Vastatkaa hyvät

ienestäjäimmeiset,

minkälainen koulutus on perushoitajalla? En löydä tietoa mistään. Onko sellaista ammattia?

9

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rthh

Sama koulutus kuin lähihoitajalla, nimike vaan muuttunut jossain vaiheessa .

• Minulla tietoa.

Perushoitaja ei ole läheskään niin pätevä, kuin lähihoitaja, Vaatimukset muuttuneet huomattavasti, perushoitajien koulutuksesta. Perushoitajan nimikkeellä ei tänäpäivänä enää sellaista arvoa.

• erhoi
        Minulla tietoa. kirjoitti:

Perushoitaja ei ole läheskään niin pätevä, kuin lähihoitaja, Vaatimukset muuttuneet huomattavasti, perushoitajien koulutuksesta. Perushoitajan nimikkeellä ei tänäpäivänä enää sellaista arvoa.

Ihan samoja töitä tekevät

• hoitsu8
        Minulla tietoa. kirjoitti:

monessa paikassa arvostetaan perushoitaja korkeammalle kuin lähihoitaja!

• lähipersu

Se on vähän sama juttu, tai ero, kuin perussuomalainen/lähimmäinen..

• No justiinsa

juu. En kyllä tuostakaan hoksannut, että jos on lähihoitaja, niin miksi ei terveyspuolella pääse kuin antamaan lääkäriaikoja? Ja sekään ei tunnu sujuvan.

• hoitsu2

Perushoitaja on ihan yhtä pätevä kuin lähihoitajakin, jos ei pätevämpi työkokemuksellaan. Apuhoitaja- nimike muuttui perushoitajaksi ja sen jälkeen lähihoitajaksi. Lähihoitajakoulutukseen tuli vuosi lisää koulunpenkillä istumista (perusaineita), koska koulutukseen pääsee suoraan peruskoulusta ja silloinhan ollaan vielä niiiiiin nuoria ettei tiedetä elämästä mitään. Aikoinaan apu- ja perushoitajakoulutukseen vaadittiin 18-vuoden ikä ja silloin yhteisvalinnassa sai iästä pisteitä eli oltiin aikuisempia ja vastuullisempia eli otettiin koulu tosissaan! Eli jos asiasta ei tiedä niin ei pidä silloin huudellakaan :)

• Asia OK.

En siltikään äänestä perushoitajaa. Toisen ihmisen huomioimisessa tällä ehdokkaalla pahoja puutteita. Piste.

• NNiin se on

Perushoitaja vm 1993, eli silloin valmistuin.

Tutkinto on valitettavasti muuttunut ja nimikkeellä lähihoitaja toiset luulevat olevansa parempia ammatissaan,mutta ainakin minä olen enemmän kallistunut sairaalahoitajaksi.

Tyttäreni on lähihoitaja ja työskentelee toisella sektorilla.

Me, viimeisimmät perushoitajaksi valmistuneet, olemmeenemmän sairaalatyöhön erikoistuneita kuin nykyiset lähihoitajat.

Kaikki teemme arvokasta, huonosti palkattua ja "arvotonta" työtä.

Ammatinvalinta kysymys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 60
      752
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      704
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      45
      653
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38