minkälainen koulutus on perushoitajalla? En löydä tietoa mistään. Onko sellaista ammattia?
Vastatkaa hyvät
9
219
Vastaukset
- rthh
Sama koulutus kuin lähihoitajalla, nimike vaan muuttunut jossain vaiheessa .
- Minulla tietoa.
Perushoitaja ei ole läheskään niin pätevä, kuin lähihoitaja, Vaatimukset muuttuneet huomattavasti, perushoitajien koulutuksesta. Perushoitajan nimikkeellä ei tänäpäivänä enää sellaista arvoa.
- erhoi
Minulla tietoa. kirjoitti:
Perushoitaja ei ole läheskään niin pätevä, kuin lähihoitaja, Vaatimukset muuttuneet huomattavasti, perushoitajien koulutuksesta. Perushoitajan nimikkeellä ei tänäpäivänä enää sellaista arvoa.
Ihan samoja töitä tekevät
- hoitsu8
Minulla tietoa. kirjoitti:
monessa paikassa arvostetaan perushoitaja korkeammalle kuin lähihoitaja!
- lähipersu
Se on vähän sama juttu, tai ero, kuin perussuomalainen/lähimmäinen..
- No justiinsa
juu. En kyllä tuostakaan hoksannut, että jos on lähihoitaja, niin miksi ei terveyspuolella pääse kuin antamaan lääkäriaikoja? Ja sekään ei tunnu sujuvan.
- hoitsu2
Perushoitaja on ihan yhtä pätevä kuin lähihoitajakin, jos ei pätevämpi työkokemuksellaan. Apuhoitaja- nimike muuttui perushoitajaksi ja sen jälkeen lähihoitajaksi. Lähihoitajakoulutukseen tuli vuosi lisää koulunpenkillä istumista (perusaineita), koska koulutukseen pääsee suoraan peruskoulusta ja silloinhan ollaan vielä niiiiiin nuoria ettei tiedetä elämästä mitään. Aikoinaan apu- ja perushoitajakoulutukseen vaadittiin 18-vuoden ikä ja silloin yhteisvalinnassa sai iästä pisteitä eli oltiin aikuisempia ja vastuullisempia eli otettiin koulu tosissaan! Eli jos asiasta ei tiedä niin ei pidä silloin huudellakaan :)
- Asia OK.
En siltikään äänestä perushoitajaa. Toisen ihmisen huomioimisessa tällä ehdokkaalla pahoja puutteita. Piste.
- NNiin se on
Perushoitaja vm 1993, eli silloin valmistuin.
Tutkinto on valitettavasti muuttunut ja nimikkeellä lähihoitaja toiset luulevat olevansa parempia ammatissaan,mutta ainakin minä olen enemmän kallistunut sairaalahoitajaksi.
Tyttäreni on lähihoitaja ja työskentelee toisella sektorilla.
Me, viimeisimmät perushoitajaksi valmistuneet, olemmeenemmän sairaalatyöhön erikoistuneita kuin nykyiset lähihoitajat.
Kaikki teemme arvokasta, huonosti palkattua ja "arvotonta" työtä.
Ammatinvalinta kysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2772509Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001344- 1081231
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831221Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581175Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi921155- 441022
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67927Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22880- 33787