Mitä valuuttaa tipeiksi?

Kohtelias tippaaja

Olemme lähdössä Sharmiin. Varmasti tulee tilanteita, joissa olisi mukava jättää tippiä. Mitä valuuttaa paikalliset mahtaisivat mieluiten itse ottaa vastaan? Olisiko helpompi jos antaisin paikallista valuuttaa vai ottavatko mieluummin euroja?
Kiitos jos joku kokeneempi matkaaja osaisi neuvoa.

7

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkaaja.

Egyptin punta on aina käypää, myös jenkkitaalat ja eurot kelpaavat. Israelin sekeleitä en menisi tarjoamaan, mutta olettaisin niidenkin kelpaavan.

• fjdsköa

Heille on kaikkein helpointa, jos annat Egyptin puntia. Mutta niiden puutteessa eurotkin käy kyllä, mutta muista kertoa siinä tilanteessa, että tämä on sitten euro, koska yksi Egyptin punta näyttää ihan eurokolikolta, mutta arvo on tietenkin ihan eri.

• again6

olemme lähdössä 6. kerran egyptiin. edellisten reissujen perusteella voin sanoa, että egyptin puntaa viimeiseksi haluavat, dollari on mieluisin. sillä saa myös parhaat "alennukset" kaupankäynnissä, egyptin punnilla maksaa eniten..

• Kitsas mutta honest

Huom! Tippiä ei tarvitse antaa koskaan. Hinnan kuuluu olla hinnastossa sellaisenaan, tippi on ekstraa ja itse en sitä jättäisi. Enhän luultavasti nää tippiä saanutta tyyppiä enää koskaan turistireissuni jälkeen. jyrkkä ei tipeille, laittakoot suoraan hinnan sitten korkeammaksi, ettei tartte juomarahoja odotella.

• ei tippiä

suomessakaan jätetä tippiä, tai virossa, tai ruotsissa tai...

• !!!

Sulla taitaa olla paha aukko sivistyksessä, jopa pohjoismaissakin jätetään tippiä hyvästä palvelusta/ruoasta ellei ole tosiaan niin idiootti kuin sinä joka ei ymmärrä sitä jättää! Huh huh...

• Egyptinjoulu

Niiden kulttuuriin kuuluu tipit, vähän sama kuin ostaisi suomessa tölkkiä missä ei ole panttia sis hintaan. Yleensä 1 punta riittää tai heittelee piastereita sieltä pussin perältä. jos palvelu oikeasti hyvää niin sitten enemmän ja kehut ei tee haittaa vaikka tyrkkyjä ihmisiä aluksi ovatkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7715
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4273
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      68
      2632
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      57