ASIASTAKYSE JA IHMEPASRANTUMISET

Tapio522eikirj

Tässä ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/4692182 jo vuodelta 2007 nim. asiastakyse kertoo ihmeparantumisistaan, mutta ei tarkenna, millaisista sairauksista on kyse.
(Ketjussa hän käyttää useita eri nimimerkkejä.)

Useaan otteeseen myöhemminkin.asiastakyse on kertonut "valtavista" ihmeparantumisistaan, mutta ei ole kertonut, mistä sairauksista on ollut kyse.
Nykyisissä ihmekertomuksissaan hän jo tarkentaa, että kyse oli mm. masennustilasta toipuminen.
Muista hänen ihmeparantumisistaan en ole päässyt selville.
Ihmettelen hänen salamyhkäisyyttään..

Eikö olisi reilua kertoa tarkemmin ihmeparantumisistaan ja miten se on todettu oikeaksi esim. lääkärintodistuksella.
Kun Jeesus paransi, niin silloin ei jäänyt epäselväksi, oliko parantuminen TOTTA.

150

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymyksiä,

      Kerrotko sinä tälläisellä palstalla henkilökohtaiset asiasi? On jo suoranainen ihme, että joku kertoo jonkinkaan verran suurista kokemuksistaan. Eipä täällä ole monta, jotka ovat kokeneet Jumalan kosketuksen. Mistä se johtuu? Mistä johtuu ilo siitä, että Jumala elää ja tekee ihmeitä?

      • mä kertoisin

        Jos mä paranisin jostain sairaudesta suoranaisen ihmeen kautta niin kyllä se niin suuri asia olisi, että kertoisin siitä mielelläni. Tuttavani Austraaliassa toipui "kuin ihmeen kautta" pitkälle edenneestä agressiivisesta syövästä ja sen lähettämistä etäpesäkkeistä. Häntä hoiti asiansa osaavat ammattilaiset. Kaikille ystäväni kertoo onnellisena, kuinka Jumala antoi viisautta lääkäreille ja hänelle "jatkoajan elämään".


      • Pyh!
        mä kertoisin kirjoitti:

        Jos mä paranisin jostain sairaudesta suoranaisen ihmeen kautta niin kyllä se niin suuri asia olisi, että kertoisin siitä mielelläni. Tuttavani Austraaliassa toipui "kuin ihmeen kautta" pitkälle edenneestä agressiivisesta syövästä ja sen lähettämistä etäpesäkkeistä. Häntä hoiti asiansa osaavat ammattilaiset. Kaikille ystäväni kertoo onnellisena, kuinka Jumala antoi viisautta lääkäreille ja hänelle "jatkoajan elämään".

        Lääkäreillä on ollut hyvä koulutus. Ei siihen Jumalaa tarvi sotkea.
        Jumalattomat lääkärit voivat parantaa jumalattomia potilaita.


    • EV:LUTHERIL:

      Ehkä monet hellarit tekevät jostakin paranemistapauksesta esim. päänsärystä suuren ihmeen kun mitään todellista ihmettä ei ole tapahtunut. Kun kaikki kertovat näkyjään ja uniaan ja profetoivat niin täytyyhän sitä vaikka valehdella tai pukea päänsärkytapaus "suureksi hengenvaaralliseksi ihmeeksi"

      • ei pakkoa kertoa

        Vuosia sitten nyk. asiastakyse kertoi enemmänkin noista sairauksista. Ne eivät olleet pieniä sairauksia. Ei kukaan, jota aletaan pilkkaamaan ihmeiden takia, ole velvollinen niistä kovin usein puhumaan. Pilkka näyttää menevän sietämättömäksi, jos kerrotaan ihmeistä, joita todella tapahtuu. Sellaista tapahtuu varsinkin tällä palstalla.
        Hakekaapa esiin esim. Jakailin todistukset ihmeistä. Näette sieltä mitä tapahtuu.


      • Tapio522eikirj
        ei pakkoa kertoa kirjoitti:

        Vuosia sitten nyk. asiastakyse kertoi enemmänkin noista sairauksista. Ne eivät olleet pieniä sairauksia. Ei kukaan, jota aletaan pilkkaamaan ihmeiden takia, ole velvollinen niistä kovin usein puhumaan. Pilkka näyttää menevän sietämättömäksi, jos kerrotaan ihmeistä, joita todella tapahtuu. Sellaista tapahtuu varsinkin tällä palstalla.
        Hakekaapa esiin esim. Jakailin todistukset ihmeistä. Näette sieltä mitä tapahtuu.

        Tässä muutama asiastakyseen ihmeparantumiskertomuksistaan.
        (Lainaukset ylläolevasta linkistä.)

        "Nukuin teho-osastolla seitsemän tuntia ja herätessäni olin terve. Tämä on täysin totta ja lääkäri kertoi minulle, että siellä missä kaksi tai useampi lääkäri kokoontuu puhutaan vain tapauksestani".
        >>>>>>
        "Jeesuksen työtoveri olen ollut reippaasti yli kaksikymmentä vuotta ja ensimmäisen ja suurimman paranemisihmeeni koinkin jo silloin. Kokemieni ihmeiden kautta moni on tullut uskoon Jeesukseen Kristukseen.
        Olen antanut Jeesukselle kaiken elämästäni ja olen hyvin onnellinen ja vapaa ihminen.

        Nyt en halua kertoa tarkemmin, mitä kaikkea olen tämän tehtävän eteen joutunut koulutusjaksoillani kokemaan, mutta ehkäpä kerron niistä taasen, kun on aika todistaa niistä tarkemmin".
        >>>>>>>>>>>
        "Itse sain parantua ensimmäisen kerran vuonna 1983, eli reippaasti yli kaksikymmentä vuotta sitten, eikä yksikään lähimäiseni ole edes kyseenalaistanut ihmettä, sillä niin selkeä se oli.

        Ennen, kuin sain sen valtavan ihmeparanemisen kokea, olin niin huonokuntoinen ja niin kaikkinaisesti sairauden kyllästämä, että välillä meinasi toivo kokonaan mennä".


      • k.kiusaantunut
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Tässä muutama asiastakyseen ihmeparantumiskertomuksistaan.
        (Lainaukset ylläolevasta linkistä.)

        "Nukuin teho-osastolla seitsemän tuntia ja herätessäni olin terve. Tämä on täysin totta ja lääkäri kertoi minulle, että siellä missä kaksi tai useampi lääkäri kokoontuu puhutaan vain tapauksestani".
        >>>>>>
        "Jeesuksen työtoveri olen ollut reippaasti yli kaksikymmentä vuotta ja ensimmäisen ja suurimman paranemisihmeeni koinkin jo silloin. Kokemieni ihmeiden kautta moni on tullut uskoon Jeesukseen Kristukseen.
        Olen antanut Jeesukselle kaiken elämästäni ja olen hyvin onnellinen ja vapaa ihminen.

        Nyt en halua kertoa tarkemmin, mitä kaikkea olen tämän tehtävän eteen joutunut koulutusjaksoillani kokemaan, mutta ehkäpä kerron niistä taasen, kun on aika todistaa niistä tarkemmin".
        >>>>>>>>>>>
        "Itse sain parantua ensimmäisen kerran vuonna 1983, eli reippaasti yli kaksikymmentä vuotta sitten, eikä yksikään lähimäiseni ole edes kyseenalaistanut ihmettä, sillä niin selkeä se oli.

        Ennen, kuin sain sen valtavan ihmeparanemisen kokea, olin niin huonokuntoinen ja niin kaikkinaisesti sairauden kyllästämä, että välillä meinasi toivo kokonaan mennä".

        Varmasti moni herää teho-osastolla terveenä, siellähän ollaan hoitoa saamassa.

        Olisipa tosi kiva tietää mistä sairauksista on kyse niin voisi uskoa paremmin.


      • Tapio522eikirj
        ei pakkoa kertoa kirjoitti:

        Vuosia sitten nyk. asiastakyse kertoi enemmänkin noista sairauksista. Ne eivät olleet pieniä sairauksia. Ei kukaan, jota aletaan pilkkaamaan ihmeiden takia, ole velvollinen niistä kovin usein puhumaan. Pilkka näyttää menevän sietämättömäksi, jos kerrotaan ihmeistä, joita todella tapahtuu. Sellaista tapahtuu varsinkin tällä palstalla.
        Hakekaapa esiin esim. Jakailin todistukset ihmeistä. Näette sieltä mitä tapahtuu.

        "Vuosia sitten nyk. asiastakyse kertoi enemmänkin noista sairauksista. Ne eivät olleet pieniä sairauksia".
        >>>>>>>>>>>>>>
        >Elikkä kuinka suuria?

        Tuskin moni pilkkaisi, jos todisteet ihmeest ovat selvät, esim. omin silmin nähtyjä tai lääkärin todistamia.


      • tiedän asiasta
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Tässä muutama asiastakyseen ihmeparantumiskertomuksistaan.
        (Lainaukset ylläolevasta linkistä.)

        "Nukuin teho-osastolla seitsemän tuntia ja herätessäni olin terve. Tämä on täysin totta ja lääkäri kertoi minulle, että siellä missä kaksi tai useampi lääkäri kokoontuu puhutaan vain tapauksestani".
        >>>>>>
        "Jeesuksen työtoveri olen ollut reippaasti yli kaksikymmentä vuotta ja ensimmäisen ja suurimman paranemisihmeeni koinkin jo silloin. Kokemieni ihmeiden kautta moni on tullut uskoon Jeesukseen Kristukseen.
        Olen antanut Jeesukselle kaiken elämästäni ja olen hyvin onnellinen ja vapaa ihminen.

        Nyt en halua kertoa tarkemmin, mitä kaikkea olen tämän tehtävän eteen joutunut koulutusjaksoillani kokemaan, mutta ehkäpä kerron niistä taasen, kun on aika todistaa niistä tarkemmin".
        >>>>>>>>>>>
        "Itse sain parantua ensimmäisen kerran vuonna 1983, eli reippaasti yli kaksikymmentä vuotta sitten, eikä yksikään lähimäiseni ole edes kyseenalaistanut ihmettä, sillä niin selkeä se oli.

        Ennen, kuin sain sen valtavan ihmeparanemisen kokea, olin niin huonokuntoinen ja niin kaikkinaisesti sairauden kyllästämä, että välillä meinasi toivo kokonaan mennä".

        Onkohan Tapio sekoittanut nyt kahden eri ihmisen todistuksia? Tuo alimainen ei varmasti ole saman henkilön todistus, mitä viestin yläosan todistus on. Tiedän asian ja siksi ihmettelen Tapion intoa vääristellä asiaa.


      • Miksi T522 vääristel
        tiedän asiasta kirjoitti:

        Onkohan Tapio sekoittanut nyt kahden eri ihmisen todistuksia? Tuo alimainen ei varmasti ole saman henkilön todistus, mitä viestin yläosan todistus on. Tiedän asian ja siksi ihmettelen Tapion intoa vääristellä asiaa.

        Tuota vääritelyä tapahtuu aina, siellä missä kerrotaan ihmeparanemisista, mutta kahden ihmisen todistusten yhditäminen on jo tosi kummallista. Ei taida Tapio522 voida hyvin. Toivottavasti hän itse jaksaa vastata, mikä on syy tuollaiseen rumaan tekoon.


      • Tapio522eikirj
        tiedän asiasta kirjoitti:

        Onkohan Tapio sekoittanut nyt kahden eri ihmisen todistuksia? Tuo alimainen ei varmasti ole saman henkilön todistus, mitä viestin yläosan todistus on. Tiedän asian ja siksi ihmettelen Tapion intoa vääristellä asiaa.

        >Hyvä, että korjasit asian.
        Olisi hyvä, että kirjoittajat käyttäisivät samaa nimimerkkiä samassa ketjussa, niin tietäisimme, kuka kirjoittaa milloinkin.
        Tällöin ei tule sekaannusta eri kirjoittajista.


      • tiedän asiasta
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        >Hyvä, että korjasit asian.
        Olisi hyvä, että kirjoittajat käyttäisivät samaa nimimerkkiä samassa ketjussa, niin tietäisimme, kuka kirjoittaa milloinkin.
        Tällöin ei tule sekaannusta eri kirjoittajista.

        Eikö sinun itsesi olisi tullut olla varovaisempi? Minä uskon täysillä, että Jumala tekee ihmeitä. Uskon myös sen, että tässä kamalassa ajassa niistä ei saa puhua. Ihmiset suorastaan hyökkäävät, kun sellaista joku kertoo. Onneksi on muutamia, jotka kertovat niistä kaiken uhalla. Harmi vain, että niin harvoin.
        Muistan sinun itsesi olleen täysin epäuskoinen, kun ihmeistä on ollut puhe. Siksi ihmettelen, mihin sinun usko perustuu. Olen sitä ihmetellyt lukiessani viestejäsi, sillä ne eivät anna kunniaa Jumalalle.


      • Tapio522eikirj
        Miksi T522 vääristel kirjoitti:

        Tuota vääritelyä tapahtuu aina, siellä missä kerrotaan ihmeparanemisista, mutta kahden ihmisen todistusten yhditäminen on jo tosi kummallista. Ei taida Tapio522 voida hyvin. Toivottavasti hän itse jaksaa vastata, mikä on syy tuollaiseen rumaan tekoon.

        Niin..... vääristelyä tapahtuu usein siellä, missä kerrotaan ihmeparantumisista.
        Eikä lähempi tarkastelu tapahtuneesta "ihmeestä" aina kestä päivän valoa.


      • Tapio522eikirj
        tiedän asiasta kirjoitti:

        Eikö sinun itsesi olisi tullut olla varovaisempi? Minä uskon täysillä, että Jumala tekee ihmeitä. Uskon myös sen, että tässä kamalassa ajassa niistä ei saa puhua. Ihmiset suorastaan hyökkäävät, kun sellaista joku kertoo. Onneksi on muutamia, jotka kertovat niistä kaiken uhalla. Harmi vain, että niin harvoin.
        Muistan sinun itsesi olleen täysin epäuskoinen, kun ihmeistä on ollut puhe. Siksi ihmettelen, mihin sinun usko perustuu. Olen sitä ihmetellyt lukiessani viestejäsi, sillä ne eivät anna kunniaa Jumalalle.

        Uskoni perustuu tosiasioihin, ei huhupuheisiin.
        Ilmeisesti pidät hyökkäävinä sellaisia uskovia, jotka Luukkaan tavoin haluavat ottaa tarkempaa selvää ihmeparantumisista.


      • Tapio522eikirj
        tiedän asiasta kirjoitti:

        Eikö sinun itsesi olisi tullut olla varovaisempi? Minä uskon täysillä, että Jumala tekee ihmeitä. Uskon myös sen, että tässä kamalassa ajassa niistä ei saa puhua. Ihmiset suorastaan hyökkäävät, kun sellaista joku kertoo. Onneksi on muutamia, jotka kertovat niistä kaiken uhalla. Harmi vain, että niin harvoin.
        Muistan sinun itsesi olleen täysin epäuskoinen, kun ihmeistä on ollut puhe. Siksi ihmettelen, mihin sinun usko perustuu. Olen sitä ihmetellyt lukiessani viestejäsi, sillä ne eivät anna kunniaa Jumalalle.

        "Uskon myös sen, että tässä kamalassa ajassa niistä ei saa puhua. Ihmiset suorastaan hyökkäävät, kun sellaista joku kertoo".
        >>>>>>>>>>>
        Saatamme joutua syystäkin pilkatuksi hyväuskoisuudestamme.

        Luukkaan tavoin meidänkin olisi hyvä tarkkaan tutkia ihmekertomuksia. (Useimmathan niistä on vain "huhupuheita").
        Silloin voimme iloita jokaisesta ”meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista” (ihmeistä), jotka ovat varmasti todistettavissa.

        Luukas evankeliuminsa alussa kertoo, miten hän Pyhän Hengen vaikutuksesta kirjoitti kertomuksensa:
        ”Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme TOSIKSI TUNNETUISTA tapahtumista,sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat OMIN SILMIN NE NÄHNEET ja olleet sanan palvelijoita, niin olen minäkin, TARKAAN TUTKITTUANI alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
        että oppisit tuntemaan, kuinka VARMAT ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu”.

        Luukashan oli lääkäri (Kol. 4:14) ja hän on myös kirjoittanut Apostolien teot.

        Luukkaan tavoin meidänkin olisi hyvä tarkkaan tutkia ihmekertomuksia. (Useimmathan niistä on vain "huhupuheita").
        Silloin voimme iloita jokaisesta ”meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista” (ihmeistä), jotka ovat varmasti todistettavissa.
        Muutenhan saatamme joutua syystäkin pilkatuksi hyväuskoisuudestamme.


      • Tapio522eikirj
        tiedän asiasta kirjoitti:

        Eikö sinun itsesi olisi tullut olla varovaisempi? Minä uskon täysillä, että Jumala tekee ihmeitä. Uskon myös sen, että tässä kamalassa ajassa niistä ei saa puhua. Ihmiset suorastaan hyökkäävät, kun sellaista joku kertoo. Onneksi on muutamia, jotka kertovat niistä kaiken uhalla. Harmi vain, että niin harvoin.
        Muistan sinun itsesi olleen täysin epäuskoinen, kun ihmeistä on ollut puhe. Siksi ihmettelen, mihin sinun usko perustuu. Olen sitä ihmetellyt lukiessani viestejäsi, sillä ne eivät anna kunniaa Jumalalle.

        "Eikö sinun itsesi olisi tullut olla varovaisempi"?
        >>>>>>>>>>>
        Miksi joku kirjoittaa samassa ketjussa eri nimimerkein?
        Eikö hänen tulisi olla myös varovaisempi, ettei sekaannusta tapahdu.
        Lukijat joutuvat arvailemaan, kuka milloinkin kirjoittelee..
        Ehkäpä asiastakyse on tajunnut tämän, kun on alkanut käyttämään samaa nimimerkkiä. Kiitos siitä hänelle!


      • Tapio522eikirj
        Miksi T522 vääristel kirjoitti:

        Tuota vääritelyä tapahtuu aina, siellä missä kerrotaan ihmeparanemisista, mutta kahden ihmisen todistusten yhditäminen on jo tosi kummallista. Ei taida Tapio522 voida hyvin. Toivottavasti hän itse jaksaa vastata, mikä on syy tuollaiseen rumaan tekoon.

        "....kahden ihmisen todistusten yhdsitäminen on jo tosi kummallista....".

        Minusta on taas kovin kummallista, että "ihmeistä" kerrotaan julkisesti, mutta ei suostuta tarkentamaan, millaisesta ihmeestä on kyse. Eikö olisi parempi jättää kertomatta tällaisesta ihmeparantumisestaan, ellei sitä voida todeta.
        Luukas toimi toisin!


      • Mistä tiedät?
        tiedän asiasta kirjoitti:

        Onkohan Tapio sekoittanut nyt kahden eri ihmisen todistuksia? Tuo alimainen ei varmasti ole saman henkilön todistus, mitä viestin yläosan todistus on. Tiedän asian ja siksi ihmettelen Tapion intoa vääristellä asiaa.

        Jokainen Tapio522:n esille ottaman ketjun lukija näkee, että ”asiastakyse” kirjoittaa ketjussa usealla eri nimimerkkillä!!
        Sano sinä ”tiedän asiasta”, mitä tahansa.

        Asiastakyse voi itse oikaista kokemansa vääryyden, jos Tapion kirjoittama ei ole totta.
        Vaiteliaisuus on myöntymisen merkki.


      • Tapio522eikirj kirjoitti:

        "....kahden ihmisen todistusten yhdsitäminen on jo tosi kummallista....".

        Minusta on taas kovin kummallista, että "ihmeistä" kerrotaan julkisesti, mutta ei suostuta tarkentamaan, millaisesta ihmeestä on kyse. Eikö olisi parempi jättää kertomatta tällaisesta ihmeparantumisestaan, ellei sitä voida todeta.
        Luukas toimi toisin!

        Juuri noin.Jos ihminen on kokenut muutoksen, niin siitä kertominen ei liene vaikeaa tms.Samoin asian voi jäsennellä ristiriidattomasti ja ilman kiihkoilua.


      • Vai tiesit
        Mistä tiedät? kirjoitti:

        Jokainen Tapio522:n esille ottaman ketjun lukija näkee, että ”asiastakyse” kirjoittaa ketjussa usealla eri nimimerkkillä!!
        Sano sinä ”tiedän asiasta”, mitä tahansa.

        Asiastakyse voi itse oikaista kokemansa vääryyden, jos Tapion kirjoittama ei ole totta.
        Vaiteliaisuus on myöntymisen merkki.

        Et siis tiennytkään mitään ”tiedän asiasta”, viitaten viestiisi 8.12.klo 19:50.
        Kaikkea potaskaa sitä tietäväisinä kirjoitetaankin.

        Asiastakysehän kirjoittaa nyt:
        ”Olen kirjoittanut noista ihmeistä aikaisempina vuosian ilman nimimerkkiä.”


      • greeeeen
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        "Vuosia sitten nyk. asiastakyse kertoi enemmänkin noista sairauksista. Ne eivät olleet pieniä sairauksia".
        >>>>>>>>>>>>>>
        >Elikkä kuinka suuria?

        Tuskin moni pilkkaisi, jos todisteet ihmeest ovat selvät, esim. omin silmin nähtyjä tai lääkärin todistamia.

        Tapio, minä olen aina luullut, että vain uskosta osattomat pilkkaavat... ja vielä siitä, että ihminen kertoo Jumalan tekemistä ihmeistä...


      • greeeeen
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        "Eikö sinun itsesi olisi tullut olla varovaisempi"?
        >>>>>>>>>>>
        Miksi joku kirjoittaa samassa ketjussa eri nimimerkein?
        Eikö hänen tulisi olla myös varovaisempi, ettei sekaannusta tapahdu.
        Lukijat joutuvat arvailemaan, kuka milloinkin kirjoittelee..
        Ehkäpä asiastakyse on tajunnut tämän, kun on alkanut käyttämään samaa nimimerkkiä. Kiitos siitä hänelle!

        Tapio, 'asiastakyseellähän' ei ole tuolla koko ketjussa varsinaisesti mitään nimimerkkiä, vaan hän on kirjoittanut siellä viestinsä niin, että on jatkanut tekstiään ostikosta (joka silloin vielä oli näissä) nimimerkin kohdalle ja siitä viestiin. Ennen aika moni teki noin. On totta, että silloin saattoi tapahtua sekaannuksia, mutta ainakin minä pystyn tuostakin ketjusta erottamaan selkeästi eri kirjoittajat ja kokemukset.

        Ihmettelen asennettasi, Tapio. Kerrot itse tuolla ketjussa, että sinulla on aivosairaus ja ilmeisesti et ole siitä vieläkään parantunut, tai ainakaan en ole koskaan lukenut viesteistäsi sellaista. Kehoittaisin sinua tutkiskelemaan itseäsi ja miettimään, onko asenteesi takana jotakin kaunaa siitä, että et ole saanut itse kokea samanlaisia ihmeitä, joita jotkut toiset saavat kokea. Mietihän samalla, oletko sittenkään pohjimmiltasi koskaan uskonutkaan mahdollisuuteesi parantua.


      • greeeeen
        Mistä tiedät? kirjoitti:

        Jokainen Tapio522:n esille ottaman ketjun lukija näkee, että ”asiastakyse” kirjoittaa ketjussa usealla eri nimimerkkillä!!
        Sano sinä ”tiedän asiasta”, mitä tahansa.

        Asiastakyse voi itse oikaista kokemansa vääryyden, jos Tapion kirjoittama ei ole totta.
        Vaiteliaisuus on myöntymisen merkki.

        Siis asiahan on, kuten juuri totesin, todellisuudessa niin, että' 'asiastakyseellä' ei ole tuolla koko ketjussa varsinaisesti mitään nimimerkkiä, vaan hän on kirjoittanut siellä viestinsä niin, että on jatkanut tekstiään ostikosta nimimerkin kohdalle ja siitä viestiin. Ja selkeästi kaikki parantumisesta kertovat viestit eivät ole 'asiastakyseen' kirjoittamia.

        Ottakaapa huomioon, että tuolloin viestit luettiin pääsääntöisesti viestipuusta ja ne oli ostikoitu.


      • greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

        Siis asiahan on, kuten juuri totesin, todellisuudessa niin, että' 'asiastakyseellä' ei ole tuolla koko ketjussa varsinaisesti mitään nimimerkkiä, vaan hän on kirjoittanut siellä viestinsä niin, että on jatkanut tekstiään ostikosta nimimerkin kohdalle ja siitä viestiin. Ja selkeästi kaikki parantumisesta kertovat viestit eivät ole 'asiastakyseen' kirjoittamia.

        Ottakaapa huomioon, että tuolloin viestit luettiin pääsääntöisesti viestipuusta ja ne oli ostikoitu.

        *otsikoitu*


    • elämästää

      asiastakyse
      9.9.2012 16:35

      En ole tullut kertomaan itsestäni, vaan Jeesuksesta ja niistä ihmeistä, mitä olen Hänen kanssaan kokenut. Voin tämän kerran vastata, että käyn työssä, olen perheellinen, en käytä alkoholia, enkä ajele ylinopeuksia ja olen muutaman vuoden päästä eläkeiässä ja katselen mielelläni elokuvia ja kuuntelen hyvää musiikkia ja Jumala on siunannut niin, että asiani ovat todella hyvin.

      Elokuvat eivät saastuta Jumalan puhdistamaa, jos niin luulet. Kaikki on luvallista puhtaille/Jumalan Sanan puhdistamille.

      Entäs itse. Katseletko sinä elokuvia, vai oletko kuten eräs rakas uskonytäväni on, että ei halua katsoa koskaan televisioita, eikä muita elokuvia kuin uskonnollisaiheisia? Niinkin voi toki tehdä.

      Onneksi saamme elää vapaata elämää. Rakkaus ei rikkoonnu elokuvien katselusta.

      Se rikkoontuu lähimmäisen halveksinnasta ja sen tyylisistä teoista.

      Jumala ei ole ainakaan minua kasvattanut tynnyrissä!

      En silti halua puhua minusta, vaan haluni on puhua Jeesuksesta ja vain sitä varten minä aikaajoin tänne tulen kirjottamaan.

      Kerron Jumalan ihmeistä kohdallani. Minun kuuluu kertoa niistä, sillä Jumala teki ne ihmeet Jumalan Pojan nimen kirkastamiseksi.

      Kolme kertaa olen menettänyt elämäni niin, että kukaan muu kuin Jumala kykeni sen minulle palauttamaan. Viimeksi 1995 ja siitä asti olen saanut olla terve. Kolmesti kävin sitä ennen kuolemaa katsomassa silmästä silmään.

      • asiastakyse

        Kiitos sinulle, joka olet tuonut tuon 9.9.2012 kirjoittamani viestin tänne. En todellakaan ole ihminen, joka etsii itselleen kunniaa, tai mainetta. En edes ymmärrä miksi Jumala teki ihmeet tälläiselle henkilölle ja avasi Sanansa. En ole koskaan lähtenyt lavoille kertomaan kokemuksistani. Eikö Jumalalle olisi ollut edullisempaa ottaa tähän ihminen, joka ei karta mainetta, oli sitten maine huonoa, tai hyvää.


      • asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

        Kiitos sinulle, joka olet tuonut tuon 9.9.2012 kirjoittamani viestin tänne. En todellakaan ole ihminen, joka etsii itselleen kunniaa, tai mainetta. En edes ymmärrä miksi Jumala teki ihmeet tälläiselle henkilölle ja avasi Sanansa. En ole koskaan lähtenyt lavoille kertomaan kokemuksistani. Eikö Jumalalle olisi ollut edullisempaa ottaa tähän ihminen, joka ei karta mainetta, oli sitten maine huonoa, tai hyvää.

        Nyt täytyy pyytää anteeksi. Olen yhden kerran käynyt kertomassa lavalla, näistä ihmeistä. Siitä on jo kulunut paljon aikaa. Se ei ollut epämiellyttävä kokemus, mutta silti en ole halunnut sitä toistaa. Uskon Jumalan vaikuttavan minuun sen, että mieluiten puhun henkilökohtaisesti ihmisten kanssa ja kirjoitan täällä Raamatusta.


      • elämästää

        asiastakyse 9.9.2012 08:02

        Tarinani on sellainen, että olen lapsesta asti saanut uskoa Taivaan Isään. Nuorena ollessani Jumala kutsui minut uskomaan Poikaansa ja sain kovan innon tutustua Häneen Raamatun kautta. Kului neljä vuotta ja tuli seuraava vuosi, josta yhdeksän kuukautta kului syvässä masennuksessa. Olin peloissani, hämmästynyt ja jouduin jopa epäuskoon. Miten minä saatoin masentua, vaikka olin hetki sitten ollut iloinen ja varma. Masennus loppu silmänräpäyksessä jouluaattona 1984, eikä ole sen jälkeen tullut. Sain huomata turhamaisuuden kuolleen, eli muutuin.


    • asiastakyse

      Jospa samalla toisit ne lukemattomat pilkat, millä Jumalan ihmeitä on täällä pilkattu. Olen kirjoittanut noista ihmeistä aikaisempina vuosian ilman nimimerkkiä, sillä olen ihminen, joka en ikinä halua olla keskushenkilö. Jeesus on keskushenkilö noiden ihmeiden kohdallakin. Minä olen vain saanut ne kokea. Pilkkaajille ja ivaajille vastasin esistettyihin kysymyksiin, mutta se sai heidät yhä pahempaan saastutukseen.
      Surullista onkin, että vain kaksi henkilöä tuli tunnolleen. Nuo kaksi henkilöä pyysivät anteeksi kamalaa pilkkaamista, johon he kollektiivihengessä osallistuivat. Toinen noista henkilöistä kertoi joutuneensa kokemaan pilkkaan osallistumisen jälkeen jotakin todella pahaa. Toinenkin kertoi joutuneensa kokemaan jotakin sellaista, joka sai hänet muuttamaan kokonaan kelkkansa suuntaa ja hän erosi tuosta kollektiivilaumasta.
      Itse en ikinä olisi uskaltanut pilkata tuollaisia asioita. Jos en olisi kyennyt uskomaan, eli olisin ollut osaton siitä uskonlahjasta, jossa tiedetään Jumalan parantavan ja vapauttavan oman kansansa kärsimyksestä, synnin- ja kuoleman laista, olisin silloin ollut HILJAA ja vaiennut. Olisin odottanut Jumalan vastausta asiaan. Tässä minun tapauksessani Jumala olisi näyttänyt ensin Sanasta, että Hän tekee ihmeitä ja olisi antanut todistuksen, että kohdalleni tulleet ihmeet ovat Jumalan tekemiä. Minä olen niihin ihmeisiin nähden täysin ansioton.

      • ml213.

        Niin, itseäni on aina kiinnostanut ihmisen muutokset puoleen tai toiseen ja muistaakseni itsekkin osallistuin keskusteluun, jossa käytiin läpi sinun kokemuksiasi.

        Mutta, eihän kukaan edes pilkannut tai ivannut sinua. Eikö terve kriittisyys ja siihen liittyvä utelu ole tervettä ja sallittua ja ,- jopa välttämätöntä.
        Tällä saralla nimittäin oikein rehottaa ihmisen fiktiivinen mielikuvitusmaailma kaikkine kuvitelmineen. Monasti ihminen pakenee mielikuvitusmaailmaan ja kokee aivan tavalliset asiat niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihmeelisenä,- vaikka kyseessä on ihan tavallinen ihmisen arkeen liittyvä kokemus.
        Niin, parantuvathan ateistitkin monista sairauksista ja ihan ymmärrettävästä syystä eli JUMALA on suunnitellut ihmisen niin, että sen immuuni suojaan liittyvä vaikutus nujertaa sairauksia. Tai miten ihmisen alitakjuntaan liittyvät oireilut katoavat yks kaks ilman mitään erikoista syytä ja ihmisellä itsellään ei ole osaa ei arpaa koko mujutokseen/parantumiseen.


      • asiastakyse
        ml213. kirjoitti:

        Niin, itseäni on aina kiinnostanut ihmisen muutokset puoleen tai toiseen ja muistaakseni itsekkin osallistuin keskusteluun, jossa käytiin läpi sinun kokemuksiasi.

        Mutta, eihän kukaan edes pilkannut tai ivannut sinua. Eikö terve kriittisyys ja siihen liittyvä utelu ole tervettä ja sallittua ja ,- jopa välttämätöntä.
        Tällä saralla nimittäin oikein rehottaa ihmisen fiktiivinen mielikuvitusmaailma kaikkine kuvitelmineen. Monasti ihminen pakenee mielikuvitusmaailmaan ja kokee aivan tavalliset asiat niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihmeelisenä,- vaikka kyseessä on ihan tavallinen ihmisen arkeen liittyvä kokemus.
        Niin, parantuvathan ateistitkin monista sairauksista ja ihan ymmärrettävästä syystä eli JUMALA on suunnitellut ihmisen niin, että sen immuuni suojaan liittyvä vaikutus nujertaa sairauksia. Tai miten ihmisen alitakjuntaan liittyvät oireilut katoavat yks kaks ilman mitään erikoista syytä ja ihmisellä itsellään ei ole osaa ei arpaa koko mujutokseen/parantumiseen.

        Jos olisin kostohaluinen, niin etsisin täältä ne pilkka- ja ivakirjeet, mutta en halua sitä tehdä. Ne pilkat on lyöty Jeesukseen. Tapauksessani Jumala otti koko kunnian Itselleen, eli ei antanut yhdenkään ihmisen olla välikätenään. Parantajanlahjojakin Pyhä Henki jakaa ihmisille, mutta minun tapauksessani ihmeet tulivat suoraan. Pidä niitä vaikka mielikuvituksena, mutta tiedä, että totuus on se, että niiden parantamisihmeiden kohdalla ei kenenkään mielikuvitus olisi riittänyt. Ihmien, jonka ruumiinlämpö on jo niin alhaalla, että mikään peitto ei voi estää luiden palelemista ja sitä jäätymistunnetta, joka siitä seuraa, ei jaksa mielikuvituksella pelata, eikä siitä olisi mitään hyötyä.
        Miksi te ette usko Jumalan LUPAUKSIIN niin, kuin ne on Raamatussa annettu. Sana ei muutu, ihmiset ovat kylläkin muuttuvaa sorttia, sillä nyt elämme ajassa, jossa ihminen on muuttunut Jumalaa alentavaksi. Tälläistä aikaa ei koskaan ennen ole ollut.


    • Tapio522eikirj

      asiastakyse: "Jospa samalla toisit ne lukemattomat pilkat, millä Jumalan ihmeitä on täällä pilkattu".
      >>>>>>>>>>>>>>
      Millaisista ihmeistä on kyse, joista nyt sinua pilkataan?
      Tästän nyt olisi hyvä keskustella, eikä heti leimata kyselijöitä pilkkaajiksi..
      Ihmekertomuksissa ei pitäisi olla mitään salattavaa.

      • asiastakyse

        Hae nyt vain ne pilkat ja ivat. Viimeksi sitä pilkkaa ja ivaa tekivät kaski täällä kirjoittavaa. Toinen on nainen, joka yhäkin täällä kirjoittaa. Toinen käytti numerosarjaa. Katsotaan sitten puhunko asiasta totta, vai valehtelenko.


      • Tapio522eikirj
        asiastakyse kirjoitti:

        Hae nyt vain ne pilkat ja ivat. Viimeksi sitä pilkkaa ja ivaa tekivät kaski täällä kirjoittavaa. Toinen on nainen, joka yhäkin täällä kirjoittaa. Toinen käytti numerosarjaa. Katsotaan sitten puhunko asiasta totta, vai valehtelenko.

        En kuluta aikaani teidän keskinäisiin erimielisyyksiin.
        Kyse on nyt sinun ihmeparantumisista ja yleensä siitä, miten ne voidaan todistaa oikeiksi.. Pysyttäisiinkö tässä aiheessa.

        Miten sinun kohdallasi voi lukija varmistua siitä, että todellinen ihme on tapahtunut?
        Millaisia esimerkkejä löydämme Jeesuksen ja apostolien parantamistoiminnasta?


      • asiastakyse
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        En kuluta aikaani teidän keskinäisiin erimielisyyksiin.
        Kyse on nyt sinun ihmeparantumisista ja yleensä siitä, miten ne voidaan todistaa oikeiksi.. Pysyttäisiinkö tässä aiheessa.

        Miten sinun kohdallasi voi lukija varmistua siitä, että todellinen ihme on tapahtunut?
        Millaisia esimerkkejä löydämme Jeesuksen ja apostolien parantamistoiminnasta?

        Joku vuosi sitten keskustelin kanssasi aiheesta. Sinä et ole siitä miksikään muuttunut. En ole velvollinen olemaan edessäsi puolusasemissa. Sinä et usko ja sen takia meidän on turha tästä asiasta keskutella.


      • Tapio522eikirj
        asiastakyse kirjoitti:

        Joku vuosi sitten keskustelin kanssasi aiheesta. Sinä et ole siitä miksikään muuttunut. En ole velvollinen olemaan edessäsi puolusasemissa. Sinä et usko ja sen takia meidän on turha tästä asiasta keskutella.

        asiastakyse: "Sinä et usko ja sen takia meidän on turha tästä asiasta keskutella".
        >>>>>>>>>>>>>
        >Mihin minun pitäisi uskoa?
        Enhän tiedä, mistä sairauksista kohdallasi on kyse..

        Olet oikeassa, turhaa on keskustelu ihmeparantumisistasi, jos et suostu kertomaan niistä tarkemmin ja jätät lukijat epätietoisiksi.
        Jeesus ja apostolit eivät toimineet tavallasi.
        Ottaisit oppia heistä!


      • asiastakyse
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        asiastakyse: "Sinä et usko ja sen takia meidän on turha tästä asiasta keskutella".
        >>>>>>>>>>>>>
        >Mihin minun pitäisi uskoa?
        Enhän tiedä, mistä sairauksista kohdallasi on kyse..

        Olet oikeassa, turhaa on keskustelu ihmeparantumisistasi, jos et suostu kertomaan niistä tarkemmin ja jätät lukijat epätietoisiksi.
        Jeesus ja apostolit eivät toimineet tavallasi.
        Ottaisit oppia heistä!

        Kerro reippaasti ensin itse omasta sairaudestasi. Varoitan kuitenkin sitä tekemästä, sillä tällä palstalla esiintyy sellaista pahuutta, että ihmisen asiat vedetään esiin vain sen takia, että saataisiin ihmisestä huono ja omituinen kuva aikaiseksi.
        Kerron edelleenkin saman minä olen täällä aikaisemminkin kertonut. 1984 jouduin niin syvään masennukseen, että vain Jumalan voima kykeni siitä pelatamaan. Sen takia olen usein tuonut Psalmit 88 ja 30 tänne. Ne kuvaavat täysin sitä kohtaloa, jonka sinä vuonna koin.
        Kaksi muuta sairautta ovat kohdistuneet ruumiiseeni. Toinen kesti kaksi viikkoa ja yhden päivän ja toinen vain hyvin vähän aikaa. Ei edes tunteja. Muuten olen aina ollut terve, paitsi lapsena kokeman lasten tartunta sairaudet.


      • asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

        Kerro reippaasti ensin itse omasta sairaudestasi. Varoitan kuitenkin sitä tekemästä, sillä tällä palstalla esiintyy sellaista pahuutta, että ihmisen asiat vedetään esiin vain sen takia, että saataisiin ihmisestä huono ja omituinen kuva aikaiseksi.
        Kerron edelleenkin saman minä olen täällä aikaisemminkin kertonut. 1984 jouduin niin syvään masennukseen, että vain Jumalan voima kykeni siitä pelatamaan. Sen takia olen usein tuonut Psalmit 88 ja 30 tänne. Ne kuvaavat täysin sitä kohtaloa, jonka sinä vuonna koin.
        Kaksi muuta sairautta ovat kohdistuneet ruumiiseeni. Toinen kesti kaksi viikkoa ja yhden päivän ja toinen vain hyvin vähän aikaa. Ei edes tunteja. Muuten olen aina ollut terve, paitsi lapsena kokeman lasten tartunta sairaudet.

        Masennus vuonna 1984 oli niin syvä, että kykenin vain yhden kerran, sen yhdeksän kuukautta kestäneen tilan aikana ottamaan Raamatun esille ja huusi Jumalan puoleen, että Hän antaisi jotakin siitä. Tämän sain:
        Psalmit 88
        1 Koorahilaisten laulu, virsi; veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Sairaus"; esrahilaisen Heemanin mietevirsi.(88:2) Herra, minun pelastukseni Jumala, päivin ja öin minä huudan sinun edessäsi.
        2 (88:3) Salli minun rukoukseni tulla kasvojesi eteen, kallista korvasi minun huutoni puoleen.
        3 (88:4) Sillä minun sieluni on kärsimyksistä kylläinen, ja minun elämäni on lähellä tuonelaa.
        4 (88:5) Minut luetaan hautaan menevien joukkoon, minä olen kuin mies, jolta voima on poissa.
        5 (88:6) Minä olen jätetty kuolleitten joukkoon, olen kuin kaatuneet, jotka haudassa makaavat ja joita sinä et enää muista ja jotka ovat sinun kädestäsi erotetut.
        6 (88:7) Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
        7 (88:8) Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.
        8 (88:9) Sinä olet karkoittanut tuttavani minusta kauas, olet tehnyt minut heille inhoksi; minä olen suljettu sisään enkä pääse ulos.
        9 (88:10) Minun kasvoni ovat kuihtuneet kurjuudesta. Joka päivä minä huudan sinua, Herra, ja ojennan käteni sinun puoleesi.
        10 (88:11) Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela.
        11 (88:12) Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?
        12 (88:13) Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?
        13 (88:14) Mutta minä huudan avukseni sinua, Herra, ja minun rukoukseni tulee varhain sinun eteesi.
        14 (88:15) Miksi, Herra, hylkäät minun sieluni, miksi peität kasvosi minulta?
        15 (88:16) Minä olen kurja ja lähellä kuolemaa hamasta nuoruudestani, minä kärsin sinun kauhujasi, olen neuvoton.
        16 (88:17) Sinun vihasi vyöryy minun ylitseni, sinun hirmusi hukuttavat minut.
        17 (88:18) Ne saartavat minua kaiken päivää kuin vedet, ne kaikki yhdessä piirittävät minua.
        18 (88:19) Ystävät ja toverit sinä olet karkoittanut minusta kauas, pimeys on minun ainoa tuttavani.


      • asiastakyse
        asiastakyse kirjoitti:

        Masennus vuonna 1984 oli niin syvä, että kykenin vain yhden kerran, sen yhdeksän kuukautta kestäneen tilan aikana ottamaan Raamatun esille ja huusi Jumalan puoleen, että Hän antaisi jotakin siitä. Tämän sain:
        Psalmit 88
        1 Koorahilaisten laulu, virsi; veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Sairaus"; esrahilaisen Heemanin mietevirsi.(88:2) Herra, minun pelastukseni Jumala, päivin ja öin minä huudan sinun edessäsi.
        2 (88:3) Salli minun rukoukseni tulla kasvojesi eteen, kallista korvasi minun huutoni puoleen.
        3 (88:4) Sillä minun sieluni on kärsimyksistä kylläinen, ja minun elämäni on lähellä tuonelaa.
        4 (88:5) Minut luetaan hautaan menevien joukkoon, minä olen kuin mies, jolta voima on poissa.
        5 (88:6) Minä olen jätetty kuolleitten joukkoon, olen kuin kaatuneet, jotka haudassa makaavat ja joita sinä et enää muista ja jotka ovat sinun kädestäsi erotetut.
        6 (88:7) Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
        7 (88:8) Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.
        8 (88:9) Sinä olet karkoittanut tuttavani minusta kauas, olet tehnyt minut heille inhoksi; minä olen suljettu sisään enkä pääse ulos.
        9 (88:10) Minun kasvoni ovat kuihtuneet kurjuudesta. Joka päivä minä huudan sinua, Herra, ja ojennan käteni sinun puoleesi.
        10 (88:11) Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela.
        11 (88:12) Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?
        12 (88:13) Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?
        13 (88:14) Mutta minä huudan avukseni sinua, Herra, ja minun rukoukseni tulee varhain sinun eteesi.
        14 (88:15) Miksi, Herra, hylkäät minun sieluni, miksi peität kasvosi minulta?
        15 (88:16) Minä olen kurja ja lähellä kuolemaa hamasta nuoruudestani, minä kärsin sinun kauhujasi, olen neuvoton.
        16 (88:17) Sinun vihasi vyöryy minun ylitseni, sinun hirmusi hukuttavat minut.
        17 (88:18) Ne saartavat minua kaiken päivää kuin vedet, ne kaikki yhdessä piirittävät minua.
        18 (88:19) Ystävät ja toverit sinä olet karkoittanut minusta kauas, pimeys on minun ainoa tuttavani.

        Kävin luterilaisessa raamattupiirissä tuohon aikaan. Menin heti seuraavaan raamattupiiriin sen jälkeen, kun Jumala oli jouluaattona parantanut minut. Uskon veli nousi seisomaan ja kertoi Jumalan käskeneen lukea Psalmi 30 paranemiseni kunniaksi. Hän ei tiennyt mitään tuosta Psalmi 88:sta, jonka Jumala oli minulle antanut. Noiden kahden Psalmin sanoja kestää vertailla toisiinsa, sillä Jumala tuntee Sanansa:

        Psalmit 30
        1 Daavidin virsi; temppelin vihkimislaulu.(30:2) Minä ylistän sinua, Herra, sillä sinä pelastit minut etkä sallinut viholliseni iloita minusta.
        2 (30:3) Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut.
        3 (30:4) Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.
        4 (30:5) Veisatkaa kiitosta Herralle, te hänen hurskaansa, ylistäkää hänen pyhää nimeänsä.
        5 (30:6) Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
        6 (30:7) Minä sanoin menestykseni päivinä: "En minä ikinä horju".
        7 (30:8) Herra, sinä armossasi vahvistit minun vuoreni. Mutta kun sinä kätkit kasvosi, niin minä peljästyin.
        8 (30:9) Sinua, Herra, minä huusin ja Herraa minä rukoilin:
        9 (30:10) "Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?
        10 (30:11) Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra, ole minun auttajani."
        11 (30:12) Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,
        12 (30:13) että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.


      • ml213.
        asiastakyse kirjoitti:

        Kerro reippaasti ensin itse omasta sairaudestasi. Varoitan kuitenkin sitä tekemästä, sillä tällä palstalla esiintyy sellaista pahuutta, että ihmisen asiat vedetään esiin vain sen takia, että saataisiin ihmisestä huono ja omituinen kuva aikaiseksi.
        Kerron edelleenkin saman minä olen täällä aikaisemminkin kertonut. 1984 jouduin niin syvään masennukseen, että vain Jumalan voima kykeni siitä pelatamaan. Sen takia olen usein tuonut Psalmit 88 ja 30 tänne. Ne kuvaavat täysin sitä kohtaloa, jonka sinä vuonna koin.
        Kaksi muuta sairautta ovat kohdistuneet ruumiiseeni. Toinen kesti kaksi viikkoa ja yhden päivän ja toinen vain hyvin vähän aikaa. Ei edes tunteja. Muuten olen aina ollut terve, paitsi lapsena kokeman lasten tartunta sairaudet.

        Tietenkin on hyvä asia kun paranit esim. masennuksesta. Ihmisen tulee olla pahasti mieleltään vikainen, jos ei iloitse toisen ihmisen parantumisesta tai yleensä elämän löytämisestä. Olkoompa parantunut ihminen ateisti tai muslimi tai hottentotti.

        Mutta, eikö masentuneisuudesta/kin toipuminen ole yleistä,- ilman ihmettä. Mutta, kuten tiedämme, niin masentuneisuuteen on monasti taipuneisuus/geneettisyys ja mopnasti tämä näkyykin suvuttain. Masentuneisuus yleensä puhkeaa voimakkaan kielteisen elämänkokemuksen myötä ja monasti nuorilla liittyy itsenäistymis aikaan/kolhuihin. Vastuuun ottamiseen.


      • Pötyä!
        asiastakyse kirjoitti:

        Kävin luterilaisessa raamattupiirissä tuohon aikaan. Menin heti seuraavaan raamattupiiriin sen jälkeen, kun Jumala oli jouluaattona parantanut minut. Uskon veli nousi seisomaan ja kertoi Jumalan käskeneen lukea Psalmi 30 paranemiseni kunniaksi. Hän ei tiennyt mitään tuosta Psalmi 88:sta, jonka Jumala oli minulle antanut. Noiden kahden Psalmin sanoja kestää vertailla toisiinsa, sillä Jumala tuntee Sanansa:

        Psalmit 30
        1 Daavidin virsi; temppelin vihkimislaulu.(30:2) Minä ylistän sinua, Herra, sillä sinä pelastit minut etkä sallinut viholliseni iloita minusta.
        2 (30:3) Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut.
        3 (30:4) Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.
        4 (30:5) Veisatkaa kiitosta Herralle, te hänen hurskaansa, ylistäkää hänen pyhää nimeänsä.
        5 (30:6) Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
        6 (30:7) Minä sanoin menestykseni päivinä: "En minä ikinä horju".
        7 (30:8) Herra, sinä armossasi vahvistit minun vuoreni. Mutta kun sinä kätkit kasvosi, niin minä peljästyin.
        8 (30:9) Sinua, Herra, minä huusin ja Herraa minä rukoilin:
        9 (30:10) "Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?
        10 (30:11) Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra, ole minun auttajani."
        11 (30:12) Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,
        12 (30:13) että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.

        Kuoleman sairaana olit tehoosastolla ja kaksi muutakin kertaa samasta syystä vai?
        Et taida tuntea lääketiedettä kovin hyvin " asiastakyse "
        Masennuksesta kärsivää ei pidetä tehoosastolla muulloin kun jos on yrittänyt itsemurhaa.
        Miten Jumala paransi sinut hetkessä syvästä, hengen vaaraallisesta masennnuksestasi, ei ole uskottavaa.


      • ????????????????
        Pötyä! kirjoitti:

        Kuoleman sairaana olit tehoosastolla ja kaksi muutakin kertaa samasta syystä vai?
        Et taida tuntea lääketiedettä kovin hyvin " asiastakyse "
        Masennuksesta kärsivää ei pidetä tehoosastolla muulloin kun jos on yrittänyt itsemurhaa.
        Miten Jumala paransi sinut hetkessä syvästä, hengen vaaraallisesta masennnuksestasi, ei ole uskottavaa.

        Mistä päättelet asiastakyseen olleen teho-osastolla masennuksen takia?


      • Otitko oppia
        ml213. kirjoitti:

        Tietenkin on hyvä asia kun paranit esim. masennuksesta. Ihmisen tulee olla pahasti mieleltään vikainen, jos ei iloitse toisen ihmisen parantumisesta tai yleensä elämän löytämisestä. Olkoompa parantunut ihminen ateisti tai muslimi tai hottentotti.

        Mutta, eikö masentuneisuudesta/kin toipuminen ole yleistä,- ilman ihmettä. Mutta, kuten tiedämme, niin masentuneisuuteen on monasti taipuneisuus/geneettisyys ja mopnasti tämä näkyykin suvuttain. Masentuneisuus yleensä puhkeaa voimakkaan kielteisen elämänkokemuksen myötä ja monasti nuorilla liittyy itsenäistymis aikaan/kolhuihin. Vastuuun ottamiseen.

        Tapio522
        Sinulta puuttuu usko Jumalan voimaan, siksi kirjoituksesi aloitus tästä aiheesta on enemmäkin pilkaa.
        Jumalan voima tulee esille niisä todistuksissa, jossa Kunnia Juamalalle annetaan.
        Uskon täysin siihen, että asiastakyse tuo todistuksen Kuniaksi Jumalan Suuruudesta omalla kohdallaan.
        Ne, jotka pilkaavat pilkaavat suoraan Jumalaa!!!!
        Jokainen, joka yhtyy pilkaaan he käykööt itseensä ja miettiköön!
        Mikä on teidän uskossa vialla, onko kateuden henki pääsyt valloilleen.
        MIKSI MINÄ EN SAA KOKEA IHMEITÄ?
        Jumala parantaa kenet parantaa ei hän uskottomia paranna koska
        kunian saa välikäsi.
        JUMALA PARANTAA TÄNÄ PÄIVÄNÄ PALJONKIN, JOITA TIEDÄN.
        Ajallan Herra paljastaa heidät kenet Hän paransi.
        Aälkää pilkaten käykö arvosteluun, sillä Jumala on pajon Suuremi, kuin yksikään ihminen. Jumalan Voima on suurempi, kuin arvaattekaan.


      • Tapio522eikirj
        Otitko oppia kirjoitti:

        Tapio522
        Sinulta puuttuu usko Jumalan voimaan, siksi kirjoituksesi aloitus tästä aiheesta on enemmäkin pilkaa.
        Jumalan voima tulee esille niisä todistuksissa, jossa Kunnia Juamalalle annetaan.
        Uskon täysin siihen, että asiastakyse tuo todistuksen Kuniaksi Jumalan Suuruudesta omalla kohdallaan.
        Ne, jotka pilkaavat pilkaavat suoraan Jumalaa!!!!
        Jokainen, joka yhtyy pilkaaan he käykööt itseensä ja miettiköön!
        Mikä on teidän uskossa vialla, onko kateuden henki pääsyt valloilleen.
        MIKSI MINÄ EN SAA KOKEA IHMEITÄ?
        Jumala parantaa kenet parantaa ei hän uskottomia paranna koska
        kunian saa välikäsi.
        JUMALA PARANTAA TÄNÄ PÄIVÄNÄ PALJONKIN, JOITA TIEDÄN.
        Ajallan Herra paljastaa heidät kenet Hän paransi.
        Aälkää pilkaten käykö arvosteluun, sillä Jumala on pajon Suuremi, kuin yksikään ihminen. Jumalan Voima on suurempi, kuin arvaattekaan.

        Otitko oppia:
        "Uskon täysin siihen, että asiastakyse tuo todistuksen Kuniaksi Jumalan Suuruudesta omalla kohdallaan.
        Ne, jotka pilkaavat pilkaavat suoraan Jumalaa"!!!!
        .........
        JUMALA PARANTAA TÄNÄ PÄIVÄNÄ PALJONKIN, JOITA TIEDÄN.
        >>
        Otitko oppia, kerrot tietäväsi useita ihmeparantuneita.
        Kertoisitko meille vaikka parikin tapausta.
        Tosin pelkään, että minua syytetään taas uteliaisuudesta ja epäuskosta, kun tällaista rohkenen kysyä..


      • Otatko oppia
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Otitko oppia:
        "Uskon täysin siihen, että asiastakyse tuo todistuksen Kuniaksi Jumalan Suuruudesta omalla kohdallaan.
        Ne, jotka pilkaavat pilkaavat suoraan Jumalaa"!!!!
        .........
        JUMALA PARANTAA TÄNÄ PÄIVÄNÄ PALJONKIN, JOITA TIEDÄN.
        >>
        Otitko oppia, kerrot tietäväsi useita ihmeparantuneita.
        Kertoisitko meille vaikka parikin tapausta.
        Tosin pelkään, että minua syytetään taas uteliaisuudesta ja epäuskosta, kun tällaista rohkenen kysyä..

        Tapio522
        Vääristelet kaikkia tapauksia, jota asiastakyselle on tapahtunut.
        Hän on kirjoittanut näin 9 kk hän oli vakavan masennuksen uhrina
        Hän koki paranumis ihmeen. Hän on myös 2iikkoa 1päivän vakavasti fyysisesti sairas. Samoin hän koki ihmellisen parantumisen hetkessä.
        Nämä todistukset olen useampana vusina saanut lukea hänen kirjoituksistaan,
        joita olen seurannut.
        Minäkin itse olen kokenut ihmeitä ja
        mitä minun tietämiini ihmeistä en katso tarpelliseksi tuoda niitä tänne koska näen sinun tahtosi riepotella Jumalan ihmeitä ja väänellä ja kännellä oman tahtosi mukaisesti valheeksi.


      • Masennuksesta
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Otitko oppia:
        "Uskon täysin siihen, että asiastakyse tuo todistuksen Kuniaksi Jumalan Suuruudesta omalla kohdallaan.
        Ne, jotka pilkaavat pilkaavat suoraan Jumalaa"!!!!
        .........
        JUMALA PARANTAA TÄNÄ PÄIVÄNÄ PALJONKIN, JOITA TIEDÄN.
        >>
        Otitko oppia, kerrot tietäväsi useita ihmeparantuneita.
        Kertoisitko meille vaikka parikin tapausta.
        Tosin pelkään, että minua syytetään taas uteliaisuudesta ja epäuskosta, kun tällaista rohkenen kysyä..

        Masennus on solukatoa aivoissa

        Lapin keskussairaalan yleissairaalapsykiatrian ylilääkäri Antti Liikkanen on perehtynyt masennukseen sairautena vuosikymmenien ajan. Hän on ottanut ilolla vastaan uusimmat neurologiset tutkimustulokset, jotka ovat vihdoinkin valaisseet sitä mitä masentuneen aivoissa fysiologisella tasolla tapahtuu. Aivan hiljattain on julkaistu tutkimustuloksia, joiden mukaan masennus aiheutuisi hermosolujen uusiutumisen heikkenemisestä. "Depressiivisen potilaan aivoissa on jopa kymmenien tuhansien hermosolujen solukatoa sellaisilla alueilla, jotka integroivat sisäiset ja ulkoiset havainnot keskenään.
        Nämä alueet ovat nimenomaan niitä, jotka säätelevät kipua, mielialaa, mielenvireyttä ja ahdistusta. Aivojen kuvantamislaitteella tarkasteltaessa syvää depressiota potevilla näkyy kirjaimellisesti reikiä päässä." "Lohdullista kuitenkin on, että nämä reiät voivat kuroutua umpeen.

        Uusiutuminen on kuitenkin hidas prosessi, joka ei tapahdu viikossa eikä kahdessa, vaan se vie puolesta viiteen vuotta. Aikaisemmin on luultu, etteivät hermosolut uusiudu lainkaan, mutta uusimpien tutkimustulosten mukaan nimenomaan stressissä vaurioituvat aivojen alueet kykenevät uusiutumaan. Näyttää siltä, että serotoniinilla on tekemistä hermosolujen uusiutumisen kanssa." "Tietenkin uusiutuminen edellyttää sitä, että aivojen kortisolipitoisuus eli stressihormonitaso laskee. Syvä masennus voi pitkään jatkuessaan johtaa sellaisiin toiminnallisiin vaurioihin, jotka eivät enää korjaannu," Liikkanen sanoo. Liikkasen mukaan masennus on tappava tauti jo fyysisesti - ei pelkästään sitä kautta, että se tappaa elämänhalun ja johtaa itsemurhaan.
        "Syvä masennus vauriottaa elimistön säätelymekanismeja ja lamauttaa vähitellen sisäelinten, esimerkiksi sydämen toiminnan."

        Lähde:
        http://personal.fimnet.fi/private/antti.liikkanen/etusivu_files/masennus.htm

        Asiastakyseellä saattaa olla ainakin jonkinlaista solukatoa aivoissa, siltä ainakin hänen kirjoituksistaan voi joskus päätellä.


      • Tapio522eikirj
        Otatko oppia kirjoitti:

        Tapio522
        Vääristelet kaikkia tapauksia, jota asiastakyselle on tapahtunut.
        Hän on kirjoittanut näin 9 kk hän oli vakavan masennuksen uhrina
        Hän koki paranumis ihmeen. Hän on myös 2iikkoa 1päivän vakavasti fyysisesti sairas. Samoin hän koki ihmellisen parantumisen hetkessä.
        Nämä todistukset olen useampana vusina saanut lukea hänen kirjoituksistaan,
        joita olen seurannut.
        Minäkin itse olen kokenut ihmeitä ja
        mitä minun tietämiini ihmeistä en katso tarpelliseksi tuoda niitä tänne koska näen sinun tahtosi riepotella Jumalan ihmeitä ja väänellä ja kännellä oman tahtosi mukaisesti valheeksi.

        otatko oppia:
        "Minäkin itse olen kokenut ihmeitä ja
        mitä minun tietämiini ihmeistä en katso tarpelliseksi tuoda niitä tänne koska näen sinun tahtosi riepotella Jumalan ihmeitä ja väänellä ja kännellä oman tahtosi mukaisesti valheeksi".
        >>>>>>>>>>>
        Varsin tyypillinen vastaus, kun haluaa tarkempaa tietoa ns.ihmeparantumisista...kysyjää syyllistetään ja vähätellään toisen uskoa..
        Jumalalle on kaikki mahdollista, siitä ei nyt ole kyse.

        Ihmeen salailu ei ole kunniaksi Jumalalle ja tekee uskovat naurun- ja epäilyksenalaisiksi.


      • tietoa on
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        otatko oppia:
        "Minäkin itse olen kokenut ihmeitä ja
        mitä minun tietämiini ihmeistä en katso tarpelliseksi tuoda niitä tänne koska näen sinun tahtosi riepotella Jumalan ihmeitä ja väänellä ja kännellä oman tahtosi mukaisesti valheeksi".
        >>>>>>>>>>>
        Varsin tyypillinen vastaus, kun haluaa tarkempaa tietoa ns.ihmeparantumisista...kysyjää syyllistetään ja vähätellään toisen uskoa..
        Jumalalle on kaikki mahdollista, siitä ei nyt ole kyse.

        Ihmeen salailu ei ole kunniaksi Jumalalle ja tekee uskovat naurun- ja epäilyksenalaisiksi.

        Tapio522
        asiastakyse-nimimerkin kirjoittama fyysinen sairaus on viruksen aiheuttama verenvuotokuume.


      • Eli se siitä

      • greeeeen
        Masennuksesta kirjoitti:

        Masennus on solukatoa aivoissa

        Lapin keskussairaalan yleissairaalapsykiatrian ylilääkäri Antti Liikkanen on perehtynyt masennukseen sairautena vuosikymmenien ajan. Hän on ottanut ilolla vastaan uusimmat neurologiset tutkimustulokset, jotka ovat vihdoinkin valaisseet sitä mitä masentuneen aivoissa fysiologisella tasolla tapahtuu. Aivan hiljattain on julkaistu tutkimustuloksia, joiden mukaan masennus aiheutuisi hermosolujen uusiutumisen heikkenemisestä. "Depressiivisen potilaan aivoissa on jopa kymmenien tuhansien hermosolujen solukatoa sellaisilla alueilla, jotka integroivat sisäiset ja ulkoiset havainnot keskenään.
        Nämä alueet ovat nimenomaan niitä, jotka säätelevät kipua, mielialaa, mielenvireyttä ja ahdistusta. Aivojen kuvantamislaitteella tarkasteltaessa syvää depressiota potevilla näkyy kirjaimellisesti reikiä päässä." "Lohdullista kuitenkin on, että nämä reiät voivat kuroutua umpeen.

        Uusiutuminen on kuitenkin hidas prosessi, joka ei tapahdu viikossa eikä kahdessa, vaan se vie puolesta viiteen vuotta. Aikaisemmin on luultu, etteivät hermosolut uusiudu lainkaan, mutta uusimpien tutkimustulosten mukaan nimenomaan stressissä vaurioituvat aivojen alueet kykenevät uusiutumaan. Näyttää siltä, että serotoniinilla on tekemistä hermosolujen uusiutumisen kanssa." "Tietenkin uusiutuminen edellyttää sitä, että aivojen kortisolipitoisuus eli stressihormonitaso laskee. Syvä masennus voi pitkään jatkuessaan johtaa sellaisiin toiminnallisiin vaurioihin, jotka eivät enää korjaannu," Liikkanen sanoo. Liikkasen mukaan masennus on tappava tauti jo fyysisesti - ei pelkästään sitä kautta, että se tappaa elämänhalun ja johtaa itsemurhaan.
        "Syvä masennus vauriottaa elimistön säätelymekanismeja ja lamauttaa vähitellen sisäelinten, esimerkiksi sydämen toiminnan."

        Lähde:
        http://personal.fimnet.fi/private/antti.liikkanen/etusivu_files/masennus.htm

        Asiastakyseellä saattaa olla ainakin jonkinlaista solukatoa aivoissa, siltä ainakin hänen kirjoituksistaan voi joskus päätellä.

        Ja sinäkö olet uskova ihminen? Kirjoittelemassa lähimmäisestäsi ilkeyksiä...

        Entäpä, jos yrittäisit itse ymmärtää itse lainaamaasi tekstiä ->

        >>Uusiutuminen on kuitenkin hidas prosessi, joka ei tapahdu viikossa eikä kahdessa, vaan se vie puolesta viiteen vuotta.


      • greeeeen
        Eli se siitä kirjoitti:

        Suomessa ei toistaiseksi ole todettu yhtään viruksen aiheuttamaa vakavaa verenvuotokuumetapausta.
        Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, THL

        http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/elainten_valityksella_tarttuvat_taudit/verenvuotokuume/

        Artikkelisi kertoo näin:

        >>Ainoa Suomessa esiintyvä verenvuotokuume on puumalaviruksen aiheuttama myyräkuume, joka on yleensä taudinkuvaltaan melko lievä.>Myyräkuume on yleisinfektio, joka saattaa sivuoireina aiheuttaa vaihtelevia, vakavia oireita, kuten aivokalvontulehdusta, maksatulehdusta, sydänlihastulehdusta tai keuhko-ongelmia. Munuaisoireet ja munuaisten toiminnan pahatkin häiriöt ovat melko yleisiä. Viitisen prosenttia sairastuneista tarvitsee dialyysihoitoa, kun munuaisten toiminta lamaantuu.
        ”Viime vuonna myyräkuumeeseen kuoli kaksi suomalaista. Toinen oli iäkäs nainen, toinen nuori, terve mies”, sanoo metsäeläintieteen professori Heikki Henttonen.


      • greeeeen
        ???????????????? kirjoitti:

        Mistä päättelet asiastakyseen olleen teho-osastolla masennuksen takia?

        Niin, kolmesta eri sairaudestahan 'asiastakyse' kertoo. Kaksi sairauksista on ollut 'asiastakyseen' ketoman mukaan fyysisiä.


      • greeeeen
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Otitko oppia:
        "Uskon täysin siihen, että asiastakyse tuo todistuksen Kuniaksi Jumalan Suuruudesta omalla kohdallaan.
        Ne, jotka pilkaavat pilkaavat suoraan Jumalaa"!!!!
        .........
        JUMALA PARANTAA TÄNÄ PÄIVÄNÄ PALJONKIN, JOITA TIEDÄN.
        >>
        Otitko oppia, kerrot tietäväsi useita ihmeparantuneita.
        Kertoisitko meille vaikka parikin tapausta.
        Tosin pelkään, että minua syytetään taas uteliaisuudesta ja epäuskosta, kun tällaista rohkenen kysyä..

        Niin, on totta, että yleensä masennuksesta ei parannuta hetkessä, mutta 'asiastakysehän' on kertonut parantuneensa juurikin siinä hetkessä. :)

        'Asiastakyse' ei liene ole koskaan sanonut olleensa masennuksen vuoksi/aikana teho-osastolla, vaan hän kertoo myös kahdesta fyysisestä sairaudesta, joista on parantunut ihmeellisesti.


    • aglius

      Siis mikä ongelma siinä on, jos asiastakyse on parantunut ?

      Onko siinä jotain vaikeutta jos Jumala parantaa kenet parantaa. ei minun mielestä, eikös Jumala ole kaikkivaltias maan ja taivaan luoja, niin ei kai siinä nyt yhden pienen ihmisen vaivat ole suuri ongelma kuntoon saattaa.

      En epäile vähääkään, en ole ikinä epäillyt etteikä Jumala tee mitä tahtoo ja kenelle tahtoo.

      • Tapio522eikirj

        En minäkään epäile, etteikö Jumala paranna tänäkin päivänä. Siitä ei nyt ole kyse.

        Ongelmana on se, etteivät parantuneet suostu kertomaan parantumisistaan tarkemmin (kuten asiastakyse), esim. mistä sairaudesta on kyse,
        Tämä herättää epäilyjä siitä- ainakin minussa-, voidaanko parantumista sanoa ihmeeksi, vai löytyykö siihen muu selitys.
        Ei kait pitäisi olla mitään salattavaa, jos parantuminen on OIKEASTI ihme.
        >>>>>>>>>>>>>>
        Yksikään ei ole parantunut.
        http://www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo&feature=related
        Toivottavasti ei Suomessa harrasteta tällaista puoskarointia!

        Videolla esiintyy Morris Cerullo, joka toissa syksynä vieraili Helsingin Saalemissa, jossa hän loppurukouksessa sanoi, satojen parantuvan.
        Onkohan näistä parantuneista kukaan tullut esille?


      • greeeeen
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        En minäkään epäile, etteikö Jumala paranna tänäkin päivänä. Siitä ei nyt ole kyse.

        Ongelmana on se, etteivät parantuneet suostu kertomaan parantumisistaan tarkemmin (kuten asiastakyse), esim. mistä sairaudesta on kyse,
        Tämä herättää epäilyjä siitä- ainakin minussa-, voidaanko parantumista sanoa ihmeeksi, vai löytyykö siihen muu selitys.
        Ei kait pitäisi olla mitään salattavaa, jos parantuminen on OIKEASTI ihme.
        >>>>>>>>>>>>>>
        Yksikään ei ole parantunut.
        http://www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo&feature=related
        Toivottavasti ei Suomessa harrasteta tällaista puoskarointia!

        Videolla esiintyy Morris Cerullo, joka toissa syksynä vieraili Helsingin Saalemissa, jossa hän loppurukouksessa sanoi, satojen parantuvan.
        Onkohan näistä parantuneista kukaan tullut esille?

        Tapio, jokainen meistä saa kertoa täällä asioistaan juuri sen verran kuin tahtoo, ja esimerkiksi minä en ihmettele yhtään sitä, jos monellakaan ei ole halua avata tänne koko elämäänsä revittäväksi - sen verran petomainen joukkio täällä lymyilee valmiina hyökkäämään kaikella mahdollisella...

        Sinä saat varmastikin olla 'asiastakyseen' puolesta uskomatta hänen kertomustaan ihmeistä, ja jokaisella meillä on tämä vapaus. Minulla, toisin kuin sinulla, ei ole minkäänlaisia vaikeuksia uskoa 'asiastakyseen' paranemisihmeisiin. Lisäksi totean vielä, että 'asiastakysehän' on kertonut, että hänen parentumisiinsa ei ole liittynyt mitään suurta 'liikehdintää', vaan kaikki on tapahtunut hiljaa ja kauniisti.


      • asiastakyse
        greeeeen kirjoitti:

        Tapio, jokainen meistä saa kertoa täällä asioistaan juuri sen verran kuin tahtoo, ja esimerkiksi minä en ihmettele yhtään sitä, jos monellakaan ei ole halua avata tänne koko elämäänsä revittäväksi - sen verran petomainen joukkio täällä lymyilee valmiina hyökkäämään kaikella mahdollisella...

        Sinä saat varmastikin olla 'asiastakyseen' puolesta uskomatta hänen kertomustaan ihmeistä, ja jokaisella meillä on tämä vapaus. Minulla, toisin kuin sinulla, ei ole minkäänlaisia vaikeuksia uskoa 'asiastakyseen' paranemisihmeisiin. Lisäksi totean vielä, että 'asiastakysehän' on kertonut, että hänen parentumisiinsa ei ole liittynyt mitään suurta 'liikehdintää', vaan kaikki on tapahtunut hiljaa ja kauniisti.

        Muutama vuosi sitten kerroin vähän enemmänkin kokemistani sairauksista ja niistä äkillisen parannuksen kokemisesta. Silloin tapahtui sellainen ihme, että joukossa oli vain puhdashenkisiä ihmisiä, jotka ottivat vastaan todistukseni. Se on ainoa kerta, että sain rauhassa todistaa.
        Minun on todistettava, sillä ennen yhtäkään vakavaa sairautta ja niistä paranemista, sain tietää, että tulen sairastumaan vakavasti, Jumala parantaa hetkessä. Sairaus ei tule olemaan kuolemaksi, vaan JUMALAN POJAN NIMEN KIRKASTAMISEKSI. Kaksi eri ihmistä muutaman vuoden välein profetioi tuosta samasta asiasta.
        Tuo profetia toteutui kohdallani vuosia myöhemmin. Kolmesti sairastuin. Ensin sairastin 1984 maaliskuun loppupuolelta jouluaattoon ja viimeisen kerran syksyllä 1995 ja siinä välissä vakavan loukkaantumisen seurauksena olin menehtymäisilläni. Se loukkaantuminen oli kaikista lyhkäsin aika, sillä hyvin pian minut kiidätettiin sairaalaan leikkaukseen. Leikkausta tosin EI TARVINUT tehdä, sillä Jeesus paransi leikkauspöydälle.
        Varmasti monesta tuntuu, että nuo sairauden ajat ovat mitättömiä lyhyytensä takia, mutta kaikki olivat niin vaikeita, että paraneminen niistä sai lääkärit ja hoitohekilökunnan joka kerta suureen hämmästykseen. He sanoivat, että eivät voi käsittää mitä tapahtui, mutta jokin SUUREMPI VOIMA puuttui asiaan. Yhden kerran lääkärit pyysivät lupaa kirjoittaa tiedelehteen, jotta saisivat tietää, onko missäänpäin maailmaa samaa tapahtunut. Taisi jäädä kirjoittamatta, sillä ainakaan itselleni ei koskaan lähetetty sellaista tiedelehteä.


      • Sairaus vailoukkaant
        asiastakyse kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten kerroin vähän enemmänkin kokemistani sairauksista ja niistä äkillisen parannuksen kokemisesta. Silloin tapahtui sellainen ihme, että joukossa oli vain puhdashenkisiä ihmisiä, jotka ottivat vastaan todistukseni. Se on ainoa kerta, että sain rauhassa todistaa.
        Minun on todistettava, sillä ennen yhtäkään vakavaa sairautta ja niistä paranemista, sain tietää, että tulen sairastumaan vakavasti, Jumala parantaa hetkessä. Sairaus ei tule olemaan kuolemaksi, vaan JUMALAN POJAN NIMEN KIRKASTAMISEKSI. Kaksi eri ihmistä muutaman vuoden välein profetioi tuosta samasta asiasta.
        Tuo profetia toteutui kohdallani vuosia myöhemmin. Kolmesti sairastuin. Ensin sairastin 1984 maaliskuun loppupuolelta jouluaattoon ja viimeisen kerran syksyllä 1995 ja siinä välissä vakavan loukkaantumisen seurauksena olin menehtymäisilläni. Se loukkaantuminen oli kaikista lyhkäsin aika, sillä hyvin pian minut kiidätettiin sairaalaan leikkaukseen. Leikkausta tosin EI TARVINUT tehdä, sillä Jeesus paransi leikkauspöydälle.
        Varmasti monesta tuntuu, että nuo sairauden ajat ovat mitättömiä lyhyytensä takia, mutta kaikki olivat niin vaikeita, että paraneminen niistä sai lääkärit ja hoitohekilökunnan joka kerta suureen hämmästykseen. He sanoivat, että eivät voi käsittää mitä tapahtui, mutta jokin SUUREMPI VOIMA puuttui asiaan. Yhden kerran lääkärit pyysivät lupaa kirjoittaa tiedelehteen, jotta saisivat tietää, onko missäänpäin maailmaa samaa tapahtunut. Taisi jäädä kirjoittamatta, sillä ainakaan itselleni ei koskaan lähetetty sellaista tiedelehteä.

        Eilen kirjoitit, että sinulla oli lyhyt s-a-i-r-a-u-s, ei edes tunteja:
        ”Kaksi muuta sairautta ovat kohdistuneet ruumiiseeni. Toinen kesti kaksi viikkoa ja yhden päivän ja toinen vain hyvin vähän aikaa. Ei edes tunteja.”

        Tänään kirjoitat, että se ei ollutkaan sairaus, vaan loukkaantuminen.
        ”.....vakavan loukkaantumisen seurauksena olin menehtymäisilläni. Se loukkaantuminen oli kaikista lyhkäsin aika, sillä hyvin pian minut kiidätettiin sairaalaan leikkaukseen.”

        Etkö osaa erottaa sairautta ja loukkaantumista toisistaan. Loukkaantuminen ei ole sairaus.
        Vai seurasiko ”loukkaantuminen” sairautta ja siksi sekoitat ne keskenään.

        Mikä oli syynä luokkaantumiseesi noiden kahden sairastumisen (joista ensimmäinen oli syvä masennus) välillä. Sen kai voit kertoa, kun muutenkin niin monisanaisesti selvittelet parantumisiasi. Oliko se liikenneonnettomuus vai työtapaturma.


      • ~tähkäpää~
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        En minäkään epäile, etteikö Jumala paranna tänäkin päivänä. Siitä ei nyt ole kyse.

        Ongelmana on se, etteivät parantuneet suostu kertomaan parantumisistaan tarkemmin (kuten asiastakyse), esim. mistä sairaudesta on kyse,
        Tämä herättää epäilyjä siitä- ainakin minussa-, voidaanko parantumista sanoa ihmeeksi, vai löytyykö siihen muu selitys.
        Ei kait pitäisi olla mitään salattavaa, jos parantuminen on OIKEASTI ihme.
        >>>>>>>>>>>>>>
        Yksikään ei ole parantunut.
        http://www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo&feature=related
        Toivottavasti ei Suomessa harrasteta tällaista puoskarointia!

        Videolla esiintyy Morris Cerullo, joka toissa syksynä vieraili Helsingin Saalemissa, jossa hän loppurukouksessa sanoi, satojen parantuvan.
        Onkohan näistä parantuneista kukaan tullut esille?

        Ei Jeesuksenkaan aikana 10:stä parantuneesta palannut, kuin yksi ainoa kiittämään.

        Ja tässä ketjussa näemme, miten kohdellaan sellaista ihmistä, joka haluaa tuoda kiitoksen ja kunnian parantumisestaan Jumalalle.
        Eipä siis mikään ihme, että ihmiset eivät halua vapaaehtoisesti tällaiseen riepotukseen.


      • Eenokki 12
        asiastakyse kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten kerroin vähän enemmänkin kokemistani sairauksista ja niistä äkillisen parannuksen kokemisesta. Silloin tapahtui sellainen ihme, että joukossa oli vain puhdashenkisiä ihmisiä, jotka ottivat vastaan todistukseni. Se on ainoa kerta, että sain rauhassa todistaa.
        Minun on todistettava, sillä ennen yhtäkään vakavaa sairautta ja niistä paranemista, sain tietää, että tulen sairastumaan vakavasti, Jumala parantaa hetkessä. Sairaus ei tule olemaan kuolemaksi, vaan JUMALAN POJAN NIMEN KIRKASTAMISEKSI. Kaksi eri ihmistä muutaman vuoden välein profetioi tuosta samasta asiasta.
        Tuo profetia toteutui kohdallani vuosia myöhemmin. Kolmesti sairastuin. Ensin sairastin 1984 maaliskuun loppupuolelta jouluaattoon ja viimeisen kerran syksyllä 1995 ja siinä välissä vakavan loukkaantumisen seurauksena olin menehtymäisilläni. Se loukkaantuminen oli kaikista lyhkäsin aika, sillä hyvin pian minut kiidätettiin sairaalaan leikkaukseen. Leikkausta tosin EI TARVINUT tehdä, sillä Jeesus paransi leikkauspöydälle.
        Varmasti monesta tuntuu, että nuo sairauden ajat ovat mitättömiä lyhyytensä takia, mutta kaikki olivat niin vaikeita, että paraneminen niistä sai lääkärit ja hoitohekilökunnan joka kerta suureen hämmästykseen. He sanoivat, että eivät voi käsittää mitä tapahtui, mutta jokin SUUREMPI VOIMA puuttui asiaan. Yhden kerran lääkärit pyysivät lupaa kirjoittaa tiedelehteen, jotta saisivat tietää, onko missäänpäin maailmaa samaa tapahtunut. Taisi jäädä kirjoittamatta, sillä ainakaan itselleni ei koskaan lähetetty sellaista tiedelehteä.

        . Silloin tapahtui sellainen ihme, että joukossa oli vain puhdashenkisiä ihmisiä, jotka ottivat vastaan todistukseni. Se on ainoa kerta, että sain rauhassa todistaa.

        Mistä sinä tiedät kenenkään puhdashenkisyyttä Jumala yksin sen tietää, mutta saata´na kyllä omilleen puhuu yhtä sun toista.

        asiastak. ovatko vain ne ihmiset mielestäsi puhdashenkisiä, jotka ottavat vastaan sen mitä heille kerrot? Älä tee itseäsi jumalaksi.


      • Jaak.3
        Eenokki 12 kirjoitti:

        . Silloin tapahtui sellainen ihme, että joukossa oli vain puhdashenkisiä ihmisiä, jotka ottivat vastaan todistukseni. Se on ainoa kerta, että sain rauhassa todistaa.

        Mistä sinä tiedät kenenkään puhdashenkisyyttä Jumala yksin sen tietää, mutta saata´na kyllä omilleen puhuu yhtä sun toista.

        asiastak. ovatko vain ne ihmiset mielestäsi puhdashenkisiä, jotka ottavat vastaan sen mitä heille kerrot? Älä tee itseäsi jumalaksi.

        Puhdashenkiset näyttäytyvät puhtaina. Eivät teeskenetele. Ovat valmiita hyviin tekoihin. Ovat täynnä laupeutta. Puhdashenkisiäkin on. Eivät nuo ihmiset pyri parjaamaan ja epäilemään lähimmäistään. Saastuneet sen sijaan eivät muuta tee. Epäilevät ja luulevat kaikkien olevan epäluotettavia.
        Jaak. 3:17

        Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.


      • Otitko oppia
        ~tähkäpää~ kirjoitti:

        Ei Jeesuksenkaan aikana 10:stä parantuneesta palannut, kuin yksi ainoa kiittämään.

        Ja tässä ketjussa näemme, miten kohdellaan sellaista ihmistä, joka haluaa tuoda kiitoksen ja kunnian parantumisestaan Jumalalle.
        Eipä siis mikään ihme, että ihmiset eivät halua vapaaehtoisesti tällaiseen riepotukseen.

        Toden totta, vain puhdas sydämisille on tullut voima myös uskoa.
        Heille voi myös todistaa ihmeparanumista.

        Sellaiset, jotka ovat vain puolella sydämellä uskovia eivät usko.
        Vaikka millä tavoin sen heille selittäisi, he eivät usko Jumalan voimaan.
        He eivät myöskään usko, että tänä päivänä tapahtuu suuria ihmeitä.

        Eiväthän fariseuksetkaan uskoneet Jeesuksen aikana.

        Vaikka Jeesus Sanassa sanoo lopunaikana tapahtuu suurmpia ihmeitä,
        kuin Jeesuksen aikana.

        Ne jotka eivät usko eivät, vaikka Jeesus heidän eteensä tulisi ja silmien edessä
        parantaisi.


      • greeeeen
        Sairaus vailoukkaant kirjoitti:

        Eilen kirjoitit, että sinulla oli lyhyt s-a-i-r-a-u-s, ei edes tunteja:
        ”Kaksi muuta sairautta ovat kohdistuneet ruumiiseeni. Toinen kesti kaksi viikkoa ja yhden päivän ja toinen vain hyvin vähän aikaa. Ei edes tunteja.”

        Tänään kirjoitat, että se ei ollutkaan sairaus, vaan loukkaantuminen.
        ”.....vakavan loukkaantumisen seurauksena olin menehtymäisilläni. Se loukkaantuminen oli kaikista lyhkäsin aika, sillä hyvin pian minut kiidätettiin sairaalaan leikkaukseen.”

        Etkö osaa erottaa sairautta ja loukkaantumista toisistaan. Loukkaantuminen ei ole sairaus.
        Vai seurasiko ”loukkaantuminen” sairautta ja siksi sekoitat ne keskenään.

        Mikä oli syynä luokkaantumiseesi noiden kahden sairastumisen (joista ensimmäinen oli syvä masennus) välillä. Sen kai voit kertoa, kun muutenkin niin monisanaisesti selvittelet parantumisiasi. Oliko se liikenneonnettomuus vai työtapaturma.

        Uskomatonta, miten riepottelette Jumalan suuresta voimasta todistavaa!

        Kun ihminen loukkaantuu, hän on sairas. Fyysinen loukkaantuminen siis tekee ihmisen sairaaksi.

        Olette kuin pedot valmiina tarttumaan jokaiseen sanaan, jolla voitte kiusata toista uskovaa. Edelleenkin sanon, että vihtahousu riemuitsee teistä. Olette hänen palvelijoitaan.


      • greeeeen
        ~tähkäpää~ kirjoitti:

        Ei Jeesuksenkaan aikana 10:stä parantuneesta palannut, kuin yksi ainoa kiittämään.

        Ja tässä ketjussa näemme, miten kohdellaan sellaista ihmistä, joka haluaa tuoda kiitoksen ja kunnian parantumisestaan Jumalalle.
        Eipä siis mikään ihme, että ihmiset eivät halua vapaaehtoisesti tällaiseen riepotukseen.

        Totta kirjoitat, tähkäpää.

        'Asiastakyseellä' on täysi oikeus kertoa henkilökohtaisista kokemuksistaan juuri sen verran kuin tahtoo niistä itse täällä kertoa. Uskon, että jossakin muualla hän saattaa kertoa asiansa ihan läpikotaisin, mutta tämä palsta on täynnä omaa pahaa oloaan purkavia ihmisiä, valmiina repimään toisia ihan kaikella mahdollisella tavalla, joten tänne ei todellakaan kannata kovin henkilökohtaisia asioitaan tuoda.


      • Eenokki 12
        Jaak.3 kirjoitti:

        Puhdashenkiset näyttäytyvät puhtaina. Eivät teeskenetele. Ovat valmiita hyviin tekoihin. Ovat täynnä laupeutta. Puhdashenkisiäkin on. Eivät nuo ihmiset pyri parjaamaan ja epäilemään lähimmäistään. Saastuneet sen sijaan eivät muuta tee. Epäilevät ja luulevat kaikkien olevan epäluotettavia.
        Jaak. 3:17

        Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.

        On turha puhua ulkokullatuista ja tehdä heidät puhdashenkisiksi.
        Minä pystyn tuomitsemaan niitä "puhdashenkisiä" raamatun sanalla ja julistamaan heidät jumalattomiksi syntisiksi oikein ulkoisen näyttäytymisen perusteella.


      • Eenokille
        Eenokki 12 kirjoitti:

        On turha puhua ulkokullatuista ja tehdä heidät puhdashenkisiksi.
        Minä pystyn tuomitsemaan niitä "puhdashenkisiä" raamatun sanalla ja julistamaan heidät jumalattomiksi syntisiksi oikein ulkoisen näyttäytymisen perusteella.

        Eikö Eenokki 12 tunne ketään puhdas henkistä? Etkö sitä itsekään ole? Jos niin on, niin on se sitten tosi surullista.


      • greeeeen
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        En minäkään epäile, etteikö Jumala paranna tänäkin päivänä. Siitä ei nyt ole kyse.

        Ongelmana on se, etteivät parantuneet suostu kertomaan parantumisistaan tarkemmin (kuten asiastakyse), esim. mistä sairaudesta on kyse,
        Tämä herättää epäilyjä siitä- ainakin minussa-, voidaanko parantumista sanoa ihmeeksi, vai löytyykö siihen muu selitys.
        Ei kait pitäisi olla mitään salattavaa, jos parantuminen on OIKEASTI ihme.
        >>>>>>>>>>>>>>
        Yksikään ei ole parantunut.
        http://www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo&feature=related
        Toivottavasti ei Suomessa harrasteta tällaista puoskarointia!

        Videolla esiintyy Morris Cerullo, joka toissa syksynä vieraili Helsingin Saalemissa, jossa hän loppurukouksessa sanoi, satojen parantuvan.
        Onkohan näistä parantuneista kukaan tullut esille?

        Tapio, minusta 'asiastakyseen' kertomassa sairauksien yksilöimistä ja raportointia oleellisempaa on se, että lääkärit ovat todenneet ihmeen tapahtuneen ja jonkin suuremman voiman puuttuneen asiaan.

        Siis miksi sinun tai jonkun muun palstakirjoittajan pitäisi tietää jotakin muuta, jos tapahtumissa mukana olleet ASIANTUNTIJAT (lääkärit) ovat todenneet tapahtuneet ihmeiksi?!

        'Asiastakyse' kertoo olleensa kolmesti sairas ja parantuneensa siten, että lääkärit ovat hämmästyneet ja pyytäneet yhdessä tapauksessa jopa lupaa kirjoittaa tapahtuneesta tiedelehteen. Tarvitsetko sinä, Tapio, siis uskovana ihmisenä vielä jotakin muuta tietoa voidaksesi uskoa, että Jumala todella paransi?! Ihmettelen.


      • Eenokki 12
        Eenokille kirjoitti:

        Eikö Eenokki 12 tunne ketään puhdas henkistä? Etkö sitä itsekään ole? Jos niin on, niin on se sitten tosi surullista.

        En minä valitettavasti tunne täälläpäin ketään puhdashenkistä. Anoppi sanoi kerran lyöden rintaansa että hän on puhdassydäminen ja JOS Jumala on olemassa niin hän anoppi tulee ensin ja vasta sitten minä.
        Täälläpäin lutherilaiset tunnustavat syntisyytensä, mutta he eivät väitä olevansa puhdassydämisiä tai nöyriä he tavoittelevat tulevansa sellaisiksi.
        Lahkolaiset kyllä puhuvat yhtä jos toista.


      • Tapio522eikirj
        greeeeen kirjoitti:

        Tapio, minusta 'asiastakyseen' kertomassa sairauksien yksilöimistä ja raportointia oleellisempaa on se, että lääkärit ovat todenneet ihmeen tapahtuneen ja jonkin suuremman voiman puuttuneen asiaan.

        Siis miksi sinun tai jonkun muun palstakirjoittajan pitäisi tietää jotakin muuta, jos tapahtumissa mukana olleet ASIANTUNTIJAT (lääkärit) ovat todenneet tapahtuneet ihmeiksi?!

        'Asiastakyse' kertoo olleensa kolmesti sairas ja parantuneensa siten, että lääkärit ovat hämmästyneet ja pyytäneet yhdessä tapauksessa jopa lupaa kirjoittaa tapahtuneesta tiedelehteen. Tarvitsetko sinä, Tapio, siis uskovana ihmisenä vielä jotakin muuta tietoa voidaksesi uskoa, että Jumala todella paransi?! Ihmettelen.

        greeeeen: "Tarvitsetko sinä, Tapio, siis uskovana ihmisenä vielä jotakin muuta tietoa voidaksesi uskoa, että Jumala todella paransi?! Ihmettelen".
        >>>>>>>>>>>
        Kuinka mionta kertaa minun pitää kertoa, että kyllä Jumala parantaa, joko suoraan tai lääkärin käsien avulla.

        Miksi väität minun kieltävän ihmeparantumiset? Eikö Raamattu kiellä meitä antamasta väärää todistusta lähimmäisistään.

        Miksi greeeeen asetut syyttäjien puolelle, kun joku haluaa Luukkaan tavoin (Luukas oli lääkäri.) tarkempaa selontekoa tapahtuneesta ihmeparantumisesta. Eikö meillä ole oikeus tähän.
        Jos asiastakyse ei suostu tähän, niin mielestäni hänen ei tulisi ollenkaan kertoa parantumisistaan.
        Vaikenemisellaan hän lisää epätietoisuutta ja herättää turhia epäilyksiä meissä "heikkouskoisissa"..

        Hyvä olisi saada itse lääkärin ja jonkun silminnäkijän (esim. kyläläisen tai seurakuntalaisen) lausunto tapahtuneesta ihmeestä.
        Itse olisin valmis ottamaan yhteyttä heihin. Pahoin pelkään, ettei asiastakyse suostu tähän.


      • Kerrankin samaa miel
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        greeeeen: "Tarvitsetko sinä, Tapio, siis uskovana ihmisenä vielä jotakin muuta tietoa voidaksesi uskoa, että Jumala todella paransi?! Ihmettelen".
        >>>>>>>>>>>
        Kuinka mionta kertaa minun pitää kertoa, että kyllä Jumala parantaa, joko suoraan tai lääkärin käsien avulla.

        Miksi väität minun kieltävän ihmeparantumiset? Eikö Raamattu kiellä meitä antamasta väärää todistusta lähimmäisistään.

        Miksi greeeeen asetut syyttäjien puolelle, kun joku haluaa Luukkaan tavoin (Luukas oli lääkäri.) tarkempaa selontekoa tapahtuneesta ihmeparantumisesta. Eikö meillä ole oikeus tähän.
        Jos asiastakyse ei suostu tähän, niin mielestäni hänen ei tulisi ollenkaan kertoa parantumisistaan.
        Vaikenemisellaan hän lisää epätietoisuutta ja herättää turhia epäilyksiä meissä "heikkouskoisissa"..

        Hyvä olisi saada itse lääkärin ja jonkun silminnäkijän (esim. kyläläisen tai seurakuntalaisen) lausunto tapahtuneesta ihmeestä.
        Itse olisin valmis ottamaan yhteyttä heihin. Pahoin pelkään, ettei asiastakyse suostu tähän.

        En minäkään usko, että suostuu. Ei kannata suostua yhteyteen epäilijöiden kanssa. Olisit lähetynyt kiinnostusta osoittaen liikkeelle, mutta näyttää, että kuulut noihin, joiden tarkoitus on vain kylvää epäuskoa. Niin näyttää ja toivottavasti ihmeitä kokeneet eivät suostu sinun syynättäväksi. Saatat muuttaa kaiken valheeksi. Eivät Jumalan ihmeet tule esiin epäuskoisen edessä. Montako tutkijaa olet löytänyt, jotka olisi kertonut ihmeitä olevan? Epäusko muuttaa ihmeetkin valheiksi.


      • Lahja Eenokille
        Eenokki 12 kirjoitti:

        En minä valitettavasti tunne täälläpäin ketään puhdashenkistä. Anoppi sanoi kerran lyöden rintaansa että hän on puhdassydäminen ja JOS Jumala on olemassa niin hän anoppi tulee ensin ja vasta sitten minä.
        Täälläpäin lutherilaiset tunnustavat syntisyytensä, mutta he eivät väitä olevansa puhdassydämisiä tai nöyriä he tavoittelevat tulevansa sellaisiksi.
        Lahkolaiset kyllä puhuvat yhtä jos toista.

        1. Johanneksen kirje 3
        1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
        2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
        5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
        6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
        8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.


      • greeeeen
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        greeeeen: "Tarvitsetko sinä, Tapio, siis uskovana ihmisenä vielä jotakin muuta tietoa voidaksesi uskoa, että Jumala todella paransi?! Ihmettelen".
        >>>>>>>>>>>
        Kuinka mionta kertaa minun pitää kertoa, että kyllä Jumala parantaa, joko suoraan tai lääkärin käsien avulla.

        Miksi väität minun kieltävän ihmeparantumiset? Eikö Raamattu kiellä meitä antamasta väärää todistusta lähimmäisistään.

        Miksi greeeeen asetut syyttäjien puolelle, kun joku haluaa Luukkaan tavoin (Luukas oli lääkäri.) tarkempaa selontekoa tapahtuneesta ihmeparantumisesta. Eikö meillä ole oikeus tähän.
        Jos asiastakyse ei suostu tähän, niin mielestäni hänen ei tulisi ollenkaan kertoa parantumisistaan.
        Vaikenemisellaan hän lisää epätietoisuutta ja herättää turhia epäilyksiä meissä "heikkouskoisissa"..

        Hyvä olisi saada itse lääkärin ja jonkun silminnäkijän (esim. kyläläisen tai seurakuntalaisen) lausunto tapahtuneesta ihmeestä.
        Itse olisin valmis ottamaan yhteyttä heihin. Pahoin pelkään, ettei asiastakyse suostu tähän.

        Eli sinä, Tapio, et kykene uskomaan ihmisen omaa kertomaa siitä, miten Jumala paransi niin ihmeellisesti, että lääkäritkin sanoivat jonkin suuremman voiman puuttuneen asioihin ja pyysivät jopa lupaa kirjoittaa tiedelehteen. Minusta se kertoo sellaisesta epäuskosta, että kanssasi on varmaankin aikamoisen turha jatkaa.

        Miten sinä ajattelit, että 'asiastakyse' toimittaisi tänne palstalle dokumentit parantumisistaan? Pitäisikö hänen ottaa yhteyttä vuosia sitten häntä hoitaneisiin lääkäreihin ja pyytää heitä todistamaan kertomansa sinulle ja muille KESKUSTELUPALSTALAISILLE henkilökohtaisesti? Pitäisikö hänen antaa seurakuntansa yhteystiedot sinulle ja ja pyytää uskonveljiään todistamaan puolestaan asiassa, jota jotkut keskustelupalstakirjoittajat eivät usko? Vai pitäisikö pyytää naapureitaan tekemään se?

        Eiköhän asia ole niin, että joka ei usko asian itse kokeneen kertomaa, saa olla uskomatta.


      • greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

        Eli sinä, Tapio, et kykene uskomaan ihmisen omaa kertomaa siitä, miten Jumala paransi niin ihmeellisesti, että lääkäritkin sanoivat jonkin suuremman voiman puuttuneen asioihin ja pyysivät jopa lupaa kirjoittaa tiedelehteen. Minusta se kertoo sellaisesta epäuskosta, että kanssasi on varmaankin aikamoisen turha jatkaa.

        Miten sinä ajattelit, että 'asiastakyse' toimittaisi tänne palstalle dokumentit parantumisistaan? Pitäisikö hänen ottaa yhteyttä vuosia sitten häntä hoitaneisiin lääkäreihin ja pyytää heitä todistamaan kertomansa sinulle ja muille KESKUSTELUPALSTALAISILLE henkilökohtaisesti? Pitäisikö hänen antaa seurakuntansa yhteystiedot sinulle ja ja pyytää uskonveljiään todistamaan puolestaan asiassa, jota jotkut keskustelupalstakirjoittajat eivät usko? Vai pitäisikö pyytää naapureitaan tekemään se?

        Eiköhän asia ole niin, että joka ei usko asian itse kokeneen kertomaa, saa olla uskomatta.

        Tapiolle vielä.

        Nimimerkki Betsy67 on kirjoittanut hyvin tästä epäuskoasiasta jo ketjussa, jota lainasit ->

        >>Betsy67
        4.6.2009 13:19

        Uskovainen, joka uskoo toisen parantuneen vasta
        kun on nähnyt lääkärin todistuksen,
        on suuntautunut uskoltaan lääkääriin ja hänen pätevyyteensä.

        Hänen uskonsa kohde ei ole Jeesus, eikä Jumala.
        Hän ei siis usko ihmeitä tekevään Jumalaan ennenkuin
        ihminen (lääkäri) on vahvistanut ihmeparantumisen tieteellisesti.

        Tämä paljastaa uskon suuntautumisen luotuun, (tieteeseen)
        (luodun vahvistukseen) eikä Luojaan, joka on
        kaiken elämän antaja ja ihmiskehon kutoja (äidin kohdussa)

        Jumalalla on pääsy "varaosahuoneeseen" Hänellä on kaikki
        mahdollisuudet parantaa ja luoda uutta.
        Hän on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti.


      • Tapio522eikirj
        greeeeen kirjoitti:

        Eli sinä, Tapio, et kykene uskomaan ihmisen omaa kertomaa siitä, miten Jumala paransi niin ihmeellisesti, että lääkäritkin sanoivat jonkin suuremman voiman puuttuneen asioihin ja pyysivät jopa lupaa kirjoittaa tiedelehteen. Minusta se kertoo sellaisesta epäuskosta, että kanssasi on varmaankin aikamoisen turha jatkaa.

        Miten sinä ajattelit, että 'asiastakyse' toimittaisi tänne palstalle dokumentit parantumisistaan? Pitäisikö hänen ottaa yhteyttä vuosia sitten häntä hoitaneisiin lääkäreihin ja pyytää heitä todistamaan kertomansa sinulle ja muille KESKUSTELUPALSTALAISILLE henkilökohtaisesti? Pitäisikö hänen antaa seurakuntansa yhteystiedot sinulle ja ja pyytää uskonveljiään todistamaan puolestaan asiassa, jota jotkut keskustelupalstakirjoittajat eivät usko? Vai pitäisikö pyytää naapureitaan tekemään se?

        Eiköhän asia ole niin, että joka ei usko asian itse kokeneen kertomaa, saa olla uskomatta.

        greeeeen, miten arvelet Luukkaan toimineen, kun hän otti selvää ihmeparantumisista?
        (Luuk.1:1-4).


      • greeeeen
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        greeeeen, miten arvelet Luukkaan toimineen, kun hän otti selvää ihmeparantumisista?
        (Luuk.1:1-4).

        Siis Luukashan oli tutkinut kaiken kerrotun tarkasti, jotta saattoi kirjoittaa oman todistuksensa Teofilukselle. En nyt oikein ymmärrä, mitä tekemistä tuollaisten pitkän aikavälin tapahtumien tutkimisella ja dokumentoinnilla ulkopuolisena henkilönä todistamista varten, on yksittäisen ihmisen omien kokemusten kertomisen kanssa. Siis Luukashan toteaa, että nämä kertomukset tehtiin "sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita". Sinulla on nyt ihminen, joka on ollut itse kaiken keskiössä, mutta sinä haet siltikin ulkopuolisten todistusta.


      • ~tähkäpää~
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        greeeeen, miten arvelet Luukkaan toimineen, kun hän otti selvää ihmeparantumisista?
        (Luuk.1:1-4).

        Oletko Tapio522 lääkäri, vai miksi vertaat tätä tilannetta Luukkaaseen?


    • lappuliisoja pilvinp

      täällä on lääkäreitä ja potilaita on poliiseja ja patolookeja ainakin jos on teksteistä jotain pääteltävissä.

      • lappuliisoja siellä

        epäilen että greeni on patolooki, niin kova into hällä on kaivella muiden sisukaluja että kyllä se siihen viittaa vahvasti !


      • Voi voi sentään
        lappuliisoja siellä kirjoitti:

        epäilen että greeni on patolooki, niin kova into hällä on kaivella muiden sisukaluja että kyllä se siihen viittaa vahvasti !

        Melkoinen satusetä tuo asiastakyse. Noh, jotkut tarvitsevat yleisöä tekohurskaudelleen. Kumartakaa nyt kaikki häntä ettei reppanalla pääse itku.


      • aitohurskaus
        Voi voi sentään kirjoitti:

        Melkoinen satusetä tuo asiastakyse. Noh, jotkut tarvitsevat yleisöä tekohurskaudelleen. Kumartakaa nyt kaikki häntä ettei reppanalla pääse itku.

        Eikö teillä raukoilla ole mitään muuta sanottavaa kuin tuollainen lapsellinen lällätys?


      • Että sinäkö hurskas?
        aitohurskaus kirjoitti:

        Eikö teillä raukoilla ole mitään muuta sanottavaa kuin tuollainen lapsellinen lällätys?

        Eipä ollut sulla sanottavaa senkään vertaa.


    • ps12

      Minä parannuin kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Siihen ei ole lääketieteellistä parannuskeinoa ollenkaan. Päivittäinen hormoonilääkitys loppuelämän ajan. Yhdenkin lääkeannoksen jos unohtaa niin oireet palaa. Lääkitys jäi pois kertaheitolla, viimeisen annoksen otin kesäkuussa 2011 ja siitä asti olen ollut ilman lääkkeitä ja EI AINUTTAKAAN OIRETTA... Uskoon tullessani en osannut edes aavistaa että Jumala pystyisi moiseen koska en mitään Jumalasta tiennyt. Entinen todella sokea ja paatunut ateisti jonka Jumala veti puskasta suoraan valoon lähes kaks vuotta sitten.. Tuon parantumisen lisäksi olen päässyt jokaisesta riippuvuudesta eroon. Tupakanpoltto loppui kuin seinään eikä se ole ikinä ollut mulle helppoa, 13 vuotta painin ees taas sen kanssa, kunnes Jumala ilmoitti etten tarvitse sitä enään. Mä olin addikti kaikkeen mitä tein ja jokaisesta riippuvuudesta jumala on mut päästänyt vapaaksi. 2005 mun selästä löytyi magneettikuvissa alimpien välilevyjen rappeuma, todella pahat säryt 24/7 siitä asti, lääkäri sanoi ettei muuta ole tehtävissä muuta kuin treenata korsetti niin hyvään kuntoon että se tukee rankaa koska välilevyistä ei ole mitään jäljellä. Tein työtä käskettyä ja tulin riippuvaiseksi treenaamisesta.. 2krt päivässä 7krt viikossa ja jos olin viikonkin ilman säryt oli kamalat. pari kertaa vuodessa selkä veti mut sellaseen kramppiin etten päässyt ylös lattialta. Uskoon tulon jälkeen pääsin tuostakin riippuvuudesta ja eipä oo selkä pahemmin vaivannut... =D Uskokaa tahi älkää, paras todistus on kuitenkin niille jotka mutkin tuntee ja on nähnyt nää muutokset..

      • ~tähkäpää~

        KIITOS, KUNNIA JA YLISTYS JUMALALLE, JOLLA ON KAIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ!!

        Kiitokset myöskin Sinulle todistuksestasi.
        Jumalan siunausta ja hellää huolenpitoa jokaiseen päivääsi

        Itse en ole parantunut vielä kokonaisuudessaan, mutta sellaisia ihmeitä on Jumala elämässäni tehnyt, että kykenen tällä hetkellä elämään suht normaalia ja ihmisarvoista arkea ja elämää, josta olen äärimmäisen kiitollinen Jumalalle.

        Ja eräänä päivänä......
        "Kaikki entinen on mennyt ja valtaistuimella istuva sanoo: Katso uudeksi minä teen kaiken!"

        Sitä odotellessa iloitaan ja riemuitaan niiden rinnalla, jotka ovat saaneet kokea parantumisen ja kuljetaan tukien ja rohkaisten heidän rinnalla, jotka jostakin syystä kulkevat sairauksien tai muiden kuormien ja ahdistusten kanssa.


      • asiastakyse

        Onpa hyvä nähdä, että en ole ainoa, joka täällä kertoo Jumalan parantavasta Voimasta.
        Varmasti sinäkään et osannut odottaa noita ihmeitä, etkä niitä mistään etsinyt. Ne vain tulivat.
        Usko on valtava lahja.


    • 5+9

      Asiastakyse ei voi edes sairastua, mikäli on synnitön kuten väittää. Se asiastakyseen jutuista ja niiden uskottavuudesta.

      • ~tähkäpää~

        Ts. olet sitä mieltä, että sairaus on =
        synti.

        Nooh...seuraus se minunkin mielestäni saattaa olla, mutta uskon, että on monia niitäkin, joiden kohdalla ei ole kysymys edes siitä.
        Muistatko mitä Jeesus sanoi, kun Häneltä kysyttiin sairaan kohdalla, että hänkö vai hänen isänsä on tehnyt syntiä?


      • 5+9
        ~tähkäpää~ kirjoitti:

        Ts. olet sitä mieltä, että sairaus on =
        synti.

        Nooh...seuraus se minunkin mielestäni saattaa olla, mutta uskon, että on monia niitäkin, joiden kohdalla ei ole kysymys edes siitä.
        Muistatko mitä Jeesus sanoi, kun Häneltä kysyttiin sairaan kohdalla, että hänkö vai hänen isänsä on tehnyt syntiä?

        Ei ollut sairautta eikä kuolemaa ennen syntiinlankeemusta, kaikki oli hyvää.


      • asiastakyse

        Jeesus on synnitlön. Ei kukaan ihminen ole synnitön, vaan ainostaan Jumalan Poika, oli Ihmisen Poikanakin synnitön.
        Minua houkuttaa toisinaan esim. paha-ajatus. Silloin, kun minua syyttä suotta syytetään ja haukutaan. Tekisi mieli joskus vastata samalla mitalla. Ei onneksi tarvitse niin tehdä.
        Joka kerta käännyn Herrani puoleen ja saan vapauden tuosta pahasta ajatuksesta. Yhä harvemmin ja harvemmin tuota houkutusta edes syntyy. Näin synti kuolee, kun sille ei anneta ravintoa.

        Usko Jeesukseen kuolettaa lihantahdon ja ihminen pääsee elämään Jumalan Tahdossa ja Jumalan Hengessä. Me olemme täällä vasta kasvamassa täydellisiksi. Sitä me tavoittelemme uskon kuuliaisuuden kautta. Käskeehän Jumalan Sana meidän tulla yhtä täydellisiksi kuin Isä Jumala on. Usko tavoittelee meissä kakkea sitä, mitä Jeesus Ihmisen Poikana meille lupasi. Usko muuttaa kaiken. Usko luo ihmisestä uuden.

        Sen minkä vielä elän lihassa, elän Jumalan Pojan uskossa ja siinä uskossa on vapauttava VOIMA.


      • asiastakyse
        ~tähkäpää~ kirjoitti:

        Ts. olet sitä mieltä, että sairaus on =
        synti.

        Nooh...seuraus se minunkin mielestäni saattaa olla, mutta uskon, että on monia niitäkin, joiden kohdalla ei ole kysymys edes siitä.
        Muistatko mitä Jeesus sanoi, kun Häneltä kysyttiin sairaan kohdalla, että hänkö vai hänen isänsä on tehnyt syntiä?

        Tähkäpää, minäkin uskon sairauden olevan synnin seurausta, en itse synti. Kollektiivisuus jo pelkästään kylvää tuohoa ympärille. Esim. ympäristömyrkyt ja muut tuohoavat aineet. Lapsia syntyy synnin seurauksena sairaina ja vammaisina. Lapsia, jotka eivät ole itse syntiä kerenneet edes tekemään, kärsii esim. rahan ahneudesta aiheutuvista vakavista laiminlyönneistä. Rahan ahneys myrkyttää ympäristöä. Jos ei olisi olemassakaan kollektiivisuutta, niin ihmiset pelastuisivat paljolta pahalta. Ei kukaan yksin kehittele esim. myrkyllisiä aineita, joita käyttä sodissa. Ei Hitlerkään olisi pysynyt vallassa ilman kollektiivisuutta.

        Onneksi Jumalan kansa elää yhteisestä uskosta, mutta jokainen henkilökohtaisessa suhteessa Jumalaan.


      • Saisko tiedon?

        Missä asiastakyse väittää olevansa synnitön? Tuo sellainen väite tänne.


      • 5+9
        Saisko tiedon? kirjoitti:

        Missä asiastakyse väittää olevansa synnitön? Tuo sellainen väite tänne.

        "Minua houkuttaa toisinaan esim. paha-ajatus. Silloin, kun minua syyttä suotta syytetään ja haukutaan. Tekisi mieli joskus vastata samalla mitalla. Ei onneksi tarvitse niin tehdä.
        JOKA KERTA käännyn Herrani puoleen ja saan vapauden tuosta pahasta ajatuksesta. Yhä harvemmin ja harvemmin tuota houkutusta edes syntyy. Näin synti kuolee, kun sille ei anneta ravintoa. "

        Kysyisin asiastakyseeltä: Entäpä välinpitämättömyyden synti, jätät tekemättä mitä sinun olisi pitänyt tehdä tai sanoa?


      • asiastakyse
        5+9 kirjoitti:

        "Minua houkuttaa toisinaan esim. paha-ajatus. Silloin, kun minua syyttä suotta syytetään ja haukutaan. Tekisi mieli joskus vastata samalla mitalla. Ei onneksi tarvitse niin tehdä.
        JOKA KERTA käännyn Herrani puoleen ja saan vapauden tuosta pahasta ajatuksesta. Yhä harvemmin ja harvemmin tuota houkutusta edes syntyy. Näin synti kuolee, kun sille ei anneta ravintoa. "

        Kysyisin asiastakyseeltä: Entäpä välinpitämättömyyden synti, jätät tekemättä mitä sinun olisi pitänyt tehdä tai sanoa?

        Herra auttakoon, että en olisi välinpitämätön, enkä jättäisi tekemättä Jumalan hyvän vaikutuksen kautta ymmärrykseeni tulevia kehoituksia tehdä jotakin.
        Herra auttakoon, että en kääntäisi lähimäisteni hädälle ja tarpeille selkääni. Herra kasvattokoon minusta täydellisemmän ja täydellisemmän.

        Herra antakoot minun viimein nähdä silmästä silmään Itse Täydellisyys, minun Herrani ja Jumalani. Herra antakoon minun täällä kurkottaa joka hetki Häntä kohti.

        Herra varjelkoon, että en omia tekoja alkaisi tekemään, vaan tekisin Jumalan hyvän vaikutuksen mukaisia tekoja. Herra huolehtikoon, että elän henkeni kautta Hänen Hengessään, en omassa lihassani.


      • 5+9
        asiastakyse kirjoitti:

        Herra auttakoon, että en olisi välinpitämätön, enkä jättäisi tekemättä Jumalan hyvän vaikutuksen kautta ymmärrykseeni tulevia kehoituksia tehdä jotakin.
        Herra auttakoon, että en kääntäisi lähimäisteni hädälle ja tarpeille selkääni. Herra kasvattokoon minusta täydellisemmän ja täydellisemmän.

        Herra antakoot minun viimein nähdä silmästä silmään Itse Täydellisyys, minun Herrani ja Jumalani. Herra antakoon minun täällä kurkottaa joka hetki Häntä kohti.

        Herra varjelkoon, että en omia tekoja alkaisi tekemään, vaan tekisin Jumalan hyvän vaikutuksen mukaisia tekoja. Herra huolehtikoon, että elän henkeni kautta Hänen Hengessään, en omassa lihassani.

        Entäpä ylpeyden synti mikä on karmeaa, otat itsellesi kunnian mikä kuuluu Jumalalle? Eikö sinulla ole tätä syntiä? Mielestäni olet ylpeyttä täynnä ja sokea, et itse näe syntejäsi. Sinulla on kovin yksinkertainen syntikäsitys. Jumala tulee nöyryyttämään sinut pahan kerran, ellet tee parannusta. Tämä sanotaan Raamatussa, että ylpeys käy lankeemuksen edellä ja Jumala vihaa ylpeyttä.


      • asiastakyse
        5+9 kirjoitti:

        Entäpä ylpeyden synti mikä on karmeaa, otat itsellesi kunnian mikä kuuluu Jumalalle? Eikö sinulla ole tätä syntiä? Mielestäni olet ylpeyttä täynnä ja sokea, et itse näe syntejäsi. Sinulla on kovin yksinkertainen syntikäsitys. Jumala tulee nöyryyttämään sinut pahan kerran, ellet tee parannusta. Tämä sanotaan Raamatussa, että ylpeys käy lankeemuksen edellä ja Jumala vihaa ylpeyttä.

        Älä huolehdi minusta, huolehdi vain itsestäsi. En ole koskaan ollut ylpeä. Minulla ei ole koskaan ollut aihetta olla ylpeä. Ennen Jumalan nöyryyttämistä tosin luulin olevani hyvä ihminen ja pärjääväni omillani, mutta siitä olen tehnyt parannuksen.


      • 5+9
        asiastakyse kirjoitti:

        Älä huolehdi minusta, huolehdi vain itsestäsi. En ole koskaan ollut ylpeä. Minulla ei ole koskaan ollut aihetta olla ylpeä. Ennen Jumalan nöyryyttämistä tosin luulin olevani hyvä ihminen ja pärjääväni omillani, mutta siitä olen tehnyt parannuksen.

        Pyhä Henki näyttää synnin. Tarvitset Pyhän Hengen, niin näet syntisi. Eksyttävä henki näyttää synnittömyyden. Ja tämä on raamatullista.


      • asiastakys
        5+9 kirjoitti:

        Pyhä Henki näyttää synnin. Tarvitset Pyhän Hengen, niin näet syntisi. Eksyttävä henki näyttää synnittömyyden. Ja tämä on raamatullista.

        Lopettaisti jo tuon pilkaamisen ja lähimmäisten aliarvioimisen. Se sairastuttaa sinua ja vie kaikki siunaukset kauaksi sinusta.

        Pyhä Henki näyttää minulle synnin heti, kun sitä ajatuksiin ilmaantuu ja siksi minä osaan kääntyä Auttajani puoleen ja saan vapautuksen synnistä ennen, kuin se teoksi muuttuu.
        Joka elää lihassa, on pakotettu tekemään syntiä. Jumalan Hengessä elävät EIVÄT ELÄ LIHASSA ja siksi heidän ei tarvitse tehdä syntiä.

        Jos Jumalan Sana ei sinuun enää sulaudu, niin etsi harrastuksesi muualta. Jumalan Sanan kanssa ei kenenkään pidä harrastella.


      • vapaus on
        asiastakys kirjoitti:

        Lopettaisti jo tuon pilkaamisen ja lähimmäisten aliarvioimisen. Se sairastuttaa sinua ja vie kaikki siunaukset kauaksi sinusta.

        Pyhä Henki näyttää minulle synnin heti, kun sitä ajatuksiin ilmaantuu ja siksi minä osaan kääntyä Auttajani puoleen ja saan vapautuksen synnistä ennen, kuin se teoksi muuttuu.
        Joka elää lihassa, on pakotettu tekemään syntiä. Jumalan Hengessä elävät EIVÄT ELÄ LIHASSA ja siksi heidän ei tarvitse tehdä syntiä.

        Jos Jumalan Sana ei sinuun enää sulaudu, niin etsi harrastuksesi muualta. Jumalan Sanan kanssa ei kenenkään pidä harrastella.

        Totta kirjoittaa asiastakyse.


      • 5+9
        asiastakys kirjoitti:

        Lopettaisti jo tuon pilkaamisen ja lähimmäisten aliarvioimisen. Se sairastuttaa sinua ja vie kaikki siunaukset kauaksi sinusta.

        Pyhä Henki näyttää minulle synnin heti, kun sitä ajatuksiin ilmaantuu ja siksi minä osaan kääntyä Auttajani puoleen ja saan vapautuksen synnistä ennen, kuin se teoksi muuttuu.
        Joka elää lihassa, on pakotettu tekemään syntiä. Jumalan Hengessä elävät EIVÄT ELÄ LIHASSA ja siksi heidän ei tarvitse tehdä syntiä.

        Jos Jumalan Sana ei sinuun enää sulaudu, niin etsi harrastuksesi muualta. Jumalan Sanan kanssa ei kenenkään pidä harrastella.

        Sinun syntisi ovat ilmeiset ihan näin keskustelupalstankin välityksellä. Olet sokea.


      • ~tähkäpää~
        5+9 kirjoitti:

        Sinun syntisi ovat ilmeiset ihan näin keskustelupalstankin välityksellä. Olet sokea.

        Miksi 5 9 kyselet, kaivat ja etsit Asiastakyseen syntejä?

        Eikö Sinulla ole riittävästi työtä ja tekemistä omissasi, kun on aikaa ja voimavaroja olla kiinnostunut muiden tekemisistä?

        Vai onko tämä vain sitä, että kun panostaa kaiken aikansa ja voimavaransa toisen tekemisiin, ei tarvitse katsoa itseään Kristus-kuvastimesta?

        Mutta muistatko, mitä Raamattu sanoo tästä asiasta?
        Vain Häntä katselemalla me muutumme saman kuvan kaltaisiksi!

        Ts. mitä enempi katselet muita ja heidän tekemisiään, sitä vähempi katselet Kristusta kuin kuvastimesta ja näin ollen, sitä vähempi muutut itse Hänen kuvansa kaltaiseksi!

        Jos olet huolestunut oikealla tavalla Asiastakyseen tai meidän jonkun muun tilasta, mene kammioosi ja rukoile hänen, sekä meidän muiden puolestamme niin kaun, että saat voiton taistelussasi vihollista vastaan, sillä vain Jumala voi meitä ihmisiä muuttaa, Sinä et voit sitä tehdä kaivelemalla Herran omista heidän virheitään!

        Pyydän anteeksi, jos esitin asiani liian kovasti ja loukkaavasti, mutta haluan herättää Sinut näkemään, miten turhaa ja jopa vastoin Raamatun opetusta on harjoittaa tällaista toimintaa.


      • vehnästä pöytään
        ~tähkäpää~ kirjoitti:

        Miksi 5 9 kyselet, kaivat ja etsit Asiastakyseen syntejä?

        Eikö Sinulla ole riittävästi työtä ja tekemistä omissasi, kun on aikaa ja voimavaroja olla kiinnostunut muiden tekemisistä?

        Vai onko tämä vain sitä, että kun panostaa kaiken aikansa ja voimavaransa toisen tekemisiin, ei tarvitse katsoa itseään Kristus-kuvastimesta?

        Mutta muistatko, mitä Raamattu sanoo tästä asiasta?
        Vain Häntä katselemalla me muutumme saman kuvan kaltaisiksi!

        Ts. mitä enempi katselet muita ja heidän tekemisiään, sitä vähempi katselet Kristusta kuin kuvastimesta ja näin ollen, sitä vähempi muutut itse Hänen kuvansa kaltaiseksi!

        Jos olet huolestunut oikealla tavalla Asiastakyseen tai meidän jonkun muun tilasta, mene kammioosi ja rukoile hänen, sekä meidän muiden puolestamme niin kaun, että saat voiton taistelussasi vihollista vastaan, sillä vain Jumala voi meitä ihmisiä muuttaa, Sinä et voit sitä tehdä kaivelemalla Herran omista heidän virheitään!

        Pyydän anteeksi, jos esitin asiani liian kovasti ja loukkaavasti, mutta haluan herättää Sinut näkemään, miten turhaa ja jopa vastoin Raamatun opetusta on harjoittaa tällaista toimintaa.

        Tahallasiko unohdit, että tämä on keskustelupalsta. Jokaisella on oikeus esittää omat käsityksensä palstan sääntöjen puitteissa.

        Millähän perusteella sinä toisten ilmaisuvapautta rajoitat?


      • 5+9
        ~tähkäpää~ kirjoitti:

        Miksi 5 9 kyselet, kaivat ja etsit Asiastakyseen syntejä?

        Eikö Sinulla ole riittävästi työtä ja tekemistä omissasi, kun on aikaa ja voimavaroja olla kiinnostunut muiden tekemisistä?

        Vai onko tämä vain sitä, että kun panostaa kaiken aikansa ja voimavaransa toisen tekemisiin, ei tarvitse katsoa itseään Kristus-kuvastimesta?

        Mutta muistatko, mitä Raamattu sanoo tästä asiasta?
        Vain Häntä katselemalla me muutumme saman kuvan kaltaisiksi!

        Ts. mitä enempi katselet muita ja heidän tekemisiään, sitä vähempi katselet Kristusta kuin kuvastimesta ja näin ollen, sitä vähempi muutut itse Hänen kuvansa kaltaiseksi!

        Jos olet huolestunut oikealla tavalla Asiastakyseen tai meidän jonkun muun tilasta, mene kammioosi ja rukoile hänen, sekä meidän muiden puolestamme niin kaun, että saat voiton taistelussasi vihollista vastaan, sillä vain Jumala voi meitä ihmisiä muuttaa, Sinä et voit sitä tehdä kaivelemalla Herran omista heidän virheitään!

        Pyydän anteeksi, jos esitin asiani liian kovasti ja loukkaavasti, mutta haluan herättää Sinut näkemään, miten turhaa ja jopa vastoin Raamatun opetusta on harjoittaa tällaista toimintaa.

        "Miksi 5 9 kyselet, kaivat ja etsit Asiastakyseen syntejä?"

        Koska itse väittää, että niitä ei ole, mikä on vale.


      • greeeeen
        5+9 kirjoitti:

        "Miksi 5 9 kyselet, kaivat ja etsit Asiastakyseen syntejä?"

        Koska itse väittää, että niitä ei ole, mikä on vale.

        Miten se voi olla noin vaikeaa ymmärtää, että 'asiastakyse' kertoo siitä, miten uudestisyntynyt saa Jumalalta voiman VASTUSTAA syntiä heti kun sitä ajatustasolla huomaa?!

        Kun ihminen on Hengen vallassa, hän huomaa kyllä synninhoukutuksen ennen kuin ehtii syntyä paha teko.


      • ~tähkäpää~
        vehnästä pöytään kirjoitti:

        Tahallasiko unohdit, että tämä on keskustelupalsta. Jokaisella on oikeus esittää omat käsityksensä palstan sääntöjen puitteissa.

        Millähän perusteella sinä toisten ilmaisuvapautta rajoitat?

        Millä tavoin olen toisten ilmaisuvapautta rajoittanut, en mitenkään!

        Vaan käytin aivan samaa vapautta, ilmaistakseni itsekin oman näkemykseni ja mielipiteeni 5 9 :een Asiastakyseen syntien kaivelemisesta ja kysyin Häneltä samalla sitä, miksi hän toimii näin.

        Miksi Sinä "älähdit" näin kovin tuosta vapaudestani ilmaista oman mielipiteeni ja keskustella aiheesta, että jouduit tekemään siitä jopa väärän tulkinnan?

        Otahan nyt ihan rennosti!

        Ei tämä tällainen keskustelupalsta niin mahdottoman kireästi otettava asia ole, vaikka emme aina olekaan ihan samaa mieltä asioista. :)

        Äläkä noin kovasti tuohdu, vaikka me eri tavoin näkevät ja kokevatkin käytämme omaa ilmaisunvapauttamme. :D


      • ~tähkäpää~
        5+9 kirjoitti:

        "Miksi 5 9 kyselet, kaivat ja etsit Asiastakyseen syntejä?"

        Koska itse väittää, että niitä ei ole, mikä on vale.

        Ok, osasit suhtautua oikein kysymykseeni, siitä suuret plussat Sinulle!
        Eli tämä on juuri sitä keskustelua!

        Mutta mielestäni Asiastakyse ilmaisee tässä seuraavassa tekstissään hyvin selkeästi sen, että hän ei voi estää synnin tulemista ajatuksiinsa, mutta on hänen valinnassaan, antaako sen edetä teoksi:

        "Pyhä Henki näyttää minulle synnin heti, kun sitä ajatuksiin ilmaantuu ja siksi minä osaan kääntyä Auttajani puoleen ja saan vapautuksen synnistä ennen, kuin se teoksi muuttuu."

        Kiusaaja, sielujemme vihollinen, on tosiaankin mestarillinen valheiden keksijä.
        Se yrittää syöttää meidän ajatustemme kautta monenlaisia vääriä ja pahoja asioita toteutettavaksemme, mutta meidän tulee muista, että kiusaus ei ole vielä synti.

        Joku onkin sanonut:
        "Me emme voi millään estää kiusauksia tulemasta, noita variksen kaltaisia lintuja lentämästä päämme ylitse, mutta me voimme estää niitä tekemästä pesää päämme päälle."

        L vasta sitten, kun "varis" saa tehtyä pesän sydämeemmme ja hyväksmme sen asukkaaksi sinne ja alamme suosia sitä ja toteuttaa sen tahtoa ja kiusauksia, siitä muodostuu synti, eli teko.

        Eikö vain?


      • ~tähkäpää~
        ~tähkäpää~ kirjoitti:

        Ok, osasit suhtautua oikein kysymykseeni, siitä suuret plussat Sinulle!
        Eli tämä on juuri sitä keskustelua!

        Mutta mielestäni Asiastakyse ilmaisee tässä seuraavassa tekstissään hyvin selkeästi sen, että hän ei voi estää synnin tulemista ajatuksiinsa, mutta on hänen valinnassaan, antaako sen edetä teoksi:

        "Pyhä Henki näyttää minulle synnin heti, kun sitä ajatuksiin ilmaantuu ja siksi minä osaan kääntyä Auttajani puoleen ja saan vapautuksen synnistä ennen, kuin se teoksi muuttuu."

        Kiusaaja, sielujemme vihollinen, on tosiaankin mestarillinen valheiden keksijä.
        Se yrittää syöttää meidän ajatustemme kautta monenlaisia vääriä ja pahoja asioita toteutettavaksemme, mutta meidän tulee muista, että kiusaus ei ole vielä synti.

        Joku onkin sanonut:
        "Me emme voi millään estää kiusauksia tulemasta, noita variksen kaltaisia lintuja lentämästä päämme ylitse, mutta me voimme estää niitä tekemästä pesää päämme päälle."

        L vasta sitten, kun "varis" saa tehtyä pesän sydämeemmme ja hyväksmme sen asukkaaksi sinne ja alamme suosia sitä ja toteuttaa sen tahtoa ja kiusauksia, siitä muodostuu synti, eli teko.

        Eikö vain?

        Tämä edellä oleva tekstini siis vastauksena 5 9:lle.


    • ArmonAika

      Vanhan liiton (lakiliiton ) aikana sairaus oli lain kiroukseeen kytketty asia. Evankeliumi kertomuksissa kytkennät synti ja sairaus on hyvä ottaa huomiooen että risti oli vielä edessä päin.

      Gal.".. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen...." Uudessa Liitossa Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan, ei kaiketi kukaan ihminen voi Jumalaa käskeä ja neuvoa mitä Hänen pitäisi tehdä? Jeesus Kristus itse toimi "Isän tahdon" mukaan, ja Jumalan Hengellä ajoi ulos riivajia, JUmalan Hengen voimassa sairaat parani JUmalan tahdon mukaan, kaikkia ei parannettu mm. Siloan lammikolla moni jäi parantumatta.
      Joh.5:19. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee..."

      Jumalan Pyhä Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan
      Matt.12:28. Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne..."
      Luuk.5:17. Ja eräänä päivänä, kun hän opetti, istui siinä fariseuksia ja lainopettajia, joita oli tullut kaikista Galilean ja Juudean kylistä ja Jerusalemista; ja Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat..." ( "... Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat...")

      • ArmonAika

        PARANTUMISESTA LAKI LIITON EHTOJA : (Israelin kansan kanssa tehty liitto )

        2.Moos.15:26. Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi."

        5.Moos.28:15. Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.............21. Herra antaa ruttotaudin tarttua sinuun, kunnes se sukupuuttoon hävittää sinut siitä maasta, jota menet ottamaan omaksesi. 22. Herra lyö sinua hivutustaudilla, kuumeella, poltteella ja tulehduksella, kuivuudella, nokitähkillä ja viljan ruosteella, ja ne vainoavat sinua, kunnes menehdyt...........58. Jos et tarkoin noudata kaikkia tämän lain sanoja, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan, niin että pelkäät tätä kunniallista ja peljättävää nimeä, Herraa, sinun Jumalaasi, 59. niin Herra panee sinun ja sinun jälkeläistesi kärsittäväksi erinomaisia vaivoja, suuria ja pitkällisiä vaivoja, pahoja ja pitkällisiä sairauksia. 60. Hän kääntää sinua vastaan kaikki Egyptin taudit, joita sinä pelkäät, ja ne tarttuvat sinuun. 61. Ja kaikkinaisia muita sairauksia ja vaivoja, joista ei ole kirjoitettu tässä lakikirjassa, Herra nostattaa sinua vastaan, kunnes sinä tuhoudut..."


      • ArmonAika
        ArmonAika kirjoitti:

        PARANTUMISESTA LAKI LIITON EHTOJA : (Israelin kansan kanssa tehty liitto )

        2.Moos.15:26. Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi."

        5.Moos.28:15. Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.............21. Herra antaa ruttotaudin tarttua sinuun, kunnes se sukupuuttoon hävittää sinut siitä maasta, jota menet ottamaan omaksesi. 22. Herra lyö sinua hivutustaudilla, kuumeella, poltteella ja tulehduksella, kuivuudella, nokitähkillä ja viljan ruosteella, ja ne vainoavat sinua, kunnes menehdyt...........58. Jos et tarkoin noudata kaikkia tämän lain sanoja, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan, niin että pelkäät tätä kunniallista ja peljättävää nimeä, Herraa, sinun Jumalaasi, 59. niin Herra panee sinun ja sinun jälkeläistesi kärsittäväksi erinomaisia vaivoja, suuria ja pitkällisiä vaivoja, pahoja ja pitkällisiä sairauksia. 60. Hän kääntää sinua vastaan kaikki Egyptin taudit, joita sinä pelkäät, ja ne tarttuvat sinuun. 61. Ja kaikkinaisia muita sairauksia ja vaivoja, joista ei ole kirjoitettu tässä lakikirjassa, Herra nostattaa sinua vastaan, kunnes sinä tuhoudut..."

        Uusi liito tehtiin Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa, johon liittoon pakanat ovat (Room.9-11) "oksatettuja " (Jer.31:31.)".. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;.." (Pakanat eivät korvaa Israelia vaan ovat päässeet osalliseksi lupauksesta uskon kautta.)
        ”Laillinen ”lain kanssa avioliiton” päättyminen kuolemaan.
        Room.7: 2. Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. 3. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle. 4. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle."

        Messiaan päivinä, ei sairaus ole lakiliittoon kuulunut synnin rangaistus.Olemme Kristuksen ruumiin uhrin kautta kuoletettu lakiliitosta,(Rangaistus oli Hänen päällänsä Jes.53. )

        Sairaus voi olla kylläkin väärästä,ja myös Jumalan Sanan vastaisesta elämäntavasta johtuva seuraus joissakin tapauksissa. Korjattu väärä elämäntapa korjaa myös terveyttä.

        GAL:3: 12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä." 13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - 14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.(1.Moos.12.) JUMALAN HENKI PARANTAA UUDESSA LIITOSSA JUMALAN TAHDON MUKAAN, Ei ”lain” (Mooseksen kautta annetun lain ) noudattamisen mukaan.

        JUMALAN HENKI PARANTAA UUDESSA LIITOSSA JUMALAN TAHDON MUKAAN
        Jes.61:1. Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, ...."


      • ArmonAika
        ArmonAika kirjoitti:

        Uusi liito tehtiin Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa, johon liittoon pakanat ovat (Room.9-11) "oksatettuja " (Jer.31:31.)".. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;.." (Pakanat eivät korvaa Israelia vaan ovat päässeet osalliseksi lupauksesta uskon kautta.)
        ”Laillinen ”lain kanssa avioliiton” päättyminen kuolemaan.
        Room.7: 2. Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. 3. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle. 4. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle."

        Messiaan päivinä, ei sairaus ole lakiliittoon kuulunut synnin rangaistus.Olemme Kristuksen ruumiin uhrin kautta kuoletettu lakiliitosta,(Rangaistus oli Hänen päällänsä Jes.53. )

        Sairaus voi olla kylläkin väärästä,ja myös Jumalan Sanan vastaisesta elämäntavasta johtuva seuraus joissakin tapauksissa. Korjattu väärä elämäntapa korjaa myös terveyttä.

        GAL:3: 12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä." 13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - 14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.(1.Moos.12.) JUMALAN HENKI PARANTAA UUDESSA LIITOSSA JUMALAN TAHDON MUKAAN, Ei ”lain” (Mooseksen kautta annetun lain ) noudattamisen mukaan.

        JUMALAN HENKI PARANTAA UUDESSA LIITOSSA JUMALAN TAHDON MUKAAN
        Jes.61:1. Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, ...."

        Paranevatko kaikki uudessa liitossa olevat tässä ajassa "automaattisesti"? Eivät kaikki , vaan Jumalan tahdon mukaan.(siirtyäkseen sitten kuitenkin kuoleman kautta iankaikkisuuteen)Joh.5:19. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee..."

        Tässä ajassa myös uskovien ruumiit ovat ”katoavaisuudesta”osalliset, vanhuus ja sen myötä tulee asioita ja tulevaa aikaa odotamme kärsivälisyydellä , jossa ei enää ole sairauksia, mutta Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan kuitenkin meidän katoavaisuuden alla olevia niin ruumiin kuin sielun ja hengenkin osalta , eli koko ihmistä Room. ”.Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan, koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.

        Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti; eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee? Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä….”

        Mutta aika tulee jolloin kaikille uuteen liitton kuuluville on terveys (UUDESSA MAASSA ON KAIKKI UUTTA ) Jes.65:17. Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; 18. vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan. 19. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä. 20. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen ( käännösvirhe???? ei ole kirousta,vai onko? RK-92 ”.Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena, jonka vuodet jäävät alle sadan, häntä surkutellaan..) ..."


      • asiastakyse

        Minulta on kysytty usein, että miksi Jumala on parantanut minut, mutta ei jotakin yhtä uskovaa. Vastaukseni on aina sama. En tiedä. En tiedä kaikkea ja siksi rukoilenkin pelkästään Isä meidän rukouksen. Minulle riittää, että Jumala tietää kaiken ja antaa meille oikeuden elää uskon kautta vapaudessa ja rauhassa.

        Jos Jumala sallii sairauden, on Hän valmistanut siitä myös vapautuksen. Tässäkö ajassa, vai tulevassa, onkin kysymys, johon en ainakaan minä osaa vastata. Itse olen saanut tulla terveeksi tässä ajassa ja moni muukin. Se ei varmaankaan tarkoita, että kaikki sen saisivat tässä ajassa kokea. Joskus sairaus kasvattaa. Minua se ainakin kasvatti ja jouduin näkemään, että me ihmiset olemme aikamoisen kyvyttömiä loppujen lopuksi. Olkoon kuinka hyvin tahansa kouluja käyneitä ja ammatin oppineita lääkäreitä, eivät he voi hetikään kaikkia auttaa. Me emme ole Jumalia, eikä meistä koskaan tule Jumalia.
        Raamattu kyllä puhuu ihmistä, jotka pitävät itseään jumalina, mutta kertoo samalla, että olkoon niin, mutta kuolette te kuitenkin. Siis, emme pidä itseämme Jumalana, emmekä edes jumalina, vaan olemme kuuliaisia Jumalan opetuslapsia ja ystäviä.


    • ~tähkäpää~

      KIITOS Taivaalliselle Isälle näiden tekstien sisällöstä ja myöskin Sinulle ArmonAika vaivannäöstäsi, tuoda julki näin kattavasti sitä, mitä Herra on
      Sinulle kyseisen asian osalta kirkastanut!!

      Et arvaakkaan, kuinka ravituksi tulin näistä!
      Herra vaivannäkösi palkitkoon!

    • ArmonAika

      >>>>>>>>>>>>>>>>>KIITOS Taivaalliselle Isälle näiden tekstien sisällöstä ja myöskin Sinulle ArmonAika vaivannäöstäsi, tuoda julki näin kattavasti sitä, mitä Herra on
      Sinulle kyseisen asian osalta kirkastanut!!

      Et arvaakkaan, kuinka ravituksi tulin näistä!
      Herra vaivannäkösi palkitkoon!

    • ArmonAika

      Ei tarvita, eikä Jumalla ole jotain "erikois miehiä", tai "erikoisevenkelistoja" ,miehiä tai naisia. Jumala ei katso henkilöön.

      Pyhän Hengen lahja on vastaan otettavissa jokaiselle ihmiseen ,rotuun, yhteiskunnalliseen asemaan tms. katsomatta. Tarvitaan vain Jumalalle antautuneita ihmisiä. Jokainen Jeesuksen Kristuksen todellinen seuraaja voi olla Jumalan käytössä, kun on uskonkuuliainen Hänelle.

      Apt."..Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."..."

      Apt."..Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
      Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."..."

      Terveessä suhteessa Jumalan kanssa oppii kasvun myötä , erehtyen ja välillä oikein oivaltaen eroittamaan Hänen äänensä muista äänistä. Hän ei koskaan puhu Sanaansa vastaan.Usko vahvistuu oppimisen myötä, kun havaitsee Jumalan puheen ja johdatuksen eri asioissa.

      Ihmisen heikko Raamatun tuntemus aiheuttaa vaikeuksia Jumalan äänen kuulemiselle.Kristitylle Raamatun omakohtainen lukeminen on tärkeää.
      Raamatussa kehoitettaan (Kol.)"Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne..."



      Jumalan Henki parantaa Uuden Liiton aikana JUMALAN TAHDON MUKAAN
      Hepr."..kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan? ("JAKAMALLA PYHÄÄ HENKEÄ TAHTONA MUKAAN.." )


      Luuk."..Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
      Ja hän ajoi ulos riivaajan, ja se oli mykkä; ja kun riivaaja oli lähtenyt, niin tapahtui, että mykkä mies puhui; ja kansa ihmetteli. .........Mutta jos minä Jumalan sormella ajan ulos riivaajia, niin onhan Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne..."

      Matt."..Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne..."

      JUMALAN VALTAKUNNAN ESIIN TULO SUOMEN KANSAN KESKUUDESSA. USKON KUULIAISET JEESUKSEN KRISTUKSEN SEURAAJAT : NOUSE JA LÄHDE LIIKKEELLE., JUMALALLA ON PALJON KANSAA TÄSSÄ MAASSA.

    • ArmonAika

      Omakohtainen kokemukseni on ollut vähän seuraavanlainen. Ensin oli "laiska lähtemään liikkeelle". En huomioinut saamiani sisäisiä kehoituksia, ja ehkä mitätöinkin niitä vähän tähän malliin "eihän Herra minua käytä , vain joitakin harvoja tunnettuja saarnaajia " ajattelulla.

      Sitten kun Herra sai minut innostumaan "liikkeelle lähdöstä", olin jatkuvasti menossa , kun väliin sain huomata, vaikka epäröiden , että Jumala johdattaa sittenkin? Usko alkoi kasvaa , ja Raamatun lukemisen nälkä lisääntyä, nimittäin ymmärsin olevan tärkeää pysyä kiinni "terveissä Kristuksen opin sanoissa, ettei saatanalliset tietäjä henget, ja valheen opettajat lähde viemään harhaan. Ja senkin takia oman sydämen tila on pidettävä puhtaana Jumalan edessä. Jos kompastuminen tulee, niin heti Herran eteen parannusta tekemään. "Harha oppeja on maailmassa lukematon määrä ettei niitä kaikea ehtisi edes tutkia. Mutta kun tuntee Jeesuksen Kristuksen hyvin, niin haistaa väärän jo kaukaa " näin on eräs julistaja todennut. Ja tärkeää onkin tuntea Raamatun ilmoitusta hyvin omakohtaisen lukemisen kautta. Ei peukalopaikkoja vaan asioita ja asiayhteyksiä.

      Seuraavaksi tuli opetukseksi, "odota Herraa", eli nyt tarviittin pysähtymistä ja toimimista vasta sitten kun "Herran aika on".
      Asia oli oikea ja kohde oli oikea, mutta aika oli väärä. Oli alettava oppimaan kuuntelemaan (jota yhä vieläkin opiskelen kun ei ole täydelinen vaan erehtyväinen ihminen) miten tulisi toimia ja milloin.
      LÄHDE LIIKKEELLE, ANTAUDU JUMALAN KÄYTTÖÖN, HÄNELLE JOKAINEN HÄNEN LAPSENSA ON YHTÄ ARVOKAS.

      • ArmonAika

        TOIMI HERRAN HENGEN KEHOITUKSEN MUKAAN.

        On monia tapoja , joita olen kokenut Herran kehoittavan toimia. Tärkein on ihmisen uskoon tulo,eli ilmoitetaan kohde "jonka sydämen Herra on vannut " vastaan ottamaan evankeliumin sanoman. Sitten miten lähestyä ilmoitettua kohdetta. Joskus puhelin soitto kohteelle joka on annettu, joskus kirje, joskus joku kokous äänite tai video jollekin. Joskus paikan päälle johonkin kotiin tai kokoukseen, jossa ilmoitettu henkilö on ja ilmoitettu asia jossa Herra haluaa häntä kohdata. Joskus asia ilmoitetaan etukäteen ja kirjoitan sen paperille uskon rohkaisuksi kohteelle josta Herra on puhunut.

        Paikan päällä olen johdatellut puheilla, ja kyselen esim. vointia, terveyden tilaa. Kun kohde alkaa kertomaan asioista joita on jo Herra ilmoittanut etukäteen ja olen taskussa olevalle paperille ne valmiiksi kirjoittanut, otan paperin ja annan kohteen itse lukea asiasta. Tilanne on hyvin uskoa vahvistava kohteelle, ja sitten pyydän jos voimme rukoilla. Näin Herra johdattelee moninaisilla tavoilla. Joskus asia ilmoitetaan vasta paikan päällä, eli ensin liikkeelle lähtö ilmoitettuun kohteeseen.

        Ihmisen uskoontulo. Kaste Pyhässä Hengessä, kylmenneen uskovan uudistus ja vapautuminen saatanan siteistä, sairaan parantuminen,
        eksyneen palauttaminen terveelle pohjalle, monissa asioissa Jumala haluaa lapsiansa käyttää ihmiseen katsomatta. Mutta ensin on lähdettävä liikkeelle. Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan Uuden Liiton aikana.


        Apt."..Mutta Filippukselle puhui Herran enkeli sanoen: "Nouse ja mene puolipäivään päin sille tielle, joka vie Jerusalemista alas Gassaan ja on autio." Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta. Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja." Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?" Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä..."

        Apt."..Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra." Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee; ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen." Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa; ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat."

        Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen. Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden." Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä." Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen...."


    • ArmonAika

      Korjataan tekstiä.
      Pitäiis olla siis "avannut "
      TOIMI HERRAN HENGEN KEHOITUKSEN MUKAAN.

      On monia tapoja , joita olen kokenut Herran kehoittavan toimia. Tärkein on ihmisen uskoon tulo,eli ilmoitetaan kohde "jonka sydämen Herra on avannut " vastaan ottamaan evankeliumin sanoman...........


      (.Apt.".. Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
      Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
      . Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä." Ja hän vaati meitä..).

    • raamatusta
      • raamatusta

        ****** esiintyy Jeesuksena.

        Eihän se lopun ajan eksytys muuten niin raju olisikaan ellei ******* esiintyisi Jeesuksena, valkeuden enkelinä ja sen apulaiset esiintyy saarnaajina ja parantajina.

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse ******* tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Paavalin toisesta kirjeestä Korinttolaisille

        Luku 11:3,4

        3. Pelkään kuitenkin, että KUTEN KÄÄREME KAVALUUDELLAAN PETTI EEVAN, teidänkin mielenne ehkä turmeltuu vilppittömyydestä ja puhtaudesta Kristusta kohtaan.

        4. JOS JOKU TULEE LUOKSENNE JA SAARNAA TOISTA JEESUSTA KUIN MEIDÄN SAARNAAMAMME, TAI JOS SAATTE ERI HENGEN KUIN SEN, MINKÄ OLETTE SAANEET, TAI ERILLAISEN EVANKELIUMIN KUIN SEN, MINKÄ OLETTE OTTANEET VASTAAN, SELLAISTA TE HYVIN SUVAITSETTE

        kyllä, ******* tietää kuka on Jeesus!

        Luuk. 8:28
        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

        Ap. t. 16:17
        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        ****** esiintyy Jeesuksena.

        Eihän se lopun ajan eksytys muuten niin raju olisikaan ellei ******* esiintyisi Jeesuksena, valkeuden enkelinä ja sen apulaiset esiintyy saarnaajina ja parantajina.

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse ******* tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Paavalin toisesta kirjeestä Korinttolaisille

        Luku 11:3,4

        3. Pelkään kuitenkin, että KUTEN KÄÄREME KAVALUUDELLAAN PETTI EEVAN, teidänkin mielenne ehkä turmeltuu vilppittömyydestä ja puhtaudesta Kristusta kohtaan.

        4. JOS JOKU TULEE LUOKSENNE JA SAARNAA TOISTA JEESUSTA KUIN MEIDÄN SAARNAAMAMME, TAI JOS SAATTE ERI HENGEN KUIN SEN, MINKÄ OLETTE SAANEET, TAI ERILLAISEN EVANKELIUMIN KUIN SEN, MINKÄ OLETTE OTTANEET VASTAAN, SELLAISTA TE HYVIN SUVAITSETTE

        kyllä, ******* tietää kuka on Jeesus!

        Luuk. 8:28
        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

        Ap. t. 16:17
        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".

        Paavalin kirjeestä Galatalaisille

        Luku 1:7-9

        7. TOISTA EVANKELIUMIA EI KUITENKAAN OLE.
        On vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat VÄÄRISTÄÄ KRISTUKSEN EVANKELIUMIN.

        8. Mutta vaikka ME TAI ENKELI TAIVAASTA SAARNAISI teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, mitä me olemme teille julistaneet, hän olkoon KIROTTU.

        ROOM.16:17 ja 18

        17. Kehotan teitä veljet pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, minkä olette saaneet. vetäytykää pois heistä.

        18. Sellaiset eivät palvele Heraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa.
        SULOISILLA JA KAUNIILLA PUHEILLA HE PETTÄVÄT VILPPITTÖMIEN SYDÄMET.


    • ArmonAika

      Jumalan Henki parantaa Uuden Liiton aikana JUMALAN TAHDON MUKAAN
      Hepr."..kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan? ("JAKAMALLA PYHÄÄ HENKEÄ TAHTONA MUKAAN.." )

      Luuk."..Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
      Ja hän ajoi ulos riivaajan, ja se oli mykkä; ja kun riivaaja oli lähtenyt, niin tapahtui, että mykkä mies puhui; ja kansa ihmetteli. .........Mutta jos minä Jumalan sormella ajan ulos riivaajia, niin onhan Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne..."

      Matt."..Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne..."

      JUMALAN VALTAKUNNAN ESIIN TULO SUOMEN KANSAN KESKUUDESSA. USKON KUULIAISET JEESUKSEN KRISTUKSEN SEURAAJAT : NOUSE JA LÄHDE LIIKKEELLE., JUMALALLA ON PALJON KANSAA TÄSSÄ MAASSA.

    • Leipää ja kalaa

      Aamen, Herra varustaa omansa matkalla!
      Niinkuin Herra siunasi leivän ja kalan, ei siitä tullut hetkessä valtavaa kasaa josta palattiin hakemaan lisää, vaan opetuslasten käsissä, kun he sitä jakoivat, sitä riitti.

    • ArmonAika

      Jumala antaa Pyhän Hengen lahjan
      Ei "Mooseksen kautta" annetun lain orjuudessa , vaan Jumalan armosta Kristuksessa Jeesuksessa.Ota vastaan.

      Gal."..Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan! Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.

      Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.

      Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.....

      Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä; mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.........

      Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"? Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi." Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
      Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee." Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta." Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."

      Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen..."

      Jumalan Henki parantaa Uuden liiton aikana Jumalan tahdon mukaan.
      ".. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme .." "Lakiliitossa" sairaudet oli osa synnin kirousta, rangaistusta.
      Uudessa liitossa sairaus voi olla seurausta väärästä elämäntavasta , Jumalan Sanan vastaisesta elämästä . Mutta "lain kirouksesta " on Kristukseesa elävä lunastettu

    • raamatusta

      kerrompa minäkin tähän todistukseni, se on vaa todella paljon erillainen kuin teillä.

      monella täällä mitä on todistuksia lukenut niin ollut todella mukavia ja hyviä kokemuksia.

      paljon olen todistuksia selannut mutta ei ole vielä vastaan tullut samanlaista kokemusta kuin minulla enkä ole kuullut vastaavaa, mistä tämä johtuu?

      tässä minun todistus, sukupuoleltani olen mies

      en kuulu mihinkään kirkoon ja lahkoon en oo ees käynny rippileiriä.

      ainoa oikea tulkinta on uskoa niin kuin raamattu sanoo.

      tiedättekö nykyisin maailmassa on yli 4000 tuhatta uskon suuntaa, lahkoa ja oppia ja kaikki ovat harha oppeja paitsi raamattu.

      ja kaikki käyttää oppi pohjanaan raamattua.

      koin n. 4,5 vuotta sitte herätyksen, tulin uudestaan uskoon, minut on kastettu pienenä mutta uudistumisen jälkeen en ole käynyt kasteella.

      enkä usko kolmiyhteiseen jumalaan.

      silloin tämä tapahtui niin olin kotona en missään seurakunnassa ja kotona oli silloin äitini ja pikkuveljeni.

      ennen elin ja uskoin näin, vanha elämäni oli tämmönen,

      johon kuului

      bi-seksuallisuus, ryyppäääminen/ kaikkien päihteiden käytäminen ja lääkkeiden väärin käyttäminen, pelaaminen,varastaminen, irtosuhteet (vapaa seksi), itsetyydytys, itsekeskeisyys,välinpitämättömyys, vanhat elämän arvot ja epäusko, porno, seksilelut, elokuvat tv(en katso mitään huuhaata vaan asiaohjelma) ja musiikki.

      ennen uskoin näin!

      Minä uskon Jumalaan
      Isään Kaikkivaltiaaseen
      taivaan ja maan Luojaan

      Ja Jeesukseen Kristukseen
      Jumalan ainoaan Poikaan
      meidän Herraamme
      joka sikisi Pyhästä Hengestä
      syntyi neitsyt Mariasta
      kärsi Pontius Pilatuksen aikana
      ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
      astui alas tuonelaan,
      nousi kolmantena päivänä kuolleista,
      astui ylös taivaisiin,
      istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan,
      oikealla puolella
      ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
      eläviä ja kuolleita

      Ja Pyhään Henkeen
      pyhän yhteisen seurakunnan
      pyhäin yhteyden
      syntien anteeksiantamisen
      ruumiin ylösnousemisen
      ja iankaikkisen elämän

      ja ite ei tartvii tehdä mitään kun jeesus on kuollut ristillä meidän puolesta ja meidän syntimme on anteeksi annetut.

      mutta eletään niin että tehdään ite mitä halutaan ja eletään omien himojen ja halujen mukaan eikä olla mistään teoista vastuussa kenellekkään kun syntimme on anteeksi annetut.

      sen voin sanoa että tommosella uskolla ja elämällä ei pääse taivaaseen vaikka kuinka uskois!

      mun tarina on kuin tuhlaaja pojan tarina rankemmalla tavalla.

      sen voin sanoa että raamattu on totta joka sana siltäkin osin joka koskee parannuksen tekoa ja helvettiä!

      jotain vielä ittestäni!

      oon koko ikäni ollu uskova ("epäuskova")/pinnallinen kristitty

      kaikki oli niin kauan hyvin kun täytin 15 vuotta sit tuli synti elämään ja syntielämä vei mukanaa kunnes olin kokonaan synnin ja saatanan orja.

      tätä ennen ei juuri taivas asiat kiinnostannu yhtää, muuta kun sen verran et usko,
      raamattua ei tullu luettua juuri yhtään,
      joskus pienenä tuli luettuu semmosta lasten opetus kirjaa kuin uskollinen ystävä ei muuta!

      kunnes noin 4,5 vuotta sitten koin herätyksen, ja tulin uudestaan uskoon, sitä tuli vietettyy noin 8,5 vuotta syntielämässä.

      siten vielä vähä lisää ittestäni!

      olen pienenä nähnyt jumalan, mutta silti syntielämä vei mukanaan.

      se tapahtui samalla lailla kun moosekselle kun mooses pyysi nähdä Jumalan mutta Jumala ei antanut mooseksen nähdä kuin selkä puolensa niin minäkin näin vain Jumalan selkäpuolen.

      kerroin aina pienenä kaikille jumalasta johku 12 vuotiaaseen asti mutta sitten kun täytin

      15 vuotta ni syntielämä vei mukanaan.
      sit oli myös semmonen kaveripiiri et vei mukanaan.

      kunnes syntini mitta tuli täytteen, vaellukseni/elämäni annettiin kaaatua päälle

      tuli ihan järjettömän huono olo, olin kolme päivää järkyttynny.

      sitte pari päivää siitä eteenpäin, menin illalla nukkumaan ja sit saatanan annettiin tulla hakemaan mua helvettiin

      multa otettiin henki pois ja annettiin takas, ei ollu mun aika viel lähtee anneettin uus mahdollisuus.

      nostettii mut kadotuksesta takas elämään ja jeesuksen tykö.

      sen jälkee olin 1,5 kk kovassa kurituksessa.

      olin niin saatanan ja synnin koukussa et jos näin ei ois käynny ni en ois ikinä päässy syntielämästä irti ja ruvennu tekee parannusta.

      olin niin luopunnu et jos mut ois annettu tolloin mennä, kun ******* tuli hakee ni oisin nyt helvetissä mut mulle annettiin uus mahdollisuus.

      kiitos tästä Isälle ja Pojalle

      • raamatusta

        paljon on täälläkin todistuksia jossa sanotaan että on uskon vaelluksensa aikana joutunut lähelle kuolemaan tai leikkausta.

        mistäkö tämä johtuu?

        onko se aina uskon vahvistukseksi ja Jumalan Pojan kirskastemiseksi kun näin käy omalle kohdalle?

        kyllähän tämä jälkeen päin antaa vahvistuksen uskolle ja kirkastaa Jumalan Poikaa mutta onko se juuri tällä hetkellä näin?

        ei ole joka tapauksessa vaan tämä käy ihmiselle sen takia että on eksynyt tai on joku synti josta pitää päästä eroon tai on langennut syntiin ja ei halua luopua synnistään.

        moni van ajattelee että aina kun näin käy niin se on hyvä asia ja ei huono asia ollenkaan mutta mitäpä jos se onkin toisin päin ja tämä on ainut keino saada ihminen hereille ja takaisin parannukseen ja suoralle polulle mutta ymmärtääkö aina uskova tätä ja ottaako vaaria ja tekee parannuksen?

        moni ajattelee että vähän vaan joutuu koettelumukseen mutta ei peilata mennisyyttään, tekojaan ja tutkita ja kysytä Herralta että minkä takia näin ja onko tämä tapahtuma kuritus vai koetus?

        tästä on minulla oma kohtainen kokemus itsehän minulla kävi niin että kävin salilla ja salista tuli minulle epäjumala, sali meni kaiken edelle ja se oli minulle henki ja elämä ja meinasin että jos sitä vaikka lähtisi tavoittelemaan menestystä tämän kautta.

        onhan Jumala meille urheilun suonut kun se pysyy Herran suomissa rajoissa ja harrastuksena.

        jos Jumala olisi tarkottanut että ihmisen pitää jaksaa nostaa isoja painoja niin olisi Jumala sen luomisessa ottanut huomioon.

        treeni painot liikkui yli 200kg:ssa

        ei Jumala ole tarkottanut että ihminen rikkoo ja räkkää itsensä loppuun harrastuksessa. vaan pitää painot ja treenit sopivina.

        ni minulle kävi niin että minulle sallitiin tulla nivus tyrä ja jouduin sen takia leikkaukseen tätä ei Herra parantanut itse vaan antoi avun ihmisen kautta.

        tämä siksi että Harastuksestani oli tullut minulle synti ja epäjumala ja Herra näin tiputti minut maan pinnalle ja osotti että tästä pitää tehdä parannus.

        jos olisin uskonut aikaisemmin kun Herra tästä asiasta puhui niin en olisi joutunut leikkaukseen.

        Jobista

        Luku 33:14,17,18,29 ja 30

        14. Jumala puhuu tavalla tai toisella.
        sitä ei vain huomata.

        17. Kääntääkseen heidät pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,

        18. säästääkseen hänen elämänsä turmiosta ja hänet juoksemasta keihäiden saaliiksi.

        29. Kaikkea tätä Jumala tekee kahdesti ja kolmastikin ihmiselle

        30. Palauttaakseen hänet turmiosta ja antaakseen hänelle elämän valon.


    • ArmonAika

      Ketjun aihe käsittelle parantumista.

      Gal.".. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen...." Uudessa Liitossa Jumalan Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan, ei kaiketi kukaan ihminen voi Jumalaa käskeä ja neuvoa mitä Hänen pitäisi tehdä? Jeesus Kristus itse toimi "Isän tahdon" mukaan, ja Jumalan Hengellä ajoi ulos riivajia, JUmalan Hengen voimassa sairaat parani JUmalan tahdon mukaan, kaikkia ei parannettu mm. Siloan lammikolla moni jäi parantumatta.
      Joh.5:19. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee..."

      Jumalan Pyhä Henki parantaa Jumalan tahdon mukaan
      Matt.12:28. Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne..."
      Luuk.5:17. Ja eräänä päivänä, kun hän opetti, istui siinä fariseuksia ja lainopettajia, joita oli tullut kaikista Galilean ja Juudean kylistä ja Jerusalemista; ja Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat..." ( "... Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaat...")

      Jumalan Henki jakaa myös Hengen lahjoja tahtonsa mukaan seurakunnan rakentumseksi. Ja Raamatun mukaan niitä tulisi srk:n yksilö jäsenen tavoitella srk:n rakentumiseksi. Yksinäiset soolilijat ilman paikallis seurakunnan jäsenyyttä ovat Uuden liiton ilmoitukselle vieraita. Paikallis seurakunnilla Raamatun mukaan tulisi olla Herran armoittamat paimenet, eli kaitsijat, eli srk:n vanhimmat .

      Mutta Herra lisää seurakuntaan jäseniä ,jotka Hän itse armoittaa tahtonsa mukaan, asettaa Tahtonsa mukaisellel paikall seurakunta ruumiissa.. Jokainen srk:n yksilö jäsen on teoistaan vastuussa srk:n Päälle.
      On mahdoton olla yhteydessä Päähän , mikäli ei ole osallinen Ruumiista.
      Paikallis seurakunassa toteutetaan ja tulisi toteuttaa srk. kuria Raamatun ohjeen mukaan. Seurakunta kuri on yksilö jäsenten turvaksi, ei tuhoksi.

      Tavoitelkaamme Hengen lahjoja paikallis seurakunnan rakentumiseksi , ja kokoamiseksi. Täyttykäämme Jumalan Hengellä.Jumalan Henki parantaa Uuden liiton aikana Jumalan tahdon mukaan, eikä Hän katso henkilöön.

      1.Kor.".. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..."

      1.Kor.".. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti...."

      Matt."..Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
      Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa...."

    • Jaapaseipäs

      Luste vehnän seassa Jeesuksen aikana oli sellaista mikä vehnän sekaan joutuessaan aiheutti ihmisessä kaatumisia selälleen ,kiemurtelua ja kouristelua lattialla, ääntelyä eläin äänillä ,vapinaa raajoissa ja kouristelua ja naurunsekaista ölähtelyä. Jeesus nosti ihmisen pystyyn ja sanoi että seiso äläkä kaadu.Katso että pysyt pystyssä

    • KatsoRaamatusta

      >>>>>>>>>>Luste vehnän seassa Jeesuksen aikana oli sellaista mikä vehnän sekaan joutuessaan aiheutti ihmisessä kaatumisia selälleen ,kiemurtelua ja kouristelua lattialla, ääntelyä eläin äänillä ,vapinaa raajoissa ja kouristelua ja naurunsekaista ölähtelyä. Jeesus nosti ihmisen pystyyn ja sanoi että seiso äläkä kaadu.Katso että pysyt pystyssä

      • ArmonAika

        Herra kutsuu Suomalaisia Jeesuksen Kristuksen todellisia seuraajia työhönsä tämän kansan keskuuteen.
        Ei tarvita, eikä Jumalla ole jotain "erikois miehiä", tai "erikoisevenkelistoja" ,miehiä tai naisia. Jumala ei katso henkilöön.
        Pyhän Hengen lahja on vastaan otettavissa jokaiselle ihmiseen ,rotuun, yhteiskunnalliseen asemaan tms. katsomatta. Tarvitaan vain Jumalalle antautuneita ihmisiä. Jokainen Jeesuksen Kristuksen todellinen seuraaja voi olla Jumalan käytössä, kun on uskonkuuliainen Hänelle.

        Apt."..Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."..."

        Apt."..Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
        Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."..."

        Voi niitä jotka vastustavat , ja yrittävät tehdä tyhjäksi sitä mitä Jumala on jossakin ihmisessä alkunut vaikuttaa evankeliumin eteenpäin menemiseksi. Raaamatussa on vakavia varoituksia kanssapalvelijoiden "lyöjille "
        Matt."..Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa? Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän! Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.
        Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy', ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
        niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.".."

        3.Joh."..Rakkaani, sinä toimit uskollisesti kaikessa, mitä teet veljien, vieläpä vieraittenkin hyväksi. He ovat seurakunnan edessä antaneet todistuksen sinun rakkaudestasi; ja sinä teet hyvin, kun autat heitä eteenpäin heidän matkallaan, niinkuin Jumalan edessä arvollista on. Sillä hänen nimensä tähden he ovat matkalle lähteneet eivätkä ota pakanoilta mitään. Me olemme siis velvolliset ottamaan semmoisia vastaan, auttaaksemme yhdessä totuutta eteenpäin.

        Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan. Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta. Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt...."

        Ei Jumala katso henkilöön. Hän jakaa Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan. Ole uskollinen sinulle annetussa palvelu tehtävässä, siunaa kanssapalvelijoitasi. Pidä huoli ettei sinulle uskottu, tai uskotut leiviskät ole kätkettyinä. Palvelemalla oppii lisää käytännössä, ei toisia vikoilemalla, kyllä Herra ne toiset hoitaa tahtonsa mukaan, mutta ole sinä uskollinen kutsujallesi.


      • raamatusta

        "LUSTEET" KUULUVAT PELTOON JOKA ON MAAILMA, LUSTEITA EI JEESUKSEN KRISTUKSEN SEURAKUNNNASSA TULE KASVAA."

        "Room."..Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään...."

        oliko tämä minulle tarkoitettu?

        ANTEEKSI KAIKILTA KETÄ OLEN LUOKANNUT JA TUOMINNUT

        sanotko että olen luste vai?

        oikeassa olet tällä hetkellä minä olen luste, myönnän sen itsekkin

        sanotaanhan minun laisista näin Juudaan kirjeestä

        8. Siitä huolimatta nämä uneksijat samoin saastuttavat ruumiinsa. He halveksivat herrautta ja pilkkaavat kirkauden henkiolentoja.

        9. Ylienkeli Mikaelkaan, riidellessään ja väitellessään Perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, ei rohjennut sanoa herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: Rangaiskoon sinua Herra.

        10. Nämä vastoin pilkkaavat sitä mitä eivät tunne. Ja minkä he järjettömien eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.

        11. Voi heitä sillä he kulkevat Kainin tietä, heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja Koraan tavoin tuhoutuvat niskoitteluunsa!

        12. He kemuilevat julkeasti ja LIKAPILKKUINA kestitsevät itseään teidän rakkausaterioillanne. He ovat vedettömiä tuulten ajamia pilviä, paljaita syksyisiä puita, hedelmättömiä, KAHDESTI kuolleita, juurineen maastarevittyjä.

        13. He ovat RAJUJA meren aaltoja, jotka VAAHTOAVAT omia häpeitään, HARHAILEVIA tähtiä, joille PIMEYDEN synkeys on varattu ikuisiksi ajoiksi.

        ehkä minullekkin käy lopulta näin? sama kohtalo kuin juudaksella?

        jokaisellahan on osansa joko hyvässä tai pahassa!

        "Synnin ei tule olla esteennä kenelläkään Herran palvelijalla, synnistä on tehtävä parannus."

        kyllä tiedän.

        "Siksi on tarpeelista henkilökohtaisesti lukea ja opiskella Raamatun tuntemusta, ei peukalopaikkoja vaan asioita ja asiayhteyksiä."

        olen lukenut raamtun 5 kertaa kannesta kanteen ja uuden tesamentin n.10 kunta kertaa, vanhasta testamentistä profeettoja joku 7 kertaa ja muitakirjoituksi saman verran.

        kaikki tämä 4 vuoden aikana.

        enköhän tunne raamatun hyvin?


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        "LUSTEET" KUULUVAT PELTOON JOKA ON MAAILMA, LUSTEITA EI JEESUKSEN KRISTUKSEN SEURAKUNNNASSA TULE KASVAA."

        "Room."..Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään...."

        oliko tämä minulle tarkoitettu?

        ANTEEKSI KAIKILTA KETÄ OLEN LUOKANNUT JA TUOMINNUT

        sanotko että olen luste vai?

        oikeassa olet tällä hetkellä minä olen luste, myönnän sen itsekkin

        sanotaanhan minun laisista näin Juudaan kirjeestä

        8. Siitä huolimatta nämä uneksijat samoin saastuttavat ruumiinsa. He halveksivat herrautta ja pilkkaavat kirkauden henkiolentoja.

        9. Ylienkeli Mikaelkaan, riidellessään ja väitellessään Perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, ei rohjennut sanoa herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: Rangaiskoon sinua Herra.

        10. Nämä vastoin pilkkaavat sitä mitä eivät tunne. Ja minkä he järjettömien eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.

        11. Voi heitä sillä he kulkevat Kainin tietä, heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja Koraan tavoin tuhoutuvat niskoitteluunsa!

        12. He kemuilevat julkeasti ja LIKAPILKKUINA kestitsevät itseään teidän rakkausaterioillanne. He ovat vedettömiä tuulten ajamia pilviä, paljaita syksyisiä puita, hedelmättömiä, KAHDESTI kuolleita, juurineen maastarevittyjä.

        13. He ovat RAJUJA meren aaltoja, jotka VAAHTOAVAT omia häpeitään, HARHAILEVIA tähtiä, joille PIMEYDEN synkeys on varattu ikuisiksi ajoiksi.

        ehkä minullekkin käy lopulta näin? sama kohtalo kuin juudaksella?

        jokaisellahan on osansa joko hyvässä tai pahassa!

        "Synnin ei tule olla esteennä kenelläkään Herran palvelijalla, synnistä on tehtävä parannus."

        kyllä tiedän.

        "Siksi on tarpeelista henkilökohtaisesti lukea ja opiskella Raamatun tuntemusta, ei peukalopaikkoja vaan asioita ja asiayhteyksiä."

        olen lukenut raamtun 5 kertaa kannesta kanteen ja uuden tesamentin n.10 kunta kertaa, vanhasta testamentistä profeettoja joku 7 kertaa ja muitakirjoituksi saman verran.

        kaikki tämä 4 vuoden aikana.

        enköhän tunne raamatun hyvin?

        unohtu sanoa että olen yden kerran lukenut koko raamatun läpi näiden paastojen aikanan.

        itse olen muutaman kerran paastonnut ja ensimmöinen oli semmonen paasto jossa olin kolme päivää ja kolme yötä syömättä ja juomatta.

        toinen oli semmonen jossa piidin 6 päivän vesipaaston

        olin tänä aikan pyhittänyt itseni Herralle täydellisesti.


      • raamattusta
        raamatusta kirjoitti:

        unohtu sanoa että olen yden kerran lukenut koko raamatun läpi näiden paastojen aikanan.

        itse olen muutaman kerran paastonnut ja ensimmöinen oli semmonen paasto jossa olin kolme päivää ja kolme yötä syömättä ja juomatta.

        toinen oli semmonen jossa piidin 6 päivän vesipaaston

        olin tänä aikan pyhittänyt itseni Herralle täydellisesti.

        tossa tuli vielä mieleen että maksatteko paljon kymmenyksiä?

        mitä katsoo seurakunnassa kun ihmiset lahjottaa rahaa niin moni pystyisi lahjottamaan enemmänkin, mitä antaa mutta ei anneta kun muutama euro.

        miksi?

        ite olen suurimmillan maksanut kymmenyksiä kerrlla jopa 400€

        lainaus tuolta toisesta keskustelusta, kun kysyn näin!

        mutta kertokaa nytten ensin mitä minun pitää tehdä kuin teidän oppejanne olen kuunnellut ja noudattanut?

        tiedän mitä minun pitää tehdä minun pitää tehdä eksymyksetäni parannus ja näin olen jo tehnyt.

        sitten alotin tässä paaston taas vaihteeksi.

        sitten kaiken tämän lisäksi sanouduin irti kaikesta maallisesta jopa pankkitilistänikin viime viikolla ja kiellän itseni himot ja halut täydellisesti ja maailman.

        en mene ikinä naimisiin vaan pidän itseni Herralle pyhitettynä, enkä myös ikinä tule ostamaan tai rakentamaan omaa taloa vaan pidättäydyn näistäkin jotta ei ole mitään estettä Jumalan ja Herran välillä.

        asun tällä Hetkellä porukoillani ja teen osani kotitöissä.

        olen 28v


      • raamatusta
        raamattusta kirjoitti:

        tossa tuli vielä mieleen että maksatteko paljon kymmenyksiä?

        mitä katsoo seurakunnassa kun ihmiset lahjottaa rahaa niin moni pystyisi lahjottamaan enemmänkin, mitä antaa mutta ei anneta kun muutama euro.

        miksi?

        ite olen suurimmillan maksanut kymmenyksiä kerrlla jopa 400€

        lainaus tuolta toisesta keskustelusta, kun kysyn näin!

        mutta kertokaa nytten ensin mitä minun pitää tehdä kuin teidän oppejanne olen kuunnellut ja noudattanut?

        tiedän mitä minun pitää tehdä minun pitää tehdä eksymyksetäni parannus ja näin olen jo tehnyt.

        sitten alotin tässä paaston taas vaihteeksi.

        sitten kaiken tämän lisäksi sanouduin irti kaikesta maallisesta jopa pankkitilistänikin viime viikolla ja kiellän itseni himot ja halut täydellisesti ja maailman.

        en mene ikinä naimisiin vaan pidän itseni Herralle pyhitettynä, enkä myös ikinä tule ostamaan tai rakentamaan omaa taloa vaan pidättäydyn näistäkin jotta ei ole mitään estettä Jumalan ja Herran välillä.

        asun tällä Hetkellä porukoillani ja teen osani kotitöissä.

        olen 28v

        noudatan tätä ohjetta ja teen tämän mukaan ja näin on Herra minulle ilmoittanut että minun pitää tehdä näin!

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 4:8-10

        8. Sitten ******* otti hänet kanssaan hyvin korkealle vuorelle, näytti hänelle KAIKKI MAAILMAN VALTAKUNNAT JA NIIDEN LOISTON

        9. ja sanoi hänelle: Tämän kaiken minä annan sinulle, JOS POLVISTUT MAAHAN JA KUMARRAT MINUA.

        10. Jeesus sanoi hänelle: Mene pois, *******! On kirjoitettu: Herraa, sinun Jumalaasi on kumarrettava ja häntä ainoana palveltava.

        Paavalin kirjeestä filippiläisille

        Luku 3:18 ja 19

        18. kuten olen teille usein sanonut ja nyt aivan itkienkin sanon, monet vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina.

        19. Heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

        Johanneksen 1 kirjeestä

        luku 2:15-17

        15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä on maailmassa. jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaus ei ole hänessä.

        16. Kaikki, mikä on maailmassa, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä vaan maailmasta.

        17. Maailma katoaa himoineen, mutta Jumalan tahdon noudattaja pysyy iäti.

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

        Luku 10:21

        21. Te ette voi juoda sekä Herran maljasta että riivaajien maljasta, ettekä voi olla osallisia sekä herran pöydästä että riivaajien pöydästä.

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 6:32

        32. Tätä kaikkea kansat tavoittelevat.
        Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.

        Luukkaan evankeliumista

        luku 16:15

        15. Jeesus sanoi heille: Te olette olevinanne ihmisten edessä hurskaita,
        mutta Jumala tuntee teidän sydämenne.
        Mikä ihmisten edessä on korkeaa, se on Jumalan edessä inhottavaa.

        Paavalin 1 kirjeestä Timoteukselle

        Luku 6:8

        8. Kunhan meillä on elatus ja vaatteet tyytykäämme niihin.

        Matteuksen evankeliumista

        luku 19:20-22

        20. Nuorukainen sanoi Jeesukselle: Kaikkia näitä minä olen noudattanut.
        Mitä minulta vielä puuttuu?

        21. Jeesus vastasi: Jos tahdot olla täydellinen, mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa, ja tule ja seuraa minua.

        22. kuullessaan nämä sanat nuorukainen meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

        Luku 16:24-26

        24. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

        25. Sillä joka haluaa pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni löytää sen.

        26. Mitä se näet hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omakseen koko maailman, mutta saisi sielulleen vahingon?
        tai mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

        Luukkaan evankeliumista

        Luku 14:26,27 ja 33

        26. Jos joku tulee minun luokseni eikä ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan, lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästäänkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

        27. Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, ei voi olla minun opetuslapseni.

        33. Niin ei teistäkään voi kukaan olla minun opetuslapseni,
        ellei luovu kaikesta, mitä hänellä on.

        Apostolien toista

        Luku 2:44 ja 45

        44. Kaikki uskovat pysyivät keskinäisessä yhteydessä ja pitivät kaikkea yhteisenä.

        45. Myyden maansa ja tavaransa he jakelivat kaikille sen mukaan kuin kukin tarvitsi.

        Kirjeestä Hebrealaisille

        Luku 11:36-38

        36. Monet taas ovat saaneet kokea pilkkaa ja ruoskimista, vieläpä kahleita ja vankeutta.

        37. Heitä on kivitetty, sahattu poikki, miekalla surmattu. He joutuivat kuljeksimaan lampaan nahoissa ja vuohennahoissa, puutetta kärsivinä, ahdistettuina, pahoinpideltyinä,

        38. ollen liian hyviä tälle maailmalle. He harhailivat erämaissa, vuorilla, luolissa ja maakuopissa.

        Matteuksen evankeliumista

        Luku 19:11 ja 12

        11. Jeesus sanoi heille: Ei tämä sana sovi kaikkiin, vaan ainoastaan niihin, jolle se on suotu.

        12. Onhan niitä jotka ovat syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset on tehneet avioon kelpaamattomiksi, sekä niitä, JOTKA TAIVASTEN VALTAKUNNAN TÄHDEN OVAT TEHNEET ITSENSÄ AVIOON KELPAAMATTOMAKSI.
        Joka voi tämän sovittaa itseensä, sovittakoon.


      • raamatusta
        raamattusta kirjoitti:

        tossa tuli vielä mieleen että maksatteko paljon kymmenyksiä?

        mitä katsoo seurakunnassa kun ihmiset lahjottaa rahaa niin moni pystyisi lahjottamaan enemmänkin, mitä antaa mutta ei anneta kun muutama euro.

        miksi?

        ite olen suurimmillan maksanut kymmenyksiä kerrlla jopa 400€

        lainaus tuolta toisesta keskustelusta, kun kysyn näin!

        mutta kertokaa nytten ensin mitä minun pitää tehdä kuin teidän oppejanne olen kuunnellut ja noudattanut?

        tiedän mitä minun pitää tehdä minun pitää tehdä eksymyksetäni parannus ja näin olen jo tehnyt.

        sitten alotin tässä paaston taas vaihteeksi.

        sitten kaiken tämän lisäksi sanouduin irti kaikesta maallisesta jopa pankkitilistänikin viime viikolla ja kiellän itseni himot ja halut täydellisesti ja maailman.

        en mene ikinä naimisiin vaan pidän itseni Herralle pyhitettynä, enkä myös ikinä tule ostamaan tai rakentamaan omaa taloa vaan pidättäydyn näistäkin jotta ei ole mitään estettä Jumalan ja Herran välillä.

        asun tällä Hetkellä porukoillani ja teen osani kotitöissä.

        olen 28v

        niin ja unohtu mainita että elän täysin Herran varassa en edes nosta kelalta työttömyys rahaa joten en ole sossu pummi koska tuet on syntiä samoin eläkkeelle jääminen

        Herra saa hoita kaiken niin menemiset kuin tulemiset ja elatuksen niin kuin sananssa luvataan joten olen aina Herran käytettävissä ja johdossa en toteuta omaa itseäni ollenkaan vaan teen Isän tahdon.


      • raamatusta
        raamatusta kirjoitti:

        niin ja unohtu mainita että elän täysin Herran varassa en edes nosta kelalta työttömyys rahaa joten en ole sossu pummi koska tuet on syntiä samoin eläkkeelle jääminen

        Herra saa hoita kaiken niin menemiset kuin tulemiset ja elatuksen niin kuin sananssa luvataan joten olen aina Herran käytettävissä ja johdossa en toteuta omaa itseäni ollenkaan vaan teen Isän tahdon.

        2 Tim.2:4

        4. Kukaan SOTILAANA palveleva ei sekaannu ELATUKSEN huoliin, että hänet sotapalvelukseen kutsunut olisi häneen tyytyväinen.


      • raaamtusta
        raamatusta kirjoitti:

        2 Tim.2:4

        4. Kukaan SOTILAANA palveleva ei sekaannu ELATUKSEN huoliin, että hänet sotapalvelukseen kutsunut olisi häneen tyytyväinen.

        mistäkö arvon palstalaiset ovat luopuneet ja kieltäneet itsensä?


      • raamatusta
        raaamtusta kirjoitti:

        mistäkö arvon palstalaiset ovat luopuneet ja kieltäneet itsensä?

        ANTEEKSI VIELÄ KERRAN KAIKILTA JOTA OLEN LUOKANNUT


    • ArmonAika

      (Ei kenenkään "sormella osoittelua", vaan yleis ajattelua )

      TIEDÄTKÖ MITEN IHMINEN SAA " LUVATUN HENGEN " ,SIIS JUMALAN HENGEN ?
      Gal."..Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"? Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
      Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi."Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
      Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee." Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta." Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä." Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen...."

      TIEDÄTKÖ ETTÄ ENSIN ON USKO JUMALAAN EVANKELIUMIN KUULEMISEN KAUTTA , JEESUKSESSA KRISTUKSESSA ?
      Apt."..Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      Apt."..Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,..."

      TIEDÄTKÖ ETTEI JUMALA KATSO HENKILÖÖN, VAAN JOKAINEN HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN TODELLINEN PALVELIJA ON HÄNEN TODISTAJANSA MYÖS PALVELLEN HENGEN JAKAMILLA LAHJOILLA?(Ellei ole Jumalan Hengestä osalinen, ei voi olla Jumalan Hengen lahjoistakaan osallinen )
      Hepr."..kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?..."

      TIEDÄTKÖ ETTÄ JUMALAN VALTAKUNTA ILMENEE SIELLÄ MISSÄ JEESUKSEN KRISTUKSEN TODELLINEN PALVELIJA TUO ESILLE EVANKELIUMIN SANOMAA PYHÄN HENGEN VOIMASSA ?
      (Jeesuksen Kristuksen puheesta )Matt."..Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne..."

      TIEDÄTKÖ ETTÄ JUMALAN KANSSA EI PIDÄ LEIKKIÄ, KYSE ON VAKAVASTA ASIASTA. JUMALA NÄKEE SYDÄMEN, IHMINEN ULKOMUODON. JOS OLET KRISTUKSEN PALVELIJA, OLE SITÄ JUMALAN EDESSÄ VALKEUDESSA ELÄEN, EI SYNNISSÄ ELÄEN.
      Apt."..Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa."

      Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa; mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

      Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta. Ja tämän saivat tietää kaikki Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti..."

      JOKAINEN TODELLINEN JEESUKSEN KRISTUKSEN SEURAAJA VOI OLLA JUMALAN KÄYTÖSSÄ.JUMALA EI KATSO HENKILÖÖN. JOKAINEN JEESUKSEN KRISTUKSEN OMA, PYHÄSSÄ HENGESSÄ KASTETTU ON HÄNEN TODISTAJANSA RAAMATUN MUKAAN (Apt. )

      JUMALAN HENKI PARANTAA JUMALAN TAHDON MUKAAN UUDEN LIITON AIKANA.

    • Tapio522eikirj

      "Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta. Ja TÄMÄN SAIVAT TIETÄÄ KAIKKI EFESON ASUKKAAT, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti...".
      >>>>>>>>>>>>>><
      Toisin on hyvin usein tänään; tietoa "pantataan"!
      Jos joku yrittää ottaa selvää ihmeparantumisista, niin hänet leimataan epäuskoiseksi, joka vastustaa Pyhää Henkeä.
      Tässäkin ketjussa tämä on tullut taas hyvin esiin.

    • ArmonAika

      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>"Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta. Ja TÄMÄN SAIVAT TIETÄÄ KAIKKI EFESON ASUKKAAT, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti...".
      >>>>>>>>>>>>>><
      Toisin on hyvin usein tänään; tietoa "pantataan"!
      Jos joku yrittää ottaa selvää ihmeparantumisista, niin hänet leimataan epäuskoiseksi, joka vastustaa Pyhää Henkeä.
      Tässäkin ketjussa tämä on tullut taas hyvin esiin

      • Tapio522eikirj

        "Mitä selvän ottamista siinä on, kun olet sydämestäsi kuuliainen Jeesukselle Kristukselle, teet kuten Hän neuvoo tekemään"?
        >>>>>>>>>>>>
        JUMALAN HENKI JA ANTIKRISTUKSEN HENKI

        4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4:4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        4:5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        4:6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        --
        Kristityltä kysytään viisautta voidakseen erottaa Jumalan Hengen muista hengistä. Emme saa olla liian herkkäuskoisia, vaan henget on koeteltava (1).

        Siihen aikaan oli monia vääriä profeettoja liikkeellä, kuten tänäänkin on laita. Sen huomaamme tälläkin palstalla. Meidän on oltava varovaisia näitten suhteen.

        Kristityillä on ”tieto” (2:3, 5,18, 3:14) ja heissä on ”jumalan siemen”, joka ”pysyy” (3:9).
        Oikeat kristityt tietävät mihin uskovat ja mihin ovat menossa. He ottavat vaarin varoituksista. He tietävät, että aika on paha ja noudattavat Pietarin kirjeen ohjetta:
        ” Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;...” ( 2.Piet. 1:10).

        Kristinusko on uskoa siihen, että Jeesus on Kristus ja että Jeesus on historiallinen henkilö, joka tuli tähän maailmaan. ”Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme” (Joh.1:14). Tästä perustavasta uskonlauselmasta lähtee henkien koetteleminen. Tämä annettiin jo ensimmäisellä vuosisadalla merkiksi:

        ”Ei kukaan voi sanoa: Jeesus olkoon Herra, paitsi Pyhässä Hengessä” (12:3). (Tämän uskontunnustuksen antoi Tuomaskin; Joh.20:28/Vrt. 1.Joh.5:20. Jokainen aito kristitty yhtyy tähän tunnustukseen.)
        --
        Virsi 385
        --
        1.
        Auta, oi Jeesus, kun eksytys suuri
        maata käy voimalla valloittamaan.
        Saatana väijyy nyt julmana juuri
        valmiina sieluja vangitsemaan.
        Maailman ruhtinas miettivi ansaa,
        kuinka se turmioon syöksisi kansaa,
        kuinka se turmioon syöksisi kansaa.


      • olekto

        asistaonkyse uudella nimimerkillä?


    • ArmonAika

      Kirjoitin tuolla edellä: ("..Jos ruumiilisesti sairas väittää olevansa terve ,vaikka fyysiset oireet näkyvät sairautena ,niin se on itsepetosta, eikä tervettä uskoa Kristukseen...")

      ENTÄ PIETARIN KIRJEEN ILMOITUS?
      1.Piet.2:24. joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut." 25. Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö..."
      (RK-38 ”. ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut.") .(RK-92 ".. "Hänen haavansa ovat teidät parantaneet.") (JKR ".. Hänen "haavojensa kautta teidät on parannettu."..) Huomaa myös mennyt aikamuoto "olette paratut-- ovat teidät parantaneet-- teidät on parannettu.." Siis parannettu,mistä? synnin haavoista ! Jos ruumiilisesti sairas väittää olevansa terve ,vaikka fyysiset oireet näkyvät sairautena ,niin se on itsepetosta, eikä tervettä uskoa Kristukseen.
      Pietarin kirjeen (1.Piet.2:24 ) tekstin asiayhteydet: Minkä tähden Jeesus on kuollut? Syntiemme. Miksi? Jotta me kuolisimme pois synneistä, eläisimme vanhurskaudelle , ja palaisimme sielujemme paimenen ja kaitsijan luo.
      Mikä on se asiayhteys,jossa nämä jakeet esiintyvät? Synti. Miten meidät on parannettu? Vapauttamalla synnin rangaistuksesta, jotta voisimme palata suhteeseen Jumalan kanssa.
      Missä kohtaa ruumiillinen parantuminen mainitaan näissä jakeissa? Ei missään.

      Tosiasiat ovat tosiasiota , ei ne miksikään muutu "että panee päänsä puskaan ". Valheellinen luulottelu ymmärtääkseni ei ole tervettä Jeesuksen Kristuksen seuraajalle kuuluva toiminto? Elävä usko , Jumalan tuntemuksessa kasvaminen,oppien eroittamaan "hengen maailmassa " asioita on myös kasvun seurausta , kun Jumala suhdettaan hoitaa Rukoillen, Raamattua lukien, uskonkuuliaisuudessa eläen.

      Ymmärrtääkseni Raamatun tulkinta että samalla kun Jeesus kantoi ristillä syntimme, samalla hän kantoi sairautemme käsittäminen vie ristiriitaan siinä että seurausta tulisi olla joka on syntinsä anteeksi saanut , ei voi olla sairaskaan ? Jos on sairas ,täytyy olla syntinen koska molemmat asiat hoidettiin samalla kertaa ristillä ? Tämä ajatus kehä johtaa luulotteluun paranemisessa. Aletaan vaatia paranemista fyysisestä sairaudesta koska asia olisi jo hoidettu ristillä?

      Kielletään fyysiset tosiasiat , ja aletaan antamaan valheellinen todistus ("muka paranemisesta" ) sulkien silmät todellisuudelta. Ketä tai mitä valheellisuus kirkastaa? Jos uskovalla ihmisellä on silmälasit, tai kuulolaite sehän olisi tuon selityksen mukaan todiste myös ihmisen synnissä elämistä? Mutta uskovankin näkö heikkenee vanhuuden myötä.
      Uskoviakin siirtyy pois tästä ajasta ruumiillisen sairauden murtamina. Kuitenkin Jumala parantaa Pyhän Hengen voimassa Hänen tahtonsa mukaan, mutta kaikkien paranemisen vaatiminen tässä ajassa ei nähdäkseni ole tervettä kristillisyyttä?

      Jatkuu.....

      • ArmonAika

        Jatkuu...........
        Jumalan teot kestävät todellisuuden, Jumalan Henki parantaa Uuden liiton aikaa Jumalan tahdon mukaan, ei kenekäänn uskottelun eikä vaatimisten mukaan. Kirjoitin aikaisemmin "lakiliitooon" kuuluneista kirouksen seurauksista, ja siitä miten "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" .."

        Sekä ".. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.(1.Moos.12.) JUMALAN HENKI PARANTAA UUDESSA LIITOSSA JUMALAN TAHDON MUKAAN, Ei ”lain” (Mooseksen kautta annetun lain ) noudattamisen mukaan.

        JUMALAN HENKI PARANTAA UUDESSA LIITOSSA JUMALAN TAHDON MUKAAN
        Jes.61:1. Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta, ...."

        Synti asia on Jumalan toimesta käsitelty "Golgatan ristillä " , kun "..Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan..." Ruumiiliset parantumiset tässä ajassa tapahtuvat "Jumalan tahdon mukaan " Pyhän Hengen vaikutuksessa.

        Siksi ymmärrän tarpeelliseksi Jumalan edessä sana muodon " tapahtukoon Sinun tahtosi mukaan" , tai " Isä Kaikkivaltias Jumala, anna Pyhän Henkesi lahja tahtosi mukaan Pyhän Poikasi Jeesuksen Kristuksen Nimessä .." Uudessa maassa kaikillle on terveys , siellä ei enään ole "kipua ,ei kyyneltä".


    • ArmonAika

      Jumalaa ei tule kiusata
      Ps.78:17.".. Yhä he kuitenkin tekivät syntiä häntä vastaan ja olivat uppiniskaisia Korkeimmalle erämaassa.
      18. He kiusasivat Jumalaa sydämessänsä, vaatien ruokaa himonsa tyydyttämiseksi.
      19. Ja he puhuivat Jumalaa vastaan sanoen: "Voikohan Jumala kattaa pöydän erämaassa?
      20. Katso, hän kyllä kallioon iski, ja vedet vuotivat ja purot tulvivat; mutta voiko hän antaa myös leipää tai hankkia kansallensa lihaa?"
      21. Sentähden Herra, kun hän sen kuuli, julmistui; ja tuli syttyi Jaakobissa, ja Israelia vastaan nousi viha,
      22. koska he eivät uskoneet Jumalaan eivätkä luottaneet hänen apuunsa...."

      Terveessä suhteessa ilmenee luottamus, joka myös kasvaa kanssakäymisen ohessa. Jumala suhdetta tulee hoitaa eläen valkeudessa, ei synnissä.
      Apt."..Niin he oleskelivat siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti, luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä heidän kättensä kautta...."

    • aglius

      Niin eli mikä on tekstin lyhytr kitreytys ?

    • Geeni12

      Nykyisen nimimerkki tiestä aikaisempia kirjoituksia nimimerkillä ”asiastakyse” ihmeparantumisistaan ja muusta vuodelta 2012.

    • Ne on jo kertaalleen luettu. Asiasta kyse,elikkä mihin hävisi petri paavolan kirjoitus-ketjussa vastasin tätä aihetta sivuavaan viestiisi. Se oli vaivalla tehty,että jos viitsisit vastata siihen.

      Väitit siinäkin että tiedelehdet kirjottavat "usein"tapauskertomuksia. Minä en ole nähnyt yhtäkään.

      Ja jos sellainen olisi kirjoitettu sehän tarkoittasi sitä että parantumiseen tieteellinen ja luonnollinen selitys.

      Jumala ei toimi vastoin luonnonlakeja.

      Hyvä että tiestä on pysynyt terveenä montakymmentä vuotta. Virus on ollut ilmeisesti heikkoa sorttia.

    • joku tolkku

      Ollakseen uskottavaa, tarvitaan aina lääkärintodistus ihmeparantumisesta.

      Psykosomaattiset sairaudet saattavat parantua omia aikojaan.

      Masennustakin on niin montaa lajia, jotkut saattavat tuntea olonsa huomattavasti paremmaksi jonkin tilaisuuden jälkeen. Mikäli masennus ei vuoteen uusiudu ja se on ollut vaikea-asteista, voidaan puhua ihmeestä.

    • kyselevä tässä

      Asiastakyse nimmaria käyttänyt on kylläkin kertonut minkä tähden vaihtaa nimimerkkiä. On muuten kertonut sairauksistaankin enemmänkin. Onkohan tapio522 ollut välillä palstaa lukematta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1659
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1066
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      137
      990
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      74
      867
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      95
      866
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      20
      838
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      812
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      725
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      701
    Aihe