Onko teitä muita, jotka syövät mielialalääkkeitä, jotka aiheuttavat näön hämärtymistä? En itse huomaa kärsiväni siitä, mutta näöntarkastuksen yhteydessä optikko sanoi, että on vaikea tietää mitkä vahvuudet laittaisi minulle, kun aina välillä näköni hämärtyy ja välillä ei. Mitä ilmeisimmin tuo hämärtyminen johtuu syömästäni mielialalääkkeestä, sillä siinä yleiseksi haittavaikutukseksi on mainittu juuri näön hämärtyminen. Kohtalotovereita?
Entä voivatko mielialalääkkeet huonontaa näköä PYSYVÄSTI, onko kokemuksia siitä?
Mielialalääkkeet & näön hämärtyminen
5
2491
Vastaukset
- paroks
En usko, että näkö pysyvästi huononisi mielialalääkkeiden käytöstä. Menee varmaan ohi, jos / kun lopetat lääkkeen käytön. Olen itse käyttänyt 16 vuotta paroksetiinia, tosin hyvin pientä annosta ja välillä unohdan ottaa senkin, mutta en ainakaan nykyään huomaa mitään erityistä näön hämärtymistä.
- 9+15
Söin 2 kk mirtazapin masennuslääkettä. Näkö huononi niin että lopulta en esim pystynyt lukemaan isojakaan tekstejä. Kun lopetin lääkkeen näkö alkoi muutaman päivän päästä palautua entiselle tasolleen.
- sertralin1
Minulla kans on näkö huonontunut lääkkeiden takia.Toivottavasti näkö palautuu ennalleen,kun lääkitys pian on loppumassa..
- Peetula
Venlafaxin ollu päällä jo aika pitkään, näön huonontuminen alkoi Ketipinorin kanssa, joten joko tää yhdistelmä tai sit Ketipinor lienee syynä...
- Anonyymi
Olen huomannut saman kevään mittaan. Aloitin lääkkeen tammikuun lopussa ja sellainen on päällä edelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1053322- 1472003
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä352002- 1041951
- 1211763
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161679- 851607
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2871443- 1231361
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241220