Ihan vertaistukea ärrä vikaisille.. niin kuinka teidän muiden lapsenne oppivat sanomaan R:n. Joku tietty leikki? Pärinää.. prrr? tms.
Vai jonkin tietyn sanan kautta?
Kyselin lähinnä mielenkiinnosta.. koska poikamme 4v 4kk oppi ihan yllättäen ensin sanomaan D kirjaimen ja tuosta ei mennyt kuin kotvanen, minkä jälkeen oppi R:nkin ihan omatoimisesti.
Eli haki ensin sanaa Audi. Siihen sai tuon D:n. Sitten lausuessaan siskonsa nimeä.. jossa on D.. sanoikin puolivahingossa eräs päivä R:n.. heti D:n perään.
Pohdiskelin vain itsekseni että olisiko noilla joku hämyinen yhteys toisiinsa.
Kokeilkaa jos on aikaa ja halua.. eli aloittakaa sanalla Audi. Ja selittäkää kuinka kieli tulee etuhamp taakse jne. Sitten siirtykää vaikka sanaan AaDa. Ja sen jälkeen niin hullulta kuin se kuulostaakin..
sanaa AaD -Ra.
Siitä ainakin meidän poika oppi ihan itse ja puolivahingossa eli aika luontevasti tuli jostakin syystä tuon sanan kanssa.
Iloista syksyä!
ÄR:rän oppimisesta
kokeilunhalua.....
0
60
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618150- 1334624
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353956- 213268
- 232832
- 292777
- 532517
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992184- 322119