Lähdetkö espanjaan?

Joku

Ja haluatko oppia espanjaa varalle? Sano vaan, niin mää opetan hieman espanjaa Sinulle! (esim. Tervehdykset, ravintolassa tilaamisen...)

4

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mape

      Olen harkinnut lähtöä Espanjaan talvella ja olen myös vähän opetellut Espanjaa.
      Kirjoituksessasi ei käy ilmi milloin olet itse lähdössä ja millä kyydillä? Majoitusksen järjestäminen? Mihin päin Espanjaa? Miten kauan olet aikeissa olla perillä? Joten aika paljon mahtuu kysymyksiä sinun kysymykseen LÄHDETKÖ ESPANJAAN!

      • Joku

        En ole lähdössä Espanjaan, olen vain harrastuksena opetellut espanjaa. Ollaan perheen kanssa kyllä mietitty, että voitaisiin lähteä kohti Espanjaa!


    • Paula

      Mielelläni oppisin tärkeimmät jutut espanjaksi. Menemme kyllä Barcelonaan ja siellähän kai puhutaan pääasiassa kataloniaa, mutta kaipa siellä espanjallakin voi viestiä.

      • Joku

        Selvä, tässä tulee perusasiat ja hieman sanastoa. Ääntämisen olen merkinnyt hakasulkuihin([ ja ]). TSH lausutaan kuin CH englannin sanassa ´´Charlie``. No niin, aloitetaan:

        Näin voit tervehtiä:

        Hola=Terve, hei [*ola]
        Buenos dias=Hyvää huomenta
        Buenas tardes=Hyvää päivää
        Buenas noches=Hyvää iltaa [buenas notshes]

        Ja näin hyvästelet:

        Adíos=Näkemiin

        Näin voit sanoa ´´Hauska tutustua`` ja ´´Oli hauska tutustua``

        1. Encantada (jos olet nainen) ja Encantado (jos olet mies)
        1. Mucho gusto [mutsho gusto]
        Uusi sana: Amigo (mies), amiga (nainen)= ystävä

        Tilaaminen

        Tilaamisessa tarvitsee sanoa vain mitä haluaa, kohteliasta on myös lisätä loppuun ´´Por favor``
        esim.

        ´´Un helado, por favor``=Jäätelö, kiitos [un *elado por favor]

        Kiitos=Gracias [grasias]
        Anteeksi=Perdon
        Ole hyvä, ei kestä=de nada
        Haluatko oppia lisää? Ilmoittele vaan minulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1360
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1209
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1020
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      899
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      877
    6. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      36
      756
    7. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    8. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe