Miksi Jeesus ei paranna mua?

Hankala vaiva on

Mikä minussa on vikana kun Jeesus ei paranna vaikka olen uudesti syntynyt uskova ja uskon että Jeesukselle kaikki on mahdollista. Olen rukoillut että Jeesus parantaisi minun kiusallisen ja hankalan vaivani. Minulla on peräpukamat ja ne ovat todella hankalat ja kipeät olleet jo monta päivää. Nyt on kyllä uskoni kovasti koetuksella, kun mitään ei tapahdu. Voisitteko uskovat rukoilla puolestani, ihan tosissani pyydän. Uskon että mitä useampi uskova vilpittömästi rukoilee puolestani ja kanssani niin silloin Jeesus kuulee rukouksen paremmin.

132

1295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • body

      "Hankala vaiva on"

      Etkö voisi mennä lääkäriin, sillä ne on sitä varten.?

      Onko jokin syy jos et mene .?

      • Hankala vaiva on

        Haluan luottaa Jeesukseen. Minä uskon että Jeesus parantaa kun aika tulee, mutta nyt en meinaa jaksaa enää uskoa ja tahtoo uskoni hiipua kun Jeesus ei auta. Mutta yritän vielä rukoilla ja eritoten odotan jos ja kun joku rukoilee vilpittömästi puolestani niin silloin Jeesus varmasti parantaa minut.

        Jos menisin lääkäriin silloin en luottaisi Jeesukseen vaan lääkäriin. Minä uskoisin silloin lääkäriin enkä Jeesukseen. Ymmärrätkö?


      • body
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        Haluan luottaa Jeesukseen. Minä uskon että Jeesus parantaa kun aika tulee, mutta nyt en meinaa jaksaa enää uskoa ja tahtoo uskoni hiipua kun Jeesus ei auta. Mutta yritän vielä rukoilla ja eritoten odotan jos ja kun joku rukoilee vilpittömästi puolestani niin silloin Jeesus varmasti parantaa minut.

        Jos menisin lääkäriin silloin en luottaisi Jeesukseen vaan lääkäriin. Minä uskoisin silloin lääkäriin enkä Jeesukseen. Ymmärrätkö?

        Hankala vaiva on

        Sanoisin, jos vaivasi ei noilla salvoilla, voiteilla parane, älä ole niin ylpeä ettei voi käyttää niitä välineitä joita on, siis lääkäriä, sillä ne on myös sinua varten.

        Muuten ymmärrän asian hengelliseksi typeryydeksi..?

        Jos sinulla olisi esim. hammassärky, ei Jeesus sinun hampaitasi parantaisi, vaan hammaslääkäri.

        Se on noin yksinkertaista.


      • -topmumaja-
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        Haluan luottaa Jeesukseen. Minä uskon että Jeesus parantaa kun aika tulee, mutta nyt en meinaa jaksaa enää uskoa ja tahtoo uskoni hiipua kun Jeesus ei auta. Mutta yritän vielä rukoilla ja eritoten odotan jos ja kun joku rukoilee vilpittömästi puolestani niin silloin Jeesus varmasti parantaa minut.

        Jos menisin lääkäriin silloin en luottaisi Jeesukseen vaan lääkäriin. Minä uskoisin silloin lääkäriin enkä Jeesukseen. Ymmärrätkö?

        >>Jos menisin lääkäriin silloin en luottaisi Jeesukseen vaan lääkäriin. Minä uskoisin silloin lääkäriin enkä Jeesukseen. Ymmärrätkö?


      • Hankala vaiva on
        -topmumaja- kirjoitti:

        >>Jos menisin lääkäriin silloin en luottaisi Jeesukseen vaan lääkäriin. Minä uskoisin silloin lääkäriin enkä Jeesukseen. Ymmärrätkö?

        "Sano kuiten onko sinut saatu puhumalla tuollaiseen tilaan jonkun toimesta? "

        Raamattu sanoo että Jeesus on kantanut syntimme ja sairautemme ristillä. Minusta se merkitsee sitä, ettei uskovan tarvitse sairastaa jos on tarpeeksi uskova. Minä en sellainen sitten ole, kun joudun sairastamaan.

        Tälä palstallakin on puhuttu että Jeesus on parantanut kokouksissa ym. sairaita ja minä olen uskonut sen. Tahdon uskoa vieläkin. Vaikaata se kyllä alkaa olemaan rehellisesti sanottuna.


      • uttelias
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        "Sano kuiten onko sinut saatu puhumalla tuollaiseen tilaan jonkun toimesta? "

        Raamattu sanoo että Jeesus on kantanut syntimme ja sairautemme ristillä. Minusta se merkitsee sitä, ettei uskovan tarvitse sairastaa jos on tarpeeksi uskova. Minä en sellainen sitten ole, kun joudun sairastamaan.

        Tälä palstallakin on puhuttu että Jeesus on parantanut kokouksissa ym. sairaita ja minä olen uskonut sen. Tahdon uskoa vieläkin. Vaikaata se kyllä alkaa olemaan rehellisesti sanottuna.

        "Raamattu sanoo että Jeesus on kantanut syntimme ja sairautemme ristillä."

        Oliko Jeesuksella peräpukamia?


      • ohiko on vaiko

        Meitä on miljoonia joita Jeesus tai isä jumala ei paranna tai pelasta. Mikä vika meissä on kun koemme niin, ettei olla Jeesuksen tai Isä Jumalan pelastus tai parannuksen piiriin kuuluvia.


      • jaikal.fi
        ohiko on vaiko kirjoitti:

        Meitä on miljoonia joita Jeesus tai isä jumala ei paranna tai pelasta. Mikä vika meissä on kun koemme niin, ettei olla Jeesuksen tai Isä Jumalan pelastus tai parannuksen piiriin kuuluvia.

        Jos sinä tahdot mennä jonkun ihmisen juttusille saamaan häneltä jotakin arvokasta, sinun tulee mennä hänen luokseen ja koputtaa ovelle niin kauan että hän avaa oven ja että hän antaa sinulle sitä mitä sinä häneltä pyydät. Näin se on Jumalan kanssa. Täytyy mennä ovelle koputtelemaan ja anomaan. Kyllä sieltä tulee kun Jumalan tahdon mukaan pyytää. Ja varsinkin kun pelastusta on vailla ja sitä anelee ahkerasti niin kerran se paukahtaa niin että tuntuu ja ylistykselle ei sitten enää saa loppua.

        Jaa, että missäkö se ovi Jumalan luokse on? No, se on siinä missä sinä nyt istut tai seisot tai makaat. Se on myös sinun sängyn vieressä ja sängyssä. Se on siinä missä sinä polvistut Herran Jeesuksen Kristuksen eteen. Jeesus on ovi ja Hän on luonasi tässä ja nyt ja aina. Ovi pelastukseen ja Jumalan yhteyteen on siis sinun huoneessasi. Polvistu siinä missä olet ja pyydä Jeesukselta Kristukselta syntisi anteeksi. Pyydä Häntä tulemaan elämääsi Herraksesi ja Vapahtajaksesi. Anna sitten itsesi Hänelle ehdoitta. Luovuta koko elämäsi Jeesuksen käsiin.

        Jos todella tarkoitat näitä asioita ja pyydät näin, Hän kuulee ja sinä saat juuri sen mitä olet Häneltä anonut. Sinä saat syntisi anteeksi ja sinä saat pelastuksen Hänessä. Ja Jeesus Kristus saa sinut ja panee ilojuhlan pystyyn taivaassa Isän ja enkelten kanssa. Kun sinä olet näin antanut itsesi Jeesukselle Kristukselle ja Jeesus on saanut sinut, Hän voi parantaa sinut (omaisuutensa) silmänräpäyksessä tai muutamassa päivässä.

        Siunausta toivoo jaikal koko sydämestään.


      • panettelija
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        Haluan luottaa Jeesukseen. Minä uskon että Jeesus parantaa kun aika tulee, mutta nyt en meinaa jaksaa enää uskoa ja tahtoo uskoni hiipua kun Jeesus ei auta. Mutta yritän vielä rukoilla ja eritoten odotan jos ja kun joku rukoilee vilpittömästi puolestani niin silloin Jeesus varmasti parantaa minut.

        Jos menisin lääkäriin silloin en luottaisi Jeesukseen vaan lääkäriin. Minä uskoisin silloin lääkäriin enkä Jeesukseen. Ymmärrätkö?

        "Jos menisin lääkäriin silloin en luottaisi Jeesukseen vaan lääkäriin. Minä uskoisin silloin lääkäriin enkä Jeesukseen. Ymmärrätkö?"

        Mistä tai keneltä sinä kuulit Jeesuksesta? Luitko Jeesuksesta Raamatusta? Jos luit niin mitä Raamattu sanoo siitä miten sinun tulisi toimia?

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.4.html
        Jeesus vastasi hänelle: "On myös kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'"
        - Matteus 4:7

        Et siis saa laittaa Jumalaasi koetukselle. Laitat nyt hyvin selkeästi Jumalan koetukselle jos haluat nähdä parantaako Hän sinut kun odotat Hänen parantavan sinut.

        Jos uskot aidosti Jeesuksen parantavan sinut, et tarvitse muuta kuin uskon. Olet parantunut tällöin jo uskon voimasta. Jos uskot olevasi terve, olet terve.

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.9.html
        Jeesus kääntyi, näki naisen ja sanoi: "Ole rohkealla mielellä, tyttäreni, uskosi on parantanut sinut."
        - Matteus 9:22

        Tapahtukoon teille niin kuin uskotte
        - Matteus 9:29

        Jos uskosi ei tunnu riittävän, pyydä apua ihmisiltä sen sijaan että laittaisit Jumalan koetukselle.

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.7.html
        Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.
        - Matteus 7:7

        Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat.
        - Matteus 7:12

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.6.html
        Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin.
        - Matteus 6:33


    • aglius

      No kuules mene nytr vain ja kiitä JUmalaa että saat avun edes jotain kautta.

      Eikä sitä pukamien takia muutaman päivän päästä ole tarpeen lääkäriiin mennä yleensäkään.

      Hae apteekista iilman reseptiä hoitopakkaus niin se ratrkeaa sillä.

      • aglius

        Scheriproct toimii hyvin siinä vaikeassa vaivassa !


      • Hankala vaiva on
        aglius kirjoitti:

        Scheriproct toimii hyvin siinä vaikeassa vaivassa !

        Onko se sitten niin ettei Jeesukseen kannatakkaan luottaa? Eikö Jeesus parannakkaan ketään / mitään? Minä kun olen aina luottanut Jeesukseen että Hän auttaa ja parantaa.

        Nyt tähän asti tulleilla viesteillä alan yhä enemmän syrjäytyä uskossani Jeesukseen. Ei yhtään viestiä ole tukenani että Jeesus auttaisi minua. Haluaisin vielä uskoa Jumalan parantavaan ihmeeseen kohdallani. Mutta onko turhaa?

        Rakkaat uskon veljet ja sisaret missä ootte?


    • jaikal.fi

      Ymmärsinkö oikein että muutamien päivien vaivojen jälkeen olet heittämässä uskosi romukoppaan? Mihin sinun uskois perustuu? Mihin se on kiinnitetty.

      Oletko lukenut Raamatusta että jokaisen usko koetellaan? Oletko lukenut Raamatusta että Kristuksen kärsimykset tulevat runsaina meidän osallemme.
      Ei uskovan elämä ole pelkkää hallelujaakukkulalla elämistä. Jeesus itse kärsi suunnattomasti vaikka oli Jumalan pyhä ja Jumalan Poika. Paavali kärsi vaikka Jumala oli hänen kanssaan ja teki voimallisia tekoja niin että jopa kuolleita nousi ylös. Mutta Paavali kärsi vankeutta, vaivoja, ahdistuksi, nälkää, vainoja, syytöksiä syyttömästi ja ehkä sairauksia. Kaikki apostolit saivat kärsiä ja heidät tapettiiin uskonsa tähden, lukuunottamatta Johannesta.

      Ja me tämän ajan uskovat vaadimme Jumalalta kaikki. Mitä sinä olet antanut Jumalalle? Oletko antanut elämästäsi ja sydämestäsi ja ajastasi kymmenykset vai oletko antanut itsesi kokonaan ja ehdoitta niin että Jumala saa tehdä sinulla ja sinun kanssasi mitä Hän tahtoo? Ja sinä tyydyt siihen. "Minun armossani on sinulle kyllin" sanoi Jeesus eräälle miehelle joka rukoili että nämä ongelmat väistyvät. Mitä jos hän sanoo sen sinulle? Onko Jumalan armo halpaa sinulle vai pidätkö sen suurimpana ja kalleimpana lahjana josta kannattaa pitää kiinni vaikka mitä tapahtuu tai ei tapahdu? Paavali piti Jumalan armoa suurena ja kalliina lahjana.

      • Hankala vaiva on

        " Oletko lukenut Raamatusta että Kristuksen kärsimykset tulevat runsaina meidän osallemme.
        Ei uskovan elämä ole pelkkää hallelujaakukkulalla elämistä. "

        Nyt minun silmän avautuivat näkemään tosiasiat ja ymmärtämään että ei Jeesus oikeasti ketään paranna sairauksista. Mnä raukka kun olen uskonut että Jeesus parantaa sairaudet ja kaikki uskovan elämässä. Mutta kukaan ei voi Jumalalle antaa niin paljon että Hän parantaisi. Niin, ja mitä luulet Jumalan tarvitsevan? Itseni olen antanut kokonaan, mutta nyttemmin on uskoni alkanut hiipumaan kun apua ei ole tullut. Sinun viestisi perusteella ei tulekkaan ja siitä kiitän sinua jaikal että rehellisesti sanot ettei Jumalalta voi vaatia mitään. Minä olen uskonut että Jumalalta voi pyytää terveyttäkin, mutta olen ollut väärässä. (en ole vaatinut).

        Uskon nyt että meistä ihmisistä ei kukaan ole niin täydellinen että Jumala parantaisi ketään. Uskon nyt senkin että minulle on valehdeltu jonkun parantuneen rukouksen voimasta. Minä tiedän ja uskon sen, sen takia kun jaikal ei edes yrittänyt rukoilla puolestani, vaan alkoi heti haukkumaan minun uskoani. Minä olen ollut uskossa Herraan Jeesukseen yli 20 vuotta ja olen Helluntaiseurakunnan jäsen. Mutta se ei sitten riitä että uskon Jeesukseen.

        Mutta miksi täällä valehdellaan että Jeesus parantaa kun moni tässäkin ohjaa minua lääkäriin? Miksi?


      • jaikal.fi
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        " Oletko lukenut Raamatusta että Kristuksen kärsimykset tulevat runsaina meidän osallemme.
        Ei uskovan elämä ole pelkkää hallelujaakukkulalla elämistä. "

        Nyt minun silmän avautuivat näkemään tosiasiat ja ymmärtämään että ei Jeesus oikeasti ketään paranna sairauksista. Mnä raukka kun olen uskonut että Jeesus parantaa sairaudet ja kaikki uskovan elämässä. Mutta kukaan ei voi Jumalalle antaa niin paljon että Hän parantaisi. Niin, ja mitä luulet Jumalan tarvitsevan? Itseni olen antanut kokonaan, mutta nyttemmin on uskoni alkanut hiipumaan kun apua ei ole tullut. Sinun viestisi perusteella ei tulekkaan ja siitä kiitän sinua jaikal että rehellisesti sanot ettei Jumalalta voi vaatia mitään. Minä olen uskonut että Jumalalta voi pyytää terveyttäkin, mutta olen ollut väärässä. (en ole vaatinut).

        Uskon nyt että meistä ihmisistä ei kukaan ole niin täydellinen että Jumala parantaisi ketään. Uskon nyt senkin että minulle on valehdeltu jonkun parantuneen rukouksen voimasta. Minä tiedän ja uskon sen, sen takia kun jaikal ei edes yrittänyt rukoilla puolestani, vaan alkoi heti haukkumaan minun uskoani. Minä olen ollut uskossa Herraan Jeesukseen yli 20 vuotta ja olen Helluntaiseurakunnan jäsen. Mutta se ei sitten riitä että uskon Jeesukseen.

        Mutta miksi täällä valehdellaan että Jeesus parantaa kun moni tässäkin ohjaa minua lääkäriin? Miksi?

        Et ole ollut etkä ole uskossa Jeesukseen viestistäsi päätellen. Uskova ei kirjoita tuollaisia hyvökkääviä viestejä. Kirjoituksesi olikin provo niin kuin ensin ajattelinkin. Sitten kukaan ei menetä elävää uskoa yhden viestin tähden, niin että turha syyllistää minua. Jos niin olisi ja se sitten käänettäisiin toisin päin, olisi meillä helppo evankeliioida koko maailma. Eiku yksi viesti ja het kaikki lukijat olisivat uskossa.


      • jaikal.fi
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        " Oletko lukenut Raamatusta että Kristuksen kärsimykset tulevat runsaina meidän osallemme.
        Ei uskovan elämä ole pelkkää hallelujaakukkulalla elämistä. "

        Nyt minun silmän avautuivat näkemään tosiasiat ja ymmärtämään että ei Jeesus oikeasti ketään paranna sairauksista. Mnä raukka kun olen uskonut että Jeesus parantaa sairaudet ja kaikki uskovan elämässä. Mutta kukaan ei voi Jumalalle antaa niin paljon että Hän parantaisi. Niin, ja mitä luulet Jumalan tarvitsevan? Itseni olen antanut kokonaan, mutta nyttemmin on uskoni alkanut hiipumaan kun apua ei ole tullut. Sinun viestisi perusteella ei tulekkaan ja siitä kiitän sinua jaikal että rehellisesti sanot ettei Jumalalta voi vaatia mitään. Minä olen uskonut että Jumalalta voi pyytää terveyttäkin, mutta olen ollut väärässä. (en ole vaatinut).

        Uskon nyt että meistä ihmisistä ei kukaan ole niin täydellinen että Jumala parantaisi ketään. Uskon nyt senkin että minulle on valehdeltu jonkun parantuneen rukouksen voimasta. Minä tiedän ja uskon sen, sen takia kun jaikal ei edes yrittänyt rukoilla puolestani, vaan alkoi heti haukkumaan minun uskoani. Minä olen ollut uskossa Herraan Jeesukseen yli 20 vuotta ja olen Helluntaiseurakunnan jäsen. Mutta se ei sitten riitä että uskon Jeesukseen.

        Mutta miksi täällä valehdellaan että Jeesus parantaa kun moni tässäkin ohjaa minua lääkäriin? Miksi?

        >>>mutta nyttemmin on uskoni alkanut hiipumaan kun apua ei ole tullut. Sinun viestisi perusteella ei tulekkaan ja siitä kiitän sinua jaikal että rehellisesti sanot ettei Jumalalta voi vaatia mitään.


      • Hankala vaiva on
        jaikal.fi kirjoitti:

        Et ole ollut etkä ole uskossa Jeesukseen viestistäsi päätellen. Uskova ei kirjoita tuollaisia hyvökkääviä viestejä. Kirjoituksesi olikin provo niin kuin ensin ajattelinkin. Sitten kukaan ei menetä elävää uskoa yhden viestin tähden, niin että turha syyllistää minua. Jos niin olisi ja se sitten käänettäisiin toisin päin, olisi meillä helppo evankeliioida koko maailma. Eiku yksi viesti ja het kaikki lukijat olisivat uskossa.

        "Et ole ollut etkä ole uskossa Jeesukseen viestistäsi päätellen."

        Minä olen uskossa vaikka muuta väität. Sinä et ymmärrä kun pyydän apua eikä sitä täältä tule kenenkään toimesta ja kun vaivani on todella hankala, niin sitä alkaa paatumaan uskossa. Sinun on vaikea ymmärtää, ellei peräti mahdottomuus ymmärtää, kuinka hankalia peräpukamat ovat silloin kun ne ovat hankalat. Kyllä sitä tulee sitten kirjoitettua "kiukussa ja tuskassa" vähän ylilyöntinäkin. Ymmärräthän jaikal ettei viestisi ollut minulle mitenkään rohkaiseva. Minä olisin tarvinnut rohkaisua, en uskoni arvostelua kuten nytkin kokoajan teet. Sitenkö Jumala käskee sinun minulle kirjoittaa?


      • juhygf
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        " Oletko lukenut Raamatusta että Kristuksen kärsimykset tulevat runsaina meidän osallemme.
        Ei uskovan elämä ole pelkkää hallelujaakukkulalla elämistä. "

        Nyt minun silmän avautuivat näkemään tosiasiat ja ymmärtämään että ei Jeesus oikeasti ketään paranna sairauksista. Mnä raukka kun olen uskonut että Jeesus parantaa sairaudet ja kaikki uskovan elämässä. Mutta kukaan ei voi Jumalalle antaa niin paljon että Hän parantaisi. Niin, ja mitä luulet Jumalan tarvitsevan? Itseni olen antanut kokonaan, mutta nyttemmin on uskoni alkanut hiipumaan kun apua ei ole tullut. Sinun viestisi perusteella ei tulekkaan ja siitä kiitän sinua jaikal että rehellisesti sanot ettei Jumalalta voi vaatia mitään. Minä olen uskonut että Jumalalta voi pyytää terveyttäkin, mutta olen ollut väärässä. (en ole vaatinut).

        Uskon nyt että meistä ihmisistä ei kukaan ole niin täydellinen että Jumala parantaisi ketään. Uskon nyt senkin että minulle on valehdeltu jonkun parantuneen rukouksen voimasta. Minä tiedän ja uskon sen, sen takia kun jaikal ei edes yrittänyt rukoilla puolestani, vaan alkoi heti haukkumaan minun uskoani. Minä olen ollut uskossa Herraan Jeesukseen yli 20 vuotta ja olen Helluntaiseurakunnan jäsen. Mutta se ei sitten riitä että uskon Jeesukseen.

        Mutta miksi täällä valehdellaan että Jeesus parantaa kun moni tässäkin ohjaa minua lääkäriin? Miksi?

        " Oletko lukenut Raamatusta että Kristuksen kärsimykset tulevat runsaina meidän osallemme.

        Ei pukamat ole Kristuksen kärsimyksiä.


      • jaikal.fi
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        "Et ole ollut etkä ole uskossa Jeesukseen viestistäsi päätellen."

        Minä olen uskossa vaikka muuta väität. Sinä et ymmärrä kun pyydän apua eikä sitä täältä tule kenenkään toimesta ja kun vaivani on todella hankala, niin sitä alkaa paatumaan uskossa. Sinun on vaikea ymmärtää, ellei peräti mahdottomuus ymmärtää, kuinka hankalia peräpukamat ovat silloin kun ne ovat hankalat. Kyllä sitä tulee sitten kirjoitettua "kiukussa ja tuskassa" vähän ylilyöntinäkin. Ymmärräthän jaikal ettei viestisi ollut minulle mitenkään rohkaiseva. Minä olisin tarvinnut rohkaisua, en uskoni arvostelua kuten nytkin kokoajan teet. Sitenkö Jumala käskee sinun minulle kirjoittaa?

        >>>kun vaivani on todella hankala, niin sitä alkaa paatumaan uskossa


      • jaikal.fi
        jaikal.fi kirjoitti:

        >>>kun vaivani on todella hankala, niin sitä alkaa paatumaan uskossa

        Lue kirjoitukseni kärsimyksen salaisuudesta. Se on pinnallista mutta se perustuu Raamatun Sanaan ja osittain omakohtaisiin kokemuksiini. Niin opetuksellani on vähän lihaa luun päällä. http://www.jaikal.fi/113188797

        Jumala on opettanut minulle jotakin omien kokemusteni kautta. Tässä yksi esimerkki

        JUMALAN APU KÄRSIVILLE

        Raamattu kehottaa meitä kiittämään joka tilassa. Paavali ja Silas olivat Filippin vankilassa jalkapuussa selkä verille ruoskittuna. Kuitenkin he kiittelivät siellä Herraa. Ei heillä inhimillisesti ajatellen ollut varmaan mitään suurempaa kiitosfiilistä päällä. Mutta Paavali sanoi: "MINÄ TUNNEN HÄNET JOHON MINÄ USKON". ja "HÄN ON VOIMALLINEN". Hallelujaa!!!! Paavali tunsi Jeesuksen Kristuksen. Herran tunteminen antoi luottamusta ja kiitollista mieltä. Olemme tässä Herran asian tähden. Meidät on ruoskittu verille ja haavoja kirvelee ihan kauheasti. Meidät on pantu jalkapuuhun emmekä tiedä mitä meitä odottaa aamulla. Mutta me uskomme että Herra on VOIMALLINEN ja että Hän voi auttaa. Uskomme myös että: "Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi jotka Jumalaa rakastavat."

        Silloin Paavali ja Silas ylistelivät Herraa. Mitä tapahtui?
        Auttoiko Herra heitä? Voit lukea Apt 16:22-40.

        Minulla on joitakin omiakin kokemuksia kiitoksesta tuskan keskellä. Vaikkakaan näitä omia kärsimyksiäni ei voi verrata Paavalin ja Silaksen vankilavierailuun.

        Olin kerran seurakunnan kahvilassa kahvistelemassa muutamien uskovien seurakuntalaisten kanssa. Päätäni oli alkanut särkemään päivän aikana. Ensin särky oli lievä mutta nyt se alkoi voimistua. Viimein päätä särki niin voimakkaasti etten enää voinut istua ihmisten seurassa. Nousin ja kävelin vieressä olevaan suureen tyhjään kirkkosaliin. Nousin hitain raskain askelin niin korkealle parvekkeelle kuin vain pääsin. Katsoin hetken tyhjää kirkkosalia. Tunsin Pyhän Hengen läsnäolon ja Hänen rakkautensa tuskani keskellä. Herra tuntui olevan lähellä. Päänsärky oli nyt niin voimakas etten tiennyt miten päin olisin. En voinut istua, seistä, kävellä enkä maata. Oloni oli todella tuskainen. Mietin mitä tehdä. Minulla ei ollut särkylääkkeitä enkä ollut ottanut yhtään päänsärkypilleriä sen päivän aikana. Silloin muistiini tuli Jumalan Sana;

        "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut" (Room 8:28).

        Jotenkin ymmärsin että Pyhä Henki puhui minulle tämän Sanan kautta. "Me TIEDÄMME." Oli siis jotakin mitä minä nyt TIEDÄN. Siksi ajattelin että tämä päänsärky täytyy koitua minun parhaakseni koska Jumala sanoo niin. Ei kyllä tuntunut siltä, mutta uskoin Jumalan Sanan. Sain ajatuksiini heti perään toisen Raamatun Sanan:

        "Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa" (1 Tess 5:18).

        Tuntui todella oudolta ja järjenvastaiselta kiittää Jumalaa tässä tilassa ja tästä kärsimyksestäni. Päätin kuitenkin tehdä niin kuin Pyhä Henki kehottaa minua tekemään. Puhuin Jeesukselle hiljaisella kuiskaavalla äänellä. En voinut puhua normaalisti koska pää oli halkeamassa. Siltä se ainakin tuntui. Jokainen kuiskauskin tuotti tuskaa. Sanoin Jeesukselle tuskin kuuluvalla äänellä: "Minä uskon sinun Sanan kun sanot minulle että tämä päänsärky koituu minun parhaakseni sillä, minä rakastan Sinua. Uskon myös että minun tulee kiittää Sinua tästä päänsärystäkin. Siksi minä teen nyt niin kuin Sinä sanot." Sitten kiitin Jeesusta siitä että tämä päänsärky koituu minun parhaakseni. Kiitin Jeesusta siitä tuskasta jota tunnen juuri nyt. Pää tuntui halkeavan. Kuitenkin kiitin Jeesusta.

        Sitten lisäsin tuohon kiitokseen pyynnön. Sanoin Herralle: "Mutta, koska minä en kestä tätä päänsärkyä eikä minulla ole särkylääkkeitä niin, ota pois tämä tuska." Silloin tuo päänsärky alkoi lähtemään. Se haihtui muutaman minuutin aikana täysin. Hetken kuluttua kävelin alas parvekkeelta ilman pienintäkään särkyä päässäni. Ihmettelin Herran armotekoa ja iloitsin siitä.

        "Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!" (2 Kor 2:14).

        "Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään," (2 Piet 1:2-3).

        Tämä teksti on yksi todistus kotisivultani http://www.jaikal.fi/113188789


      • Hankala vaiva on
        jaikal.fi kirjoitti:

        Lue kirjoitukseni kärsimyksen salaisuudesta. Se on pinnallista mutta se perustuu Raamatun Sanaan ja osittain omakohtaisiin kokemuksiini. Niin opetuksellani on vähän lihaa luun päällä. http://www.jaikal.fi/113188797

        Jumala on opettanut minulle jotakin omien kokemusteni kautta. Tässä yksi esimerkki

        JUMALAN APU KÄRSIVILLE

        Raamattu kehottaa meitä kiittämään joka tilassa. Paavali ja Silas olivat Filippin vankilassa jalkapuussa selkä verille ruoskittuna. Kuitenkin he kiittelivät siellä Herraa. Ei heillä inhimillisesti ajatellen ollut varmaan mitään suurempaa kiitosfiilistä päällä. Mutta Paavali sanoi: "MINÄ TUNNEN HÄNET JOHON MINÄ USKON". ja "HÄN ON VOIMALLINEN". Hallelujaa!!!! Paavali tunsi Jeesuksen Kristuksen. Herran tunteminen antoi luottamusta ja kiitollista mieltä. Olemme tässä Herran asian tähden. Meidät on ruoskittu verille ja haavoja kirvelee ihan kauheasti. Meidät on pantu jalkapuuhun emmekä tiedä mitä meitä odottaa aamulla. Mutta me uskomme että Herra on VOIMALLINEN ja että Hän voi auttaa. Uskomme myös että: "Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi jotka Jumalaa rakastavat."

        Silloin Paavali ja Silas ylistelivät Herraa. Mitä tapahtui?
        Auttoiko Herra heitä? Voit lukea Apt 16:22-40.

        Minulla on joitakin omiakin kokemuksia kiitoksesta tuskan keskellä. Vaikkakaan näitä omia kärsimyksiäni ei voi verrata Paavalin ja Silaksen vankilavierailuun.

        Olin kerran seurakunnan kahvilassa kahvistelemassa muutamien uskovien seurakuntalaisten kanssa. Päätäni oli alkanut särkemään päivän aikana. Ensin särky oli lievä mutta nyt se alkoi voimistua. Viimein päätä särki niin voimakkaasti etten enää voinut istua ihmisten seurassa. Nousin ja kävelin vieressä olevaan suureen tyhjään kirkkosaliin. Nousin hitain raskain askelin niin korkealle parvekkeelle kuin vain pääsin. Katsoin hetken tyhjää kirkkosalia. Tunsin Pyhän Hengen läsnäolon ja Hänen rakkautensa tuskani keskellä. Herra tuntui olevan lähellä. Päänsärky oli nyt niin voimakas etten tiennyt miten päin olisin. En voinut istua, seistä, kävellä enkä maata. Oloni oli todella tuskainen. Mietin mitä tehdä. Minulla ei ollut särkylääkkeitä enkä ollut ottanut yhtään päänsärkypilleriä sen päivän aikana. Silloin muistiini tuli Jumalan Sana;

        "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut" (Room 8:28).

        Jotenkin ymmärsin että Pyhä Henki puhui minulle tämän Sanan kautta. "Me TIEDÄMME." Oli siis jotakin mitä minä nyt TIEDÄN. Siksi ajattelin että tämä päänsärky täytyy koitua minun parhaakseni koska Jumala sanoo niin. Ei kyllä tuntunut siltä, mutta uskoin Jumalan Sanan. Sain ajatuksiini heti perään toisen Raamatun Sanan:

        "Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa" (1 Tess 5:18).

        Tuntui todella oudolta ja järjenvastaiselta kiittää Jumalaa tässä tilassa ja tästä kärsimyksestäni. Päätin kuitenkin tehdä niin kuin Pyhä Henki kehottaa minua tekemään. Puhuin Jeesukselle hiljaisella kuiskaavalla äänellä. En voinut puhua normaalisti koska pää oli halkeamassa. Siltä se ainakin tuntui. Jokainen kuiskauskin tuotti tuskaa. Sanoin Jeesukselle tuskin kuuluvalla äänellä: "Minä uskon sinun Sanan kun sanot minulle että tämä päänsärky koituu minun parhaakseni sillä, minä rakastan Sinua. Uskon myös että minun tulee kiittää Sinua tästä päänsärystäkin. Siksi minä teen nyt niin kuin Sinä sanot." Sitten kiitin Jeesusta siitä että tämä päänsärky koituu minun parhaakseni. Kiitin Jeesusta siitä tuskasta jota tunnen juuri nyt. Pää tuntui halkeavan. Kuitenkin kiitin Jeesusta.

        Sitten lisäsin tuohon kiitokseen pyynnön. Sanoin Herralle: "Mutta, koska minä en kestä tätä päänsärkyä eikä minulla ole särkylääkkeitä niin, ota pois tämä tuska." Silloin tuo päänsärky alkoi lähtemään. Se haihtui muutaman minuutin aikana täysin. Hetken kuluttua kävelin alas parvekkeelta ilman pienintäkään särkyä päässäni. Ihmettelin Herran armotekoa ja iloitsin siitä.

        "Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!" (2 Kor 2:14).

        "Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään," (2 Piet 1:2-3).

        Tämä teksti on yksi todistus kotisivultani http://www.jaikal.fi/113188789

        Sain tästä viestistäsi nyt kaipaamaani rohkaisua ja kiitän siitä sinua jaikal! Tiesin että Jumala ei puhunut edelisten viestiesi kautta minulle vaan ne tulivat sinun omasta päästäsi ja ajatuksistasi. Minä pyytäisin seurakuntani vanhempia rukoilemaan puolestani, mutta kun he kysyisivät kuitenkin että mikä minua vaivaa ja ymmärrät varmaan että ei ole hellppoa kertoa niille tästä ongelmastani. Täällä se on helppoa sanoo nimimerkin takaa. Ymmäräthän?

        Minä olen väärä henkilö neuvomaan sinua jaikal, mutta sanon sen että jos toisten kirjoitat minun kaltaiselle ihmiselle, niin ole varovainen miten kirjoitat. Sinun tulee kysyä ensin Jumalalta neuvoo miten tulee kirjoittaa ja kirjoittaa sitten vasta. Uskova ei saisi koskaan apua pyytävälle kirjoittaa omia ajatuksia, vaan kysyy Jumalan tahtoa ensin. Sinä kirjoitit minulle omia ajatuksiasi ensin ja minä otin siitä itseeni kun et kirjoittanu lohduttavasti ja opettavasti vaan haukuit ja arvostelit uskoani. Minä tiedän että en olisi saanut "suuttua" sellainen ei kuulu uskovalle, mutta kun olen heikko.

        Tästä viestistä minä olen saanut oppia ja lohdutusta, vaikka pukamat vieläkin vaivaavat, mutta nyt yritän jaksaa kun voin luottaa Jeesukseen että Hän tietää minun kärsivän. Uskoin jo, ettei Jeesus edes kuule eikä tiedä minusta mitään.

        Minä en ole mikään provo, vaika niinkin jo väitit. Minä vain en osaa paremmin kirjoittaa, en ehkä ymmärrettävästikkään mutta tosissani olen.


      • jaikal.fi
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        Sain tästä viestistäsi nyt kaipaamaani rohkaisua ja kiitän siitä sinua jaikal! Tiesin että Jumala ei puhunut edelisten viestiesi kautta minulle vaan ne tulivat sinun omasta päästäsi ja ajatuksistasi. Minä pyytäisin seurakuntani vanhempia rukoilemaan puolestani, mutta kun he kysyisivät kuitenkin että mikä minua vaivaa ja ymmärrät varmaan että ei ole hellppoa kertoa niille tästä ongelmastani. Täällä se on helppoa sanoo nimimerkin takaa. Ymmäräthän?

        Minä olen väärä henkilö neuvomaan sinua jaikal, mutta sanon sen että jos toisten kirjoitat minun kaltaiselle ihmiselle, niin ole varovainen miten kirjoitat. Sinun tulee kysyä ensin Jumalalta neuvoo miten tulee kirjoittaa ja kirjoittaa sitten vasta. Uskova ei saisi koskaan apua pyytävälle kirjoittaa omia ajatuksia, vaan kysyy Jumalan tahtoa ensin. Sinä kirjoitit minulle omia ajatuksiasi ensin ja minä otin siitä itseeni kun et kirjoittanu lohduttavasti ja opettavasti vaan haukuit ja arvostelit uskoani. Minä tiedän että en olisi saanut "suuttua" sellainen ei kuulu uskovalle, mutta kun olen heikko.

        Tästä viestistä minä olen saanut oppia ja lohdutusta, vaikka pukamat vieläkin vaivaavat, mutta nyt yritän jaksaa kun voin luottaa Jeesukseen että Hän tietää minun kärsivän. Uskoin jo, ettei Jeesus edes kuule eikä tiedä minusta mitään.

        Minä en ole mikään provo, vaika niinkin jo väitit. Minä vain en osaa paremmin kirjoittaa, en ehkä ymmärrettävästikkään mutta tosissani olen.

        Minä vastasin sinulle ensimmäisessä viestissäni asiallisesti sen perusteella mitä itse olit kirjoittanut aloituksessa. Sinä vastasi viestiini vihaisen hyökkäävsti (niin kuin uskovan ei tule vastata). Niin metsä vastaa kuin sinne huuudetaan. Uskovan tulee kirjoittaa Jumalaa kunnioittavasti. Uskosta osattomat ja pilkkaajat pitävät huolen siitä pilkkapuolesta.


      • Hankala vaiva on
        jaikal.fi kirjoitti:

        Minä vastasin sinulle ensimmäisessä viestissäni asiallisesti sen perusteella mitä itse olit kirjoittanut aloituksessa. Sinä vastasi viestiini vihaisen hyökkäävsti (niin kuin uskovan ei tule vastata). Niin metsä vastaa kuin sinne huuudetaan. Uskovan tulee kirjoittaa Jumalaa kunnioittavasti. Uskosta osattomat ja pilkkaajat pitävät huolen siitä pilkkapuolesta.

        "Niin metsä vastaa kuin sinne huuudetaan."

        Minulle on opetettu ettei pahalla saa pahaa kylvää, mutta nyt opin jälleen uutta. Eli jos joku lyö minua minäkin saan lyödä takaisin.

        Jeesus kyllä käskee kääntämään toisenkin posken. Nyt jaikal näyttää siltä että sinä et ole uskossa kun neuvot väärin mitä Raamattu opettaa. Väitätkö sinä jaikal että kirjoitit jälleen Raamatun mukaisesti "Niin metsä vastaa kuin sinne huuudetaan."

        Minun Jumalani ei käske noin kirjoittaa apua pyytävälle! Missä on sinun rakkautesi toista uskovaa kohtaan? Vai onko sitä?

        Minä olen tavallinen "riviuskova" helluntaiseurakunnassa, mutta olen ymmärtäny et sä olet evankelista tai saarnaaja. Sinulla on Raamatun mukaan suuri vastuu siitä mitä opetat ja kirjoitat täällä. Miksi poikkeat Raamatun opista ja lyöt lyötyä vaikka pitäisi kääntää toinen poski? Miksi kostat pahan pahalla?

        Jos minä teen sinulle pahaa, niin tämän viestisi perusteella sinullakin on oikeus tehdä minulle pahaa. Ei kuule jaikal Raamattu opeta tuolla tavoin. Sinun tulee nöyrtyä Jumalan edessä jos haluat pelstua. Sinä sen itse päätät, minä vaan neuvon sua ko nyt olen huomannut että sinä olet hakoteillä uskosi kanssa. Olet opettanut aika hyvin Raamattua ja tunnet Raamatun mutta nyt olet poikennut pois Raamatusta. Tee parannus! Parannusta minunkin tulee tehdä, mutta ei tässä nyt näin pitäny käydä kuin kävi. Minä pyydän apua ja neuvoa sekä lohdutusta ja sitten kuitenkin joudunkin neuvomaan sua. Mutta tämä oli varmaan Jumalan tahto, että minun tulee sua neuvoa ja huomauttaa. Rakkaudella sinua nuhtelen jaikal.


      • jaikal.fi
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        "Niin metsä vastaa kuin sinne huuudetaan."

        Minulle on opetettu ettei pahalla saa pahaa kylvää, mutta nyt opin jälleen uutta. Eli jos joku lyö minua minäkin saan lyödä takaisin.

        Jeesus kyllä käskee kääntämään toisenkin posken. Nyt jaikal näyttää siltä että sinä et ole uskossa kun neuvot väärin mitä Raamattu opettaa. Väitätkö sinä jaikal että kirjoitit jälleen Raamatun mukaisesti "Niin metsä vastaa kuin sinne huuudetaan."

        Minun Jumalani ei käske noin kirjoittaa apua pyytävälle! Missä on sinun rakkautesi toista uskovaa kohtaan? Vai onko sitä?

        Minä olen tavallinen "riviuskova" helluntaiseurakunnassa, mutta olen ymmärtäny et sä olet evankelista tai saarnaaja. Sinulla on Raamatun mukaan suuri vastuu siitä mitä opetat ja kirjoitat täällä. Miksi poikkeat Raamatun opista ja lyöt lyötyä vaikka pitäisi kääntää toinen poski? Miksi kostat pahan pahalla?

        Jos minä teen sinulle pahaa, niin tämän viestisi perusteella sinullakin on oikeus tehdä minulle pahaa. Ei kuule jaikal Raamattu opeta tuolla tavoin. Sinun tulee nöyrtyä Jumalan edessä jos haluat pelstua. Sinä sen itse päätät, minä vaan neuvon sua ko nyt olen huomannut että sinä olet hakoteillä uskosi kanssa. Olet opettanut aika hyvin Raamattua ja tunnet Raamatun mutta nyt olet poikennut pois Raamatusta. Tee parannus! Parannusta minunkin tulee tehdä, mutta ei tässä nyt näin pitäny käydä kuin kävi. Minä pyydän apua ja neuvoa sekä lohdutusta ja sitten kuitenkin joudunkin neuvomaan sua. Mutta tämä oli varmaan Jumalan tahto, että minun tulee sua neuvoa ja huomauttaa. Rakkaudella sinua nuhtelen jaikal.

        >>>Minulle on opetettu ettei pahalla saa pahaa kylvää, mutta nyt opin jälleen uutta. Eli jos joku lyö minua minäkin saan lyödä takaisin.>Minun Jumalani ei käske noin kirjoittaa apua pyytävälle! Missä on sinun rakkautesi toista uskovaa kohtaan? Vai onko sitä?


      • Pakstori
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        " Oletko lukenut Raamatusta että Kristuksen kärsimykset tulevat runsaina meidän osallemme.
        Ei uskovan elämä ole pelkkää hallelujaakukkulalla elämistä. "

        Nyt minun silmän avautuivat näkemään tosiasiat ja ymmärtämään että ei Jeesus oikeasti ketään paranna sairauksista. Mnä raukka kun olen uskonut että Jeesus parantaa sairaudet ja kaikki uskovan elämässä. Mutta kukaan ei voi Jumalalle antaa niin paljon että Hän parantaisi. Niin, ja mitä luulet Jumalan tarvitsevan? Itseni olen antanut kokonaan, mutta nyttemmin on uskoni alkanut hiipumaan kun apua ei ole tullut. Sinun viestisi perusteella ei tulekkaan ja siitä kiitän sinua jaikal että rehellisesti sanot ettei Jumalalta voi vaatia mitään. Minä olen uskonut että Jumalalta voi pyytää terveyttäkin, mutta olen ollut väärässä. (en ole vaatinut).

        Uskon nyt että meistä ihmisistä ei kukaan ole niin täydellinen että Jumala parantaisi ketään. Uskon nyt senkin että minulle on valehdeltu jonkun parantuneen rukouksen voimasta. Minä tiedän ja uskon sen, sen takia kun jaikal ei edes yrittänyt rukoilla puolestani, vaan alkoi heti haukkumaan minun uskoani. Minä olen ollut uskossa Herraan Jeesukseen yli 20 vuotta ja olen Helluntaiseurakunnan jäsen. Mutta se ei sitten riitä että uskon Jeesukseen.

        Mutta miksi täällä valehdellaan että Jeesus parantaa kun moni tässäkin ohjaa minua lääkäriin? Miksi?

        Nyt minun silmän avautuivat näkemään tosiasiat ja ymmärtämään että ei Jeesus oikeasti ketään paranna sairauksista. Mnä raukka kun olen uskonut että Jeesus parantaa sairaudet ja kaikki uskovan elämässä. Mutta kukaan ei voi Jumalalle antaa niin paljon että Hän parantaisi.

        Emme me voi antaa Jumalalle, vaan Jumala antaa meille! Sinulla on väärä suunta ajattelussasi...(Tai minuila?) Jumala voi parantaa ihmisiä, ja kaiken aikaa on parantuvia terveenä pysyviä ihmisiä, mutta eivät he siitä kiitä Jumalaa.... Ei meidän tarvitse Jumalalle mitään antaa, hän parantaisi meidät joka tapauksessa, paitsi siinä tapauksessa, että antaisimme kunnian omalle minällemme parantamisesta, siksi Jeesuksen uskotaan, että hän aina lopulta antaisi kunnian Isälleen. Jos pystymme tekemään samoin, ja antamaan HETI kunnian Jumalalle, emme eksyisi, mutta emme tiedä mikä on se sana, ja nimi, joka on ISÄMME, se on traagista, ei Jumala ole veilä ilmoittanut meille kuka hän on jo millainen hän on.... Mutta uskokaa, että JUMALA sana menee oikeaan osoitteeseen, kyllä Taivaan Henkivallat sen sanan tunnustavat, ja vapisevat Jumisevien alojensa edessä, kun ovat isekin niitä...
        Emme saa minällemme mitään kunniaa, ennenkuin olemme oppineet jotain muilta....


      • Hän on Järjestys.
        Pakstori kirjoitti:

        Nyt minun silmän avautuivat näkemään tosiasiat ja ymmärtämään että ei Jeesus oikeasti ketään paranna sairauksista. Mnä raukka kun olen uskonut että Jeesus parantaa sairaudet ja kaikki uskovan elämässä. Mutta kukaan ei voi Jumalalle antaa niin paljon että Hän parantaisi.

        Emme me voi antaa Jumalalle, vaan Jumala antaa meille! Sinulla on väärä suunta ajattelussasi...(Tai minuila?) Jumala voi parantaa ihmisiä, ja kaiken aikaa on parantuvia terveenä pysyviä ihmisiä, mutta eivät he siitä kiitä Jumalaa.... Ei meidän tarvitse Jumalalle mitään antaa, hän parantaisi meidät joka tapauksessa, paitsi siinä tapauksessa, että antaisimme kunnian omalle minällemme parantamisesta, siksi Jeesuksen uskotaan, että hän aina lopulta antaisi kunnian Isälleen. Jos pystymme tekemään samoin, ja antamaan HETI kunnian Jumalalle, emme eksyisi, mutta emme tiedä mikä on se sana, ja nimi, joka on ISÄMME, se on traagista, ei Jumala ole veilä ilmoittanut meille kuka hän on jo millainen hän on.... Mutta uskokaa, että JUMALA sana menee oikeaan osoitteeseen, kyllä Taivaan Henkivallat sen sanan tunnustavat, ja vapisevat Jumisevien alojensa edessä, kun ovat isekin niitä...
        Emme saa minällemme mitään kunniaa, ennenkuin olemme oppineet jotain muilta....

        Nyt minun silmän avautuivat näkemään tosiasiat ja ymmärtämään että ei Jeesus oikeasti ketään paranna sairauksista. Mnä raukka kun olen uskonut että Jeesus parantaa sairaudet ja kaikki uskovan elämässä. Mutta kukaan ei voi Jumalalle antaa niin paljon että Hän parantaisi.

        Olet hieman tietämätön Jeesus nimen kunniasta Suomen Kielessä...
        JärjEsTElee SatUnnaiSuutta... On hyvin vaikea tietää muuta rakennetta ja luomisteoriaa maailmankaikkeuden asioille kuin tuo... Oma toinen nimeni Veikko-Veikkaus, on melkein sama merkitys, mutt ilman Tapani-Veljeäni olisin vain Valehtelija, Antero on Isäni.... Ilmoitin meidän toiset nimemme....
        Jos jossain on liikaa kaaosta, tulee pahoja sairauksia, palaa Jeesuksen tykö ja pyydä häntä järjestämään ajatuksiasi uuteen uskoon....


    • aglius

      Ei tuollaiset asiat saa merkitä yhtään mitään uskoon, sehän on rakkaussuhde, eikä mikään hyöty/kauppasuhde, jos sinä, niin sitten minä, ei niin.

      moni uskova sairastaa jotain koko ikänsä jopa, tai ei ole edes terveeksi syntynytkään, ja silti on vahva uskossaan.

      Ryhtiä vaan ja todellista katseen nostamista uskon alkajaan, Jeesukseen Kristukseen, niin siitä vaivatkin menevät oikeaan suhteeseen kokonaisuuden kanssa.
      Puoli suomea on sairastunut pukamia jossain vaiheessa, eikä siitä kenenkään usko ole mihinkään liikahtanut, paitsi vahvistunut ehkä.

    • 29

      Katinkontit sun pers'reikääs mikään vaivaa.

      • Noin on

        Olen lukenut, että Nokia Mission tilaisuudes on paranutnut sellaisetkin jotka eivät ole uskossakaan. Mutta siellä onkin ollut Markku Koivisto silloin. Sun tarttisi ottaa yhteys Markku Koivistoon, niin hän rukoilisi sinut terveeksi sillä Jumala kuulee häntä.

        Ei täällä palstalla ole ketään jonka kautta Jumala toimii.


      • Aloitus on provo!
        Noin on kirjoitti:

        Olen lukenut, että Nokia Mission tilaisuudes on paranutnut sellaisetkin jotka eivät ole uskossakaan. Mutta siellä onkin ollut Markku Koivisto silloin. Sun tarttisi ottaa yhteys Markku Koivistoon, niin hän rukoilisi sinut terveeksi sillä Jumala kuulee häntä.

        Ei täällä palstalla ole ketään jonka kautta Jumala toimii.

        Juu, Koivisto on erikoistunu persreikiin. :D


    • eatbred

      Kyllä hän parantaa kaikki uudestisyntyneet, mutta niiden uuden luomusten maallisen majan parantamisen saattaa jättää puolitiehen tai ainakin vajavaiseksi? Niin näyttää minunkin telttamajalleni käyvän. "Siinä sielu on sen miehen, jonka työt jää puolitiehen,. . .

      2. Korinttolaiskirje 5
      1 "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."

    • RukoillenEteenpäin

      Matteus juutalaisena kirjoitti juutalaisille, osoittaen että Jeesus Kristus on Jumalan lupaama Messias Israelille. Matteus kirjoitti kauan enne ristin tapahtumaa "..että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme."..". Osoittaen että tunnusteotkin osoittavat Hänen olevan Messias josta jo profeetta Jesaja on puhunut.

      Kontekstissä ei kerrota mitään että "synnit ja sairaudet kannettiin samalla kertaa. Väärin ymmärrettynä , selitettynä "Matt.4:14." kohdan mukaan syntinsä anteeksi saanut uskova ei saisi sairastaakaan, koska nekin olisi kannettu samalla kun synnitkin. Kuitenkin UT:ssa kerrotaan uskovien ihmisten sairauksista.
      Jumalaa voi rukoilla parantamaan Jeesuksen Kristuksen NImessä sairaan, mutta tulee huomioida että sen tulisi tapahtua "tapahtukoon Sinun tahtosi " mukaisesti. Sairaus ei kadota, synti kadottaa. Sairas voi olla hyvinkin "palava" uskossaan , vieläpä "terveille" rohkaisuksi ja lohdutukseksi.Tärkein asia on olla elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen oli sitten sairastava tai terve.

      Huomioi Matteuksen kirjoitus tyyli "että kävisi toteen..", jolla hän pyrkii osoittamaan Jeesusken olevan Jumalan lupaama Messias:

      "Että kävisi toteen..."
      Matt.1:22."..Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme..."
      Matt.2:15 ".. Ja hän oli siellä Herodeksen kuolemaan asti; että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: "Egyptistä minä kutsuin poikani.".."
      Matt.2:23."..Ja sinne tultuaan hän asettui asumaan kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret; että kävisi toteen, mikä profeettain kautta on puhuttu: "Hän on kutsuttava Nasaretilaiseksi.".."
      Matt.4:14."..että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Sebulonin maa ja Naftalin maa, meren tie, Jordanin tuonpuoleinen maa, pakanain Galilea - kansa, joka pimeydessä istui, näki suuren valkeuden, ja jotka istuivat kuoleman maassa ja varjossa, niille koitti valkeus.".."
      Matt.8:17."..Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua. Ja hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat hän paransi; että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme.".."
      Matt.12:17.".. että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille. Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla. Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon. Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa.".."
      Matt.13:34. "..Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään; että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: "Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti.".."
      Matt.21:4. "..Mutta tämä tapahtui, että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: "Sanokaa tytär Siionille: 'Katso, sinun kuninkaasi tulee sinulle hiljaisena ja ratsastaen aasilla, ikeenalaisen aasin varsalla.'".."
      Matt.26:53. "..Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä? Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?".."
      Matt.26:56.".. Mutta tämä kaikki on tapahtunut, että profeettain kirjoitukset kävisivät toteen." Silloin kaikki opetuslapset jättivät hänet ja pakenivat..."

    • -että näin-

      En rukoile puolestasi ja tiedät kyllä miksi en.

    • Leseet kans

      Syö kuitua.

      Muutenkin suolesi toiminta viittaa siihen, mitä syöt.

      Luulisi menevän ohi.

    • trol

      voihan peräpukamat

    • jaikal.fi

      Minä pyydän anteeksi erehdystäni kun luulin sinua provoksi ja kirjoitin sinulle sinua loukkaavalla tavalla. Täällä on niin monenlaista pilkkakirjoitusta ja provoa että on joskus vaikea erottaa aitoa vilpittömässä mielessä kirjoitettua kirjoitusta provosta. Sinun ilmoittama vaiva sekä hyvin lyhyt aika jota olet vaivaa kokenut ja toteamuksesi että usko menee kun Jumala ei auta sai minut päättelemään että kyseessä on provo eikä aito avun pyyntö. Yritin vastata asiallisesti. Vastauksesi viestiini sai minut ajattelemaan että kyseessä todellakin on provo.

      Mutta näyttää siltä että olen erehtynyt ja myönnän erheeni. Siksi myös pyydän sinulta anteeksi väärää suhtautumistani vilpittömään kirjoitukseesi ja avun pyyntöösi. Anna anteeksi erheeni ja virheeni! Minä olen jo antanut sinulle anteeksi mitä olet minulle kirjoittanut mikäli siinä on jotakin anteeksi antamista.

      • Clear

        "Hankala vaiva on" on varmaan jo höyhensaarilla, mutta sinä Jaikal teit miehen teon, ole siis Herrassa Jeesuksessa vapaa osaltasi, Sinetti siis tähän, saat varmaan viimeistään aamulla erheesi kohteelta anteeksi annon!


      • Hankala vaiva on

        "Anna anteeksi erheeni ja virheeni! "

        Jaikal, saat anteeksi ja anteeksi olin jo antanutkin ennekuin pyysitkään. Minulla on se vika, kun olen herkkä luonteeltani ja sanoisinko myöskin äkkipikainen luonne. Se ei oikein uskovalle sovi, mutta kun en ole päässyt siitä eroon, niin minkäs sille voi.

        Se on niin, kun oikein on vaikeata nuo pukamat, niin se vaikuttaa koko ihmiseen niin että helposti hermostuu ja ärtyy pukamien lisäksi. Sellainen henkilö jolla ei kyseistä vaivaa ole, ei voi tietää mitä se on. Siitä on leikki kaukana ja apua pyytävä orottaa juuri sitä mitä pyytää ja kun toinen vastaa siten miten ei missään nimessä halua toisen vastaavan niin siinä käy kuten minulle kävi. Vastaukseni sinulle olivat mielialani mukaisia.

        Minä kun pyysin rukousapua vaivaani, mutta sitähän minä en saanut. Minulle on opetettu että uskova voi ja tulee rukoilla apua pyytävän puolesta.Sinulla vain taitaa olla siitä eri näkemys kuin minua on opetettu ymmärtämään tuokin asia. Mutta kun en kehtaa mennä vaivaani esittämään seurakunnan vanhimmille, niin luulin että saman asian ajaa täällä olevat vanhemmat seurakunnan työntekijät. Mutta voi olla että olen väärässä? Minua ei ole kukaan opettanut siitä, ettei se rukouspyyntö toimi netinkautta ja täällä palstalla. Minä olen luullut sen toimivan täälläkin. En ole huomannut kenenkään uskovan rukoilevan puolestani, joten jätän tämän nyt Herran haltuun ilman maalista apua rukouksien suhteen.

        Anteeksi kaikilta pyydän että häiritsin, vaikka ei ollut tarkoitus häiritä. Vilpitön oli tarkoitus mulla ja sen Jumalani tietää. En ole katkera teille kenellekkään.


      • asiastakyse
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        "Anna anteeksi erheeni ja virheeni! "

        Jaikal, saat anteeksi ja anteeksi olin jo antanutkin ennekuin pyysitkään. Minulla on se vika, kun olen herkkä luonteeltani ja sanoisinko myöskin äkkipikainen luonne. Se ei oikein uskovalle sovi, mutta kun en ole päässyt siitä eroon, niin minkäs sille voi.

        Se on niin, kun oikein on vaikeata nuo pukamat, niin se vaikuttaa koko ihmiseen niin että helposti hermostuu ja ärtyy pukamien lisäksi. Sellainen henkilö jolla ei kyseistä vaivaa ole, ei voi tietää mitä se on. Siitä on leikki kaukana ja apua pyytävä orottaa juuri sitä mitä pyytää ja kun toinen vastaa siten miten ei missään nimessä halua toisen vastaavan niin siinä käy kuten minulle kävi. Vastaukseni sinulle olivat mielialani mukaisia.

        Minä kun pyysin rukousapua vaivaani, mutta sitähän minä en saanut. Minulle on opetettu että uskova voi ja tulee rukoilla apua pyytävän puolesta.Sinulla vain taitaa olla siitä eri näkemys kuin minua on opetettu ymmärtämään tuokin asia. Mutta kun en kehtaa mennä vaivaani esittämään seurakunnan vanhimmille, niin luulin että saman asian ajaa täällä olevat vanhemmat seurakunnan työntekijät. Mutta voi olla että olen väärässä? Minua ei ole kukaan opettanut siitä, ettei se rukouspyyntö toimi netinkautta ja täällä palstalla. Minä olen luullut sen toimivan täälläkin. En ole huomannut kenenkään uskovan rukoilevan puolestani, joten jätän tämän nyt Herran haltuun ilman maalista apua rukouksien suhteen.

        Anteeksi kaikilta pyydän että häiritsin, vaikka ei ollut tarkoitus häiritä. Vilpitön oli tarkoitus mulla ja sen Jumalani tietää. En ole katkera teille kenellekkään.

        Lohdutukseksi sinulle hankalan vaivan kiusaama tieto, että varmasti jokainen uskovainen rukoili puolestasi ja jotku yhdistivät sinut ISÄ MEIDÄN RUKOUKSEENSA, jonka rukoilevat esirukouslastensa puolesta. Jaikalille sattui ehkä virhe ja oli sattua minullekin. Katsoin ensin viestiä ja ajattelin jonkun varsin kirjoittaneen sen, mutta sitten muistin Herran sanat siitä, että joikaiseen pitää luottaa, jos ei toista todistusta tule siitä, että hän on epäluotettava. Se on rakkautta lähimmäiseen ja tämän kunnioittamista.
        Mielestäni sinun ei tarvitse sanoa seurakunnassasi mikä vaiva on, jonka puolesta toivot rukoiltavan. Pyydät vain rukousta sairauden pois saamiseksi Jumalan voimavaikutuksella.


      • Clear
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        "Anna anteeksi erheeni ja virheeni! "

        Jaikal, saat anteeksi ja anteeksi olin jo antanutkin ennekuin pyysitkään. Minulla on se vika, kun olen herkkä luonteeltani ja sanoisinko myöskin äkkipikainen luonne. Se ei oikein uskovalle sovi, mutta kun en ole päässyt siitä eroon, niin minkäs sille voi.

        Se on niin, kun oikein on vaikeata nuo pukamat, niin se vaikuttaa koko ihmiseen niin että helposti hermostuu ja ärtyy pukamien lisäksi. Sellainen henkilö jolla ei kyseistä vaivaa ole, ei voi tietää mitä se on. Siitä on leikki kaukana ja apua pyytävä orottaa juuri sitä mitä pyytää ja kun toinen vastaa siten miten ei missään nimessä halua toisen vastaavan niin siinä käy kuten minulle kävi. Vastaukseni sinulle olivat mielialani mukaisia.

        Minä kun pyysin rukousapua vaivaani, mutta sitähän minä en saanut. Minulle on opetettu että uskova voi ja tulee rukoilla apua pyytävän puolesta.Sinulla vain taitaa olla siitä eri näkemys kuin minua on opetettu ymmärtämään tuokin asia. Mutta kun en kehtaa mennä vaivaani esittämään seurakunnan vanhimmille, niin luulin että saman asian ajaa täällä olevat vanhemmat seurakunnan työntekijät. Mutta voi olla että olen väärässä? Minua ei ole kukaan opettanut siitä, ettei se rukouspyyntö toimi netinkautta ja täällä palstalla. Minä olen luullut sen toimivan täälläkin. En ole huomannut kenenkään uskovan rukoilevan puolestani, joten jätän tämän nyt Herran haltuun ilman maalista apua rukouksien suhteen.

        Anteeksi kaikilta pyydän että häiritsin, vaikka ei ollut tarkoitus häiritä. Vilpitön oli tarkoitus mulla ja sen Jumalani tietää. En ole katkera teille kenellekkään.

        Ja sinetti sitten Tähän Paikkaan, kiitos "Hankala vaiva on" kuittauksestasi !!!

        Siunausta !

        Ja koska henkeä ei saa sammuttaa, niin pysy uskossasi Aloittaja vaan, vaivasi on noussut Suuren Jumalan eteen, ja voit uskoa että sielläkin käydään Suurimman Tuomarin edessä oikeutta asiastasi ja vaivastasi. Katso vain Jeesukseen, niin sullekin "ratkaisu" sulaa kohdallesi.

        Älä siis menetä uskoasi.

        Se minkä me päästämme irti täällä netissä, niin se päästetään irti myös Taivaissa. Täällä sinunkin "Ratkaisulaaksosi" paikka siis.

        Täällä meidän kaikkein kätevin ja nopein "ratkaisulaaksomme" on, Sanan luona, Sanan äärellä, Sanassa siis.


      • Pakstori
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        "Anna anteeksi erheeni ja virheeni! "

        Jaikal, saat anteeksi ja anteeksi olin jo antanutkin ennekuin pyysitkään. Minulla on se vika, kun olen herkkä luonteeltani ja sanoisinko myöskin äkkipikainen luonne. Se ei oikein uskovalle sovi, mutta kun en ole päässyt siitä eroon, niin minkäs sille voi.

        Se on niin, kun oikein on vaikeata nuo pukamat, niin se vaikuttaa koko ihmiseen niin että helposti hermostuu ja ärtyy pukamien lisäksi. Sellainen henkilö jolla ei kyseistä vaivaa ole, ei voi tietää mitä se on. Siitä on leikki kaukana ja apua pyytävä orottaa juuri sitä mitä pyytää ja kun toinen vastaa siten miten ei missään nimessä halua toisen vastaavan niin siinä käy kuten minulle kävi. Vastaukseni sinulle olivat mielialani mukaisia.

        Minä kun pyysin rukousapua vaivaani, mutta sitähän minä en saanut. Minulle on opetettu että uskova voi ja tulee rukoilla apua pyytävän puolesta.Sinulla vain taitaa olla siitä eri näkemys kuin minua on opetettu ymmärtämään tuokin asia. Mutta kun en kehtaa mennä vaivaani esittämään seurakunnan vanhimmille, niin luulin että saman asian ajaa täällä olevat vanhemmat seurakunnan työntekijät. Mutta voi olla että olen väärässä? Minua ei ole kukaan opettanut siitä, ettei se rukouspyyntö toimi netinkautta ja täällä palstalla. Minä olen luullut sen toimivan täälläkin. En ole huomannut kenenkään uskovan rukoilevan puolestani, joten jätän tämän nyt Herran haltuun ilman maalista apua rukouksien suhteen.

        Anteeksi kaikilta pyydän että häiritsin, vaikka ei ollut tarkoitus häiritä. Vilpitön oli tarkoitus mulla ja sen Jumalani tietää. En ole katkera teille kenellekkään.

        Minä kun pyysin rukousapua vaivaani, mutta sitähän minä en saanut. Minulle on opetettu että uskova voi ja tulee rukoilla apua pyytävän puolesta.Sinulla vain taitaa olla siitä eri näkemys kuin minua on opetettu ymmärtämään tuokin asia. Mutta kun en kehtaa mennä vaivaani esittämään seurakunnan vanhimmille, niin luulin että saman asian ajaa täällä olevat vanhemmat seurakunnan työntekijät. Mutta voi olla että olen väärässä? Minua ei ole kukaan opettanut siitä, ettei se rukouspyyntö toimi netinkautta ja täällä palstalla. Minä olen luullut sen toimivan täälläkin. En ole huomannut kenenkään uskovan rukoilevan puolestani, joten jätän tämän nyt Herran haltuun ilman maalista apua rukouksien suhteen.

        "Taphtukoon sinun uskosi mukaan!"
        Jos on kauheasti epäilyksiä, niin tutki niitä pukamiasi itse, jos ei oikeasti ole kukaan sinne puukolla iskenyt, niin ei sun itsekään kannata uskoa enää sitä sairastavaisi....Sellainen vaiva, että olisi joku sinne tehnyt viitohaavan, tai jotain muuta tosi pahaa ja ikävää, niin sellaisesta ei ole kovin helposti voi parantua, mutta oletko jonkun sellaisen ihmisen taakkaa kantamassa? Kanna ristisi, valittelamatta, jos vaivasi ei oikeasti ole kovin paha, se on suuri siunaus, jos saa hermoissaan tuntea vaarattomia tuntemuksia, ole YLPEÄ kivuistasi.... Vaikka sitten kyllä häpäetkin sitä, mikä on oikein, ja lopulta koko homma voi vain naurattaa, jos ongelma ei ole oikeasti ihan niin vakava, että sen takia tätäkään säiettä perustettiin....

        Meidän talossamme on tyttö, jolla on paljon pahempi vaiva, SHÄN ON SOKEA! Vertailepa hieman ongelmaasi, ja nöyrry....


      • Kristuksen lammas
        Hankala vaiva on kirjoitti:

        "Anna anteeksi erheeni ja virheeni! "

        Jaikal, saat anteeksi ja anteeksi olin jo antanutkin ennekuin pyysitkään. Minulla on se vika, kun olen herkkä luonteeltani ja sanoisinko myöskin äkkipikainen luonne. Se ei oikein uskovalle sovi, mutta kun en ole päässyt siitä eroon, niin minkäs sille voi.

        Se on niin, kun oikein on vaikeata nuo pukamat, niin se vaikuttaa koko ihmiseen niin että helposti hermostuu ja ärtyy pukamien lisäksi. Sellainen henkilö jolla ei kyseistä vaivaa ole, ei voi tietää mitä se on. Siitä on leikki kaukana ja apua pyytävä orottaa juuri sitä mitä pyytää ja kun toinen vastaa siten miten ei missään nimessä halua toisen vastaavan niin siinä käy kuten minulle kävi. Vastaukseni sinulle olivat mielialani mukaisia.

        Minä kun pyysin rukousapua vaivaani, mutta sitähän minä en saanut. Minulle on opetettu että uskova voi ja tulee rukoilla apua pyytävän puolesta.Sinulla vain taitaa olla siitä eri näkemys kuin minua on opetettu ymmärtämään tuokin asia. Mutta kun en kehtaa mennä vaivaani esittämään seurakunnan vanhimmille, niin luulin että saman asian ajaa täällä olevat vanhemmat seurakunnan työntekijät. Mutta voi olla että olen väärässä? Minua ei ole kukaan opettanut siitä, ettei se rukouspyyntö toimi netinkautta ja täällä palstalla. Minä olen luullut sen toimivan täälläkin. En ole huomannut kenenkään uskovan rukoilevan puolestani, joten jätän tämän nyt Herran haltuun ilman maalista apua rukouksien suhteen.

        Anteeksi kaikilta pyydän että häiritsin, vaikka ei ollut tarkoitus häiritä. Vilpitön oli tarkoitus mulla ja sen Jumalani tietää. En ole katkera teille kenellekkään.

        Minä olen saannut olla osallisena kun Herra parantaa,sen tuntee kuinka voima tulee ylhäältä ihan kuin lävitseni.En osaa sanoa miksi joskus parantuu ja toisinaan ei.Joskus Herran parantava voima tulee nopeasti,toisinaan parantuminen tapahtuu viime hetkellä ennen leikkausta.

        Tuo miten ajattelit ja kerroit ette mene lääkäriin vaan Jeesus parantaa on monien mielestä hulluutta,mutta min sanon sitä USKOKSI,suuri on uskosi mene siis ja tapahtuu niin kuin uskot,näinhän Jeesus sanoi naiselle joka uskoi,miksei siis vois olla näin.Joka uskoo sille on kaikki mahdollista.Itse ajattelen hyvin samoin ensiksi ajattelen juuri noin Jeesus parantaa,mutta usein olen passittanut perheen jäseniäni lääkärille ja yleensä näissä tapauksissa on parantuminen tapahtunut ennen toimenpiteitä.

        On muistettava ettei Herra ole meidä käskyläinen,ikinä ei tapahdu niin että tuskastumme ja kiukkuamme ja sitten Herra parantaa.Päin vastoin yleensä parantuminen kun oma usko on jo hiipunut ja olemme nöyrtynyt ja sanonut Herralle "tapahtukoon sinun tahtosi" ja sanon "jos tahdot sinä voit".Ei kysymys ole sanoista vaan asenteesta,nöyrtymisestä ja alistumisesta Herran tahtoon.

        Sen olen huomannut että nopeasti tapahtuvat parantumiset tapahtuvat silloin kun olen heikoimillani,voimaton ja heikko.Sydämmen rukous,huokaus,nöyrin rukous ilman omaa hurskautta tai voimaa,näin Jumala tekee selväksi etten ole muuta kuin välikappale jonka kautta Hän parantaa.Eikä näissä tapauksissa jää kuin hämmästy kuinka suuri on meidän Herramme Jeesus Kristus.

        Voin rukoilla puolestasi parannusta vaivoihisi ja kehotan sinuakin pyhittämään päivä Herralle ja rukoilemaan Herraa nöyränä ja kiitollisen sittä että saat olla hänen omasi.Hän suo sinulle kaikenlaista hyvää,ottakaamme vastaan kaikki se hyvä mitä Herra on meille suonnut.Jeesus rakastaa meitä omine puutteinemme.Herra laskekoon parantavan voimansa ja Pyhänhenkensä Sinun päälle,tule terveeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä.Aamen.


    • Jeremia 45
      1 "Sana, jonka profeetta Jeremia puhui Baarukille, Neerian pojalle, kun tämä kirjoitti nämä sanat kirjaan Jeremian suusta Juudan kuninkaan Joojakimin, Joosian pojan, neljäntenä hallitusvuotena; se kuului:
      2 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala, sinusta, Baaruk:
      3 Sinä sanot: 'Voi minua! Sillä Herra on antanut minulle murhetta kipuni lisäksi; minä olen uupunut huokaamisestani enkä lepoa löydä'.
      4 Sano hänelle näin: Näin sanoo Herra: Katso, minkä olen rakentanut, sen minä hajotan, ja minkä olen istuttanut, sen minä revin irti; ja tämä kohtaa koko maata.
      5 Sinä pyydät itsellesi suuria! Älä pyydä; sillä katso, minä tuotan onnettomuuden kaikelle lihalle, sanoo Herra. Mutta sinulle minä annan henkesi saaliiksi, mihin paikkaan sinä menetkin."

    • asiastakyse

      On kyllä ikävä vaiva. Tuollainen vaiva häiritsee joka päiväistä elämää. Antaisin neuvoksi lääkärillä käynnin. Ei lääkäri ole pahasta, vaan saattaa olla hyvästä. Ajatteletko sitä, kun Vanhassa Testamentissa Jumala suuttuui jollekin, joka haki lääkärin apua, eikä turvannut Häneen. Silloin oli varmasti kyseessä ihminen, joka oli jo tulessa poltettu ja jonka Jumala ei halunnut ottavan apua vastaan aivan keneltäkään muulta kuin Itseltään.

      Itse ainakin hain lääkärin apua ennen uudestisyntymistäni ja senkin jälkeen. Jumala paransi minut ennen uudestisyntymistäni ja paransi kahdesti uudestisyntymisen jälkeen. Sen jälkeen olen saanut olla terve.

      Jeesus käski parantaa kaikki sairaat ja käski sanoa, että "Jumalan valtakunta on tullut lähelle." Siis, Jumalan valtakunnan lähelle tulokin parantaa, joten paraneminen ei riipu siitä, onko ihminen uudestisyntynyt, vai eikö ole. Pääasia on, että ihminen etsii Jumalan valtakuntaa. Sellaisille ihmisille annetaan kaikki taivaasta. Aivan varmasti Jumala voi parantaa silmänräpäyksessä tuosta vaivasta, mutta saattahan olla, että Hän lähettää sinut lääkärin antaman avun piiriin. Minut ainakin lähetettiin kolmasti ja yhtäkään kertaa lääkärillä ei ollut keinoja auttaa.
      Jumala paransi suoraan. Voihan olla, että sinullekin käy niin, tai saattaa olla, että Jumala antaa lääkärien kautta avun. Ei meidän pidä asettua tiukkoihin raameihin, mitä saamme tehdä ja mitä emme saa, vaan meidän pitää luottaa Jumalaan ja ottaa apu vastaan vaikka lääkäreiltä, jos he kykenevät sitä antamaan. Jumala kykenee antamaan avun aina. Hän toimii omalla ajallaan ja tavallaan ja me vain luotamme Häneen etsien vanhurskasten valtakunnan terveyttä ja iloa.

      Aneeksi paljon jos tuo lääkärin kautta avun haku kehoitus on sinulle liikaa. Itse vain toimiin noin, kun sairastin ja vaikka heiltä ei apua tullut, ei Jumala suuttunut minuun, kun Itse suoraan paransi.
      Vapauteen Kristus vapauttaa meidät, eikä joihinkin ihmisten mieltämiin raameihin.

      • Ei Lohikäärmeille.

        On kyllä ikävä vaiva. Tuollainen vaiva häiritsee joka päiväistä elämää. Antaisin neuvoksi lääkärillä käynnin. Ei lääkäri ole pahasta, vaan saattaa olla hyvästä. Ajatteletko sitä, kun Vanhassa Testamentissa Jumala suuttuui jollekin, joka haki lääkärin apua, eikä turvannut Häneen. Silloin oli varmasti kyseessä ihminen, joka oli jo tulessa poltettu ja jonka Jumala ei halunnut ottavan apua vastaan aivan keneltäkään muulta kuin Itseltään.

        Älä mene. Lääkäri alkaa suunnittelemaan leikkausta, ja sitteen ottaa sian perseestä sinulle vaihtoperseen, ei sekään ole kovin hyvä lopputulos....
        Ja maksat ittesi kipeeksi turhan takia... Mene oikean lääkärin luo, älä sellaisen joka tekee siitä saadakseen vain fyffeä. Äiti maa(Jumalatar) parantaa vaivan kuin vaivan, kun saa Jumalalta siihen sanan. Ajattele että olit joskus itstunut kuin guru-piikkmatolla, ja et kestänyt sitä.... Ehkä hänen syntejään kannat?


    • tiaknoosi timo

      mullakin on 'tomaatit' tuolla jossakin.... ja olen ollu uskossa yli 30 vuotta...
      ja kerran taivaassa ei tomskuja ole..paavalillakin oli 'pistin ' ei tuota otettu pois..

      ei varmasti jokainen uskis elä kivutonta ja sairaatonta elämää vaikka kuinka jotkut saarnaa kaikkien sairauksien parantuvan... paraneehan ne kerran kuollessa aivan kaikki..

      • Realbeliver

        Kristus kantoi meidän syntimme ja kaikki sairautemme ruumiissaan ristin puulla. Se on tosiasia, jota ei voi miksikään muuttaa.

        Kun teemme syntiä on Jeesuksen verilähde avloinna, joka puhdistaa synnin ja vapauttaa siitä.

        Kun sairastumme, on Jeesuksen ruumiissaan kantamat haavat takuuna siitä, että saamme jälleen terveyden.

        Uskotko Jumalan sanaan vaiko Saatanan valheita tai omia kokemuksia, tuntemuksia ja luuloja?

        Lue enemmän Jumalan Sanaa,niin uskot enemmän ja luulet vähemmän!


    • lääkäriin

      Jospa hankalan vaivansa kanssa kiusaantunut menisi lääkäriin. Sitä varten Jumala on ihmisille viisautta antanut, että on hyviä lääkkeitä ja lääkäreitä.

    • kyseleväinen

      ...puhutko totta?

    • parane pian

      Jumala puhuu tavalla ja toisella, sitä ei vain aina huomata! Me olemme Jumalan työtovereita, olemme Jumalan viljelysmaa.

      Siispä, suihkuttele käsisuihkulla 35 asteista vettä peräpukamillesi.. ja välillä voit käyyttää vaihtolämpöistä vettä, kuumaa ja kylmää.. tee tätä pari kolme kertaa vrk.

      Sitten, syöt vain marjoja, kuitupitoista 4-5 viljan puuroa...( tattaria, hirssi. ohraa, kauraa, tummaa riisiä, , marjojen kera, ja tilkka kermaa, ja hunajaa

      Syö vihannes salaatteja, joissa on monenlaisia vihanneksia... bapaijaa,..sitä saa vihannestiskiltä

      heitä hoidon ajaksi valkoinen sokeri, pulla, kaakut, pikkuleivät, makeiset, kaikki valkoisista jauhoista tehdyt tuotteet.. pizzat , hampurilaiset jne.. kaikki ne pois

      syö pähkinäsekoituksia.. para- hassel, manteli, ajouc, jne...

      älä syö hoidon aikana ollenkaan lihaa,.. kalaa ja kanaa vähän...lisää kohtuudella kuituja puuroosi.. tai osta luomujyviä ja jauha ne puurotarpeiksi, juuri ennen kuin vesi kiehuu...

      Yöksi laita rikittömiä luumuja vesilasiin.. ja anna yön tkeytyä.. juo vesi luumuineen..kivettömiä luumuja

      Tee myös peruna ja kaalimehua ja juo sitä kulauksittain aterian väleillä, siten että siihen sekoittuu jo suussa ruuansulatus entsyymejä.. liiku, eli kävele jos sallii

      Tästä näet.. parantaahan Jumala sinut, jos teet niinkuin sanon.

      Jumala parantaa tavalla ja toisella, sitä ei vaan aina huomata.. benedi olen

      • Eenokki 12

        Ruokavalio on välttämätöntä noudatettavaksi mikäli haluaa parantua pukamista ja happoisesta vatsasta.

        Älä syö lihaa, kalaa, kanaa perunan kanssa eikä riisikään sovi mutta syö parsaa päivittäin ja kukkakaalia ja muita vihreitä mitä löytyy kaupan pakastealtaasta.
        Lihaa ja kalaa sekä kanaa voi syödä parsan ja vihreiden papujen kanssa ja vihannekset tuottavat emäspitoiset tuotokset happoisuun balansoituu ja pukamat paranevat.

        Pulla, valkoinen leipä ja riisi että peruna ovat sellaista ruokaa joita pitää välttää ja niiden sijaan parsaa ja vihreita vihanneksia sopivasti ei pesuvadillista kerta aterialla.

        Sheriproct salva ja puikot saa ostetuksi apteekista mutta ne eivät poista vaivan syitä sen tekee kun noudattaa ruokavaliota eli parsa, kukkakaali ja vihreitä papuja kaupan pakastealtaasta. Vihannekset ovat pukamien vihollisia.
        Jos kahdessa viikossa ei vaiva lakkaa(vatsahapot-pukamat) sitten lääkäriin.


      • järki hoi
        Eenokki 12 kirjoitti:

        Ruokavalio on välttämätöntä noudatettavaksi mikäli haluaa parantua pukamista ja happoisesta vatsasta.

        Älä syö lihaa, kalaa, kanaa perunan kanssa eikä riisikään sovi mutta syö parsaa päivittäin ja kukkakaalia ja muita vihreitä mitä löytyy kaupan pakastealtaasta.
        Lihaa ja kalaa sekä kanaa voi syödä parsan ja vihreiden papujen kanssa ja vihannekset tuottavat emäspitoiset tuotokset happoisuun balansoituu ja pukamat paranevat.

        Pulla, valkoinen leipä ja riisi että peruna ovat sellaista ruokaa joita pitää välttää ja niiden sijaan parsaa ja vihreita vihanneksia sopivasti ei pesuvadillista kerta aterialla.

        Sheriproct salva ja puikot saa ostetuksi apteekista mutta ne eivät poista vaivan syitä sen tekee kun noudattaa ruokavaliota eli parsa, kukkakaali ja vihreitä papuja kaupan pakastealtaasta. Vihannekset ovat pukamien vihollisia.
        Jos kahdessa viikossa ei vaiva lakkaa(vatsahapot-pukamat) sitten lääkäriin.

        Järjen pelastus! Kun Nebukadnessar oli syönyt aikansa vihanneksia.. " Hän söi ruohoa kuin raavaat" Daniel 4: 30

        Ja siitä oli seurauksena tämä: " Siihen aikaan palasi minun järkeni,...jae 33

        Joten seuraa benedin ohjeita, niin olet turvassa


    • aglius

      Ja näin päättyi onnellisesti suuri pukamakeskustelu !

      Toivotetaan pukamille ja äkämille kertakaikkista lähtöä Herran nimessä nyt ja Aamen !!

      • Clear

        Kyllä !!!

        Pidemmittä puheitta !!!


      • asiastakyse
        Clear kirjoitti:

        Kyllä !!!

        Pidemmittä puheitta !!!

        Sinunko asiasi Clear oli tuo pukamaviesti?


      • Clear
        asiastakyse kirjoitti:

        Sinunko asiasi Clear oli tuo pukamaviesti?

        Kuulepas nyt "asiasta kyse".

        Herra nuhteli Pietari siitä, kun Pietari kyseli aivan turhia, minne Hän oli menossa Johanneksen kanssa.

        Nyt minä siis nuhtelen sinua, Herran opetuksen mukaisesti.

        Jos vaikka minä olisinkin ollut Aloittaja, niin mitä se sinuun koskee???

        Johanneksen evankeliumin lopussa Herra syystäkin toruu joka paikkaan nokkansa työntävää Pietaria pitämään omista asioistaan huolen.

        Pidätkö sinä "asiasta kyse" myös huolen vain omista asioistasi jatkossa?

        Jos, niin hyvä.


      • asiastakyse
        Clear kirjoitti:

        Kuulepas nyt "asiasta kyse".

        Herra nuhteli Pietari siitä, kun Pietari kyseli aivan turhia, minne Hän oli menossa Johanneksen kanssa.

        Nyt minä siis nuhtelen sinua, Herran opetuksen mukaisesti.

        Jos vaikka minä olisinkin ollut Aloittaja, niin mitä se sinuun koskee???

        Johanneksen evankeliumin lopussa Herra syystäkin toruu joka paikkaan nokkansa työntävää Pietaria pitämään omista asioistaan huolen.

        Pidätkö sinä "asiasta kyse" myös huolen vain omista asioistasi jatkossa?

        Jos, niin hyvä.

        Clear, jos kätket itsesi minulta, niin ei se haittaa. Mutta jos kätket itsesi Pyhältä Hengeltä langettaaksesi lähimmäisiä, niin erehdyt pahasti. Jumala siettää sen, että kätkeydyt ihmisiltä ja joskus se on jopa tarpeellista, mutta Pyhältä Hengeltä hän ei siedä kätkeytymistä. He kätkeytyvät Jumalalta, joiden tarkoitusperät ovat pahat. En usko sinun kuitenkaan heihin kuuluvan, niin toivon. Pahat nimittäin kirjoittavat ilman nimimerkkiä pahoja ja rumia asioita. Kumoavat lain.

        Eipä tuo viestisi herättänyt luottamusta Hengen täyteisissä, joten kannattaa miettiä miksi. Ehkäpä tuon aloituksen takana ei kuitenkaan ollut sellaista, mitä minä toivon kuitenkin olleen. Toivon sen takana olevan totuuden ja rehellisyyden. Oliko?


      • Clear
        asiastakyse kirjoitti:

        Clear, jos kätket itsesi minulta, niin ei se haittaa. Mutta jos kätket itsesi Pyhältä Hengeltä langettaaksesi lähimmäisiä, niin erehdyt pahasti. Jumala siettää sen, että kätkeydyt ihmisiltä ja joskus se on jopa tarpeellista, mutta Pyhältä Hengeltä hän ei siedä kätkeytymistä. He kätkeytyvät Jumalalta, joiden tarkoitusperät ovat pahat. En usko sinun kuitenkaan heihin kuuluvan, niin toivon. Pahat nimittäin kirjoittavat ilman nimimerkkiä pahoja ja rumia asioita. Kumoavat lain.

        Eipä tuo viestisi herättänyt luottamusta Hengen täyteisissä, joten kannattaa miettiä miksi. Ehkäpä tuon aloituksen takana ei kuitenkaan ollut sellaista, mitä minä toivon kuitenkin olleen. Toivon sen takana olevan totuuden ja rehellisyyden. Oliko?

        Oli.

        Kyllä.

        Ehdottomasti.

        Totuuteen ja rehellisyyteen meidät Herran palvelijat on tänne kutsuttu.

        Voit olla aivan varma nikki Clearin rehellisyydestä, luullakseni olet nähnytkin sinne päin viittaavaa viime aikoina, toivottavasti sama huomio sinullakin "asiasta kyse".

        Jokainen rutinoitunut kirjoittaja tietää, että pakko kätkeä itsensä muilta kirjoittajilta aina välillä, mutta eihän tämän pidä olla tavoitus, vaan "se mikä hiljaa korviin kuiskataan, se katoilta julistakaa" pitää olla lopullinen mottomme.

        Pyhä Henkihän tutkii meitä koko ajan, voit olla aivan varma että Hänen luiden ja ytimien, atomien erottelijan, eroittelijalta emme kukaan säästy.

        Siispä minunkin on parempi varmistua sinunkin tarkoitusperistäsi, miksi kysyt olenko pukamakeskustelun Aloittaja, Asialla EI OLE merkitystä, ja juuri sen takia koska sairaus on hävettävä.

        Siispä minä teen ja toimin nyt Kristuksen tavoin, otan kantaakseni, tässä ja nyt, Aloittajan ruumiin vaivan, ja esimerkilläni näytän kuinka kelpo Herran palvelija toimii.

        Jos teet "asiasta kyse" saman, niin hyvä.

        Turha meidän on jankuttaa täällä siitä, kuka nikki teki sairastavan aloituksen, vaan mennään Armon Istuimen eteen, huolemme aina sinne kantaen, jos mahdollista niin nopeasti, niin ei pääse Jumalan viha ja tylyys yllättämään.


      • asiastakyse
        Clear kirjoitti:

        Oli.

        Kyllä.

        Ehdottomasti.

        Totuuteen ja rehellisyyteen meidät Herran palvelijat on tänne kutsuttu.

        Voit olla aivan varma nikki Clearin rehellisyydestä, luullakseni olet nähnytkin sinne päin viittaavaa viime aikoina, toivottavasti sama huomio sinullakin "asiasta kyse".

        Jokainen rutinoitunut kirjoittaja tietää, että pakko kätkeä itsensä muilta kirjoittajilta aina välillä, mutta eihän tämän pidä olla tavoitus, vaan "se mikä hiljaa korviin kuiskataan, se katoilta julistakaa" pitää olla lopullinen mottomme.

        Pyhä Henkihän tutkii meitä koko ajan, voit olla aivan varma että Hänen luiden ja ytimien, atomien erottelijan, eroittelijalta emme kukaan säästy.

        Siispä minunkin on parempi varmistua sinunkin tarkoitusperistäsi, miksi kysyt olenko pukamakeskustelun Aloittaja, Asialla EI OLE merkitystä, ja juuri sen takia koska sairaus on hävettävä.

        Siispä minä teen ja toimin nyt Kristuksen tavoin, otan kantaakseni, tässä ja nyt, Aloittajan ruumiin vaivan, ja esimerkilläni näytän kuinka kelpo Herran palvelija toimii.

        Jos teet "asiasta kyse" saman, niin hyvä.

        Turha meidän on jankuttaa täällä siitä, kuka nikki teki sairastavan aloituksen, vaan mennään Armon Istuimen eteen, huolemme aina sinne kantaen, jos mahdollista niin nopeasti, niin ei pääse Jumalan viha ja tylyys yllättämään.

        Voit kyllä tunnustaa olevasi aloittaja. Eihän sinua tunnisteta nicin perusteella, vai tunnistetaanko? Hyvä, jos et tarkoittanut sitä pahaa, sitä mitä moni täällä tekee. Valehtelee ja tekee kaikenmoista pahaa. Pyhältä Hengeltä ei voi mitään salata. Ihmisiltä saa salata määrättyjä asioita ja se on oikeus, jotta ei joutuisi kiusatuksi. Eihän tuossa sairaudessa mitään hävettävää ole. En halua edes kysyä enää, että onko sinulla tuo sairaus, vaan rukoilen vain. Jumalakaan ei paljasta meille ihmisille kaikkia, vaan käskee vain hyväksy ja rakastaa lähimmäisiä sellaisena kuin he ovat. Toisten kanssa kieltää seurustelemastakaan, mutta toivottavasti me saamme REHELLISYYDESSÄ keskustella. Oppia ikä kaikki ja kasvu jatkuu täydellisyyttä kohti. Nyt katsomme Jeesukseen ikäänkuin kuvastimen kautta ja siksi emme ole vielä niin kirkkaita, mitä Hän on. Ei kaunniit tai viisaat sanat mitään ole, vaan vain totuus ja rakkaus täyttää Jumalan Tahdon.


      • Clear
        asiastakyse kirjoitti:

        Voit kyllä tunnustaa olevasi aloittaja. Eihän sinua tunnisteta nicin perusteella, vai tunnistetaanko? Hyvä, jos et tarkoittanut sitä pahaa, sitä mitä moni täällä tekee. Valehtelee ja tekee kaikenmoista pahaa. Pyhältä Hengeltä ei voi mitään salata. Ihmisiltä saa salata määrättyjä asioita ja se on oikeus, jotta ei joutuisi kiusatuksi. Eihän tuossa sairaudessa mitään hävettävää ole. En halua edes kysyä enää, että onko sinulla tuo sairaus, vaan rukoilen vain. Jumalakaan ei paljasta meille ihmisille kaikkia, vaan käskee vain hyväksy ja rakastaa lähimmäisiä sellaisena kuin he ovat. Toisten kanssa kieltää seurustelemastakaan, mutta toivottavasti me saamme REHELLISYYDESSÄ keskustella. Oppia ikä kaikki ja kasvu jatkuu täydellisyyttä kohti. Nyt katsomme Jeesukseen ikäänkuin kuvastimen kautta ja siksi emme ole vielä niin kirkkaita, mitä Hän on. Ei kaunniit tai viisaat sanat mitään ole, vaan vain totuus ja rakkaus täyttää Jumalan Tahdon.

        Minä en ole tämä sairastava nikki.

        Jos nyt välttämättä haluat tietää.

        Enkö jo tuolla ylempänä todennut että Herran sanojen mukaan "jotkut asiat eivät kuulu toisille" ???

        Minua loukkaa se, ettet voi ottaa asioita asioina, vaan jostain ihmeen uteliaasta syystäsi haluat nyt tietää, kirjoittelenko minä tuonne ylös muka? En, siis todellakaan. Juttuhan menisi aivan skitsofreeniseksi, jos minä muka kerkeäisin samaan aikaan toisaalla patistella Jaikalia anteeksipyyntöön, ja samaan aikaan sitten olisin tämä sairastava. jota Jaikal syytti.

        Ehei, ei.


      • asiastakyse
        Clear kirjoitti:

        Minä en ole tämä sairastava nikki.

        Jos nyt välttämättä haluat tietää.

        Enkö jo tuolla ylempänä todennut että Herran sanojen mukaan "jotkut asiat eivät kuulu toisille" ???

        Minua loukkaa se, ettet voi ottaa asioita asioina, vaan jostain ihmeen uteliaasta syystäsi haluat nyt tietää, kirjoittelenko minä tuonne ylös muka? En, siis todellakaan. Juttuhan menisi aivan skitsofreeniseksi, jos minä muka kerkeäisin samaan aikaan toisaalla patistella Jaikalia anteeksipyyntöön, ja samaan aikaan sitten olisin tämä sairastava. jota Jaikal syytti.

        Ehei, ei.

        Hyvä, uskotaan. Jumala tietää totuuden. Kirjoitatko kolmella pisteellä tuonne II-marin ketjuun?


      • Clear
        asiastakyse kirjoitti:

        Hyvä, uskotaan. Jumala tietää totuuden. Kirjoitatko kolmella pisteellä tuonne II-marin ketjuun?

        Tarkkana nikkien kanssa. Jumala tietää lopulta kuka kirjoittaa mitäkin, sitten kun Kirjat avataan.

        En ole tuo, joka laittaa ne aivan kiinni, vaan joka toinen on tauolla.


      • asiastakyse
        Clear kirjoitti:

        Tarkkana nikkien kanssa. Jumala tietää lopulta kuka kirjoittaa mitäkin, sitten kun Kirjat avataan.

        En ole tuo, joka laittaa ne aivan kiinni, vaan joka toinen on tauolla.

        "En ole tuo, joka laittaa ne aivan kiinni, vaan joka toinen on tauolla."
        Mitähän yrität sanoa. Muista, että nyt vaaditaan rehellisyyttä? Älä vain nyt hae omaa kunniaa, vaan ole rehellinen. Minä uskon, minkä kerrot, mutta oletko rehellinen Hänelle, joka kaiken tietää.


      • Clear
        asiastakyse kirjoitti:

        "En ole tuo, joka laittaa ne aivan kiinni, vaan joka toinen on tauolla."
        Mitähän yrität sanoa. Muista, että nyt vaaditaan rehellisyyttä? Älä vain nyt hae omaa kunniaa, vaan ole rehellinen. Minä uskon, minkä kerrot, mutta oletko rehellinen Hänelle, joka kaiken tietää.

        Etkö nyt ymmärrä???

        Yksi piste.

        Ja toinen piste.

        Ja kolmas piste.

        Ja niihin välit.

        Niin minä olen se.

        Ja jatkuvasti jaksat kirjoittaa epäilevän lauseen minun uskoani kohtaan.

        Miltä sinusta tuntuisi jos minä jankuttamasta päästyäni, jankutan ja jankutan edelleenkin sulle, että oletko rehellinen Hänelle joka kaiken tietää, koko ajan siis?

        Miltä tuntuu jos minä lähden siirtämään tämän epäilevän puheripulitulvan sinua ja sinun nikkiäsi kohtaan?

        Tuolla toisaalla luin lain juuri tästä jutusta, ja se nousi SUORAAN Jumalalta ja syystäkin.

        Mä nostan nyt, vielä, tuon ylläolevan kirjoittamasi viimeisen lauseen tähän, kirjoitat siis näin :

        "Minä uskon, minkä kerrot, mutta oletko rehellinen Hänelle, joka kaiken tietää."

        Sulla monta asiaa, ja samassa lauseessa:

        1) Uskot kertomani siis

        2) Ja samaan hengenvetoon, kyseenalaistat - samassa lauseessa, kuitenkin, rehellisyyteni Jumalaa kohtaan!!!

        Etkö ymmärrä???

        Puurosi ja vellisi sekaisin, ja yhdessä lauseessa.

        Olen sanonut, että väärinkäsityksistä - täällä kirjoittaessa syntyvät viholliselle kaikista parhaimmat naurut.

        Näin on.

        Opetelkaamme siis kirjoittamaan, sel-väs-ti !

        Jos ei sitten lopuksi auta rautakangesta asian vääntäminen, niin sitten RA-TA-PÖLK-KY ! ! !

        - - - - -

        Ja unohdit sitten lopuksi vielä kunnon sekaannusta aikaansaadaksesi kysymysmerkinkin lauseen lopusta.


      • Clear
        Clear kirjoitti:

        Etkö nyt ymmärrä???

        Yksi piste.

        Ja toinen piste.

        Ja kolmas piste.

        Ja niihin välit.

        Niin minä olen se.

        Ja jatkuvasti jaksat kirjoittaa epäilevän lauseen minun uskoani kohtaan.

        Miltä sinusta tuntuisi jos minä jankuttamasta päästyäni, jankutan ja jankutan edelleenkin sulle, että oletko rehellinen Hänelle joka kaiken tietää, koko ajan siis?

        Miltä tuntuu jos minä lähden siirtämään tämän epäilevän puheripulitulvan sinua ja sinun nikkiäsi kohtaan?

        Tuolla toisaalla luin lain juuri tästä jutusta, ja se nousi SUORAAN Jumalalta ja syystäkin.

        Mä nostan nyt, vielä, tuon ylläolevan kirjoittamasi viimeisen lauseen tähän, kirjoitat siis näin :

        "Minä uskon, minkä kerrot, mutta oletko rehellinen Hänelle, joka kaiken tietää."

        Sulla monta asiaa, ja samassa lauseessa:

        1) Uskot kertomani siis

        2) Ja samaan hengenvetoon, kyseenalaistat - samassa lauseessa, kuitenkin, rehellisyyteni Jumalaa kohtaan!!!

        Etkö ymmärrä???

        Puurosi ja vellisi sekaisin, ja yhdessä lauseessa.

        Olen sanonut, että väärinkäsityksistä - täällä kirjoittaessa syntyvät viholliselle kaikista parhaimmat naurut.

        Näin on.

        Opetelkaamme siis kirjoittamaan, sel-väs-ti !

        Jos ei sitten lopuksi auta rautakangesta asian vääntäminen, niin sitten RA-TA-PÖLK-KY ! ! !

        - - - - -

        Ja unohdit sitten lopuksi vielä kunnon sekaannusta aikaansaadaksesi kysymysmerkinkin lauseen lopusta.

        Jaakoppi, ja kolmas luku sulle "asiasta kyse" nyt kotiläksyksi.

        Opettele hillitsemään kirjoitustulvasi, ja tekemään se minkä kirjoitat, selvästi.


      • asiastakyse
        Clear kirjoitti:

        Jaakoppi, ja kolmas luku sulle "asiasta kyse" nyt kotiläksyksi.

        Opettele hillitsemään kirjoitustulvasi, ja tekemään se minkä kirjoitat, selvästi.

        Clear, minä saan ihmisenä luottaa sinuun ja se on velvollisuutenkin, jos toista todistusta ei tule. Pyrin ottamaan selvää voiko sinuun luottaa! En usko, että olet Jumalan edessä rehellinen ihminen. Niin paljon olet sekaantunut lähimmäistesi asioihin ja hyökkäillyt. Miten on Clear tuolla aloittamassasi ketjussa, olitko kolmella pisteellä kirjoittavana myöskin siellä? Et herätä luottamusta, mutta jos toinen todistus tulee olen valmis luottamaan. Se on minun tapani elää ja vaeltaa.
        Olen huomanut sinun seisovan hyvin epävakaalla pohjalla.
        Kuten itsekin muistat, niin parempi olla Jumalan edessä rehellinen, sillä onhan meilla muistissa heidän kohtalonsa, jotka pilkkasivat Pyhää Henkeä kätkemällä rehellisyytensä Häneltä.


      • Clear
        asiastakyse kirjoitti:

        Clear, minä saan ihmisenä luottaa sinuun ja se on velvollisuutenkin, jos toista todistusta ei tule. Pyrin ottamaan selvää voiko sinuun luottaa! En usko, että olet Jumalan edessä rehellinen ihminen. Niin paljon olet sekaantunut lähimmäistesi asioihin ja hyökkäillyt. Miten on Clear tuolla aloittamassasi ketjussa, olitko kolmella pisteellä kirjoittavana myöskin siellä? Et herätä luottamusta, mutta jos toinen todistus tulee olen valmis luottamaan. Se on minun tapani elää ja vaeltaa.
        Olen huomanut sinun seisovan hyvin epävakaalla pohjalla.
        Kuten itsekin muistat, niin parempi olla Jumalan edessä rehellinen, sillä onhan meilla muistissa heidän kohtalonsa, jotka pilkkasivat Pyhää Henkeä kätkemällä rehellisyytensä Häneltä.

        Minä taas en luota sinun kirjoitustyyliisi.

        Jostain syystä vain jaksat kyseenalaistaa näköjään toiset, vaikka itsekin varmaan käytät eri nikkejä.

        Olen aivan varmasti Jumalan ja Pyhän Hengen edessä rehellinen, mutta sinusta en voi samaa sanoa.

        Syytät ja syytät, syyttämästä päästyäsi.

        Sinussa vallitsee turha epäilyksen henki.

        Väität :
        "Olen huomannut sinun seisovan hyvin epävakaalla pohjalla."

        Otetaanpa nyt sitten sarvista härkää, sanoista mittaa :

        Millätavalla epävakaalla pohjalla???


      • asiastakyse
        Clear kirjoitti:

        Minä taas en luota sinun kirjoitustyyliisi.

        Jostain syystä vain jaksat kyseenalaistaa näköjään toiset, vaikka itsekin varmaan käytät eri nikkejä.

        Olen aivan varmasti Jumalan ja Pyhän Hengen edessä rehellinen, mutta sinusta en voi samaa sanoa.

        Syytät ja syytät, syyttämästä päästyäsi.

        Sinussa vallitsee turha epäilyksen henki.

        Väität :
        "Olen huomannut sinun seisovan hyvin epävakaalla pohjalla."

        Otetaanpa nyt sitten sarvista härkää, sanoista mittaa :

        Millätavalla epävakaalla pohjalla???

        En käytä tosia nikkejä samaan aikaan nikin kanssa, vaan kirjoitan toisinaan ILMAN nikkiä. Minun on ollut tehtävä niin, niiden lukemattomien valheiden takia, mitä minusta täällä on puhuttu ja valehdeltu. Ja suojellakseni hyökkääjiä menemästä liian pitkälle. Jumala täyttää omansa Hengellään ja halajaa kateuteen asti omansa henkeä, eli suojelee ja varjelee. Hän on myöskin kiivas Jumala. Tarpeen tullen Hän paljastaa meille sen, mitä haluaa meidän tietävän lähimmäisestä. Yleensä tehtävämme on valvoa itseämme ja sen valvomisen kautta saattaa etsiviä risille saakka. Pidemmälle emme voi saattaa. Heille, joille ahdas portti aukeaa, ei tarvitsekaan olla muita saattajia ja opettajia kuin Jumala. He ovat silloin tulleet Jumalan luose ja ME on tullut ja jäänyt heihin asumaan.

        Lähde nyt toiselta pohjalta pyrkimään ristin kautta Jumalan valtakuntaan. Tuota tietä et sinnä koskaan pääse. Olet ollut erittäin hyökkäävä ja ilkeä asiallisille kirjoittajille. Puolustanut olet asiattomia, hyökkääviä kirjoittajia.

        Älä missään tapauksessa kätke rehellisyyttä Jumalan Pyhältä Hengeltä. Minä olen itse saanut nähdä vuonna 1984 Jumalan vihan ja sen muuttumisen rakkaudeksi. Voin sanoa, että vihan alla on kamalampaakin kamalampi olla. Jumala ei säästänyt omaa Poikaansakaan vihalta. Hän vihaa epärehellisyyttä ja kaikkea syntiä ja Jumalan oma Poika otti viattomana syntimme päälleen ja kohtasi vihan tuomion.


      • Clear
        asiastakyse kirjoitti:

        En käytä tosia nikkejä samaan aikaan nikin kanssa, vaan kirjoitan toisinaan ILMAN nikkiä. Minun on ollut tehtävä niin, niiden lukemattomien valheiden takia, mitä minusta täällä on puhuttu ja valehdeltu. Ja suojellakseni hyökkääjiä menemästä liian pitkälle. Jumala täyttää omansa Hengellään ja halajaa kateuteen asti omansa henkeä, eli suojelee ja varjelee. Hän on myöskin kiivas Jumala. Tarpeen tullen Hän paljastaa meille sen, mitä haluaa meidän tietävän lähimmäisestä. Yleensä tehtävämme on valvoa itseämme ja sen valvomisen kautta saattaa etsiviä risille saakka. Pidemmälle emme voi saattaa. Heille, joille ahdas portti aukeaa, ei tarvitsekaan olla muita saattajia ja opettajia kuin Jumala. He ovat silloin tulleet Jumalan luose ja ME on tullut ja jäänyt heihin asumaan.

        Lähde nyt toiselta pohjalta pyrkimään ristin kautta Jumalan valtakuntaan. Tuota tietä et sinnä koskaan pääse. Olet ollut erittäin hyökkäävä ja ilkeä asiallisille kirjoittajille. Puolustanut olet asiattomia, hyökkääviä kirjoittajia.

        Älä missään tapauksessa kätke rehellisyyttä Jumalan Pyhältä Hengeltä. Minä olen itse saanut nähdä vuonna 1984 Jumalan vihan ja sen muuttumisen rakkaudeksi. Voin sanoa, että vihan alla on kamalampaakin kamalampi olla. Jumala ei säästänyt omaa Poikaansakaan vihalta. Hän vihaa epärehellisyyttä ja kaikkea syntiä ja Jumalan oma Poika otti viattomana syntimme päälleen ja kohtasi vihan tuomion.

        Minäpä neuvon nyt sinua.

        Kuuntele nyt sinä minua.

        :

        Älä.

        Heti.

        Käännä.

        Syytösvirtaa.

        Kanssakeskustelijasi niskaan.

        . o O o .

        Huokaus '

        Olisiko mahdollista, siis ihan pikkuisen, jossain määrin ehdottaa, siis ihan vähän edellistä???


      • asiastakyse
        Clear kirjoitti:

        Minäpä neuvon nyt sinua.

        Kuuntele nyt sinä minua.

        :

        Älä.

        Heti.

        Käännä.

        Syytösvirtaa.

        Kanssakeskustelijasi niskaan.

        . o O o .

        Huokaus '

        Olisiko mahdollista, siis ihan pikkuisen, jossain määrin ehdottaa, siis ihan vähän edellistä???

        Minulle kaikki on mahdollista Hänessä, joka minua vahvistaa. Elän rehellisesti ja siksi pysyn vahvana, valpaana, vapaana ja terveenä. Synti tekee heikoksi ja silloin ihmisen on valehdeltava, jotta näyttäisi itsensä ja lähimmäistensä silmissä edes joltakikaan. Valheelle ei voi rakentaa. Ihmiskunnian etsintä tuottaa heikon pohjan rakenteelle ja se sortuu heti, kun ensimmäinen virta syöksyy sitä vasten.


      • Clear
        asiastakyse kirjoitti:

        Minulle kaikki on mahdollista Hänessä, joka minua vahvistaa. Elän rehellisesti ja siksi pysyn vahvana, valpaana, vapaana ja terveenä. Synti tekee heikoksi ja silloin ihmisen on valehdeltava, jotta näyttäisi itsensä ja lähimmäistensä silmissä edes joltakikaan. Valheelle ei voi rakentaa. Ihmiskunnian etsintä tuottaa heikon pohjan rakenteelle ja se sortuu heti, kun ensimmäinen virta syöksyy sitä vasten.

        Mutta silti samassa kommentissasi aluksi valitat omaa kyvyttömyyttäsi, ja sitten alat TAAS haukkumaan ja epäilemaan kanssakirjoittajasi uskoa???

        Etkö huomaa ?

        Eikö sinulta löydy itsekritiikkiä?


      • asiastakyse
        Clear kirjoitti:

        Mutta silti samassa kommentissasi aluksi valitat omaa kyvyttömyyttäsi, ja sitten alat TAAS haukkumaan ja epäilemaan kanssakirjoittajasi uskoa???

        Etkö huomaa ?

        Eikö sinulta löydy itsekritiikkiä?

        Missä valitan omaa kyvyttömyyttäni? En missään, vaan kerron, että KAIKEN VOIN HÄNESSÄ, JOKA VAHVISTAA MINUA. En hauku, vaan kerron, että teet itsestäsi epäluotettavan ja kelvottoman ilman rehellisyyttä. Et ole ainoa, johon en tällä palstalla luota.
        Olen nähnyt pahat teot, mitä heikkous tuottaa. Sinulle tarjoan mahdollisuutta tulla Elävän Jumalan luokse, sillä minäkin olen sen kutsun jakamiseen oikeutettu. Kärsinhän evankeliumin tähden, en oman syntini tähden, sillä minun ei TARVITSE tehdä syntiä. Saan elää rehellisen elämän ja julistaa evankeliumia ja kärsiä evankelumin tähden. Minulla on oikeus julistaa ja johdattaa ihmisiä oman VALVOMISENI takia, ristille parannuksen tekoon. Sinne aikanaan minunkin oli mentävä. Oli tehtävä parannus. Heikosta tuli vahva Jumalassa. En ole itsessäni vahva, mutta olen tavattoman vahva Jumalassa. Virrat eivät perustustani hievautakkaan. Seison Kristuskalliolla.


      • Clear
        asiastakyse kirjoitti:

        Missä valitan omaa kyvyttömyyttäni? En missään, vaan kerron, että KAIKEN VOIN HÄNESSÄ, JOKA VAHVISTAA MINUA. En hauku, vaan kerron, että teet itsestäsi epäluotettavan ja kelvottoman ilman rehellisyyttä. Et ole ainoa, johon en tällä palstalla luota.
        Olen nähnyt pahat teot, mitä heikkous tuottaa. Sinulle tarjoan mahdollisuutta tulla Elävän Jumalan luokse, sillä minäkin olen sen kutsun jakamiseen oikeutettu. Kärsinhän evankeliumin tähden, en oman syntini tähden, sillä minun ei TARVITSE tehdä syntiä. Saan elää rehellisen elämän ja julistaa evankeliumia ja kärsiä evankelumin tähden. Minulla on oikeus julistaa ja johdattaa ihmisiä oman VALVOMISENI takia, ristille parannuksen tekoon. Sinne aikanaan minunkin oli mentävä. Oli tehtävä parannus. Heikosta tuli vahva Jumalassa. En ole itsessäni vahva, mutta olen tavattoman vahva Jumalassa. Virrat eivät perustustani hievautakkaan. Seison Kristuskalliolla.

        Ok, uskon että seisot Kristuskalliollla.

        Lopetatko rasittavan pulinasi vähäksi aikaa, ja tunnustatko sinä nyt minun uskoni?


      • asiastakyse
        Clear kirjoitti:

        Ok, uskon että seisot Kristuskalliollla.

        Lopetatko rasittavan pulinasi vähäksi aikaa, ja tunnustatko sinä nyt minun uskoni?

        Ok, Clear, lopetetaan vain. Minähän tunnustan täällä kaikkien uskon, jotka väittävät uskovansa. Eri asia on sitten onko totta, että he uskovat ja vielä erimpi asia on se, että pääsevätkö nuo uskovaiset uudestisyntymään. Rehelliset etsivät pääsevät, se on Jumalan lupaus. Minun velvollisuuteni on elää rakkaudenlaissa, ei tuomioissa. Olen siitä erittäin onnellinen, että Herra ei käske minun ikinä etsiä eksytyksiä, kuten täällä moni langennut tekee. Heidän aikansa kuluu hukkaan. Jos joudun nuhtelemaan jotakin, niin uskon, että siitä syntyy parannuksentarve.
        Minä en ole Jumala. Tiedän vain sen mitä Hän minun tietooni antaa hengellisistä asioista. Jumalan Henki yhdessä evankeliumin kanssa synnyttää Jumalan kansan ja kohta täysi luku on sisään tullut.


      • Clear
        asiastakyse kirjoitti:

        Ok, Clear, lopetetaan vain. Minähän tunnustan täällä kaikkien uskon, jotka väittävät uskovansa. Eri asia on sitten onko totta, että he uskovat ja vielä erimpi asia on se, että pääsevätkö nuo uskovaiset uudestisyntymään. Rehelliset etsivät pääsevät, se on Jumalan lupaus. Minun velvollisuuteni on elää rakkaudenlaissa, ei tuomioissa. Olen siitä erittäin onnellinen, että Herra ei käske minun ikinä etsiä eksytyksiä, kuten täällä moni langennut tekee. Heidän aikansa kuluu hukkaan. Jos joudun nuhtelemaan jotakin, niin uskon, että siitä syntyy parannuksentarve.
        Minä en ole Jumala. Tiedän vain sen mitä Hän minun tietooni antaa hengellisistä asioista. Jumalan Henki yhdessä evankeliumin kanssa synnyttää Jumalan kansan ja kohta täysi luku on sisään tullut.

        Eli et vieläkään malttanut olla avaamatta sanaista pulinaboksiasi?

        Piti ensimmäiseksi alkaa kehumaan, ensin itseään ja omaa uskoaan, mutta jos tunnustus tuleekin, tässä tapauksessa minulta, omasta syntisyydestäni, niin minä olen silloin Jumalan nimessä ja Hänen edessä vapaa.

        Sinä et siis ole vielä vapaa, ennenkuin tunnustat, ja suoraan myös minun uskoni.

        Tästä synnissäkin on kyse.

        Siis synnin tunnustamisesta, ja tunnistamisesta.

        Olet nyt "asiasta kyse" ylimielisyyteen taipuvainen, eikä Jumala sitä hyvällä katso.


      • Clear
        Clear kirjoitti:

        Eli et vieläkään malttanut olla avaamatta sanaista pulinaboksiasi?

        Piti ensimmäiseksi alkaa kehumaan, ensin itseään ja omaa uskoaan, mutta jos tunnustus tuleekin, tässä tapauksessa minulta, omasta syntisyydestäni, niin minä olen silloin Jumalan nimessä ja Hänen edessä vapaa.

        Sinä et siis ole vielä vapaa, ennenkuin tunnustat, ja suoraan myös minun uskoni.

        Tästä synnissäkin on kyse.

        Siis synnin tunnustamisesta, ja tunnistamisesta.

        Olet nyt "asiasta kyse" ylimielisyyteen taipuvainen, eikä Jumala sitä hyvällä katso.

        Rohkeasti nyt vaan.

        Tunnustamaan.


      • Clear
        Clear kirjoitti:

        Rohkeasti nyt vaan.

        Tunnustamaan.

        Odotin tovin, mutta et sitten "asiasta kyse" pystynyt tunnustamaan ylimielisyyteen nyt taipuvaista syntiäsi, lähden lenkille, ja hiukan surullisena kannan siellä, kiltisti, sinunkin syntiäsi.

        Pidemmittä puheitta.

        "Kantakaa toistenne kuormia."

        Niitä ylimielisyyteenkin taipuvaisia.


      • kiinnostaa tietää
        Clear kirjoitti:

        Tarkkana nikkien kanssa. Jumala tietää lopulta kuka kirjoittaa mitäkin, sitten kun Kirjat avataan.

        En ole tuo, joka laittaa ne aivan kiinni, vaan joka toinen on tauolla.

        Onko clear vastannut siihen kysymykseen, että hänkö se tuon alotuksen tekijä on? Vai pyöritteleekö vain sanoilla vastausta ilman vastausta?


      • Clear
        kiinnostaa tietää kirjoitti:

        Onko clear vastannut siihen kysymykseen, että hänkö se tuon alotuksen tekijä on? Vai pyöritteleekö vain sanoilla vastausta ilman vastausta?

        Vastasin ylempänä.

        En siis ole tämä Aloittaja. Käytän tätä nikkiä ja sitten siis kolmen pisteen nikkiä, ja se eroaa toisesta käyttäjästä siten että siinä välilyönnit, siis näin:
        . . .

        Ei siis näin:

        ...


      • Clear
        Clear kirjoitti:

        Vastasin ylempänä.

        En siis ole tämä Aloittaja. Käytän tätä nikkiä ja sitten siis kolmen pisteen nikkiä, ja se eroaa toisesta käyttäjästä siten että siinä välilyönnit, siis näin:
        . . .

        Ei siis näin:

        ...

        Ei ottanut jostain syystä, siis näin:

        . . .

        Ei näin:

        ...


      • Clear
        Clear kirjoitti:

        Ei ottanut jostain syystä, siis näin:

        . . .

        Ei näin:

        ...

        Tietokonetekniikka ei näytä jostain syystä tuota kirjoitusta jossa siis . . . on näin kirjoitettuna kolme pistettä, mutta tämän normaalin se näyttää...


      • kiinnostaa tietää
        Clear kirjoitti:

        Tietokonetekniikka ei näytä jostain syystä tuota kirjoitusta jossa siis . . . on näin kirjoitettuna kolme pistettä, mutta tämän normaalin se näyttää...

        Tunnustatko tuon kolmen pisteen käytön vain sen takia, että ehdit myöntää sen jo edellisenä päivänä toisessa ketjussa? Käytit siinä ketjussa nimimerkkejä clear ja kolme pistettä ja sinulta kysyttiin suoraan, että oletko sama henkilö ja myönsit olevasi.


      • Clear
        kiinnostaa tietää kirjoitti:

        Tunnustatko tuon kolmen pisteen käytön vain sen takia, että ehdit myöntää sen jo edellisenä päivänä toisessa ketjussa? Käytit siinä ketjussa nimimerkkejä clear ja kolme pistettä ja sinulta kysyttiin suoraan, että oletko sama henkilö ja myönsit olevasi.

        Sanon sen nyt sen takia, ettei sekaannusta tulisi jatkossa, siis kolme pistettä . . . on minun nikkini, tervemenoa lukemaan nettilakia "Kuka tunnustaa syntisyytensä?"-sivulta. En siis kirjoita tällä toisella ... kolmella pisteellä, koska joku Ateistisesti suuntautunut on kirjoittanut tuolla nikillä.


      • asiastakyse
        Clear kirjoitti:

        Odotin tovin, mutta et sitten "asiasta kyse" pystynyt tunnustamaan ylimielisyyteen nyt taipuvaista syntiäsi, lähden lenkille, ja hiukan surullisena kannan siellä, kiltisti, sinunkin syntiäsi.

        Pidemmittä puheitta.

        "Kantakaa toistenne kuormia."

        Niitä ylimielisyyteenkin taipuvaisia.

        Clear, mehän lopetimme "pulinat" ja minä poistuin palstalta. Joten olet huudellut turhaan minua tunnustamaan uskosi ja haluatko minun tunnustavan syntiäkin. Väität minua ylimieliseksi. Jos olisisit saman tulen palon tuntenut, mitä minun täytyi tuntea vuonna 1984, et väittäisi sen kokemuksen jälkeen itseäsi, tai toista samaa kokenutta ylimieliseksi. Siinä palossa palaa kaikki paha. Katkeruuden kavala juurikin palaa niin loppuun, että sitä ei ikinä enää tule. Kateus, joka on suomalaisten perisynti jää täydellisesti pois. Sen voi vain muistaa, kun muistelee sitä. Kaikki käskyjä rikkova palaa siinä tulessa ja sen jälkeen ihminen on VAPAA valitsemaan tekeekö syntiä, vai onko tekemättä.

        Clear, tietenkin tunnustan uskosi. Kaikki, jotka ovat ottaneet kutsun vastaan, ovat tulleet uskovaisiksi. Uskon sinun saaneen ja ottaneen kutsun vastaan. Sen jälkeen alkaa Sanan kasvatus ja laki avautuu sisällä ja ihminen ymmärtää kerran tehdä ristillä parannuksen niin, että enää ei jää mitään estävää Jumalan ja ihmisen välille ja silloin avautuu ahdas portti ja Jumala kastaa omansa Hengellään. Evankekiumi on tuossa vaiheessa täyttänyt tehtävänsä ja näin ihminen on syntynyt uudeksi evankeliumista/Jumalan Sanasta ja Jumalan Hengestä.
        Mikä kiire tuossa aloituskirjeessä oli kertoa, että olen uudestisyntynyt? Miksi siinä ei voitu vain pyytää rukousta sairauden puolesta? Ehkäpä tuolla aloituksella pyrittiin vain erottelemaan epäuskoiset uskovaisista ja uskovaisina pidettiin tämän palstan hengen mukaan vain niitä, jotka heti, kun Jumalan kohtaavat syntyvät uudeksi. Eihän heidän edes tarvitse tuntea sitä vettä, josta ihminen uudistetan ja jossa pestään puhtaaksi.
        Ei heidän siis tarvitse tuntea Herraa, joka toi taivaasta evankeliumin.

        Evankeliumi pitää sisällään Jumalan Tahdon ja ilmoitukset ja Tien, jota pitkin päästään Jumalan valtakuntaan ja siksi se on tunnettava. Joku muu jumala voi hetkessä, tuosta vain synnyttää itselleen lapsia, mutta ei Raamatun Jumala. Hän ei synnytä ketään tuntemattomaan Jumalaan ja siksi jokaisella uudestisyntyneellä on kulunut aikaa Hänen jalkojensa juuressa ottamassa oppia, eli Sanaa vastaan. Sanan vastaanottaneet ja sen uskoneet syntyvät uudeksi TUNTEMASTAAN Jumalasta.

        Kutsun saaneet ovat hiljaisia, vaitonaisia, eivät pyrikkään ketään neuvomaan, vaan kuuntelevat hartaasti Jeesusta. He eivät pyri käsittämään tuossa vaiheessa Paavalia, vaikka välillä menevätkin Paavalin kirjeitä lukemaan, vaan palaavat aina kuuntelemaan/lukemaan Jeesuksen omaa opetusta. Sitten, kun he ovat oppineet tuntemaan Herran, he alkavat käsittää apostolienkin kirjoituksia ja nekin alkavat kiinnostaa.

        Menee monia, monia vuosia, kun nuo kutsun saaneet saavat kutsun alkaa auttamaan muitakin ristille saakka. Pidemmälle kukaan ihminen ei voi toistaan auttaa, eikä tarvitsekaan. Sen jälkeen alkaa Armon, eli Jumalan kasvatus niin, että uskovainen ei ole enää kenenkään muun opetuksen tarpeessa.


      • Clear
        asiastakyse kirjoitti:

        Clear, mehän lopetimme "pulinat" ja minä poistuin palstalta. Joten olet huudellut turhaan minua tunnustamaan uskosi ja haluatko minun tunnustavan syntiäkin. Väität minua ylimieliseksi. Jos olisisit saman tulen palon tuntenut, mitä minun täytyi tuntea vuonna 1984, et väittäisi sen kokemuksen jälkeen itseäsi, tai toista samaa kokenutta ylimieliseksi. Siinä palossa palaa kaikki paha. Katkeruuden kavala juurikin palaa niin loppuun, että sitä ei ikinä enää tule. Kateus, joka on suomalaisten perisynti jää täydellisesti pois. Sen voi vain muistaa, kun muistelee sitä. Kaikki käskyjä rikkova palaa siinä tulessa ja sen jälkeen ihminen on VAPAA valitsemaan tekeekö syntiä, vai onko tekemättä.

        Clear, tietenkin tunnustan uskosi. Kaikki, jotka ovat ottaneet kutsun vastaan, ovat tulleet uskovaisiksi. Uskon sinun saaneen ja ottaneen kutsun vastaan. Sen jälkeen alkaa Sanan kasvatus ja laki avautuu sisällä ja ihminen ymmärtää kerran tehdä ristillä parannuksen niin, että enää ei jää mitään estävää Jumalan ja ihmisen välille ja silloin avautuu ahdas portti ja Jumala kastaa omansa Hengellään. Evankekiumi on tuossa vaiheessa täyttänyt tehtävänsä ja näin ihminen on syntynyt uudeksi evankeliumista/Jumalan Sanasta ja Jumalan Hengestä.
        Mikä kiire tuossa aloituskirjeessä oli kertoa, että olen uudestisyntynyt? Miksi siinä ei voitu vain pyytää rukousta sairauden puolesta? Ehkäpä tuolla aloituksella pyrittiin vain erottelemaan epäuskoiset uskovaisista ja uskovaisina pidettiin tämän palstan hengen mukaan vain niitä, jotka heti, kun Jumalan kohtaavat syntyvät uudeksi. Eihän heidän edes tarvitse tuntea sitä vettä, josta ihminen uudistetan ja jossa pestään puhtaaksi.
        Ei heidän siis tarvitse tuntea Herraa, joka toi taivaasta evankeliumin.

        Evankeliumi pitää sisällään Jumalan Tahdon ja ilmoitukset ja Tien, jota pitkin päästään Jumalan valtakuntaan ja siksi se on tunnettava. Joku muu jumala voi hetkessä, tuosta vain synnyttää itselleen lapsia, mutta ei Raamatun Jumala. Hän ei synnytä ketään tuntemattomaan Jumalaan ja siksi jokaisella uudestisyntyneellä on kulunut aikaa Hänen jalkojensa juuressa ottamassa oppia, eli Sanaa vastaan. Sanan vastaanottaneet ja sen uskoneet syntyvät uudeksi TUNTEMASTAAN Jumalasta.

        Kutsun saaneet ovat hiljaisia, vaitonaisia, eivät pyrikkään ketään neuvomaan, vaan kuuntelevat hartaasti Jeesusta. He eivät pyri käsittämään tuossa vaiheessa Paavalia, vaikka välillä menevätkin Paavalin kirjeitä lukemaan, vaan palaavat aina kuuntelemaan/lukemaan Jeesuksen omaa opetusta. Sitten, kun he ovat oppineet tuntemaan Herran, he alkavat käsittää apostolienkin kirjoituksia ja nekin alkavat kiinnostaa.

        Menee monia, monia vuosia, kun nuo kutsun saaneet saavat kutsun alkaa auttamaan muitakin ristille saakka. Pidemmälle kukaan ihminen ei voi toistaan auttaa, eikä tarvitsekaan. Sen jälkeen alkaa Armon, eli Jumalan kasvatus niin, että uskovainen ei ole enää kenenkään muun opetuksen tarpeessa.

        Joka tapauksessa minä kannoin, Kristuksen lailla, sun loukkaavaa kirjoitustyyliäsi eilen. Näin minä sen vain koin, ja jos et osaa sitä kunnioittaa, niin ei mahda mitään. Halusin sulta lyhyttä ja suoraa ja selvää uskoni tunnustusta, niin et voinut sitä, sillä hetkellä antaa. Joten lenkille.

        Juuri tästä on uskon vaeltamisessa kysymys.

        Pitää tarttua hetkeen, eikä lyödä omilla pitkillä opillisilla kappaleillaan toista, pitää oppia kulkemaan vierellä myös Kirjoituksissa. Mitä hyödyttää laveat jaarittelut silloin kun vastakeskustelija jää huomioimatta. Jos näkee että jokin ärsyttää kanssakeskustelijaa, niin typeräähän se on jos ei ota toista huomioon.

        Carpe diem.

        Tartu hetkeen.

        Ihminen voi olla uskossaan vaikka kuinka palava, ja uskon sun puhuvan totta omista kokemuksistasi, mutta minä en näe sinua, en tiedä sinun kasvojen liikkeitäsi, en sinun äänen painatuksia, en tiedä kehon kieltäsi, ellet sitten tosissaan sitä kirjaimellisesti kerro juuri sillä hetkellä, enkä tiedä henkilöhistoristasi mitään. Henkilöhistoriaamme me kaikki mukanamme raahaamme, ja tältä omien kokemuksiemme pohjalta, me tännekin kirjoitamme hedelmämme.

        "Kutsun saaneet ovat hiljaisia, vaitonaisia, eivät pyrikään ketään neuvomaan, vaan kuuntelevat Jeesusta."

        Herra on hiljainen ja nöyrä.

        Hän meni ristille, hiljaisena ja nöyränä, kuuliaisena Jumalalle.

        Mitä tämä kuuliaisuus on?

        . . . o o o o . o . o . o . o o o . . .

        Miksi Ihmisen Poika rääkättin ensin loputtomien väittelyjen kautta kipeäksi, ja sitten vielä päälle päätteeksi naulattiin puuhun kiinni, toisten syljettäväksi ja pilkattavaksi?

        Eikö vähempi kidutus riittänyt ?

        Mitä tämä tarkoittaa Jumalalta?

        . . . . . o o o o o o o o o o o . . . . .

        On pakko tunnustaa että opilliset ratkaisut eivät tuo vastausta tuskan ja kivun ja kokonaisvaltaisen olemassaolemisen ongelmaan. Ateistien kanssa sä voit viettää loppumattomia väittelyjä asiasta, mutta jos vastaväittelijä on lempeä kirjoittaja, niin hän saavuttaa kunnioituksesi, ja siinä voi viettää aamuyön tunteina ihania hetkiä yhteisen olemassaolon totuuden kanssa, suuri Jumala katsoo vierellä kuinka keskustelu sulaa yhteiseksi lämmöksi, yhteiseksi iloksi, ja ateisti kolikon toisella puolella ymmärtää kolikon toisen puolen ja hyväksyy suuren ja tuntemattoman ja näkymättömän Jumalan, ja uskovainen kolikon toisella puolella uskaltaa asettaa myös jumalansa olemassaolon kyseenalaiseksi, ihan sen takia koska haluaa kysyä uuden ystävänsä kanssa, aina uudelleen :

        Miksi?

        Minä jouduin käymään tämän tuskan läpi.

        Hän hylkäsi minut, ja menin ateistipalstalle kyselemään, menin ja juoksin maailmassa koska en jaksanut sanallista väittelyä, en jaksanut sanojen hokemista joille ei mitään loogillista perustaa löytynyt. Ja koin Jeesuksen sanat itsessäni ja kehossani jälleen, kun Isä hylkää.

        Tuskan ja kivun keskellä ihminen tarvitsee eniten kanssakulkijaksi Kristusta, miksi minäkään siis en menisi Herra mukanani rauhallisesti kävellen ja keskustellen, loogisesti viisaan ateistiystäväni kanssa yölliselle nettilenkille.

        Miksi vihaa pitämään.

        Miksi hylkäämään läheinen.

        Herra kysyy koko ajan, kuka lähimmäisesi.

        No eikö se, joka kohdalle aina sattuu?

        Me emme elä enää pimeällä keskiaikaisella, umpimielisellä uskon aikakaudella jolla ollaan valmiita kivittämään kaikki Mooseksen uskosta poikkeavat, meidän uskovien on pakko viisastua, meidän pitää tehdä tämä käytännössä. Mielestäni on pakko tehdä pesäero VT:n joihinkin opetuksiin. Jos menet Kentälle, niin sinun raamattusi kyseenalaistaa ensimmäisenä siellä seksuaalisesti toisin suuntautunut tvs. ja et voi, edes mielessäsi, kivittää häntä. Sinun on perusteltava uskosi turvallisuus, uskosi järkevyys, uskosi lämminhenkisyys, uskosi ihmisoikeudet.

        Ja silloin.

        Kun kansa näkee, kuinka me hengen hedelmiä kaikin puolin viljellen vaellamme, auttaen, neuvoen, emme lyömään valmiita oppirakennelmia kyhäillen, vaan itsekin suuren Rauhan Jumalan hengessä vaeltaen, kannamme Suuren Luomisen kekoon ihastuksemme ja ihmettelymme.

        Silloin.

        Kansa kunnioittaa meitä, niinkuin Apostolejakin, ja niitä kolmeatuhatta.

        Hyvää sapatin jatkoa sulle, "asiasta kyse".


    • aglius

      Nyt pitää kesken taiston kysyä että ajatteletko asiastakyse ihan tosissaan niin, että kun olet kaikkea sata% niin sen ANSIOSTA pysyt mm terveenä, kuten yllä sanoit ?

      Siis että ikäänkuin ostat itsellesi terveyden täyttämällä kaiken sen, minkä olet ajatellut sinun pitävän täyttää !

      siis varmistan vain olenko ymmärtänyt okein.

      • aglius

        VAi ajatteletko niin, että ELÄT ikäänkuin Jeesuspullossa, korkki kiinni, siis siinä tilassa joka on täysin Pyhä tila, ja sinne ei pääse mikään vihollisen maailmaan kuuluva ?


      • asiastakyse

        Sanon olevani Kristuksessa vahva. On Jumalan asia pitää minut vahvana ja terveenä. Koska Hän tarvitsee minua, on Hän vahvistanut minut. Jumalalla on antaa hyvät annit, mutta kuka ottaa vastaan? Kuka uskoo Herran käsivarteen?

        En ansaite mistään. Olen saanut kaiken ylhäältä, Valkeuden Isältä ja vapaasta tahdostani sitä saamaani jaan tänne. Jeesus on kaiken ansainnut, en minä.

        Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Olen siis saanut ilmaiseksi pelastuksen. Ilman mitään minun ansioitani. Jeesus tuli koko maailman syntien puolesta Uhriksi. Jokainen, joka siihen uskoo kokee samaa, mitä minä koen. Ei minulla olisi sellaista omaisuutta, että voisin Jumalalta jotakin ostaa. Kaikki on Häneltä lahjaa.


      • aglius
        aglius kirjoitti:

        VAi ajatteletko niin, että ELÄT ikäänkuin Jeesuspullossa, korkki kiinni, siis siinä tilassa joka on täysin Pyhä tila, ja sinne ei pääse mikään vihollisen maailmaan kuuluva ?

        Jatkan vielä...eli siis, jos asia on kuin edellä ajattelen tuosta "pullosta", niin miksi sitten kuitenkin näemme itsessämme entropian lain, jopa niin, että vaikka mitä teemme, vanhenemme joka päivä, kulumme hiljaa loppuun vaikka emme sairautta kokisikaan.

        EIkös tämä ole kaikki sitä samaa, joka kertoo lankeemuksen loppumattomasta vaikutuksesta, ja sovitus ei yllä fyysiseen olemukseemme muuten kuin satunnaisina täsmäkorjauksina jo tulleisiin sairauksiin tai raihnauksiin.


      • Pakstori
        aglius kirjoitti:

        VAi ajatteletko niin, että ELÄT ikäänkuin Jeesuspullossa, korkki kiinni, siis siinä tilassa joka on täysin Pyhä tila, ja sinne ei pääse mikään vihollisen maailmaan kuuluva ?

        VAi ajatteletko niin, että ELÄT ikäänkuin Jeesuspullossa, korkki kiinni, siis siinä tilassa joka on täysin Pyhä tila, ja sinne ei pääse mikään vihollisen maailmaan kuuluva ?

        Jos ette päästä muita Juomaan Pullostasi, sinua ei täytetä uudelleen... Ellei sinusta jouda, sinusta tulee kuin pilaantunut neste...
        Tämän voi ymmärtää niin kaksimielisestikin, ettei paremmasta väliä.
        Ei Jumala ole se, joka meidän kehomme tappaa, se on oma epäuskomme, kun näemme ikämme joskus ehkä liehuvan lähellä sataa, emmekä halua olla parempia kuin muut. HALUTKAA olla parempia kuin muut, vain siten voi voittaa!
        Vertailu on tappeluyritys, ja Taivasten valtakunta on Taistelu.


    • body

      Kengät on ITSE tai joku apuri laitettava jalkaan, sillä enkelit ei niitä tule laittamaan.

      Sama pätee niihin sairauksiin jotka lääkäri voi hoitaa.

      Vastaanotolle ja nurinat pois, sillä taivas ei näissä auta.

    • aglius

      Mutta kun sairaalat ovat täynnä jopa niitä "Kristuksessa vahvoja " !

      Kirjoitat tuossa yllä mm. näin; >>Minulle kaikki on mahdollista Hänessä, joka minua vahvistaa. Elän rehellisesti ja siksi pysyn vahvana, valpaana, vapaana ja terveenä.

      • asiastakyse

        Miten sellaisen käsityksen sait? Lue uudelleen:
        Minulle kaikki on mahdollista Hänessä, joka minua vahvistaa. Elän rehellisesti ja siksi pysyn vahvana, valpaana, vapaana ja terveenä.

        Elän rehellisesti, sillä sitä Jumala vaatii minulta salatuimpaan saakka.

        Siitä en tiedä mitään miten paljon sairaalassa on Jumalan vahvistamia. Eivätköhän he ole työkentillä ja jos aika on pois lähteä, niin saattavat olla kuten iso-tätini oli jonkin aikaa sairaalassa. Hän sairasti viimeiset kaksi viikkoa ja aloin pyytää Jeesusta parantamaan hänet. Henkeeni tuli sanat: Ei noin, vaan rukoile Isä meidän rukous ja siitä tiesin, että rakas iso-tätin lähtisi pian. Niin kävi ja hän lähti rauhallisesti ja kauniisti.

        Lähden miten Herra on lähtöni suunnitellut. Sisäinen ihmiseni vahvistumasta vahvistuu uskon kautta Jeesukseen. Niin vahvistui iso-tätinikin ja lähti niin levollisesti ja kauniisti, että siitä jäi vain hyvä mieli. Koska en ole täältä vielä kuollut, en tiedä kaikkea siitä asiasta. En tiedä joutuuko Jeesuksen valitsematkin kärsimään. Miskipä ei joutuisi, mutta ei yli kestokyvyn, mutta tätä ajattelen minä itse, sillä kokemusta minulla ei kyseisestä asiasta ole.


    • Pakstori

      Jeesus ei paranna sinua, jos sairautesi oli ristisi.
      Teidän on tiedetettävä, että ei vaivamme HELPOSTI parane tavallisesti edes Jumalan voimalla, jos odottaisi ihmeparantumista.
      Jumala joutuu luomaan uuden enkelin, jos sairauden pitää parantua, ja sen pitää olla olemassa sairautesi vuoksi vuosia....
      Jos haluat ristisi pois, olet hukannut sen ristisi, mikä sinulla oli sairaudessasi..
      Sinulle on annettu vastustaja, ja sinun on voitettava se, ihan itse.

    • Pakstori

      Peräpukamat? Herjaatko Jumalaa? Onko se edes mikään sairaus?

    • tavallinen

      Minua harmittaa kovasti agliuksen ja Clearin puolesta. Jos teillä olisi samat kokemukset uskonelämästä kuin asiastakyse nimimerkillä on teksteistänsä päätellen, niin te ette vastaisi kuten edellä luin teidän kirjoittaneen. On tosi sääli, ettette te pääse täyteen Jeesuksen tuntemiseen ja tämä ei nyt ole moite, eikä mikään vihamielinen hyökkäys teitä kohtaan, vaan olen oikeasti pahoillani teidän puolestanne. Te jäätte niin monta hienoa kokemusta köyhemmäksi joka ikisenä päivänä, kun te kirjoitatte ja vastaatte niin eri tasolta tai kuten ymmärtämättömät, jotka eivät ole päässeet hengellisesti kasvamaan.
      Te ette oikeasti menettäisi mitään, jos te nyt malttaisitte lukea rivienkin välistä, ettekä ottaisi joka asiaa henkilökohtaisena moitteena, vaan mahdollisuutena kasvaa täyteen Jeesuksen tuntemiseen. Te ette varmasti katuisi sitä hyvää osaa, jonka te Häneltä saisitte. Mutta nyt te jäätte ilman sitä. Ja mikä surullisinta, te ette edes ymmärrä mitä teille oikeasti yritetään selittää. On se kyllä todella harmillista teidän itsenne kannalta. Jeesus on avannut teille oven, miksette te voi astua siitä sisään, mikä teitä estää?

      Tiedän edellisistä kirjoituksistanne, että te loukkaannutte kaikesta kirjoittamastani, mutta se on ihan turhaa. Jeesus itse tarjoaa teille maailman parhaimmat adidakset jalkaan ilmaiseksi Stocmannin tavaratalosta, mutta te haluatte mennä halpakauppaan ostamaan halvat lenkkarit, mutta sitä minä en käsitä, että miksi te näin teette ja vieläpä itsellenne ihan itse. MIKSI?

      Herra avatkoon teidän ymmärryksen ymmärtämään nämä asiat, sillä kukaan muu ei ole teitä vastaan, kuin vain te itse olette itseänne vastaan. Ettekä te nyt käsitä sitä. Tunnen kuitenkin teitä kohtaan lähimmäisen rakkautta ja olen samalla harmissani puolestanne siitä mitä te itse menetätte.

      • aglius

        Jaaha, kiitosta paljon sieluntilani arvioinnista !

        Luotan kuitenkin enemmän ympäriltäni tulevaan arvioon kuin "jonku jostain" antamaan. Minua on sentään arvioitu suurennuslasilla 40 vuotta eli se on vähän enemmän kuin "nettioptikon" näöntarkastus kaukona.


      • Clear
        aglius kirjoitti:

        Jaaha, kiitosta paljon sieluntilani arvioinnista !

        Luotan kuitenkin enemmän ympäriltäni tulevaan arvioon kuin "jonku jostain" antamaan. Minua on sentään arvioitu suurennuslasilla 40 vuotta eli se on vähän enemmän kuin "nettioptikon" näöntarkastus kaukona.

        Näin se vaan on.

        Nikki "tavallinen" ja "asiasta kyse" eivät jostain syystä tunnista itsessään olevaa syntiä.

        Tätähän tämä tarkoittaa.

        He väittävät olevansa jotain, jota he eivät ainakaan nyt tänä päivänä ole.

        Minä ainakin Jumalan edessä olen heti valmis tunnustamaan syntisyyteni, saatan aivan varmasti ärsyttää monia kirjoittajia, mutta totuus ei koskaan tunnu hyvältä sillä hetkellä.

        Olen siis syntinen ja teen syntiä.

        Ei kai se sen vaikeampaa ole todeta.

        Eihän?

        (PS. Toivottavasti "tavallinen" ja "asiasta kyse" eivät tule jankuttamaan tähän perään jotain omasta paremmuudestaan, ja sitten samaan aikaan arvostelemaan muiden uskoa. Eihän samasta lähteestä pidä pulputa karvasta ja ihanaa vettä. Mutta jostain syystä heillä nyt näin on. Henkilöhistoriastako johtuvaa, vai onko heidän seurakunnan sisällä jokin taistelu päällä? Tai uskottavuuspulma? Siitä minä en tiedä, eikä minun pidäkään. Joka tapauksessa he kantavat omista lähtökohdistaan nousevat hedelmänsä tänne näkyville, ja näistä hedelmistä, valitettavasti, puu sitten tunnetaan.)


    • Hallelujah!

      Näin uskovana lääkärinä uskon siihen, että Jumala parantaa. Me kaikki muutumme silmänräpäyksessä kun aika täältä koittaa. Saamme uudet kirkastetut ruumiit, joissa ei ole mitään sairauksia. Myös uudessa Jerusalemissa on puu, jonka lehdistä kansat saavat terveyden.

      Mutta myös tässä ajassa Jumala parantaa, Hän tekee henkensä kautta eläväksi kuolevaiset ruumiimme, vaikka tämä liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa eikä liha pyhity.
      Uskovana lääkärinä uskon, että Jumalalla on monia tapoja parantaa. Suoranaisia ihmeitä tapahtuu Jumalan kunniaksi, ei siksi, että voisimme sormia napsauttamalla tehdä trikkejä. Syntymästään sokea mies sai näkönsä Jeesuksen kautta siksi, että Jumalan ihmeitä tekevä voima tulisi julki.

      Mutta jokainen - myös ne jotka ovat saaneet kokea parantumisen, eräänä päivänä siirtyvät rajan yli tämän fyysisen ruumiin toimintojen hiipuessa. Me emme siis tässä lihassa ole Jumalan täydellisessä suunnitelmassa koskaan. Liha ei pyhity ja henki on lihaa vastaan. Yksin Jumalan armosta voimme siirtyä rajan yli koskaan näkemättä kuolemaa. Jeesus lupaa Raamatussa, että joka pitää Hänen sanansa, ei ikinä maista kuolemaa! Mikä valtava lupaus! Nyt olemme fyysisesti heikkoja ja kuolevaisessa ruumiissa, mutta Jumalan henki tekee ruumistamme yhä enemmän ja enemmän eläväksi, ja eräänä päivänä, kun ruumis ei enä jaksa - siirrymme rajan yli huomaamatta, ilman että edes maistamme kuolemaa!

      • Näin minä

        Eipä ollut uskottava kirjoitus. Muka lääkäri. Sulla on tarve korostaa itseäs. Oikea lääkäri laittaa nimensä ja sv-numeronsa näkyville. Ainakin, jos pyydetään. Minäpä pyydän.


      • asiastakyse

        Nimimerkki Hallelujah, on todella totta, että Jumala tekee Henkensä kautta eläväksi kuolevaiset ruumiimme. Ja on totta, että usko Jeesukseen tekee täällä jo kuolevaisesta ruumiista terveen. Saattahaan käydä niinkin, että emme joudu maistamaan kuolemaa ollenkaan enää synnin ruumiista kuolemisen jälkeen. Hän saattaa tulla PIAN.
        Olen vuosien varrella silloin tällöin kertonut täällä, miten kaksi toisiaan tuntematonta ihmistä antoi kielilläpuhumisestani tietoa. Yhden kerran opiskelija (nyk. engannin kielen opettaja) oli kuullut kielilläpuhumisestani, että se oli ollut Heprean kieli ja oli tarkistanut myöhemmin mieleensä jääneet sanat enganti-heprea sanakirjasta ja ne olivat olleet: HERRA TULEE PIAN.

        Myöhemmin uskonystäni oli kuullu minun puhuvan Ranskan kieltä ja oli kotonaan tarkistanut suomi-ranska sanakirjasta muistiinsa jääneet sanat ja taas: HERRA TULEE PIAN.
        Itselläni ei ole osaa eikä arpaa noihin sanoihin, koska en kumpaakaan kieltä osaa.

        Uskovaisella on toivo, että Herra hakee meidät pois lupauksensa mukaan.
        Herran silmissä se tapahtuu pian. Meille se voi olla aika pitkä aika, mutta uskon sen tapahtuvan meidän sukupolvemme aikana. Niin toivon.


    • varattu nimimerkki

      >>> Jeesus lupaa Raamatussa, että joka pitää Hänen sanansa, ei ikinä maista kuolemaa!

    • -Tili on tehtävä-

      Kukaan ei valheilla elämäänsä vahvista. Näin joku kirjoitti muinoin ja kai sopii tähänkin.

    • AXDSaxscv dfbSDBGDF

      Hallelujah!

      Näin uskovana lääkärinä uskon siihen, että Jumala parantaa.

      sanohan miksi ei ole parantunut tiettavasti [todistetusti] kehitysvammainen ,tai muuten
      monivammainen liikuntakyvyton?ms-tautinen c-p vammainen
      kylla Jumala voisi parantaa rujonkin..mutta miksi ei tee tuota?

      • l-h

        Realbeliver sanoo
        Kristus kantoi meidän syntimme ja kaikki sairautemme ruumiissaan ristin puulla. Se on tosiasia, jota ei voi miksikään muuttaa.

        Kun teemme syntiä on Jeesuksen verilähde avloinna, joka puhdistaa synnin ja vapauttaa siitä.
        Kun sairastumme, on Jeesuksen ruumiissaan kantamat haavat takuuna siitä, että saamme jälleen terveyden.

        Uskotko Jumalan sanaan vaiko Saatanan valheita tai omia kokemuksia, tuntemuksia ja luuloja?

        vastaa kysymykseeni please... kun[jos] umpparisi puhkeaa menetko ensi-apuun ,vai lyotko kätesi ristiin ja pysyt kotona????


      • Muuttuiko jokin?
        l-h kirjoitti:

        Realbeliver sanoo
        Kristus kantoi meidän syntimme ja kaikki sairautemme ruumiissaan ristin puulla. Se on tosiasia, jota ei voi miksikään muuttaa.

        Kun teemme syntiä on Jeesuksen verilähde avloinna, joka puhdistaa synnin ja vapauttaa siitä.
        Kun sairastumme, on Jeesuksen ruumiissaan kantamat haavat takuuna siitä, että saamme jälleen terveyden.

        Uskotko Jumalan sanaan vaiko Saatanan valheita tai omia kokemuksia, tuntemuksia ja luuloja?

        vastaa kysymykseeni please... kun[jos] umpparisi puhkeaa menetko ensi-apuun ,vai lyotko kätesi ristiin ja pysyt kotona????

        Realbeliver sanoo
        Kristus kantoi meidän syntimme ja kaikki sairautemme ruumiissaan ristin puulla. Se on tosiasia, jota ei voi miksikään muuttaa.

        Emme me vielä tässä elämässä ymmärrä mitä se tarkoittaa, että syntimme kannettiin ristinpuulla, ristiinnaulittujakin on ollut tuhansia, en minä sairauksista ole niin huolissani, vaan siitä että todella syntimme kantoi. Koska vain synti on se syytös, joka erottaa meidät Jumalastamme. Eihän ikuisuudessa voi kukaan estyä sairastumasta ja kuolemastakin, aina kerta toisensa jälkeen, ja aina inkarnaation alussa olemme terveitä pienokaisia, sitä tarkoittaa Raamatun ylistys siitä, että mitään sairautta, tuskaa ja vaivaa ei ole minkään elämämme alussa.... Jos Kuolema loppuisi maailmankaikkeudesta, niin silloin kaikki olemassaolevat asiat olisivat olemassa sillä hetkellä, eikä mitään uutta enää luotaisi. Kuolema tuli sen takia, että vapaan orjallisesti kombinaatioita, variaatioita ja permutaatioita etsivät lait rikottiin... Me emme kauaa kestä paikoillamme, se on synti. Pitäisi odottaa, että muut asiat ovat liikkuneet sellaisiin sijainteihin ettei mitään SAMAA tulisi koko ajan eteemme....
        Lakia ja kielioppisääntöjä ei silti tietenkään saa rikkoa, mutta tarkoitan, että emme jankuttaisi hekuman ja rahan himon pakosta pahoja töitämme, jos ne kombinaatiot, mitä töissämme oli nähty oli jo nähty..... Paholainen tulee vastustamaan tätä jonkinaikaa, mutta lopputulos on se, että pääsemme AHTAASTA portista... AH-TAAS, ja miksi sen on niin ahdistavaa on se, että emme saa enää koskaan etsiä sitä täsmälleen samaa asiaa kuin aina ennen....


      • asiastakyse

        Jumala voi parantaa kaikista vaivoista ja sairauksista jos katsoo sen tarpeelliseksi. Jo täällä Hän voi parantaa ja viimein ainakin sitten kun kaikkien ruumis muuttuu. Kehitysvammainen ja cp-vammainen ja kuka tahansa voi olla sisältä niin Jumalan lujittama, että vamma ei haittaa siten kuin se haittaisi, jos ei olisi uskoa. Tiesin yhden suloisen kehitysvammaisen lapsen. Hän oli kaikkien lemmikki ja Jumalan ratkaisu ottaa hänet pois lapsena, oli suuri suru monille ihmisille.
        Ei meidän tarvitse katsoa ulkoiseen, ei alkeisvoimiin ei mihinkään, mikä estää Jumalan uskon. Kaiken yli me saamme katsoa Jeesukseen ja uskoa. Jeesus on voittanut jo alkeisvoimat ja ne eivät voi uskoa estää.


      • ??? Ei Tieltä Eksy
        asiastakyse kirjoitti:

        Jumala voi parantaa kaikista vaivoista ja sairauksista jos katsoo sen tarpeelliseksi. Jo täällä Hän voi parantaa ja viimein ainakin sitten kun kaikkien ruumis muuttuu. Kehitysvammainen ja cp-vammainen ja kuka tahansa voi olla sisältä niin Jumalan lujittama, että vamma ei haittaa siten kuin se haittaisi, jos ei olisi uskoa. Tiesin yhden suloisen kehitysvammaisen lapsen. Hän oli kaikkien lemmikki ja Jumalan ratkaisu ottaa hänet pois lapsena, oli suuri suru monille ihmisille.
        Ei meidän tarvitse katsoa ulkoiseen, ei alkeisvoimiin ei mihinkään, mikä estää Jumalan uskon. Kaiken yli me saamme katsoa Jeesukseen ja uskoa. Jeesus on voittanut jo alkeisvoimat ja ne eivät voi uskoa estää.

        Alkeisvoimiin?

        Mitä ne tarkoittavat?


      • kertoo Sana
        asiastakyse kirjoitti:

        Jumala voi parantaa kaikista vaivoista ja sairauksista jos katsoo sen tarpeelliseksi. Jo täällä Hän voi parantaa ja viimein ainakin sitten kun kaikkien ruumis muuttuu. Kehitysvammainen ja cp-vammainen ja kuka tahansa voi olla sisältä niin Jumalan lujittama, että vamma ei haittaa siten kuin se haittaisi, jos ei olisi uskoa. Tiesin yhden suloisen kehitysvammaisen lapsen. Hän oli kaikkien lemmikki ja Jumalan ratkaisu ottaa hänet pois lapsena, oli suuri suru monille ihmisille.
        Ei meidän tarvitse katsoa ulkoiseen, ei alkeisvoimiin ei mihinkään, mikä estää Jumalan uskon. Kaiken yli me saamme katsoa Jeesukseen ja uskoa. Jeesus on voittanut jo alkeisvoimat ja ne eivät voi uskoa estää.

        Täällä Rääkkylässä on mies, parturi, joka pidentää toisen jalan toisen kanssa samanmittaiseksi,...mutta jos toine jalka on esin 5-10 cm toista lyhempi.. niin sen pidentäminen jää sikseen.
        Ja jos joku tahtoo pidentää molempia jalkojaan, sekin jää sikseen.

        Näin on Toropaisen armolahjat.. mutta nehän ovat moninaiset! t. B


    • Hallelujah!

      Olen ollut läsnä kymmenien ihmisten kuollessa. Kuoleminen on aika harvoin mitään kamppailua. Eläminen on kamppailua, kuoleman hetkellä tulee hiljaista. Usein kuolema on hyvinkin nopea tapahtuma. Olen myös elvyttänyt varmasti kuolemassa olevia potilaita takaisin elämään, varsinkin kaksi tapausta tulee mieleeni, joista toinen kysyi virottuaan, mitä äsken tapahtui, ja toinen jopa nauroi (kun ihmettelin hänen hyvä kuntoaan elvytyksen jälkeen, kylkiluitakin meni poikki) kun saatoin ambulanssilla terveyskeskuksesta sairaalaan.

      En ole henkilökohtaisesti huolissani kuoleman hetkestä, vaan pikemminkin mitä sen jälkeen tapahtuu. Olen hyvin aralla mielellä ja turvaudun Jeesuksen sovitustyöhön, sillä yksin armosta, yksin Jeesuksen kalliin veren kautta meillä on sovinto Jumalan kanssa. Se vetää hiljaiseksi ja saa nöyrtymään väistämättömän edessä. Jokaisen ihmisen on ajallaan kuoltava ja tehtävä tiliä Jumalalle.

      Jumala ei ole sätkynukke, joka toimii meidän ihmisten pillin mukaan. Hän päättää, mitä tapahtuu ja mitä ei tapahdu. En tiedä, miksi kaikki eivät aina parane. Sen tiedän, että kukaan ei tässä ajassa parane lopullisesti, meidän ulkonainen ruumiimme rapistuu jatkuvasti ja lopulta kuolee, vaikka Jumala tekeekin eläväksi meidän kuolevaisia ruumiitakin. Lopullinen parantuminen tapahtuu kuitenkin siirtyessämme Taivaaseen, jossa saamme uudet, virheettömät ruumiit. Sitten on toki näitä ihmeellisiä ja ihania parantumistodistuksia, kuinka Herra on parantanut vaikeistakin sairauksista nimensä kunniaksi.

      Ketjun aloittajalle sanoisin, että mene lääkäriin, joka voi helposti hoitaa vaivasi, äläkä kiusaa Herraa sinun Jumalaasi. Voit toki rukoilla, että kaikki menee hyvin ja pääset peräpukamista eroon. Sitten niille, joilla on vaiva, jota eivät lääkärit voi parantaa sanon, että pyytäkää seurakunnan vanhimpia voitelemaan öljyllä Jeesuksen nimessä, niin voitte saada terveyden ja jos olette syntejä tehneet, saatte ne anteeksi. Kumman luulette olevan suuremman ja tärkeämmän ihmeen?

      Siunasta kaikille!

      • asgsdgsdgsdgd

        Mihin tarvita maallista elämää ollenkaan? Suoraan taivaaseen syntyen vaan. Ihan järjetöntä palloilla täällä ensin 0-120 vuotta ja etsien jotakin sen ajan: toiset löytävät ja toiset eivät.

        Elämä on sairas labyrintti, peli: Täynnä valintoja joista kukaan ei pysty varmuudella sanomaan mikä johtaa lopulta mihinkn ja johtaako mikään tie minnekään. Jos joku kadotus edes olisi olemassa ei kenenkään vanheman kannata edes tehdä lapsia.Näin ei kukaan voi joutua kadotukseenkaan valitessaan väärän uskonnon tai olemalla esim. ateisti.


    • iuygtygigugggg

      onko jokin muuttunut---
      Koska vain synti on se syytös, joka erottaa meidät Jumalastamme. Eihän ikuisuudessa voi kukaan estyä sairastumasta ja kuolemastakin, aina kerta toisensa jälkeen, ja aina inkarnaation alussa olemme terveitä pienokaisia,

      puhdasta puppua suollat---///Eihän ikuisuudessa voi kukaan estyä sairastumasta ja kuolemastakin, aina kerta toisensa jälkeen//

      emme mene ikuisuuteen kuolemaan ja sairastumaan vaan olemme vapaat kummastakin mainitsemastasi..

      kombinaatioita, variaatioita ja permutaatioita /// voi vekkuli sun juttujasi///perspiraatio,

    • Kiitä ja ylistä

      Jeesuksella olisi ollut jo montapäivää aikaa parantaa vaivasi, jos olisit ryhtynyt toimeen,
      etkä valittaisi vaivojasi..Ohjeet on annettu terv. benedi

    • rukoilevainen

      Onko hankala vaiva poistunut? Rukoiltu on.

      • Clear

        Just !!!

        Olispa ihana, jos Jumala Sinä - antaisit tällaisen selvän vastauksen.


    • apua saanut

      Taivaan Isän tahto voisi olla ennenkaikkea, että laittaisimme ruokavaliomme kuntoon. Toki lääkäri antaa, myös neuvoa ja apua, vaikeissa tapauksessa leikkaustakin. Itse sain apua rytmihäiriöihini, poistamalla laktoosin ruokavaliosta kokonaan. Ei enää vaivaa. Apu voi tulla niin monelta kautta kun sitä Taivaan Isältä pyydetään.

      • Hankala vaiva...

        On jo huomattavasti helpompi olla kuin silloin kun tämän avauksen tein. Ei vielä terve ole vaiva, mutta nyt pääsen jo kävelemään ilman suurenpaa tuskaa ja vessasakin jo uskaltaa parenmmin asiat hoitaa.

        Kiitos niille jotka rukoilitte puolestani.

        Hankala vaiva on/oli


      • Clear
        Hankala vaiva... kirjoitti:

        On jo huomattavasti helpompi olla kuin silloin kun tämän avauksen tein. Ei vielä terve ole vaiva, mutta nyt pääsen jo kävelemään ilman suurenpaa tuskaa ja vessasakin jo uskaltaa parenmmin asiat hoitaa.

        Kiitos niille jotka rukoilitte puolestani.

        Hankala vaiva on/oli

        Muistetaan rukouksin sua !!!

        Itse muistan opiskeluaikoinani, kun ressi oli sen verran kova ja jollain tavalla siinä kiireessä ei enää tajunnut kuunnella omaa kehoaan, niin silloin minullekin tuli sama vaiva, ja kehtaanpa nyt sanoa mikä sitä vaivaa vielä pahensi, ja se oli liika punnertaminen. Oli aika karmeeta kun piti hoitaa päivän kulkemiset ja opiskelut, ja samaan aikaan tuntui niinkuin rautakangen nielaissut ja alavatsa pökkelönä. Jos mikä laittaa vatsan toimimaan niin vahva kahvi, mutta jätä ainakin turha ähkiminen pytyllä pois, sehän se katkoo pahimmassa tapauksessa verisuonet jopa päästäkin, ja silloin tulee mukaan myös migreenivaiva pahimmassa tapauksessa.

        Siunausta!


      • ohoo,...
        Hankala vaiva... kirjoitti:

        On jo huomattavasti helpompi olla kuin silloin kun tämän avauksen tein. Ei vielä terve ole vaiva, mutta nyt pääsen jo kävelemään ilman suurenpaa tuskaa ja vessasakin jo uskaltaa parenmmin asiat hoitaa.

        Kiitos niille jotka rukoilitte puolestani.

        Hankala vaiva on/oli

        Onko todella niin, että paranit rukouksen voimalla, ja heitit elämäntapa muutoksen roskiin!

        Tämä on Jumalan ihme? terv. benedi


      • Clear
        ohoo,... kirjoitti:

        Onko todella niin, että paranit rukouksen voimalla, ja heitit elämäntapa muutoksen roskiin!

        Tämä on Jumalan ihme? terv. benedi

        Ei kyllä se nyt on, realismia vaan ???

        Luonto on siinä mielessä hyvä, että se kyllä luonnostaan omalla ajallaan korjaa asiat kuntoon.


      • Paha Pappi
        Hankala vaiva... kirjoitti:

        On jo huomattavasti helpompi olla kuin silloin kun tämän avauksen tein. Ei vielä terve ole vaiva, mutta nyt pääsen jo kävelemään ilman suurenpaa tuskaa ja vessasakin jo uskaltaa parenmmin asiat hoitaa.

        Kiitos niille jotka rukoilitte puolestani.

        Hankala vaiva on/oli

        Minkälainen on asuntosi vesi? Jos siinä on paljon kalkkia tai putket ovat vanhat, se voi aiheuttaa ummetusta. Ruokatavaroista varo syömästä juustoa ja herneitä. Ne kovettavat vatsaa. Juo vettä ainakin kolme-viisi lasillista joka päivä ruokailun yhteydessä juomisen lisäkisi. Jos vedessäsi on kalkkia, osta kaupasta juomavettä ja juo sitä. Muista aina juoda saunaa ennen ja saunan jälkeen muutama lasi riippuen siitä kuinka kovasti saunot ja kuinka kauan saunot. Ruumiista poistuu paljon nestettä saunomisessa. On erittäin tärkeä korvata nestehukka juomalla vettä.

        Syömisen puolelta kokemuksesta suosittelen kuivatettuja luumuja joista tehdään myös soppaa. Luumusoppa on hyvä vatsan pehmennyslääke. Tuoreet luumut ovat tietenkin vielä parempia mikäli niitä on kaupassa saatavilla. Siiten viinirypäleet voitelevat suolistoa niin että p.s.a lentää. Vältä leipää ja erikoisesti vehnäleipää. Vehnäjauhot ovat myrkkyä ummetuksesta kärsiville. Isäni tapasi sanoa kun me lapset joimme limpsaa: "Vesi on voitehista paras." Ja niin hän aina joi vettä ennen ja jälkeen saunomisen ja muinakin päivinä vaikka ei saunonut. Hän ei koskaan juonut limonaatia.


    • tosi siunaus

      Clearille.. vaikka juon silloin tällöin kahvia, niin ei kahvissa ole siunausta... rypäleissä ja rypälemehussa Raamatun mukaan sen sijaan on! terv. B

      • Clear

        Niin, mutta ei rypälemehut kovaa vatsaa aukaise, jos putkisto auki pitää saada, niin kahvia mahdollisimman mustana vaan, ja kyllä toimii !


    • röörit kuntoon.

      Tällaiset tavalliset asiat minä olen hoitanut lääkärillä.
      Ennen ne tuolla terveyskeskuksessa lääkäri puukon kanssa söhräsi ja hoiti hommat. Sitten kun meni niin fiiniksi, niin olen joutunut käymään kaupunginsairaalan leikkauspuolella ja Kesksusairaalassa.
      Siellä ne hirtää niitä kumilenkeillä ja leikkelee noita pukamia.

      Muutamia kertoja olen hommassa käynyt ja uusii aika-ajoin.

      Eli piipahda lääkäriin, siksi niillekin on annettu jumalaiset taidot.

      • röörit kuntoon.

        vielä tässä röörit kuntoon sanon, ettei se niin kipeää tee, että niitä kannatta pidellä.

        Tuskin asiaa huomaakaan, kun pojat on valkoisissa takeissa asiansa hoitanut.

        Siksi tuo lääkärissä käynti on hyvä, että jos ja kun röörit katsotaan, nähdään ettei ole syöpää olemassa.

        Verivuotoa on molemmissa tapauksissa ja syöpä on hieman ikävämpi asia.
        Jos asia on huonompi, niin voi se avanne tulla sitten vatsapeitteelle, että ajoissa tarkastukseen, mars, mars.

        Tämä punaisen lihan kulutus on lisännyt syöpätapauksia enemmäksi, eikä se paljon muutoin vaivaa, kuin verenvuoto.

        Akaatallahan se vuotoa oli ja luuli pukamataudiksi, koska itselläni se on.
        Pah, syöpä oli ja paksusuoli pantiin roskiin. 3 vuotta on nyt avanteen kanssa elänyt. Eli asia on vakava.


    • Jos joku taistelisi sielujen pelastuxen puolesta yhtä paljon kun sinä sun peräpukammien puolesta niin suomen siion olis tulessa jo. : )

      Tulkoon Herätys ja synnin hätä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • parannetaanko

      kaikki tässä ajassa?

    • järkevämpi

      Aika monestakin syystä ja yksi niistä on tyhmyytesi.
      Kun ensin löydät pikkuisen viisautta niin asiat lutviutuu siten kuin itsestään.

      Kas ongelmasi onkin siinä ettet usko Jeesukseen, Oikein, koska sinulta puuttuu järjestä valo.
      Jos uskoisit Jeesukseen oikein niin olisit viisas että tietäisit miten perämukavat parantuvat.
      Mene seisomaan raamatun päälle ja laita pääsi polvien väliin ja puhalla pyllyysi niin se paranee.

      Me viisaat pesemme pyllynreijän niin sitten Jumala parantaa, mutta muista että ensin pitää löytää se järjen valo.

    • onko aloitus
    • Yksuskonlapsi

      Miksei Jumala käyttäisi muita ihmisiä välikäsinä auttaakseen?Jeesus kehottaa meitä tekemään laupeuden tekoja toisillemme..tärkeintä on viedä evankeliumia eteenpäin ei odottaa ihmeitä..siinä lääkäri käynnillä tulee tilaisuus todistaa uskosta ja siunata kyseistä auttajaa hänelle johdatuksesksi kenties uskon vahvistukseksi..

    • tosi.uskossa

      Tosiuskova kantaa pukamansa ylpeästi, kuin Paavali pistimensä!

    • Anonyymi

      Samaa olen ajatellut minäkin.

      Herään joka aamu ahdistavaan ja tuskaiseen tunteeseen, eikä mikään työ tahdo onnistua. Jos Jumala on rakastava Isä, niin miksi Hän ei paranna, ei auta. Ei ota edes mitään yhteyttä.

      Toki. Onhan meillä terapeutit. Voisin mennä niille. Noin 150 euroa kerralta.

      Ja rahathan saisin vaikka lottoamalla. Mutta eipä tuo Kaiken Kantanut ole niitäkään voittoja suonut. Sitä terapiaa varten siis. Ei sitä Mersua varten, joka yleensä vedetään mukaan puheisiin.

      Kuka sanansa parhaiten asettaa, on hänen seurakuntansa saava kymmenykseni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      300
      2697
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      100
      2108
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      171
      1472
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe