Tulehdus tassussa

....................

Koirani alkoi ontua eilen lenkin jälkeen hieman, ja iltaa kohti ontuminen pahentui. Huomasin että sen antura on turvonnut ja vaikuttaa tulehtuneelta. Se ei loukannut lenkillä tassuaan mitenkään, ei astunut mihinkään terävään tai muuta vastaavaa, enkä tiedä miksi tassu oirehtii. Anturassa on pieni halkeama, muuta syytä en tulehdukseen löydä.

Olen nyt tänään pitänyt tassun puhtaana, kuivana ja kääreessä ja laittanut siihen vetramilia ja jättänyt lenkkeilyt väliin. Koira ontuu edelleen...

Onko kellään muulla ollut mitään samanlaista, ja kauanko uskallan odotella ja katsoa, menisikö tulehdus ohitse itsestään?

6

8640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pumpuliini

Olisko voinu astua pökkeröisen ampiaisen päälle? Ulahtiko missään vaiheessa? Punottaako varpaanvälit? Onko käpälä muuten turvoksissa kuin se antura? Tuntuuko se tassu kuumalta? Oma koirani oireilee välillä ontumisella mutta menee muutamassa päivässä ohi levolla ja särkylääkkeellä. Ongelma tosin nivelessä eikä anturassa. Pirauta huomenna tohtorille ja kysy neuvoa. Toivotaan tassun paranemista!:)

• ap

Ei astunut minkään päälle, eli ei vinkaissut tai hypännyt yms. mistä olisi voinut huomata sen satuttaneen itseään. Käytiin vain ihan remmilenkillä, eli koira oli koko ajan lähelläni ja valvonnassa, joten itsensä satuttaminen ei olisi voinut jäädä huomaamatta.

Olen tunnustellut tassua, eikä koira arista luita tai niveliä, vain anturaa. Antura on turvoksissa ja kuuman tuntoinen, ja iho punoittaa anturoitten välistä. En huomaa siinä mitään muuta mistä tuo voisi johtua, kuin vain sen halkeiman. Se on pieni, mutta vaikuttaa melko syvältä. Se ei kuitenkaan ole vuotanut verta missään vaiheessa, ja luulen halkeaman tulleen kuivumisen vuoksi, eikä loukkaantumisen.

• antibiootit tulehduk

Meillä on,juuri nyt,emme mekään huomanneet että olisi loukannut,alkoi vaan ontumaan,luulin että venähtänyt ja pidin levossa pari pvää.
      Alkoi ontua pahemmin,veimme lääkäriin,tulehtunut antura; ei tarvitse kuin esim. pienen piikin,mitä ei silmä nää,rikkovan anturan pohjan ja sillä selvä ,tulehdus alkaa :=(
      Meillä koira nyt antibiootti-kuurilla 10 pvää.
      Suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin.

• antibiootit tulehduk

Niin,meilläkään ei aristanut kuin yhtä anturaa.

• ap
        antibiootit tulehduk kirjoitti:

Niin,meilläkään ei aristanut kuin yhtä anturaa.

Ok... Kiitos tiedosta. Eli on kai jopa mahdollista, että tuosta halkeimastakin on päässyt jotain likaa tassuun, ja siksi tulehtunut. Soitan siis el.lääkärille.

• sdfsfsfd

Joo, mulla ollut täsmälleen sama juttu. Kannattaa niin pian kuin mahdollista mennä eläinlääkärille, näiden kanssa ei kannata odotella yhtään ylimääräistä!

Itelläni koira oli 2 kuukautta sairaslomalla, ku en mennyt heti, tassu tulehtui, sit antibiootit ei tehonnut, piti viedä uudelleen ja kuvata koko tassu ja uudet antibiootit ja kipulääkkeet ja kaikki. Elin sit koko kevään vedellä ja puurolla, kun kaikki rahat oli mennyt eläinlääkäriin :(

Ja jotenkin ne bakteerit aina pääsee sinne tassuun, vaikkei selvää haavaa löytyisikään. Ihme juttu :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe