Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

2012 dekkareita

scarabaeus

Keräsin tuosta toisesta ketjusta (vuoden paras dekkari) näitä uusia dekkareita, kun pyysin siellä aloitusta, mutta eihän sitä kukaan ole nököjään laittanut.
Itte pitää tuunata aina kaikki, joten siis:
vuosi 2012

Erra, Jyrki Kaunasin sivut
Forsman, Tiina Annikki Nissinen selvittää murhan
Heino, Jyrki Kellari
Hiltunen, Pekka Sysipimeä
Hämäläinen, Karo Kolmikulma
Kaarnakari, Ville Operaato Finljandija
Kaikkonen, Piia Kuoleman varjo
Laine, Matti Pahojen miesten seura
Lehtolainen, Leena Paholaisen pennut
Maasalo, Paulus Elinehto
Manner, Max Vapauttaja
Mäki, Reijo Sheriffi
Peura, Nina Kuolemankukkia
Remes, Ilkka: Ylösnousemus
Soininvaara, Taavi Valkoinen kääpiö
Tuomola, Johanna Minkä taakseen jättää
Vala, Vera Kuolema sypressin varjossa

Laittakaa lisää uusia ja mielellään myös ulkolaisia. Sillä olen huomannut, että aika vaivalloista yrittää itse etsiä uusia kirjoja netistä. Vai onko sellaisia listoja valmiina, missä olisi kaikki ilmestyneet? Jotenkin niin hajanaista. Ja tänään kävin kirjakaupassakin ja siellä sitä vasta tavaraa riittää. Kysymällä vain yleensä löytyy etsimäni niissä jättikaupoissa, siis jättikaupat ainakin täällä Stadissa ja palvelu senmukaista, että myyjää saa etsiä jos jonkinmoisten pylväiden takaa minuuttitolkulla. Kysymällä tänään löytyi heti, nimittäin Mauri Kunnaksen Piitleskirja. Aikasmoinen taidekirja onkin. Nautittava ja taitavasti piirretty, myös käsikirjoitus ihan sitä mitä pitääkin olla.
Mutta mieluusti lueskelen välillä dekkareita, ja ihan uusimpia. Joitakin amerikkalaisia selannut tänä vuonna, mutta
ne vasta omituisia ovat olleet.
Onko Teillä tiedossa joitain huippuamerikkalaisia joihin kannattaisi tutustua?

12

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kinuskikarpalo

      Suosittelen John Verdonin numeropeli nimistä dekkaria. Amerikkalainen ja minä pidin kovasti.

      • kinuskikarpalo

        Kaksi esikoisdekkaria, en ole lukenut mutta kehuttiin kirkko ja kaupunki lehdessä.

        - Timo Saarto: Vaitelias poika
        - Vepe Hänninen: Minä, vakuutusetsivä


      • scarabaeus

        Numeropeli
        nyt luettu. Oli kyllä mielestäni alkuosa jotenkin vetävä ja koukuttava, sitten keskiosa jotenkin junnaava ja loppu aika melskeinen ja sekava.
        Kokonaisuutena kuitenkin dekkari hyvin kaunokirjallinen, vaikka sinänsä ei kuitenkaan huippua. Luettava.

        Lukekaa Te kaikki, jos sarjamurhaajajutut sinänsä kiinnostaisivat.

        Kiitos vinkistä, oli tämä kuitenkin paljon parempi kuin ne pari, jotka tänä vuonna selailin, ja jotka olivat niin modernia ettei jäänyt mieleeni kuin tympeä olo niistä.


    • hardy74
      • scarabaeus

        Kiitos! Arvelinkin, että täytyy olla joku paikka netissä missä on kattavaa tietoa. Mahtava juttu.
        Löysin heti yhden joka on ihan must lukea
        Monica Fagerholm
        Lola ylösalaisin

        se hänen Amerikkalainen tyttö on ihan parasta laatua. Aivan mahtava.


    • CrimeTime

      Ruumiin kulttuurissa (ilmestyy neljä kertaa vuodessa) on kaikki uusimmat ja arvostelut niistä. Valitettavasti eivät ole Dekkariseuran kotisivuilla luettavissa.

    • hardy73

      Mikähän syy siihen on että ei ole.
      Mielestäni saisi olla.

    • Jomppo

      Tuo Vepe Hännisen kirja tuli luettua täällä olleen vinkin perusteella. Kiitos siitä vinkkaajalle. Itse tykäistyn kirjaan suuresti. Sitä hieman ihmettelin, että kirjan toinen vakuutusmaailmaan liittyvä puoli oli pysynyt arvioinneissa piilossa.

      Vaan ei näköjään enää.

      ← Eduskunta II dokumenttinäytelmä
      Minä, vakuutusetsivä
      Julkaistu joulukuu 14, 2012

      “Tunnetun käsikirjoittajan Vepe Hännisen esikoiskirja Minä, vakuutusetsivä (WSOY) kertoo Reko Laulumaasta, joka Adolf Hitlerin tavoin sinnittelee yhdellä kiveksellä maailmassa, jossa olisi täysi työ selviytyä kahdellakin.”

      Noilla rekotiikkaan viittaavilla sanoilla houkutellaan kirjasta kiinnostuneita sukeltamaan “Minä vakuutusetsivä” – kirjan saloihin Facebookissa.

      Ylen Aamun kirjassa eilen, 13.12.2012 kuultiin kirjan sisällöstä erittäin mielenkiintoista tietoa; muun muassa, vakuutuslääkäreiden ammattikunnasta.
      http://suomi2017.wordpress.com/2012/12/14/mina-vakuutusetsiva/

    • Hanstaaki

      Jyrkin Erran Kaunasin sivut pitää ottaa seuraavaksi lukuhaarukkaan. Minä vakuutusetsivää suosittelen mielelläni. Hauska ja jännittävä paketti. Hyvin elokuvamaiseen maisemaan soveltuva kerronta.

    • Parempaa kiitos

      En kehu kumpaakaan. Ei mitään erityistä sanomaa tai koukkua.

      • Novelman

        Philip Kerr: Liekit Berliinissä (Berlin noir I)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe