Koirapuistossa tapahtunut rähinä.

teeeeeeeeeeee

Hypoteettinen. Astun koirapuistoon sisään. Koirani kanssa joka on tuossa rauhallinen. Ison koiran. Kaukaa lähtee juoksemaan meitä kohti pieni perhoskoira,rinta rottingilla,haukkuen ja rähisten. Koira tulee luokse ja jatkaa toimintaansa hyökkäillen ympärillä useaan otteeseen kohti. Rähisten tosissaan. Omistaja on kaukana juosten tulossa.Koirani tottelee,pysyy sivulla ja ei tee koko aikana mitään, kunnes Perhoskoira tekee viimeisen hyökkäyksensä edestäpäin ja koskettaa koiraani, jolloin koirani nappaa sitä niskasta kiinni ja perhoskoira lentää kaaressa vajaat kymmenen metriä taittaen niskansa. Olisinko korvausvelvollinen ??

12

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koirulit

      Sanovat, että koirapuistossa kaikki ovat omalla vastuulla. Eli et olisi. Kysymys kuuluukin, miksi et estäisi perhoskoiraa? Itse olen aina heti siinä välissä, jos joku meinaa tulla päälle. Kertaakaan ei ole lävitseni päässyt.

    • teeeeeeeeeeeeeeeee

      Vastaus kuuluu että.... Pidän itseni viilipyttynä omalle koiralleni ja koirani hallinnassa paremmin kun en lähde sekavin mielin perhoskoiraa/toista kesyttämään taikka estelemään. Toinen juttu on se että luultavasti oma koira seuraisi perässä siihen mittelöön ! Tuskin pysyisin niin rauhallisena ottaessani askeleita perhoskoiraa kohti että oma koirani pysyisi paikallaan poissa. Jalalla voisin toki estellä. ja tuossa yllä kuvasin tilannetta jossa koira hyökkii joka suunnalta. Ympärillä.Olisi täysi mahdottomuus liikuttaa isoa hidasta koiraa pienen koiran tahtiin niin että olisin aina siinä koirien välissä. Noilla pikkasilla on äly ripeät kintut.

      • voi elämän kevät

        parempi vaan kun pysyt poissa puistosta jos olet noin kädetön.

        väität hallitsevasi koiraasi ; ei se silloin pompi sinun vierelläsi jos käskytät sen pysymään paikallaan. , eikö niin ?

        Mitähän mahdat tarkoittaa mittelöllä :) tuollaisen pikkuisen perhoskoiran kun ottaa niskasta kiinni ja nostaa aidan toiselle puolelle jäähdyttelemään tunteitaan .
        eipä siinä mitään mittelöä synny.

        oma rottweilerini ei onneksi edes provosoidu tuollaisista pikkuräksyistä .

        ei tarvitse miettiä turhaan mitään hypoteettista.


    • teeeeeeeeeee

      En kyllä väittänyt hallitsevani koiraani :D. Vaan yritän sitä :) aina välillä. Toisinaan en edes jaksa :)). Osaat kyllä lukea. Okei sun, rotikkas on parempi kun mun koira ja olet parempi hallitsija kun minä :D oleks nyt tyytyväinen :))) ?

    • teeeeeeeeeeeeeee

      Hypoteettisestikin "hallitsen" huonosti, jos se kerta mielikuvitus tilanteessakin tarttuu niskasta toista koiraa jne. Voi elämän kevät. Mut on se sun rotikka hieno :D.

    • teeeeeeeeeeeeee

      Pitkään tossa mietin et mikä se rotikka on :). Se on se musta pieni pullukka jolla läskit ja allit näkyy sadan metrin päähän ? Se on myöskin se samainen koulutettu pullukka,(omistajan mukaan) joka kerran hyökkäs dogiini, alkoi irvistelemään, ja rähis minkä ennätti koirani naaman edessä,koirani oli maaten ja katsekontaktissa niin kauan ennen kuin se loistava omistaja haki koiransa pois siitä riehumasta,vei sen talon taakse kiinni kun ei osannu käyttäytyä. Ei munkaan koira noille pienille rotikka räksyille mitään sano. Perhoskoira painii ihan eri sarjassa :D.

      • voi elämän kevät

        Äläpäs viitsi liioitella :) jos rottweileri olisi hyökännyt koirasi kimppuun , niinkuin tuossa kirjoitat , tuskin koirasi olisi säästynyt vammoitta.

        tosiasia taitaa kuitenkin olla että rottweileri innostui ehkä liiian rajuun leikkiin ja ärisi ja mölisi , niillä kun on kovin äänekäs tapa leikkiä innostuessaan. ja pidit tätä vihaisuuden merkkinä
        Moni ei vaan osaa tulkita / tajua tätä.


        Omistaja teki tietenkin aivan oikein kun otti ja vei koiransa pois , en itsekään anna koirani turhaan prosoitua .


    • hallinnassa

      toimit oikein jokainen huolehtii omasta koirastaan ja tuskin se pikkukoira ekaa
      kertaa toimi näin,et omistajan olis pitänyt pitää koiransa vierellään kun näki uuden
      tulijan.

    • teeeeeeeeeeeee

      Tiedätkös kun tämä rotikka oli tutun koira. Joka oli "koulutettu",hänen sanojensa mukaan.Ja näyttikin siltä. Aiemmin ei oltu törmätty, niin että molemmilla olisi ollut koirat mukana. Ei ole tarvetta liioitella asiaa, myöhemmin siitä oli puhe ja pyyteli anteeks koiransa hyökkäystä. Kuulemma joskus pimahtaa. Tiiän kyllä dominoivat ja vaarattomat älinät ja mölinät. Mutta veikkaan et jos koirani olisi antanut tuolle koiralle katsekontaktin, olis seurannu pahaa jälkeä. Minä yritän vaan pitää oman koirani hallussa. Oon erittäin valaistunut siitä, jos koira vaistoaa hihnan päästä säikähdyksen, jännitteen tms. puhun omastani, se varjelee henkeen ja vereen.

    • oma mokas

      Oot sä niin hemmetin tyhmä et viet puudelin johonkin puistoon missä on isoja koiria... meilläpäin koirille ja rotille on oma aitaus

    • teeeeeeeeeeee

      Meilläpäin ei ole. Ikävä kyllä :). Ihmettele sitä sitten. Ja mulla ei ole mitään puudelia :))). Onks sulla jotain vikaa luetun ymmärtämisessä.

    • apinaorkesteri!

      Et olis korvausvelvollinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe