Tassurasvat

Suositelkaapa

Eli mikä olisi hyvä voide herkille ja kylmänaroille, kuiville ja halkeileville anturoille. Minkä merkkisiä olette käyttäneet, ja missä niitä myydään?

9

3122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minpin4Ever

      Tummeli meillä, apteekista ihan :)

      • Suositelkaapa

        Ok... Kiitos. :)


    • eepis1

      Tummelissa on vettä, sitä ei saa käyttää pakkasilla tai tassut jäätyy. Meillä käytössä vedetön lypsyvoide, merkkiä en muista enkä voi tarkistaa kun en ole kotona. Lisäksi ollaan aikaisemmin käytetty vedetöntä tassuvahaa, apteekista muistaakseni ostettu.

      Mutta tähän aikaan vuodesta tuo Tummeli on oikein hyvää.

      • Minpin4Ever

        Mitä tahansa voidetta en laittaisi juuri ennen ulkoilua. Rasvaan anturat jälkeen ja päivällä välissä, aine saa rauhassa imeytyä ja vaikuttaa.
        Kukin tyylillään :) Jotkut käyttävät tossuja ja jos sattuu koiralla olemaan todella herkät anturat, miksei.
        Meillä onneksi pärjätään ajoittain rasvaamalla ja paukkupakkasilla aktivoidaan enemmän sisätreeneillä.


    • tossujen kannalla

      Käsittääkseni mitään rasvaa ei saa laittaa ulos mennessä pakkasella.. tai jos vertaa ihmisten 'pakkasrasvoihin', ni ilm. nekään ei oikeasti ole hyväksi!
      Mutta siis sisällä toki jotain rasvaa.. itse oon laittanu koirille samaa rasvaa, jota ite käytän.
      Olisko tossut paras vaihtoehto ulkoiluun tässä tapauksessa?:)

    • tassutellen :)
    • Suositelkaapa

      Kiitti kaikille vastanneille... :) Koiralla on jo tossut, joita käytetään pakkasilla, mutta kun jo nyt alkaa tassut vaikuttaa kuivilta, niin siksi jotain tassurasvaa haluan. En tietystikään rasvaisi ennen ulos menoa, vaan vasta lenkin jälkeen, ja ihan vain anturoitten ihon kosteuttamiseksi etteivät ala halkeilla.

    • Tummeli, Helosan

    • Tintti781

      Voit rasvata koirasi anturat myös ennen ulos lähtöä vedettömällä(!) voiteella. Edullinen perusvoide ilman hoitavia ainesosia esim. DeLaval utarevoide saa mm. Agrimarketeista. Parhaita hoitavia ja vedettömiä voiteita mm. FyraEss ja WinterPad. Myös esim. Natusan lasten vedetön sinkkivoide tehokas ja jättää suojaavan kalvon. Myös koiran ravinnonlaatuun on kiinnitettävä huomiota, jos ongelmia tassujen kanssa. Biotiini-kuuri tai esim. jokin lohiöljy voi auttaa tassujen kuntoon saamiseen tasapainoisen perusruuan lisänä.
      Tossujen käyttö on kaksipiippuinen juttu - normilenkillä koiran anturat vahvistuvat karkealla alustalla, mutta jos ovat jo valmiiksi rikki tai rasitus lenkillä kova voi olla tossujen käyttö suositeltavaa. Muista käyttää tossuja, joiden tarranauha on joustavaa eritoten etujaloissa! Jäykkä tossu rasittaa tarpeettomasti välikämmenen pieniä luita ja lihaksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe