Ensimmäinen Nissan

24

Olen ajatellut hommata Primeran 1.8, 5-ovisen, 2006 vuosimallia, hyvillä varusteilla mm. Peruutuskamera. Mitä ovat tyyppiviat, miten auto toimii, ovatko huollot minkä hintaisia, onko jakopää hihnalla vai ketjulla (vaihtoväli?)? Kiitos asiallisista vastauksista.

9

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • primera man
    • Tee se itse hemmo

      Terve

      itsellä 2004 1.8 Farmari 110 Tkm, huoltohinnoista en juuri osaa sanoa kun teen suurimman osan itse mutta eiköhän ne aika suolaisia ole joka paikassa, tossa autossa ei juuri vikoja ole ollut paitsi että syö öljyä mikä on tyypillistä tässä vuosimallissa, viime vuonna vaihdoin levyt ja palat taakse ja tänä vuonna eteen. Jarru rempan kun tekee kannattaa vaihtaa uudet liukutapit koska vahat jumittaa jarruja helposti ja kun tilaa uudet liukutapit esim varaosa liikkeestä sieltä tarjotaan volvo S40 ja V40 maliin käyviä liukutappeja, ne on paljon paremmat koska nissanin alkuperäisissä on liukutapin akselin keskellä kumi hässäkkä mikä vanhennetessaan jumittaa jarruja helposti, Pakoputki hajoaa ensimmäisenä viimeisen jatkoliitoksen kohdalta, putkea ei tarvitse kokonaan uusia vaan viet pakari korjaamolle niin siitä leikataan pakoputken liitos ja laitetaan uusi rosteri liitos väliin hinta pyörii 80,- tietämillä ja taas pelittää monia vuosia.
      Sen verra voin kokemuksella sanoa että ihan kohtuullinen käyttö auto, kulkee kuin juna ja isompia korjauksia ei tarvitse tehdä. moottorista sen verran että Ketju sielä jakopäässä on ja taitaa olla huolto vapaa. olen kyllä kuullut ketju olisi venynyt jossain primeroissa mutta huhu puhetta taitaa olla.
      Tässä on minun tietoutta ja kokemuksia autosta muut saa täydentää lisää.

    • 1,6 tai 2,0

      Omistin -02 P12 1,8 aikanaan. Autona oli erittäin vähävikainen ja varsin halpa ylläpidettävä. Perusauto, jonka kannataa ehdottomastyi huollattaa AD, tms. yleishuoltamoilla edullisesti.

      1,8 koneet ovat huonossa maineessa öljyn syönnin takia. Ongelmakoneet ilmestyivät primeroihin vm -03/-04 ja käsittääksei siitä eteenpäin. Oma -02 ei öljyä syönyt, mutta tuttavan -04 söi. Ilmeisesti materiaalit tai jokin 1,8 valmistuksessa muuttui tuolloin huonompaan suuntaan.

      1,6 tai 2,0 kanssa ei tarvitse miettiä öljynkulutusta.

      1,6 ei juuri eroa menohaluiltaan 1,8:sta koska on tiheämmin välitetty, mutta on pieniruokaisempi.

      2,0 on sitten täysin eri maata kuin 1,6 ja 1,8. Menohalut ovat aivan toista luokkaa, joten en suosittele koeajoa mikäli et ole sellaista valmis ostamaan esim. kulutuksen takia. Jos 2,0 ajaa, ei enää halua ostaa pienempää.

      • Tyytyväinen

        2 litraiseen. Ensimmäinen auto, joka ei ole vielä kertaakaan tiputellut öljyä alleen, vaikka ollut minullakin jo 8 vuotta ja 14 vuotta vanha.


      • ............
        Tyytyväinen kirjoitti:

        2 litraiseen. Ensimmäinen auto, joka ei ole vielä kertaakaan tiputellut öljyä alleen, vaikka ollut minullakin jo 8 vuotta ja 14 vuotta vanha.

        P10 ja P11 2,0 kone 90-02 on legendaarinen kone, mitä tulee km kestävyyteen.
        Aikanaan oli varsin suorituskykyinen ja yllättävän pieni ruokainen moottori.

        P12 2,0 on täysin uudistunut moottori. Suorituskykyä löytyy kyllä reilusti primeran tarpeisiin. Suorituskyky tosin näkyy kulutuksessa.


      • P12 2.0
        ............ kirjoitti:

        P10 ja P11 2,0 kone 90-02 on legendaarinen kone, mitä tulee km kestävyyteen.
        Aikanaan oli varsin suorituskykyinen ja yllättävän pieni ruokainen moottori.

        P12 2,0 on täysin uudistunut moottori. Suorituskykyä löytyy kyllä reilusti primeran tarpeisiin. Suorituskyky tosin näkyy kulutuksessa.

        jää kiihtyvyydessä P11 2.0. Olisiko kulutusta pienenetty, mutta ei tuo vanhempikaan kovin paha ole.


      • Painoakin
        P12 2.0 kirjoitti:

        jää kiihtyvyydessä P11 2.0. Olisiko kulutusta pienenetty, mutta ei tuo vanhempikaan kovin paha ole.

        näköjään 90kg enemmän P12:ssa.


      • Tuossapa syy:
        Suuri öljynkulutus osassa vuosina 2003–2005 valmistetuissa moottoreissa

        Vaihdelaatikko kiinnitysmomentti moottoriin viallinen/suuri. Sylinteli muotoutunut soikeaksi liiallisen kirityksen takia. On tapauksia joita on mennyt tehdastakuuseen.

        http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_QG18DE_-moottori


      • Steffan
        Tyytyväinen kirjoitti:

        2 litraiseen. Ensimmäinen auto, joka ei ole vielä kertaakaan tiputellut öljyä alleen, vaikka ollut minullakin jo 8 vuotta ja 14 vuotta vanha.

        Jaa, missäs nissanin koneessa oli tyyppivikana vähänväliä tiputteleva joku jakopään stefa? Näkee kommentteja että tyyliin 80tkm välein pitäis uusia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7161
    2. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      59
      4737
    3. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4721
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3869
    5. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3798
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      216
      3762
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      26
      3343
    8. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      51
      2721
    9. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      37
      2614
    10. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      38
      2299
    Aihe