Hakusessa uusi kamera! Mielipiteitä/kommentteita kyseisestä mallista. Mitä hyvää, mitä huonoa? Yksi tärkeä ominaisuus itselle on, että hämärässäkin pystyy ottamaan kuvia ilman jalustaa.
Canon Ixus 230
2
170
Vastaukset
- Osa-aikacanonisti
Minua karvan verran kalliimpi sisarmalli Ixus 240 kiehtoisi paljon enemmän. Sen zoom-kerroin on maltillisempi (5× vastaan 8×), mutta laajakulmapää alkaa alempaa 24 mm:stä (Ixus 230: 28 mm). Minua tuo laajakulmaisuus puhuttelee paljon enemmän kuin pitkät polttovälit, joilla ei pokkarilla tee käsivarakuvauksessa käytännössä mitään (varsinkin kun telepään valovoima jää vaatimattomaksi).
Laajakulmapäässä Ixus 240 on myös valovoimaisempi (f/2.7 vastaan f/3.0). Mitään huippuahan ei kumpikaan sinänsä edusta.
Valitsetpa sitten kumman tahansa (ihan kuvauskohteittesi ja polttovälimieltymystesi mukaan), en usko sinun pettyvän pahastikaan.
Perheessämme on ollut kaksi Canon PowerShotia ja yksi Ixus, ei kuitenkaan 230 eikä 240. Kaksi Canoneista on aktiivikäytössä edelleen. Kaikki ovat toimineet luotettavasti eikä huoltoon ole tarvinnut turvautua kertaakaan. Kuvanlaatu on ollut vähintäänkin kilpailukykyistä, ihan hintatasoa vastaavaa. Tuon kameran erityispiirre on 8x zoom pienessä koossa. Jos et tarvitse sitä, katso muita. Anttilassa on Ixus 125 HS 159 euroa. Se on hieman valovoimaisempi ja siinä on uudempi prosessori, joka vähentää kohinaa. Ixus 125 HS on sama kuin Ixus 240 HS paitsi ilman kosketusnäyttöä ja stereoääntä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492298- 262073
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161434- 1211381
- 181065
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71964Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut111925Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873