Minulla on 3v vihikoira. Haluaisin kouluttaa siitä metsästyskoiran. Olen kouluttanut sitä jonkin verran. Se on ajanut kerran (Näkyi tutkapannan avulla.), mutta en tiedä mitä, mutta veikkaisin, että jänistä, kettua tai supikoiraa (Supin pesä ajopaikan läheisyydellä.). Kerran se on saanut teeret lentoon (ei haukulla). Usein koira ei pysy irti metsässä vaan lähtee kotiin, kotona on narttukoira, tuleeko sen takia? Vai pitäisikö koiran päästää irti jälkien luona, jotta se saisi vainun? Ajaa kissoja joten ajokoiran ominaisuuksia löytyy. Hirven jäljestä saanut kerran vainun. APUA!
Vihikoira
6
431
Vastaukset
- ärsyynnyin jo
"Ajaa kissoja joten ajokoiran ominaisuuksia löytyy."
-Minulla on ollut tähän mennessä suomenajokoira, posavinanajokoira (tällä hetkellä) ja 2 beagleä, eikä mikään niista ole ajanut kissoja, vaan kaikki ovat olleet sopuisia kissojen kanssa! - wiuu´iiuu
Kannattaisiko ottaa koirasi kasvattajaan yhteyttä ja kysellä neuvoja? Tai johonkin alueelliseen metsästysseuraan? Täällä tuskin tulee vastaan vihikoiran tuntijoita, koska vihikoira on niin harvinainen. Mutta metsästäjät saattaisivat osata tulkita koirastasi, millaiseen metsästykseen se oppii ja sopii, kun tutustuvat koiraasi luonnossa. Kasvattaja on varmasti valmis auttamaan oman rakkaan koiransa jälkeläisen huolenpidossa.
- VIHIN OMISTAJA
Koira ei enään aja kissoja. Nuorempana vähäsen ajoi.
- mä vaan
Vihikoirahan ei ole ajava koira, vaan nimenomaan jäljestävä koira... Lue rotumääritelmä ennenkuin otat koiran!
- muuhunkin vihistä
Vihikoiria käytetään myös suurriistan haukuntaan, kuten hirven, karhun ja villisian.
- vihikoirafani
Vihikoirat ovat ihania
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418