Olisin ehkä ostamassa kahta tai kolmee kotiloo niin voiko ne asua semmosessa muovisessa isossa läpinäkyvässä laatikossa? Monestikko ne pitää ruokkia ja mitä ne seepian lehdet on ?
Neuvoja kotilon hankkialle
5
230
Vastaukset
- Pikku Kotilo
Riippuu mitä kotiloita olet ottamassa, jos otat luonnosta vaikkapa lehtokotiloita käy niille pienempi boxi kuin isoille akaattikoitloille. Muutamalle täysikasvuiselle akaatille 40-60 litrainen terraario käy hyvin. Ruoka on hyvä vaihtaa joka päivä, tai jos se ei näytä pilaantuneelta joka toinen päivä. Seepiansuomu on välttämätön kotiloile, sillä ne saavat siitä tarvitsemaansa kalkkia mm. kuorensa rakentamiseen. Näitä seepiansuomuja voi hankkia eläinkaupasta.
- RakastanKotiloita
oon kuullu , että voi antaa kananmunan kuoriaki :D? mutta miltä osastolta ne seepiansuomut löytyy?
- Pikku Kotilo
Joissain lähteissä sanotaan kananmunankuorenkin käyvän, mutta olen lukenut myös, että kotilot eivät saa siitä paljon mitään irti ja kalkki siitä ei imeydy. Eli ainakin minusta seepiansuomu on turvallisempi. Kannattaa kysyä eläinkaupan myyjältä, missä suomuja kyseisestä kaupasta löytyy. Ja tässä vielä kuva, millaisia ne ovat:
http://farm6.static.flickr.com/5091/5475765724_424b4f2c2c.jpg
- kotilo12
ruokkimisesta:riipuumikä laji yleensä minä ainakin ruokin ne iltaisin ja vaihdan huonot ruuat pois!!!
- Kotilo128
Kanan munan kuori ei sitte oikeesti tehoo oon lehtiksille koittanu!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1673589Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi332784Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.12716Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem572682Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k172529Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️252509Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien872016Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill91958Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1721958Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31693