Vihikoira

VIHIN OMISTAJA

Minulla on 3v vihikoira. Haluaisin kouluttaa siitä metsästyskoiran. Olen kouluttanut sitä jonkin verran. Se on ajanut kerran (Näkyi tutkapannan avulla.), mutta en tiedä mitä, mutta veikkaisin, että jänistä, kettua tai supikoiraa (Supin pesä ajopaikan läheisyydellä.). Kerran se on saanut teeret lentoon (ei haukulla). Usein koira ei pysy irti metsässä vaan lähtee kotiin, kotona on narttukoira, tuleeko sen takia? Vai pitäisikö koiran päästää irti jälkien luona, jotta se saisi vainun? Ajaa kissoja joten ajokoiran ominaisuuksia löytyy. Hirven jäljestä saanut kerran vainun. APUA!

6

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärsyynnyin jo

"Ajaa kissoja joten ajokoiran ominaisuuksia löytyy."

-Minulla on ollut tähän mennessä suomenajokoira, posavinanajokoira (tällä hetkellä) ja 2 beagleä, eikä mikään niista ole ajanut kissoja, vaan kaikki ovat olleet sopuisia kissojen kanssa!

• wiuu´iiuu

Kannattaisiko ottaa koirasi kasvattajaan yhteyttä ja kysellä neuvoja? Tai johonkin alueelliseen metsästysseuraan? Täällä tuskin tulee vastaan vihikoiran tuntijoita, koska vihikoira on niin harvinainen. Mutta metsästäjät saattaisivat osata tulkita koirastasi, millaiseen metsästykseen se oppii ja sopii, kun tutustuvat koiraasi luonnossa. Kasvattaja on varmasti valmis auttamaan oman rakkaan koiransa jälkeläisen huolenpidossa.

• VIHIN OMISTAJA

Koira ei enään aja kissoja. Nuorempana vähäsen ajoi.

• mä vaan

Vihikoirahan ei ole ajava koira, vaan nimenomaan jäljestävä koira... Lue rotumääritelmä ennenkuin otat koiran!

• muuhunkin vihistä

Vihikoiria käytetään myös suurriistan haukuntaan, kuten hirven, karhun ja villisian.

• vihikoirafani

Vihikoirat ovat ihania

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1127
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    6. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      541
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe