Onko kokemuksia työkokemuksessa tai osaamisessa liioittelussa? Tuntuu että se alkaa olla viimeinen vaihtoehto saada työtä. Eihän kokemusta saa jos ei töihin pääse ja sitten työnantajat valittelevat ettei ole tarpeeksi kokemusta.
Työkokemuksen väärentäminen
3
1544
Vastaukset
- gdfgd
Mikset hanki sitä kokemusta itse? Montaakin tietsikkahommaa voi harjotella vaikka kotona. Varsinkin semmosta mikä ei liity rauta -puoleen. Ja voihan sitä palvelimenkin laittaa ite pyörimään yms.
Esittelet sitten työhaastattelussa vaikka jonkun hienon tekemäsi softan joka pyörii omalla palvelimellasi. Kirjoja oppimiseen ei tarvitse sillä netti on tietoa pullollaan.
Ja kun työkokemus on tosiaan niin arvokasta niin kyllä sitä työkokemustakin saa jos sitä on valmis ottamaan ilmaiseksi. Vaikka töihin johonkin osuuskuntaan, kurssin työharjoitteluun, pajoille, vajoille....- Työnhakija
Muuten hyvä mutta mulla on 18 vuoden kotihomma ja harrastelu kokemus atk:sta pääsin erääsen firmaan haastetteluun ihan vaan näytetöiden perusteella mutta silti mulle ilmoitettiin tomitusjohtajan arvioinnin jälkeen että minulla ei ole tarpeeksi koulutusta ja työkokemusta :(
Okei.. eli siis IT-alan koulutus vaan hommaamaan ja site uudestaan :) - Mutinasta
Työnhakija kirjoitti:
Muuten hyvä mutta mulla on 18 vuoden kotihomma ja harrastelu kokemus atk:sta pääsin erääsen firmaan haastetteluun ihan vaan näytetöiden perusteella mutta silti mulle ilmoitettiin tomitusjohtajan arvioinnin jälkeen että minulla ei ole tarpeeksi koulutusta ja työkokemusta :(
Okei.. eli siis IT-alan koulutus vaan hommaamaan ja site uudestaan :)>Muuten hyvä mutta mulla on 18 vuoden kotihomma ja harrastelu kokemus atk:sta pääsin erääsen firmaan haastetteluun ihan vaan näytetöiden perusteella mutta silti mulle ilmoitettiin tomitusjohtajan arvioinnin jälkeen että minulla ei ole tarpeeksi koulutusta ja työkokemusta :(
No kun sinä tuskin olit kuitenkaan ainoa hakija siellä niin noista mutinoista on ihan mahdotonta päätellä, mistä oli kyse. Esim. usein ihmisen pärstästä ei tykätä, mutta koskaan sitä ei sanota, että otimme paremmalta panolta näyttävän.
Jos työnäytteet kelpasivat, mutta äijä ei, eikä ne työnäytteetkään enää haastattelun jälkeen, niin mistäköhän lienee jäänyt kiinni.
Kyllä minulla on sellainenkin tuttu, joka on ollut 20 vuotta töissä alalla, mutta ei se töitä osaa tehdä. Koheltaa vaan. Ajatus siitä, että työt jotenkin suunniteltaisiin ennen niiden tekemistä oli hänelle ihan outo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746