Tuli vain mieleen että millähän moottorilla sisu varustetaan 2014 kun voimaan tulee Euro 6 moottorit? vai onko tämä nyt sitte lopun alkua kun Vehokin jo lopetti yhteistyön myynnin osalta?
Sisu Euro 6
19
3015
Vastaukset
- mututuntuma
eiköhän ,hän mb moottori varmaan,se uusin suora kutonen
- Hi-Way one
Se ei vaan taida mahtua noin vaan sinne, ainahan voi tietenkin tehdä hytin lattian ja sähköpuolen uusiksi, niin ja runkon.
MB:n suora moottori on suunniteltu leveämpään runkoonki kuin nykyiset, ei taida olla ihan simppeliä.- Kunhankysyn
Eikö pienen tehtaan ole helpompi mahduttaa uusi moottori kuin sarjatuotannon ka-tehtaiden. Vai meinaatko, että kaikkiin vanhoihinkin Sisuihin laitetaan uusi leveä mb moottori ;)
- tukkirekka
Kunhankysyn kirjoitti:
Eikö pienen tehtaan ole helpompi mahduttaa uusi moottori kuin sarjatuotannon ka-tehtaiden. Vai meinaatko, että kaikkiin vanhoihinkin Sisuihin laitetaan uusi leveä mb moottori ;)
Ensinnäkin, Sisu irtisanoi Vehon kanssa sopimuksen, koska Veho ylihinnoitteli tarkoituksella Sisun saadakseen Mersuja myydyksi.
Catin kone sopii Sisun keulaan, niin takuulla sopii Detroit dieselkin.
- Hi-Way one
Niin se varmaan onkin että Veho osti kiinteistöt ja huolto ketjun, seuraavaksi saivat myytyä markkinoimansa tuotteen komponentit Sisulle.
Nyt kun pöytä on katettu ja saatu myyntiä Sisulla, niin on helppo ottaa seuraavaksi asiakaskunta veholle ja jos Sisun valmistus loppuisi niin nykyisitä Sisulaisista saisi tulevia Mersun omistajia.
Ei niihin vanhoihin Sisuihin tarvi moottoreita vaihtaa. Euro 6 tulee uusiin kuorma-autoihin 2014 loppuvuonna. - Hiv Way Ritmo
Onko matkalaukkumoottori leveämpi kun vinkkeli ??
- ford taunus
mahtaa suomen neuvostokiihkoilijoita "ketuttaa" kun mersun hytin alla jyrisee DD13 tahi DD15. Kamalaa Amerikkalaista hapatusta. No eikohan se loyda tiensa myos Sisun hytin alle, toivottavasti. Karu totuushan on , etta Detroit Diesel on ollut jo kauan aikaa niita kestavimpia, taloudellisimpia ja kayttokustannuksiltaan halvimpia moottoreita mita maailma paallaan kantaa. Vaikka sitkeasti edelleen yhdistetaan johonki kakstahtidieseliin. Hiukka samaa rahtihuhua kuin se ettei jennkirekoissa ole etujarruja.
- Hi-way one
Voihan sinne cumminsinki laittaa! tuntuu vaan aika lyhyt näköseltä tuo auton elinkaaren suunnittelu kun kokoajan muutetaan rakenteita.
Autoista tulee niin erillaisia että niitten varaosa artikkelien määrä tuplaantuu ja saanti vaikeutuu.
Tuskin pienellä valmistajalla on resurssia pysyä enään tässä kiristyvässä päästö viidakossa. esim: englannissa on ollut monta kuorma-auton valmistajaa jotka ovat nykyään lopettaneet toimintassa tästä syystä. - Noh..
Olihan Euro6 koneiden tulo jo tiedossa silloin, kun vinkkeleitä sovitettiin sisuun. On moneen kertaan ollut juttua, että olisivat sovitelleet Euro6 suoraan alustaan, mutta halusivat tässä välissäkin myydä autoja...
Eiköhän tuo mersun kehitysmaahytti nosteta vaan korkeammalle, kuten rellun tekeleiden kanssa tehtiin. Eikös Kiinassa ja Intiassakin käytetä eri merkeissä tuota mersun hyttiä myös? - Hi-way one
Viimesen huhun mukaan tulis taas uusi hytti ja moottori, elikkä mersulta kuutosen kone ja siihen kuuluva uusi hytti.
- tukkirekka
dd 15,6, teho 625hepoa viäntää 3000nm.
- Hanoi Trucks
Osasinkin odottaa, että nyky-Polar jää samanlaiseksi "parin vuoden kokeiluksi" kuinesim. 90-luvun lopulla tämä E-sarja merkin omalla hytillä:
http://www.korpelat.com/_FileRoot/605144.JPG
-Ylihinnoitteluin lisäksi, myös tieto mallin lyhytikäisyydestä on varmaankin hillinnyt ostohaluja.
- hanoi Trucks
Jos Sisu välttämättä haluaa koetella ostajiensa kärsivällisyyttä lyhytaikaisiksi kokeiluiksi jäävillä malleilla, mitä on tapahtunut jo viimeiset 15 vuotta, voisi seuraavaksi vaikka kokeilla taas omaa hyttiä vaikka nimellä Futura II tyyliä Colani:
http://www.newscientist.com/data/galleries/mg20327211truck-to-the-future/trucks_01.jpg :D- karjaalainen1
Aina silloin tällöin asioita ulkopuolelta katsovat näkevät jotakin sellaista, joka tiukasti tekemisessä mukana olevilta jää huomaamatta. Tällä kertaa ei kuitenkaan taida olla näin.
Sisun ja Daimlerin yhteistyön käynnistämisessä on molemmille osapuolille riittänyt tekemistä; ei yksin uusien Sisujen suunnittelussa, vaan myös kaikessa muussa asiaan liittyvässä (komponenttien määrittelyssä, logistiikan rakentamisessa jne., jne.).
Polar malliston käynnistyksessä haluttiin tietysti mahdollisimman hyvin varmistaa tärkein - tuotelaatu - joka tunnetusti kaikissa teollisissa tuotteissa on parhaimmillaan jo pidempään tuotannossa olleiden tuotteiden osalta. Mielestämme tässä on onnistuttu: Polar Sisut menevät hyvin - kaikilla mittareilla mitattuna ne ovat laadullisesti parhaita Karjaalta lähteneitä tuotteita.
Toisaalta Sisun ja Daimlerin yhteistyön käynnistyksen ajankohdan saneli tuleva EURO 6 -päästömääräyksen voimaantulo 2014 alusta. RVI yhteistyö oli tullut tiensä päähän ja haluttiin, että tulevat EURO 6 -autot tuotetaan yhteistyössä Daimlerin kanssa.
Siirtyminen tästä lähtökohdasta (kalliimpiin) EURO 6-malleihin tulee olemaan selvästi pienempi haaste Sisulle.
Vielä käyttämästäsi termistä "kokeilla". Väitän, että Sisulla on tekemisessä linja, jolla asioita viedään tiettyyn suuntaan ja riskien hallitsemiseksi tämä tehdään vaiheittain, joten kyseessä ei ole kokeilu vaan "kehitys".
Välillä menee pieleen, niin kuin tämä kotimaan myynnin antaminen yhteistyökumppanin käsiin. Silloin on syytä tehdä korjausliike ja mennä eteenpäin.
On aivan aiheellista kysyä, onko Sisun mitään järkeä taistella eurooppalaisia kuorma-autojen suursarjavalmistajia vastaan. Jos Sisun asiakaskunta näin ostopäätöksillään äänestää, on Sisun siitä tietysti tehtävä johtopäätöksensä. Toisaalta voidaan pohtia, minkälaisilla ja minkä hintaisilla autoilla töitä täällä jatkossa tehtäisiin, jos kotimainen kuorma-autovalmistus ja siihen liittyvä teollisuus päättyisi.
Hyvää uutta vuotta 2013! - Hanoi Trucks
karjaalainen1 kirjoitti:
Aina silloin tällöin asioita ulkopuolelta katsovat näkevät jotakin sellaista, joka tiukasti tekemisessä mukana olevilta jää huomaamatta. Tällä kertaa ei kuitenkaan taida olla näin.
Sisun ja Daimlerin yhteistyön käynnistämisessä on molemmille osapuolille riittänyt tekemistä; ei yksin uusien Sisujen suunnittelussa, vaan myös kaikessa muussa asiaan liittyvässä (komponenttien määrittelyssä, logistiikan rakentamisessa jne., jne.).
Polar malliston käynnistyksessä haluttiin tietysti mahdollisimman hyvin varmistaa tärkein - tuotelaatu - joka tunnetusti kaikissa teollisissa tuotteissa on parhaimmillaan jo pidempään tuotannossa olleiden tuotteiden osalta. Mielestämme tässä on onnistuttu: Polar Sisut menevät hyvin - kaikilla mittareilla mitattuna ne ovat laadullisesti parhaita Karjaalta lähteneitä tuotteita.
Toisaalta Sisun ja Daimlerin yhteistyön käynnistyksen ajankohdan saneli tuleva EURO 6 -päästömääräyksen voimaantulo 2014 alusta. RVI yhteistyö oli tullut tiensä päähän ja haluttiin, että tulevat EURO 6 -autot tuotetaan yhteistyössä Daimlerin kanssa.
Siirtyminen tästä lähtökohdasta (kalliimpiin) EURO 6-malleihin tulee olemaan selvästi pienempi haaste Sisulle.
Vielä käyttämästäsi termistä "kokeilla". Väitän, että Sisulla on tekemisessä linja, jolla asioita viedään tiettyyn suuntaan ja riskien hallitsemiseksi tämä tehdään vaiheittain, joten kyseessä ei ole kokeilu vaan "kehitys".
Välillä menee pieleen, niin kuin tämä kotimaan myynnin antaminen yhteistyökumppanin käsiin. Silloin on syytä tehdä korjausliike ja mennä eteenpäin.
On aivan aiheellista kysyä, onko Sisun mitään järkeä taistella eurooppalaisia kuorma-autojen suursarjavalmistajia vastaan. Jos Sisun asiakaskunta näin ostopäätöksillään äänestää, on Sisun siitä tietysti tehtävä johtopäätöksensä. Toisaalta voidaan pohtia, minkälaisilla ja minkä hintaisilla autoilla töitä täällä jatkossa tehtäisiin, jos kotimainen kuorma-autovalmistus ja siihen liittyvä teollisuus päättyisi.
Hyvää uutta vuotta 2013!Olisiko liikaa pyydetty, että Sisu tekisi mallin, joka olisi edes 5 vuotta tuotannossa ilman suurempia muutoksia. Faceliftit kuuluvat autoteoliisuuteen, mutta vasta mallin ollessa tuotannossa muutamia vuosia. Esim. Renault-aikana moottorit ja hytin muotoilu vaihtuivat karrikoidusti tiuhempaan kuin kuskien sukat. Kotimaisuuden kannattajana toivonkin, että seuraava Daimler-symbioosin hedelmä olisi vihdoin legendaarisen S-sarjan kaltainen pitkäaikainen menestystuote.
- tukkirekkaa
Hanoi Trucks kirjoitti:
Olisiko liikaa pyydetty, että Sisu tekisi mallin, joka olisi edes 5 vuotta tuotannossa ilman suurempia muutoksia. Faceliftit kuuluvat autoteoliisuuteen, mutta vasta mallin ollessa tuotannossa muutamia vuosia. Esim. Renault-aikana moottorit ja hytin muotoilu vaihtuivat karrikoidusti tiuhempaan kuin kuskien sukat. Kotimaisuuden kannattajana toivonkin, että seuraava Daimler-symbioosin hedelmä olisi vihdoin legendaarisen S-sarjan kaltainen pitkäaikainen menestystuote.
Volvo ja Scania on tunnettu siitä, että mennään satavuotta samalla mallilla.
Sisulla, ehkä vaikuttaa eniten muutoksiin se, että pienenä autonvalmistajana ja nyky päästövaatimusten tiuhana paivityksenä, joutuu väkisin menemään suurten toimittajien mukana.
Cat is best. - Hanoi Trucks
tukkirekkaa kirjoitti:
Volvo ja Scania on tunnettu siitä, että mennään satavuotta samalla mallilla.
Sisulla, ehkä vaikuttaa eniten muutoksiin se, että pienenä autonvalmistajana ja nyky päästövaatimusten tiuhana paivityksenä, joutuu väkisin menemään suurten toimittajien mukana.
Cat is best.Renault-aikaiset kokeilut veivät merkin kuilun partaalle. Euro6-normin täyttävä malli tulee olemaan Sisun tulevaisuuden kannalta todella kohtalokas, joko tällä kertaa vihdoin onnistutaan luomaan pitkäaikainen menesystuote tai sitten...
- 160 - 630 hv
Arocs-malliston yhteydessä esiteltiin myös uusi 16-litrainen Euro6 -kone (siis DD rivikuutonen)
Tehoversiot 520, 580 ja 630 hevosvoimaa.
Itse Arocs-mallisto on kova kilpailija Sisulle... - Hanoi Trucks
Arocs tulee vain automaattivaihteistolla. Fullerin ystävien valinta tulee jatkossakin olemaan Sisu. Miksiköhän merkin sivuilla ei vieläkään näy koukkuauto Rollia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101631- 1671571
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1681485Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231288Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901174Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146953Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951- 91831
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr186790Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207759