Gotland + Visby

allehanda

ovat upeinta Ruotsia. Koettu on monta kertaa eli hieno lomakohde lähellä.

45

2073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • usein käyvä

      Kyllä, noinhan se on. Ensi kesänä Finnair eli käytännössä sen tytäryhtiö aloittaa suorat lennot helsingistä Visbyhyn. Hieno juttu, onkohan Gotlandsflyg mennyt konkursiiin?

    • Pyöräretkeilijä

      Ruotsalaiset järjestelivät pikkuyhtiöitään uudelleen viime vuonna, Gotlandsflyg jatkoi vain toiminimenä, jolle muut lentävät. Lentokoneet useammasta yhtiöstä kerättiin Golden Airiin, joka näemmä on ainakin osittain myyty norjalaisille.

      http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigeflyg_Holding

      http://www.braathens.se/

      Gotlandsflyg on siis yhä toimija, mutta ei operoi enää omilla koneilla.

      http://www.gotlandsflyg.se/

      Lensin viime kesänä Visbystä Suomeen fillarin kanssa GotlandsFlygillä. Palvelu oli moitteetonta, siitä iso kiitos. Toivottavasti myös Gotlands Flyg jatkaa kesäisin Helsinki - Visby reitillä. MIkähän Finnairia vetää tuolle reitille?

      • visbyvän

        Reitillä on luonnollisesti kovasti kysyntää, siitä syystä. Mahdotonta on ollut saada lippuja Gotlandsflygiltä. Paitsi tietysti matkoja matkanjärjestäjien kautta, heillä on kiintiöt lentoihin.


    • Saaren kalkki arch

      Mistä edullinen majoitus ?

      Mökki yms ???

      Paras teltta paikka ???

      Ykkös rannat ???

      • Gotlannissa asunut

        Halpaahan silelä ei ole, on suosittu lomanviettopaikka. Jos asettuu kauemmaksi Visbystä siellä on tietysti edullinta mutta ei halpaa.
        Leirintäalueita siellä varmaan on vieläkin mutta useimmat halvempaa majoitusta etsivät vuokraavat mökin.
        Sudersand Fårössä on saaren paras ranta.
        Pienellä budjetilla ei kannata lähteä. Korkeasesongin ulkopuolella on kaikki edullismepaa mutta silloin ei ole enää suoraa lentoyhteyttä Helsingistä.
        Joskus vuosimymmeniä sitten oli suosittua majoituus yksityiskodeissa, ei taida päteä enää.
        Visbyssä on ihan kaupungin keskustassa myös retkeilymajoja, se on halvin majoitustapa varmaan. On myös pieniä huoneita eli akhdelle hankilölle. googlaa.


      • visbyhyn menossa

        Paras ranta on Sudersand Fårössä. teltoista en tiedä mitään, mutta leiriytyä saa vain leirintäalueella.Mikään tuolla ei ole halpaa, sen voin sanoa.


      • Livia...

        Gotlanti ei ole halpa, toki löytyy retkeilymajoja ja yksityistä majoitusta.
        Itse asutaan aina hotellissa ja hyvässä sellaisessa.
        Sudersand Fårön saarella on Gotlannin paras ranta.


    • Alkukesällä

      Sinne ei taida päästä Suomesta kuin Tukholman kautta vai onko nopeempaa reittiä laivalla? Sinne olis tarkoitus mennä pyöräilemään joten yllä olevat kysymykset minullakin ajankohtaisia? Kiitos vastauksista!

    • Visby Gottland
      • pelle vaan

        Joo joo, mutta laiva käy Visbyssä ja lähtee takaisin. Ei sinne oteta muita kuin risteilijöitä.


      • Uutta mulle
        pelle vaan kirjoitti:

        Joo joo, mutta laiva käy Visbyssä ja lähtee takaisin. Ei sinne oteta muita kuin risteilijöitä.

        Tehdäänkö saarelle myös kiertomatkoja kun joku kertoi menevänsä Gotlannin kiertomatkalle?
        Vai onko kyseessä ehkä joku vähemmän matkustava joka luulee että se on kiertomatka kun tehdään muutama retki Visbystä käsin.


      • saivareenpoistaja
        Uutta mulle kirjoitti:

        Tehdäänkö saarelle myös kiertomatkoja kun joku kertoi menevänsä Gotlannin kiertomatkalle?
        Vai onko kyseessä ehkä joku vähemmän matkustava joka luulee että se on kiertomatka kun tehdään muutama retki Visbystä käsin.

        Älä viitsi saivarrella!

        Hanki oma elämä, kiitos!


      • kokemusta on
        Uutta mulle kirjoitti:

        Tehdäänkö saarelle myös kiertomatkoja kun joku kertoi menevänsä Gotlannin kiertomatkalle?
        Vai onko kyseessä ehkä joku vähemmän matkustava joka luulee että se on kiertomatka kun tehdään muutama retki Visbystä käsin.

        Seuraa lehtiä,löytyy kiertomatkoja, mutta se on sitten vain se yksi reissu.


      • infoa...
        Uutta mulle kirjoitti:

        Tehdäänkö saarelle myös kiertomatkoja kun joku kertoi menevänsä Gotlannin kiertomatkalle?
        Vai onko kyseessä ehkä joku vähemmän matkustava joka luulee että se on kiertomatka kun tehdään muutama retki Visbystä käsin.

        On myös opastettuja kiertomatkoja silloin tällöin. Me oltiin viime kesänä
        Kotilieden lukijamatkalla 5 pv. hieno matka mutta toki kallis.
        Minä kirjoitin tuosta enkä ole mikään vähemmän matkustava.....olen ollut Gotlannissakin useita kertoja, n. 7 lomamatkaa vuodessa tulee tehtyä.
        Joku Velin matkat tms järjestää myös ryhmämatkoja, olen lukenut netistä.
        Myös kirjallisia reissuja on, eli lukeville ihmisille.
        Tänä vuonna mennään taas oamtoimiselle matkalle.
        Sinne lentää kaksi yhtiötä, Flybe ja gotlandsflyg.


      • vainiin3
        Uutta mulle kirjoitti:

        Tehdäänkö saarelle myös kiertomatkoja kun joku kertoi menevänsä Gotlannin kiertomatkalle?
        Vai onko kyseessä ehkä joku vähemmän matkustava joka luulee että se on kiertomatka kun tehdään muutama retki Visbystä käsin.

        Sinä olet se joka ei ymmärrä matkailusta mitään. Oot käynyt ehkä Turkissa ja siellä tehnyt k---niristeilyn, sääli.... älä mene ainakaan Gotlantiin, siellä ei ole sulle mitään....


      • 1neuvovaan
        saivareenpoistaja kirjoitti:

        Älä viitsi saivarrella!

        Hanki oma elämä, kiitos!

        mene treveyskeskukseen.
        Saat varmaan apua.


    • Olen NIIN samaa mieltä! Minulta on vielä Gotlanti kesällä kokematta, mutta muutama vuosi sitten olin siellä joulukuussa ja paikka oli aivan mieletön silloinkin. Mikä rauha! Mikä ruoka! Miten söpöjä putiikkeja!
      Missä olet yöpynyt tuolla ollessa? Minä Clarion hotel Wisbyssä. Tosi ihana sekin.

      Tässä blogikirjoitus ravintolavinkkeineen aiheesta:

      http://walleni.us/joulustressia-pakoon-gotlantiin/

      • Walleniukselle

        Kysyykö joku minulta, olen asunut seuraavissa hotelleisssa:
        BW Strand, BW Solhem ja Visby Hotel.
        Nyt on taas Strand varattuna.


      • allehanda

        Kiitos kertomuksesta.
        me menään yleensä suoraan helsingistä, kerran mentiin Tukholman kautta SASlla, aika oli syyskuun alkupuoli.
        Nyt SAS on lisännyt vuoroja Tukholmasta, varmaan Arlandasta, en ole aikatauluja tsekannut.
        Syyskuussa oli tosi lämmintä, mielestäni läpmpimämpää kuin heinäkuussa.
        Vuokraamme aina auton osaksi aikaa ja tutkimme saarta.
        Solhem, BW Strand ja Visby Hotel on olleet majapaikkoja, ovat kaikki hyvällä paikalla. Solhem ehkä paras kun ajattelee autoilevia, siinä on riittävä parrkialua hotellin takana,
        Nyt mennään naispuolisen ystävän kanssa heinäkuun lopulla.


      • allehanda..

        Vinkki: Kahvila Rosas keskustassa on kiva kahvila, kaupungin parasta Gotlands saffranspannkakaa tarjolla.
        Wärdshuset Lindgården on ihana ravintola, on Strandgatanilla.
        Kaikki paikat eivät ole auki talvella.


      • menossa....
        allehanda.. kirjoitti:

        Vinkki: Kahvila Rosas keskustassa on kiva kahvila, kaupungin parasta Gotlands saffranspannkakaa tarjolla.
        Wärdshuset Lindgården on ihana ravintola, on Strandgatanilla.
        Kaikki paikat eivät ole auki talvella.

        Runsas kuukausi, sitten ollaan Visbyssä. Mahtavaa.


      • valpuri123
        allehanda.. kirjoitti:

        Vinkki: Kahvila Rosas keskustassa on kiva kahvila, kaupungin parasta Gotlands saffranspannkakaa tarjolla.
        Wärdshuset Lindgården on ihana ravintola, on Strandgatanilla.
        Kaikki paikat eivät ole auki talvella.

        Ikävää, Rosas oli suljettu! Sitä se taantuma teettää.


      • annelilehto

        Olen yöpynyt kerran Clarionissa, kerran BW Strandissa, kerran BW Solhemissa.
        Ja kerran yksotyisessä majoituksessa tuttavan luona (asui silloin Gotlannissa).
        Olen myös viettänyt kesiä Gotlannissa aikoinaan.
        nykyään käydään kerran vuodessa eli kesällä Gotlannissa.
        Ensi kesänä taas.
        Mietin tttäinuota joulun alusaikaa siellä.... kerran mentiin syyskuussa Tukholman/Arlanda kautta.
        Black Sheep Arms, irlantilainen pubi, on muuten jännä paikka.
        Kannattaa käydä.
        Kesällä siinä on terassi eli mennään yläkerrasta raout alas piitarhaan. On aina täynnä kun on oltu.
        Visbyssä ja koko Gotlannissa on paljon erilaista jouluista ohjelmaa.
        Luen Gotlands Allehandaa ihan päivittäin.


    • menossataas

      Lentoja Visbyhyn Helsingistä on ainakin sunnuntaisin, tiistaisin ja torstaisin.
      En tiedä miten ruotsalainen firma lentää.

    • Teppo vaan

      Yes, 2 ja puoli viikkoa, sitten ollaan Visbyssä.

    • Stockholm-Visby

      Lentoja Tukholma - Visby Gotland lähtee 4-7 kertaa jokaisena
      viikonpäivänä Bromma-kentältä, mikä on lähellä Tukholman kestustaa.
      Matka Stockholm Cityterminal - Bromma kestää 20 min. ja lipun voit
      ostaa etukäteen, hinta yhdensuuntainen 75 kr.
      Gotland on tukholmalaisten hyvin suosima kesäpaikka ja lentolippuja
      alkaa jo olla vähissä tämän kesän lennoille.

      Tarkista sivut:
      www.gotlandsflyg.se
      www.flygbussarna.se

      • kesäloma

        Norwegian lentää Helsinki-Visby kesäaikana - välilasku Tukholmassa.
        www.norwegian.com


      • kokenut...
        kesäloma kirjoitti:

        Norwegian lentää Helsinki-Visby kesäaikana - välilasku Tukholmassa.
        www.norwegian.com

        Ei ole välilasku vaan koneen vaihto Arlandassa.


    • Lillan...

      Loistava Gotlannin viiden päivän reissu takana.

    • LailaK

      Gotlannin matka teodelta. Ensi kesänä taas uudestaanhty tältä vu

      • I love visby

        Gotlanti on lumoava, sinne on mentävä joka kesä.


    • En oo ennen käyny

      Millaiset tiet siellä on ajella? Meinasin että mentäis ensi kesänä sinne moottoripyörillä. Toinen vaihtoehto että autolla ja otettais polkupyörät mukaan. En osaa päättää, kertokaa kokemuksianne, myös motoristit.

      • joka vuosi sinne

        Tiet ovat hyvät, osin tietysti kapeat mikä moottoripyöräilijän
        kannattaa ottaa huomioon. Siellä on aika paljon liikennettä, ja liikenneonnettomuuksia Gotlanti on Ruptsin kärkeä.
        Viisainta olisi mennä lentäen ja vuokrata siellä auto tai polkupörät. Ovar edullisia ja polkupyöriä vuokrataan ylesisesti eli niitä löytyy.
        Me on vuokrattu auto pari kertaa ja tutkittu saarta.
        Myöskin julkinen liikenne toimii siellä hyvin, uudet bussit jne.


      • kävijä123

        Omaa kulkubeuvoa ei kannata ottaa.
        Siellä saa vuokrata halvalla autoja. Satamassa on ollut kaksikin vuokraajaa.
        Tiet ovat erinomaiset. ja myös busseilla pääsee hämmästyttävän hyvin liikkumaan.


    • jokavuosi

      Täytyy seurata koska keväällä FlyBen aikataulut tulee nettiin.
      Ensi kesänä taas ihanaan Gotlantiin.

      • ihanamatka

        Me mennään joulukuun alussa Visbyhyn.
        Vietämme yhden matkaajan synttäreitä siellä.


      • tarkistin

        Lennot alkaa 10.6.


      • annelilehto
        tarkistin kirjoitti:

        Lennot alkaa 10.6.

        Luen kaikki Luen kaikki Anna Janssonin dekkarit, sijoittuvat Gotlantiin.
        mari Jungstedt kirjoittaa myös Gotlantiaiheisia dekkareita.
        Sielläpä sitten kujia kävellessä muistaa: se ja se murha tapahtui juuri tuossa talossa!!
        Jansson on kirjoittanut myös yhden romaanin.


    • apålop

      Youtubesta kattelin, liian pieni,liian kaukana.Tukholman vanha kaupunki on hieno!

    • Anonyymi

      TÄYTTÄ PASKAA VISBYYTÄ HAUKKUMINEN ON VISBYY ON KAUNIS PAIKKA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe