Serrapeptiinin vaikutukset

F Mammae

Onko kenelläkään tietoa tai henkilökohtaista kokemusta siitä, auttaako serrapeptiini tuhoamaan/vähentämään fibroadenooman sidekudosta?

10

7902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole olemassa

sellaista ainetta kuin serrapeptiini.

• Kokeilija

Oletko aloittanut kokeilemaan tuotetta? Itse sairastan keuhkosairautta ja aloitin Serrapeptaasi valmisteen kolme viikkoa sitten. Kaikki oireet tulivat jo toisen kapselin jälkeen täysillä päälle. Ajattelin kuitenkin jatkaa ja nyt menen kolmannen viikon loppua. Oireet olivat välillä todella pahoja ja pelkäsin että kaikki alkaa uudelleen. Nyt oireet alkaa vähenemään ja limakin keuhkoista on muuttunut vihreästä valkoiseksi. Olen lukenut jostakin että ensin oireet menee pahemmaksi ja sitten alkaa paraneminen. Ehkäpä tässä on sitten nyt niin. Sen näkee varmasti sitten. Ihoon tuote on vaikuttanut selvästi, se on parempi. Ja vaikkain minulla on ollut turhia oireita Serrapeptaasin käytöstä, koen sen silti vaikuttaneen yleisesti niin että jaksan paremmin. Mielenkiintoista katsoa mihin tämä johtaa?

• Kokeiltu on

Ainakin poistaa hyvin ylimääräisiä eritteitä keuhkoista...

• Ei toimi.

Kolme kuukautta syönyt tupla-annostuksella. Senhän pitäisi poistaa haitalliset kolesterolikertymät suonista, mutta MYÖS iholla olevat arvet ja kolesterolikertymät. Minun arpeni ja kertymäni eivät ole lähteneet iholta mihinkään, eivät edes pienentyneet.

• kokeiltu on

Mikä sun "ei toimi" syömäsi kapselin vahvuus oli?

• Ei toimi.
        kokeiltu on kirjoitti:

Mikä sun "ei toimi" syömäsi kapselin vahvuus oli?

100 000 yksikköä (kukaan ei muuten tunnu tietävän, mitä ne yksiköt ovat). Naturamedian kamaa. Jenkkiläisellä serrapeptaasiin erikoistuneella sivulla tutkija suositteli ottamaan tupla-annostuksia siihen nähden, mitä suositellaan purkkien kyljissä, joihinkin vaivoihin jopa tripla-annostuksia..

• Jotain vaikutusta
        Ei toimi. kirjoitti:

100 000 yksikköä (kukaan ei muuten tunnu tietävän, mitä ne yksiköt ovat). Naturamedian kamaa. Jenkkiläisellä serrapeptaasiin erikoistuneella sivulla tutkija suositteli ottamaan tupla-annostuksia siihen nähden, mitä suositellaan purkkien kyljissä, joihinkin vaivoihin jopa tripla-annostuksia..

Ei serrapeptaasi poista arpia, niitä ei poista mikään. Mutta arpien muoto saattaa muuttua, pienentyä, jos siinä on paljon arpikudosta. Aivan lyhyellä ajalla sellasita ei tapahdu.

Itselläni pieni ihmeellinen "arpikohouma" iholla sileni, mutta en syönyt serrapeptaasia siihen, vaan kokeilin niveliin, huomasin vain tuon pienen vaikutuksen myöhemmin.

• miessssssssssssssssssss

multa hävisi kaikki luomet iholta kun aloin käyttää serrapeptaasia

• Anonyymi
        miessssssssssssssssssss kirjoitti:

multa hävisi kaikki luomet iholta kun aloin käyttää serrapeptaasia

Oikeesti🤔? Kauan käytit?

• ehe-ehe

Serrapeptaasi (serratiopeptaasi) on proteiineja pilkkova entsyymi, jota tuotetaan silkkitoukan suolessa esiintyvän Serratia marcescences-nimisen bakteerin avulla [(1)]. Suun kautta käytettynä serrapeptaasin on uskottu vähentävän infektioihin ja traumoihin liittyvää tulehdusta annoksina 5-10 mg kolme kertaa vuorokaudessa [(1)],[(2)],[(3)],[(4)],[(5)],[(6)]. Myös paikallisesti annosteltavia valmisteita on saatavilla [(1)]. Serrapeptaasi on proteiini ja sitä sisältävät valmisteet ovat tyypillisesti valmistemuodoltaan päällystettyjä, suolistoliukoisia tabletteja, jolla yritetään estää proteiinirakenteen hajoaminen mahan alhaisen pH:n vaikutuksesta [(1)]. Serrapeptaasivalmisteiden farmakokinetiikasta ei ole laadukkaita julkaisuja eikä tiedetä pääseekö kyseistä entsyymiä systeemiseen verenkiertoon suun kautta annostelun jälkeen.

Muutaman satunnaistetun kontrolloidun tutkimuksen mukaan serrapeptaasilla voi olla analgeettista ja turvotusta lieventävää vaikutusta [(2)],[(3)],[(5)],[(7)], mutta näyttö on toistaiseksi riittämätöntä. Lisää laadukkaita tutkimuksia (sekä plasebokontrolloituja että aktiivisen kontrollin sisältäviä) tarvitaan ennen kuin on mahdollista arvioida onko serrapeptaasilla väitetyn kaltaista kipua ja turvotusta lievittävää vaikutusta. Lisäksi serrapeptaasin farmakokinetiikka, erityisesti sen hyötyosuus suun kautta annostelun jälkeen tulee selvittää.

Kirjallisuusviitteet:
      [1] Nirale NM, Menon MD. Topical formulations of serratiopeptidase: development and pharmacodynamic evaluation. Indian J Pharm Sci 2010 Jan;72(1):65-71(PubMed Id: 20582192)
      [2] Tachibana M, Mizukoshi O, Harada Y, Kawamoto K, Nakai Y. A multi-centre, double-blind study of serrapeptase versus placebo in post-antrotomy buccal swelling. Pharmatherapeutica 1984;3(8):526-30(PubMed Id: 6366808)
      [3] Kee WH, Tan SL, Lee V, Salmon YM. The treatment of breast engorgement with Serrapeptase (Danzen): a randomised double-blind controlled trial. Singapore Med J 1989 Feb;30(1):48-54(PubMed Id: 2688125)
      [4] Nakamura S, Hashimoto Y, Mikami M, Yamanaka E, Soma T, Hino M, Azuma A, Kudoh S. Effect of the proteolytic enzyme serrapeptase in patients with chronic airway disease. Respirology 2003 Sep;8(3):316-20(PubMed Id: 12911824)
      [5] Al-Khateeb TH, Nusair Y. Effect of the proteolytic enzyme serrapeptase on swelling, pain and trismus after surgical extraction of mandibular third molars. Int J Oral Maxillofac Surg 2008 Mar;37(3):264-8(PubMed Id: 18272344)
      [6] Chopra D, Rehan HS, Mehra P, Kakkar AK. A randomized, double-blind, placebo-controlled study comparing the efficacy and safety of paracetamol, serratiopeptidase, ibuprofen and betamethasone using the dental impaction pain model. Int J Oral Maxillofac Surg 2009 Apr;38(4):350-5(PubMed Id: 19168326)
      [7] Mazzone A, Catalani M, Costanzo M, Drusian A, Mandoli A, Russo S, Guarini E, Vesperini G. Evaluation of Serratia peptidase in acute or chronic inflammation of otorhinolaryngology pathology: a multicentre, double-blind, randomized trial versus placebo. J Int Med Res 1990 Sep-Oct;18(5):379-88(PubMed Id: 2257960)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe