Hakusessa uusi kamera! Mielipiteitä/kommentteita kyseisestä mallista. Mitä hyvää, mitä huonoa? Yksi tärkeä ominaisuus itselle on, että hämärässäkin pystyy ottamaan kuvia ilman jalustaa.
Canon Ixus 230
2
160
Vastaukset
- Osa-aikacanonisti
Minua karvan verran kalliimpi sisarmalli Ixus 240 kiehtoisi paljon enemmän. Sen zoom-kerroin on maltillisempi (5× vastaan 8×), mutta laajakulmapää alkaa alempaa 24 mm:stä (Ixus 230: 28 mm). Minua tuo laajakulmaisuus puhuttelee paljon enemmän kuin pitkät polttovälit, joilla ei pokkarilla tee käsivarakuvauksessa käytännössä mitään (varsinkin kun telepään valovoima jää vaatimattomaksi).
Laajakulmapäässä Ixus 240 on myös valovoimaisempi (f/2.7 vastaan f/3.0). Mitään huippuahan ei kumpikaan sinänsä edusta.
Valitsetpa sitten kumman tahansa (ihan kuvauskohteittesi ja polttovälimieltymystesi mukaan), en usko sinun pettyvän pahastikaan.
Perheessämme on ollut kaksi Canon PowerShotia ja yksi Ixus, ei kuitenkaan 230 eikä 240. Kaksi Canoneista on aktiivikäytössä edelleen. Kaikki ovat toimineet luotettavasti eikä huoltoon ole tarvinnut turvautua kertaakaan. Kuvanlaatu on ollut vähintäänkin kilpailukykyistä, ihan hintatasoa vastaavaa. Tuon kameran erityispiirre on 8x zoom pienessä koossa. Jos et tarvitse sitä, katso muita. Anttilassa on Ixus 125 HS 159 euroa. Se on hieman valovoimaisempi ja siinä on uudempi prosessori, joka vähentää kohinaa. Ixus 125 HS on sama kuin Ixus 240 HS paitsi ilman kosketusnäyttöä ja stereoääntä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252049
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1301533En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931376- 631244
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1381176The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121101Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223922- 155881
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57813Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20779