Keräsin tuosta toisesta ketjusta (vuoden paras dekkari) näitä uusia dekkareita, kun pyysin siellä aloitusta, mutta eihän sitä kukaan ole nököjään laittanut.
Itte pitää tuunata aina kaikki, joten siis:
vuosi 2012
Erra, Jyrki Kaunasin sivut
Forsman, Tiina Annikki Nissinen selvittää murhan
Heino, Jyrki Kellari
Hiltunen, Pekka Sysipimeä
Hämäläinen, Karo Kolmikulma
Kaarnakari, Ville Operaato Finljandija
Kaikkonen, Piia Kuoleman varjo
Laine, Matti Pahojen miesten seura
Lehtolainen, Leena Paholaisen pennut
Maasalo, Paulus Elinehto
Manner, Max Vapauttaja
Mäki, Reijo Sheriffi
Peura, Nina Kuolemankukkia
Remes, Ilkka: Ylösnousemus
Soininvaara, Taavi Valkoinen kääpiö
Tuomola, Johanna Minkä taakseen jättää
Vala, Vera Kuolema sypressin varjossa
Laittakaa lisää uusia ja mielellään myös ulkolaisia. Sillä olen huomannut, että aika vaivalloista yrittää itse etsiä uusia kirjoja netistä. Vai onko sellaisia listoja valmiina, missä olisi kaikki ilmestyneet? Jotenkin niin hajanaista. Ja tänään kävin kirjakaupassakin ja siellä sitä vasta tavaraa riittää. Kysymällä vain yleensä löytyy etsimäni niissä jättikaupoissa, siis jättikaupat ainakin täällä Stadissa ja palvelu senmukaista, että myyjää saa etsiä jos jonkinmoisten pylväiden takaa minuuttitolkulla. Kysymällä tänään löytyi heti, nimittäin Mauri Kunnaksen Piitleskirja. Aikasmoinen taidekirja onkin. Nautittava ja taitavasti piirretty, myös käsikirjoitus ihan sitä mitä pitääkin olla.
Mutta mieluusti lueskelen välillä dekkareita, ja ihan uusimpia. Joitakin amerikkalaisia selannut tänä vuonna, mutta
ne vasta omituisia ovat olleet.
Onko Teillä tiedossa joitain huippuamerikkalaisia joihin kannattaisi tutustua?
2012 dekkareita
12
505
Vastaukset
- kinuskikarpalo
Suosittelen John Verdonin numeropeli nimistä dekkaria. Amerikkalainen ja minä pidin kovasti.
- kinuskikarpalo
Kaksi esikoisdekkaria, en ole lukenut mutta kehuttiin kirkko ja kaupunki lehdessä.
- Timo Saarto: Vaitelias poika
- Vepe Hänninen: Minä, vakuutusetsivä - scarabaeus
Numeropeli
nyt luettu. Oli kyllä mielestäni alkuosa jotenkin vetävä ja koukuttava, sitten keskiosa jotenkin junnaava ja loppu aika melskeinen ja sekava.
Kokonaisuutena kuitenkin dekkari hyvin kaunokirjallinen, vaikka sinänsä ei kuitenkaan huippua. Luettava.
Lukekaa Te kaikki, jos sarjamurhaajajutut sinänsä kiinnostaisivat.
Kiitos vinkistä, oli tämä kuitenkin paljon parempi kuin ne pari, jotka tänä vuonna selailin, ja jotka olivat niin modernia ettei jäänyt mieleeni kuin tympeä olo niistä.
- hardy74
Eikös tämä homma ole jo tehtynä Dekkarinetissä?
https://www.tornio.fi/index.php?p=Syksy2012- scarabaeus
Kiitos! Arvelinkin, että täytyy olla joku paikka netissä missä on kattavaa tietoa. Mahtava juttu.
Löysin heti yhden joka on ihan must lukea
Monica Fagerholm
Lola ylösalaisin
se hänen Amerikkalainen tyttö on ihan parasta laatua. Aivan mahtava.
- CrimeTime
Ruumiin kulttuurissa (ilmestyy neljä kertaa vuodessa) on kaikki uusimmat ja arvostelut niistä. Valitettavasti eivät ole Dekkariseuran kotisivuilla luettavissa.
- hardy73
Mikähän syy siihen on että ei ole.
Mielestäni saisi olla. - Jomppo
Tuo Vepe Hännisen kirja tuli luettua täällä olleen vinkin perusteella. Kiitos siitä vinkkaajalle. Itse tykäistyn kirjaan suuresti. Sitä hieman ihmettelin, että kirjan toinen vakuutusmaailmaan liittyvä puoli oli pysynyt arvioinneissa piilossa.
Vaan ei näköjään enää.
← Eduskunta II dokumenttinäytelmä
Minä, vakuutusetsivä
Julkaistu joulukuu 14, 2012
“Tunnetun käsikirjoittajan Vepe Hännisen esikoiskirja Minä, vakuutusetsivä (WSOY) kertoo Reko Laulumaasta, joka Adolf Hitlerin tavoin sinnittelee yhdellä kiveksellä maailmassa, jossa olisi täysi työ selviytyä kahdellakin.”
Noilla rekotiikkaan viittaavilla sanoilla houkutellaan kirjasta kiinnostuneita sukeltamaan “Minä vakuutusetsivä” – kirjan saloihin Facebookissa.
Ylen Aamun kirjassa eilen, 13.12.2012 kuultiin kirjan sisällöstä erittäin mielenkiintoista tietoa; muun muassa, vakuutuslääkäreiden ammattikunnasta.
http://suomi2017.wordpress.com/2012/12/14/mina-vakuutusetsiva/ - Hanstaaki
Jyrkin Erran Kaunasin sivut pitää ottaa seuraavaksi lukuhaarukkaan. Minä vakuutusetsivää suosittelen mielelläni. Hauska ja jännittävä paketti. Hyvin elokuvamaiseen maisemaan soveltuva kerronta.
- Parempaa kiitos
En kehu kumpaakaan. Ei mitään erityistä sanomaa tai koukkua.
- Novelman
Philip Kerr: Liekit Berliinissä (Berlin noir I)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768