Kuulon kehittäminen ilman kuulojoetta

Onnistuuko?

Olen huomannut että kuuloni on heikentynyt vuosien saatossa. Jos joku ystävistäni soittaa puhelimella, en aina kuule hänen kaikkia sanoja. Sama homma jos ollaan jossain meluisassa paikassa - kaikki sanat eivät erotu.

Onkin mahdollista että jossain vaiheessa elämääni tarvitsen kuulokojeen. Kuulokojeen hankinta vähän pelottaa, koska en tiedä miten työnantajat suhtautuvat siihen (olen asiakaspalvelualalla). Samalla mietin miten lähimmät ystäväni suhtautuvat asiaan.

Kuulokojeiden lisäksi, huonoa kuuloa voidaan toki hoitaa myös leikkauksilla. Käsittääkseni näitä leikkauksia kuitenkin tehdään vain, kun kuulo on lähes olematon. Leikkausten onnistumisista minulla ei ole mitään tietoa.

Tiedustelisinkin, että onko olemassa mitään muita keinoja kuulon parantamiseen kuin kuulokojeet tai leikkaukset? Tai onko kenties lähitulevaisuudessa tulossa jotain muita vaihtoehtoja?

3

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kio

      Ei muuta kuin aika varaamaan lääkärille ja kuulokokeisiin.
      Ei silmälasipäisiäkään missata työpaikoilla.

    • Kuuloton

      Leikkaus tulee kyseeseen, jos on joku sellainen sairaus, joka voidaan leikkauksella hoitaa. Vanhemmiten kuulo heikkenee tai "muuttuu", kuten minulla (ks. juttuni toisaalla), eikä leikkaus usein tule kyseeseen. Käytän kuulolaitteita. Ne ovat nykyisin hyvin huomaamattomia. Useimmat eivät edes huomaa, että minulla on laitteet. Ongelma on laitteiden hinta, ellet pääse hankkimaan julkisella sektorilla. Siellä taas laitteiden taso on kuulemma heikompi.

      • Ap.

        Minkälainen laite sinulla sitten on? Voitko heittää tähän laitteen nimeä? Minkä hintaisia tämmöiset laitteet sitten ovat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe