Olen huomannut että kuuloni on heikentynyt vuosien saatossa. Jos joku ystävistäni soittaa puhelimella, en aina kuule hänen kaikkia sanoja. Sama homma jos ollaan jossain meluisassa paikassa - kaikki sanat eivät erotu.
Onkin mahdollista että jossain vaiheessa elämääni tarvitsen kuulokojeen. Kuulokojeen hankinta vähän pelottaa, koska en tiedä miten työnantajat suhtautuvat siihen (olen asiakaspalvelualalla). Samalla mietin miten lähimmät ystäväni suhtautuvat asiaan.
Kuulokojeiden lisäksi, huonoa kuuloa voidaan toki hoitaa myös leikkauksilla. Käsittääkseni näitä leikkauksia kuitenkin tehdään vain, kun kuulo on lähes olematon. Leikkausten onnistumisista minulla ei ole mitään tietoa.
Tiedustelisinkin, että onko olemassa mitään muita keinoja kuulon parantamiseen kuin kuulokojeet tai leikkaukset? Tai onko kenties lähitulevaisuudessa tulossa jotain muita vaihtoehtoja?
Kuulon kehittäminen ilman kuulojoetta
3
241
Vastaukset
- kio
Ei muuta kuin aika varaamaan lääkärille ja kuulokokeisiin.
Ei silmälasipäisiäkään missata työpaikoilla. - Kuuloton
Leikkaus tulee kyseeseen, jos on joku sellainen sairaus, joka voidaan leikkauksella hoitaa. Vanhemmiten kuulo heikkenee tai "muuttuu", kuten minulla (ks. juttuni toisaalla), eikä leikkaus usein tule kyseeseen. Käytän kuulolaitteita. Ne ovat nykyisin hyvin huomaamattomia. Useimmat eivät edes huomaa, että minulla on laitteet. Ongelma on laitteiden hinta, ellet pääse hankkimaan julkisella sektorilla. Siellä taas laitteiden taso on kuulemma heikompi.
- Ap.
Minkälainen laite sinulla sitten on? Voitko heittää tähän laitteen nimeä? Minkä hintaisia tämmöiset laitteet sitten ovat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1254919Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1964777Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku112978Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.1211997- 4031741
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a391526Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann101348- 891235
Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3781235- 741075