Mielialalääkkeet & näön hämärtyminen

tai huonontuminen

Onko teitä muita, jotka syövät mielialalääkkeitä, jotka aiheuttavat näön hämärtymistä? En itse huomaa kärsiväni siitä, mutta näöntarkastuksen yhteydessä optikko sanoi, että on vaikea tietää mitkä vahvuudet laittaisi minulle, kun aina välillä näköni hämärtyy ja välillä ei. Mitä ilmeisimmin tuo hämärtyminen johtuu syömästäni mielialalääkkeestä, sillä siinä yleiseksi haittavaikutukseksi on mainittu juuri näön hämärtyminen. Kohtalotovereita?

Entä voivatko mielialalääkkeet huonontaa näköä PYSYVÄSTI, onko kokemuksia siitä?

5

1799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paroks

      En usko, että näkö pysyvästi huononisi mielialalääkkeiden käytöstä. Menee varmaan ohi, jos / kun lopetat lääkkeen käytön. Olen itse käyttänyt 16 vuotta paroksetiinia, tosin hyvin pientä annosta ja välillä unohdan ottaa senkin, mutta en ainakaan nykyään huomaa mitään erityistä näön hämärtymistä.

    • 9+15

      Söin 2 kk mirtazapin masennuslääkettä. Näkö huononi niin että lopulta en esim pystynyt lukemaan isojakaan tekstejä. Kun lopetin lääkkeen näkö alkoi muutaman päivän päästä palautua entiselle tasolleen.

    • sertralin1

      Minulla kans on näkö huonontunut lääkkeiden takia.Toivottavasti näkö palautuu ennalleen,kun lääkitys pian on loppumassa..

    • Peetula

      Venlafaxin ollu päällä jo aika pitkään, näön huonontuminen alkoi Ketipinorin kanssa, joten joko tää yhdistelmä tai sit Ketipinor lienee syynä...

    • Anonyymi

      Olen huomannut saman kevään mittaan. Aloitin lääkkeen tammikuun lopussa ja sellainen on päällä edelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe