allergisoiko basenji?

minävain:)

Siis pitääkö se todella paikkaansa, että basenji EI allergisoi?? ja millainen koira se on luonteeltaan? olen kyllä lukenut wikipedian yms... mutta meinaan, että olisiko jollain kokemusta?? olen allerginen koirille, mutta en haluaisi näitä suosittuja ei-allergisoivia koiria, esim. bison frise, yorkshirenterrieri, toyvillakoira, coton de tulear.........haluaisin ison koiran! jos basenji allergisoi, niin onko kellään tietoa jostain muusta isosta/keskikokoisesta koirasta joka EI allergisoi?? JA paljonko sellainen mahtaa maksaa nykypäivänä?? ja mistä sellaisia saa? kiitos jo etukäteen vastauksista!:)

4

2956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19

      Joka ikinen koira allergisoi. Kaikki koirat kuolaa, kaikilla koirilla on hilsettä, kaikilla on karvoja. Kolme yleisintä allergeenia koiralla.

    • minävain:)

      mutta basenjilla ei ole aluskarvaa, vaikuttaako se asiaan?

      • Dimuda

        Aluskarva estää estää hilsettä siirtymästä huoneilmaan. Jos olet allerginen koiran hilseelle, niin aluskarva olisi silloin hyvä juttu. Lievästi allerginen veljeni (nenä saattaa vuotaa vähän, jos taloudessa on vaikka mäykky) ei reagoi ollenkaan shetlanninlammaskoiraani, joka on oikea karvapommi.

        Jos olet allerginen koiran karvalle, niin karvaton koira on hyvä juttu. Toisaalta karvattomat koirat ovat aika epäeettisiä ja niiden kasvattaminen omasta mielestäni moraalitonta puuhaa. Lievästi allerginen veljeni ei voi olla karvattomien koirien kanssa samassa tilassa, koska hilse ei jää koirien turkkiin vaan leijuu em. henkilön nenään.

        Kaikista koirista erittyy kuolaa. Kuolan allergeenejä tulee siis olemaan hihnassa, leluissa, ruokakipossa ja koira voi nuolla kättäsi tai vaikka naamaasi.

        Ei ole olemassa ei-allergisoivaa koiraa, on vain olemassa ihmisiä jotka reagoivat eri tavalla eri allergeeneihin.


    • susi18

      isovillakoira?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1409
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1008
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      35
      673
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      147
      672
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      607
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe