Minulla on 3v vihikoira. Haluaisin kouluttaa siitä metsästyskoiran. Olen kouluttanut sitä jonkin verran. Se on ajanut kerran (Näkyi tutkapannan avulla.), mutta en tiedä mitä, mutta veikkaisin, että jänistä, kettua tai supikoiraa (Supin pesä ajopaikan läheisyydellä.). Kerran se on saanut teeret lentoon (ei haukulla). Usein koira ei pysy irti metsässä vaan lähtee kotiin, kotona on narttukoira, tuleeko sen takia? Vai pitäisikö koiran päästää irti jälkien luona, jotta se saisi vainun? Ajaa kissoja joten ajokoiran ominaisuuksia löytyy. Hirven jäljestä saanut kerran vainun. APUA!
Vihikoira
6
437
Vastaukset
- ärsyynnyin jo
"Ajaa kissoja joten ajokoiran ominaisuuksia löytyy."
-Minulla on ollut tähän mennessä suomenajokoira, posavinanajokoira (tällä hetkellä) ja 2 beagleä, eikä mikään niista ole ajanut kissoja, vaan kaikki ovat olleet sopuisia kissojen kanssa! - wiuu´iiuu
Kannattaisiko ottaa koirasi kasvattajaan yhteyttä ja kysellä neuvoja? Tai johonkin alueelliseen metsästysseuraan? Täällä tuskin tulee vastaan vihikoiran tuntijoita, koska vihikoira on niin harvinainen. Mutta metsästäjät saattaisivat osata tulkita koirastasi, millaiseen metsästykseen se oppii ja sopii, kun tutustuvat koiraasi luonnossa. Kasvattaja on varmasti valmis auttamaan oman rakkaan koiransa jälkeläisen huolenpidossa.
- VIHIN OMISTAJA
Koira ei enään aja kissoja. Nuorempana vähäsen ajoi.
- mä vaan
Vihikoirahan ei ole ajava koira, vaan nimenomaan jäljestävä koira... Lue rotumääritelmä ennenkuin otat koiran!
- muuhunkin vihistä
Vihikoiria käytetään myös suurriistan haukuntaan, kuten hirven, karhun ja villisian.
- vihikoirafani
Vihikoirat ovat ihania
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367659Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361903Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4799- 241767