Margaret Weis - Tracy Hickman: Mustamiekka, osat 1-4.
Kannattaako ostaa, onko aikuiseen makuun? Kirjakerhon lehdessä oli tosta sarjasta hyvä tarjous. Voiko verrata esim Belgarionin taruun, onko yhtä tasokasta fastasiaa?
Kiitos etukäteen mielipiteistä!
mustamiekka-sarja
5
1123
Vastaukset
- Dawndragon
No minä tykkäsin, mutta en sitten tiedä siitä aikuisesta mausta. Tosin neljännen osan olisi ehkä voinut jättää kirjoittamatta.
Belgarionin taru ja Mustamiekka ovat niin erilaisia, että vertaaminen on vaikeaa. Belgarionin taru on hyvää perus perus fantasiaa ja Mustamiekka aika pitkälti täysin erilainen. Mustamiekasta pidän ehkä enemmän. Tosin siitä on KAUAN kun luin Belgarionista, joten muisti ei välttämättä palvele kovin hyvin.
Jos on hyvä tarjous niin osta. - Calmar
Mustamiekka sarja on alkuunsa tosi hidasta ja tylsää mutta osassa 2 alkaa jo tapahtua. Osa 3 on hyvä ja neljäs on tehty ihan rahastusmielessä. Ei mitenkään verrattavissa Belgarionin taruun, paljon synkempää ja väkivaltaisempaa.
- millis
toi "synkempää ja väkivaltaisempaa" auttoi mua tekemään päätöksen. Naissukupuolen edustajana luen mieluummin tuossa suhteessa kevyempää tekstiä, ja saa olla huumoriakin mukana. En siis tilaa kirjapakettia vaikka tarjous onkin tosi hyvä (kaikki neljä kirjaa alle 30 euroa ja joku novellipokkari kaupanpäälle postikulut)
- Melinare
millis kirjoitti:
toi "synkempää ja väkivaltaisempaa" auttoi mua tekemään päätöksen. Naissukupuolen edustajana luen mieluummin tuossa suhteessa kevyempää tekstiä, ja saa olla huumoriakin mukana. En siis tilaa kirjapakettia vaikka tarjous onkin tosi hyvä (kaikki neljä kirjaa alle 30 euroa ja joku novellipokkari kaupanpäälle postikulut)
Hmm...synkempää ehkä, mutta väkivaltaisempaa,ei ei. Olen lukenut kirjat jo monta kertaa ja edelleen pidän. Näin naisen näkökulmasta :)
- M@k3
Lopussa lyöty ihan läskiksi, potentiaalia olisi ollut paljon parempaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst11510773- 2554656
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1774021Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1773513PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija823349Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58423137Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,793126Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i272689Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.681831Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1801665