Opettajan silmätikkuna

kiusattu nuori

Olen ammattikoulun viimeisellä opintovuodella,ja olen pärjännyt tähän asti opionnoissani kohtalaisen hyvin,kuitenkin viime vuoden lopusta lähtien minun ja opettajani välit eivät ole olleet niin hyvät enään, ja mistä tämä välien kiristys johtuu syy on opettajan,hän on on alkanut pitämään minua silmätikkunaan ja kiusannut seuraavilla tavoilla

eräänä päivänä kun saimme pitää joka päiväisen kahvitauon kello 12:00 hän ei päästänyt minua pelkästään pitämään tätä taukoa vaan sanoi että minun pitää jatkaa työskentelya

sitten viime vuoden lopussa, meidän kouluun oli tullut vierailijoita ja minä opastin ja olin ohjaajana näille vieraille esittelin muunmuassa koulua ja kerroin opiskelusta,kuitenkin viikon päästä istuimme luokassa ja juttelimme kavereitten kanssa opettaja oli läsnä ja siinä samalla kaveri kysyi nooh minkälaista oli olla ohjaajana,yht´äkkiä opettaja möläytti ``joo sinä et ollut kyl siin ohjaajan asemassa``

sitten muutenkin hän on alkanut huomauttamaan ihan kiusaksi joka ikisestä virheestä mitä teen ym ja mikä pahinta hän ei enään edes tervehdi minua ei sano huomenta eikä mitään ja lopuksi kuulin nytten perjantaina kun opettaja jutteli puhelimessa käytävällä ja olin tulossa vessasta, kuulin kuinka hän puhui pahaa minusta jollekkin kuulin ku sanoi ``(nimi muutettu) ´´matti on ollut tänään laiska hän ei ole jaksanut pitää kynää kädessä hahahha

tuo on minusta väärin en tiedä mitä on tapahtunu muille hän on ihan mukava ja sosiaalinen mutta minulle aukoo päätä ja huomauttaa tarpeettomista virheistä en tiedä jaksanko katsella tätä peleilyä kauan, mielessäni kävi opintojen keskeyttäminen mut sen suunnitelman peruin heti sillä ei siitä olisi kun haittaa itselleni,muutenkin minulla on ollut keskivaikea masennus parivuotta sitten ja pelkään sen puhkeavan uudestaan, nyt kysyn mitä minun pitäisi tehdä tämän asian kanssa ? onko joku muu ollut vastaavssa tilanteessa? ja miksi opettaja on alkanut kiusaamaan minua ? =(

17

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ertee

      kiusaa takas:D puhu sen koulun isommalle taholle ja sano että se opettaja aukoo naamaansa sulle niin luulis sitte menevän hiljasemmaks ku se joutuu puheille ;)

      • jokuhuhuhuh

        Paras kiusanteko on tehdä kantelu aluehallintovirastoon opettajasta ja rikosilmoitus kunnianloukkauksesta poliisille eiköhän se ope rauhoitu sen jälkeen kun koulun johtoon otetaan yhteyttä korkeammalta virastotasolta, ja kannattaa vaatia opintotodistusten arviointia toisella opettajalla jos vähänkään epäilee kiusaamisen vaikuttaneen omiin arvosanoihin.


    • en ikinä unohda

      on kiusannu ala-asteella ja silmätikkuna myöhemminkin
      voi että kadun etten kertonu kenellekään
      toisaalta jos sun viimeinen vuotes?
      mut mulle jäi ikuinen katkeruus sitä opee kohtaan, musta se toimi väärin ja mä voisin edelleen vaikka sylkee sen päälle.Etkö vois kertoo jollekin, niin se sais varotuksen se mun ope joutu tai halus vaihtaa koulua en tiedä kummin kun ei mulle kerrottu enkä mä kertonu muutenku et ehkä juorut meni reksi korviin, sillo mä huusin täysillä luokassa JEEEE :D
      kusipää ope pilas mun itsetunnon täysin, mulkku mikä mulkku paska, tyhmä!!!!

    • kiusattu nuori

      jaaha, oma tekstihän se täällä, taisin olla jo aika unessa viime lauantai ja sunnuntai välisenä yönä ku en kovin hyvin muistanut tota kirjoittaneen.
      niin elikkäs tilanne on siinä mielessä huono että ihme syistä alkanut piikittelemään minua ja kuten kerroin melkein joka ikisestä pienestä virheestä viilaa pilkkua,unohdin kertoa et semmonenkin naurettava tapahtuma sattu ku opettaja pariviikkoa sitten keskusteli minun kanssani kahdestaan 3lk työssäoppimisjaksoista,kävimme läpi mahdollisia harjoittelu paikkoja ym ja opettaja on auttanut etsimisessä sopivan oloisia paikkoja,kuitenkin nyt hän ihan tahalleen oli minun puolesta etsinyt valmiiksi työssäoppimispaikan ja mikä jutun juoni on hän oli tahalleen lyhentänyt harjoittelu aikaa,normaalisti harjoittelu kestää 6-8 viikkoa mutta minulle hän oli tehnyt sopimuksen joka kestää 3 viikkoa,ja mikä pahinta hän tietää suunnilleen missäpäin asun ja oli sitten järkännyt mukavan työmatkan minulle,tämä tössäoppimispaikka on 8 km päässä kotoani ja minä itse joudun kuulema kustantamaan matkan sinne.

      Kuitenkin kertoisin opettajastani että hän vaikuttaa keskenkasvuiselta pikkulapselta tai muuten vaan omalaatuiselta tapaukselta voipi olla että hänellä itellä jotenkin vastenmieliset lapset ja kadehtii minussa jotakin piirteitä,kuitenkin en anna tuollaisen asian olla niin suurena ongelmana itselleni onneksi kuitenkin viimeinen vuosi ja sitten pääsen pois tuolta !

    • GRS

      " kiusattu nuori 21.10.2012 01:42",
      kommentti sinulle

      Opettajasi kärsii mahdollisesti itse jonkinlaisesta mielenterveyden häiriöstä, mutta vastaan on kuitenkin turha lähteä taistelemaan, sillä koulu puolustaa omiaan. Noita tapauksia riittää pilvin pimein.

      Opettajasi on ottanut sinut silmätikukseen mahdollisesti aiemman masennuksesi johdosta tai hän on jostainsyystä kateellinen sinulle. Yritä ajatella häntä hieman säälittävänä henkilönä ja pyri vahvistamaan itseäsi kaikin tavoin niin fyysisesti kuin henkisestikkin (liikunnalla ja hauskoilla jutuilla). Puhu asiasta vanhemmillesi, jos suinkin voit.

      • vitun vattuniemi

        Olin yhtä ällikällä lyöty, kun Pitäjänmäen Amiedun opettajat alkoivat nälviä minua kuin myös luokan vanhat vampit ja äijät.

        Jouduin lopettamaan kiinteistöhoidon kurssin kesken sillä pääni ei kestänyt sitä jatkuvaa kiusantekoa.

        Laitoin reksille sähköpostia ja pyysin vastausta.Mitään ei kuulunut.Työvoimatoimisto oli koulun puolella.Koulun psykologit olivat koulun puolella.

        Viimeiset sanat, mitkä AMIEDUSSA kuulin oli " MENE LÄÄKÄRIIN!"

        Jälki käteen tajusin, että olin työkokemukseni ja ammattini puolesta kiinteistöhoitajien yläpuolella.
        Itse en sitä niin ajatellut mutta rakkaat opettajat ja opiskelutoverit olivat sen niin miettineet pikkupäissään.

        OLET OPETTAJAASI JOSSAIN SUHTEESSA VAHVEMPI JA HÄN VITUTTAA TAI SITTEN HÄN PURKAA MUUTEN VAIN VITUTUSTAAN SINUUN:

        ÄLÄ VÄLITÄ:VITUTUSTA RIITTÄÄ MAAILMASSA: NOUSE TILANTEEN YLÄPUOLEL


      • Järki käteen jälkikätee
        vitun vattuniemi kirjoitti:

        Olin yhtä ällikällä lyöty, kun Pitäjänmäen Amiedun opettajat alkoivat nälviä minua kuin myös luokan vanhat vampit ja äijät.

        Jouduin lopettamaan kiinteistöhoidon kurssin kesken sillä pääni ei kestänyt sitä jatkuvaa kiusantekoa.

        Laitoin reksille sähköpostia ja pyysin vastausta.Mitään ei kuulunut.Työvoimatoimisto oli koulun puolella.Koulun psykologit olivat koulun puolella.

        Viimeiset sanat, mitkä AMIEDUSSA kuulin oli " MENE LÄÄKÄRIIN!"

        Jälki käteen tajusin, että olin työkokemukseni ja ammattini puolesta kiinteistöhoitajien yläpuolella.
        Itse en sitä niin ajatellut mutta rakkaat opettajat ja opiskelutoverit olivat sen niin miettineet pikkupäissään.

        OLET OPETTAJAASI JOSSAIN SUHTEESSA VAHVEMPI JA HÄN VITUTTAA TAI SITTEN HÄN PURKAA MUUTEN VAIN VITUTUSTAAN SINUUN:

        ÄLÄ VÄLITÄ:VITUTUSTA RIITTÄÄ MAAILMASSA: NOUSE TILANTEEN YLÄPUOLEL

        Minkälainen retarddi sanoo jälki käteen?


      • Kyll tökkii'
        vitun vattuniemi kirjoitti:

        Olin yhtä ällikällä lyöty, kun Pitäjänmäen Amiedun opettajat alkoivat nälviä minua kuin myös luokan vanhat vampit ja äijät.

        Jouduin lopettamaan kiinteistöhoidon kurssin kesken sillä pääni ei kestänyt sitä jatkuvaa kiusantekoa.

        Laitoin reksille sähköpostia ja pyysin vastausta.Mitään ei kuulunut.Työvoimatoimisto oli koulun puolella.Koulun psykologit olivat koulun puolella.

        Viimeiset sanat, mitkä AMIEDUSSA kuulin oli " MENE LÄÄKÄRIIN!"

        Jälki käteen tajusin, että olin työkokemukseni ja ammattini puolesta kiinteistöhoitajien yläpuolella.
        Itse en sitä niin ajatellut mutta rakkaat opettajat ja opiskelutoverit olivat sen niin miettineet pikkupäissään.

        OLET OPETTAJAASI JOSSAIN SUHTEESSA VAHVEMPI JA HÄN VITUTTAA TAI SITTEN HÄN PURKAA MUUTEN VAIN VITUTUSTAAN SINUUN:

        ÄLÄ VÄLITÄ:VITUTUSTA RIITTÄÄ MAAILMASSA: NOUSE TILANTEEN YLÄPUOLEL

        Kaikkialla samaa kiusaamista ja piruilua. Kouluissa ja työpaikoilla!
        Politiikkamme on heikoissa kantimissa ja jotkut (!) todella hyötyvät tästä ahdingosta.
        Lapsemme raadellaan koulussa ja sossussa rikki, samoin koko perheet. Vanhemmat leimataan juoppohulluiksi pöpipäiksi.Tää yhteiskunta on mätäpaise ja kohta se puhkeaa.


    • kiusattu nuori

      Se on ihan totta että opettajallani piilee paljon mielenterveys ongelmia kuten kerroin erittäin lapsellinen ja omalaisensa, ja kuulimpa sattumalta että viikonloput ryyppää ja rellestää päissään, ja Maanantai aamuna ihan turvonnein kasvoin ja mustat silmäalustat päässään saapuu kouluun

      Myös olen huomannut että olen nyt alkusyksystä lähtien ollu koulussa niin omissa maailmoissa ja ahdistunut ja väsynyt opettajan takia, minulla alkoi myös lääkäri rumpa pari kuukautta sitten ja viime viikolla minulle diagnosoitiin ahdistus häiriö\paniikkihäiriö, eli ihan pitemmänpäälle ajateltuna voisin käydä lyömässä opettajaani kuonoon kerta osittain hänen vikansa tämä on.


      mutta en minä anna hänelle mitään valttikorttia siinäpä sairas ihminen aukokoonpäätä antaa mennä vaan, plus joka tapauksessa uskon että jos alkaisin viemään asiaa eteenpäin häviäisin siinä,kyllä tuollainen kiero osaa ne temput, onneksi minulla alkaa viikon päästä se 3 viikon kestävä työssäaoppiminen saapahan olla rauhassa eikä kestää.

    • kaikkimuumitlaaksos

      Luettuna juttujasi, tajusin ehkä, mikä opettajaasi vaivaa. kannattaa lukea narsismista, sillä opettajallasi on ehkä jonkin asteen narsistisia oireita, ja sen asian kun nostat korkeammalla tasolla tiskille, saatat saada asiaa eteenpäin. Kannattaa yrittää, sillä jos asia jatkuu koko vuoden noin, olet loppuvuodesta kuoleman väsynyt ja sairastut itse hankisesti. googleta vaikka nasisiti. ja suomi24:sestakin löytyy aiheesta! tsemppii!

    • huhhuh1

      miten nuin sairas ihminen on päässyt opettajaksi.

    • kiusattu nuori

      Se on totta että opettajallani lienee narsistisia oireita,olen myös huomannut että hän ei ikinä myönnä mitään virheitä vaan inttää joka asiassa vastaan.

      satuin ikävä kyllä kuulemaan tossa noin kuukausi sitten ikävän jutun,
      meillä on koulussa eri ryhmässä raskaana oleva nainen (oppilaana)
      meillä oli itsenäisyyspäivän lounas ja tämä raskaana oleva oppilas ei osallistunut jostain syystä kun pelkäsi raskausmyrkytystä, kuulin kun opettaja puhui käytävällä puhelimessa ja sanoi (nimi) ei tullut ruokailuun ku pekäsi raskausmyrkytystä hahahhah
      tai jotain naureskeli sille asialle ilkeästi.


      noin pari viikkoa sitten tapasin yhteisessä illanistujaisissa erään miehen, joka oli ollut minun opettajan oppilaana joskus,kysyin häneltä nooh mitä mieltä hän oli opettajastani,sanoi ettei pitänyt hänestä ollenkaan ja inhosi tätä,kysyin vielä syvemmin miksi? ja minkälainen oli siihen aikaan,hän sanoi että ``sellanen määräilijä joka luuli tietävän kaikesta`` ja otti kuulemma joitain oppilaita silmätikuksi ja nöyryytti toisten oppilaitten edessä`` kuulin myös että oli saanut suhteilla kuulemma tuon työpaikan,eikä ole koulutusta pahemmin saanu,ja oppilaille kerskuu aina miten on tehny paljon töitä nuorempana joka pyhä oli töissä ja jne.


      ja mitä minun tilanteeseen tulee jatkaa samaa piikittelyä välillä,joku sanoi että kannattais kertoo asiasta eteenpäin,minä olen sitä mieltä että se ei todellakaan ole hyvä ratkasu häviäisin kuitenkin ja kiusaaminen jatkuis.

    • When I was nothing.

      Hei, kiusattu nuori.
      Mäkin olin opettajan silmätikkuna. 5 vuotta. Olin ala-asteella 1-4 luokat saman opettajan opetuksessa, jonka silmätikku olin. Se nainen mulkoili minua inhottavasti silmälasiensa takaa. Sitten sama nainen huusi minulle, kun en ollit tehnyt läksyjä. Stressasin. En vain.. Kyennyt tekemään niitä. Itkin paljon. Ajatelkaas miltä epävarman ykkösluokkalaisen tunteet olivat silloin? Täyttä tunteiden sekamelskaa, ymmärtämättömyyttä, että miksi juuri minä. Mitä olin tehnyt väärin? Itkin oikeastaan jo silloin.
      Mulle tuli siinä kakkos-kolmosluokkien välissä koulu-uupumus, joka muuttui vakavaksi masennukseksi viitosluokkaan mennessä. Viitosluokkani opettaja opetti ensimmäistä vuottaan koko opettajaurallaan, ja otti tietenkin minut taas vaihteeksi silmätikuksi. Siihen aikoihin oli todella vaikeaa. Sain lääkkeitä masennukseen ja terapiaa. Harkitsin itsemurhaa, mutta itsetuhoinen en ollut.
      Kutosluokka meni mahtavasti.
      Seiskalle siirtyessä kaikki kaverini menivät eri kouluun kuin minä. Steinerkoulussa, missä olin, oli surkea kuri, ja koko koulussa oli vain vajaat 50 oppilasta. Kaipa se siitä, tapasin ajatella. Seiskaluokka kuitenkin mursi minut täydellisesti. Suurennettiin lääkeaannosta. En syönyt niitä pillereitä, ja oloni oli yksinkertaisesti... Maahan isketty, ei pääse ylös. Sellainen tunne. Itkin koulussa monta kertaa silloin. En voinut henkisesti hyvin. Silloin minua koulukiusattiin syrjimällä. Murruin.
      Suunnittelin itsemurhaa erittäin vakavasti. En käynyt tuolloin psykoterapiassa, sillä minut siirrettiin eri paikkaan käymään psykoterapiassa.
      Olin niin... Maahan lyöty. Sitä tunnetta ei voi kuvailla. Kun kuuntelin radiota, ja jos siitä kuului surullinen kappale, en saanut pideltyä itseäni. Itkin ja haukuin itseäni. Paljon. Ja syytin itseäni kaikesta siitä, mitä olen tehnyt väärin. (uh, nyt rupean itkemään tätä kirjoettaessa..) Nyt jo suunnittelin, millä tavalla tekisin itsemurhan, mutta pelkäsin kipua.
      Nyt, kasiluokalla, siirryin kavereiden kanssa samaan kouluun. Olen tasaveroinen muiden kanssa. Lääkitykseni lopetettiin, mutta käyn vielä terapiassa. Kevääseen 2013 asti. Haluan jatkaa sitä, sillä jos en onnistu jossain, luovutan heti. Mutta yritän pysyä vahvana.

      Kiitos, jos luit elämäni kiusattuna. Toivon että sinulla oli vähän parempi onni. :-) voimia ja parhaita toiveita !

    • tapaus narsismi

      hurraa,hurraa,hurraa.Opettajallasi on 100% varmuudella narsistisia oireita.

      olen lukenu narsismista ja narsistiset henkilöt hakeutuvat yleensä esimies\päällikkö ammatteihin kuten opettajiksi,narsistit haluavat täysiselvää kehumista ja ihannointia
      ja pitävät itseään kadehtittavana ja jotenki pomona valtiaana.
      syy miksi hän juuri sinua kiusaa taitaa piileä siinä että olet joskus osoittanut että hän olisi vähempiarvoinen tai jotenki epäkelvollinen ammattiin,narsisteille tuommonen mitätöinti on paha paikka,tai syynä saattaa olla ihan tahallinen ilkeys nimittäin narsistit ottavat yleensä silmätikuiksi vain muutaman ryhmästä.

      tuo ei tosiaankaan ole tervettä että naureskelee raskaus myrkytykselle ja haukkuu selän takana oppilaita,tuoki on ihan tyypillistä kiusaamista että mitätöidään ja viilataan pilkkua tarpeettomista asioista,ja just tuommonen ilkeily kuuluu kuvaan että yrittää saattaa kiusatun naurun alaiseksi esim just kuten kerroit oli valehdellu ettet muka ollu mukana siinä ohjaajana niille vierailijoille.
      sinuna tekisin asialle jotain niinku joku ajjemmin sanoi nostat asian korkeammalle tasolle niin eiköhän ala opettajasi olemaan aika kusessa,plus tuota on voinu jatkua vuosikaudet ja jatkuu vielä tulevaisuudessa kerta entinen oppilas oli kertonu et tietää oppilaita jotka olivat joutuneen samanlaisen silmätikun kohteeksi.

      • ajattepo sarias

        elä hyvä ihminen ikinä edes harkitse sitä että ottaisit jonnekki virastoihin yhteyttä
        tai yrittäisit taistella vastaan,kyllä aivan varmana häviäisit sen jutun ja sut potkittais pihalle koulusta ja jäis tutkinto suorittamatta!

        uskon että opettaja tietää masennuksestasi ja käyttäisi sitä hyväkseen, ja sanois että olet omasta päästä keksiny kaiken,ns ``sun korvien välissä olisi vikaa``
        kyllä natrsistit osaa kieroilla ja pelata nuita pelejä.

        mutta kauheaa luettavaa ilkeä opettaja joka on vuosikaudet kiusannu oppilaita.


    • kiusattu6

      Kokemusta on. Ei saa kysyä mitään opettajalta. Heti on ymmärryksessä vikaa, kun kysyy jotain. Ja alkaa naputtamaan. Rivien välistä vihjailuja ja suoraan laittoi yhden toisen ämmän kysymään onko kaikki päässä tallella. Todella törkeää. Vittu. En anna niille lehmille sitä iloa, että jätän koulun kesken. Että tällaista.

    • Anonyymi

      Amiskan opettajat on ylimielisiä paskoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe