Apuja koreaan haluavalle

Anifj6

Suuri toiveeni olisi päästä Etelä-Koreaan vaihtoon vuosina 14-15. Minkä järjestön kautta sinne pääsee? Olen katsellut itse jotain ja ainoat näyttävät olevan YFU ja rotarynkin sivuilla se oli mainittu. Kuinka varmasti rotaryn kautta pääsee vaihtoon? sinnehän haetaan aina edellisenä syksynä ja YFU:hun varmaan pitäisi jo aikaisemmin. mielummin menisin rotaryn kautta sillä hinta YFU:lla on aiiika suuri! mutta ongelma on nyt se, että jos päätän hakea rotaryn kautta ja en pääsekkään niin olisiko se sitten jo liian myöhäistä laittaa hakemusta YFU:lle? :O ja onko se niin, että tarvitsee suhteita rotatyvaihtoon, vaikka niiden sivullahan sanotaan, että sillä ei ole merkitystä, mutta kaikki sanovat että suhteilla sinne vaan pääsee.. ja sitten vois kanski jotain vaihtari kokemuksia kertoa jotka ovat Koreassa olleet:) kiitos jo nyt vastauksista!

5

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos nyt haet rotarylle ei ole mitään kiirettä hake YFU:n kautta.

    • Cusco

      Kyllä siinä mielessä on kiire, että tänä vuonna kaikki halukkaat ei vissii päässy, mikä johtaa siihen, et osa ens vuoden paikoista on jo menny, ja Korean kasvattaessa koko ajan suosiotaan paikat tulee jatkossaki menee tosi nopsasti täyteen..

      • Muutes

        tiedätkö et pystyykö\saako rotarylle hakea jo aikaisemmin kuin edeltävänä syksynä? Sillä itsekkin tiedän, että koreaan on paljon halukkaita lähtijöitä, joten haluasisin hakea heti kun on mahdollista. Ja vielä semmonen kysymys et voiko hakea vaihtoon jo ennen kuin tietää mihin lukioon menee peruskoulun jälkeen? Vai onko vaihto semmonen mistä pitää jutella myös lukion OPOn kanssa? :O


    • Cusco

      Ei tartte tietää jatko-opiskelupaikkaansa hakiessa.

    • Vaihto-oppilas-13

      Itse hain rotaryn kautta tänä vuonna, kävin haastattelussa ja siellä he päättivät että he lähettävät minut vaihto-oppilaaksi. Etelä-korea oli ensimmäinen vaihtoehtoni, sen jälkeen Kanada ja USA. Vaihtomaanhan saa vasta varmasti selville joskus maaliskuussa mutta minulle sanottiin että harvinaista on ettei pääsisi ensimmäiseen maahan kun valinta on niin erikoinen että paljon yleisempää on ettei pääse esim. USAan koska hakijoita on niin paljon ja paikkoja kuitenkin rahallinen määrä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe