Osaisiko joku tulkita?

just me

Viime aikoina ovat unet aika lailla häirinneet.
Taustatietona kerron että olen seurustellut onnellisesti reippaasti yli kaksi vuotta, parisuhdeongelmia ei ole ja olen kaikin puolin onnellinen ja yltiöpäisen rakastunut poikaystävääni. Joskus unissani (painajaisissa) kuitenkin yleensä esiintyy entinen ihastukseni monen vuoden takaa.
Tämän kys. henkilön kanssa en seurustellut, tapailin aina silloin tällöin kun hänelle sopi. Minä olin vielä pikkuteini ja varsin sinisilmäinen, olin todella ihastunut tähän "ns" pahaan poikaan jolla on varsin synkkä tausta. Kun aloin seurustelemaan nykyisen poikaystäväni kanssa, kävi tämä jätkä häiriköimässä, aivan kuin seurusteluni olisi ollut jonkinlainen kolaus.

Nykyään en tästä entisestä ihastuksestani välitä pätkääkään enkä ole nähnyt häntä pariin, kolmeen vuoteen kuin vilaukselta vähän aikaa sitten. Tällöin hän katsoi minua ja poikaystävääni varsin synkeästi. Heti tämän jälkeen näin painajaista jossa etsin hänet käsiini koska halusin puhua hänen kanssaan, mutta hänen ystävänsä varoittelivat minua. Sanoivat, että hän tahtoo vain tehdä pahaa. Unen aikana hän yritti moneen otteeseen raiskata minut, olin todella kauhuissani herätessäni.
Vastaavia, joskin lievempiä unia olen nähnyt aiemminkin. Niissä saatan kavahtaa hänen näkemistään jossain odottamattomassa tilanteessa ja hän hymyilee pirullisesti, pahat mielessään.

Minulla ei todellisuudessa ole mitään syytä pelätä häntä, joten voisiko joku yrittää tulkita mistä todella ahdistavat uneni hänestä tulevat?
Poikaystäväni ei unissani esiinny merkittävissä rooleissa, en ainakaan muista yhtäkään.
Johtuuko tämä siitä, että meillä menee kaiken kaikkiaan niin hyvin ettei minun tarvitse jatkaa parisuhteemme prosessointia unissani?
Ja liekö minulla entisestä ihastuksestani jonkinlaisia traumoja jotka alitajunta tuo uniini? Jos, niin niistä olisi mukava päästä irti.

2

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tolk

Vaikkei ole mitään syytä pelätä, silti pelkäät, etkä tietenkään voi sille mitään. Unet ovat sitä prosessointia jolla saat sen pelon pois.

• tolk

sanot omassa viestissäsi kaiken oleellisen etkä tarvitse muiden tulkintoja. Mutta eiks ookin niin että kun kirjottaa asian sen hahmottaa paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe