11 lasta ja vanhemmat

juu ei ole

Äiti "työtön" isä "opiskelija" ja elämä maksatetaan vuosikaudet yhteiskunnalla. Onko tää mielestänne hieno homma?

14

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

      Ei ole, mutta tuollaisia ihmisiä on Suomessa paljon.

      • Että näin

        Tiedätkö että suurperheiden määrä suhteessa kaikkiin perheisiin suomessa on muutaman promillen luokkaa. Suurperhe on harvinaisuus.
        Tavallisesti surperhe johtuu uskonnosta tai perinteestä.
        Suomalaisessa perheessä on tavallisesti 1-3 lasta.


      • .........
        Että näin kirjoitti:

        Tiedätkö että suurperheiden määrä suhteessa kaikkiin perheisiin suomessa on muutaman promillen luokkaa. Suurperhe on harvinaisuus.
        Tavallisesti surperhe johtuu uskonnosta tai perinteestä.
        Suomalaisessa perheessä on tavallisesti 1-3 lasta.

        Tarkoitin että "Äiti "työtön" isä "opiskelija" ja elämä maksatetaan vuosikaudet yhteiskunnalla." -perheitä on paljon, muttei tosiaan 11 lapsisia ole niin "paljon". Anteeksi, kun sivuutin otsikon.


    • gfgfdgd

      Haluisimpa nähdä yhdenkin suurperheen vanhemmat jotka molemmat käyvät työelämässä ja maksavat kaikki viulut itse. Patalaiskoja suurperheitä kyllä löytyy pilvin pimein jotka tekevät lapsia rahasta.

      • kohtupois

      • äiti x 7

        Oho! No, meitä et taida nähdä, mutta meillä 7 lasta ja minä ja mies töissä. Ja itse asiassa kaikista tuttavaperheistäni, jossa on monta lasta, vanhemmat käyvät töissä, mikäli äiti ei ole hoitovapaalla. Minulla taas se käsity/kokemus että lapsettomat kieltäytyvät helpommin työelämästä. Kotiin kun saa niin hyvin rahaa että yksi tai kaksi pärjää ilman töitäkin.


      • Duunarimutsi
        äiti x 7 kirjoitti:

        Oho! No, meitä et taida nähdä, mutta meillä 7 lasta ja minä ja mies töissä. Ja itse asiassa kaikista tuttavaperheistäni, jossa on monta lasta, vanhemmat käyvät töissä, mikäli äiti ei ole hoitovapaalla. Minulla taas se käsity/kokemus että lapsettomat kieltäytyvät helpommin työelämästä. Kotiin kun saa niin hyvin rahaa että yksi tai kaksi pärjää ilman töitäkin.

        Onko sinulla sellainen tunne, että aikasi riittää hyvin näille 7:lle lapsellesi? Itselläni on vain kolme lasta ja minä tunsin itseni joskus kovin riittämättömäksi, kun olin auttanut esimerkiksi yhtä lastani tunnin englannin läksyissä, enkä millään olisi enää jaksanut opettaa nuorimmaiselle matematiikan helppojakaan yhtälöitä.

        Minulla kyllä mieskin auttoi paljon lasten hoidossa ja koulutehtävissä, mutta silti esimerkiksi meidän taloudelliset resurssit eivät ehkä olisi riittäneet maksaa useamman kuin kahden lapsen samanaikaista autokoulua, vaikka olemme kyllä aina säästäneet "pahanpäivän varalle".

        Olemme myös yrittäneet matkustella paljon lasten kanssa sekä kotimaassa, että ulkomailla. Minusta on tärkeää viedä lapsia historiallisille paikoille, koska se tekee esimerkiksi historian opiskelun koulussa helpommaksi. On konkreettisia muistoja paikoista, joissa on tapahtunut historiallisesti merkittäviä asioita.

        Olenkohan minä sitten ns. ylisuorittaja, kun haluan, että lapseni menestyisivät elämässä ja pyrin luomaan heille siihen hyvät alkuasetelmat? Jos minulla olisi enemmän lapsia, en usko että mitenkään pystyisin heitä tasavertaisesti yhtälailla tukemaan.

        En ole ihminen, joka jättää asiat "herran huomaan" tai ans kattoo ny - periaatteella vahvasti luottaisin, että kyllä "elämä kantaa" ja lapset suurperheessä "kasvattavat toisiaan". Sisaruksia pitää olla, mutta liika on liikaa ja kääntyy haitaksi.


      • äitix7
        Duunarimutsi kirjoitti:

        Onko sinulla sellainen tunne, että aikasi riittää hyvin näille 7:lle lapsellesi? Itselläni on vain kolme lasta ja minä tunsin itseni joskus kovin riittämättömäksi, kun olin auttanut esimerkiksi yhtä lastani tunnin englannin läksyissä, enkä millään olisi enää jaksanut opettaa nuorimmaiselle matematiikan helppojakaan yhtälöitä.

        Minulla kyllä mieskin auttoi paljon lasten hoidossa ja koulutehtävissä, mutta silti esimerkiksi meidän taloudelliset resurssit eivät ehkä olisi riittäneet maksaa useamman kuin kahden lapsen samanaikaista autokoulua, vaikka olemme kyllä aina säästäneet "pahanpäivän varalle".

        Olemme myös yrittäneet matkustella paljon lasten kanssa sekä kotimaassa, että ulkomailla. Minusta on tärkeää viedä lapsia historiallisille paikoille, koska se tekee esimerkiksi historian opiskelun koulussa helpommaksi. On konkreettisia muistoja paikoista, joissa on tapahtunut historiallisesti merkittäviä asioita.

        Olenkohan minä sitten ns. ylisuorittaja, kun haluan, että lapseni menestyisivät elämässä ja pyrin luomaan heille siihen hyvät alkuasetelmat? Jos minulla olisi enemmän lapsia, en usko että mitenkään pystyisin heitä tasavertaisesti yhtälailla tukemaan.

        En ole ihminen, joka jättää asiat "herran huomaan" tai ans kattoo ny - periaatteella vahvasti luottaisin, että kyllä "elämä kantaa" ja lapset suurperheessä "kasvattavat toisiaan". Sisaruksia pitää olla, mutta liika on liikaa ja kääntyy haitaksi.

        En voi sanoa että aikani ongelmitta riittäisi kaikille lapsille. Tarvitaan suunnittelua ja priorisointia. Mutta olemme kotona viihtyvää sorttia ja perhekeskeisiä. Se auttaa ajanhallinassa.Mutta kyllähän riittämättömyyden tunne tuttu minullekin on. Mieheni tienaa hyvin ja taloudellisia ongelmia meillä ei ole. Ei edes äitiyslomieni aikana. Siksi onkin koomista lukea tuota nurinaa siitä, miten suurperheelliset "tienaavat" lapsilla. Kyllä meillä leipä revitään ihan muualta kuin lapslisistä, lapslisät ovat aika pieni osa tulojamme :) Sitä, millaiset lähtökohdat lapsemme tässä perheessä saavat, en osaa sanoa. Aika näyttää. Kaikkihan me parasta lapsillemme tahdomme.


      • lopo

      • poisongirl1

        Noh noh!

        Nykymittakaavan mukaan meidän perhe on "suurperhe" meillä 4 lasta. Miehelläni on oma yritys ja minäkin käyn töissä eli aika lailla maksetaan kaikki viulut itse ei ole tarvinnut 12 vuoteen käydä missään sossun luukulla että silleen.


      • *'*
        poisongirl1 kirjoitti:

        Noh noh!

        Nykymittakaavan mukaan meidän perhe on "suurperhe" meillä 4 lasta. Miehelläni on oma yritys ja minäkin käyn töissä eli aika lailla maksetaan kaikki viulut itse ei ole tarvinnut 12 vuoteen käydä missään sossun luukulla että silleen.

        Ai että ihan silleen.


      • poisongirl1
        *'* kirjoitti:

        Ai että ihan silleen.

        Juu näillä mennään...


    • pientä rajaa
      • kärsimys

        Aika paljon maapallo kärsii myös sellaisten ihmisten takia, jotka eivät kunnioita muita ihmisiä...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe