Kuinka tarkka ja tehokas on 308 alisoonisilla luodeilla jos käyttää äänenvaimenninta?
Olen pohtinut pystykorvan kaveriksi linnustukseen alisoonisia luoteja koska en pidä siitä jumalattomasta pamauksesta joka rikkoo luonnon rauhan särkien koiran ja omat korvat.
Onko tuollainen alisooninen luoti luotettava ja toimiva peli sekä miten paljon se vaimentaa hirvikiväärissä?
Olisi näppärää jos haukkuun voisi täräyttää tsup särkemättä koiran tärykalvoja.
308 ja äänenvaimennin
3
242
Vastaukset
- On tosiaan
tsup ja tarpeeksi teokas mutta kaaripaukku, jos kauemmas hamuat lintua.
- ammuskelija
Pelkkä vaimennin riittää pudottamaan äänitason riittävän alas ilman supulatauksia. Itse käytän aseutran campakkia.
- Latausmiäs
Mikäli kiväärillä ammut lintua haukkuun, se tapahtuu varmasti yli 50m päästä koirasta. Tällöin täystehoinen paukku normaalilla vaimentimella on riittävän tehokas että koiran korvat eivät kärsi.
Aliäänipaukulla on omat vaaransa, varsinkin osaamattoman lataajan käsissä. Lisäksi lentorata sen verran käytä että pitää oikeasti miettiä sitä korkeus ennakkoa.
Tehoa aliäänisellä paukulla riittää kyllä aivan varmasti linnulle, ei ongelmia. Ongelmana latauksessa tulevat lämpötilan vaihtelut ja sen vaikutus nopeuteen. Lisäksi äänennopeus muuttuu lämpötilan mukaan... Paljon muuttujia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399