allergisoiko basenji?

minävain:)

Siis pitääkö se todella paikkaansa, että basenji EI allergisoi?? ja millainen koira se on luonteeltaan? olen kyllä lukenut wikipedian yms... mutta meinaan, että olisiko jollain kokemusta?? olen allerginen koirille, mutta en haluaisi näitä suosittuja ei-allergisoivia koiria, esim. bison frise, yorkshirenterrieri, toyvillakoira, coton de tulear.........haluaisin ison koiran! jos basenji allergisoi, niin onko kellään tietoa jostain muusta isosta/keskikokoisesta koirasta joka EI allergisoi?? JA paljonko sellainen mahtaa maksaa nykypäivänä?? ja mistä sellaisia saa? kiitos jo etukäteen vastauksista!:)

4

2956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19

      Joka ikinen koira allergisoi. Kaikki koirat kuolaa, kaikilla koirilla on hilsettä, kaikilla on karvoja. Kolme yleisintä allergeenia koiralla.

    • minävain:)

      mutta basenjilla ei ole aluskarvaa, vaikuttaako se asiaan?

      • Dimuda

        Aluskarva estää estää hilsettä siirtymästä huoneilmaan. Jos olet allerginen koiran hilseelle, niin aluskarva olisi silloin hyvä juttu. Lievästi allerginen veljeni (nenä saattaa vuotaa vähän, jos taloudessa on vaikka mäykky) ei reagoi ollenkaan shetlanninlammaskoiraani, joka on oikea karvapommi.

        Jos olet allerginen koiran karvalle, niin karvaton koira on hyvä juttu. Toisaalta karvattomat koirat ovat aika epäeettisiä ja niiden kasvattaminen omasta mielestäni moraalitonta puuhaa. Lievästi allerginen veljeni ei voi olla karvattomien koirien kanssa samassa tilassa, koska hilse ei jää koirien turkkiin vaan leijuu em. henkilön nenään.

        Kaikista koirista erittyy kuolaa. Kuolan allergeenejä tulee siis olemaan hihnassa, leluissa, ruokakipossa ja koira voi nuolla kättäsi tai vaikka naamaasi.

        Ei ole olemassa ei-allergisoivaa koiraa, on vain olemassa ihmisiä jotka reagoivat eri tavalla eri allergeeneihin.


    • susi18

      isovillakoira?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1280
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1107
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      924
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      847
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      271
      798
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      705
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      697
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      49
      671
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      627
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      599
    Aihe