Kovasti haluaisin mennä vaihtoon vuosina 14-15 jolloin menen lukion 2.luokalle.
Haluasin kuitenkin tietää, että olisinko sopiva menemään vaihtoon, sillä äiti sanoo, että olen liian ujo yms. vaikka näin ei omasta mielestäni tosiaankaan ole, mutta myönnän että en ole porukan suulain henkilö, mutta en ole ikinä se hiljaisinkaan.
Eli siis jos olet ollut vaihdossa tai jos aiot mennä vaihtoon, niin kuinka sosiaalinen olet? Oletko sanavalmis missätahansa tilanteessa vai miten? Saattaa olla aika hassu kysymys mutta tämä asia vaivaa minua, koska äitini tosiaan väittää että en voi mennä vaihtoon, koska en ole _erittäin sosiaalinen_ ihminen joka juttelee kaikille tuosta vaan. :/
Liian ujo(ko?)
4
215
Vastaukset
- Vaihtoon menevä
Itse olen menossa 2013-14 vaihtoon USA:n. En itsekään ole erityisen puhelias mutta aion silti mennä USA:n. Ei kannata välittää äitisi puheista jotka eivät välttämättä ole edes totta. Ehkä hänellä on jokin toinen syy ettei halua sinun menevän mutta ei viitsi sanoa sitä. Ja kun menet vaihtoon sinun ei todellakaan tarvitse olla puheliain. Muutenkin ulkomailla on eri tavat kuin suomessa eli sinun voi olla jopa helpompi puhua ulkomaisille sillä he ovat avoimempia kuin "sulkeutuneet" suomalaiset. Joten kannattaa EHDOTTOMASTI hakea vaihto-oppilaaksi :)
- En äitisi
Mutta äitisi hyväksyminen asialle on kyllä myös EHDOTTOMASTI oltava. Vai ajattelitko esim. maksaa kalliin matkasi ihan itse?
- vaihtoooon
Kannattaa ehdottomasti puhua äitisi kanssa. Kuitenkin on mahtavaa jos lähdet vaihtoon ja varmasti sinusta tulee vuoden aikana sosiaalisempi. Ainoa huono puoli siinä, jos ei ole niin sosiaalinen on se, että ystäviä on paljon vaikeampi saada.
- sfddf
Olin vaihdossa 17-vuotiaana ja lähtiessäni olin ujo. Palatessani ujous oli hieman vähentynyt :D
Ujous ei ole mikään este vaihtarivuodelle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019