Ja haluatko oppia espanjaa varalle? Sano vaan, niin mää opetan hieman espanjaa Sinulle! (esim. Tervehdykset, ravintolassa tilaamisen...)
Lähdetkö espanjaan?
4
459
Vastaukset
- Mape
Olen harkinnut lähtöä Espanjaan talvella ja olen myös vähän opetellut Espanjaa.
Kirjoituksessasi ei käy ilmi milloin olet itse lähdössä ja millä kyydillä? Majoitusksen järjestäminen? Mihin päin Espanjaa? Miten kauan olet aikeissa olla perillä? Joten aika paljon mahtuu kysymyksiä sinun kysymykseen LÄHDETKÖ ESPANJAAN!- Joku
En ole lähdössä Espanjaan, olen vain harrastuksena opetellut espanjaa. Ollaan perheen kanssa kyllä mietitty, että voitaisiin lähteä kohti Espanjaa!
- Paula
Mielelläni oppisin tärkeimmät jutut espanjaksi. Menemme kyllä Barcelonaan ja siellähän kai puhutaan pääasiassa kataloniaa, mutta kaipa siellä espanjallakin voi viestiä.
- Joku
Selvä, tässä tulee perusasiat ja hieman sanastoa. Ääntämisen olen merkinnyt hakasulkuihin([ ja ]). TSH lausutaan kuin CH englannin sanassa ´´Charlie``. No niin, aloitetaan:
Näin voit tervehtiä:
Hola=Terve, hei [*ola]
Buenos dias=Hyvää huomenta
Buenas tardes=Hyvää päivää
Buenas noches=Hyvää iltaa [buenas notshes]
Ja näin hyvästelet:
Adíos=Näkemiin
Näin voit sanoa ´´Hauska tutustua`` ja ´´Oli hauska tutustua``
1. Encantada (jos olet nainen) ja Encantado (jos olet mies)
1. Mucho gusto [mutsho gusto]
Uusi sana: Amigo (mies), amiga (nainen)= ystävä
Tilaaminen
Tilaamisessa tarvitsee sanoa vain mitä haluaa, kohteliasta on myös lisätä loppuun ´´Por favor``
esim.
´´Un helado, por favor``=Jäätelö, kiitos [un *elado por favor]
Kiitos=Gracias [grasias]
Anteeksi=Perdon
Ole hyvä, ei kestä=de nada
Haluatko oppia lisää? Ilmoittele vaan minulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291360
- 1211209
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap1021020Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa283899- 113877
- 36756
- 48755
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi21753- 52719
- 49629