Äiti "työtön" isä "opiskelija" ja elämä maksatetaan vuosikaudet yhteiskunnalla. Onko tää mielestänne hieno homma?
11 lasta ja vanhemmat
14
487
Vastaukset
- ...........
Ei ole, mutta tuollaisia ihmisiä on Suomessa paljon.
- Että näin
Tiedätkö että suurperheiden määrä suhteessa kaikkiin perheisiin suomessa on muutaman promillen luokkaa. Suurperhe on harvinaisuus.
Tavallisesti surperhe johtuu uskonnosta tai perinteestä.
Suomalaisessa perheessä on tavallisesti 1-3 lasta. - .........
Että näin kirjoitti:
Tiedätkö että suurperheiden määrä suhteessa kaikkiin perheisiin suomessa on muutaman promillen luokkaa. Suurperhe on harvinaisuus.
Tavallisesti surperhe johtuu uskonnosta tai perinteestä.
Suomalaisessa perheessä on tavallisesti 1-3 lasta.Tarkoitin että "Äiti "työtön" isä "opiskelija" ja elämä maksatetaan vuosikaudet yhteiskunnalla." -perheitä on paljon, muttei tosiaan 11 lapsisia ole niin "paljon". Anteeksi, kun sivuutin otsikon.
- gfgfdgd
Haluisimpa nähdä yhdenkin suurperheen vanhemmat jotka molemmat käyvät työelämässä ja maksavat kaikki viulut itse. Patalaiskoja suurperheitä kyllä löytyy pilvin pimein jotka tekevät lapsia rahasta.
- kohtupois
olet oikeassa. sitä varten lapsia tehdään 11kpl että saa olla äitiyslomalla ikänsä ja sitten eläkkeelle ..
maapallo on muutenkin ylikansoitettu.
suurperheitten takia maapallo hukkuuu saasteisiin ja paskaan.
http://www.youtube.com/watch?v=FTurihxSTnI&playnext=1&list=PL78BD6ADCCD331B07&feature=results_main
maapallon väkiluku on vain saatava laskemaan!!
kaikki päästöt pienentyisi. eikä tarvittaisi niinpaljon energiaa... - äiti x 7
Oho! No, meitä et taida nähdä, mutta meillä 7 lasta ja minä ja mies töissä. Ja itse asiassa kaikista tuttavaperheistäni, jossa on monta lasta, vanhemmat käyvät töissä, mikäli äiti ei ole hoitovapaalla. Minulla taas se käsity/kokemus että lapsettomat kieltäytyvät helpommin työelämästä. Kotiin kun saa niin hyvin rahaa että yksi tai kaksi pärjää ilman töitäkin.
- Duunarimutsi
äiti x 7 kirjoitti:
Oho! No, meitä et taida nähdä, mutta meillä 7 lasta ja minä ja mies töissä. Ja itse asiassa kaikista tuttavaperheistäni, jossa on monta lasta, vanhemmat käyvät töissä, mikäli äiti ei ole hoitovapaalla. Minulla taas se käsity/kokemus että lapsettomat kieltäytyvät helpommin työelämästä. Kotiin kun saa niin hyvin rahaa että yksi tai kaksi pärjää ilman töitäkin.
Onko sinulla sellainen tunne, että aikasi riittää hyvin näille 7:lle lapsellesi? Itselläni on vain kolme lasta ja minä tunsin itseni joskus kovin riittämättömäksi, kun olin auttanut esimerkiksi yhtä lastani tunnin englannin läksyissä, enkä millään olisi enää jaksanut opettaa nuorimmaiselle matematiikan helppojakaan yhtälöitä.
Minulla kyllä mieskin auttoi paljon lasten hoidossa ja koulutehtävissä, mutta silti esimerkiksi meidän taloudelliset resurssit eivät ehkä olisi riittäneet maksaa useamman kuin kahden lapsen samanaikaista autokoulua, vaikka olemme kyllä aina säästäneet "pahanpäivän varalle".
Olemme myös yrittäneet matkustella paljon lasten kanssa sekä kotimaassa, että ulkomailla. Minusta on tärkeää viedä lapsia historiallisille paikoille, koska se tekee esimerkiksi historian opiskelun koulussa helpommaksi. On konkreettisia muistoja paikoista, joissa on tapahtunut historiallisesti merkittäviä asioita.
Olenkohan minä sitten ns. ylisuorittaja, kun haluan, että lapseni menestyisivät elämässä ja pyrin luomaan heille siihen hyvät alkuasetelmat? Jos minulla olisi enemmän lapsia, en usko että mitenkään pystyisin heitä tasavertaisesti yhtälailla tukemaan.
En ole ihminen, joka jättää asiat "herran huomaan" tai ans kattoo ny - periaatteella vahvasti luottaisin, että kyllä "elämä kantaa" ja lapset suurperheessä "kasvattavat toisiaan". Sisaruksia pitää olla, mutta liika on liikaa ja kääntyy haitaksi. - äitix7
Duunarimutsi kirjoitti:
Onko sinulla sellainen tunne, että aikasi riittää hyvin näille 7:lle lapsellesi? Itselläni on vain kolme lasta ja minä tunsin itseni joskus kovin riittämättömäksi, kun olin auttanut esimerkiksi yhtä lastani tunnin englannin läksyissä, enkä millään olisi enää jaksanut opettaa nuorimmaiselle matematiikan helppojakaan yhtälöitä.
Minulla kyllä mieskin auttoi paljon lasten hoidossa ja koulutehtävissä, mutta silti esimerkiksi meidän taloudelliset resurssit eivät ehkä olisi riittäneet maksaa useamman kuin kahden lapsen samanaikaista autokoulua, vaikka olemme kyllä aina säästäneet "pahanpäivän varalle".
Olemme myös yrittäneet matkustella paljon lasten kanssa sekä kotimaassa, että ulkomailla. Minusta on tärkeää viedä lapsia historiallisille paikoille, koska se tekee esimerkiksi historian opiskelun koulussa helpommaksi. On konkreettisia muistoja paikoista, joissa on tapahtunut historiallisesti merkittäviä asioita.
Olenkohan minä sitten ns. ylisuorittaja, kun haluan, että lapseni menestyisivät elämässä ja pyrin luomaan heille siihen hyvät alkuasetelmat? Jos minulla olisi enemmän lapsia, en usko että mitenkään pystyisin heitä tasavertaisesti yhtälailla tukemaan.
En ole ihminen, joka jättää asiat "herran huomaan" tai ans kattoo ny - periaatteella vahvasti luottaisin, että kyllä "elämä kantaa" ja lapset suurperheessä "kasvattavat toisiaan". Sisaruksia pitää olla, mutta liika on liikaa ja kääntyy haitaksi.En voi sanoa että aikani ongelmitta riittäisi kaikille lapsille. Tarvitaan suunnittelua ja priorisointia. Mutta olemme kotona viihtyvää sorttia ja perhekeskeisiä. Se auttaa ajanhallinassa.Mutta kyllähän riittämättömyyden tunne tuttu minullekin on. Mieheni tienaa hyvin ja taloudellisia ongelmia meillä ei ole. Ei edes äitiyslomieni aikana. Siksi onkin koomista lukea tuota nurinaa siitä, miten suurperheelliset "tienaavat" lapsilla. Kyllä meillä leipä revitään ihan muualta kuin lapslisistä, lapslisät ovat aika pieni osa tulojamme :) Sitä, millaiset lähtökohdat lapsemme tässä perheessä saavat, en osaa sanoa. Aika näyttää. Kaikkihan me parasta lapsillemme tahdomme.
- lopo
kohtupois kirjoitti:
olet oikeassa. sitä varten lapsia tehdään 11kpl että saa olla äitiyslomalla ikänsä ja sitten eläkkeelle ..
maapallo on muutenkin ylikansoitettu.
suurperheitten takia maapallo hukkuuu saasteisiin ja paskaan.
http://www.youtube.com/watch?v=FTurihxSTnI&playnext=1&list=PL78BD6ADCCD331B07&feature=results_main
maapallon väkiluku on vain saatava laskemaan!!
kaikki päästöt pienentyisi. eikä tarvittaisi niinpaljon energiaa...ja pallit ,
- poisongirl1
Noh noh!
Nykymittakaavan mukaan meidän perhe on "suurperhe" meillä 4 lasta. Miehelläni on oma yritys ja minäkin käyn töissä eli aika lailla maksetaan kaikki viulut itse ei ole tarvinnut 12 vuoteen käydä missään sossun luukulla että silleen. - *'*
poisongirl1 kirjoitti:
Noh noh!
Nykymittakaavan mukaan meidän perhe on "suurperhe" meillä 4 lasta. Miehelläni on oma yritys ja minäkin käyn töissä eli aika lailla maksetaan kaikki viulut itse ei ole tarvinnut 12 vuoteen käydä missään sossun luukulla että silleen.Ai että ihan silleen.
- poisongirl1
*'* kirjoitti:
Ai että ihan silleen.
Juu näillä mennään...
- pientä rajaa
juuri tommosten porsitus koneiden takia maapallo kärsii.
http://www.kolumbus.fi/timo.peuraniemi/timo.peuraniemi/ymparisto/vaestorajahdys.htm- kärsimys
Aika paljon maapallo kärsii myös sellaisten ihmisten takia, jotka eivät kunnioita muita ihmisiä...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124390MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862240Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5571734Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011461Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098- 51008
Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60913Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3898