Kokemuksia karvanleikkuukoneista ?! apua.. delaval, heiniger jne

tietämätön112221

Otsikko kertookin.. Karvanleikkuukoneista kaipailisin viisaampien vinkkejä.
Olen ostamassa konetta joka soveltuu koko hevosen ajelemiseen, mutta valinnan varaa löytyy enkä tiedä mikä olisi se luotettavin ostos.

En halua konetta jota tarvitsee edestakaisin vedellä leikatakseen enkä sellaista
missä puolet terästä leikkaa ja puolet ei. Näistä löytyy kokemusta ja ovat täysin
turhia.

Onko kellään kokemusta delavalin hcp hevoskoneesta ? Onko kyseinen laite tarkoitettu koko hevosen ajelemiseen ? Toinen mitä ihmettelin on delavalin CC3-180 malli, joka näyttää enemmän trimmeriltä kuin "oikealta" koneelta ja tässä on kuitenkin tehokkaampi moottori (180w) kuin HCP65 (80w) mallissa :O

En ymmärrä näistä mitään, enkä juuri viisastunut agrimarketissa käydessäni.
Viimeisimpänä vaihtoehtona Delavalin isoin kone, jolla myös hintaa :(

Onko Delaval luotettava merkki ? tai mitä muuta suosittelisitte.. Onko Heiniger mistään kotoisin ja mistä niitä saa?

3

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • navettapiika

      Mulla on delavallin kone lehmille, mutta hevosen ajelu on vähän vierasta puuhaa. Aikoinaan ajelimme samalla koneella ponia ja se onnistui kyllä. K-maataloudessakin on oma merkki, en ole varma on tuo Heiniger se sama. Nettikaupoistakin löytyy. Kun löydät sopivan, niin varmista myös varaterien saatavuus, sillä niitä joutuu välillä uusimaan. Työntäähän näitä täytyy, eivät kulje itsekseen karvassa.

    • Muamuija

      Muuten en hevosesta tiedä, mutta meillä on Heiniger sähkökoneena ja DeLaval akkukoneena, ja jommallakummalla on hevosen karvankin ajaneet. Itse kiinnitän huomiota eläinten kanssa työskennellessäni karvanajon turvallisuuteen, eli sähkökonetta käytän enää vain vanhoilla rauhallisilla lehmillä väljissä parsissa, muut akkukoneella, myös koneen melutasoon on hyvä tutustua. Ainakin meillä sähkökoneet olleet paljon meluisampia. Sähköjohdon polkeminen ritilää vasten tai edes sotkeutuminen jalkoihin on aika iso riski, varsinkin jos vielä jatkojohtojen kanssa joutuu pelaamaan, kuten useimmiten joutuu. Kaksi kertaa elämäni aikana on myös hieho potkaissut niin, että sähkökone on särkynyt käteen, joten kolmatta kertaa koetan vältellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe