Neuvoja kotilon hankkialle

RakastanKotiloita

Olisin ehkä ostamassa kahta tai kolmee kotiloo niin voiko ne asua semmosessa muovisessa isossa läpinäkyvässä laatikossa? Monestikko ne pitää ruokkia ja mitä ne seepian lehdet on ?

5

276

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikku Kotilo

Riippuu mitä kotiloita olet ottamassa, jos otat luonnosta vaikkapa lehtokotiloita käy niille pienempi boxi kuin isoille akaattikoitloille. Muutamalle täysikasvuiselle akaatille 40-60 litrainen terraario käy hyvin. Ruoka on hyvä vaihtaa joka päivä, tai jos se ei näytä pilaantuneelta joka toinen päivä. Seepiansuomu on välttämätön kotiloile, sillä ne saavat siitä tarvitsemaansa kalkkia mm. kuorensa rakentamiseen. Näitä seepiansuomuja voi hankkia eläinkaupasta.

• RakastanKotiloita

oon kuullu , että voi antaa kananmunan kuoriaki :D? mutta miltä osastolta ne seepiansuomut löytyy?

• Pikku Kotilo

Joissain lähteissä sanotaan kananmunankuorenkin käyvän, mutta olen lukenut myös, että kotilot eivät saa siitä paljon mitään irti ja kalkki siitä ei imeydy. Eli ainakin minusta seepiansuomu on turvallisempi. Kannattaa kysyä eläinkaupan myyjältä, missä suomuja kyseisestä kaupasta löytyy. Ja tässä vielä kuva, millaisia ne ovat:
        http://farm6.static.flickr.com/5091/5475765724_424b4f2c2c.jpg

• kotilo12

ruokkimisesta:riipuumikä laji yleensä minä ainakin ruokin ne iltaisin ja vaihdan huonot ruuat pois!!!

• Kotilo128

Kanan munan kuori ei sitte oikeesti tehoo oon lehtiksille koittanu!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      106
      1271
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      94
      888
    3. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      31
      794
    4. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      66
      693
    5. Karita Tykkä mennyt kihloihin.

Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      632
    6. 32
      625
    7. S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan

S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist
      Maailman menoa
      16
      584
    8. Nainen tosi ikävä sua

Näkispä edes ohimennen
      Ikävä
      18
      568
    9. Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa

Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta
      Ikävä
      43