Onko teitä muita, jotka syövät mielialalääkkeitä, jotka aiheuttavat näön hämärtymistä? En itse huomaa kärsiväni siitä, mutta näöntarkastuksen yhteydessä optikko sanoi, että on vaikea tietää mitkä vahvuudet laittaisi minulle, kun aina välillä näköni hämärtyy ja välillä ei. Mitä ilmeisimmin tuo hämärtyminen johtuu syömästäni mielialalääkkeestä, sillä siinä yleiseksi haittavaikutukseksi on mainittu juuri näön hämärtyminen. Kohtalotovereita?
Entä voivatko mielialalääkkeet huonontaa näköä PYSYVÄSTI, onko kokemuksia siitä?
Mielialalääkkeet & näön hämärtyminen
5
2591
Vastaukset
- paroks
En usko, että näkö pysyvästi huononisi mielialalääkkeiden käytöstä. Menee varmaan ohi, jos / kun lopetat lääkkeen käytön. Olen itse käyttänyt 16 vuotta paroksetiinia, tosin hyvin pientä annosta ja välillä unohdan ottaa senkin, mutta en ainakaan nykyään huomaa mitään erityistä näön hämärtymistä.
- 9+15
Söin 2 kk mirtazapin masennuslääkettä. Näkö huononi niin että lopulta en esim pystynyt lukemaan isojakaan tekstejä. Kun lopetin lääkkeen näkö alkoi muutaman päivän päästä palautua entiselle tasolleen.
- sertralin1
Minulla kans on näkö huonontunut lääkkeiden takia.Toivottavasti näkö palautuu ennalleen,kun lääkitys pian on loppumassa..
- Peetula
Venlafaxin ollu päällä jo aika pitkään, näön huonontuminen alkoi Ketipinorin kanssa, joten joko tää yhdistelmä tai sit Ketipinor lienee syynä...
- Anonyymi
Olen huomannut saman kevään mittaan. Aloitin lääkkeen tammikuun lopussa ja sellainen on päällä edelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1033883
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se482761- 1142579
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣392088Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu311870Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et261668- 271572
Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?761429- 221378
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81311