Ideoita lisäansioiden hankkimiseksi 65-vuotiaalle?

Vähemmän ihanainen

Onko teillä hyviä ideoita, mistä voisi hankkia töitä tai keikkatöitä vielä tässä iässä? Siivota en jaksa, enkä istua tuntitolkulla kaupan kassalla.

42

280

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieläkö kysyntää

Prostituutio? Saisit olla pitkälläsi enimmäkseen.

• 3+13

Ilkeä kommentti. Millaisen mallin isältäsi mahdoitakaan aikoinaan saada...

• voi zeesus
        3+13 kirjoitti:

Ilkeä kommentti. Millaisen mallin isältäsi mahdoitakaan aikoinaan saada...

jiihaa jiihaa ja lässyti lässyn kaivahan jostain huumoria esiin helve**n tosikko.

• Kun palaan Suomeen teen pari tuote-esittelykeikkaa. Noin 6-tuntia päivässä. Ihmisläheistä työtä, vaatii seisomista siis hyviä jalkoja ja tietty keskustelutaitoa.

• helposti ei löydy

Ennenvanhaan eläkeläiset tekivät luutia ja möivät niitä. Ei taida enää mennä kaupaksi, kun kaupoista löytyy katuharjoja.

Neulo villasukkia. Tottunut neuloja tekee TVtä katsoessaan yhden tai kasikin parin illassa. 15 euroa olen nähnyt pyydettävän näteistä ja siisteistä sukista. Enemmänkin voi pyytää, koska ihmiset sanovat 15 euron villasukkia halvoiksi.

Keikkaluonteisesti voi saada sellaista työtä, jota on aikaisemminkin tehnyt. Uusille aloille ei tämän ikäistä herkästi oteta.

• grntile gentile

Totta, mutta langat ovat nykyisin melko kalliita, kunnon villalangat ainakin ovat. Näön pitää olla hyvä, näppärät sormet, ei kulumia eikä nivelrikkoa. Luudat voisivat käydä kaupaksi, mutta mistä tarvikkeet jos kaupungissa asuu. Parvekkeella voisi näperrellä ja käydä ovelta ovelle myymässä.

• "helposti ei löydy"

Aloitus taitaa olla seksiin viittaava provo.
        H.

• luuta.akka
        grntile gentile kirjoitti:

Totta, mutta langat ovat nykyisin melko kalliita, kunnon villalangat ainakin ovat. Näön pitää olla hyvä, näppärät sormet, ei kulumia eikä nivelrikkoa. Luudat voisivat käydä kaupaksi, mutta mistä tarvikkeet jos kaupungissa asuu. Parvekkeella voisi näperrellä ja käydä ovelta ovelle myymässä.

Kenenkähän puita saa mennä omin luvin riipimään?

Omiaan, ei muiden. Tuskin metsänomoistajan tarvii tehdä luutakauppaa.
        Mihin kerrostalolainen tarvii risuluutaa? ;))

• oiuyf

Olen ostanut naapurin rouvan kutomia sukkia hintaan kymmenen euroa pari. Kunnon sukkalangasta tehty. Lämpimät ja kestävät. Hän sanoo kutovansa niitä iltaisin televisiota katsellessa. Sanoo kutovansa yhden sukkaparin illassa ja hyvin ovat kaupaksi menneet. En sitten tiedä paljonko hänelle siitä nettoa jää, mutta kertoo kuitenkin että se on myös hänen harrastuksensa. Tavallisten sukkien lisäksi hän kutoo myös ns. töppösiä, joissa on kauniita koristeluita.

• helposti ei löydy

Puistoistahan risuja saa. Kannattaa hakea yö aikaan, niin ei tule sanomista. Villalanngat haetaan alelaareista 30% villaa, loput tekokuitua, ja myydään seitsemän veljestä sukkalangasta tehtynä. Useimmat ihmiset eivät kykene sormituntumalla päättelemään langan koostumusta. Ei vaiskaan. Vain tosi reilut tekis noin. Minä en.

• luuta.akka
        helposti ei löydy kirjoitti:

Puistoistahan risuja saa. Kannattaa hakea yö aikaan, niin ei tule sanomista. Villalanngat haetaan alelaareista 30% villaa, loput tekokuitua, ja myydään seitsemän veljestä sukkalangasta tehtynä. Useimmat ihmiset eivät kykene sormituntumalla päättelemään langan koostumusta. Ei vaiskaan. Vain tosi reilut tekis noin. Minä en.

Meikäläinen maksaisi montakin kymppiä, kun saisi ukolle kunnon villasukat.
        Itse en lankoja osta haaskioon.
        Käsityö on arvokasta, paitsi melkein ilmaiseksi näytään Huudossakin sukkia myytävän.

• gentile gentile
        luuta.akka kirjoitti:

Kenenkähän puita saa mennä omin luvin riipimään?

Omiaan, ei muiden. Tuskin metsänomoistajan tarvii tehdä luutakauppaa.
        Mihin kerrostalolainen tarvii risuluutaa? ;))

Voihan niitä kaupitella omakotitaloihin, siellä on luudalle käyttöä.
        Kyllä joku ystävällinen metsänomistaja köyhälle eläkeläismummolle luutatarpeet antaa.

• helposti ei löydy
        luuta.akka kirjoitti:

Meikäläinen maksaisi montakin kymppiä, kun saisi ukolle kunnon villasukat.
        Itse en lankoja osta haaskioon.
        Käsityö on arvokasta, paitsi melkein ilmaiseksi näytään Huudossakin sukkia myytävän.

Toreilla myydään hyviä käsinkudottuja villasukkia. Myös kirpputoreilla on paljon uusia sukkia myynnissä. Kun lankavyötteet on mukana, niin tietää materiaalinkin.

Mun isoisä teki eläkkeellä ollessaan aina yli 80-vuotiaaksi asti luutia, ja hänen luutansa olivat hyviä ja haluttuja. Niiden tekeminen ja myynti oli verovapaata ansiota ja se oli oikein laissa mainittu. Taitaa pykälä olla vieläkin olemassa.

• tommosii aina
        hunksz kirjoitti:

"helposti ei löydy"

Aloitus taitaa olla seksiin viittaava provo.
        H.

Sulla ei oo muuta mielessä kuin seksi, häpee vanha mies.

• gentile gentile

Toreilla myydään hyviä käsinkudottuja villasukkia. Myös kirpputoreilla on paljon uusia sukkia myynnissä. Kun lankavyötteet on mukana, niin tietää materiaalinkin.

Mun isoisä teki eläkkeellä ollessaan aina yli 80-vuotiaaksi asti luutia, ja hänen luutansa olivat hyviä ja haluttuja. Niiden tekeminen ja myynti oli verovapaata ansiota ja se oli oikein laissa mainittu. Taitaa pykälä olla vieläkin olemassa.

Heti arvasin ettet sä ole reilu. Sulla on ollut reipas isoisä.

• fpö bp
        gentile gentile kirjoitti:

Kyllä joku ystävällinen metsänomistaja köyhälle eläkeläismummolle luutatarpeet antaa.

Kyllä niistä harvennusmetsistä voi luutatarpeet käydä hakemassa. Sinne ne muuten mätänevät.

• luuta.akka

Mummulla pitäisi olla terveet polvet ja auto, jolla risut voisi kotiuttaa.
        Ennenhän ihmiset kyyditsivät munamankelilla tavaraa kuin tavaraa.
        Kaupasta saa harjapääkatuharjoja melkein ilmaiseksi.
        Risuluuden kulta-aika on ohi, ikävä kyllä.
        Tiedän kyllä, että se on taito sinänsä niiden teko, niin kuin kunnon vastojenkin.

Oma mummelini virkkasi ammoin töppösiä Suomen armeijalle.
        Aina koukku suhahteli ja känsät kasvoivat sormiin.

• helposti ei löydy

Heti arvasin ettet sä ole reilu. Sulla on ollut reipas isoisä.

Juu en oo reilu, mut reipasta geeniperimää tulee isoisältä. Hän jäi 6-vuotiaana orvoksi ja joutui huutolaiseksi. Nuorena miehenä hän teki renkinä metsätöitä, ja siinä ohessa tuohitöitä. Sitten hän vaihtoi sahatyömiehen ammattiin. Viikon ainoana vapaapäivänä sunnuntaina hän lähti aamuneljältä lintumetsälle, ja saaliin hän lähetti junalla helsinkiin asiakkaalle. Vielä 8kymppisenä hän istui leikkuupuimurin apumiehenä pussittamassa. Tykkäs muuten tanssimisesta, korttipelistä ja halvoista makeista väkevistä viineistä (vinetto ja sorbus, joskus patras muscalel). Klubia poltteli ja puheli yleensä puuta heinää.

• oiuyf kirjoitti:

Olen ostanut naapurin rouvan kutomia sukkia hintaan kymmenen euroa pari. Kunnon sukkalangasta tehty. Lämpimät ja kestävät. Hän sanoo kutovansa niitä iltaisin televisiota katsellessa. Sanoo kutovansa yhden sukkaparin illassa ja hyvin ovat kaupaksi menneet. En sitten tiedä paljonko hänelle siitä nettoa jää, mutta kertoo kuitenkin että se on myös hänen harrastuksensa. Tavallisten sukkien lisäksi hän kutoo myös ns. töppösiä, joissa on kauniita koristeluita.

Yksi tuttu ikätoveri kutoo kauniita villasukkia. Olen ostanut niitä aina välillä lahjaksi hintaan 20 euroa pari. Kun neuloo kauniita ja laadukkaita sukkia, luulen tuntipalkan jäävän korkeintaan euron tasolle. Virossa olen ostanut myös vanhoilta rouvilta heidän itse kutomiaan sukkia ihan tukimielessä samaan hintaan. Tiedän, että siellä maksettavilla eläkkeillä toimeentulo ei ole helppoa. Olen antanut monille tutuille pariskunnille värien ja kuosin mukaan yhteen sopivat sukkaparit joulukukan sijasta tai tuliaislahjaksi.

Aloittajalle voisin ehdottaa vaikkapa yrityksen perustamista ja omiin tieto-taitoihin perustuvien palvelujen tms. myymistä. Vanhusten seuralaispalveluista ja pienistä kotiaskareista voisi saada ihan kohtuullisen korvauksen maksukykyisiltä.

Toivottavasti palstalaisilta tulee myös muita ideoita luutien valmistamisen lisäksi. Marjojen ja sienien keruu taitaa myös olla verovapaata tuloa. Ainakin hygieniapassi vaaditaan, jos jalostaisi niistä säilykkeitä myyntiin. Jos asia kiinnostaa, suosittelen siihen liittyvän lainsäädännön tarkistamista. - Saisiko omatekoisia säilykkeitä myydä torilla tai markkinoilla?

• oiuyf
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Yksi tuttu ikätoveri kutoo kauniita villasukkia. Olen ostanut niitä aina välillä lahjaksi hintaan 20 euroa pari. Kun neuloo kauniita ja laadukkaita sukkia, luulen tuntipalkan jäävän korkeintaan euron tasolle. Virossa olen ostanut myös vanhoilta rouvilta heidän itse kutomiaan sukkia ihan tukimielessä samaan hintaan. Tiedän, että siellä maksettavilla eläkkeillä toimeentulo ei ole helppoa. Olen antanut monille tutuille pariskunnille värien ja kuosin mukaan yhteen sopivat sukkaparit joulukukan sijasta tai tuliaislahjaksi.

Aloittajalle voisin ehdottaa vaikkapa yrityksen perustamista ja omiin tieto-taitoihin perustuvien palvelujen tms. myymistä. Vanhusten seuralaispalveluista ja pienistä kotiaskareista voisi saada ihan kohtuullisen korvauksen maksukykyisiltä.

Toivottavasti palstalaisilta tulee myös muita ideoita luutien valmistamisen lisäksi. Marjojen ja sienien keruu taitaa myös olla verovapaata tuloa. Ainakin hygieniapassi vaaditaan, jos jalostaisi niistä säilykkeitä myyntiin. Jos asia kiinnostaa, suosittelen siihen liittyvän lainsäädännön tarkistamista. - Saisiko omatekoisia säilykkeitä myydä torilla tai markkinoilla?

Minä en lainsäädännöstä tarkempaa tiedä, mutta marjoja ja sieniä saa kerätä jokamiehenoikeudella ja niiden myynti on verovapaata. Samoin jos oman puutarhansa kasveja vaikka markkinoilla myy, niin ne ovat verovapaita. Näin äitini aikoinaan teki ja sai siitä lisää pieneen eläkeeseensä.

"Saisiko omatekoisia säilykkeitä myydä torilla tai markkinoilla? "

En tiedä nykyistä lainsäädäntöä, mutta kyllä äitini niitä ainakin myi. Itse tehtyjä ja herkullisia hilloja.

• bessie*
        oiuyf kirjoitti:

Minä en lainsäädännöstä tarkempaa tiedä, mutta marjoja ja sieniä saa kerätä jokamiehenoikeudella ja niiden myynti on verovapaata. Samoin jos oman puutarhansa kasveja vaikka markkinoilla myy, niin ne ovat verovapaita. Näin äitini aikoinaan teki ja sai siitä lisää pieneen eläkeeseensä.

"Saisiko omatekoisia säilykkeitä myydä torilla tai markkinoilla? "

En tiedä nykyistä lainsäädäntöä, mutta kyllä äitini niitä ainakin myi. Itse tehtyjä ja herkullisia hilloja.

Luulen, että ainakin tuotantotilojen on täytettävä aika tiukat vaatimukset.

Munuaissairauteen sairastuneen sukulaisensa kautta eräs tuttavani sai aikoinaan tietää, että suolattomalla leivällä voisi olla kysyntää. Hän sen leipomisesta suunnitteli pientä lisätienestiä itselleen. Jäin siihen käsitykseen, että tavallinen kotikeittiö leivinuuneineen ei täyttänyt vaatimuksia, eli potilasyhdistyksen? tms. kautta markkinointi ei tullut kysymykseen ja siihen se sitten tyssäsi.

Säilykkeiden kohdalla arvelisin olevan vielä paljon tiukemmat vaatimukset.

• sitroen.

Villasukat ovat kyllä mukavia, vaan kun ne menee puhki jo viimeistään kahdessa viikossa vaikka en juuri ollenkaan edes kävele. Saisikohan jostakin villalangan näköistä nailonlankaa?
        Minulla on vielä yhdet noin 50 vuotta sitten ostetut nailoniset urheilusukat ehjänä. Ostin aikanaan neljät ja viimeiset on menossa nyt. Eli kyllä sitä kunnollistakin tavaraa osataan tehdä jos halutaan, vaan kun tehdään vaan sutta ja sekundaa...

• ????
        sitroen. kirjoitti:

Villasukat ovat kyllä mukavia, vaan kun ne menee puhki jo viimeistään kahdessa viikossa vaikka en juuri ollenkaan edes kävele. Saisikohan jostakin villalangan näköistä nailonlankaa?
        Minulla on vielä yhdet noin 50 vuotta sitten ostetut nailoniset urheilusukat ehjänä. Ostin aikanaan neljät ja viimeiset on menossa nyt. Eli kyllä sitä kunnollistakin tavaraa osataan tehdä jos halutaan, vaan kun tehdään vaan sutta ja sekundaa...

Kannatta neuloa sukat vahvisteisesta langasta, 25%polyamidia75% villaa. Kestävät kauemmin.

Kovin on löyhiä sukkia teilläpäin. Ovatkohan neulottu akryylilangasta, sillä niiden kestävyys on tuota luokkaa?

Tuskipa 50v sitten nailonia olikaan???

• Vihtakaupoille

@grntile gentile

Niin ja vihtoja voi myydä kans. Tkee kesällä tuoreista koivunoksista ja kuivattaa ne. Niistähän tulee ihan tuoreen verosia kun laittaa saunassa ämpäriin kuumaan veteen likoomaan.
        Isäni teki kesäisin talven vihdat, kuivatti ne, vei kellariin ja haki aina joka lauantai vihdan saunailtana kellarikopista saunaan mennessään. Ja hän asui siis kaupungissa., ei missään maaseudulla. Mukava ylellisyys kaupunkisaunassa haistella tuoreen vihdan tuoksua ja muistella kesää:)
        Vois joku cityihminen mielellään ostaa näitä vihtoja.

• äitiäiti
        Vihtakaupoille kirjoitti:

@grntile gentile

Niin ja vihtoja voi myydä kans. Tkee kesällä tuoreista koivunoksista ja kuivattaa ne. Niistähän tulee ihan tuoreen verosia kun laittaa saunassa ämpäriin kuumaan veteen likoomaan.
        Isäni teki kesäisin talven vihdat, kuivatti ne, vei kellariin ja haki aina joka lauantai vihdan saunailtana kellarikopista saunaan mennessään. Ja hän asui siis kaupungissa., ei missään maaseudulla. Mukava ylellisyys kaupunkisaunassa haistella tuoreen vihdan tuoksua ja muistella kesää:)
        Vois joku cityihminen mielellään ostaa näitä vihtoja.

Isot supermarketit myyvät pakastettuja vihtoja eivätkä maksa maltaita.

• Pirre*
        fpö bp kirjoitti:

Kyllä niistä harvennusmetsistä voi luutatarpeet käydä hakemassa. Sinne ne muuten mätänevät.

Kukaan enää risuluutia tarvihe..höpskukkuu...:)

• Pirre*
        sitroen. kirjoitti:

Päivän paras 50 vuotta sitten!!..:DD, et voi olla tosissasi, nehän on jo antiikkia :)...?

• Vihtakaupoille
        äitiäiti kirjoitti:

Isot supermarketit myyvät pakastettuja vihtoja eivätkä maksa maltaita.

Tässä on linkki 7:n vuoden takaa vihtatestistä ja jo silloin on vihta maksanut 4,90€-11.60€ ja tuskin ovat ainakaan halventuneet. Niin että tuskin mitään puoli-ilmaisia ovat marketeissa. Vai minkä hintaisia vihtoja olet kaupoissa nähnyt?

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1672

• Kummallista

Olen 60 ja pikkasen päälle. Minkähän vuoksi minusta tuntuu, että tällä palstalla pohtivat lisäansiomahdollisuuksia isovanhempieni kaltaiset vanhukset? Vaikka he ovat siirtyneet manan majoille jo aikoja sitten.

• kiva puhua höpöjä
        Kummallista kirjoitti:

Olen 60 ja pikkasen päälle. Minkähän vuoksi minusta tuntuu, että tällä palstalla pohtivat lisäansiomahdollisuuksia isovanhempieni kaltaiset vanhukset? Vaikka he ovat siirtyneet manan majoille jo aikoja sitten.

Ehkei noi kaikki ole ihan vakavassa hengessä kirjoitettuja. Itse otan usein puheeksi sen, että kun elääkkeitä leikataan jossain vaiheessa niin paljon, että joudun syömään taloni, siirryn lopulta pummitulille siltojen alle jne. Tarina jatkuu sitten keräilytaloutena.

• demeter

Lisäansiomahdollisuudet riippuvat ehkä siitä missä päin asut, aloittaja.
      Miten olisi sairaan lapsen hoito ? Ainakin Väestöliitto pitää yllä tällaista palvelua ja siitä maksetaan. Tuttu lastenhoitaja teki keikkaa monta vuotta eläkkeeltä käsin.

• Pirre*

Vastoin kysyttiin täällä palstalla samaa asiaa, jotem toistanpa minäkin, että mie etsisin kunnalta/kaupungilta jotain henkl.kohtaisen avustus työtä, uskoisin että heistä on tarvetta, ainakin tilapäisistä. Sitten jos näyttää olevan nurkkiin kertynyttä ylimääräistä, mutta käyttökelpoista hyödykettä, vaatteita, astoita, huonekaluja, niin esim. täälläkin 24 sessa on toimiva tori, eli myyntipiste - ja onhan niitä muitakin...tori.fi esim..

• Ex-sossu

Minulla on sosiaalityöntekijän muodollinen pätevyys, jossa työssä en ole ollut kolmeenkymmenenen vuoteen tai vähän yli, vaan aloilla, jotka ei sitä edes läheltä liippaa. Kun jään vanhuuseläkkeelle muutaman vuoden päästä, saatan kysellä sossun tilapäiskeikkahommia, jos vaikka joku sairastuisi. Muodollisesti päteviä on vaikea saada, ehkäpä ne ottaisivat.

Toinen juttu, miten semmoisessa viihtyy edes tilapäisesti. On veemäistä, kun asiakkaalle ei voi sanoa suoraan, että kyllä me autetaan ja kovastikin autetaan, mutta sinun täytyy tehdä oma osuutesi. Tämä oli se, mikä ajoi minut aikanaan pois sossun täistä, ei suinkaan palkka tai vaikeat asiakkaat. Hyysääminen, ylihyysääminen, kun asiakkaalla ei ole itsellään mitään vastuuta.

• L - L

Sijaisvaariksi. Saiskohan siitä palkkaa? Onhan meillä yhteiskunnan taholta järjestetty muitakin hullutuksia niin miksipä ei tuota.

Toinen saattaisi olla "varamiehen" virka? Aivan puhtaasti käytännön asioissa.
      Minä uhraisin aikaani ja kaupunki verovaroja.

Viimeiset varsinaiseen osaamiseeni liittyvät tarjoukset jäivät jo tuonne 63 - 64 ikävuoden tietämiin.
      Tosin olin silloin ollut eläkkeellä jo 6-vuotta, mukaan luettuna pitkäaikaistyöttömyyteni.

• elämäntapa tämäkin

Minä tiedän pari hyväkuntoista mummoa, jotka hoitavat eläkkeellä vakituisesti silloin tällöin lastenhoitokeikkaa esim kun lapsi on toipilaana, eikä sitä voi viedä hoitopaikkaan ja vanhemmat eivät voi olla täistä pois pitkiä aikoja. Ja, kun vanhemmilla on jotakin menoa tms.

Nämä mummot eivät edes ole ilmoittaneet missään lehdessä, vaan tuttavaperheet ovat suositelleet heitä. Nämä tuntemani mummot ovatkin todella vastuuntuntoisia, luotettavia ja lasten etua ajattelevia sekä lapsirakkaita.

Eihän niillä lapsenhoitokeikoilla nyt rikastu, mutta hieman lisäeuroja se eläkkeeseen tuo. Ja nämä mummot sanovat viihtyvänsä ' työssään', heehtivät myös harrastaa muutakin - tavata ystäviään ja lenkkeillä ym.

Monella nuorella perheellä on isovanhemmat toisella paikkakunnalla, joten he ovat onnellisia saadessaan apua lastenhoitoapua tarvittaessa. Ja kuten sanoin, tämäkin toiminta on toimii aika luotettavissa ympyröissä ja tuttavien suosituksesta - eihän sitä nyt voi kehen tahansa vieraaseen luottaa.

Itselläni on lastenlapsia ja mielelläni hoidan heitä ihan pyyteettömästi vähän samoin periaattein kuin nuo kertomani tuttavamummot, mutta ilahduin kuullessani, että on vielä eläkkeellä olevia ihmisiä, jotka haluavat hoitaa ja auttaa nuoria perheitä ja jaksavat eläkepäivinäkin auttaa (ja ilahduttaahan ne lisäeurotkin eläkeläismummojen kukkaroa).

Vastaavasti tiedän kyllä joitakin eläkkeellä olevia ikätovereita, jotka omat lapset kasvatettuaan eivät halua hoitaa edes omia lastenlapsiaan ja eiväthän kaikki jaksakaan. Toki se on asenteesta ja voinnistakin kiinni, eläkeläisellä on jo lupa heittäytyä vapaaherraksi/-herrattareksi.

• nnmvbn

Pese perseitä... paha .tosi....-.-.-

• nmkmnjhb

Suomi24---

• tulee hyvää pullaa

Pullojen kerääminen, siinä yksi. konsti. Jos omistat jauhopeukalon, ala leipomaan, myyt joulun aikaan toreilla ja turuilla. Varmasti tekeevät kauppansa.

• Torimuijaksi

Saako kuka tahansa leipoa kotona ja myydä leipomuksiaan torilla ja markkinoilla?

• slgh

Mieheni sanoi jokunen vuosi sitten, että minulla on seksikäs puhelinääni ja ehdotti että voisin ryhtyä puhelinsekstityöntekijäksi. Omalla toiminimellä tietenkin. Mutta ei minulla pokka pitäisi, ei millään.

• Asiakeskeinen

Miksiköhän kakkki esitetyt ovat toisten ihmisten hoitamista tavalla taikka toisella?

Jos toisten ihmisten hoitaminen ei kiinnosta tippaakaan, ei taida mitään herua. Minä hoidan mielelläni asioita, mutta en ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      48
      1913
    2. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      67
      813
    3. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      773
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      108
      738
    5. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      712
    6. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      49
      698
    7. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      689
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      663
    9. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      35
      636
    10. Salaisuus rakas.

Mun täytyy kertoa sulle nyt salaisuus rakas. Sä olet todella hyvä sun työssä. Pus!
      Ikävä
      47
      620
    Aihe