Ryanairin Turun valloitus jäi sitten yhden kesän mittaiseksi kokeiluksi.
http://www.lennalomalle.com/content/view/2935/43/lang,en/
Ryanair lopettaa lennot Turkuun
Irlantilainen halpalentoyhtiö Ryanair lopettaa Turun lennot. Yhtiön lennot ovat tauolla talven ajan, mutta lentoja ei myöskään tulla jatkamaan kesäkaudella 2013. Ryanairin mukaan syynä ovat Finavian perimät korotetut valvontamaksut.
Ryanairin päätös lopettaa suorat lennot Turusta Barcelonan Gironaan, Brysselin Charleroihin, Lontoon Stanstediin ja Malagaan.
Ryanair lopettaa Turun lennot
41
436
Vastaukset
- Voi harmi
Todella harmittava uutinen lentoliikenteen kilpailun kannalta. On todella harmillista, että monopoliyhtiö Finavia hallinnoi Suomen maakuntakenttiä ja tukahduttaa kaiken kilpailun poskettomilla maksuillaan. Maakuntakentät pitäisi kaikki yksityistää tai siirtää kaupunkien tai maakuntien omistukseen. Tällöin niillä olisi mahdollisuus neuvotella itsenäisesti lentoyhtiöiden kanssa ja turvata suorat yhteydet maailmalle.
Toivottavasti Ryanair kuitenkin jatkaa lentojaan Tampereelta ja Lappeenrannasta. Olisi todellinen takaisku, jos Euroopan suurin halpalentoyhtiö lähtisi kokonaan Suomen markkinoilta. Sen lisäksi, että Ryanair tarjoaa suomalaisllle huippuhalpoja lentolippuja, se myös kuljettaa Suomeen paljon matkailijoita. Ryanairilla on merkittävä työllistävä vaikutus niillä alueilla joille se lentää.- hgjhgjkgkjljkh
Mitkä ovat poskettomat maksut? Turun kenttä tuottaa nykyisilläkin hinnoilla persnettoa, joten hinnat eivät ole poskettomat. Finavian kentistä voittoa tuottaa vain Helsinki-Vantaa, jonka tuotoilla pyöritetään sitten myös maakuntakenttiä.
Harmihan tässä on vain se että Ryanair haluaa lentää ilmaiseksi/lähes ilmaiseksi ja maksattaa laskunsa muilla. Turun alueen olisi pitänyt työntää riittävästi markkinointitukea Ryanairille, jotta olisivat lentäneet... ilmeisesti eivät katsoneet tarpeelliseksi ylläpitää Ryanairin reittejä...
Jos sinulla on idea ja tieto siitä miten saadaan lentokenttä kannattamaan tarjoamalla liki ilmaiseksi kenttää käyttöön lentoyhtiöille, niin perusta oma lentokenttä johonkin vähintään 2500 metrin ja riittävän kantokyvyn kiitoradalla kaikkine tarpeellisine laitteineen ja henkilökuntineen ja oheistarpeineen. Anna Ryanairin lentää vaikka ilmaiseksi tai maksa sille että se käyttää kenttääsi, niin varmaan saat "kilpailun" päälle mieleiselläsi tavalla. Kerro minullekin sitten mistä rahat kenttäsi pyörittämiseen, niin minäkin pistän moisen kultakaivoksen käyntiin heti saman tien :) - sdfghggg
hgjhgjkgkjljkh kirjoitti:
Mitkä ovat poskettomat maksut? Turun kenttä tuottaa nykyisilläkin hinnoilla persnettoa, joten hinnat eivät ole poskettomat. Finavian kentistä voittoa tuottaa vain Helsinki-Vantaa, jonka tuotoilla pyöritetään sitten myös maakuntakenttiä.
Harmihan tässä on vain se että Ryanair haluaa lentää ilmaiseksi/lähes ilmaiseksi ja maksattaa laskunsa muilla. Turun alueen olisi pitänyt työntää riittävästi markkinointitukea Ryanairille, jotta olisivat lentäneet... ilmeisesti eivät katsoneet tarpeelliseksi ylläpitää Ryanairin reittejä...
Jos sinulla on idea ja tieto siitä miten saadaan lentokenttä kannattamaan tarjoamalla liki ilmaiseksi kenttää käyttöön lentoyhtiöille, niin perusta oma lentokenttä johonkin vähintään 2500 metrin ja riittävän kantokyvyn kiitoradalla kaikkine tarpeellisine laitteineen ja henkilökuntineen ja oheistarpeineen. Anna Ryanairin lentää vaikka ilmaiseksi tai maksa sille että se käyttää kenttääsi, niin varmaan saat "kilpailun" päälle mieleiselläsi tavalla. Kerro minullekin sitten mistä rahat kenttäsi pyörittämiseen, niin minäkin pistän moisen kultakaivoksen käyntiin heti saman tien :)Turun lentokenttä on itsensä kannattava lentokenttä. Ei tee persnettoa.
- ahahahahahah
hgjhgjkgkjljkh kirjoitti:
Mitkä ovat poskettomat maksut? Turun kenttä tuottaa nykyisilläkin hinnoilla persnettoa, joten hinnat eivät ole poskettomat. Finavian kentistä voittoa tuottaa vain Helsinki-Vantaa, jonka tuotoilla pyöritetään sitten myös maakuntakenttiä.
Harmihan tässä on vain se että Ryanair haluaa lentää ilmaiseksi/lähes ilmaiseksi ja maksattaa laskunsa muilla. Turun alueen olisi pitänyt työntää riittävästi markkinointitukea Ryanairille, jotta olisivat lentäneet... ilmeisesti eivät katsoneet tarpeelliseksi ylläpitää Ryanairin reittejä...
Jos sinulla on idea ja tieto siitä miten saadaan lentokenttä kannattamaan tarjoamalla liki ilmaiseksi kenttää käyttöön lentoyhtiöille, niin perusta oma lentokenttä johonkin vähintään 2500 metrin ja riittävän kantokyvyn kiitoradalla kaikkine tarpeellisine laitteineen ja henkilökuntineen ja oheistarpeineen. Anna Ryanairin lentää vaikka ilmaiseksi tai maksa sille että se käyttää kenttääsi, niin varmaan saat "kilpailun" päälle mieleiselläsi tavalla. Kerro minullekin sitten mistä rahat kenttäsi pyörittämiseen, niin minäkin pistän moisen kultakaivoksen käyntiin heti saman tien :)Kyllä halpalentokonsepti toimii ihan tuottavasti aika monessa kohteessa Euroopassa. Suomessa vain ei suostuta ottamaan oppia muusta Euroopasta, vaan hgjhgjkgkjljkh:n kaltaiset jauhavat aina samaa valitusvirttä.
Mutta kyllä se toimii ja hyvin toimiikin. Kyse on vain siitä, että Suomessa Finavialla on töissä ihmiset, joita ei kiinnosta kehittää halpalentoimintaa, ei ole kykyä siihen ja ovat liian rähmällään Finnairiin.
Olisi toivonut, että pääjohtaja Haapasalon potkujen myötä Finavia olisi saanut johdon, jonka lentotoiminta Suomessa tarvitsee, mutta ei näytä mitään tapahtuneen. - Alexx
hgjhgjkgkjljkh kirjoitti:
Mitkä ovat poskettomat maksut? Turun kenttä tuottaa nykyisilläkin hinnoilla persnettoa, joten hinnat eivät ole poskettomat. Finavian kentistä voittoa tuottaa vain Helsinki-Vantaa, jonka tuotoilla pyöritetään sitten myös maakuntakenttiä.
Harmihan tässä on vain se että Ryanair haluaa lentää ilmaiseksi/lähes ilmaiseksi ja maksattaa laskunsa muilla. Turun alueen olisi pitänyt työntää riittävästi markkinointitukea Ryanairille, jotta olisivat lentäneet... ilmeisesti eivät katsoneet tarpeelliseksi ylläpitää Ryanairin reittejä...
Jos sinulla on idea ja tieto siitä miten saadaan lentokenttä kannattamaan tarjoamalla liki ilmaiseksi kenttää käyttöön lentoyhtiöille, niin perusta oma lentokenttä johonkin vähintään 2500 metrin ja riittävän kantokyvyn kiitoradalla kaikkine tarpeellisine laitteineen ja henkilökuntineen ja oheistarpeineen. Anna Ryanairin lentää vaikka ilmaiseksi tai maksa sille että se käyttää kenttääsi, niin varmaan saat "kilpailun" päälle mieleiselläsi tavalla. Kerro minullekin sitten mistä rahat kenttäsi pyörittämiseen, niin minäkin pistän moisen kultakaivoksen käyntiin heti saman tien :)Ja miten Finavia on aikonut mukautua markkinoiden muuttumiseen? Ei ainakaan kehitä lentoasemakonseptiaan, vaan jatkaa sitkeästi 80-lukulaisilla toimintatavoilla - ja ruikuttaa täällä, ettei kenttä kannata.
