Eli mikä olisi hyvä voide herkille ja kylmänaroille, kuiville ja halkeileville anturoille. Minkä merkkisiä olette käyttäneet, ja missä niitä myydään?
Tassurasvat
9
3323
Vastaukset
- Minpin4Ever
Tummeli meillä, apteekista ihan :)
- Suositelkaapa
Ok... Kiitos. :)
- eepis1
Tummelissa on vettä, sitä ei saa käyttää pakkasilla tai tassut jäätyy. Meillä käytössä vedetön lypsyvoide, merkkiä en muista enkä voi tarkistaa kun en ole kotona. Lisäksi ollaan aikaisemmin käytetty vedetöntä tassuvahaa, apteekista muistaakseni ostettu.
Mutta tähän aikaan vuodesta tuo Tummeli on oikein hyvää.- Minpin4Ever
Mitä tahansa voidetta en laittaisi juuri ennen ulkoilua. Rasvaan anturat jälkeen ja päivällä välissä, aine saa rauhassa imeytyä ja vaikuttaa.
Kukin tyylillään :) Jotkut käyttävät tossuja ja jos sattuu koiralla olemaan todella herkät anturat, miksei.
Meillä onneksi pärjätään ajoittain rasvaamalla ja paukkupakkasilla aktivoidaan enemmän sisätreeneillä.
- tossujen kannalla
Käsittääkseni mitään rasvaa ei saa laittaa ulos mennessä pakkasella.. tai jos vertaa ihmisten 'pakkasrasvoihin', ni ilm. nekään ei oikeasti ole hyväksi!
Mutta siis sisällä toki jotain rasvaa.. itse oon laittanu koirille samaa rasvaa, jota ite käytän.
Olisko tossut paras vaihtoehto ulkoiluun tässä tapauksessa?:) - tassutellen :)
Lisää koiran ruokaan kylmäpuristettua öljyä, rasvaista lihaa tai pelkkää rasvaa. Relaxant hoitovoide vielä lisäksi niin johan alkaa tassut parantua :)
http://www.mustijamirri.fi/tuote/relaxant-animal-tassuvoide/020953/#product_description_anchor - Suositelkaapa
Kiitti kaikille vastanneille... :) Koiralla on jo tossut, joita käytetään pakkasilla, mutta kun jo nyt alkaa tassut vaikuttaa kuivilta, niin siksi jotain tassurasvaa haluan. En tietystikään rasvaisi ennen ulos menoa, vaan vasta lenkin jälkeen, ja ihan vain anturoitten ihon kosteuttamiseksi etteivät ala halkeilla.
Tummeli, Helosan
- Tintti781
Voit rasvata koirasi anturat myös ennen ulos lähtöä vedettömällä(!) voiteella. Edullinen perusvoide ilman hoitavia ainesosia esim. DeLaval utarevoide saa mm. Agrimarketeista. Parhaita hoitavia ja vedettömiä voiteita mm. FyraEss ja WinterPad. Myös esim. Natusan lasten vedetön sinkkivoide tehokas ja jättää suojaavan kalvon. Myös koiran ravinnonlaatuun on kiinnitettävä huomiota, jos ongelmia tassujen kanssa. Biotiini-kuuri tai esim. jokin lohiöljy voi auttaa tassujen kuntoon saamiseen tasapainoisen perusruuan lisänä.
Tossujen käyttö on kaksipiippuinen juttu - normilenkillä koiran anturat vahvistuvat karkealla alustalla, mutta jos ovat jo valmiiksi rikki tai rasitus lenkillä kova voi olla tossujen käyttö suositeltavaa. Muista käyttää tossuja, joiden tarranauha on joustavaa eritoten etujaloissa! Jäykkä tossu rasittaa tarpeettomasti välikämmenen pieniä luita ja lihaksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288348Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4327224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61765Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1551085Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17726Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28643Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?58623En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36607Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa
No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte5579