Projektityöstä

Sosionomi

Olisin todella kiinnostunut projektityöstä. Voisiko joku ystävällinen kertoa, joka työskentelee projektityöntekijänä, miten on työnsä hankkinut?

10

2201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmi

sinä, mitä se projektityöntekijä tekee?? Mikä on projektikoordinaattori tms. mitä täällä näkee, mitä ne tekee??

Olen meinaan ajatellu tuota sosionomin tutkintoa, mutt enpä taijakkaan...on tosi surkeet palkat ja samat hommat kuin lähiksillä aika monella näköjään...mitä sitä turhaan jos lähiksenä saa samat...tosin en oo sekään vaan ihan muulla alalla nyt.

• sosionomi(AMK)

sosionomi tekee aivan erilaista työtä kuin lähihoitaja, työn lähtökohta ja viitekehys aivan eri ja palkka on eri. Sosionomit toimivat mm.projekteissa (niissä varmaan parhaiten tienaa, ohjaajina, vastaavina, sossuina jne. Työmahdollisuukisa monia kiinnostuskesta riippuen. Sinun asenteesi vaikuttaa sellaiselta, että mene vain muihin hommiin.

• mävaan
        sosionomi(AMK) kirjoitti:

sosionomi tekee aivan erilaista työtä kuin lähihoitaja, työn lähtökohta ja viitekehys aivan eri ja palkka on eri. Sosionomit toimivat mm.projekteissa (niissä varmaan parhaiten tienaa, ohjaajina, vastaavina, sossuina jne. Työmahdollisuukisa monia kiinnostuskesta riippuen. Sinun asenteesi vaikuttaa sellaiselta, että mene vain muihin hommiin.

En todellakaan olisi päässyt sosiaalityöntekijäksi tai projetia vetämään, jos olisin kouluttautunut lähihoitajaksi.

Lähihoitajan palkka on aivan eri kuin sosionomin..

Tietty on eri asia jos työskentelee esim. kouluavustajana sosionomin koulutuksella..

mutta eteneminen on omasta halusta kiinni.

• sossu
        mävaan kirjoitti:

En todellakaan olisi päässyt sosiaalityöntekijäksi tai projetia vetämään, jos olisin kouluttautunut lähihoitajaksi.

Lähihoitajan palkka on aivan eri kuin sosionomin..

Tietty on eri asia jos työskentelee esim. kouluavustajana sosionomin koulutuksella..

mutta eteneminen on omasta halusta kiinni.

kyllä sosiaalityöntekijäkään ole sosionomin tutkinnolla - että jotain rajaa sentään. Ennemmin sä lähiksen hommia teet kuin sosiaalityöntekijän.

• mävaan
        sossu kirjoitti:

kyllä sosiaalityöntekijäkään ole sosionomin tutkinnolla - että jotain rajaa sentään. Ennemmin sä lähiksen hommia teet kuin sosiaalityöntekijän.

Kyllä tasan olen ollut sosiaalityöntekijänä, en virassa, mutta sijaisena...

Useissa kaupungeissa jopa puolet sosiaalityöntekijöistä ovat sosionomeja, koska päteviä yliopistotutkinnon suorittaneita ei saada näihin töihin...

Meidänkin yksikössä oli 2 viidestä sossusta epäpäteviä eli sosionomeja/sosiaaliohjaajia.

Ja kyllä projektitöihin vaatimuksena on usein väh. opistoasteen koulutus elikkä entinen sosiaaliohjaaja tai sosionomi...ei lähihoitaja!!! (joka on kouluasteen tutkinto)

Seuraapa vähän paremmin alaa, niin tiedät mistä puhut.

Olen entinen lähihoitaja ja tällöin palkkani oli n. 1400 eur ja siihen ilta/yölisät.

Nyt teen pelkkää päivävuoroo (ei vk-loppuja) ja palkkani on projektissa 1900 eur(kk.

että tälleen...

• weera
        mävaan kirjoitti:

Kyllä tasan olen ollut sosiaalityöntekijänä, en virassa, mutta sijaisena...

Useissa kaupungeissa jopa puolet sosiaalityöntekijöistä ovat sosionomeja, koska päteviä yliopistotutkinnon suorittaneita ei saada näihin töihin...

Meidänkin yksikössä oli 2 viidestä sossusta epäpäteviä eli sosionomeja/sosiaaliohjaajia.

Ja kyllä projektitöihin vaatimuksena on usein väh. opistoasteen koulutus elikkä entinen sosiaaliohjaaja tai sosionomi...ei lähihoitaja!!! (joka on kouluasteen tutkinto)

Seuraapa vähän paremmin alaa, niin tiedät mistä puhut.

Olen entinen lähihoitaja ja tällöin palkkani oli n. 1400 eur ja siihen ilta/yölisät.

Nyt teen pelkkää päivävuoroo (ei vk-loppuja) ja palkkani on projektissa 1900 eur(kk.

että tälleen...

sinustako tuo on HYVÄ palkka...mun mieskin amispohjalla tienaa enemmän kuin sinä sillä amk-pohjalla.

• mävaan
        weera kirjoitti:

sinustako tuo on HYVÄ palkka...mun mieskin amispohjalla tienaa enemmän kuin sinä sillä amk-pohjalla.

Tässä puhutaankin nyt lähihoitajien ja sosionomien palkkaeroista ja työnkuvista...

ei mistään raksahommista.

Kyllä kai kaikki sosiaalialalla työskentelevät tietävät, että ala on alipalkattua ja aliarvostettua.

Kyllä mä tasan tiedän, että esim. ammattikoulun käynyt voi tienata enemmän...

• sosionomi(AMK)
        sossu kirjoitti:

Tarkistahan hiukka oman kuntasi sosiaalityöntekijöiden koulutustaustat. Omassa työyksikössäni 9:stä sosiaalityöntekijästä seitsemän on sosionomia, yksi alemman korkeakoulututkinnon suorittanut eli kandi (vähemmän koulua kuin sosionomilla) ja vain yhdellä ylempi korkeakoulututkinto. Sama suunta näyttää olevan muissakin yksiköissä, ei ylempää korkeakoulututkintoa sosuina työskentelevillä. he ovat sitten johtavissa asemissa ja kehittämispuolella kuten koulutksensa puolesta sopivatkin. Lähihoitajana ei todellakaan voi tehdä näitä töitä.

• sosionomiksi haluava
        mävaan kirjoitti:

Tässä puhutaankin nyt lähihoitajien ja sosionomien palkkaeroista ja työnkuvista...

ei mistään raksahommista.

Kyllä kai kaikki sosiaalialalla työskentelevät tietävät, että ala on alipalkattua ja aliarvostettua.

Kyllä mä tasan tiedän, että esim. ammattikoulun käynyt voi tienata enemmän...

Yhdyn täysin mielipiteeseesi, ja tähdennän vielä että tuskin kenellään ensimmäisenä syynä onkaan sosiaalialalle pyrkiessään on ollut palkkaus?
        Eiköhän ne omat vahvuudet/intressit ohjaa ihmistä ammattiin,josta tuntevat tykkäävänsä?

• elinap84

hmm.. puhuitteko te siis lähärin palkasta.. noh mä tienasin kesällä 2650e bruttona.. ja siitä otettin pois 5% epäpätevyydestä.. ajattelin kyllä itse kouluttautua sosionomiksi.. koska se kiinnostaa.. tiedän sosionomeja jotka saavat 3000e nettona käteen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      3277
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1172
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1112
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1062
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      978
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      890
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe