Mitä tästä tulee jos menee oikeuteen????

kertokaa.

Oon alle 18 v , leikkasin päissään suutuksissa yheltä tyypiltä ponskarin poikki eli pitkät hiukset lyhyiksi ja se pyytää joko 500e korvauksia tai tekee rikosilmotuksen. Mitä siitä tulee ku oon alle 18v jos se tekee sen rikosillmotuksen?

23

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerron.

      Maksa kuule vaan ittes kipeäksi niin opit tapoja. Mikä oikeus sulla on toisen hiukset katkoa.

    • aloittaja-

      en kaivannu tollasia vastauksia , JOKU TIETÄVÄ NYT VASTAA KIITOS.

      • vastaaja2

        Sama se mitä kaipasit, saksikäsi edvard. Jokatapauksessa maksat ja raskaasti. Joko suoraan tai käräjillä. Opit siitä sitten, jos opit.


    • aloittaja--

      ei hele. voisko joku nyt VASTATA SIIHEN MITÄ KYSYIN..? ette tiedä tapahtuneesta tuon enempää joten voitte olla moralisoimatta, KIITOS.

    • vastaaja3

      Koitapa sopia uhrisi kanssa.
      Pari vaihtoehtoa; Joko maksat suoraan jotain hyvitystä ja pyydät anteeksi, tai sitten jos polkkatukka tekee rikosilmoituksen jossa vaatii rangaistusta ja korvausta niin sitten käräjille jossa mahdollisesti joudut maksulle ja saat mahdollisesti myös merkinnän rekisteriisi, ja oliko todistajia parturoinnilla?
      Niin tai näin kannattaisi miettiä muutaman kerran.

    • vastaan vielä

      Ja käräjillä saat luultavasti sakkorangaistuksen, eli päiväsakkoja x ? jotka lasketaan tuloista esim opintoraha, oikeusavustaja saattaa maksaa tai saada ilmaiseksi, joskus vastapuoli saattaa vaatia maksamaan omat käräjäkulunsa jne....ja usein menee useita kuukausia ennenkuin on ees ne käräjät, joten pitkä rumba odotella. Onko entisiä rötöksiä alla? Käräjistä ei koskaan tiedä miten käy, sen nyt tietää kumminkin ettet linnaan joudu :-)
      Eli kannattaa varmaan muulla keinoin koittaa sopia.

    • aloittaja--

      mutta ei kai käräjille mennä jos ollaan alle 18 vuotiaita? oli todistajia.. eikä ole mitään merkintöjä poliisikirjoissa. Jaa mun opuintoraha on 20e joten eipä niitä kauheasti menis.. tuntuu tuo 500e silti aika liian paljolta.

      • oi ei mitä hölmöilyä

        "mutta ei kai käräjille mennä jos ollaan alle 18 vuotiaita?"

        Miksei menisi? Ei kai teineillä nyt vaan sellaista harhaluuloa ole, että alaikäisenä ei joutuisi vastuuseen rikoksista tai käräjille?

        Kuten on jo vastattu, rikosvastuun ikäraja on 15 vuotta, ja vahingonkorvausvastuuseen voi joutua sitäkin nuorempi.


    • gdgdfggf

      Alaikäisiä ja pienehkö rikos, todennäköisesti tarjotaan myös sovittelua vaihtoehdoksi.

    • Wurg.

      Rikosoikeudellisen vastuun alaikäraja on 15v, jos olet yli sen niin käräjät kutsuvat.

    • dasdkalsd

      Ihan vitun hyvä että tää pentu joutuu maksaa...

      Meidän taloyhtiössä nuoriso teki yli tonnilla ilkivaltaa ja ei saatu syyllisiä kii.

      vittu mä vihaan teitä 18 vuotiaita jotka inisette kuin pikkupojat kun pitää maksaa..

      sinä vitun aloittaja, maksa ja nöyrästi mitä sun kuuluu maksaa !

      Kirjoita seuraavaksi tänne nöyrästi ja pyydä anteeksi että vikiset kuin koira....kyllä sä vielä armeijassa opit....jos sun heikko luonteesi kestää armeijan...

    • Oikeisto jyrää

      Eli kun olet alle 18 niin ajattelit, että voit tehdä kaikenlaisia "hauskoja" källejä ilman rangaistusta? Hehee. Turha toivo.

    • dummydd

      500e halpa. Itse veisin oikeuteen ja pyytäisin 1000e ja päälle maksaisit tietenkin oikeuskulut. Urpo.

      • Old boy

        Aloittaja on ehkä jo ratkaissut ongelmansa, mutta joitakin puolia tällaisesta
        asiasta ei vielä ole ollut esillä.

        Alle 18 v koskee tietysti rikos- ja korvausvastuut kuten aikuisia, mutta kaikissa
        paikoissa missa asiaa käsitellään on oltava huoltaja (tav. vanhemmat) mukana.
        Jos myös ponnarinsa menettänyt on alle 18 v voinee vanhempia käyttää sovit-
        telijoina, koska he kuitenkin joutuvat mukaan jos teko etenee viranomaisille.

        Oman paikkakunnan sovittelutoimiston puoleen voi kääntyä myös, vaikka ei
        rikosilmoitusta ole tehty. Tämän voi tehdä sekä syyllinen että uhri. Käsittely
        siellä on salainen eli ei tule kenenkään tietoon eikäö mihinkään rekistereihin.


    • älä maksa

      ei tota mikään oikeus edes ota, nauravat pihalle jo poliisilaitokselta.
      rikosnimike luvaton parturointi? sakkoa ei pysty edes antaa

      • älä maksa

        lisäys
        jos haluat kiusaa tehdä ehdota hiustenleikkuun arvoista korvausta. jos kaveri ei siihen suotu anna viedä oikeuteen ja ota oikeusaputoimiston kautta asianajaja. älä riitauta tekoa tai korvausta vaan ainoastaan ole eri mieltä korvauksen määrästä.
        tee ennen oikeuden käynti todistettava tarjous korvauksestasi. käräjäoikeus pidättelee nauraan toteaa ettei sakkoon ole perusteita. käräjä oikeus sovittaa korvauksen eduksesi jolloin luonnolisesti olet asian oikeudessa voittanut ja vaadin oikeudenkäynti kuluja toiselta osapuolelta.
        tuossa tapauksessa oikeus maksattaa kulut poninhäntä miehellä koska on selvästi perusteetonta korvausta hakenut.
        yleinen syyttäjä nauraa pihalle, yksikään asianajaja ei taida juttua ottaa.


      • äläpä ole niin varma
        älä maksa kirjoitti:

        lisäys
        jos haluat kiusaa tehdä ehdota hiustenleikkuun arvoista korvausta. jos kaveri ei siihen suotu anna viedä oikeuteen ja ota oikeusaputoimiston kautta asianajaja. älä riitauta tekoa tai korvausta vaan ainoastaan ole eri mieltä korvauksen määrästä.
        tee ennen oikeuden käynti todistettava tarjous korvauksestasi. käräjäoikeus pidättelee nauraan toteaa ettei sakkoon ole perusteita. käräjä oikeus sovittaa korvauksen eduksesi jolloin luonnolisesti olet asian oikeudessa voittanut ja vaadin oikeudenkäynti kuluja toiselta osapuolelta.
        tuossa tapauksessa oikeus maksattaa kulut poninhäntä miehellä koska on selvästi perusteetonta korvausta hakenut.
        yleinen syyttäjä nauraa pihalle, yksikään asianajaja ei taida juttua ottaa.

        Höpön pöpön. Hiustenleikkausjuttuja on ollut käräjillä kunnianloukkauksina, jos mitään muuta ei ole tapahtunut. Joskus kyseessä on ollut pahoinpitely, jossa on ollut väkivallan lisäksi osana nöyryyttämistarkoitusta hiusten leikkaaminen.


    • Urbaani legenga

      Laita linkki yhteenkin luvaton parturointi tuomioon???

      Tuossa tapauksessa ei ole mainuttu että olisi väkivaltaa käytetty. Iso on riski lähteä tuollaista oikeuteen vetämään, todennäköisesti ei saa mitään korvauksia. Tyhmähän on jos itse teon ja korvausvastuun riitauttaa, ellei ole varma vastapuolen kyvyttömyydestä todistaa asiaa.
      Tuossa tilanteessa käsiteltävä asia on korvauksen suuruus, siitä tulee poninhännälle oikeudessa takkiin että heilahtaa. Mikä olisi korvauksen perustelu?
      Taisi tuossa asiassa turvallinen raja olla 200e jonka jälkeen ponin häntä ainoastaan munaa itsensä oikeuden silmien edessä.
      Loppuun on hyvä lisätä sitten se oma vaade oikeudenkäynnin kuluista perusteluiksi täysin perusteeton korvaus summa sekä oikeusturvakeinojen väärinkäyttö.

    • Anonyymi

      Vihaan just sun laisia ihmisiä

      • Anonyymi

        Ja minä sinunlaisia kirjoitustaidottomia pöllöjä.


    • Anonyymi

      On tää yhteiskunta yks lälläri yhteiskunta kun tommosesta vaaditaan 500 ihan naurettavaa. Itse tehnyt paljon pahempaa kouluikäisenä vedin yhtä ääliöö turpaa poliisi halus nostaa mua vastaan pahoin pitely syytteen kun se lensi tolppaan pää edellä ja sai päähän tikkejä. Tosin tää kaveri ei halunnut nostaa mua vastaan syytettä vaikka vietti sairaalassa yön. Itse pääsin säikähdyksellä tässä olis aihetta ollut tosin toi oli yks vitsi. En oo sen jälkeen kyllä enää ollut väkivaltanen missään tilanteessa.

      • Anonyymi

        On tää yhteiskunta yks lälläri yhteiskunta kun tommosesta vaaditaan 500 ihan naurettavaa. Itse tehnyt paljon pahempaa kouluikäisenä vedin yhtä ääliöö turpaa poliisi halus nostaa mua vastaan pahoinpitely syytteen kun se lensi tolppaan pääedellä ja sai päähän tikkejä. Tosin tää kaveri ei halunnut nostaa mua vastaan syytettä vaikka vietti sairaalassa yön. Itse pääsin säikähdyksellä tässä olis aihetta ollut tosin toi oli yks vitsi. En oo sen jälkeen kyllä enää ollut väkivaltanen missään tilanteessa.

        Pieni pika korjaus huomasin just


    • Anonyymi

      Aloittaja on sen sortin idiootti kertomansa perusteella, että ei se kerrasta opi. Kun tämä homma on loppuunkäsitelty tavalla tai toisella niin jo pukkaa uutta.

      Hän joutunee jossain vaiheessa nuoruuttaan poseen ja kokeneiden linnakundien "tyttöystäväksi". Tosin saattaa tykätä siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe