä kirjallisina ja omalla nimellä, nimettömiä valituksia ei vuokrantajan tarvitse ottaa vastaan, joten asunto-oikeutta varten saadaan selville valittajan nimi.

    • dsfghjfd

      Kannattaa ehdottomasti kysyä, että millaisesta metelistä on kyse. Ethän sinä voi toimiasi muuttaa jos et edes tiedä miten meteliä aiheutat. Jos valittaja on erehtynyt syyttämään sinua jonkun muun aiheuttamasta metelistä?

      Itse olen asunut asunnossa, jossa alakerran naapuri valitti metelistä kun kävelin asunnossani. Talo oli vanha ja liikkuminen aiheutti tärinää minunkin asunnossani. Ei minulta kuitenkaan normaalia liikkumista voi kieltää, vaikka se ehkä saakin heidän lamppunsa helisemään katossa.

    • dreamer-80

      Meillä myös isännöitsijä soitti et oltiin aiheutettu meteliä, alakerran naapuri oli valittanut. Mies sanoi sitten että joo-o, meteliä on voinu tulla kun kasattiin huonekaluja ( juuri muutto käynnissä) ja meteli on kyllä kuulunut ennen 20:00. Isännöitsijä ymmärsi ja sanoikin että naapuri taitaa olla aika herkkäkorvainen. Emme saaneet varoitusta, mutta varuillaan sai olla vastedes, koska naapuri piti kyllä silmällä ja korvalla.

    • 1456

      siitälähtee muuten isoäänikun,vipraattori-eli hieromasauva putoaa parketille,ja mouruaasiinä jonkinaikaa,

    • PANOMIES

      MUT SE VAROTUS TULI SIITÄ KUN NUSSIT JONKUN KANSSA OLET NIIN KOVA HUUTAMAAN KUN TEKEE KUTAA JA SÄNKY SEN VERRAN KITISEE JA KOLISEE PATTERIA VASTEN NIIN SITÄ EI OLE KIVA KUUNNELLA MEIDÄN TALOSTA LÄHTI YKSI PARISKUNTA KUIN LEPPÄ KEIHÄS KUN PITIVÄT NUSSIMIS ÄÄNIÄ YÖTÄ PÄIVÄÄ KANNATTAS SUN LAITTAA KAPULA SUUN YMPÄRILLE ET KOKO TALO HÄIRIINNY KUN NUSSITTE

    • selkeää

      Mielisairas pummi vikisee jotain, mitä siitä. Eihän vuokralla asu kuin pohjasakkaa.

    • Sinitukka

      Asuessamme rivitalossa, sen päätyasunnossa sattui seuraavaa:

      Yöllä soi puhelin. En tunnistanut numeroa, joten jatkoin unia. Kolmannen kerran puhelu samasta numerosta ja uteliaisuus heräsi. Menimme koiran kanssa yläkertaan ja kurkin ikkunasta, josko joku olisi ovella ja varottaisi vaikka esim. tulipalosta tms. Ei ketään ovella.

      Jatkoimme unia. Taas se sama numero! Vastasin ja siellähän oli seinänaapurimme, joka kuiskaili: "Emme saa vauvan kanssa nukuttua, koska teidän koiranne haukkuu ja ulvoo taukoamatta..". Kuiskasin takaisin, että minä saati koirammekaan emme saa myöskään nukuttua, koska te soitoillanne pidätte meitä hereillä..

      Naapurin ihmetys oli suuren suuri, kun hän kuuli, että me olemmekin kotona! He olivat kuulemma kyllä käyneet ovemme takana eikä sieltä ollut kuulunut mitään. Kas kummaa!!

      Sanoin tälle naapurille, että nyt kun sanoit, niin vaimeasti kuuluu haukunta myös meille.

      Aamulla otin selvää eräältä toiselta asukkaalta, että kenen koira oli yöllä pitänyt meteliä. Selvisi, että se oli asukasyhdistyksen nöffi, joka oli jätetty yöksi yksin. Koira kun ei osaa ollenkaan olla yksin. Ja sitten jätetty yöksi yksin..hoh-hoijaa..

      Valistin seinänaapuria asiasta ja hän oli todella pahoillaan. Sanoi ihmetelleensäkin, kun meiltä ei koskaan aiemmin ollut mitään kuulunut!

      No saimme anteeksipyyntönä hyvää teetä ja karkkia.

      • ^_^

        Olipas hauskasti kirjoitettu, pisti hymyn huuleen :)


    • järjestyssäännöt

      jos varoitus tulee kyllä siihen yleensä on syytä. klo 22-7 välillä on hiljaisuus ...ja puheäänet voi todella kuulua seinien läpi sekä kaappien ovien paukutus ja tv ym...
      kannattaa miettiä pitäskö sen suun kiinni klo22 jälkeen eikä puhu liian lujaa..toiset talot on tehty paperista kuten meijän talo.
      Ei yleensä varotus tule kuin aiheesta!

      • Näin

        Haittaavan melun tuottaminen on aika kielletty, siihen ei tarvita mitään erillisiä kellonaikoja. Remontit ymv työt joista väkisin tulee meteliä pitää tehdä 07-22 välillä.


    • uunski

      No joo taas, jopa hiiren vikinä kuuluu yllättävän kauas, nuori ihminen aiheuttaa enemmän ääntä kuin mummo kiikkutuolissa, anteeksi olinpa typerä , kiikkutuolin narina kaikuu ympäri taloa enempi kuin kuin ukon vaimoaan hakkaava ääni, kaikki on suhteellista, mun mummo sanoi jotta ihmeellistä miten vanhemmiten kuulo paranee, lohdutin että sun kakaras on myös vanhentuneet ja kötistyneet että silleen, pankaa kypärä päähänne niin poliisikaan ei mahda mitään, t u

    • 1111121

      Silloin kun itse valitin ensimmäistä kertaa niin en kyllä mennyt naapureille siitä sanomaan, siinä kun voi käydä niin että naapuri alkaa vihaamaan/katkeroituu ja ties mitä naapuripaskaa tulee niskaan. Ei kiitos.

      Joten tein valituksen suoraan isännöitsijälle. Enkä mistään ihan turhasta valittanut, kaikki heidän metelöinti oli keskittynyt 1 aikaa aamuyöstä jolloin naurettiin äänekkäästi, kolisteltiin, siirrettiin huonekaluja ja ravattiin rappuja korkkareiden kanssa ylös-alas. Ja tätä tapahtui kahden viikon aikana usein.

    • akka

      Kirjoita paperille vastike.Eli kerro että sinä et ole niin toiminut kun paperissa sanotaan.Lähetä paperi kirjattuna postissa sille taholle mistä valitus on tullut niin se on pätevä.Jää odottamaan vastausta ja elä eteenpäin.Tee aina näin kun valitus tulee.Säilytä kaikki kuitit postista saamistasi kirjeen kirjauksista,niitä voit tarvita myöhemmin jos kirjeen lähettäjä väittää että ei ole saanut vastakirjettä sinulta.
      Ota yhteys vuokralaisten turvaan se on varmasti saatavissa tuo puh numero 020202 tiedustelusta.Sanot sinne kaupungin missä asut. Joku nyt painostaa sinua mutta älä lannistu. Kukaan ei voi ottaa väkisin sinulta asuntoa pois.Ja varotuksia pitää tulla kolme ennenkuin sinut voidaan edellämainitusta syystä häätää.

    • nxx

      Nimien kerääjiä on täälläkin ollut, useimmiten asukas lähtee pois mielen pahoittamisen tähden, häätöä ei olisi voitukaan tehdä kun ei ole aihetta.
      Oli yksi vuokralainen joka luuli olevansa erityisasemassa, sai rökitystä omalta perheeltään. "Toisille hommaa häätöä...."
      Ikävää jos tällaista kehitystä edesautetaan ettei kohta olisi kaupungin asuntoja kun useimmat ovat fiksuja, hiljaisia ihmisiä. Asuminen on ihan mukavaa ja siedettävää verrattuna moneen muuhun.
      Jos häiritsee tahattomasti vaikka ettei saa yöllä nukuttua on parempi laittaa palaute postiluukkuun, ei kaikki loukkaannu. Miksi kasvattaa kiukkua.
      Tai että osallistutaan asukaskokuksiin jossa on sanottava asiansa.

    • Arvasin että täällä nettiprofiilin takaa päätään aukojien joukossa korostuu tuo meininki, ettei naapureille tarvitse puhua... Se on paras tapa, käydä itse huomauttamassa, silloin metelin tuottajakin saa jonkun käsityksen, mistä asia johtui ja minkä asunnon suuntaan meteli kuului.

      Kyttääjiä ja normaalielämän äänistä nipottajia on enemmän kuin oikeita häiriköitä (joskin yksi todellinen metelihäirikkö häiritsee kerralla useita), mutta häirikönkin on pelkän metelöinnin takia erittäin vaikea saada häätöä.

      • niinpäkldkfdfkd

        Jos tavallisista ihmisistä kyse niin parantavat tapansa, mutta jos reuhaava juoppo niin siitä saa sitten huorittelu huutoja peräänsä ja muuta kostoa. Ei kaikille kannata mennä sanomaan suoraan.


    • Ei näin

      "en ole melunnut sen enempää kuin muutkaan asukkaat. " Valitettavasti tämä on hyvin huono peruste - tällä myönnät melunneesi.
      Kannattaa kysyä mistä on kyse ja parantaa sen jälkeen omat tapansa - jos haluaa asua ko paikassa.

    • Vuokralainen222

      Miksi kukaan valittaisi siitä, että kuuntelen musiikkia kahdella subbarillani?!

      Öisin pääosin, koska olen päivät työssä.

    • eletään ihmisiksi

      Vähän samaa mieltä kuin "järjestyssäännöt" ja samoja kokemuksia kuin "evakkoon"-nimimerkillä. Kerrostaloissa voi olla surkea äänieristys ja kaikki kuuluu. Se olisi hyvä ottaa kaikkien asujien huomioon. Aikaisemmassa asunnossa oli bileitä ja kavereita yötä monta kertaa viikossa ja ne mekkaloi. En jaksanu sitä enkä jaksanut riidellä, niin muutin pois. Tässä nykyisessä on surkea äänieristys ja välillä on metakkaa hiljaisuuden jälkeen. Olen silloin käynyt soittamassa ovikelloa ja pyytänyt/käskenyt, josko voisivat jo olla hiljaa. Aina ovat olleet pahoillaan ja ymmärtäneet asian, varsinkin kun olen kertonut, että äänieristys on surkea. Yhdet naapurit ovat välillä äänekkäitä edelleen hiljaisuuden jälkeen, mutta en jaksa alvariinsa siellä juosta, se on kuitenkin niin vähäistä nykyään.

    • Marjamaat7.

      Ota yhteys isännöitsijään! Koeta selvittää kuka valituksen on tehnyt ja tee hänestä vastavalitus. Tarvittaessa tee tutkintapyyntö poliisille.

    • neljät

      Tuon läpikäyneenä (tosin pientä melua oli aiheutunut, mutta ei hiljaisuuden aikaan eikä liikaa max 1tunti/päivä) soita isännöitsijälle ja yritä keskustella asiasta. Ota yhteyttä myös talotoimikunnanpuheenjohtajaan/(tai vara pj) ja keskustele heidänkin kanssaan.
      Tää on tätä vitun suomalaista toimintaa kun ei uskalleta päin naamaa tulla sanomaan vaan juorutaan vaan ja sitten isketään puukkoa selkään.

      Mun tapauksessa valittajat muutti pois.

    • Tuli tuosta mieleen, että tässä n. 2 viikkoa sitten joku naapureista oli laittanut rapun ilmoitustaululle käsin kirjoitetun viestin, jossa mainittiin häiriöstä, joka nähtävästi oli kuulunut yöaikaan. (Omassa rapussani hiljaisuus on klo 22-6.) Viestissä pyydettiin uusia naapureita, ketkä olivat muuttaneet rappuun tässä syksyn aikana, huomioimaan asia. Allekirjoitukseksi oli laitettu pelkkä "asukkaat", joten en tiedä kuka naapureista sen oli kirjoittanut. Seinänaapuriin oli muuttanut eräs mies ja kun tapasin hänet kaupungilla, niin hän vieläpä kysyi minulta, olinko havainnut hänen asunnostaan mitään erityistä meteliä. Mainitsin etten ollut kuullut mitään sellaista ääntä, mikä olisi (toistuvasti) häiritsevää, siitäkin huolimatta että hän on seinänaapurini. Enkä itsekään ole kuullut muista naapureista mitään erityistä häikkää, mistä olisi pitänyt valittaa, jos normaaleja elämisen ääniä ei lasketa. Itse kun jos satun valvomaan myöhään, niin pyrin olemaan metelöimättä kovaan ääneen enkä muutenkaan usko aiheuttavani mitään erityistä meteliä, jos normaalia elämisen ääntä ei lasketa.

    • liian kiltti naapuri

      Riippuu varmaan taloyhtiöstä, miten helposti varoitus tulee. Meillä ei kovinkaan helposti: yläkerrassa asuu ihminen, joka HUUTAA keskellä yötä känni/pilleripäissään vaikka mitä räävittömyyksiä, jatkaa ko. karjumista usein päivisinkin, tömistelee, heittelee esineitä jne...

      Pahimmillaan tämä oli melkein jokapäiväistä/öistä (koska se nukkui????) ja todellakin jatkuvaa.

      Olen käynyt soittamassa ovikelloa: alkuun tepsikin, myöhemmin ei enää edes avannut ovea, jolloin laitoin lapun, ihan omalla nimellä, että voisikos sitä elämöintiä hieman vähentää yöaikaan. Kun ei hyvällä toiminut, soittelin järjestyspoliisia useampaan otteeseen - sekin lakkasi toimimasta. Olin yhteydessä myös isännöitsijään ja taloyhtiön hallitukseen. Tiedän, että niin ovat muutkin herran naapurit. Sieltä kertoivat, että he kyllä vievät terveiset asukille, mutta virallisen varoituksen hän voi saada vasta kun eri asunnoissa asuvat naapurit (pitikö nyt kolme olla vai mitä) valittavat samasta, tiettyyn aikaan tapahtuneesta mekkaloinnista... eli meillä ei edes se, että kolme eri naapuria valittaa metelistä riitä, vaan pitää olla jokin selvä tapaus, johon puututaan.

      Se, mistä virallisen varoituksen voi saada ja montako niitä häätöön/asunnon haltuunottoon tarvitaan riippuu taloyhtiön säännöistä, meillä on ilmeisen tiukka linja suojelemassa yksilön vapautta ilmaista itseään rääkymällä.

      En minä toki halua miesparkaa häädettävän: sairashan se on, raukka. Mutta haluan nukkua ja elää ilman, että joudun kuulemaan kiroilua ja maailmantuskan ulospurkua. Minua ei häiritse suihkut ja pesukoneet, vauvan itku, lasten nauru ja temuaminen koiran haukku ja muut normaalit äänet, mutta se. mitä yläkerrasta kuului, oli Häiritsevää.

      Viimeisin hallituksen visiitti tuntuu kyllä tuottaneen tulosta - ehkä naapuri viimein otti onkeensa ja hankki ammattiapua... ihanan hiljaista on ollut normaaleja elämisen ääniä lukuunottamatta. Hyvä näin. Mutta jos siis ei olisi mökä hyvällä loppunut, olisi melkoisen työn takana saada se loppumaan häädöllä ainakin meidän taloyhtiössä.

      On tietenkin oikeusturvan ja turhasta vinkujien takia tärkeää, että yksittäinen valittaja ei vielä paljoa aikaan saa. (säälittää tässä kyllä ne, joiden häiriköijien ainoita seinä/ lattia naapureita he ovat...)

      Mutta oman kokemukseni perusteella: jos aloittaja on virallisen valituksen saanut, niin ei se tyhjästä tule.

    • KAATIO!

      TÄMÄ ON TAAS YKSI ES-TANAN SUOMI24:N JÄRJESTÄMÄ VEE-TUN PROVO

    • minä

      Sinun kannattaa tehdä ilmoitus eli vastine vaikka sähköpostitse isännöitsijälle ja kirjoittaa siihen kaikki asiat mitä haluat heidän tietävän esim:juuri ettet ole melunnut,kuunnellut musiikkia ja miksi sinulle ei ole tullut huomautusta aiemmin melusta josta sinua syytetään.Sinun pitää kyseenalaistaa asia ja isännöitsijän pitää tutkia asia paremmin kun teet vastineen ja ehkä peruttaa varoitus jos huomataan että valitukset ei pidä paikkaansa.Meillä on juuri samallainen prosessi menossa nuoremman tyttären asunnon kanssa mutta kyseessä on koirat mutta samassa rapussa asuu kolme koira perhettä.Tyttäreni laittoi varoituksen jälkeen paperin seinälle rappukäytävään ja kysy miksei kukaan ei ole tullut aiemmin sanomaan,niin sinne oli joku kirjoittanut ettei koirat hauku hänen kerrokssessaan vaan ylimmässä...

    • koirafani400

      Varoitus ei todellakaan tule aiheetta. Sun kaltaiselle ei todellakaan kunnan pitäisi järkätä asuntoa, toisaalta hankalaa ketään avutonta on kodittomaksi jättää tässä suunnitelmatalouden kehdossa, ja olet myös potentiaalinen äänestäjä vihreille ja vasemmistolle. Joten kyllä sua autetaan.

      • Nxx

        Onhan tässä tullut jo montakin esimerkkiä että on valitettu aiheetta. Että miksi loukkaatte ap:tä?
        Kaupungin asunnot eivät ole niin pahoja paikkoja, meillä ainakin on ollut monta vuotta rauhallista. Jos joku häirikkö ulkopuolelta eksyy, pelästyy remonttimiehiä ja muita työläisiä.
        Eikö paras ole kertoa asukkaalle suoraan, kun todella häiriytyy metelistä ettei isännöitsijää vaivattaisi muilla kuin vakavilla asioilla.
        En minä ainakaan loukkaantunut kun kärsin unettomuudesta ja hiukan tuli kolinaa astioista, joku käänsi venäjänkielisen puheen etkö voi päivällä touhuta. Kaveri meni jo klo 19 nukkumaan oli aikainen työvuoro, tottakai jos olisin tiennyt olisin mennyt toiseen huoneeseen syömään voileipää.


    • Oma kokemukseni

      Varoituksia ei ainakaan isännöitisjän kautta tule ilman syytä.

      Ainut mahdollisuus on se, että naapurisi ovat erehtyneet siinä, mistä asunnosta meteli tulee, mutta sekin on epäuskottavaa. Isännöitisjä ei lähetä varoitusta ilman että useampi kuin yksi asukas valittaa. Näin ainakin stadissa.

      Hyvin epäuskottava on tarinasi.

    • Naapuri Normaali

      Hmm. Luulisi että muutkin naapurit olisivat sitten saaneet valituksia, jos normaalit elämisen äänet haittaa.

      Meidän talossa toisella puolella tehtiin remonttia klo aamu 7 lähtien iltaan asti, paukuteltiin niin kovaa että koirakin säikähti välillä. Toisella naapurilla on koira joka haukkuu taukoamatta kun asukkaat ovat muualla. Silti en ole nähnyt tarpeelliseksi valitusta tehdä.

      • pumppu.

        Samoin itse olen toiminut. Ymmärrän, että normaalielämisestä kuuluu meteliä, jopa öisinkin jotain. Se on vain kestettävä, eikä ole kuin kerran yönetkin menneet järjettömän metelin vuoksi. En kyllä siitäkään jaksanut tehdä ilmoitusta.

        Itselläni kuitenkin oli palaa hermot siihen, kun joku naapureista soitti poliisit paikalle, että kuuntelen liian lujaa musiikkia noin kello 23. Kuuntelin kyllä musiikkia, mutta hiljaa, eivät edes poliisit kuulleet musiikkia, kun laittoivat ovesta päänsä sisälle. Naurettavaa. Itselläni ei ollut edes mitään stereojärjetelmääkään, jolla olisi voinut tykittää bassoja.

        Kumpa häiriköt = normaalielämää sietämättömät muuttaisivat jonnekin korpeen.


    • häh ?

      Isännöitsijöiden ohje on ettei mene koskaan itse sanomaan naapurille metelistä, voi tulla kirveestä tai muusta aseesta. Ja kyllä teidän metelin on muutkin kuin yksi kuullut, eli älä selitä. Ja kerro mitä on arkimelu ? Entä viikonloppumelu ? Mikä on normaalia meteliä ?

      • Huonossa talossa

        Miksi tätä oli peukutettu alas? Meillä on ihan samanlaiset ohjeet, kun porukka on mitä on joissain yhtiön omistamissa taloissa. Onneks meidän rapussa suht normaalia väkeä, joiden oven taakse uskaltais kyllä mennä koputteleen.


      • 0+1 toleranssi

        Isämnnöitsijän ohje? Häh?

        Itse olen joutunut muutaman kerran menemään ovelle asettelemaan yömöykkääjiä.
        Lähinnä basson tautinen huudatus on tärisyttänyt talon rakenteita.

        Kerran olen kutsunut pollarit ja silloinkin olin rappukäytässä ilmoittaen olevani kutsun takana.

        Olen merkinnyt häiriöt ylös.
        - asunto
        - häiriön laatu
        - alkamisen kellonaika
        - päättymisen kellonaika

        Yhteenvedon olen toimittanut ko. asunnon haltijalle ja isännöisijälle.
        Siis muutaman keskustelukerran jälkeen.

        Joskus olen äänittänyt melskettä halvalle sanelukoneelle joka ei aivan pieniä ääniä tallena.

        Viimeiset häiriöt sattuivat jouluaaton yönä.
        Kävin naapurin ovella ja tolkuton soittimen huudatus vaimeni.
        Jouluyönä sama juttu. Enää ei asukki tullut ovelle mutta paukutukseni tuli tulkituksi oikein.
        Lähtiessään klo 5:n tienoissa vieraat potkivat oveamme!

        Sen jälkeen olin puheissa asunnon vuokraisännän kanssa ja bassotonta hiljaisuutta kesti syksyn poissaoloomme saakka.
        Käytävässä paukkuivat ovet läpi yön ja puheäänet kohosivay mutta vanhan ilmaputsarimme puhallinääni häivytti niitä hieman.

        Ollessamme syyskuun poissa ilahtui naapuri pitämään kunnon bileet jonka seurauksena oli häätö viikon varoajalla.

        Sitä ennen oli kerrosta alemmaksi perustettu "nousevan auringon talo" oheisilmiöineen joista vakavin oli jonkun vieraan puukotus henkihieveriin.
        Jo sitä ennen oli käytävässä otettu nokkapokkaa, ammunut maannut rappukäytävässä vielä aamulla 9:n jälkeen.
        Ei herännyt vaikka monotin reisiin.
        Joku toinen kutsui pollarit.

        Nyt on vallinnut käsittämätön hilaisuus kuen 8:n vuoden ajan ennen näitä kuvaamiani tapahtumia.

        Täytyy tunnustaa, että olen menettänyt täysin uskoni puhutun sanan voimaan.
        Vastaisuudessakin kirjaan häiriöt, huomautan kerran ilmolittaen seuraavasta kutsuvani pollarit.


    • itkua ja hammastenki

      itse laskin yhteen 1 1 = ei tulla toimeen naapurin kanssa parem,pi nostaa kytkintä. Turhaa jännittelyä ja mielipahaa nyt asuu ok:ssa kivaa kun ei ole naapuria liian lähellä. Asuttiin kakskerroksisessa rivarissa. Ja jo rappusissa meno ärsytti naapuria. toki ko rappuset oli puurappuset ja järkevämmät ois ollut kun ois tehty betonista ja kokolattiamatolla. Mut kun asossa ei kaikkea saa niin pois vaan

    • http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=11327

      Ensimmäinen palaute:

      "omasta kodista on aika rankka toimenpide. Siihen pitää olla riittävät todistettavat näytöt häiriöistä. Viime kädessä häädön oikeutus arvioidaan oikeustuvassa, jos häädetty kiistää perusteet. Silloin jokainen häiriöistä ilmoittanut joutuu valallaan todistamaan havaitsemansa häiriöt.

      Ilmoita nyt ensiksi isännöitsijälle, että kiistät häiriöt. Ehkä hän sitten tuo esiin todistajalausunnot. Taloyhtiönkin edun mukaista on, ettei lakitupaan jouduta."


      Ja lisäksi, häädöstä päättää tuomioistuin (kannattaa tarkistaa ihan varmuuden vuoksi)

      https://sites.google.com/site/nuortenpalvelupaja/perustietoa-vuokralaiselle

      "Häätö



      Häätö ei tarkoita samaa asiaa kuin irtisanominen tai vuokrasopimuksen purkaminen, jotka ovat sopimuksen yksipuolisia päättymiskeinoja. Häätö on teko, jolla huoneisto on tarkoitus saada tyhjäksi. Ulosottomiehet voivat suorittaa häädön silloin, kun vuokralainen ei ole muuttanut huoneistosta eikä hänellä ole oikeutta pitää huoneistoa hallinnassaan. Vain tuomioistuin voi päättää häädön määräämisestä."

    • Rutagona

      No on jo säälittävää jos joku valittaa askelten äänestä.. Säälin sellaisia pikkusieluisia ihmisiä. Ääni on osa elämää, hanki huonompi kuulo jos häirittee, kun 100 kilonen karju kävelee niin siinä on vähän vaikea olla pitämättä ollenkaan ääntä. Ei jumalauta mitä spedejä täällä on... Miksi asutte kerrostalossa jos se ei teille sovi? Muuttakaa maakuntiin, siellä pääsee halvalla vaikka omakotitaloon.

    • Hei !


      Käy täällä. Sivu on pitkä mutta alkupuoliskolla sivua pääset ko asioihin;

      http://jarinhotelli.blogspot.fi/p/hyvista-vuokra-ja-isannointitavoista.html

      - Sinun pitää tarkemmin kysellä minkälaisesta metelistä on kyse ?
      Sinulla on kaikki oikeudet sopia asia, ja pitää asiaa perustelemattimanakin, mutta katso ensin mitä kirjoitan, ja siellä suositan tietolähteeksi määrättyä paria kirjaa !

      Kaikki selviää.
      '
      ystr. jari

    • Ilmainen ohje

      Tässä neuvo teille pahoinvoiville turhasta valittajille: Voidelkaa päivittäin pyllynreikäänne Anal Lubea. (alkuperäistä).
      Lyhyen käytön jälkeen huomaatte rauhoittuneenne ja kireä olonne on rentoutunut. Pyllynposkissa on lämmin hellä tunne. Rakastutte toisiinne.
      Normaalit asumisäänet eivät enää häiritse. Päinvastoin, ne tuntuvat kotoisila ja luovat turvallista yhtenäisyyden tunnetta naapureihinne. Rakastatte jopa naapureitanne.

    • heevimitalli

      Joku on josta syystä sinulle kateellinen valitettavasti ja se haluaa tehdä sinun elämästä helvetti.Täällä on niin helppo tehdä, kuin stalinin aikaa neuvustoliitossa, vain yksi soitto ja sinun elämä on rikottu.

    • Rules

      Kato sinne peiliin.

      • mielentrvhnkilo

        Minäkin esim pieren kovaa ja puhun äänekkäästi yksinäni mutten ole vielä toistaiseksi saanut mitään huomautusta.


      • Jospa näin

        Eiköhän itse kullekin ole joskus tullut töppäillyksi, mutta huomauttaessaan asiasta naapurille voi toimia ystävällisestikin!

        Siitä on jo vuosia, kun asuin 1900-luvun alussa rakennetussa talossa. Niissä on yleensä varsin paksut seinät. Olin tottunut Mannerheimintien liikenteen meluun, ratikoidenkin. Koskaan muulloin en häiriintynyt naapurien metelistä, paitsi kerran vkl-yönä. Kävin nukkumaan noin klo 23. Parin tunnin ajan heräilin vähän väliä naurun remahduksiin seinän takaa.

        Yhden aikaan yöllä ajattelin tehdä asialle jotain. Heitin takin pyjamani päälle ja lähdin ihmettelemään, mistä äänet tulee. Ne tuli viereisen rapun seinänaapuristani. Soitin ovikelloa ja kerroin, että uneni häiriintyy kovaäänisistä naurun pyrskähdyksistä ja esitin toiveen vähän hiljasemmasta iloisuudesta.

        Ja kuinkas sitten kävikään: oven avanut noin kolmekymppinen nuori mies pyyteli kovasti anteeksi kertoen heillä olevan tuttavapariskunnan käymässä. Samaan hengenvetoon hän kutsui minut sisälle rappukäytävästä haluten esitellä porukan ja pyysi istumaan alas tarjoten viinilasillista. Ensin kohteliaasti kieltäydyin kutsusta asuuni vedoten, mutta sitten päätin hetken istua joukossa.

        Kun olin sen lasillisen verran kuunnellut miksi olivat niin iloisia lähdin takaisin kotiin. Kuinka ollakkaan: naurunremahdukset olivat loppuneet, kun uudelleen kävin nukkumaan.

        Monesti tapasimme ohimennen tuon episodin jälkeen. Tervehdimme hymyillen ja vaihdoimme jopa kuulumisia silloin tällöin.


    • Näin kaupungilla

      Asun myös kaupungin asunnossa, eikä häätö oikeastaan ole täällä mahdollinen, koska kaupunki ei voi potkaista pihalle ihmistä, jolla ei ole muuta kattoa päänsä päälle. Tarvitaan myös useamman naapurin todistus metelistä, ennen kuin valitus johtaa yhtään mihinkään, edes tuon varoituksen antamiseen. Yleensä varoitukseen on kyllä hyvä syy...

    • luukurkkuun

      Hei,
      Apua löytyy,kriteerit on oltava muu kuin normi asumiseen liittyvä.Vaikka kävisi poliisit ovella sekin saattaa olla aiheeton käynti.(itselläni kävi ja pyysin poliisilta selvityksen käynnin syystä,sain todistuksen jossa luki ettei vaatinut toimenpiteitä,tätä lappua käytän sitten sitä vastaan joka minua "terrorisoi" eli aiheeton ilmoitus,Samoin ei ole sinun syysi jos eristeet ovat olematomat.Asumisen äänet kuuluu ja ne saa kuulua.Kysyppä vaikka tuolta www.laki24.fi.Saat asiantuntevaa neuvoa.Myös yhteys isännöitsiään ihan reilusti ja kysyt mitä tämä tarkoittaa; Äänet voivat tulla myös muualta taikka sitten joku skitsofreniaa sairastava on ajatellut että sinä vainoat häntä "äänillä".
      Rohkeasti yhteyttä ja kun itse tiedät ettet ole metelöinyt niin,se kantaa sua aika pitkälle.Musiikkia saa kuunnella ennen klo 22.00 kunhan nupit ei ole kaakkoon, (poliisin sanomana).Varsikin jos olet uusi asukas kyttääjiä löytyy,ennen kun sinut hyväksytään joukkoon.Itse menin reippaasti asukaskokouksiin ja kerroi siellä faktaa ja kyselin kukahan kyttää....nyt on rauha maassa.

    • eletään vaan

      Asuin ensimmäisessä kerroksessa ja oveni taakse ilmestyi kolmannen kerroksen asukas (ammattinipottaja, kerrostalokyylä) vaatien nimeäni valituskirjelmään toisen kerroksen asukkaan kitaransoitosta joka häiritsi hänen poikansa lukio-opintoja....
      Soitto ei tosiaankaan häirinnyt, kuului vain joskus päivisin, ja soittaja osasi soittaa, ei mikään rämpyttelijä.
      Päivisin ainoastaan ja hyvin harvoin, ei edes viikottain...
      Kun sanoin etten ole häiriintynyt mistään, totesi tämä nimienkerääjä tuohtuneena että saa kyllä nimet kahdelta tuttavaltaankin...

      • noin4

        Ylisosiaaliset tyypit ottavat jonkun silmätikukseen. Jouduitko silmätikuksi kun et allekirjoittanut?
        Ison nimilistan ei pitäisi painaa vaa'assa sen enempää kuin yhden nimen, koska yleensä vain lähin naapuri kärsii ja melu ylhhäältä alas

        Melu pitää todentaa mittauksin ja nauhoittaa. Ei mitään manipulointilistoja.


    • eiikinäenää

      Kyllähän tuo kerrostalo"asuminen" on yhtä helvettiä.
      Alhaalla, ylhäällä vasemmalla ja oikealla naapuri, äänieristys on pelkkää vaneria joten onko ihme että pienetkin äänet kuuluu.
      Normaali puhekin menee seinien läpi joten mitä noiden rakennuttajat ovat miettineet kaipa ne haluaa rakentaa halvalla.
      Itse kun asuin kerrostalossa eräällä asennevammaisella oli tapana hakata patteria joten sehän kaikui koko kerrokseen eikä syyllistä ensin löydetty.
      Erään usean tunnin patterikolkutuksen jälkeen lähdin kyselemään naapureilta että onko tietoa mistä kolkutus kuuluu. Sanoivat että heitäkin se on häirinnyt useamman kuukauden ja päätettiin porukalla selvittää äänen lähde.
      Eihän siihen mennyt kauan aikaa kun soitettiin yhden naapurin ovikelloa ja kolkutus lakkasi välittömästi. Löysimme syyllisen ennen kuin häirikkö ehti avata edes ovensa.
      Sanottiin että jos patterin jystäminen ei lopu laitetaan koko porukka yhteisvalitus.
      Tuo herttainen vanhamummo muuttui silmiemme edessä itse piruksi ja alkoi väittämään että me pidämme sitä mekkalaa huudattamalla tv:tä ja stereoita.
      Kolkutus kuitenkin lakkasi oli kai se mummeli asunut siinä useamman vuoden eikä halunnut häätöä tosin jatkossa aina rapuissa törmätessä muisti haukkua meidät alimpaan helvettiin.

      En yhtään ihmettele jos kerrostaloasumisesta sairastuu henkisesti saa psykoosin tai hermoromahduksen on ne sellaisia helvetinkoloja.
      Sääli että kaikilla ei ole vaihtoehtoa mutta eikö tuossa äänieristyksessä pitäisi noudattaa jotain lakia.

      • eiikinäenää

        jatkoa.
        Onhan se myös noloa kun ei saa kusta tai paskantaakaan rauhassa kun tietää että kuuluu naapuriin.


    • Ex-kerrostalo

      Meillä kävi tapauksessa kaksi eri kerrostalossa asunnoissa,että saimme naapureiden valituksia mutta osa ei aina pitänyt paikkaansa.Ongelmia syntynyt ja naapurit ollut vähän valehtellut meile vaikka kysyin heiltä aiemmin.Poliisit kävi monesti ja eläinsuojelutarkastajat viisi kerta,koska se täyttää osa humpuukkia.Muutimme 7km päässä pienkerrostalossa taas samaa juttu.Selitin koko ajan isännöitsijään ja yritin selvitella naapureiden kanssa ja pyysin jos on jotain ongelmia niin sanoa meille mut ei mitään.Lopulta saimme silti 3 varoitusta,joten isännöitsijä perunut syyyteitä meistä paitsi naapureiden takia ei voinut perua.Jouduimme käräjäoikeuteen ja näin meille "irtisanoutunut asunnosta" määrätty koska lennäämme asunnosta.Ei oikeastaan häätö ollut.Sain tarpeekseni paikkakunnalta,että päätin nopeasti niin muutin pois 240km päässä siellä asumaan.Nyt olen tyytyväinen luhtitalossa eikä mitään valituksia ollenkaan.Voin sanoa,että naapurit osaa olla kiusaa vaikka joskus ei pitänyt paikkaansa.Tai naapurit yrittää vain ajaa toiset pois asunnosta.Tietääkseni,että kerrostalossa hiljaisuus on klo 22-07 yleisesti.Joskus en oikein ymmärtänyt naapureista,että miksi tekisivät "kiusata"..Kerrostaloissa näin voi tapahtuukin mitä vaan.Vaikuttaa myös asuintalojen laadusta sekä materiaalista onko heikko tai vahva vaikka seinien läpi kuinka paljon.

    • Pylly pylly pylly..

      Asuit missä asuit. Rauhoittuminen on saletti. Anal Lubea pyllynreikään. Siinäpä se yleislääke.

    • mek

      Tiedän tapuksen kun tuttuni kyllästui naapurin valituksiin ja vei hänelle vihko ja käsäki laittaa kaikki tulevat häiriöt siihen seuraavan 2 viikon aikana . Sitten kahsenviikon päästä oli tullut hirveästi merkintöjä niin vihkon lahjoittaja sanoi että mennäämpä isnnöitsijän juttusille ja valittaja näytti vihkoa että häiriöitä ollut niin toinen löi käytetyt lentoliput pöytään ja oli ollut 2 viikon etelän lomalla niin isännoitsijä sanoi että sinun valituksia ei enää noteraata ollenkaan. Sama juttu on koirien kanssa ja henkilö luopui koirata kenenkkään kertomatta niin koira haukkui vielä 2 kuukautta sen jälkeen kun sitä ei enää asukkaalla ollut.

    • Mulla oli alakerrassa sellanen naapuri , joka valitti siitä että lataan kännykkään keittiössä . Tämä aiheutti hänen radiokanavissä "särinää"
      Et sellanen tapaus

    • Äänimaailmaa

      Niin, ne pahviseinät, mutta entäs kun tavallinen puhekin kuuluu oikein kaiulla varustettuna liian selvästi ilmanvaihtokanavaa pitkin?
      Pitääkö kotona oikeesti olla korvatulpat korvissa, kun vaikka 2 krs alepana on tavallinen perheilta? EN halua kuulla kenenkään naapurin asioita, joten lähden kotoa...
      Olen ihmetellyt eikö muita kiusaa alemmista asunnoista kantavat äänimaailmat...
      Aiempi asukas sanoi, ennenkuin tähän muutin, että alakerta aina aikaisin aloittaa... Se on totta.
      sekin on täysin totta että tämä yläkerta käyttä korvatulppia viikonloppuisin. tai- pakenee silloinkin kotoaan.

      Enkä ny mikää meluherkkä ole, käyn duunissa... mutta mistä minä vuokrani maksan?
      Siitä että saan ostaa korvatulppia tai kadota kotoa!
      Pidän normitouhuna, että moiset ilmanvaihdot kunnostetaan, jos toimivat äänitorvina!

    • vuokra,-

      Moniongelmaisia ei pitäisi ensinnäkään asuttaa vuokralle, tätä varten on laitoshoito.

      • Pimeet

        Laitoshoitoon pitäis sun vissiin hakea kun valitat niin.


    • Korva seinässä

      Ota isännöitsijään yhteyttä. Itsellä asui alakerrassa puolihullu nainen, joka valitteli milloin mistäkin kolinasta. Isännöitsijä kävi toteamassa, että kaikki äänet mitä kuuluu, aiheutui normaalista elämästä. Valittaja muutti sitten itse pois kun isännöitsijä kertoi, ettei normaaleista asumisäänistä valittaminen hyödytä yhtään mitään.

      • Moi
        Pitäisi joka asuinyhtiön talossa olla joku ns. mökämittari, joka mittaa ne asunnoista
        kantautuvat mökät hiljaisuuden aikana. Jos järjestyssäännöt kieltävät kaiken mö-
        kän tiettynä kellonaikana, jolloin NUKUTAAN YÖLLÄ, niitä on jokaisen noudatetta-
        va. Poikkeuksiakin sallitaan, JOS on kysynyt lupaa MUILTA asukkailta. Ja JOS se
        luvattu mökä hiljenee PIAN, ei saa huuattaa mankkaa yms kauaa. Sitä vartenhan on keksitty KUULOKKEET, joiden avulla saa kuunnella miten kovaa haluaa, sen ei
        pitäisi häiritä ketään muuta asukasta.
        Hyvä, kun jossakin on noin kunnollinen isännöitsijä, niitä on harvassa.


    • ..-..-.---.-.-

      Todennäköisesti olet nuori nainen, joka ei humalatilansa vuoksi edes muista römynneensä yöllä kännissä kotiin baarista ja harrastaneensa kovaäänistä seksiä jonkun nobody-hyypiön kanssa. Olisikohan aika vähän miettiä omaa alkoholin käyttöään?

    • meitä on moneksi

      Juu, sellainen sairaus on olemassa kuin ääniyliherkkyys. Ei auta korvatulpatkaan, jos äänet syntyvät jo korvienv'älissä. Erityisesti maaseudun rauhasta kerrostaloon muuttaneet vanhemmat naisihmiset potevat tuota. Heidän mielestään esim. mikron oven sulkeminen ja avaus pitää jo niin kovaa meteliä, että tultiin kysymään, onko sulla joku soutulaite täällä?

    • meows

      Varsinkin kerrostaloissa ääni voi kaikua niin, että jonkun korvaan kuulostaa erehdyttävästi siltä että ääni tulee asunnostasi, vaikka se tulisi todellisuudessa jostakin aivan muualta. Todennäköistä että on vain mennyt väärään osoitteeseen haukut..

    • ei voi muuta

      sanoa, kun että vittuako täällä poraat omaa tyhmyyttäsi.
      Sitä saa mitä tilaa.
      Jos meluat ja 3 kirjallista varoitusta tulee niin arrivederci.
      Toivottavasti lennät vielä joulun alla ulos niin aina parempi.

    • klljljjk
    • hmm.

      Isännöitsijälle tms voi soittaa ja keskustella asiasta. Kysyä lisäksi mikä on se ääni tai melu, mikä naapurin mielestä kantautuu. Onko mennyt oikealle asukkaalle edes?

    • werkkari1

      Ei hätää jos olet maahanmuuttaja niin elämäntapaasi ei tarvitse muuttaa . Mutta jos et niin sitten !!!!

    • As.toimikunta

      Kuinka helposti kaupungin kämpän voi menettää?

      Vastaus:
      Kyllä, metelöimällä, häiriköimällä (kts. kotirauhan rikkominen §)

      Tarkennukseksi:
      Järjestyssäännöt koskevat vanhempia, lapsia ja lemmikkejä sekä vieraita.

      • ihme hulluja

        Nokialla asuu paljon ihme porukkaa.


      • todellakin
        ihme hulluja kirjoitti:

        Nokialla asuu paljon ihme porukkaa.

        Valittajia, toisten asioita ruotivia naapurikyttiä vailla muuta elämää.


    • Tupuhupunassu

      Voi sun Perkele, ku on valittamisen aiheet. Ainahan elämisestä ääniä
      syntyy ja olisihan se väärin kieltää keneltäkään (äänekästäkään) orgasmia.

    • Tupajärjästelmä

      Hai tuohan on mitä ilmeisemmin vuokraisännän ammattivirhe kun ei osanne laittaa eri ikäryhmiä vuokralle eritahoille.

    • puska

      Jos varoitus on tullut isännöitsijältä, kannattaa keskustella hänen kanssaan.
      Tai vuokranantajan edustajan kanssa.

      Oikeasti kaikki jotka häiriintyy äänistä ei välttämättä ole oikeassa mistä äänet tulevat.

      Kannattaa kysellä ihan varoituksen taustalla olevista tapahtumista yms.

    • got 2 words 4 u son!
    • muijalla tapana

      nussimisen aikaan pitää kovaa ääntelyä.
      Ratkaisuksi tungen villasukan muijan suuhun, niin ei kuulu
      muuta kuin tuhinaa.

    • jjjjooo

      Et ole naapurini, mutta hänkin sai lähiaikoina valituksen. Oli sitä mieltä, että ei ole häirinnyt muita, koska kukaan ei ole sanonut hänelle mitään- vaan jokainen naapurinsa oli aivan kyllästynyt hänen bilettämiseensä ym. metelöintiin päivittäin. Aina itsessään ei näe vikaa; valitusta ei oteta vakavasti jossei useampi eri asunnosta allekirjoita sitä. Mietihän.

    • PUHU VTTU SUOMEA

      Ja mitähän HLVETTIÄ tuo "Varoitus PUSKISTA" on tarkoittavinaan??????? Pitääkö niitä puskia varoa kun niissä väijyy raiskaajia, vai mikä logiikka?? HÄH???

    • vastaus2

      En nyt tiedä missä kaupungissa asut mutta Helsingin kaupungin vuokraasunnoissa tarvitaan kolmen lähinaapurin allekirjoittama lausunto häiriöistä.päivämäärät ja kellonajat.Tällä varmistetaan ettei yksittäinen ihminen voi tehdä kiusaa.Allekirjoittajat ovat myös velvollisia tulemaan asuntooikeuteen todistamaan jos sinne mennään.

      • Kerrostaloasumisen vanki

        Asuin kaupungin vuokrakämpässä, luin kokeisiin ilman musaa, tvtä, mitään kun naapurin sekopää setä tuli valittamaan melusta ja paasasi siinä oviaukossa vaikka sanoin että luen. Pari pvää ja tuli varoitus, sai isännöitsijä kuulla kunniansa kun meni hermo. Sama tyyppi kyttäsi tuttua toisessa rapussa asujaa kun ovi kolahti välillä hänen oveesa esim ruokakasseja kannettaessa. Tällöin tuli huutamaan rappuun... Eli valittaa voi aiheettakin


      • Kerrostaloasumisen vanki kirjoitti:

        Asuin kaupungin vuokrakämpässä, luin kokeisiin ilman musaa, tvtä, mitään kun naapurin sekopää setä tuli valittamaan melusta ja paasasi siinä oviaukossa vaikka sanoin että luen. Pari pvää ja tuli varoitus, sai isännöitsijä kuulla kunniansa kun meni hermo. Sama tyyppi kyttäsi tuttua toisessa rapussa asujaa kun ovi kolahti välillä hänen oveesa esim ruokakasseja kannettaessa. Tällöin tuli huutamaan rappuun... Eli valittaa voi aiheettakin

        itte se on metelöinyt takuulla mielensä mukaan, ja sitten valittelee va latelee valhei
        -taan....ja toi UKKO on takuulla joku skitso hullu, joka metelöi muidenkin kanssa.....
        Et olis edes aukaissut ovee, kattonut vaan sisällä ollessasi ovesta, jos siitä näkee
        ulos, et kuka siellä määkyy.........etkä aukaissu ovee, niin mäkin teen, jos joku mulle
        tuntematon hullu tulee naukumaan valheitaan, ja mulla on oma polkupyöräkin sii-
        nä oven tukkona, jos ei se hajonnut, mutta käyttökelpoinen ketju siinä oveen kiinni-
        tettynä, et sinne ei tule ketään kutsumatonta vierasta naukumaan ja kyttään.....ja jos
        olen töissä tai muualla, silloinkin laitan noin oven tukoksi. Siten varmistan, ettei siel
        -lä ole käynyt ketään pöljää kyttäämässä......ja onko toi skitso lukenut järjestyssään
        -töjänne ? kaikissa taloyhtiöissähän ne on. Mulla ne lukee siivouskaapin ovessa. Ja noudatan niitä kunnolla. Jos noudattaa niitä, niin mitään valittamista ei ole.


    • Sanni 57v

      Itse en siedä mitään ääniä ja hakkaan seinään tai patteriin jos naapurista kuuluu mitä tahansa ääntä. Kyttään rapussa ja kuuntelen korva postiluukussa mistä kuuluu mitäkin. Valitan kaikesta isännöitsijälle.

    • ruskereikäritari
    • Mike2012

      Soitto isännöitsijälle ja ilmoitus, ettei pidä paikkansa. Isännöitsijän pitäisi mielellään luottaa enempään kuin yhteen valittajaan.

    • Valerie46

      Varoituksen saamiseen tarvitaan kaksi muutakin valittajaa. Joku kolmesta tekee valituksen ja kaikki allekirjoittavat, joka lähetetään isännöitsijälle. Yksin ei voi tehdä valitusta kenestäkään, ota yhteyttä isännöitsijään ja selvitä asia tai yritä vastavuoroisesti kumota se vaikkapa seinänaapuriesi kanssa jotka todistaisivat puolestasi ettet ole aiheuttanut toistuvaa meteliä.

    • Fefjkwwefefw

      Olet joutunut asuntokiusaamisen kohteeksi, joku naapureista on tehnyt sinusta perättömän kantelun.

      a) Tarkasta nyt ensiksikin että onko ilmoitus todellinen. Jotkut sairaat sekopäät jopa väärentää isännöitsijän tiedot omaan paperiinsa ja esiintyy isännöitsijänä vaikka ovat vain tavallisia vuokralaisia yhtiössä.

      b) Sinulla on oikeus tulla kuulluksi isännöitsijälle. Valituksesta pitää tulla tieto myös sinulle jokaisesta tapauksesta kun valittamisen aihetta on ollut. Tätä ei ole selvästikään hoidettu oikein. "Toistuva meteli" jota ei ole todennettu millään tavalla ei voi olla mikään varoituksen peruste. Jos sinusta on valitettu isännöitsijälle sinulla on oikeus kuulla jokaisesta valituksesta (vaikkakaan ei valittajasta).

      c) Tee vastavaitus ja selvitys että mitään häiriöitä ei ole ollut ja että kyseessä on joko kiusanteko tai jonkun ihmisen harhaisuus tai tavanomaiseen asumiseen kuuluvien äänien pitäminen tahallisena häiriönä.

      Arkimelu ei ole häiritsevää, tämä on todettu laissa. Keskellä yötä saa käydä esim. suihkussa ja vetää vessaa, nämä ovat normaalia elämistä (Monissa taloyhtiöissä väitetään toisin, mutta saahan sitä väittää). Myöskään asunnossa käveleminen tai vaikkapa seksin äänekäs harrastaminen ei ole häiritsevyyttä (tosin esim. seinää vasten paukkuva sänky voidaan laskea häiriöksi koska sille voi oikeasti tehdä jotain). Asioita joita voidaan pitää häiritsevinä olisi esim. yöaikaan kuuluvasti soitettu musiikki josta on otettu yhteyttä, yöllä asunnossa hyppiminen tai vaikkapa tahallinen pattereiden kolkuttelu - itseasiassa se mummeli joka hakkaa pattereita kun yläkerrassa kävellään on se häiriötekijä kuviossa.

      Mitä asiallisemmin ja seikkaperäisemmin teet KIRJALLISEN selonteon isännöitsijälle jossa osoitat tiedostavasi oikeutesi ja pitäväsi niistä ehdottomasti ja tiukasti kiinni sitä nopeammin ja täydellisemmin saat valittajat kuriin.

    • vartiointiliikeee

      Epäselvyyksiä siinä tapauksessa jos metelöintiä kuuluu niin yhdellä paikkakunnalla vartiointiliikkeen vartija käy tekemässä häiriöilmoituksen ja siitä eteenpäin isännöitsijälle.
      Monikaan ei ymmärrä sitä kun tullaan baarista että äänet kantautuu helkkarin hyvin,ensimmäiseks pamautetaan ovi perässä kiinni,vessaan,veden päästäminen,mikron käyttö,ja lopuksi stereot päälle unohtamatta yöllistä soittoa kännykällä.
      Seinät on kuin paperia elementtitaloissa.(kyllä nyt joskus saa kuulua mutta ei toistuvasti.

      • Realismi.

        "Monikaan ei ymmärrä sitä kun tullaan baarista että äänet kantautuu helkkarin hyvin,ensimmäiseks pamautetaan ovi perässä kiinni,vessaan,veden päästäminen,mikron käyttö,ja lopuksi stereot päälle unohtamatta yöllistä soittoa kännykällä."

        Lukuunottamatta stereoita yöllä noi kaikki on normaalia elämää ja sen tuottamia ääniä lain nimessä. Stereoiden soitossa yölläkin on käytäntö se että hiljaisella voi kuunnella, mutta jos soitto häiritsee naapureita ja asiasta HUOMAUTETAAN niin sitten se voidaan laskea häiriöksi. Tässä olennaista on se että tieto välitetään sille naapurille eikä jäädä hautoon asiaa, jos et huomauta asiasta naapurille heti tai seuraavana aamuna ei asia ole myöskään lain edessä härinnyt sinua.

        Monet yrittää keksiä sääntöjä joilla normaali elämä muutetaan kielletyksi, mutta laissa ei ole perustetta tälle. Häiriö on normaalista poikkeava asia, ja yöllä baarista tuleva ihminen joka sulkee oven, käy vessassa, laskee vettä ja laskee vettä ei ole normaalista poikkeavaa asumista ja elämistä. Häiritsevyydessä on olennaista tarkoituksenmukaisuus tai selkeä ja toistuva asiallisten huomautusten laiminlyöminen.

        Kerrostaloasujana noihin asioihin on yksinkertaisesti totuttava, ja jollei totu on asumismuoto väärä. Liika herkkyys äänille on pitkälti psyykkinen poikkeama ja silloin nukkumisen avuksi sellainen ihminen tarvii psyykelääkkeitä eli unilääkkeitä sen sijaan että vaaditaan muita lopettamaan normaali elämänsä.

        Katkeraksi on turha käydä, ja etenkin ne jotka alkavat joko valehtelemaan tai keksimään päästään sääntöjä puuttuakseen toisten elämään ovat kuvottavia ja alhaisia olentoja joiden sosiaaliset taidot ovat usein jääneet kehittymättä.

        Muistutan että yleensä pahemminkin voisi olla. Nimittäin jos naapurissa on koliikkivauva niin se sitten karjuu sen kolme kuukautta putkeen ja se on todellakin normaalia elämää vaikka kuinka kaikkia vituttaa, ja se vituttaa vanhempia kaikkein eniten.


    • Anal Lupe anaaliin

      Stalinismi kunniaan. Yöllä miliisit vievät ja voitelevat valittajilta pyllynreijän Anal Lubella ja panevat molonsa anukseen vuoronperään.
      Tämä on varoitus vasta. Jos valittajasta ei saada pyllynainnilla nöyrää hiljaista jollemia. Otteet kiristyvät.

    • obscure complaint

      Kannattaa ottaa selvää valituksen alkuperästä ja kuka tai ketkä sen ovat laatineet, sinulla on siihen oikeus. Jos valitukset ovat perusteettomia (tai ehkä alunperin osoitettu jollekin täysin muulle henkilölle), olet turvassa.

    • Kakkapäänaapuri

      Mun yläkerran naapuri (mamu) siirtelee yksin sohvaansa ja tuolejaan joka päivä klo: 10.00- 14.00. Ja tällä tarkoitan ihan jokaista päivää. Ei kaveria ilmeisesti mikään järjestys miellytä?
      Sen lisäksi sen tollon täytyy mukiloida kipsielementtiseinäänsä aina rituaalinsa lopuksi.

      Minä ja muutama muu naapuri on pyytänyt sitä lopettamaan manööverinsä, mutta jotenkin kummallisesti se suomen kielen taito katoaa naapurilta.
      Isännöitsijä on toimittanut jo varoituksen.
      Tätä on jatkunut yhteen putkeen jo 7 kuukautta.

    • Kunnianloukkauksen p

      Itse sain varoituksen kun muka ruokin lintuja parvekkeella. Lähetin emailia isännöitsijälle ja kysyin kuka on valittanut samalla kiistäen asian. Isännöitsijä lähetti takaisin mailin jossa sanoi ettei voi kertoa valituksen tekijän nimeä.

      Siinä on aikamoinen epäkohta joka vaatisi korjausta. Itselläni ei ainakaan kuulu oikeuskäsitykseen että lähetellään varoituksia joka on aika ikävä juttu tuosta vain kun joku muu asukas vittuuksissaan valittaa. Ensin pitäisi tutkia ennen kuin hutkia ja todisteet pitäisi olla.

      Toinen juttu on että isännöitsijällä pitäisi olla velvollisuus kertoa kuka on valituksen lähettänyt ennen varoitusta niin voisi mennä kysymään henkilöltä miten häiriö on ilmennyt ja keskustella asiasta. Ainakin varoituksen lähetyksen jälkeen pitäisi sada tietää nimi ettei heti tarvitsisi oikeuteen mennä.

      Jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan.

      • jeppp4

        Sain pari vuotta sitten varoituksen siitä kun minulle tuntematon henkilö pahoinpiteli minut pihalla. Tietenkin soitin poliisit paikalle ym. No, talon (ja tämän paska kaupungin mikälie kunnalisvaali) akka teki minusta valituksen! Siis, kun minut pahoinpideltiin!! Kaiken huippu oli, että varoitus lapussa oli väärä päivämäärä sekä syynä asukkaan metelöinti. Ilmeisesti olisi pitänyt nauraa iloisesti kun minua potkitaan päähän.. Kyllä riitti kaupungin vuokranantajalle pelkästään 1 nimi, ehkä siksi kun valittaja oli/on kunnallisvaali ehdokas ja hyvä tuttu vuokranantajalle. Itselläni ei pahoinpitelyn jälkeen ollut haluja eikä voimia oikaista asiaa, sen verran järkytyin tästä kimppuuni hyökkääjästä. Arvatkaa äänestänkö tätä henkilöä..


      • jeppp4 kirjoitti:

        Sain pari vuotta sitten varoituksen siitä kun minulle tuntematon henkilö pahoinpiteli minut pihalla. Tietenkin soitin poliisit paikalle ym. No, talon (ja tämän paska kaupungin mikälie kunnalisvaali) akka teki minusta valituksen! Siis, kun minut pahoinpideltiin!! Kaiken huippu oli, että varoitus lapussa oli väärä päivämäärä sekä syynä asukkaan metelöinti. Ilmeisesti olisi pitänyt nauraa iloisesti kun minua potkitaan päähän.. Kyllä riitti kaupungin vuokranantajalle pelkästään 1 nimi, ehkä siksi kun valittaja oli/on kunnallisvaali ehdokas ja hyvä tuttu vuokranantajalle. Itselläni ei pahoinpitelyn jälkeen ollut haluja eikä voimia oikaista asiaa, sen verran järkytyin tästä kimppuuni hyökkääjästä. Arvatkaa äänestänkö tätä henkilöä..

        moi
        Eihän TUO nyt ole mikään laillinen varoitus mistään SULLE, joka on pahoinpidelty!
        Oli se sitten kuka hyvänsä se tekijä, niin sen kuuluu saada rangaistus ! juuri katse-
        lin sitä huippuhyvää sarjaa Matlock:ia, jossa oli yks murhaaja SOKEA. Niin, et se-
        kin voi olla vaikka sokea se pahoipitelijä........ja vaikka jos ei olekaan, niin et sä oo syypää ns. meteliin, jota se aiheutti. No, jos siinä oli väärä päivämäärä yms niin mi-
        tä sitten tapahtui ? Ja ilmeisesti se akka niin tekikin, vaikka se on kiusaamista ja hä
        -peällistä ! Normalai ihminen olisi hankkinut apua, eikä valitella tuollaista valhetta !
        Tuo kuulostaa ihan lahjomiselta, toi et se on vuokranantajallesi tuttu ja joku ns. kun
        -nallisvaaliehdokas. Entäs nyt, joko jaksaisit oikaista asian ? ton asuinalueen, jos-
        sa asun, sen entinen ns. talonmies on nyt olevinaan joku kansanedustaja.........


      • Moi
        Mä laitan joka alkutalvesta, kun linnut tulee pyytämään makualoja, niitä niiden tali-
        palloja, ne on sitten tyytyväisiä, eikä sen tekeminen nyt ole missään päin suomea laitonta ! paitsi eläintarhoissa ja muilla alueilla, joissa se on kielletty, mutta asuina-
        lueilla se tuskin on kiellettyä ! ei mulle oo kukaan tullut naukumaan asiasta koska-
        an, kyllä sitä muutkin tekevät.....ja jos on kiellettyä, eikö niistä pitäisi sitten ilmoittaa
        etukäteen, kylttejä yms.....? reilua, eikö ? ja kyllä sullakin on täysi oikeus tietää, ku-
        ka naukuu tollasta pientä asiaa isännöitsijälle yms. Jos et onnistu, sano, et oikeude
        -ssa nähdään sitten, sä maksat kaikki kulut yms.....siis se isännöitsijä maksaa......
        Niin hänellä onkin, se koskee JOKAISTA ISÄNNÖITSIJÄÄ ! jos ei kerro, sitä voidaa
        -n pitää lahjontana yms laittomana ilmoituksena..........


    • 2+19

      Olette saaneet kyylärin.
      Onneksi olkoon.

    • onneksi omakotitalo

      Ihmeellistä tuo "elämisen äänet" ja valittaminen. On sellaisiakin ihmisiä, joiden tulisi etsiä muu asuinpaikka kuin kerrostalo jos eivät kykene siellä asumaan. Tosin, omakotitalossakaan ei välttämättä saa hiirenhiljaista omaa rauhaa. Asun maalla omakotitalossa, ja joka kevät kaupungista saapuvat mökkinaapurit aloittavat koko kesän mittaiset juhlat jotka kuuluvat taloomme sisälle ja vaikeuttavat nukkumista. He ilmeisesti ajattelevat että maalla saa tehdä mitä vaan. Eli teille kerrostalovalittajat: ette kai mölyä koko kesää mökillä? maallakin asuu vakituisesti ihmisiä, eivätkä he välttämättä ole lomalla.

    • moi
      Itse olen asunut tossa hullujen keskellä, mutta "omassa" talossani, joka on niiiin
      pieni, niin olen asunut siinä jo yli 14-vuotta, mutta nykyään lähes joka kerta sen laittoman tarkastuksensa jälkeen........se menee läpi, mutta laiton häätö on niillä vielä mielessään, niillä kieroutuneilla ja laittomilla ukoilla, jotka siellä alueella kyttäävät MUN tekemisiäni, ei muiden....mä olen niiden ikuinen silmätikku, aina, kun jotakin tapahtuu, olen MÄ syypää, ei kukaan muu.....vaikken ole tehnyt MI-
      TÄÄN. Ihan kuin se koko asuinalue olis joku vankila-alue......ukot kyttää, tunke-
      vat mun asuntooni, ottavat kuvia...... Hmmmm, toistuva meteli......hävytöntä, jos et ole syypää ! onhan kuulokkeet keksitty sitä vartten, ja entäs ne järjestyssäännöt siellä....? ja jos kukaan muu ei ole valittanut ns. metelistä, niin kuka sitten on ? ky
      -sypä sitä niiltä, jotka sen ns. varoituksen on lähettänyt. Sulla on täysi oikeus tie-
      tää ! Ja voit toki vedota tuohon, et olet täysin syytön. Yksi mun kyttääjänaapuri u- konretale, joka on samassa työpaikassa, kuin mä, mutta mitä lie se tekee siellä, se on mulle arvoitus....se vaan nukkuu, kun se valvoo myöhään......ja SE siellä
      mökäs hiljaisuuden JÄLKEEN ke-to välisenä yönä, huuatti mankkaansa kauhee
      -ta ulinaa........heräsin siihen, vaikka se oli mukamas hiljaisella.....seuraavan ker-
      ran, kun tuota meteliä tapahtuu SIELLÄ, mä meen koputteleen se ovelle ja kysyn
      , et osaatko lukea JÄRJESTYSSÄÄNTÖJÄ, mitä siellää lukee hiljaisuuden aika-
      na ? saako silloin metelöidä, et se kuuluu toisten asuntoihin ? ne sen tv ja mank-
      ka yms melulaitteet pitäisi ottaa siltä pois aina tuon hiljaisuuden ajaksi. Tehkööt skitso mitä muuta lystää, jos ei nukuta, mut meluaminen SEIS ! ja ei sit valittele,
      kun seuraavana päivänä nukuttaa töissä.......ja mä meen aina joka ilta vuotee-
      seen ENNEN kello 22:00, jolloin se hiljaisuus alkaa joka yö ja kestää kello 07:0
      0:n asti aamulla, aina. Poikkeuksia sallitaan, JOS niistä on keskusteltu OIKEES-
      TI muiden asukkaiden kanssa, jotka asuu siinä samassa ns. ryhmässä. Joten multa sitä meteliä EI synny koskaan hiljaisuuden aikana.....yks ex-asukas joutui
      lähteen lipettiin sen jälkeen, kun se siinä samassa kämpässä asui, kun tää nykyi
      -nen mökääjä-skitso, kun sekin mökäs yks yö sen hiljaisuuden aikana......juma,
      mitä MÖKÄÄ kuului silloin.....alle viikkoa myöhemmin se joutu häipyyn..... onnea
      vain yrityksellesi, toivottavasti sä onnistut......

    • ettekö

      mäntit sen vertaa tajua, että häätöilmoitus on tullut syystä?

    • kuuluhyvin

      No on se ihme asia kun ei valittanutta tahoa yleensä saada selvittämään asiaa.
      Tarkoitan esim:isännöitsijän luona käytävää keskustelua ennen varoituksen antamista. Vai onko se niin että valittajakaan ei ole varma asunnosta mistä valitetaan.
      Aamu 06.00 -ilta 23.00 välisenä aikana melutaso saa olla lain mukaan 78db
      joka syntyy normaalista asumisesta ja siihen liittyvistä toiminnoista.
      07.00 -22.00 välisenä aikana asunnon ulkopuolelle kuuluva melu ei saa ylitää 80 db lukemia. Mikäli poliisi tai muu viranomainen käy asunnossa siinä ei ole kellään mitään valittamista. Näin On .

      • Se on näin

        Paskanna taas ne housus ja vie äitilles pestäväksi.


      • voileipkekssi

        höpö höpö. oisko jotain lähdettä noihin desibeli arvoihin?


    • ulkovalosarja

      Onko tietokoneen käyttö normaalia ääntä? Jos siis käyttää sitä vain kuulokkeilla? voiko siitä tai näppäimistön melusta tulla valitus? Kun kuulin yläkerran soittavan jollekkin ja valittavan kova äänisesti tosta. stressaavaa kyllä ajatella jos tulee valitus, mut luulis nyt tietokonetta saavan käyttää kämpässään?

      Ite käytän yöllä vain läppäriä, niin on hiljasempi.

    • Ihmettelevä_Iines

      Miten voi olla mahdollista että kun meidän taloyhtiössä 10 asunnon asukkaat allekirjoittivat isännöitsijälle (jopa hänen omasta pyynnöstään) valituksen erään ihmisen häiriökäyttäytymisestä, henkilö ei saanut varoitusta? Isännöitsijä kävi kyllä juttusillaan asukasrauhan palauttamisesta mutta ei muuta. Ja perusteet tälle olivat olemassa, turhia ei inistä. Nyttemmin henkilö on jo yrittänyt käydä käsiksi yhteen asukkaaseen ja paria muuta uhkaillut turpaanvedolla vaikka tosiasiassa mitään hänelle ei ole tehty. Hänellä on jonkinsortin mielenterveysongelmia mutta sitähän ei isännöitsijä toimistolle asti näe. Kiitos vaan jo etukäteen asiallisista vastauksista ja vittuilusta mua ei saa suuttuun.. ainakaan netissä ;)

    • Häätö mummo/cigaco

      Minä sain häätö varoituksen Kaupungin vuokraasunnosta kun sain luvan
      isännöitsiältä tutkia 3 vuoden asukastoimikunnan kirjanpidon jossa
      asukkaille tarkoitettuja Virkistys käyttöön tarkoitettuja rahoja oli käytetty väärin
      kävin isännöinti päällikön luona joka oli yllättynyt varojen käytöstä.Asuntooni
      murtauduttiin mitään ei viety mutta mitä ilmeisemmin Kirjanpitoa vain etsittiin
      Kirjanpito oli muuaalla talessa niinkuin nyt kolmannet kopiot ovat.kirjanpitoa
      ei ole isännöitsiä tarkastanut se oli huidellut siellä sun täällä ennen kuin sain
      sen tarkastettavaksi.ASUKAS TOIMIKUNNAN sanoi irti Tammikuu 2013
      Asukkaat äänin 13 yksikään ei äänestänyt puolesta.Isännöitsiän LUPAUKSET
      Kerhohuoneet käyttökiellossa vuoden 2013 (jotka olivat toimineet salakapak-
      kana tällä ryypyporukalla)yhteinen tapaamis katos:isännöitsiän kielto 15.5-13
      IS:jän As.t.kunta ei toimi 2013.Runttasi 2:teen taloon As.toim.kunnat väkisin.
      Alkoholin käyttökielto 1.6-13 ryyppäsivät tunteja Ampulanssi/tapaturman vuoksi
      Poliisit poistivat ne 5-6 jotka eivät kerinneet känninsä takia poistumaan,poliisit
      sanoivat jos tulette takaisin viemme teidät putkaan.Isännöitsiä ei ota muuta
      kantaa kuin puoltaa heitä.Olen asunut pian 6 v en ole valittanut koskaan kenestäkään,itsekkin joskus nautin vinkkua,ei minua haittaa muidenkaan
      juominen,jokainen vastaa omista mölyistään,nämä ovat juoneet 2.lla pihalla
      vallanneet yhteisen tapaamis katoksen,välittämättä lapsista/lapsiperheistä
      jotka ohittavat kotiin menessä möykkää pitävät ryyppääjät.sain kurkun katkaisu
      merkin,ampuma uhkauksen.Todistajat on käräjä-oikeus piha jossa asun
      uhkaajalla on kielto tänne.Olin 5 vk.Omien turvavarusteiden varassa,olin sairaalassa keräsivät HÄÄTÖ listaa,asukkaat jotka eivät kirjoittaneet nimeä
      tulivat kysymään olenko tietoinen,en ollut ! tiedon mukaan on melkein kolme
      sivua A4 nimiä sehän on melkein Valtaa nyt jo yli 3v7kk pitänyt ryyppyporukka,
      Meidän pihan lapset ja nuoret ovat kokeneet myös tämän,mutta kun saadaan
      nuo loputkin dokut kuriin,minä pidän nuorten ja lasten puolta,niinkuin me
      vanhat suhtaudumme heihin,niin heistä kasvaa sosiaalisia kivoja asukkaita
      jatkamaan Asumisviihtyisyyttä,emme asu haja asutusaluella vaan ovet
      ja seinät vain välissä,pahat puheet,ilkeydet,huudot,kiroilut nuorille,lapsille
      kulkeutuvat kuin kulovalkea,kyllä voi olla VANHAT ihmiset karseita.Ei sydäntä
      Ei sivistystä Ei kunnioitusta.EI Isännöitsiää joka ottasi vastuuta.Toimitus-
      johjajalle toimitettu dokumenttia jossa isännöitsiän Allekirjoitukset kokouksiin
      toimitetuista asiallisista as.papereista,hitaasti on lähtenyt kurin palautus-
      toimet käyntiin,isännöitsiä joutunut ainakin kerran tekemään töitä,ilman kahvi-
      kuppia ! Häätö varoitus keräys listaa en ole nähnyt/saanut mutta näin luki
      HÄÄTÖ Varoituksessa Meille on tullut ilmoitus jossa todetaan Teidän häirikkö-
      käyttätymisestä,häirinneen muita asukkaita ja haukkumalla kiinteistöllä olette
      aihettanut laajalti ongelmia ja eripuraa.pidättehän omalta osaltanne huolta
      siitä,että ette häiritse käytöksellänne naapureita.Häiriön jatkuessa joudumme
      valitettavasti purkamaan vuokrasopimuksemme.Mikäli meillä on jatkossa
      aihetta vielä vastaavaan varoittamiseen,tulemme purkamaan välisemme
      vuorasopimuksen.ISÄNNÖITSIÄ. Mitään tätä en ole aihettanut ja nyt on
      asukkaita tullut jotka todella tietävät tuntevat minut ja kuinka ole suhtautunut
      kanssa asujiin/NYT alkaa kova peli CIGAGOSSA.Vuokralaisia kaikki olemme
      veronmaksajien rahalla rakennetuissa 3:ssa talossa asumme kaikilla
      meillä on oikeus asumisviihtyisyyteen turvallisuuteen ja mitä tarkoittaa kun
      kirjoitettaan "asumisviihtyisyydestä" kuinka sillä nostetaan Tämänkin talo
      yhtiön IMAGOA ja yleensä näiden talojen"täyttä puppua"Slummiksi jo vauhdilla"

    • Häätö Varoitus

      Asunto kaupungin vuokra asunto tuli perusteeton häätövaroitus "ryypyporukkaan
      kuuluvat kaksi miestä" keräsivät Häätölistaa tiettämättäni 3:sta talosta ja nimiä
      on paljon he eivät välttämättä tunne edes ulkonäöltä minua tai muutenkaan,olen
      tunnetustu sosiaalinen rauhallinen enkä mikään nipottaja saatikka kyttääjä,olen
      asunut pian 6 v ei ongelmia ollut,perusteet ovat täysin valheellisia kuitenkin
      isänöitsiä Häätö varoituksen laittoi,pyysin nimilistaa jota keräsivät tapahtumat
      päivämäärät henkilöt joihin olen kohdistanut väitteet,isännöitsiä sanoi emme koskaan anna kyseisiä papereita:Jo on aikoihin eletty ! Hän on henkeen ja vereen ryypyporukan puolella SIIS kaupungin vuokra talot veronmaksajien
      pussista hänkin kuittaa joka kuukausi palkkansa.Olen ollut kirjallisesti yhteydessä Is.päälikköön toimitusjohtajaan he vetkuttelevat eivät toimi eivät
      ota vastuuta fagtaa on ja useampi asukas on tyytymätön ja mukana valituksissa
      nyt ota kuluttaja asiamieheen yhteyttä(ajanvaraus) Vuokralaisten oikeidet
      kiva asunto alue Muuttunut pitkälti Slummi mestaksi,Huom!en ole absolutisti
      mutta joku tolkku pitää olla ettei vallata yhteisiä ulkotiloja toistuviin ryyppää-
      misiin ja mekkalointiin haukkumisiin,yhteisö sopu on heille tuntematon
      käsite saatikka,käyttäytymistavat ja muiden asukkaiden huomioon ottaminen!
      en missään tapauksessa hyväksy edes varoi-
      tusta

    • Anonyymi

      Todettu on,että kantapääastujat ovat jostain kaukaa ja isännöitsijät samaa maata.
      Valituksia on tullut tehdyksi,kun kantapäähirviö ravaa pitkin asuntoa aina puoleen yöhön. Olivat aivan loukkaantuneita,kun asiasta on huomautettu ,että miten se nyt voi olla mahdollista.
      Selkeämmin sanottuna voisivat painua niin pitkälle kuin pippuri kasvaa kaikilla muille sama homma,jotka kirjoittavat muuta maalle .
      Jatkuva häirintä kyllä siihe keinot löytyy

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe