Oli ihan unohtua, kun ei ole perheessä isää, ei voi muistaa moista päivää olevankaan!
No eipä tuota lapet ole pal muutenkaan muistaneet. Miksi muistaa jos ei kerran ole isää? Ei isä voi asua muualla, isä on se joka on perheessä.
Alakoulussa tehdyt pakollliset isänpäiväkortitkin meni aina repimiseen ja roskiin. Emme jaksannet koskaan lähtä juhlimaan kadotettua isää muualle, sehän olisi ollut hölmöä.
Äitienpäivä on sitäkin suurempi juhla. Kortteja tulee jokaiselta ja ne on hienoja, ja hyvät ruuat ja kahvit ja kakut! On ihana päivä.
Mut hyvää isänpäivää kaikille isille, jotka vielä rakastaa omia lapsia, ja on läsnä ja lähellä. Kaikki lapet eivät ole onnekkaita.
Herranen aika! ISÄNPÄIVÄ
17
288
Vastaukset
- ???
"Ei isä voi asua muualla, isä on se joka on perheessä."
Olipas omituinen lause.
Tottakai isä voi asua muualla, ja isä on isä vaikka asuisi muualla. Samoin äiti on äiti vaikka asuisi muualla. Tai sisko on sisko, veli on veli, vaikka asuisivat muualla. Ei se ole mitenkään asuinpaikasta riippuvaista. Perheitä, tilanteita ja asumisjärjestelyjä on monenlaisia, eivät ne vaikuta mitenkään sukulaisuussuhteisiin. - erikoista...
Todellakin, kaiken kaikkiaan tosi erikoinen aloitus...Jotenkin teinimäinen vaikutelma tulee tuollaisesta itsensä jalustalle nostamisesta ("häh, ai mikä isänpäivä? Ei lapsetkaan semmosta muista! Mutta äitienpäivänä kyllä muistetaan!"). Ei vanhemmuus ole kilpailua, kumpi on parempi, äiti vai isi...
Omaa isääni muistan joka vuosi viemällä kukkia haudalle. Ei tarvi isän asua samassa osoitteessa, olla läsnä tai edes elossa, jotta häntä voisi muistaa. Aika erikoista unohtaa oman isänsä olemassaolo tuolla tavoin, kuulostaa kauhean tunnekylmältä... - Mene pois
Tämä on sana 12-vuotias syyslomalainen, joka tekee muitakin avauksia. Olen keski-ikäinen, enkä todellakaan asu isäni kanssa enää, silti vietän hänen vuokseen isänpäivää.
- lissu =lisu
-osätön
-lapet
-lähtä
-ruuat
-mut
-lapet - isä on aina isä
Kyllä minäkin vien onnittelukukat isälleni vaikka en hänen kanssaan ole asunut samassa kodissa yli 30 vuoteen. Lapseni tekevät kortit ja ostavat yhdessä lahjan isälleen ja vievät sen isälle joko isänpäivänä tai seuraavan tapaamisen yhteydessä jos isällä sattuu olemaan isänpäivänä muita menoja. Kyllä isä on isä lapsille vaikka ei ole vuosikausiin lasten kanssa samassa osoitteessa ollut. Ei isyys katoa muuton myötä mihinkään.
- Ei ole aina näin
Tapauksia on niin monenlaisia. Joillakin miehillä kiinnostus lapsiaan kohtaan loppuu siihen eroon. Vaikeaa on sen lapsen pitää yhteyttä etävanhempaansa jos isää ei kiinnosta. Kaikki eivät voi sanoa että isä on isä eri osoitteissa asumisesta huolimatta. Kyllä valitettavasti se isyys tai äitiys katoaa siinä tapauksessa jos aikuinen niin valitsee.
Toinen probleema voi tulla siitä että lapsen kasvulle ja kehitykselle on haitallista tavata toista vanhempaa vanhemman elämäntavoista johtuen. Jos vanhemmalla ei ole omat asiat kunnossa, ei vakinaista asuntoa eikä hallitse omaa emänsäänsä millään lailla niin mitenkä lailla voi pitää lapsen ja vanhemman välejä yllä, ei mitenkään.
Kolmanneksi syyksi syntyy lapsia yhdenillan naiskentelun tuloksena jossa kummatkin ovat jättäneet ehkäisemättä ja naisen päätöksestä huolimatta tulla äidiksi niin se toinen osapuoli ei halua vanhemmaksi. Mies vaan ei enään pysty jälkiehkäistä enään vaan jos se nainen tekee sen kakaran niin se tekee. Siinä sitten toinen maksaa ja toinen saa sen mitä haluaa mutta usein lapsi jää vaille isää. Vanhemmuus katoaa monellakin tapaa ja voi olla vielä montaa muutakin tapaa mutta tässä nyt muutamat yleisimmät lueteltuina.
- lissu&kossu
Jassoo lissun viikonloppu on jo alkanut tavallista aikaisemmin ja kossu korkattu ja hän on katsonut kalenteria kännisillä silmillään ja huomannut isänpäivän lähestyvän, josta hän yleensä saa aika hepulit.
- Olen nähnyt
Taitaa olla sama ongelma monilla yksinhuoltajilla. Baariin pitää päästä...
Kaikista mielenterveysongelmista huolimatta kuka tahansa saa lisääntyä ja se onkin ainoa mitä voi tehdä joutumatta vastuuseen teoistaan. Kaikenlaiset heikkoälyiset ja mitä eniten huonoimmin elämässään pärjäävät vain lisääntyvät ja sukupolvesta toiseen se jatkuu. Mitä köyhin ja mitä köyhemmistä olosuhteista on kotoisin niin ei muuta kuin jalat leväälleen ja tehdä kakaraa niin paljon kun tulee. Harvat lähtee ensin kehittämään itseään alkaen elämänsä jostain muusta kuin tullakseen vuodenvarmasti katkeraksi yksinhuoltajaksi.
Jostain vähä- älyisistä kehityskelvottomista vanhemmista lähtöisin oleva lapsi ei tiedä mitään muuta elämisenkeinoa kuin tulla nopeesti paksuksi jotta joku elättäisi sen. Köyhät vanhemmat eivät maksa tyttöjen koulutusta vaan patistavat heti hankkiutumaan paksuksi jotta sillä elättäisivät itsensä. Mielenterveysongelmainen nainen ja samanlainen mies kun yhtyy niin mitä siitä seuraa? Lapsia joilla ei ole muuta tehtävää kuin seurata vanhempiensa jalanjälkiä sukupolvesta toiseen. Kukaan ei oikestaan herää tajuamaan yhtään mitään ja vaikeaa se onkin niin vähä- älyisten vanhempien kasvattamana nähdäkkään mitään.
Kummallista kun edes viitsit vittuilla näille ihmisille ja sinullakin pitää olla kyllä jokin ongelma jos ei korkki aukea niin niin jokin muu korkki on höllässä. Kaikki ne muut joilla ei ole korkin kanssa ongelmaa niin on kyllä jokin muu ongelma mutta se piilotetaan, esim mennään kirkkoon pyytelemään syntejä anteeksi tai on jokin muu harrastus jota noudatetaan orjallisesti kuten uskonto tai urheilu.
Toisten ihmisten pahaa oloa ei haluata sietää kun itse on niin täydellinen ettei täydellisempää voi enään ollakkaan mutta pää tulee vetävän käteen ennemmin tai myöhemmin sillä kukaan ei voi tulevaisuuteen tietää mutta viisas ihminen tietää ainakin sen ettei kannata tuomita sillä koskaan ei tiedä koska sattuu omalle kohdalleen. Ainoastaan voisi arvostella sellainen joka ei itse tee koskaan virheitä ja kaikkihan meistä niitä tekevät vaan toiset eivät vaan huomaa omia virheitään koskaan ja se onkin vaarallisinta ja tuhoisinta itseään ja ympäristöään kohtaan. Kaikkein pahin on sellainen ihminen joka kuvittelee itsensä täydelliseksi ja käy syntinsä tai muka syntinsä anteeksi pyytäen kirkossa, kuuluu seurakuntaaan jossa saa samanlaisia tekopyhiä ystäviä kun tavallinen rahvas ei ymmärrä niin hyvää ihmistä minkä luoja on luonut ihan erikoislaatuisen niin ettei tarvitse korkkia aukaista kun lohdun saa ihan omasta erinomaisesta itsestään ja muut tukevat.
Tällä jokaisen kommentin jollakin lissu kommentilla päivittävällä voi olla jokin ongelma joka koskee sitä itseään eikä siedä ollenkaan muiden arvostelua.
Profiloinnissa tulee mieleen sellainen joka on raivo raitis ja päästään pimentynyt jo ajat sitten. Pakko olla raittiina tai sekoaa kokonaan ja nyt kadehtii niitä jotka voivat ottaa kossua silloin tällöin. Itse saa hepulin joka nettikirjoituksista mutta syy on aina muissa ihmisissä. Vahtaa täällä palstalla jotain lissua, siis kuviteltua ihmistä joka mutkassa eikä elämässä ole mitään muutakaan tehtävää.
- oho!!
Tä mitä?????????????????
- ei isää eikä päivää
Ei meilläkään muistetaa isää, kun ei sitä oo perheessä, niin ei me paketteja ja kortteja kannella ympäri pitäjää. Jos isä ei pysy perheessä, niin hän on irtisanonut itsensä siitä roolista.
Pitää vaan toivoo ettei tulisikaan uusia kakaroita, kun ei osaa isä olle entisilleenkään. JOhan siitä lapset loukkaantuisi, jos muut kelpaa mutta he itse eivät. - 7+7
Mitä sinulle oikein on tapahtunut, kun vuodesta toiseen katkerana aina toistat samaa juttua?
Kerro ihan koko tarinasi, niin ehkä saat myötätuntoa. - kipeetä_touhua
Mä luulen, että "ei isää eikä päivää" sadat muut saman kirjoittajan nimimerkit , aikaan on tullut jätetyksi ihan omasta syystään. Narsistinen nainen kun on, niin mässäilee oman egonsa kohottamisella lastensa kautta. Todennäköisesti entiset tutut ja sukulaiset on jo selkänsä tajunneet hänelle kääntää, ja jäljellä on enää tämä kanava.
Mutta tosiasia on, että tän kirjoittajan tarinat ei valitettavasti ole vieraita. Tuttavapiirissäni oli aivan samanlainen henkilö... sairas, jätetty, narsisti... käyttäytyi juurikin tismalleen kuin tämä katkeroitunut tyyppi täällä. (Tai mistä mä tiedän, vaikka olisikin yksi ja sama henkilö).
Näille sopiva motto on: MINA, MINULLE, MINUSTA, MINUUN.... - isä111
Monet naiset jättävät miehet jolloin he jäävät yksin. Usein se äiti tekee isille mahdottomaksi tavata lapsiaan. Lapset ovat välikappaleita. Isät rakastavat lapsiaan yhtä paljon.
- laiskat miehet
Monet isät jättävät lapsensa kun tapaa lapsettoman naisen, ei siinä omat lapset ja perhe mitään paina enää. Lapset ovat todellakin välikappaleita, isät kiukuttelee ja syyttää omista virheitään lapsia ja ex vaimoa... niin se vaan menee.
- läskit ämmät
vaimot osoittavat sormella. et tehnyt tätä ja tätä vaik äijät käy töissä ja saa elannon perheelle
- Isänpäivä?
Lapsettomien isien maa.
Äidit osaavat temput, joilla isältä viedään lapset. Eikä siinä vielä kaikki yhteiskunta auttaa heitä siinä.
Feministinen aikakausilehti Tulva.
http://www.tulva.fi/index.php?k=15744
--------- - säälittävät miehet
Meillä mies hylkäsi lapset.. muistan kun pieninä itkivät kun ei ollut ketään kelle tekemänsä kortit annetaan. Aloin sitten kaivamaan repuista iana kortit etukäteen pois kun nuorin sano, että mitä mä teen tuolle koeritlle? Me revinne ne ja isi ei koskaan saanut pienten lasten kortteja.
Eipä olisi varmaan halunnutkaan. Mä en voisi ikinä olla tollainen tollo. Mulle kortit on olleet aina ihanat ja vieläkin tallessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232