Auttakaa mua

ja oon sitten tosissani

Oon 14-vuotias tyttö ja oon aina kokenut tietynlaista yhteenkuuluvuutta luonnon kanssa, ja sitten törmäsin wiccalaisuuteen ja koin sen heti omaksi uskonnokseni. Ongelmana on, etten tiedä miten voisin vielä tämän ikäisenä mitenkään harjoittaa wiccalaisuutta, koska en tunne ketään wiccaa. Vanhemmille en oo kertonu mitään koska eivät varmaan ymmärtäisi ja muutenkaan eivät ainakaan ottaisi tosissaan. Kertokaa, miten voisin osallistua rituaaleihin, ja oppia lisää wiccalaisuudesta, koska netistä en ainakaan oo tarpeeksi löytänyt tietoa!!

17

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • craft457

      joo eli kannataa ostaa tai lainata pari wiccaan liityviä kirjoja esim minä luen nyt englanniksi silver ravenwolwin teosta "Teen Witch " se on aika hyvä . mut on myös tollanen kirja kuin scott cunninghamin " Wicca " opas wiccan harjoittajille . MInäkin olen harjoittelia mutta en siis osaa vie kauheen mitään . no mulla olis jotai neuvoja esim luo alttari jotta saisit paremman suhteen jumaliin . toimi siis näin joka päivä : laita alttarin oikealle puolelle punainen kynttilä ja vasemmalle vihreä kyttilöiten keskelle laita kukkia . ihan pöydän keskelle suitsuke astia ja ja ihan pöydän alkuun laita uhri lautanen mihin tuot ulkoa kukkia(uhrilahja) . sitte jos alttari on valmis sytytä kynnttilät ja suitsuke ja asteta uhrilahjasi lautaselle ja lausu näin :" kuun , levottoman meren ja vehreän maan valtiatar ,auringon ja villien olentojen valtias , ottakaa vastaan kunniaksenne tuomani uhrilahja antakaa minulle viisautta , jotta voisin nähdä läsnäolonne kaikkialla luonnossa oi te suuret"

    • noitasatuja lapsille

      Jaaha.

      Missäs nämä jumalanne oikein asuvat? Missä voin nähdä vehreän maan valtiattaren tai villien olentojen valtiaan? Miltä ne näyttävät?

      Ja sitten vakavammin... tiesitkö, että kukaan ei ole koskaan ikinä missään saanut yhtäkään todistetta minkään jumalien olemassaolosta. Käykää koulunne ja lukekaa läksynne niin unohtuu tuollainen hömppä.

      • pelastusonlähellä,tartu!

        Pakene moista s*****lista systeemiä. Älä sekaannu noituuteen. Sano itsesi irti moisesta. Se tie on johtava KADOTUKSEEN! Etsi JEESUSTA JUMALAN AINOKAISTA POIKAA, joka on sinunkin tähtesi vuodattanut VERENSÄ ristillä. Hän ei ole kaukana vaan odottaa, että käännyt hänen puoleensa. Älä enää pakene Vapahtajaasi, vaan tule ristin juurelle. Hänessä(Jeesuksessa)saat rauhan sydämeesi. Miksi etsit itsellesi kirousta, tuskaa ahdistusta, pakene PAHAA, joka nyt sinua niin kiehtoo ja vie mennessään, ellet käännä suuntaasi.


      • wicca on uskonto
        pelastusonlähellä,tartu! kirjoitti:

        Pakene moista s*****lista systeemiä. Älä sekaannu noituuteen. Sano itsesi irti moisesta. Se tie on johtava KADOTUKSEEN! Etsi JEESUSTA JUMALAN AINOKAISTA POIKAA, joka on sinunkin tähtesi vuodattanut VERENSÄ ristillä. Hän ei ole kaukana vaan odottaa, että käännyt hänen puoleensa. Älä enää pakene Vapahtajaasi, vaan tule ristin juurelle. Hänessä(Jeesuksessa)saat rauhan sydämeesi. Miksi etsit itsellesi kirousta, tuskaa ahdistusta, pakene PAHAA, joka nyt sinua niin kiehtoo ja vie mennessään, ellet käännä suuntaasi.

        Jos oot kristitty ja et usko wiccaan niin lähe vittuun täältä koska me uskotaan wiccaan eikä jeesukseen!


    • IAO

      Hei

      ja onnea valitsemallesi tielle! Wicca on hyvä asia, siinä ei ole mitään pahaa. Sinä itse olet todiste jumaluuksien olemassaolosta, meissä kaikissa ja kaikkialla elävistä maskuliinisesta ja feminiinisestä energiasta, jotka meidät tekevät elollisiksi. Joku kysyy, miltä nämä jumalat näyttävät? Katso peiliin ja näe heidät itsessäsi.

      Unohda uskonnot jotka puhuvat synnistä ja tappavat ihmisten sydämet. Mitään syntiä ei ole olemassa. On vain Rakkaus joka erotetut yhdistää.

    • Lue aiheesta netistä ja hilpaise kirjastoon etsimään wiccasta, noituudesta ja Jumalista kertovia kirjoja :D

    • Onko sinulla facea. Olen 14-vuotias poika ja olen itse Wiccalainen. Olisi kiva ystävystyä kanssasi ja jutella wiccalaisuudesta.

      Petro Hytinkoski

      PS. Älä kuuntele muiden haukkumisia uskomuksestasi, minuakin on haukuttu wiccalaisuuteni takia. Ole itsesi niinkuin wiccan laeissa sanotaan.

      • (alottaja)

        Mul ei oo facee, mut joo, ois kiva jutella sun kaa :) jos luet viel tätä ketjuu nii laita mulle viestii [email protected]


      • Koskenlaskija
        (alottaja) kirjoitti:

        Mul ei oo facee, mut joo, ois kiva jutella sun kaa :) jos luet viel tätä ketjuu nii laita mulle viestii [email protected]

        Tuo "poika" on joku 48-vuotias peräkammarin poika joka haluaa 12-vuotiasta tyttöä. Ajattelinpa vaan varottaa.


    • VÄÄRYYDENKYLVÄJÄT

      pelastusonlähellätartu! : Olen samaa mieltä, LOPETTAKAA NOITUUDEN HARJOITTAMINEN SIITÄ EI SEURAA MITÄÄN HYVÄÄ! Ja mitä varten haluatte hukata elämänne noituuteen, epäjumaliin....... Ottakaa nyt ihmiset sanoistani vaari, älkääkä enää tuhlatko aikaanne moiseen, olette pahasti riivattuja demonin vallassa älkää enää antako sen lausua pahuutta suustanne, älkääkä suostuko sen pahoihin tekoihin, lopettakaa myrkkyjen tekeminen !!!

      ''Joka vääryyttä kylvää, se turmiota niittää.'' Tehkää parannus nyt heti !!!

      • wicca on uskonto

        Sä oot ny tällä hetkellä wiccalaisille demoni koska haukuit heidän uskontoa!


    • JKLO8

      hytinkoski123 : noituus on vääryyttä, eikä se ole haukkumista, jos sanoo noituuden harjoittajia vääryyden kylväjiksi, kehoittaminen tekemään parannus ei myöskään ole haukkumista vaan halua pelastaa muita.

      IAO : Synti on olemassa se on ollut siitä lähtien kun käärme luikerteli paratiisiin ja sai Eevan syömään kielletystä puusta. Kaikki ovat tehneet syntiä, kukaan ei ole toista parempi, voimme pelastua vain nöyrtymällä Jumalan edessä.

      TEHKÄÄ PARANNUS!

      • wiccalaisuus on uskonto

        Ja säkin oot kristitty mutta jotkut taas ei pliis kristityt pois tästä palstasta


    • MasterZeromus

      Minä ehdottaisin että luet englanninkielisen teoksen nimeltä Good Witch's Bible. Siinä on aika hyvät ohjeet kaikkiin vihkiytymisiin, rituaaleihin, loitsuihin j.n.e. Luen itse myös teosta Russian Magic mikä sekin on jotakin kun olen itsekkin venäläistä perua vaikka en nyt olekkaan pakanauskovainen. Olen ihmetellyt että onko teillä mitään suomalaisia vastineita esim Faunukseen ja Faunaan?

      Venjällähän se on ollut alunperin Veles ja Devana. Tumnus ja Lucy ovat taas aika suosittu ja jopa melkein ihanteellinen kuvaus tuosta teidän jumaluus paristanne.

    • tarttukaapelastuksen

      Tarttukaa pelastuksen sinettiin! Älkääkä harjoittako näin kamalia asioita kuin noituus...

    • lassilae

      jos sulla on facebook niin tutustutaan ihmeessä, oon 18 ja wicca olen ollut 12-vuotiaasta asti. FB:ssä olen nimellä Elli Lassila, ja sähköpostiosoitteeni on [email protected]

    • Wi<<a

      Suurin osa tässä keskustelussa ei tiedä, mitä wicca on. Vaikka tietäisikin, heidän päätään olisi mahdoton kääntää tuolta tekopyhältä, inhottavan ahdasalaiselta jeesustieltä pois. Ajattelin nyt siis vähän valaista.

      Wiccan Auringon Sarvipäinen Jumala ja Kuun Kolminkertainen Jumalatar ovat harvoille wiccoille persoonia. Ne eivät ole olentoja jotka asuvat jossain, katsovat meitä ja vaikuttavat elämämme kulkuun. Ne ovat itse luonto. Wiccalaisten Jumala ja Jumalatar on luultavammin luotu helpottamaan sen ymmärtämistä, että maailma elää, kuin ihminenkin. Syksyllä maskuliinista energiaa symboloiva Jumala kuolee. Mitä tekee silloin luonto. Yulena (jouluna) Jumalatar synnyttää Jumalan tuomaan valoa maailmaan (Mitähän aurinko silloin tekee?). Kierto jatkuu. Lisäksi wiccassa juhlitaan sadonkorjuuseen ja kasvatukseen liittyviä sapatteja, jotka periytyvät ajoilta, jolloin sadon menestyminen oli tärkeämpää. Loitsut sitten taas ovat tapoja suunnata energiaa jotakin tavoitetta varten. Jumala ja Jumalatar (maskuliininen ja feminiininen energia) ovat tässä mukana. Välineet (sauva, tikari, malja, pata, rummur yms.) auttavat energian kutsumisessa ja kohdistamisessa. Wicca on kristinuskoon verrattuna henkisesti erittäin kasvattava uskonto ja se tuo ihmisen oikeasti lähemmäs luontoa ja (sekä itselleen että muille) hyvää elämäntapaa. Wiccalaisuus ei vaadi koskaan yhdenkään ihmisen henkeä (jos joku tietää, että näin on tapahtunut, kyseessä ei ollut wicca -uskonto). Sitten vielä siitä, kun ajatellaan, että wicca on jollain tavalla avun pyytämistä paholaiselta. Wiccat eivät usko absoluuttiseen hyvään (Jumala) ja absoluuttiseen pahaan (saatana). Eräille kristinuskolla päänsä sekoittaneille tuntuu olevan vaikea käsittää, että heidän usko on heille yksilöllinen, eikä ole edes pieni osa toisen elämänkatsomuksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe