Hautala tuli kirkkokaapista. Halonen liittyi kirkkoon.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/9461-tarja-halonen-on-kirkon-jasen
Samaan aikaan kun ateistisen villinnän riivaamat laumat eroavat kirkosta, asioita ymmärtävät ja aikaansa edellä kulkevat fiksut ihmiset liittyvät kirkkoon.
Tarja Halonen liittyi kirkkoon
30
226
Vastaukset
- :)))
Nytkö sitten Halonen kelpaa sinulle kun hän liittyi kirkkoon, vaikka silloin kirkosta eronneena naispresidenttinä ei sinulle kelvannut? Hauska seurata uskisten tempoilua:)
- 16+17
Jos Halonen liittyy kirkkoon, niin minä eroan kirkosta. Olen odottanut Jumalalta jonkinlaista merkki siitä, onko kirkko sopiva paikka uskovalle ihmiselle. Tässä on vastaus rukouksiini.
- :)))
Olet hieman myöhässä. Halonen liittyi kirkkoon jo viime lokakuussa.
Mutta tässä sinulle oiva apu ahdistukseesi:
https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake
Hei fiksut kirkkoon,
Iloitsen kanssasi Tarja Halosen ratkaisusta.
Toivottavasti hänen esimerkkinsä houkuttaa muitakin takaisin kirkon piiriin tai tutustumaan ensimmäistä kertaa.
Tämä uutinen on iloinen lukuisten kirkosta eroamisuutisten vastapainoksi. Muistan jo miten aikoinaan Paavo Lipposen kirkkoonliittyminen otettiin ilolla vastaan.
Tervetuloa takaisin tai tutustumaan kirkkoomme!
t. Maarit-pappi- FUCKIFUU
Paavo Lipponen taitaa olla yksi syy miksi ihmiset eroavat kirkosta, eivät tahdo tulla leimatuksi samaan pakkoruotsittajien kastiin hänen kanssaan.
- Nasse..
FUCKIFUU kirjoitti:
Paavo Lipponen taitaa olla yksi syy miksi ihmiset eroavat kirkosta, eivät tahdo tulla leimatuksi samaan pakkoruotsittajien kastiin hänen kanssaan.
Juuri noin.
Paavo on varoittava esimerkki.
Hei Fuckifuu,
Epäilet, että Paavo Lipponen jota on verrattu Raamatun Moosekseen, edesauttaisi ihmisten kirkosta eroamista. Empä ole koskaan kuullut moista syyksi. Itse luulen, että "jörömäisen jätin" kirkkoonliittyminen oli päinvastoin monelle rohkaisunaskel itsekin liittyä kirkkoon, kun iso ja vaikuttava politiikkokin arvosti kirkkoa. Vielä kun hän kuuluu demareihin. Mitäs mieltä olette, vaikuttaako julkkisten erimerkki tällaisessa asiassa? Iloisten myös Heidi Hautalan ratkaisusta ja kaikkien muidenkin, jotka ovat kirkkoomme liittyneet.
t. Maarit-pappi- FUCKIFUU
80% kansasta vieroksuu Paavo Lipposta.
Köyhät siksi että hän leikkasi köyhiltä ja halveksuu heitä.
Oikeistolaiset siksi että hän on demari vaikka Lipponen on oikeistolaisempi kuin Hitler aikoinaan.
Vasemmistolaiset siksi että hän on oikeistolainen demarin valepuvussa.
Kuka oikeastaan pitää Lipposta minään esimerkkinä, siis positiivisena? - tepi
Heidi Hautala liittyi kirkkoon 1990-luvun puolivälissä, eli on siitä jo aikaa.
- Nasse..
FUCKIFUU kirjoitti:
80% kansasta vieroksuu Paavo Lipposta.
Köyhät siksi että hän leikkasi köyhiltä ja halveksuu heitä.
Oikeistolaiset siksi että hän on demari vaikka Lipponen on oikeistolaisempi kuin Hitler aikoinaan.
Vasemmistolaiset siksi että hän on oikeistolainen demarin valepuvussa.
Kuka oikeastaan pitää Lipposta minään esimerkkinä, siis positiivisena?ja Nasse vieroksuu Paavoa siksi että päättäjä jonka korvien välissä elää mielikuvitushahmo johon henkilö itse uskoo ei ole sellainen jonka arvotelykykyyn voisin luottaa.
- 6+4=10
"Mitäs mieltä olette, vaikuttaako julkkisten erimerkki tällaisessa asiassa?"
Mahdollisesti, mutta mielestäni on jotenkin tökeröä näyttää esimerkkiä uskonasioissa.
- o8.r
usean eri miehen nussimia riittää.
- tgyhuio
Usean eri naisen nussimia miehiä kyllä riittää.
Onpa teillä "uskovaiset" ahtaat mielipiteet!
Suomen perustuslaissa on määritelmä uskonnon ja mielipioteen VAPAUDESTA!
Uskontokuntiin kuulumattomia on maassamme yli miljoona. Eikö heidän uskonnon ja mielipiteen vapautensa ole Teidän puolustettavissa?
Suomeen ON saatava TUNNUSTUKSETON kansalaisyhteiskunta.
Nyt jo kenenkään ei tarvitse kertoa seksuaalisesta suuntautumisestaa, eikä poliittisesta kannastaan. Sama on tultava myös uskonnolliseen vakaumukseen. Noiden kaikkien kolmen tulee olla yksilön henkilkökohtaisia asioita.
Eikä kenenkään tule ilmoittaa lähimmäisensä kyseisiä kantoja.
Kouluissa, armeijassa, päiväkodissa, ym ei vielä toteudu perustuslain määritelmä, jonka maamme ylin lainvalvoja, oikeuskansleri on määritellyt:
Kenenkään ei ole pakko osallistua mihinkään uskonnon harjoittamiseen!
Miksi suomalaiset tuhosivat mm Saamen Kansan kulttuurin mm pakkokäännyttämisellä?- Opi.
Ks. ketjut Ateistivaleet 1-7. Opi ja lopeta valheiden jauhaminen.
- Mirka . . . .
Väittäisin että ateisti Halosen ja ateisti Lipposen kirkkoon liittymis uutiset on kirkon maksamia mainos tempauksia joilla houkutellaan ihmisiä kirkon jäseniksi. Tuskin Halonen ja Liponen ovat uskoon tulleet.
- 11.
Lipponen liittyi kirkkoon kauan sitten. Sain silloin sen käsityksen, että liittymisen syy oli häät Päivin kanssa ja niiden piti olla tietenkin kirkkohäät, jotta saatiin hienoja kuvia lehtiin.
uusi yritys
Tarja Halonen ei halunnut periaatesyistä kuulua kirkkoon tai puolueeseen, koska presidentin pitää olla aatteellisesti sitoutumaton.
Eiköhän se Tarjakin ole agnostinen ateisti, onhan se jonkinsortin intellektuelli- Miten lie
"Tarja Halonen ei halunnut periaatesyistä kuulua kirkkoon tai puolueeseen, koska presidentin pitää olla aatteellisesti sitoutumaton."
Miten teesiisi sopii se, että tasavallan presidenttinä toimiessaan Halonen kuitenkin liputti kuulumistaan settlementtiliikkeeseen? Unohtuiko Tarjalta aatteellinen sitoutumattomuus, vai eikö hän ollut lainkaan kuullutkaan periaatteestasi?
- esther
ihan kiva päätös Haloselta.
- evlu
Kun ikää kertyy, tulee kirkko ja Jumala mieleen
- drft7yu89i
Tuleeko? Olen kuuskymppinen nainen, eronnut kirkosta 1970-luvun alussa, eikä minulle vieläkään ole tullut jumala mieleen. Uskonnot kylläkin kiinnostavat, varsinkin niiden haitalliset vaikutukset ihmisiin.
- hyytt
Kirkkoon liittyminen ei kyllä pelasta Tarja Halosta niinkuin se ei pelasta muitakaan jäseniä.
- Fiksut kirkkoon
Aika taas nostaa tämä ketju. Aiheena HS:n tämän päivän juttu:
http://www.hs.fi/kuukausiliite/Tarja Halonen suosittelee kirkkoa/a1362105321778- gtyuiolpö
Miksi tuollaisia linkkejä laitat, koska ei niitä pääse lukemaan, jos ei hesarille maksa. Minä en viitsi uskilehden verkkoversiosta maksaa kymppiä kuussa.
- 19+20=39
gtyuiolpö kirjoitti:
Miksi tuollaisia linkkejä laitat, koska ei niitä pääse lukemaan, jos ei hesarille maksa. Minä en viitsi uskilehden verkkoversiosta maksaa kymppiä kuussa.
Fiksut tyhjentää sivuhistorian, tyhmät maksaa kympin kuussa.
- 10+16=26
Toivottavasti Halonen tuo kirkkoon edes pienen järjen siemenen. Haastattelussa oli kyllä hyviä kohtia, esimerkiksi:
"Kirkon nykyistä homokantaa Halonen ei allekirjoita, mutta hän muistuttaa, ettei kirkko seiso nurkassaan yksin.
"Eduskunnassa homoliitoista puhutaan taas isolla tunteella. Toivoisin, että asiassa päästäisiin rauhalliseen ja edistykselliseen kehitysprosessiin."
"Seksuaalisuus on niin lähellä jokaista ihmistä, että se aiheuttaa isoja pelkoja ja estoja ja ilmeisesti joillekin myös halua pomottaa naapuriaan. Kannattaisi kuitenkin muistaa, ettei kysymys ole sellaisista asioista, jotka oikeasti vaarantaisivat kenenkään omaa elämänpiiriä."
Turhaa on presidentin mukaan myös lasten kasvatukseen liittyvä pelottelu.
"On osoitettu, että onnellinen perheyksikkö voi olla hyvin monimuotoinen."
Halonen muistuttaa, että samojen ongelmien kanssa painitaan nyt koko maailmassa."
sekä
"Meillä Suomessa on vielä edessä se tilanne, jossa kirkkoon kuuluvat vain ne, jotka haluavat kuulua kirkkoon. Moni on siellä yhä vain tavan vuoksi." Halosen jutussa oli monia hyviä asioita mainittu;
Miten hänestä on luotu aivan väärää mielikuvaa;
”Virasta luopumisen jälkeen Tarja Halonen hoiti samana päivänä kaksi asiaa: hän liittyi takaisin Sdp:hen ja takaisin kirkkoon. Puolueesta hän oli eronnut tultuaan presidentiksi, kirkosta 1970-luvulla naispappeuskiistan ja kirkon homokantojen suututtamana.”
"Yleisradiossa kerrottiin varmana tietona, että olisin muka vakaumuksellinen ateisti, eikä sitä ole koskaan pyydetty anteeksi. Se loukkasi sekä minua että uskonnonvapautta, mutta mitäpä siitä, päästiinpäs taas sanomaan, että akka on käärmeissään."
”Niin, julkisten tietojen mukaan maan presidentti oli ateisti ja lesbo.”
"Ja kommunisti! Minusta on ihan hyvä, että suomalaisessa politiikassa on tunnetta mukana, mutta ei se saisi ihan överiksi mennä."
Kukaan ei ole halunnut edes pyytää noita loukkauksia häneltä anteeksi. Miksi?
Tässä olen samaa mieltä. Vain ne jotka kuuluvat kirkkoon, voivat sitä muuttaa. Samoin kirkon olisi hyvä varautua jäsenkatoon.
"En pidä eroamista hyvänä ratkaisuna, jos muuten tuntee kirkon omaksi yhteisökseen. Meillä Suomessa on vielä edessä se tilanne, jossa kirkkoon kuuluvat vain ne, jotka haluavat kuulua kirkkoon. Moni on siellä yhä vain tavan vuoksi."
Sitten keskeisiä ajatuksia:
"Tärkeä ajatus minulle on ihmisten tasa-arvoisuus – että ei ole kreikkalaisia ja juutalaisia, on vain ihmisiä."
"Raamattu muistuttaa myös, että olemme vain yksi lenkki sukupolvien pitkässä ketjussa."
"Mutta kaikkein läheisin asia minulle on kuitenkin Jeesuksen Vuorisaarna: kaikki mikä on laillista, ei ole oikein."
Seksuaalisuudesta on hyviä mielipiteitä:
"Seksuaalisuus on niin lähellä jokaista ihmistä, että se aiheuttaa isoja pelkoja ja estoja ja ilmeisesti joillekin myös halua pomottaa naapuriaan. Kannattaisi kuitenkin muistaa, ettei kysymys ole sellaisista asioista, jotka oikeasti vaarantaisivat kenenkään omaa elämänpiiriä."
"Turhaa on presidentin mukaan myös lasten kasvatukseen liittyvä pelottelu."
"Ei maailmaa muuteta sillä tavalla, että se on yksi hotkaisu, ja se on siinä."
http://www.hs.fi/kuukausiliite/Tarja Halonen suosittelee kirkkoa/a1362105321778Minusta Halosen haastattelu oli hyvä. Ihan Halosen näköinen. Hän puhui myös siitä, että on olemassa muutakin kuin tämä näkyvä maailma. Olen kuullut monen hänen ikätoverinsa sanovan, että ënää ei ole järjellä mitään, niistä syistä, joiden vuoksi on tullut erottua kirkosta.
Tuula -pappi- No, olihan
tuo jonkilainen kannanotto.Mutta eihän seiinä käsitlty asianydintä millään tavalla, vaan pelkästään tuolla noille politiikoille tutulla tavalla, joka ei kerro yhtään mitään mitä tällä lausunnolla oikein tarkoitettiin. Jos hänellä olisi todellinen ajatus ollut mielessä, olisi hän käyttäytynyt esim. YK:n viimeisimmässä päätöksessä aivan toisin ymmärtäen mistä tässä YK:n tapauksessa on kyse. Mutta se maailman "yleinen mielipide" on tärkeämpi kuin todellinen rehellisyys historian faktoista. Tässä voisi jatkaa muistakin hänen sitoumuksistaan, jotka ovat vain yleistä mielipidettä kosiskelevaa jutunjuurta ja jotka ovat rehellisesti sanoen Raamatun vastaisia. Mutta nykyään ei sellaista saa tuoda esille, pitää olla niin humaani että kaikki pitää sallia, niinkö kirkko ajattelee?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205756Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222949Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1582647- 262469
- 821684
- 1461565
- 1341414
- 1351038
- 901022
- 91013