Olen huomannut että kuuloni on heikentynyt vuosien saatossa. Jos joku ystävistäni soittaa puhelimella, en aina kuule hänen kaikkia sanoja. Sama homma jos ollaan jossain meluisassa paikassa - kaikki sanat eivät erotu.
Onkin mahdollista että jossain vaiheessa elämääni tarvitsen kuulokojeen. Kuulokojeen hankinta vähän pelottaa, koska en tiedä miten työnantajat suhtautuvat siihen (olen asiakaspalvelualalla). Samalla mietin miten lähimmät ystäväni suhtautuvat asiaan.
Kuulokojeiden lisäksi, huonoa kuuloa voidaan toki hoitaa myös leikkauksilla. Käsittääkseni näitä leikkauksia kuitenkin tehdään vain, kun kuulo on lähes olematon. Leikkausten onnistumisista minulla ei ole mitään tietoa.
Tiedustelisinkin, että onko olemassa mitään muita keinoja kuulon parantamiseen kuin kuulokojeet tai leikkaukset? Tai onko kenties lähitulevaisuudessa tulossa jotain muita vaihtoehtoja?
Kuulon kehittäminen ilman kuulojoetta
3
200
Vastaukset
- kio
Ei muuta kuin aika varaamaan lääkärille ja kuulokokeisiin.
Ei silmälasipäisiäkään missata työpaikoilla. - Kuuloton
Leikkaus tulee kyseeseen, jos on joku sellainen sairaus, joka voidaan leikkauksella hoitaa. Vanhemmiten kuulo heikkenee tai "muuttuu", kuten minulla (ks. juttuni toisaalla), eikä leikkaus usein tule kyseeseen. Käytän kuulolaitteita. Ne ovat nykyisin hyvin huomaamattomia. Useimmat eivät edes huomaa, että minulla on laitteet. Ongelma on laitteiden hinta, ellet pääse hankkimaan julkisella sektorilla. Siellä taas laitteiden taso on kuulemma heikompi.
- Ap.
Minkälainen laite sinulla sitten on? Voitko heittää tähän laitteen nimeä? Minkä hintaisia tämmöiset laitteet sitten ovat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423