Kaikkien suomalaisten edun mukaista olisi, että Lappeenranta ja Tampere yksityistettäisiin, jolloin Finavian kankea ja aikansa elänyt hinnoittelumalli voitaisiin korvata samalla, millä toimivat vaikkapa Norrköping Ruotsissa tai Weeze Saksassa. Ja kas kun matkustajamäärät lisääntyisivät ja toiminta kannattaisi.
Mutta ehkä juuri sitä Finavia pelkää ja jarruttaa kaikessa missä vaan voi. - jfkdls
sdfghggg kirjoitti:
Turun lentokenttä on itsensä kannattava lentokenttä. Ei tee persnettoa.
Mistä tiedät?
- hesalainen1
Ehdottomasti kannattaa siirtää kaupunkien omistukseen. Saatte sitten maakunnissa maksaa rutkasti enemmän kunnallisveroa. Hyvä idea!
- +pmngfgf
jfkdls kirjoitti:
Mistä tiedät?
Koska niin on ollut lehdessä.
Kaikki Suomen yli 300 000 matkustajan kentät tuottavat voittoa.
Turussa on tämän lisäksi myös rahtiliikennettä, jolle Finavia on investoinut peräti kaksi modernia ja hyvänkokoista terminaalirakennusta, tuskin ihan vain hyväntekeväisyyttään.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cb/Rahtiterminaalit,_Turun_lentoasema,_Turku,_11.7.2010.JPG/800px-Rahtiterminaalit,_Turun_lentoasema,_Turku,_11.7.2010.JPG
Joten uskokaa pois vaan, Turku ei tuota tappiota.
Finavia ei mielellään levittele lentoasemakohtaisia lukuja, koska se olisi sille epäedullista. He mielellään jättävät ihmiset siihen luuloon, että Helsinki-Vantaa kompensoi kaikkia lentoasemia.
Samalla tavalla kuin valtio mielellään jättää ihmiset siihen luuloon, että vain pk-seutu tuottaa enemmän kuin käyttää, mutta näin on myös mm. Tampereen ja Turun seuduilla, jotka myös osallistuvat maaseudun ylläpitämiseen. - gfsdhgfsdgfsdjl
ahahahahahah kirjoitti:
Kyllä halpalentokonsepti toimii ihan tuottavasti aika monessa kohteessa Euroopassa. Suomessa vain ei suostuta ottamaan oppia muusta Euroopasta, vaan hgjhgjkgkjljkh:n kaltaiset jauhavat aina samaa valitusvirttä.
Mutta kyllä se toimii ja hyvin toimiikin. Kyse on vain siitä, että Suomessa Finavialla on töissä ihmiset, joita ei kiinnosta kehittää halpalentoimintaa, ei ole kykyä siihen ja ovat liian rähmällään Finnairiin.
Olisi toivonut, että pääjohtaja Haapasalon potkujen myötä Finavia olisi saanut johdon, jonka lentotoiminta Suomessa tarvitsee, mutta ei näytä mitään tapahtuneen.Halpalentokonseptin perusidea on mahdollisimman monta lentoa päivässä samalla koneella, mahdollisimman lyhyttä väliä kelkkoen mahdollisimman suurten matkustajapotentiaalien välillä ja kone täynnä porukkaa. Mitkä näistä perusideoista toimii Suomen ja Euroopan välillä?
Noilla opeilla kone tuottaa tuossa konseptissa voittoa, mutta ei pitkillä välimatkoilla, joista Suomen pää on vielä matkustajapotentiaaliltaan surkea. Siksipä sinun on aika lapsellista alkaa vertailemaan Suomea ja Keski-Euroopan ruuhka-alueiden kesken millään mittarilla.
Teikeläiset toitottavat aina tuota samaa mantraa miten Finavia kusettaa ja nylkee ja miten hienosti toimisi homma, jos vain annettaisiin Ryanairin lentää puoli-ilmaiseksi Suomesta... Ei todellakaan toimisi ilman markkinointitukia ja se onkin jo nähty ihan Ryanairin toimesta.
Ja jos olet vakuuttunut halpalentokentän toimimisesta täällä ja meidän kustannusrakenteella, niin ei kun pykkäät sellaisen pystyyn ja annat kaikkien lentää puoli-ilmaiseksi kentältäsi eikä vain?!? Yhtenä esimerkkinä tuhansista eri maltaita maksavista asioista koskien kenttääsi niin paljon luulisit maksavan, kun kenttäsi lakisääteiset lähestymislaitemittaukset säännöllisin väliajoin mitataan erikoisvarustetulla lentokoneella lennellen eri lähestymiskuvioita puoli päivää insinöörit kyydissä? Ihan noin niinkuin vain yksi esimerkki lukemattomista kuluista kentästäsi...
- onneksi lähti
vain ilmainen on sopiva hinta ryynärille
- 22
No voi harmi. Ei sitten turkulaiset matkustaneet tarpeeksi.
- dfgbnmc
Matkustivat aivan tarpeeksi, nyt on kyse politiikasta. Turun täyttöasteet ovat olleet aivan vertailukelpoisia Tampereen täyttöasteiden kanssa. Ryanair itsekin sanoo, että kausi olisi onnistunut.
- 3gmukl
Ryanair on antanut sivuillaan suomenkielisen tiedotteen! Tätä Ryanair tekee ainoastaan kun se haluaa politikoida, muulloin suomenkieliset tiedotteet ovat harvinaisuus:
http://www.ryanair.com/fi/news/ryanair-lopettaa-liikennoinnin-turusta-valtion-korotettujen-valvontamaksujen-vuoksi
"
Ryanair Lopettaa Liikennöinnin Turusta Valtion Korotettujen Valvontamaksujen Vuoksi
BARCELONAN, BRYSSELIN, LONTOON & MALAGAN REITIT LAKKAUTETAAN
Ryanair, Euroopan ainoa todellinen halpalentoyhtiö ilmoitti tänään (22. lokakuuta), että se ei tule liikennöimään lentoja Turusta kesäkaudella 2013. Kaikkien neljän reitin: Barcelona (Girona), Bryssel (Charleroi), Lontoo (Stansted) ja Malaga, lakkautuksen syynä on valtion korotetut lentoliikenteen valvontamaksut.
Ryanair olisi lennättänyt Turun kautta jopa 100,000 matkustajaa vuodessa ja näin ollen luonut ja ylläpitänyt 100* alueellista työpaikkaa Turun seudulla. Nyt Ryanair siirtää tämän kapasiteettinsä, matkustajat ja työpaikat jollekin muulle Euroopan halpalentokentälle, jossa matkustajia ei veroteta yhtä paljon.
Ryanairin viestintäpäällikkö Stephen McNamara kommentoi:
“Olemme Ryanairissa pettyneitä, että joudumme lopettamaan liikennöinnin Turusta vain yhden onnistuneen kauden jälkeen. Emme kuitenkaan voi hyväksyä näitä korotettuja lentoliikenteen valvontamaksuja, joita Finavia kerää.
Ryanairin Turun reitit olisivat lennättäneet jopa 100,000 matkustajaa kaudella 2013 ja näin ollen luoneet ja ylläpitäneet 100 alueellista työpaikkaa. Nyt jälleen kerran Suomeen tulevat ja sieltä lähtevät turistit joutuvat kääntymään kalliiden lentoyhtiöiden kuten Finnairin ja SAS:n puoleen.”
* ACI tilastot
" - Ryanairin asiakas
Koettakaa päättäjät pitää edes Tampere ja Lrnta Ryanairin listalla. Korjatkaa se Pirkkalan lato ja Finavia pois hääräämästä Finnairin pussiin.
Tampereella kenttää käyttää myös lennosto, joten ei siitä taloudellisesti kannattavaa saa millään maksuilla.
Harmittelut turkulaisille.- Tampere sitoutunut
Tämän päivän Aamulehden painetussa versiossa otsikoitiin "Tampere luottaa yhä Ryanairiin". "Tampereen elinkeino- ja maankäyttöjohtaja Jyrki Laine kertoo, että Tampereen kaupungilla ja Ryanairilla on yhteinen näkemys Tampereen liikenteen lisäämisestä 10-20% vuodessa. Tästä on allekirjoitettu myös aiesopimus. Laihon mukaan Tampere tekee Ryanairin kanssa markkinointiyhteistyötä. Uusimmasta vaiheesta päätti Tampereen kaupunginhallitus elokuussa. - Ryanair ei halua näitä lukuja julki, mutta kyllä siinä kuusinumeroisesta summasta puhutaan. Tarkoituksena on, että investoinnit ovat jatkossa koko kaupunkiseudun investointeja" AL 23.10.
Vaikuttaa siis siltä, että Tampereen kaupunki pitää Ryanairin läsnäoloa tärkeänä. Myös Tampereen kauppakamari, kehitysyhtiö Tredea sekä Pirkanmaan liitto ovat vuosia puhuneet Ryanairin merkityksestä kaupunkiseudulle. Viimieisimpänä Aamulehden nettisivuillakin on Tampere-Talon johtajan kannanotto kakkosterminaalin korjaamisen kiirehtimisestä. Tampere-talo on Suomen suurin kansainvälisten kongressien järjestäjä. Kiistatta Ryanairin lennoilla on myös työllistävä vaikutus ja suorat yhteydet omalta kentältä useaan Euroopan maahan hyödyntävät matkailua, yliopistoja ja muita oppilaitoksia sekä kulttuuria ja elinkeinoelämää. Tampere on äärimmäisen suosittu opiskelukaupunki. Vähävaraiset opiskelijat ovat suoria hyötyjiä halvoista lennoista. - hjgsdfjkghsdkljghs
Tampere sitoutunut kirjoitti:
Tämän päivän Aamulehden painetussa versiossa otsikoitiin "Tampere luottaa yhä Ryanairiin". "Tampereen elinkeino- ja maankäyttöjohtaja Jyrki Laine kertoo, että Tampereen kaupungilla ja Ryanairilla on yhteinen näkemys Tampereen liikenteen lisäämisestä 10-20% vuodessa. Tästä on allekirjoitettu myös aiesopimus. Laihon mukaan Tampere tekee Ryanairin kanssa markkinointiyhteistyötä. Uusimmasta vaiheesta päätti Tampereen kaupunginhallitus elokuussa. - Ryanair ei halua näitä lukuja julki, mutta kyllä siinä kuusinumeroisesta summasta puhutaan. Tarkoituksena on, että investoinnit ovat jatkossa koko kaupunkiseudun investointeja" AL 23.10.
Vaikuttaa siis siltä, että Tampereen kaupunki pitää Ryanairin läsnäoloa tärkeänä. Myös Tampereen kauppakamari, kehitysyhtiö Tredea sekä Pirkanmaan liitto ovat vuosia puhuneet Ryanairin merkityksestä kaupunkiseudulle. Viimieisimpänä Aamulehden nettisivuillakin on Tampere-Talon johtajan kannanotto kakkosterminaalin korjaamisen kiirehtimisestä. Tampere-talo on Suomen suurin kansainvälisten kongressien järjestäjä. Kiistatta Ryanairin lennoilla on myös työllistävä vaikutus ja suorat yhteydet omalta kentältä useaan Euroopan maahan hyödyntävät matkailua, yliopistoja ja muita oppilaitoksia sekä kulttuuria ja elinkeinoelämää. Tampere on äärimmäisen suosittu opiskelukaupunki. Vähävaraiset opiskelijat ovat suoria hyötyjiä halvoista lennoista.Kohta joku peruspösilö tulee taas vaatimaan todisteita Ryanairille maksettavista tuista :D
- Iso menetys
Peli ei ole kokonaan vielä menetetty, kesään on aikaa ja Ryanairin käännökset ovat nopeita. Nyt alkoi Turku Touring keskustelemaan Finavian kanssa, eli ei heitetä vielä kokonaan pyyhettä kehään.
Voisikohan Turku jotenkin pakkolunastaa lentokentän alueen itselleen?????????- pjhgdfd
Ei voi! Turku ei voi tehdä mitään Valtion yhtiölle, niin kauan kuin Varsinais-Suomessa ei ole autonomiaa.
Ainoastaan sinä voit tehdä jotain äänestämällä monopolivastaisia edustajia kaikissa vaaleissa.
- Lentoon1
Ryanairin tiedote on harhaanjohtava. Kyse on valtiovallan määräämästä veroluonteisesta viranomaismaksusta, jonka Finavia joutuu keräämään kaikilta lentoyhtiöiltä ja jonka se sitten tilittää sellaisenaan liikenteen turvallisusvirasto Trafille. Finavia ei mitenkään voi vaikuttaa maksuun tai sen suuruuteen.
Suomessa lentoliikenne on itse asiassa ainoa liikennemuoto, joka EI saa valtion tukea. Toiminnan rahoittavat asiakkaat eli matkustajat ja lentoyhtiöt, eivät veronmaksajat. Kansainvälisen vertailun mukaan Finavia on onnistunut pitämään palvelujensa hintatason hyvinkin kohtuullisena ja sijoittuu hintavertailussa Euroopan edullisimpaan päähän. - pattaya2
muuta en nyt sano kuin" paikalliset kentät tarvitsee myös lentoja aasiaan ja amerikoihin" harmittaa aina lähteä" suoralle" lennolle helsingistä. edes pari kertaa viikossa,tätä ei ole kokeiltu,siis miten olis finnair,norvegia tms. pleeeees?!
- djmkkdmlvfm,lxm,
maksu nousi 1eurosta 1.20euroon.kyllä elämä on pienestä kiinni ...
- 8hfb,ll
Politiikka on politiikkaa!
Ryanair tulee kyllä huomaamaan, että se ei tule saavuttamaan mitään tällä boikotilla. Suomessa kiristämällä ei saa mitään ja kansaa suututtamalla vielä vähemmän.
Vasta jos Tampereekin lennoista leikattaisiin puolet, voisi yhdistyneet tappiot ja edunvalvojien määrä painostaa Finaviaa.
Ryanair tuskin kuitenkaan tekee Tampereella politiikkaa ennen kuin Terminaali 2:n laajennukset on tehty, koska se on hyvä kampi.
- köyhä ja kurja ryynä
mutta se on nyt ihan liikaa ryynäselle ja bensaakaaä ei voi kokonaan jättäää ostamatta,
- 546546546
Brysselin maaliskuun lennot on nyt sitten peruttu, ei löydy enää tietokannasta.
Brysseli on itseasiassa todiste siitä, että Ryanairille ei todellakaan oikea käsi tiedä mitä vasen käsi tekee, eli reitit olivat kyllä tulossa aivan oikeasti 2013 kesälle, mutta joku päätti... todennäköisesti jo silloin kun Lontoo ja Brysseli päätettiin laittaa talveksi alas Malagan ja Gironan mukana, että reiteistä tehdään politiikan välineitä.
Tämä myös selittää sitä miksi täällä osa luulee tietävänsä jotain, kun hekin ovat saaneet tietonsa joltain sellaiselta joku luulee tietävänsä mitä tulee tapahtumaan.- rtwertwer
Entä mikä selittää sen että osa taas osaa lukea tuon firman toimintaa kuin avointa kirjaa ilman mitään "sisäpiirin" toivetietoja ja jalat maassa?
- Perheen iskä
rtwertwer kirjoitti:
Entä mikä selittää sen että osa taas osaa lukea tuon firman toimintaa kuin avointa kirjaa ilman mitään "sisäpiirin" toivetietoja ja jalat maassa?
No, oli miten oli. Nyt näyttää kuitenkin siltä ,että meidän perheemme Belgian matka peruuntuu ensi kesältä. Kaksi aikuista ja kaksi lasta kun lentää edestakaisin Ryanairilla matkan n.240 .llä eurolla. Emme todellakaan turvaudu Finnairiin ,jota täällä joku arveli. Lennättääkö se edes yhtä henkilöä tällä hinnalla? Ei taida.
Jonkun mielestä turkulaiset eivät ole lentäneet tarpeeksi. Ovatkohan edes puolet lentäneistä turkulaisia? Kyllä kenttää käyttää paljon muutkin laajalta alueelta.
Kyllä nyt luulisi Turun tekevän kaikkensa ,jotta Ryanair jatkaisi. Niin paljon lentojen alkamista viime keväänä hehkutettiin , että on se nyt kumma , jos niistä noin helpolla päästetään irti. Toivotaan parasta ,että lennot jatkuvat. - Juupa juu
Perheen iskä kirjoitti:
No, oli miten oli. Nyt näyttää kuitenkin siltä ,että meidän perheemme Belgian matka peruuntuu ensi kesältä. Kaksi aikuista ja kaksi lasta kun lentää edestakaisin Ryanairilla matkan n.240 .llä eurolla. Emme todellakaan turvaudu Finnairiin ,jota täällä joku arveli. Lennättääkö se edes yhtä henkilöä tällä hinnalla? Ei taida.
Jonkun mielestä turkulaiset eivät ole lentäneet tarpeeksi. Ovatkohan edes puolet lentäneistä turkulaisia? Kyllä kenttää käyttää paljon muutkin laajalta alueelta.
Kyllä nyt luulisi Turun tekevän kaikkensa ,jotta Ryanair jatkaisi. Niin paljon lentojen alkamista viime keväänä hehkutettiin , että on se nyt kumma , jos niistä noin helpolla päästetään irti. Toivotaan parasta ,että lennot jatkuvat.Minun ulomaanreissuni taas eivät peruunnu ensi talvena, ensi kesänä, eikä sitä seuraavina vuosina, kun en ole mitenkään riippuvainen Ryanairista. Harmi että sinulla jää reissut tekemättä, jos et pääse matkaan parilla kympillä.
- Perheen iskä
Juupa juu kirjoitti:
Minun ulomaanreissuni taas eivät peruunnu ensi talvena, ensi kesänä, eikä sitä seuraavina vuosina, kun en ole mitenkään riippuvainen Ryanairista. Harmi että sinulla jää reissut tekemättä, jos et pääse matkaan parilla kympillä.
Ei sentään, ymmärsit väärin. Kerroin Belgian matkamme peruuntuvan ,mutta tietenkin katsomme muita vaihtoehtoja nyt. Ja esim. Latviaan olemme menossa joka tapauksessa. Belgiaan matkustaminen näyttää nyt vain liian kalliilta meidän perheelle. Seurataan tilannetta.
- Touringilainen
Perheen iskä kirjoitti:
No, oli miten oli. Nyt näyttää kuitenkin siltä ,että meidän perheemme Belgian matka peruuntuu ensi kesältä. Kaksi aikuista ja kaksi lasta kun lentää edestakaisin Ryanairilla matkan n.240 .llä eurolla. Emme todellakaan turvaudu Finnairiin ,jota täällä joku arveli. Lennättääkö se edes yhtä henkilöä tällä hinnalla? Ei taida.
Jonkun mielestä turkulaiset eivät ole lentäneet tarpeeksi. Ovatkohan edes puolet lentäneistä turkulaisia? Kyllä kenttää käyttää paljon muutkin laajalta alueelta.
Kyllä nyt luulisi Turun tekevän kaikkensa ,jotta Ryanair jatkaisi. Niin paljon lentojen alkamista viime keväänä hehkutettiin , että on se nyt kumma , jos niistä noin helpolla päästetään irti. Toivotaan parasta ,että lennot jatkuvat.Työtä tehdään, että Ryanair saataisiin jatkamaan, asia ei ole vielä kiveen hakattu
- Juupa juu
Touringilainen kirjoitti:
Työtä tehdään, että Ryanair saataisiin jatkamaan, asia ei ole vielä kiveen hakattu
Niin siis rahankeruutyötä teette Turun vaikutusalueella, jotta saatte Ryanairin ostettua lentelemään kentältänne. Vaadittavat vuosittaiset summat lienee jo teidän johtoportaan tiedossa.
- Vaki käyttäjä
Juupa juu kirjoitti:
Niin siis rahankeruutyötä teette Turun vaikutusalueella, jotta saatte Ryanairin ostettua lentelemään kentältänne. Vaadittavat vuosittaiset summat lienee jo teidän johtoportaan tiedossa.
Aivan sama millä konstilla saavat Ryanairin takaisin, kunhan saavat. Minä ainakin jään kaipaamaan halpoja matkoja kotikentältäni, jos kaikki lopetetaan. Maksan veroja ja haluan että niitä suunnataan tukemaan kaupunkimme matkailua, täältä poispäin sekä muualta tänne.
- ihanaa!
Perheen iskä kirjoitti:
Ei sentään, ymmärsit väärin. Kerroin Belgian matkamme peruuntuvan ,mutta tietenkin katsomme muita vaihtoehtoja nyt. Ja esim. Latviaan olemme menossa joka tapauksessa. Belgiaan matkustaminen näyttää nyt vain liian kalliilta meidän perheelle. Seurataan tilannetta.
Katsopa löytyisikö ihania matkoja vaikka Gdanskiin! Tai löytyisikö joku muu unohtumaton kohde.
- dsawgdsgsdf
Vaki käyttäjä kirjoitti:
Aivan sama millä konstilla saavat Ryanairin takaisin, kunhan saavat. Minä ainakin jään kaipaamaan halpoja matkoja kotikentältäni, jos kaikki lopetetaan. Maksan veroja ja haluan että niitä suunnataan tukemaan kaupunkimme matkailua, täältä poispäin sekä muualta tänne.
Oletko aktiivisesti tehnyt jotakin asian eteen? Voithan sinäkin asiaa lobata päättäjillesi nyt vaalien aikaan vieläpä ja pistää pystyyn alueen elinkeinoelämän piirissä samansuuntaista lobbausta.
Mikään ei estä, jos kovasti Ryanairia kaipaat. - Toivoo Turkua
dsawgdsgsdf kirjoitti:
Oletko aktiivisesti tehnyt jotakin asian eteen? Voithan sinäkin asiaa lobata päättäjillesi nyt vaalien aikaan vieläpä ja pistää pystyyn alueen elinkeinoelämän piirissä samansuuntaista lobbausta.
Mikään ei estä, jos kovasti Ryanairia kaipaat.Kyllä kaipaa. Emme ehtineet kesällä, mutta nyt on vakaa aikomus matkustaa. Toivottavasti ei tarvi mennä Tampereelta.
- Gdanskin kävijä
ihanaa! kirjoitti:
Katsopa löytyisikö ihania matkoja vaikka Gdanskiin! Tai löytyisikö joku muu unohtumaton kohde.
Olen samaa mieltä kanssasi, Gdanski on hieno kaupunkilomakohde. Hotellit ja ruoka edullista, sekä palvelu loistavan ystävällistä mikä on jo monessa paikassa harvinaista. Tekemistä ja katsottavaa riittäisi useammaksikin viikoksi, joten sinne vaan, suosittelen.
- Kukin tyylillään
Gdanskin kävijä kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi, Gdanski on hieno kaupunkilomakohde. Hotellit ja ruoka edullista, sekä palvelu loistavan ystävällistä mikä on jo monessa paikassa harvinaista. Tekemistä ja katsottavaa riittäisi useammaksikin viikoksi, joten sinne vaan, suosittelen.
Minun mielestä Norjan monet kaupungit ja Norja muutenkin on paljon mielenkiintoisempi. Ei sovi tietenkään millekkään parin sadan euron lomabudjetille, mutta jos massia on käytössä vähänkin enemmän, niin tosi hieno maa ja paljon nähtävää. Sitä paitsi se ei ole mikään neukkulan pilaama Itä-Euroopan tunkio.
- Cold war
Kukin tyylillään kirjoitti:
Minun mielestä Norjan monet kaupungit ja Norja muutenkin on paljon mielenkiintoisempi. Ei sovi tietenkään millekkään parin sadan euron lomabudjetille, mutta jos massia on käytössä vähänkin enemmän, niin tosi hieno maa ja paljon nähtävää. Sitä paitsi se ei ole mikään neukkulan pilaama Itä-Euroopan tunkio.
> neukkulan pilaama Itä-Euroopan tunkio.
Herätys! Vuosi on 2012! - Niinpä 2012!
Cold war kirjoitti:
> neukkulan pilaama Itä-Euroopan tunkio.
Herätys! Vuosi on 2012!Ja vieläkin on Itä-Eurooppa neukkulan pilaama tunkio. Tehokasta ja kestävää pilaamistyötä neukkulalta monen kymmenen vuoden ajalta.
- GDN
Wizzairista puheen ollen. Suosittelen Gdanskin vaihtoyhteyksiä. Valitsemani on tämä:
Lento Gdanskiin perjantaina, koko lauantaipäivä Gdanskin vanhassa kaupungissa, sunnuntaina eteenpäin:
Gdansk ➜ Cologne (Köln)
Sunday 13 Jan GDN 06:10 → CGN 07:50 (hinta: 10 EUR)
--- viikko Kölnissä ---
Paluu:
Cologne ➜ Gdansk
Sunday
20 Jan CGN 08:20 → GDN 09:55 (20 EUR)
-- ostokset Gdanskin kentällä ja paluu Turkuun (14:45 → 17:15).
Yhdistelmämatka Puola Saksa, pikkuhintaan. - Ry Ry Rynkky
Minä olen ainakin viimevuosina käyttänyt Ryanairin palveluksia tampereela vähintään kerran vuodessa ja toivon että Ryanair ei lopeta siellä milloinkaan. Toivotaan että Ryanair lisää reittejä ja esim Pariisi, Amsterdam,Köbenhamina,Praha,Gdansk,Warsowa mm olisi ainakin minun toivelistalla :) Ajatelkaa kuinka olisi hienoa lentää tampereelta edullisesti suoraan kulttuurinkehtoon pariisiin :) Ihmettelen vaan että miten pariisia ei ole vieläkään tamperaeen listoilla? Sinne kyllä olisi menijöitä tasaiseen tahtiin.
- Suosittelen Ryanairia
Kyllä Tamperekin kelpaa. En ehtinyt kertaakaan Turun kautta, mutta Treelta useammankin kerran. Pidin ja pidän Ryanairin lennoista. Kerran tuli kalliiksi Tre-Liverpool-reitin peruutus, kun oli jatko sieltä, piti ottaa Lontoon kautta uudet lennot. Toisaalta palvelu Rooman kentällä oli huippua, mistä kiitokset Ryanairille vieläkin. Kannatan Ryanairia ja suosittelen sitä kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124460MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872293Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71171
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o61918Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3908